Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 409 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463876
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA
Vloženo Pátek, 22. prosinec 2006 @ 18:58:15 CET Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal BohemianAnonymus

DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA. Je zajímavé, že v současnosti dvě ze tří monoteistických náboženství, totiž judaismus a islám nepřipouštějí spasení jinověrců - leč by konvertovali k jejich náboženství. To ale neplatí o ŘKC - od 2. vatikánského koncilu, která ve vztahu k ostatním náboženstvím světa vykazuje bezbřehou vstřícnost. Katolická věrouka velkoryse (jakoby koncil byl na místě Božím), připouští i spasení jinověrců bez předchozí konverze, tj. přijetí Kristovy oběti - a to na základě článku 16 dokumentu s názvem Věroučná konstituce o církvi - Constituzione dogmatica lumen gentium, který komentuje i níže citovaná kniha.

V článku 16 "Nekřesťané" (jehož opis z oficiálních stránek Vatikánu uvádím na konci tohoto příspěvku), je biblický Panovník Hospodin ztotožněn s Bohem muslimů Alláhem. To je pojetí islámu - shoda s Koránem v 29 : 45/46. Ve Věroučné konstituci se praví, že Bůh bude v poslední den lidi soudit. To je další shoda s islámem, neboť NZ hovoří takto : J. 5 : 22, 23 "Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi, aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal." J. 5 : 26,27 "Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak dal i Synovi, aby měl život sám v sobě. A dal mu moc konat soud, poněvadž je Syn člověka." Poslání církve. (1) Mk. 16 : 15, 16 :"A řekl jim : "Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření. Kdo uvěří a přijme křest bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen."" (2) Mk. 13 : 10 "Ale dříve musí být evangelium kázáno všem národům." (3) J. 14 : 6 "Ježíš mu odpověděl " Já jsem ta cesta i pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci, než skrze mne."" (4) J. 3 : 36 "Kdo věří v Syna má život věčný. kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává." Křesťanství a islám Hans Küng, Josef van Ess, Vyšehrad 1998 Kapitola "Islám jako cesta ke spáse ? (str. 45) Druhý vatikánský koncil (11. 10. 1962 - 8. 12. 1965 který proběhl za papežů Jana XXIII. a Pavla VI.), prohlásil konečně ve své Konstituci o církvi (1964) zcela jednoznačně : "Věčné spásy mohou totiž dosáhnout všichni, kdo bez vlastní viny neznají Kristovo evangelium a jeho církev, avšak s upřímným srdcem hledají Boha a snaží se pod vlivem milosti plnit jeho vůli, jak ji poznávají z hlasu svědomí." (čl. 16). Výslovně jsou tu jmenováni právě ti, kteří už díky svému původu toho mají ve své víře nejvíce společného se židy a křesťany - totiž muslimové. "Plán spásy se vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahamovy, a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit." (čl. 16). Ani muslimové tedy nemusejí podle 2. vatikánského koncilu "propadnout věčnému ohni, který chystá ďábel a jeho andělé !" To znamená : také islám může být cestou ke spáse, cestou spásy : ne snad normální, do jisté míry řádnou, patrně však dějinně mimořádnou. Skutečně se v dnešní katolické teologii díky tomuto obratu čelem vzad rozlišuje mezi "řádnou" = křesťanskou cestou spásy a "mimořádnými" = ne - křesťanskými cestami spásy (někdy i mezi "cestou" a "různými stezkami"). Neměli bychom pak ale také ve smyslu jakési podmínky možnosti, rozlišovat i mezi "řádnými" (křesťanskými") a "mimořádnými" (a jinými) proroky ? (Konec citátu knihy). Tím, že 2. vatikánský koncil uznal islám jako mimořádnou cestu je spáse, popřel tím biblické texty 1, 2, které jsou Spasitelovými příkazy. V důsledku toho se ŘKC dostala zcela na mimobiblickou půdu a odstartovala eskalaci, z níž patrně již není úniku. Závěry 2. vatikánského koncilu tedy znamenají to, že ŘKC rezignovala na šíření evangelia v islámských zemích. Tím se sice vyhnula konfliktu s tímto náboženstvím, ale za cenu popření Spasitelových příkazů uvedených v textech 1 a 2. Koncil spekuloval o jiných cestách spasení na úkor zvěstování evangelia. V Bibli jsem nenašel jedinou zmínku o tom, že by mimobiblická náboženství byla cestou ke spáse. Odklon od biblického poselství nemůže být Bohem požehnán - přináší Boží soud. (text 4). TEXTY 1 - 4 HOVOŘÍ O TOM, ŽE EVANGELIUM JE URČENO VŠEM - TEDY ŽIDŮM I MUSLIMŮM A NIKOHO Z NĚJ NELZE VYLUČOVAT. Proto nesplnilo svoje cíle "Desetiletí duchovní obnovy" a další dobře míněné akce. Původ nynějšího vítězného tažení islámu Evropou (ale i celým světem) vidím přímo jako následek tohoto chybného rozhodnutí koncilu. Spasení těch, kdo neslyšeli Boží zvěst, řeší apoštol Pavel v Ř. 2 : 12 - 16. (Pro úplnost : spasení Židů (judaistů), kteří stále zůstávají v éře SZ řeší Spasitelův příkaz v Lk. 10 : 25 - 28; na základě platnosti Zákona : Lk. 16 : 17)). K tomu není co dodávat - snad jen to, že ten, kdo pozměňuje význam Písma sv. bude (nikoli nějakým koncilem) - ale přímo Bohem proklet !!! (Gal. 1 : 8, 9). Věc vidím tak, že 2. vatikánský koncil udělal systémovou chybu, které následné akce neodstraní. To by si měli zejména uvědomit ekumeničtí propagátoři nekatolických církví , tj. zastánci institučního spojení s ŘKC - budou hned zpočátku zatíženi problémy, které sami nevyvolali - postupně budou nuceni souhlasit s čím dále tím více pochybnějšími teologickými rozhodnutími, při nichž budou asistovat jako pouzí diváci, bez šance cokoliv změnit. Ale spoluodpovědnosti za přijatá rozhodnutí se před Bohem nezbaví !!! Dále je třeba se zbavit iluzí : dojde - li k institučnímu spojení nekatolických církví s ŘKC, půjde zcela jistě o nevratný proces. Obavy z možného duchovního vývoje. Velké riziko vidím v dalším možném vývoji : je - li závěry 2. vatikánského koncilu stanoveno, že je více cest ke spáse, je tím popřeno prohlášení Spasitelovo o tom, že je pro všechny !!! jedinou Cestou, Pravdou i Životem. (text 3). To ve svém důsledku znamená, že Spasitel pro velkou část lidstva není ke spáse nutný - je tedy radikálně snížen jeho význam a znehodnocena Jeho oběť na kříži, která byla určena VŠEM. To by mohlo v budoucnu vést k k popření Ježíše Krista jako Božího Syna a smyslu Jeho oběti vůbec - a to v zájmu vstřícnosti k ostatním náboženstvím, zvláště pak islámu. Pak by se ovšem dostavily následky uvedené v textu 4. K této obavě mě vede skutečnost, že muslimové Pána Ježíše jako Božího Syna nepřijmou i z toho důvodu, že se s Jeho učením vůbec neseznámili. Islám a judaismus nedělají kompromisy !!! Článek 16 "Nekřesťané" výše zmíněné Věroučné konstituce o církvi vidím jako časovanou nálož uloženou do samých základů katolické teologie, kde časem vykoná své ničivé dílo. A protože závěry koncilů jsou prakticky neodvolatelné, mám za to, že tato nálož časem rozmetá samotné základy katolické věrouky. Východisko. Východisko vidím jen v modlitbách za vedoucí představitele ŘKC : aby svědomitě vedli a uvědomovali si svoji odpovědnost před Bohem za svěřené jim stádce a vedli ho po Spasitelově vzoru : tedy na základě biblických principů a nikoli nánosů tzv. tradice, která má v ŘKC stejnou prioritu jako Písmo sv.- nebo svých mocenských ambicí. Stejně se modleme za všechny jinověrce i ateisty u vědomí, že jsme všichni zhřešili a jsme daleko od Boží slávy (Ř. 3 : 23) - aby tak z Boží milosti vše směřovalo k onomu ideálnímu stavu, který popisuje Spasitel v J. 10 : 14 - 16, kdy bude jedno stádce a jeden Pastýř. Pro přesnější pochopení problému, kompletnost a ověřitelnost údajů uvádím článek 16 Věroučné konstituce o církvi, z které čerpali autoři výše zmíněné knihy. Tento článek jsem opsal přímo z oficiální stránky Vatikánu. Lze se na ní jednoduše dostat pomocí vyhledávače touto cestou : 2. vatikánský koncil - Konstituce - Lumen gentium : otevře se oficiální stránka Vatikánu : www.vatican.va/archive/hist_councils_vatican_council/documents/vat.....atd. Zvýraznění textu je mé vlastní. CONSTITUZIONE DOGMATICA LUMEN GENTIUM Věroučná instituce o církvi Lumen gentium BISKUP PAVEL, SLUŽEBNÍKŮ BOŽÍCH, SPOLU S OTCI POSVÁTNÉHO SNĚMU NA TRVALOU PAMÁTKU NEKŘESŤANÉ. 16. Ba i lidé, kteří ještě nepřijali evangelium, jsou různými způsoby zaměřeni k Božímu lidu. (18)((18/Srov. sv. Tomáš, Summa Theol. III, q. 8, a. 3, ad. 1.)) Patří sem na prvém místě národ, s nímž byla uzavřena smlouva, jemuž byla dána zaslíbení a z něhož se zrodil Kristus podle těla (srov. Řím 9, 4 -5), vyvolený národ, tak drahý Bohu kvůli praotcům : vždyť Bůh nelituje, že něco daroval, ani že někoho povolal (srov. Řím 11, 28 - 29). Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit. Bůh není daleko ani od těch, kteří hledají neznámého Boha v mlhavých stopách a obrazech, vždyť všem dává život, dech a všechno (srov. Sk 17, 25 - 28) a jako spasitel chce, aby všichni lidé byli spaseni (srov. 1Tim 2, 4). Věčné spásy mohou dosáhnout všichni, kdo bez vlastní viny neznají Kristovo evangelium a jeho církev, avšak s upřímným srdcem hledají Boha a snaží se pod vlivem milosti skutečně plnit jeho vůli, jak ji poznávají z hlasu svědomí.(19)((19/Srov. list Kongregace sv. oficia arcibiskupu bostonskému : Denz. 3869 - 72.)) Božská prozřetelnost neodpírá pomoc nutnou ke spáse těm, kteří bez vlastní viny ještě nedošli k výslovnému uznání Boha, ale snaží se, ne bez Boží milosti, o dobrý život. Neboť cokoli je u nich dobré a pravdivé, považuje církev za přípravu na evangelium, (20)((20/Srov. Eusebius Caesar., Praeparatio Evangelica 1, 1 : PG 21, 28AB.)) za dar od Boha, jenž osvěcuje každého člověka, aby nakonec měli život. Často ovšem lidé, oklamaní Zlým, upadli do pošetilých myšlenek, zaměnili Boží pravdu za lež a sloužili raději tvorům, než Stvořiteli (srov. Řím 1, 21 a 25), anebo žijí a umírají na tomto světě bez Boha a jsou vydáni napospas meznímu zoufalství. Proto církev stále horlivěji podporuje misijní činnost k slávě Boží a k spáse těchto lidí. Má přitom na paměti příkaz Pána, jenž řekl : "Hlásejte evangelium všemu tvorstvu" (Mk 16, 15). (Konec citovaného dokumentu) Závěrem : jak rád bych se mýlil !!! Požehnané Vánoční svátky přeje všem BohemianAnonymus


"DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 20:54:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milý bratře BohemianAnonymus,
v této věci se jistě nemýlíš. Já jsem také velmi smutný z toho, jakým nekřesťanským směrem (podobným Šalamounovu příliš "ekumenickému" odpadnutí v jeho stáří) se Katolická církev od II.Vatikánského koncilu po r.1965 ubírá. Jistě je proto pod prokletím, které před 2 000 lety vyhlásil svatý apoštol Pavel.
Tato nová modernistická tradice, která se v Katolické církvi hlásá po r.1965 přímo z papežského stolce je tradicí podobnou té farizejské a saducejské tradici, kterou kritizoval Kristus. Zastánci tehdejší modernistické tradice Krista poslali na smrt, ti zastánci současné modernistické tradice posílají na smrt Tělo Kristovo, jímž je Církev. Tato MODERNISTICKÁ TRADICE téměř úplně zastavila katolické misijní aktivity ve všech světadílech a proměnila je na pouhou charitu. Chudák matka Tereza z Kalkaty (zesnula myslím r.1997) a všechna její sestry musely a dodnes musí být velmi zmatené tímto teologickým zmatkem. Vždyť práce m. Terezy začala jako misie mezi pohany, aby byly vyrváni z pekelného ohně. Pak modernističtí kněží udělali z díla Terezy propagaci "ekumenismu" s pohanstvím.

Spasitelným řešením pro Katolickou církev z tohoto moderního pohanského zmatku, by mohlo být, kdyby pravoslavní arcibiskupové (metropolitové, patriarchové) tlačili na katolického papeže, aby ten teologický zmatek opustil. Museli by však být vůči němu nekompromisně tvrdí, neboť jinak ten nasládlý pohanoekumenismus semele i je a s nimi skoro všechny místní Pravoslavné církve. Mám obavu, že však tato tvrdost na straně pravoslavných biskupů většinou chybí. Ale, uvidíme.

Katolická církev byla až do r.1965 nekompromisně antiekumenická. Učila do té doby, že kdo nepřestoupí do Katolické církve bude zavržen navěky. Učila to o pravoslavných i o protestantech.
V roce 1965 došlo v Katolické církvi k "palácovému převratu", Bohu žel, se souhlasem naprosté většiny 3 000 biskupů. Z toho je vidět, že ten převrat byl dlouhodobě připravován. Myslím, že minimálně od poloviny 19. století. Nakonec se ďáblu povedl.

Po roce 1965 došlo k FALEŠNÉMU EKUMENISMU, protože nedošlo jen a pouze k ekumenismu s pravoslavnými a s protestanty - křesťany, ale současně i k mezináboženskému dialogu, tj. k ekumenismu s nekřesťanskými náboženstvími a s ateismem.

Proto křesťanský ekumenismus ano, ale jen a pouze s křesťany. Zároveň je třeba při každé spolupráci s katolickými křesťany tvrdě odmítat POHANOEKUMENISMUS jejich současných papežů, biskupů, kněží a teologicky vzdělaných laiků.

Vyjádřil se Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 20:56:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Plán spásy se však vztahuje i na ty, kteří uznávají Stvořitele, a mezi nimi především na muslimy, kteří prohlašují, že se drží víry Abrahámovy a klaní se jako my Bohu jedinému, milosrdnému, který bude v poslední den lidi soudit.

Aby se náhodou naši muslimští bližní z přicházejícího Jaum Ad-Dínu (soudného dne) nedivili...

Znám ještě jednu chytrou kličku. Učil jsem hebrejštinu jednoho studenta. S otázkou, že Ježíš je jediná cesta k Bohu nepolemizoval - souhlasil. Avšak podle něj k Ježíši existuje mnoho cest...

Karels



Re: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 21:50:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyborny clanok!!!

Myslim ale, ze samotne zaklady katolickej vierouky spojenie s inymi nabozenstvami nerozmetie, nakolko jej ucenie ma v podstate babylonske a staropohanske zaklady. Po II Vat. koncile je katolicizmus oficialne nastrojom New Age a synkreza z pohanskymi nabozenstvami pride na rad hned za tym, ako budu popodpisovane ekumenicke zmluvy s co najvacsim poctom evanjelikalnych cirkvi.

Pozri:
NOVÉ DOGMATICKÉ UČENIE RÍMSKO-KATOLÍKOV, PRIJATÉ II. VATIKÁNSKYM KONCILOM




Re: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 21:52:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyborny clanok!!!

Myslim ale, ze samotne zaklady katolickej vierouky spojenie s inymi nabozenstvami nerozmetie, nakolko jej ucenie ma v podstate babylonske a staropohanske zaklady. Po II Vat. koncile je katolicizmus oficialne nastrojom New Age a synkreza z pohanskymi nabozenstvami pride na rad hned za tym, ako budu popodpisovane ekumenicke zmluvy s co najvacsim poctom evanjelikalnych cirkvi.

Pozri: NOVÉ DOGMATICKÉ UČENIE RÍMSKO-KATOLÍKOV, PRIJATÉ II. VATIKÁNSKYM KONCILOM




Re: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 14:46:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Domnívám se, že spása není nutně vázána na křesťanství. Hinduisté, buddhisté, muslimové, animisté, pohané a další - ti všichni mohou dojít spásy (a také mnozí docházejí) ve svém vyznání. Dokladem toho je život mnohých z nich. Spásou se obecně myslí plný život, zdraví duše (i těla), život v dobru a pravdě, společenství s Bohem či ostatními lidmi a podobně. V článku je pojem "spása" zúžen na křesťanské pojetí. Domnívám se, že z Ježíšových řečí jako celku vyplývá, že to myslel v širším pojetí. Spasen může být každý, kdo je "na cestě" a žije v pravdě. Ježíš popisoval spásu i jinými výrazy, např. "Boží království".

Logicky nevidím spor mezi tímto článkem učení katolické církve a mezi tím, že Ježíš je Spasitelem všech a zemřel za všechny.



Re: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 14:47:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Autor článku se zcela zbytečně obává institučního spojení všech církví. Pakliže k tomu jednou dojde (moc tomu nevěřím), jistě ne násilně, pokoutně nebo lstí. Muselo by k tomu dojít všeobecnou shodou. "Bolestné" nejsou ani tak některé rozdíly v učení, jako spíš neschopnost uznat jiné vyznání jako další možné, jakož i vzájemné útoky či bojůvky.



Článek pro Seraphima: Velká tragedie Matky Terezy (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 16:07:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Seraphim:
"Vždyť práce m. Terezy začala jako misie mezi pohany, aby byly vyrváni z pekelného ohně." reformovany
Seraphime, přečti si tento článek: Velká tragedie Matky Terezy Ukázka:
Nebylo nikoho, kdo by byl více ekumenický či více ctěný světem a evangelickými vůdci, než Matka Tereza, zakladatelka „Missionaries of Charity,“ a také jejich ředitelkou až do své smrti v září 1997. V říjnu 1994 obdržela U Thantovu „Peace Award.“ (U Thant je Buddhista). Tato cena byla předána vedoucím Hinduistů a OSN guru-em, Sri Chimnoy v Sant Gregoriu, konvent „Missionaries of Charity“ v Římě, v uznání „neúnavné službě lidstvu“ Matky Terezy. (Christian News, October31, 1994)... Celý svět zná její obětavou práci a obdivuje ji za pomoc opuštěným a zpustlým lidem ulic Kalkuty a kdekoliv jinde, kde se o ně mohla starat. Ale tragedií je, že tito ubožáci odcházeli z čisté postele přímo do věčnosti bez Krista, aniž by jim kdo řekl o Tom jediném, který je mohl zachránit! Je to evangelium, které Matka Tereza, jako celoživotní Katolička, nikdy neznala! Občas říkala, že chce pomoci těm, které utěšovala, aby „se stali lepšími Katolíky, Buddhisty, Muslimy, Hinduisty .... prostě lepší v tom, v co oni věří....“ Na kontrast od Bible, která varuje, že „Ježíš Kristus je pravým Bohem a věčným životem, .. varujte se modloslužebnictví!“ (1 Jan 5:20-21). Matka Tereza každému - ať už jakéhokoliv náboženství - říkala: „Kterého Boha máte v mysli, toho musíte přijmout...“ (Desmond Doig, Mother Teresa: Her People and Her Work, 1976). Celý článek zde: Velká tragedie Matky Terezy



Jak je deportací vnucována modernistická tradice (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 17:58:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Jak je deportací vnucována modernistická tradice.
22.12. 2006 (Athos,Řecko)
Pravoslavní mniši z Esfighmenou, jednoho z dvaceti klášterů na Athosu, souhlas s modernistickou katolickou teologií, prosazovanou současným Vatikánem, striktně odmítají.
Avšak jiní pravoslavní mniši z ostatních klášterů tzv. mnišské republiky na Athosu, kteří prosazují současnou oficiální politiku Řecké pravoslavné církve, se modernistickému ekumenismu nebrání. Proto před dvěma lety opatský koncil označil nemodernistické mnichy z Esfighmenou za odpadlíky od Krista a vyzval je, aby objekt i mnišskou republiku opustili. Státní Nejvyšší řecký soud současně nařídil vyklizení nemodernistického kláštera policií.
Nemodernistický opat Methodios s nemodernistickými mnichy z kláštera Esfighmenou se odmítli ze svého mnišského domova vystěhovat. Jejich obranou se stala hrozba, že budou-li se muset vystěhovat, vyhodí svůj klášter do povětří. Jistou dobu je tato hrozba chránila, v současnosti však byli přepadeni skupinou ekumenických mnichů modernistů a nezbylo jim než se bránit před vynuceným bezdomovectvím. Došlo k zápasu i sekyrami a železnými tyčemi.
Zpracoval jsem ze zprávy na:
http://www.christnet.cz/magazin/zprava.asp?zprava=12343



Tragedie m. Terezy je DŮSLEDEK 2. VATIKÁN. KONCILU - pro Reformovaného (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 19:45:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Re: Článek pro Seraphima: Velká tragedie Matky Terezy
Od Seraphim na...

K článku na který mne odkazuješ jsem tehdy vložil následující komentář. Za tím komentářem si stojím i dnes:
Velkou tragedií matky Terezy bylo, že žila v době po II. Vatikánském koncilu. Byla řeholnicí a náhle po r.1965 se v Katolické círvi udály ohromné teologické změny a to se souhlasem zhruba 3000 biskupů a tehdejších papežů. Byla z toho zmatená a někdy asi i opakovala nesmyslné teologické myšlenky kněží, kteří byli oklamáni de facto zednáři. Kdyby někdo z nás diskutujících na Granu byl na jejím místě a v její kůži (nově doplňuji: A V JEHO CÍRKVI DOŠLO K PALÁCOVÉMU MODERNISTICKÉMU PŘEVRATU), nevím nevím, jak by obstál. Jsem přesvědčen, že ona se od těch propohanských, prohinduistických bludů nakonec distancovala, avšak masmédia (a to i ta oficielní katolická) o tom už schválně pomlčela - zednáři to nedovolili.
To je můj názor. Mohu se mýlit, ale třeba nemusím. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
JEDEN JEJÍ DISTANC KE KONCI ŽIVOTA JE NAZNAČEN NA DVOUDÍLNÉ VIDEOKAZETĚ O m.TEREZE, KTEROU VYDALA KONGREGACE PAULÍNEK. Další distanc lze nalézt v knize z jejích myšlenek. Je to sotva postřehnutelné. Je třeba si uvědomit, že vládnoucí stoupenci modernistické tradice mají po 2.Vatikánském koncilu v Katolické církvi cenzurní monopol na informace. Co se jim nehodí, to nepustí ven, nebo jen horko těžko.
Za povšimnutí stojí, jak moc se pod vládou katolických modernistů cenzurují nově převyprávěné životopisy starobylých katolických svatých. Původní, např. 100 let staré životopisy jsou zcela jiné. Dnešní knihy z nich dělají modernisty nevěřící v Peklo, ač oni právě v Peklo skálopevně věřili a také pevně věřili, že všichni, kteří v dospělosti zemřou jako nekřesťané, budou navěky zavrženi.



Re: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNU - jedna cesta versus jediná cesta (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 21:30:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš Kristus řekl : Já jsem cesta pravda i život.
Kdyby řekl jsem JEDINÁ cesta, měli by skalní pravdu.
On ale kázal k Židům a proto řekl JSEM CESTA a to muselo stačit.
My z toho koumáme, zda-li je jediná správná nebo úplná.
To my máme problémy.
Víte co? pojďme po té cestě a nehádejme se.
Miro.



Re: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 21:53:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Co řekl o těch, kteří neuvěří ve Spasitele, sám Pán Ježíš:

Marek 16.kapitola (EKUM)
16,14 Konečně se zjevil samým jedenácti, když byli u stolu; káral jejich nevěru a tvrdost srdce, poněvadž nevěřili těm, kteří ho viděli vzkříšeného.
16,15 A řekl jim: "Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření.
16,16 Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.

Marek 16.kapitola (KRAL)
16,14 Potom sedícím spolu jedenácti ukázal se, a trestal nedověru jejich a tvrdost srdce, že těm, kteříž jej viděli vzkříšeného, nevěřili.
16,15 A řekl jim: Jdouce po všem světě, kažte evangelium všemu stvoření.
16,16 Kdož uvěří a pokřtí se, spasen bude; kdož pak neuvěří, budeť zatracen.

Marek 16.kapitola (překlad Slovo na cestu)
16,14 Později se ukázal svým jedenácti apoštolům, právě když jedli. Káral je pro jejich nevěru a nechápavost, když odmítali uvěřit, že je živ.
16,15 Pověřil je úkolem: "Jděte do celého světa a neste všem lidem radostnou zprávu:
16,16 Kdo uvěří ve mne a dá se pokřtít, bude zachráněn; kdo však neuvěří, toho Bůh odsoudí.



Re: DŮSLEDEK JEDNOHO ZÁVĚRU 2. VATIKÁNSKÉHO KONCILU NA DĚJINY SVĚTA (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 02. leden 2007 @ 19:49:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych jen upozornil na jeden zajímavý článek na portálu Christnet :

http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=2721

BohemianAnonymus



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy