Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469587
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Blahoslavený služebník živého Boha
Vloženo Pátek, 23. únor 2007 @ 10:18:14 CET Vložil: Bolek

Kázání poslal Karels


Blahoslavený služebník živého Boha
Pro tuto úvahu si přečtěme následující biblický text: „Blaze muži, který se neřídí radami svévolníků, který nestojí na cestě hříšných, který nesedává s posměvači.“ (Žalm 1:1) Žalmista, a máme mnoho důvodů se domnívat, že tímto žalmistou je král David, píše „blaze muži.“ Celý první Žalm je přinejmenším z mnoha důvodů prapodivný, žid, král izraelského království píše „blaze muži“ namísto toho, aby napsal „blaze synu Izraele“. Jaký je v tom rozdíl? Pokud má být blaze nějakému muži, tak do tohoto blahoslavenství mohou vstoupit i pohané! Není v tom biblickém textu řečeno nic o národnostní příslušnosti!

Král David předpokládal, že se Božím slovem, Zákonem Hospodina Boha budou zabývat i pohané! To je můj první závěr, ke kterému jsem dospěl. Závěr, s kterým se nyní sdílím podporuje i další myšlenka Žalmu prvního. „nýbrž si oblíbil Hospodinův zákon, nad jeho zákonem rozjímá ve dne i v noci.“ (Žalm 1:2) V tomto biblickém textu není zmíněno nic o naplňování micvot, tj. přikázání, jak bychom pravděpodobně předpokládali. V tomto biblickém textu je řeč o rozjímání nad Božím slovem! Myšlenka o blahoslavenství muže, který nedělá to a to a to, ale naopak rozjímá nad Božím slovem, mě vede k přesvědčení, že král David věděl o spáse pohanských národů Hospodinem Bohem Izraele. Víte, bratři a sestry, je určitý trend v práci s biblickými texty, což je tzv. přeznačení smyslu biblických textů. Například, kde se píše ve Starém Zákonu o Izraeli, tak z takových biblických textů křesťanští vykladači udělají církev. Kde je řečeno o příchodu spásy ze Sionu, jde o příchod Ježíše Krista atd. S podobným přístupem k biblickým textům nesouhlasím, protože si podobným postupem můžeme dokázat naprosto cokoliv. V našem uvažovaném Žalmu, se ale alternativa spásy pohanských národů sama nabízí. Samozřejmě se do tohoto biblického textu mohou „vejít“ synové Izraele i s jejich naplňováním přikázání, to nepopírám. Avšak já, jakožto pohan, jsem si v tomto biblickém textu našel své „místečko“ – blaze muži – není totiž řečeno z jakého národa je blahoslavený muž! :-) Předpokládáme, pokud je biblická kniha Žalmů psána králem Davidem, židem, že je psána pouze pro židy, ale zřejmě si to nemyslel král David! Navíc, v prvním Žalmu opravdu není zmínka o naprosté vydanosti jedince k plnění Božího zákona. Naopak! Celý první Žalm potvrzuje spíše tu myšlenku, novozákonní myšlenku apoštola Pavla, že nikoliv ze skutků zákona před Bohem bude člověk ospravedlněn, ale z pouhé víry živ je člověk. (Římanům 3:18 a dále) Mé pochopení prvního Žalmu je takové, že žalmista uvažoval v nadčasových souvislostech. Král David, a máme mnoho důvodů být přesvědčeni o jeho autorství prvního Žalmu, předpokládá spásu nejenom pro svůj lid, lid Izraele, ale celého obydleného světa. „Hospodin zná cestu spravedlivých, ale cesta svévolníků vede do záhuby.“ (Žalm 1:6) Přece jenom jsou jisté podmínky k nabytí spravedlnosti, podle žalmisty Davida. Spravedlivý muž se „neřídí radami svévolníků, nestojí na cestě hříšných a nesedává s posměvači“ namísto toho si takový muž, služebník Boží „oblíbil Hospodinův zákon, nad jeho zákonem rozjímá ve dne i v noci.“ Nechápu pouze prvních pět knih Bible, ale všechny knihy Svatých textů Bible. V době, kdy král David psal své Žalmy, bylo pravděpodobně kompletních pouze prvních pět knih Mojžíšových. Blaze je takovému muži, který se nemusí spoléhat na rady nekřesťanů, který nechodí do hospod, či do jiných nepatřičných prostředí, ale zbylý čas využívá vhodně ke studiu Svatých textů Bible, takový služebník je Pánu Bohu milý. Takový služebník živého Boha přináší ovoce skutků věčného života nejenom Pánu Bohu, ale také svým sourozencům v Pánu Ježíši Kristu. Amen karels


"Blahoslavený služebník živého Boha" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy