|
Právě je 168 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120965228 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším...
Vloženo Neděle, 07. leden 2007 @ 22:23:33 CET Vložil: Bolek |
poslal xvejvodam
Vážení bratří pastýři, berkine, krytyku, vladimíre...a další, kterých se mé jednání na GS a chatu GS v posledních několika dnech negativně dotklo...
Chci se omluvit, za své vulgární vyjadřování na Vaši adresu, za tělestnost ve které jsem jednal vůči Vám a za absenci lásky k Vám v mém jednání.
Prosím, odpusťte mi to.
Chtěl bych se tímto omluvit Vám i dalším, kteří se k mým výlevům nachomýtli.
Přece jen si dovolím pár poznámek snad jakoby vysvětlujících mé jednání:
Pro berkina a krytyka:
O vás jsem, bratří, tak na 90% přesvědčen, že své příspěvky, které jakoby kritizují charismatiky, chápete spíše jako recesi a jsou z vaší strany úmylně přehnané, a vy z toho máte víceméně srandu...jesli se mýlím a myslíte to skutečně vážně, pak vaše myšlení naprosto nechápu, neboť by to znamenalo, že tzv. charismatiky vidíte jako něco mezi tajnou organizací, špionážní službou a mafií...a mne, Olina, Jirku a další jako lidi plné zášti a zlých úmyslů...a to se mi nechce věřit, že byste mysleli vážně. Nicméně, nebýt mého konfliktu s pastýřem, který vyvolal u mne hněv vůči celé vaší jakoby kompaktní skupině, nezačal bych vás zřejmě napadat. Ale nelíbí se mi, upřímě, když jsou tu lidé osobně napadáni, ne pro své učení, ale pro zlé úmysly, které dle mého nejhlubšího přesvědčení nemají-a je jedno, zda ze srandy nebo vážně, zkrátka se mi to nelíbí.
Pro Vladimíra:
milý Vladimíre, vůbec nevím kdo jsi, nikdy jsem s tebou neměl nic dočinění (snad), dokud jsi mne nenapadl, že lezu Olinovi do análního otvoru a že jsem strašnej charismatik.
Já charismatik nejsem a nemám zapotřebí Olinovi kamsi lézt, nic pozitivního - čehož jsi sám důkazem-by mi to nepřineslo. Olina mám rád, některé(!) jeho postoje jsou mi sympatické-pak projevuji souhlas (ale ten projevuji i s některými názory např. pana Halíka, se kterým se jinak na GS dost ostře potýkáme) a dovedu pochopit jeho drsné reakce na výroky typu, že Olin je řkc agent nebo když někdo obviňuje ze zlých úmyslů někoho koho osobně zná, a o kterém je přesvěčen, že takový není.
Takže když s někým v něčem souhlasím, tak to snad neznamená, že mu lezu do řiti, případně, že je nějakou mojí autoritou.
Neměl jsem ti Vladimíre oplácet stejnou mincí a za to se ti omlouvám.
Tak a konečně pastýři:
V první řadě je i tobě směřováno, co jsem napsal výše vladimírovi, krytykovi a berkinovi.
Tebe jsem napadl nejtvrdším způsobem, nazval jsem tě několika vulgárními výrazy, a to v komentářích k článku a poté ještě tvrději v osobní zprávě.
Prosím, odpust a omlouvám se.
Ale snad jsi pochopil, že jsem byl k tobě takový, protože tvé výroky na mou adresu se mne hluboce dotkly, ponížily mne a to obzvlášť proto, že jsem tě stále považoval za něco jako kamaráda, v jisté době jsme byli spolu v dost úzkém kontaktu a leccos jsme si o sobě řekli a ty jsi proti mne dost ošklivě použil (podotýkám-nepravdivou a zkreslenou) mou charakteristiku, kterou sis pro mne vytvořil.
Takže pro tebe několik vysvětlujících poznámek:
1.již dávno nemám mysl zjitřenou událostmi v mém bývalém sboru a nepotřebuji se vyplákávat na rameni Olinovi nebo snad v něm hledat svou autoritu. Já (mimo Krista) mám svou duchovní utoritu-nevnucenou a dá se říci přirozenou v našem bratru faráři a i on se výrazně podílel na formování mých teologických názorů v posledních dvou letech.
2.Psal jsi něco v tom smyslu, že jsem nejprve byl charismatikem, pak letničním (tedy že jsem měnil takto své teologické názory).
Pravda je ta, že když jsem začal chodit do KS, tak jsem vůbec nějaké takové škatulky netušil, prostě se tam fajn zpívalo, bylo tam zajímavý-zábavný kázání a lidi si mě tam všímali a bavili se se mnou-proto jsem tam začal chodit.
No a když jsme se přestěhovali, hledal jsem církev stejného typu a protože v okolí KS nebylo, začal jsem navštěvovat AC v Čáslavi- a tak jsem se "stal letničním" aniž bych tušil, co to znamená.
Co se týká pravoslaví, tak to je u mne věc daleko staršího data než problémy v AC, byl to právě pravoslavný igumen Joakim, se kterým jsem se setkal v chatu, jehož vlivem jsem začal pomalu přehodnocovat své do té oby jednoznačné a "jediné správné" teologické postoje, začal se zajímat o církevní historii, tradici, formování kánonu atd. atd.
Je pravda, že jsem několikrát přemýšlel o vstupu do této církve - ovšem už v AC a pak i v ČCE, ale nikdy jsem k tomu opravdu nedošel. Velkou výzvou pro mne bylo sebevědomí této církve opírající se o nepřetržitou existenci od doby apoštolů. Nicméně i nadále pravoslaví považuji za cenný zroj inspirace.
Co se týká kalvinismu, neřekl bych že bych jej přímo opustil, ale spíš jej "neřeším", neboť tuto otázku vnímám spíše už jako okrajovou a uvědomil jsem si (i pod vlivem své zmíněné auority), že tento teologický názor přecejen příliš zůrazňuje některé aspekty a některá biblická místa pomíjí.
Takže, abych ti popsal mou teologickou pozici (která rozhodně nemá namířeno do lůna řkc), považuji se v současnosti (která trvá již dá se říci nejméně rok, spíše rok a půl, pokud tedy nepočítám zníněné určité okouzlení pravoslavím, jenže to se nevylučuje, evangelická církev je otevřená různým tradicím) za konzervativního evangelíka.
Dále bych chtěl říct, že je to teprve 4,5 roku, co jsem uvěřil v Krista a 3,5 roku od mého křtu. Myslím, že jako "nedochůdče v Kristu" mám "nárok" na jakýsi teologický vývoj, což mi podsouváš jako negativum. Onehdy jsi mne za ochotu změnit názor nominoval na Zlatou perlu a teď se nade mne kvůli stejné věci vynášíš.
Tak to je snad vše, co jsem chtěl tobě i čtenářům vysvětlit.
Na závěr bych chtěl provozovatele GS požádat o vyjímku, abych mohl sám sebe nominovat na Zlatou slzu za své neurvalé ,vulgární a nelaskavé chování v posledních dnech.
S pozdravem a přáním Pokoje Michal Vejvoda, alias xvejvodam
|
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: berkin v Neděle, 07. leden 2007 @ 23:20:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Michale,
nějak si neuvědomuji, že by ses mě nějak výrazně vulgárně dotkl. Na chatu jsem nebyl a s vulgárnostmi ze strany charismatiků v běžných diskusích počítám, takže mě nepřekvapí a pouštím je "druhým uchem" ven, aniž mě nějak trvale poznamenaly. Takže v této chvíli si nic takového neuvědomuji. Musel bych hledat a to se mi nechce. Takže mě ta tvoje omluva poněkud míjí.
Pokud jde o zlé úmysly a zášť v tvém konkrétním případě: netroufám si to posoudit, poněvadž do tvého srdce nevidím. Jsem ale nakloněn domnívat se, že u většiny charismatiků jsou úmysly dobré. Jsou přesvědčeni o svém učení, že je to jediné a správné a chtějí pro ostatní jen jejich dobro - aby to učení také přijali. Tedy nepřicházejí či nepřelézají za soumraku ploty denominací s úmyslem, že budou páchat zlo ale považují svoji činnost za to nejvyšší dobro pro ostatní. Již vícekráte jsem se osobně přesvědčil, že se jejich vůdcové v zájmu tohoto "dobra" (v zájmu dobré věci) nerozpakují použít jakékoliv prostředky (i neetické, např. lež, zatajení pravdy, atd.). Ne nadarmo se říká, že cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly. A nakonec to vidíme i zde na Granu, když zde zarputile hájí neobhajitelné všemi dostupnými prostředky.
Pro mě osobně bylo větší zklamání to, že jsi v poslední době přešel na pozice, terminologii a argumentační linii zdejší charismatické propagandy (kritika je nenávist, zášť, osobní napadání, útoky atd.). A myslím, že jsem nebyl zklamaný sám. Na druhou stranu je vždycky dobře, když se vzduch pročistí a víme, kde kdo stojí. A je jedno, jestli deklaruje jen 20 nebo 30 bodů v testu, zda je či není charismatikem. |
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Pondělí, 08. leden 2007 @ 14:49:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://mocneevangelium.webzdarma.cz | Milý berkine,
já jsem cítil, že do oho mám zahrnout i tebe, několikrát jsem se vyjádřil i o tobě nelichotivě a zda jsi si zoho všiml nebo nevšiml je druhotné.
Nicméně tvůj způsob kritiky, ve mě bohužel opravdu vzbuzuje dojem nenávisti, osobní zášti a napadání. Proč bys jinak používal termíny spící agent...jedině, že bys byl recesista, jak naznačuji v článku, pak by to bylo pochopitelné, nicméně pak by se zase nejednalo o kritiku.
Nemyslím si,že by tento můj dojem a jeho vyjádření ze mně dělal charismatika. To by jsi pak pro používání přehnaných výrazů musel být tím spíš charismatikem ty. Ale to je jedno, chceš mne vidět jako charismatika-tvoje věc.
Jinak díky za odpověď. |
]
|
|
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pondělí, 08. leden 2007 @ 06:10:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Milý Xvojdame,
koukám, že když se na GS někdo omlouvá, prosí o odpuštění a pokořuje se, tak to dvakrát nefrčí. Jsou tu záživnější záležitosti. Jaká škoda. Ale jdeš příkladem a třeba se to chytne. I přesto, že nejsem do těch záležitostí nějak moc zasvěcen, mám za to, že tvůj příspěvek je určitě bohumilá záležitost. Jedna z mála věcí, jež tady (dle mého soudu) na GS asi přináší život a má opravdu smysl.
Pokoj Tobě!
Pattre
|
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: agur v Pondělí, 08. leden 2007 @ 08:33:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Pattre,
omluva Xvejvodama, je jeho hluboce intimní záležitost. Týká se jeho, Boha a těch, kterým se omlouvá. Není třeba ji rozmělňovat komentáři, i tak je dost čtena.
Slovy o tom, že to nefrčí se stavíš do role moudrého arbitra, který ukazuje cestu zbloudilcům. Spojení „třeba se to chytne“, jsou z tvých úst spíše jako legrace. Copak nevíš, kolik uštěpačného už jsi tu napsal?
Nevím, zda něco na GS má nějaký jiný smysl, než zrcadlení stavu našich myslí. Jistě jsi na tolik soudný, že se mnou shodneš na označení tohoto stavu za katastrofu a nebudeš se z toho vyjímat.
A v tomto směru sem ty (,ale také my ostatní) přinášíš skutečnou a velmi bídnou realitu našeho křesťanství a to je ten život, který tu je a nikdo, kdo je sám naprosto ztracen, s tím, žádnými řečmi nic neudělá.
|
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pondělí, 08. leden 2007 @ 10:13:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Agure,
„omluva Xvejvodama, je jeho hluboce intimní záležitost“…ano souhlasím.
„Týká se jeho, Boha a těch, kterým se omlouvá“…to je pravda, ale i tak je to tady věcí veřejnou.
„Není třeba ji rozmělňovat komentáři, i tak je dost čtena“ …můj komentář neměl charakter nějakého rozboru obsahu , ale snažil jsem se Xvojdama pouze povzbudit a zároveň podtrhnout žalostnost GS v tom, že takových to věcí je na něm pramálo. Přitom se jedná o tak zásadní součást našeho křesťanského života, ale kolik diskutujících je podobných postojů schopna ? Tím, že se zde často diskutuje, zarputile oponuje, (až se to někdy zvrtne tam, kam by nemělo) by omluva a pokání (dávání si s druhými věci do pořádku), měla být naprosto běžnou praxí. Nejsem bláhový, abych se z toho nějak vyčleňoval.
„Slovy o tom, že to nefrčí se stavíš do role moudrého arbitra, který ukazuje cestu zbloudilcům.“ …pokud to myslíš vážně, tak to vypadá , že si buď příliš domýšlivý v čtení mezi řádky a nebo to může ukazovat na motivy tvého srdce. Každopádně mi podsouváš něco, co v mém postoji určitě není. Nevím o tom.
„Spojení „třeba se to chytne“, jsou z tvých úst spíše jako legrace. Copak nevíš, kolik uštěpačného už jsi tu napsal?“....nepopírám, že mnoho z mých příspěvcích je tělesného charakteru, přesto v uštěpačství a podobných záležitostech na mnohé z vás nemám. Je pravda, že váš styl je už delším používáním vybranější, vybroušenější a právě o to víc je zákeřnější a jedovatější. Přesto skutečnost určité zpětné sebereflexe nějaké té omluvy, nebo pokáníčka je tu bídná. Co se mě týče, před nějakým časem jsem tu napsal : „Předně se ale omlouvám všem, pro koho jsem příčina rozdmýchání svárů a kamenem úrazu. Prosím za odpuštění.“ Vypadá to, že jsi mi asi neodpustil a nebo jsi to přehlédl ?
„Nevím, zda něco na GS má nějaký jiný smysl, než zrcadlení stavu našich myslí. Jistě jsi na tolik soudný, že se mnou shodneš na označení tohoto stavu za katastrofu a nebudeš se z toho vyjímat. A v tomto směru sem ty (,ale také my ostatní) přinášíš skutečnou a velmi bídnou realitu našeho křesťanství a to je ten život, který tu je a nikdo, kdo je sám naprosto ztracen, s tím, žádnými řečmi nic neudělá.“…tvůj úsudek ti neberu, ale přeci jenom…omluva a pokání je řeč přímá buďto k Bohu, nebo k lidem a s tím se dají bourat skály Agure. Prosím odpusť mi tam , kde tě obtěžuji svým bídným křesťanským životem. Dík.
Pokoj Tobě!
Pattre
|
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: agur v Pondělí, 08. leden 2007 @ 11:01:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Pattre,
nemám ti co odpouštět, v tomto ohledu můžeš být klidný.
Budeš-li dále naléhat, odpuštění ti však pro pokoj tvé duše vyslovím.
Po tvém komentáři mohu svá slova o arbitrovi znovu zopakovat. Ty však dále asi o ničem nevíš a to je pro tebe dostačující důkaz, že to neděláš - typické.
Ještě jednu věc považuji za typickou pro jistý druh charismatiků – nějak se chováme a mluvíme a někdo to vidí jako špatné, tak se omluvíme a dále tak jednáme. Přičemž neopomeneme zdůraznit, že jsme se přece omluvili a prosili o odpuštění.
Svatá prostoto
|
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Pondělí, 08. leden 2007 @ 11:42:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Agure,
Ty prostě víš o tom co já nevím a u sebe nevidím…si fakt dobrej !
To lidé tvého ražení se raději neomlouvají vůbec, asi tím nic nezkazí, že? Ty máš ale „výhodu“.
Svatá prostoto
|
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 08. leden 2007 @ 11:53:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | agúrova výhoda spočívá spíš v tom, že je důsledně ukryt, takže se nemá za co omlouvat. Narozdíl od některých (nechci ukazovat, ono samo) svého utajení nijak nezneužívá.
my, co jsme "známí", jsme prostě v nevýhodě, neb máme historii osobní i virtuální, a zveřejňujeme zde své skutečné osobní postoje. Ale to je přece naše volba!
Proto do nás druzí, chtějí-li, mohou i trochu vidět.
Olin |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pondělí, 08. leden 2007 @ 12:07:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 2 Korintským, 11:6 ..... ve všem všudy zjevní jsme vám. :o) |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: agur v Pondělí, 08. leden 2007 @ 12:38:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vogele, člověče, ale já přeci nejsem apoštol, který musí být zjevný a ani nemám ambice jím být. Jsem jen nula z internetu.
A přece si nemyslíš, že když si ke svému nicku napíšu Radek aka Zadek, že budu zjevnější. :-)) |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pondělí, 08. leden 2007 @ 12:45:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemám pocit, že bych reagoval na tebe a má odpověď se vztahovala na tebe, ty ano? Radku Zadku? |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: agur v Pondělí, 08. leden 2007 @ 12:56:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Měl jsem pocit, že reaguješ na mě.
Protože Olin je zjevný, Pattre je zjevný, ty jsi zjevný.
Jestli jsi nereagoval na mě, pak tedy odcházím do toho zadku. |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 08. leden 2007 @ 13:11:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | agúre, neroščiluj se. internetová fóra už mají takovou vlastnost, že se ne nich virtuálně setkávají osoby ztotožněné s fyzickými osobami, a osoby pouze virtuální. Každý z nás se rozhodl sám, koho chce na scéně představovat.
Já pouze trvám na tom, že osoba toliko virtuální by měla dodržovat jisté etické předpoklady a normy, aby byla akceptována za partnera. Tys je, pokud vím, nepřekročil.
Proto se s tebou dá mluvit normálně, ať už s tebou a stvými názory nesouhlasím jak chci.
Olin |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pondělí, 08. leden 2007 @ 13:24:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže abych zamezil dalšímu zmatku - reagoval jsem na Olina ne na tebe (právě proto co o sobě napsal jsem si vzpoměl na ten verš).
Chodit nikam nemusíš, to je v pohodě :o)
Petr J.(eagle) aka (vogel) |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: agur v Pondělí, 08. leden 2007 @ 13:29:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo ahááááá apoštol je Olin.
Tak to jo. Jsem z obliga |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 08. leden 2007 @ 13:33:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty taky všechno vykecáš!
Už to tady včerá plácl krytyk, ale to jsem ještě zahrál do autu...
Olin |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pondělí, 08. leden 2007 @ 13:46:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aha, vidíš ...... už mlčím, už mlčím :o) |
]
Re: Omluva a vzkazy pastýři, krytykovi, berkinovim, vladimírovi a dalším... (Skóre: 1) Vložil: agur v Pondělí, 08. leden 2007 @ 12:52:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč mi říkáš dobrej? Jen jeden je dobrej. ;-)
My křesťané rádi mluvíme o tom, jak potřebujeme jeden druhého. Jistě jako správný charismatik usilující o jednotu jsi to již slyšel nebo i o tom druhým mluvil. Nač bys ty druhé potřeboval, když na to co případně nevidíš, je nepotřebuješ? Jedině na to, abys jim oznamoval svou vůli a oni ji konali?
Ale ne. Jestli to tak nevidíš, samozřejmě máš jako každý plnou svobodu podobné řeči ignorovat a vůbec se tím nezabývat. |
]
|
|
Hořkost (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pondělí, 08. leden 2007 @ 08:32:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz | Jsem rád .
Pelyněk se dotknul i Tebe a je dobře, že jsi jej vyvrhl.
Věřím, že budeš plný milosti, protože jinak pelyněk znovu naplní či zasáhne Tvé srdce.
Granosalis je dle mne místo pelyňku. Není to zrnko soli, byť tu sůl tu a tam je, ale jsou tu semena pelyňku.
Ať pasivně rostoucí nebo aktivně útočící.
Hořkost je pojem, který je pro mne pro Grano jeden z charakteristických .
Kdo se déle zdrží na Granu, ucítí jej, uvidí, možná i bude zasažen.
Tak už to v životě chodí, ale pravda je, že koncentrace nebezbečných látek v ovzduší jsou tu a onde na různě vysokých hladinách.
Dle mne zde koncentrace pelyňku přesahuje normální zdravou mez.
Problém je , že i hořkost ve svém srdci nemusíme vidět. Neříkám, že všichni kritici čehokoliv jsou zahořklí, ale říkám, že zde hořkost vidím.
Hořkost je jed. Na jed je dobré upozornit, i když se bude pravděpodobně zase vzpírat.
Ale nevyužívám této příležitosti hlavně k upozornění na "hořkost" někde , než na "hořkost" v nás . Toto chci zdůraznit.
Není prvotně důležité, zda je hořkost někde vedle nás, i když některé ostatní křestany a zodpovědné by to zajímat mělo, neboť máme "dbát na rozbujení jedovatých kořenů hořkosti".
Důležité je, zda se chytá nás nebo ne.
Děkuji Bohu, že se Tě dotýkal a ukazoval Ti to.
"pelyněk je dobré vidět, znát jeho chuť a nejíst jej"
|
Re: Hořkost (Skóre: 1) Vložil: agur v Pondělí, 08. leden 2007 @ 08:53:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jirko,
z toho, co jsi napsal vyplývá, že o hořkosti nemáš co říct.
Slovo do jehož obsahu vleješ to, jak tomu rozumíš, není nutně to, co to slovo znamená.
GS je zrnko soli, protože si troufám říci, že ačkoliv se lidé sem píšící moc nemění, možná, kdyby sem nepsali a nebyli konfrontováni, by na tom ve svém rozkladu byli mnohem hůře. :-) |
]
Na Granu hořkost ....není ! (Skóre: 1) Vložil: jirikrupa v Pondělí, 08. leden 2007 @ 14:04:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.joelnet.cz | Pokud milujeme, otevíráme se pro zranění. Jsme-li zraněni, jsme pokoušeni k hořkosti.
Někdy jsem pokoušeni k hořkosti i když nemilujeme, prostě jen tím, že nás druzí zraňují.
Já zde vidím plno reakcí a komentářů, které zraňují, i článků.
Některé vychází z hořkosti a mají možnost a sílu vyvolávat další hořkost.
Toto si prožil Michal. Tak to vidím.
Říkám, že zde je prostředí, kde tohoto vidím více.
Toť vše.
Je to varování před hořkostí , které může přijít v těchto rozhovorech a urážkách do našeho srdce.
Někdo ti změní motivy, obrátí dvůj dobrý motiv, zraní tě, zhodí Tě ..a to vše může vést k hořkosti.
Vidím, že to tak funguje a prostě jen o tom píšu.
Vidím pelyněk, kterým je pro mne hořkost.
Toť vše. Bylo to především pro Míšu.
Jiné alternativy k mému výroku jsou:
a) na Granu hořkost není
b) Na Granu je málo hořkosti, většinou je tuláska, mírnost, vlídnost a porozumění, člověk zde není vystaven zranění
C) Sem tam tu nějaká hořkost je, ale jinak je to dobré, je to v normně
Já říkám , že nevolím ani za a) ani za b) ani za c)
, ale za d) ..je tu pro trvalého účastníka, který otevře své srdce připraveno setkání s hořkostí i pokušení k hořkosti.
Nic více jsem nechtěl říct. Je o povzbuzení k hlídání si svého srdce před hořkostí.
Nechci ani nic jiného o ní říkat.
Pokoj
|
]
]
Re: Hořkost (Skóre: 1) Vložil: agur v Pondělí, 08. leden 2007 @ 22:47:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rozumím a respektuji.
Komentuji to, že Jirka ztotožňuje tento tvůj pocit s hořkostí, o které mluví bible a která brání člověku přijmout milost. Což jistě není tvůj případ.
V bibli se jedná o postoj člověka k Bohu, který jediný milost dává. Člověk s hořkostí vůči Bohu již nemá od koho milost přijmout.
Nevidím na tvém postoji k berkinovi, pastýři, krytykovi, Vladimírovi a dalším nic, co by tě mělo připodobnit třeba k Ezauovi, který byl plný hořkosti vůči Pánu a stal se nevěrný a bezbožný a nápravu nenašel.
Tato hořkost jde velmi hluboko zato, co tím v běžné řeči křesťané myslí.
|
]
]
Re: Hořkost (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pondělí, 08. leden 2007 @ 23:42:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jiří, já mu rozumím. Myslím, že má pravdu.
Promiň, těmto věcem někdy nerozumí lidi, kteří nikdy nebyli "sežráni".
Olin |
]
|
|
|
|