Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 414 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475498
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Gibsonův film Apocalypto uvedla americká kina 8. prosince
Vloženo Čtvrtek, 25. leden 2007 @ 13:36:45 CET Vložil: Bolek

Akce poslal Seraphim

Gibsonův film Apocalypto uvedla americká kina 8. prosince. Míří i do českých kin. Děj: Jde o film z doby úpadku mayské říše, těsně před invazí křesťanských Španělů.

Ve středoamerickém pralese poklidně žijí obyvatelé divošské vesničky. Jednoho dne je přepadnou lovci lidí, někoho pobijí a zbytek odvlečou do hlavního města Mayů, kde vesničany čeká trh s otroky nebo krvavé obětování bohu Slunce. Gibson ve filmu vypráví příběh vesničana, jehož se Mayové rozhodnou obětovat bohům. Hlavní hrdina se ale se svým osudem odmítne smířit a snaží se uniknout. Nakonec se mu podaří utéci za svou ženou a dítětem. Gison (autor filmu Umučení Krista) natočil Apocalypto s pomocí univerzitních expertů tak, aby působil maximálně autenticky. Obsadil do něj výhradně Indiány a nechal je mluvit mayským nářečím, film běží s titulky. Snímek z doby zániku mayské civilizace se přesto stal brzy po uvedení do kin trnem v oku mayským aktivistům. Nelíbí se jim, že hollywoodský režisér a herec líčí jejich předky jako krvelačné divochy. Mayové takoví nikdy nebyli, tvrdí zástupci jejich potomků, kteří dnes žijí hlavně v jižních částech Mexika a na severu střední Ameriky. Nedávné výzkumy jim však nepomáhají: naznačují, že vyspělá indiánská civilizace se před příchodem Kolumba zaobírala nejen astronomií a matematikou, ale také krutými občanskými válkami a obětováváním lidí. Civilizace, která dosáhla nejvyššího stadia kolem roku 600 v jižním Mexiku a severní Guatemale, se pravděpodobně rozložila zevnitř. Tím se Gibson také hájí a naznačuje, že by se odpůrci jeho filmu měli raději věnovat zkoumáním své minulosti. Apocalypto, USA 2006. Scénář Farhad Safinia, Mel Gibson, režie Mel Gibson, hrají Rudy Youngblood, Dalia Hernandez, Jonathan Brewer, Morris Birdyellowhead, Carlos Emilio Baez. Distribuce Bioscop, 139 minut. Více na: http://aktualne.centrum.cz/kultura/film-a-televize/clanek.phtml?id=339696 http://aktualne.centrum.cz/kultura/zabavni-prumysl/clanek.phtml?id=332330 Videoukázka: http://aktualne.centrum.cz/kultura/zabavni-prumysl/media.phtml?cid=332330&id=66770 Informoval: Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Gibsonův film Apocalypto uvedla americká kina 8. prosince" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Astékové dělali ohavnosti proto je Bůh zničil (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Čtvrtek, 25. leden 2007 @ 18:09:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Vítězství Neposkvrněného Srdce Panny Marie
(Světlo 2/2005 http://svetlo.farnost.com )

Právě když jsme připravovali toto číslo, sešlo se v Mexico City na 10 milionů poutníků, aby oslavili Pannu Marii, patronku Ameriky. V tom nemá Guadalupe konkurenci.

Ačkoliv jsme se již několikrát věnovali na stránkách Světla největšímu poutnímu místu světa a největšímu zázraku Boží milosti v Guadalupe v Mexiku, okolnosti nás nutí, abychom se k tomuto místu vraceli stále znovu a odkrývali další podrobnosti a souvislosti, které jsou pro nás více než významné. Ukáže je nám již známý Paul Badde ve svém rozhovoru pro agenturu Zenit.


Jaký význam má Guadalupe pro světovou církev?

Všichni se domníváme, že Amerika je součástí západního světa. Zapomínáme však, že Asie a Afrika byly takřka ve stejné době cílem misijního působení katolické církve. Můžeme však zcela jednoznačně říci, že Jižní Amerika je křesťanským kontinentem, ačkoliv byla stejně tak cílem objevování jako Afrika a Asie. Jen v Latinské Americe se křesťanství skutečně etablovalo. Pro tvářnost světa bylo zjevení Panny Marie Guadalupské nejvýznamnější událostí minulých staletí a Guadalupe je také největším poutním místem ze všech poutních míst všech světových náboženství.

Jak si máme představit setkání kultur, když Kolumbus objevil Ameriku?

Španělsko bylo tehdy největší vojenskou velmocí, bylo něco jako Amerika starého světa. Země byla po vojensko-technické stránce na nejvyšším stupni civilizace a stála proti sotva rozvinutým indiánským národům. Když Kolumbus objevil jeden karibský ostrov, narazil na primitivní kultury doby kamenné. Byl to opravdový střet kultur, který indiáni nepřežili. Byli zde zcela vyhlazeni.

Několik let po Kolumbovi r. 1519 dorazil do Mexika Hernando Cortez. Co zde našel?

Kultura Aztéků byla vysokou kulturou a kulturou doby kamenné současně. Kultura s velkými městy, s vybudovanou infrastrukturou, s elitou s vysokým vzděláním. Neznala však kolo a nepoužívala železo. Zvláštním znamením aztécké kultury byla temná víra, určitý druh smrtelného viru, kterým byli Aztékové opravdu napadeni.

V jakém smyslu?

Byl to určitý druh kanibalské, a přesto strašně rozšířené kultury lidských obětí. Aztékové věřili, že musí bohům přinášet lidské oběti, aby slunce každé ráno opět vyšlo. Z této myšlenky se stalo kolektivní šílenství. Tisícům lidí bylo na vrcholku pyramidy vyrváno za živa srdce z těla, aby byli bohové udobřeni. Když Španělé vstoupili do země, viděli tento vražedný rituál, při kterém byl člověk přehnut přes balvan, aby hrudní koš byl vypjatý a mohl být rychlým řezem kamenného nože otevřen a aby bylo vytaženo ještě bušící zkrvavené srdce. Viděli zakrvácené holohlavé chrámové kněze, kteří si museli dlouhými nehty každý den vytahovat z uší zaschlou krev. Pro Španěly to byl nesnesitelný pohled. Byli přesvědčeni, že to musí okamžitě přestat. První opatření, které učinili, bylo, že postavili do chrámů malé sošky Panny Marie.

Často slýcháme, že křesťanské misie zničily vyspělé kultury, a tak lidem uškodily; jak je tomu v případě Mexika?

V hodinách dějepisu se učíme, že Španělé začali ihned s vládou teroru, jakmile vstoupili do země. Aztécká literatura to však popisuje poněkud jinak. Po dobytí Mexika se zcela mění její tón. Je náhle novým způsobem plná naděje a radosti, jako by byla naplněna ranními červánky. To tu předtím vůbec nebylo. Až do příchodu Španělů byla literatura i hudba nepokrytě trudnomyslná a melancholická. Převládajícími tématy byla smrt a pomíjejícnost.

Ale přesto postupovalo dobývání v prvních letech vysloveně krvavě…

Na jedné straně ano, ale nikoliv jen skrze Španěly. Ve skutečnosti to byly indiánské pomocné národy, které mnoho lidí připravily o život. Cortez dokázal díky tlumočníkům s rozličnými kmeny, které Aztékové po staletí utlačovali, vytvořit koalici. Podařilo se mu to, ačkoliv Španělé měli sami sotva 1500 mužů a proti nim stály miliony Aztéků. Španělští františkáni si dali dokonce zbrousit své zuby, aby se naučili lépe aztécké řeči, což si dnes ani neumíme představit. Uprostřed dobývání se pokoušeli přesvědčit Aztéky o víře v Krista. Ale pokřtěna byla pouze hrstka.

Jací byli Španělé v očích Aztéků?

Podle starých proroctví měli do země vtrhnout bílí bohové ze západu. Aztékům se zdálo, že tento moment nastal, když Španělé vstoupili na pevninu. Setkání se Španěly v nich vyvolalo šok, údiv a ohromení současně. Ještě nikdy neviděli koně a střelné zbraně. Aztékové byli velice odvážní a stateční bojovníci. Ale tomuto odlišnému duchu křesťanů vůbec nedorostli. Křesťané neměli žádné svaté hory, svaté háje. Pro křesťany nebyl Bůh někým, kdo sedí na stromě nebo na měsíci a klátí nohama. Ničeho z toho, před čím se Aztékové třásli, se křesťané nebáli.

Přesto Aztékové z křesťanství máloco pochytili. První misijní pokusy františkánů, které Cortez přivezl, zcela troskotaly, a to až do zjevení Panny Marie.

Jednoho rána 9. prosince 1531 byl Juan Diego, katolický novokřtěnec, na cestě do hlavního města. Za ranního svítání uslyšel na jednom návrší krásné ptačí hlasy, jaké předtím nikdy neslyšel. Ptáci, peří a barvy byly pro Aztéky velice důležité. Pro Juana Diega to bylo, jako by byl osloven ptačím zpěvem v té nejkrásnější řeči. Chtěl jít za těmito hlasy. Když vyběhl na návrší, ptačí hlasy náhle přestaly. Místo toho slyšel jasný lidský hlas, který volal shora: „Jene, Jeníčku, milý Diego, pojď přece ke mně!“ Byla to žena, která stála v ranním úsvitu. Sedlák se s hlasitým vzlykáním vrhl na zem. Žena řekla: „Já jsem Neposkvrněné Početí a chtěla bych tvému národu ukázat pravého Boha. Na tomto návrší musí být postaven kostel, do kterého budou lidé přicházet, aby sem mohli přinést své starosti.“

Návrší, na kterém se Maria zjevila Juanu Diegovi, bylo zasvěceno aztécké bohyni mateřství. Biskup, za kterým zjevení Diega poslalo, se domníval, že se tu pod pláštěm křesťanství pěstují pohanské kulty, a byl velmi skeptický. Juan se vrátil na pahorek. Chtěl poprosit Paní, aby mu dala nějaký důkaz, který by biskupa přesvědčil. Tentokrát zde uviděl nejkrásnější květy jako nádherný barevný koberec. Maria řekla: „Běž a natrhej květiny jako důkaz.“ Udělal to. Ona se podívala na květiny, vzala je ještě jednou do ruky, dýchla na ně a položila do jeho prostřeného pláště. Juan Diego šel zpět k biskupovi. Po počátečních obtížích byl k biskupovi vpuštěn, v neposlední řadě proto, že květiny nádherně voněly a služba tím byla omámená. Biskup rozevřel plášť a květiny vypadly na zem. Na plášti zůstal známý obraz.

Co na něm bylo vidět?

Představoval mladou ženu ve hvězdnatém plášti, který byl jako ranní červánky. Navíc měla zlatý průsvitný závoj, který jako by plaval na plášti. Barvy je možno popsat jen obtížně. Nebe se otevírá oválně mezi mraky, v průzoru stojí Paní před vycházejícím sluncem a šlape po měsíci. Zrak má sklopený a ruce sepjaté. Malý muž se pevně drží jejího pláště.

Není to obraz, jaký popisuje Zjevení svatého Jana?

Tak tomu rozuměli křesťané. Pro indiány však to byl obraz s více než tisíci slovy o mnohem bohatším významu. Obraz je doslova nasycen symbolikou. Panna stojící před sluncem znamená, že je silnější než slunce. Nyní už indiáni nepotřebují obětovat krev, aby dali vzejít slunci. Maria stojí na měsíci, to znamená, že porazila měsíčního boha. Aztékové v tomto obrazu četli jako v knize. Pro ně byla Panna jednou z nich. Oni se stejně jako Španělé s Paní zcela identifikovali. Všechny hrůzy, které prožili, se díky ní staly lhostejné. Mohli podle obrazu tančit a zpívat. V milionech se hrnuli do Církve. Během krátké doby se dalo pokřtít 9 milionů indiánů. Tento obraz byl branou, kterou celá Latinská Amerika vplula do Církve. I papež měl obraz postavený na svém stole. On ví, že je to velice důležitý obraz. Ale ví také o rozdílu mezi tímto obrazem z Guadalupe a jinými obrazy, i těmi nejkrásnějšími.

V obrazu vězí mnoho tajemství a zázraků. Z jakého materiálu je vlastně plášť zhotoven?

Je utkán z vláken agáve, z toho nejlevnějšího materiálu, který byl k dispozici, v kvalitě pytle na brambory. Za normálních okolností se vlákna rozpadnou během dvaceti let. Toto tkanivo však už přetrvalo více než čtyři sta let v kostele v Mexico City. Vypadá jako hedvábí, které bylo právě zhotoveno.

Prý není známo, jakým druhem barev byl obraz vytvořen.

Obraz je vysloveně barevný, ale nejsou na něm žádné částice barviva. Nemá žádný podklad. Každý malíř ví, že plátno se musí nejdříve opatřit podkladem, na kterém by barvy držely, aby se vlákna nerozestoupila. Tento obraz je barevný, ale nejsou na něm barvy. Jedná se o přímé zabarvení vláken, ale způsobem, který je dosud nevysvětlitelný. Někteří říkají, že barvy mají charakter motýlů nebo květů, které nejsou nabarveny, ale jsou samy barevné. Kromě toho se barvy mění jako ochranné krycí zbarvení některých zvířat. Obraz vznikl proti všem pravidlům malířského umění.

Je srovnatelný s Turínským plátnem?

To by bylo absolutně jediné srovnatelné dílo. Jenže obraz Paní Guadalupské je mistrovské barevné dílo. Turínské plátno je spíše obraz stínů, je zcela lehké, obdivuhodně působivé. Nikdo neví, jak zobrazení vzniklo. Ale zde v Guadalupe se jedná o dokonale vypracovaný obraz.

Je jisté, že hvězdy na Mariině plášti zobrazují hvězdnou konstelaci v den zjevení. Mimoto digitální technika objevila v Mariiných očích obraz, který je pouhému oku skryt.

Při stonásobném zvětšení pod mikroskopem vidíme v očích Paní malé postavy. Je to scéna, která zcela odpovídá epizodě odhalení obrazu. Vidíme biskupa a indiána, indiánskou rodinu a překladatelku. Někdo by mohl říct, že je to jen zbožné přání. Proti tomu hovoří skutečnost, že obraz je v obou očích naprosto identický a je tak podrobný, že by to žádný malíř nedokázal. Kromě toho obrazy jsou nejen identické, ale vykazují přesně zakřivení, jak se scéna v jednotlivých očích zrcadlí. Pro člověka je naprosto vyloučeno, aby něco takového dokázal zhotovit.

Také Vaše kniha o Guadalupe obsahuje velmi pozoruhodné prvky. Jak k tomu došlo?

Bylo mi 51 let, když jsem se poprvé doslechl o Guadalupe. Vyprávěla mi o něm jedna mladá poutnice v Bosně. Znám Lurdy a Fatimu. Ale tento velký příběh jsem neznal. Jako by byl přes Atlantik natažen velký filtr, který nedovolil, aby to ke mně proniklo. Je to však příběh, který hýbá celým světem. Nemohl jsem uvěřit tomu, jak to, že jsem o tom ještě nic nenapsal, a pomyslel jsem si: Je-li pravda to, co mi tato poutnice vypráví, musím o tom napsat knihu. Jako novinář jsem hledal přirozeně vždy nějaké příběhy, které druzí ještě neobjevili.

Byl jsem tehdy v časopisu FAZ. Bylo to s ním špatné. Krátce před odjezdem jsem se dověděl, že byl zastaven, a já jsem dostal výpověď. To bylo pro mě veliké štěstí. Nyní jsem tedy měl čas dělat rešerše jako nikdy předtím. Když jsem přijel do Mexika, mohl jsem před obrazem padnout na kolena, žasnout a modlit se. Bylo to přesvědčující.

Věděl jste už o obrazu leccos. Bylo to něco jiného – stanout před obrazem?

Nepochybně. A to tak, že jsem nemohl přestat, každý den jsem tam přicházel a trávil jsem před obrazem hodiny. Když tam přijdete jako poutník, pomodlíte se Otčenáš, koupíte si růženec, zúčastníte se mše svaté a v podstatě k obrazu nepřijdete. Já jsem však byl sám. Měl jsem čas. Nikdo mě nevolal. Nikdo mě nehonil. Mohl jsem před obrazem trávit celé dny. A záhada byla stále větší. Jako milostný vztah. Jako bych se zamiloval a chtěl jsem Paní vidět stále znovu.

Když v roce 2002 papež svatořečil Juana Diega, mohl jste jako vatikánský korespondent být opět u toho. Letěl jste do Mexika s papežem. Jaké to bylo?

Bylo to nádherné sedět s papežem v jednom letadle. Také Mexičané papeže milují. Při odletu se shromáždili na ulicích Mexico City a vysílali zrcátky malé světelné signály za odlétajícím letadlem. Bylo to jako malý hvězdný zázrak za bílého dne. Podobně na mě zapůsobilo i samotné svatořečení, i když jsem mohl obraz vidět jen za sklem.

Nyní je vývoj v Latinské Americe velmi povážlivý. Katolická církev, i když je životná a roste, se dostává do těžkostí. Šíří se sekty, především ze Severní Ameriky, které bojují proti katolické církvi i proti Marii. Jak vidíte tento vývoj?

Je přirozeně podvratný a hrozivý. Kdo chce napadnout Církev, a to nejen v Latinské Americe, musí vystupovat proti Marii. Pak se teologie stává ideologií. Kdo dává stranou Marii, ochuzuje Syna. Maria je a zůstává Ježíšovou Matkou. Nikdo mu nikdy nebyl tak blízko jako ona, v těhotenství, v porodu i ve smrti a nakonec i ve slávě. Ježíš nesl a nese její rysy. Nikdo se na světě více nepodobal své matce jako Syn a nikdo se nepodobá více Synu než Maria.








Re: Gibsonův film Apocalypto uvedla americká kina 8. prosince (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 25. leden 2007 @ 22:53:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
... ale stale si nam nevysvetlil, co sa Marianskym kultom u aztekov vlastne zmenilo? Vyznavaju dalej pohansky(mariansky) kult, deju sa tam zazraky v intenciach spiritizmu, ludske obete pokracuju po celom svete v omnoho vacsej miere, len sa to nedeje tak verejne ako za rozkvetu azteckej rise. Ty tam vidis nejaky rozdiel, Miloslav?


p.s. Ten gibsonov film je dvojtvarny tak, ako umucenie Krista. Pre niekoho des a pre niekoho radost ...Uz som ho videl, je to hroza.



TERAZ SI INDIÁNI OCHOTNE VYBRALI JEDINÚ MANŽELKU AKO LEGITÍMNU (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 26. leden 2007 @ 00:39:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milý Gojime, ptal jsi se Miloslava, co se změnilo. Zkopíroval jsem svědectví. Co se změnilo je VELKÝMI PÍSMENY.
Když Aztékové předtím vraždami obětovali lidské oběti, a přestali s tím, když se dali pokřtít a opustili mnohoženství, co chceš víc? Co je pro Tebe důkazem, že odevzdali svůj život Pánu Ježíši Kristu?

Gojime píšeš:
"Ludske obete pokracuju po celom svete v omnoho vacsej miere, len sa to nedeje tak verejne"


Odpovídám:

Lidské oběti - umělé potraty miminek se konají po celém světě ilegálně ve velkém počtu teprve po roce 1930, když Anglikánská církev protibiblicky rozhodla, že Země je naplněna a že není třeba plnit Boží přikázání "Ploďte a množte se a naplňte Zemi". Od té doby se všechny ostatní církve Anglikánskému rozhodnutí přizpůsobily. Ale protože se jim nikdy stoprocentně nepodařilo zabránit nečekanému otěhotnění, tak církve začaly mlčením tolerovat i umělé potraty-vraždy.

Z vysokých církevních představitelů pouze katoličtí papežové umělý potrat NEpřestali hlasitě zakazovat dokonce i po r.1960-1990, když umělé potraty zlegalizovala velká řada států světa.
Zde papežům a katolíkům patří za hlas volajícího na poušti všechna čest.
Dodnes proti vraždění nemluvňátek potratem nejvíce duchovně zápasí katolíci.
Zde nejvyšší duchovenstvo Katolické církve nemá ruce od krve.

Zde má mlčením ruce od krve nejvyšší duchovenstvo protestantské i pravoslavné.

Nemůžeme katolíkům křivdit. Zde jim právem patří všechna čest.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
-----------------------------------------------------
Panna Mária sa prvýkrát zjavila indiánovi Juanovi Diegovi 9. decembra 1531. Zjavila sa desat rokov po dobytí Mexika Španielmi v situácii definitívneho zániku aztéckeho královstva a vzniku novej civilizácie zmiešanej z kultúry vítazov a porazených. Indiána poslala za biskupom so žiadostou postavit na úpätí vrchu Tepeyac kostol. 57-rocný Juan Diego, ktorý pred obrátením nosil aztécke meno Cuauhtlotatzin – Ten, ktorý vrieska ako orol – utekal do mesta, ale pri vecernom návrate musel pani informovat o neúspechu. Biskup neverí. Mária však nevypocula indiánovu prosbu zbavit ho velkej úlohy a požiadala ho pokus zopakovat. Biskup žiadal znamenie. Panna Mária slúbila dat mu ho na druhý den, ale Juan Diego nemohol príst: ochorel mu strýko a musel hladat knaza, ktorý by zomierajúceho vyspovedal. Ked mal íst okolo vrchu, radšej zmenil cestu, aby sa vyhol krásnej panej.

Ale ona prišla aj tak. Preco sa tak ponáhla? Indián panej vysvetlil situáciu. „Strýko je už zdravý,“ ubezpecilo ho zjavenie a požiadalo ho vyjst na vrch a nazbierat kvety. Krásne vzácne kastílske cervené ruže na skale uprostred decembra – ako dôkaz pre neveriaceho biskupa. Ked ich vysypal z kabáta pred biskupom, na látke jeho zvrchníka sa objavil verný obraz sv. Panny. Biskup aj všetci prítomní padli na kolená. A ich obraz sa otlacil do zreniciek Madony na obraze. Ako o mnoho rokov neskôr odhalila skupina vedcov pomocou najmodernejších prístrojov, v zrenickách obrazu nenamalovaného ludskou rukou ostala zachovaná „fotografia“ trinástich ludí na cele s mons. Zumárragom.

Žena, ktorá sa predstavila ako Panna Mária a Božia Matka, si vzala podobu mesticky – miešanky medzi indiánkou a beloškou. Obliekla si tuniku prepásanú pod prsiami ciernymi stuhami, ktoré v indiánskej kultúre oznacovali tehotné ženy. Obraz z tilmového plátna utkaného z agávových vlákien so životnostou 20 rokov ostal až dodnes neporušený. Pocas storocí sa podrobil mnohým vedeckým výskumom, dekrét o obraze vydalo 25 pápežov a Guadalupe je dnes najväcším mariánskym pútnickým miestom na svete. Navštívi ho rocne 20 miliónov ludí – v Lurdoch je to napríklad pät miliónov.

Prvú kaplnku postavili na mieste zjavenia miestni dobrovolníci za krátke dva týždne. Prichádzalo coraz viac pútnikov, po Mexiku sa rozšírili tisíce kópií obrazu, Aztékovia hromadne prijímali krestanskú vieru.

ZA SEDEM ROKOV SA DALO POKRSTIT OSEM MILIÓNOV DOMORODCOV.

KÝM DOVTEDY BOLO PREKÁŽKOU KRSTU MNOHOŽENSTVO, TERAZ SI INDIÁNI OCHOTNE VYBRALI JEDINÚ MANŽELKU AKO LEGITÍMNU.

VTEDAJŠÍ MIESTNY KNAZ PÁTER TORIBIO NAPÍSAL: „V KLÁŠTORE PRI QUECHOLAKU SOM EŠTE S JEDNÝM KNAZOM POKRSTIL ZA 5 DNÍ 14 200 LUDÍ.“

http://www.radiovaticana.org/slo/Articolo.asp?c=108966



Re: Gojimovi (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pátek, 26. leden 2007 @ 07:26:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Gojime, misionáři ať protestanští, nebo katoličtí když káží Krista ukřižovaného v pralese tak vědí, že v těchto indiánech bude ještě nějakou dobu doznívat pohanství. Stejné to bylo i ve starověku v českých zemích u našich předků, kteří přijali křesťanství.



Doznívání pohanství existuje ve všech donedávna pohanských národech (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 26. leden 2007 @ 08:22:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Doznívání pohanství existuje ve všech donedávna pohanských národech.
O doznívání šamanského pohanství v afrických křesťanech píše i německý protestantský misionář v Africe Reinhard Bonke, který tam žil několik desetiletí.
V knize Reinhard Bonnke: Požehnání až do špiček bot, Křesťanský život, Albrechtice r.2006, str.39 cituji:
"Obával jsem se, jestli nezačal kázat směs křesťanství a animismu. To je v Africe často se vyskytující blud."
Bonke

U českých konvertitů z ateismu a z agnosticismu mnoho let až desetiletí přežívá základní nedůvěra v Boží starostlivost a péči o věřícího člověka. Nedůvěřují Bohu v těch nejzákladnějších věcech jako je vzdělání, nemoc a zdraví, zaměstnání, manželství, rodina, počet dětí. Spoléhají tak jako dřív na svůj rozum více, než na Boží láskyplnou péči. Někdo to označil za víru v mozkovou krabici. Takoví křesťané ještě velmi dlouho zůstávají částečnými ateisty a agnostiky. Abrahamovi, otci víry se příliš nepodobají.
Mluvím ze své vlastní zkušenosti bývalého darwinistického ateisty.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Gibsonův film Apocalypto uvedla americká kina 8. prosince (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 27. leden 2007 @ 06:02:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proc vubec na takovy film chodit a podporovat je v tech hnusnostech? Mel Gibson ma od urcite doby nejaky problem a libi se mu zobrazovat nasili a prolevani krve. A na to se chodit divat? Neni tech skutecnych hruz ve svete dost?



Re: Gibsonův film Apocalypto uvedla americká kina 8. prosince (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Středa, 14. únor 2007 @ 14:02:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Film Apocalypto, je neskutocna blbost. Pokial by ste chceli vidiet naozaj hodnotny film na tuto temu, pozrite si End of the spear. V reklamach a uputavkach sa sice nenachadza .... (natoceny v 2006) ale je kvalitnejsi a realnejsi ako Apocalypto.

Da sa stiahnut aj s torrentov, je tam pozeratalna verzia v Xvid + ac3. Titulky sa daju stiahnut s webu.

Ak neviete ako nato poslite mi spravu , zaslem navod .....



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy