Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 266, komentářů celkem: 429601, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116505867
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: SOUD NAD ŽENOU V ŠARLATU
Vloženo Úterý, 05. prosinec 2006 @ 09:53:15 CET Vložil: Standa

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

SOUD NAD ŽENOU V ŠARLATU   ZJEVENÍ 17,1-18 Taková důležitost byla přidělována Římu jako centru pronásledující moci, že zobrazení jeho zániku jsou věnovány tři celé kapitoly. Pád Říma byl již nastíněn ve Zjevení 14,8 a 16,9; ale nyní je nám dán úplnější obraz. I. BABYLÓN A ŠELMA, Zjevení 17,1-18 A. Kdo je žena? 1. Je usazená nad vodami (verš 1). a. Říká se nám v 17,15, že vody jsou "národy, davy, rasy a jazyky." A tak je hlavním městem světa. b. Králové světa spáchali duchovní smilství ve smilství s ní. Lidé mají tendenci následovat, co je "moderní," nebo co "dělá většina" - a tak když Řím byl u moci, králové světa byli jí vylákáni, aby následovali vzbouření se proti Bohu. Každý se musí naučit, aby se nenechal vylákat k následování světských principů (1 Petrův 4,1-4).

2. Je oděna v purpuru a šarlatu, ozdobena zlatem a drahokamy, které označují královskou moc a bohatství. a. V její ruce: držela zlatý pohár plný ohavností (Zjevení 17,4) b. Na jejím čele: "Babylón veliký, Matka všeho smilstva a všech ohavností na zemi" (Zjevení 17,5) c. Je zpitá: krví svatých (Zjevení 17,6) 3. Řím se hodí pro tento popis lépe než kterékoli jiné město v době, kdy toto bylo napsáno. Je "veliké město, panující nad králi země" (Zjevení 17,18). 4. Žena seděla na šelmě nachové barvy, plné rouhavých jmen (Zjevení 17,3). B. Kdo je šelma nachové barvy? (Zjevení 17,3; 8,14) 1. Množství podobností navrhuje, že se jedná o stejnou šelmu, která se popisuje ve Zjevení 13, což je politická Římská říše. Kapitola 13 Kapitola 17 a. Z moře (verš 1) a. Z propasti (verš 8) b. 7 hlav, 10 rohů (verš 1) b. 7 hlav, 10 rohů (verš 3) c. Jména urážející Boha (verš 1) c. Rouhavá jména (verš 3) d. Vedla válku proti svatým (verš 7) d. Bojovat s Beránkem (verš 14) e. Smrtelně raněná, zahojená (verš 3) e. Byla a není, zase bude (verš 8) f. Celá země v obdivu (verš 3) f. Užasnou obyvatelé země (verš 8) 2. Sedm hlav je sedm pahorků (verš 9) a také sedm králů (verš 10). Pět jich padlo, jeden kraluje a jeden ještě nepřišel. a. To je těžké vysvětlit, ale zřejmě se to vztahuje ke světovým královstvím. Spojení "pět jich padlo," by mohlo zahrnovat Egypt, Asýrii, Babylón, Persii a Makedonii; všechny byly v určitou dobu proti Božím lidem. b. "Jeden kraluje," se hodí pro Římskou říši. c. "Jeden ještě nepřišel..." může být naplněno na konci času jedním posledním světovým královstvím, které "bude smět zůstat jen nakrátko" (Srovnejte Zjevení 20,3 a 7-9). d. Šelma je "osmý král, a přece jeden z těch sedmi." Satan použil jedno království po druhém, aby se postavil proti Bohu a Jeho lidem. I když jsou různými lidskými královstvími, mají jednoho společného prince, ďábla (Srovnejte Zjevení 13,2 a Jan 12,31). 3. Deset rohů je deset králů, kteří nedostali žádné království, ale přijali královskou moc spolu se šelmou (verš 12). Jsou loutkami nebo vazalními krály, kteří nakrátko vládnou římským provinciím. Mají jednu myšlenku - poslouchat Řím. a. Budou také bojovat s Beránkem (verš 14). b. Nenávidí ženu (verš 16). I když se s ní spojí v pronásledování svatých, jdou za svými sobeckými zájmy. Užívají si bohatství, které Řím dává, ale slouží pouze pro politické a ekonomické výhody. S dvojí tváří předstírají, že ho uctívají, ale ve skutečnosti se žárlivostí Římem opovrhují. Otázky ke Zjevení 17,1-18 I. Odpověz na otázky, vyhledej odpověď v Písmu 1. Kdo Janovi ukázal soud nad velikou nevěstkou? _________________________________________________________________ 2. Nad kterými třemi věcmi žena seděla? _________________________________________________________________ 3. Co bylo v poháru, který žena držela ve své ruce? _________________________________________________________________ 4. Co bylo napsáno na čele nevěstky? _________________________________________________________________ 5. Čím byla žena zpitá? _________________________________________________________________ 6. Co řekl anděl, že sedm hlav šelmy představovalo? _________________________________________________________________ 7. Co řekl anděl, že deset rohů šelmy představovalo? _________________________________________________________________ 8. Co udělá deset rohů šelmy a šelma nevěstce? _________________________________________________________________ 9. Co byly vody, na kterých žena seděla? _________________________________________________________________ 10. Kdo je žena, kterou Jan viděl? _________________________________________________________________ II. Pravdivé, nebo nepravdivé _____ 1. Anděl přivedl Jana v duchu na poušť, kde uviděl ženu na šelmě. _____ 2. Janovi je řečeno, že šelma půjde do záhuby. _____ 3. Deset králů odmítlo dát svou moc šelmě. _____ 4. Deset králů má bojovat s Beránkem a porazit ho. _____ 5. Bůh vložil do srdce deseti králům, aby naplnili jeho vůli. III. Vyhledej Zjevení 17,14 popisuje Beránka jako "Krále králů." Vyhledejte každý odkaz, který dokazuje, že Kristus je nyní korunován za krále a že to není nějaká událost, která se odehraje v budoucnosti při Jeho druhém příchodu. _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ IV. Přemýšlej V Ezechielovi 23 jsou města Samaří a Jeruzalém popsány, jak si hrají s nevěstkou. Ve Zjevení 17,5 je Babylón (symbolizující Řím) nazván "Matkou všeho smilstva." Co by mohlo město dělat, aby mu náležel takový popis? _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ SOUD NAD ŽENOU V ŠARLATU ZJEVENÍ 18,1-24 II. PÁD BABYLÓNA A. "Padl veliký Babylón" (Zjevení 18,1-7) 1. Jan vidí jiného anděla, jak sestupuje z nebe, má velikou moc a jeho sláva ozařuje zemi. Nyní popisuje, o čem se dříve mluvilo ve verši: "Padl veliký Babylón" (Zjevení 14,8 a 16,19). 2. Řím je hoden pádu, protože je skrýší nečistých duchů a nenáviděných ptáků. Národy a kupci země se s ním spojili a snažili se zbohatnout z jeho bohatství a moci, a tak spáchali duchovní cizoložství. 3. Ozvalo se volání, aby vyšli z města, protože si mu dostane odměny podle jeho činů, protože Bůh si pamatuje jeho hříchy a odmění je "dvojnásob" (to je přesně podle zásluhy") podle jeho činů (Zjevení 18,4-6). Bude odměňovat na základě jednotlivců (Římanům 2,6-11). 4. Myslela si o sobě, že je "královna" (Zjevení 18,7), protože žila s královskými ozdobami a honosila se svým postavením. Ale jak bude překvapena! B. Pohroma na ni dopadne v jediný den (Zjevení 18,8). 1. "Jediný den" (verš 8) a "jediná hodina" (verše 10, 17 a 19) nepopisují skutečnou délku doby, kterou trval pád Říma, ale dané výrazy popisují jistotu jeho pádu. Řím postupně upadal, ale pokračoval v pronásledování křesťanů přerušovaně po dobu dvě stě let po Domitianovi. Ale pád Říma byl jistý, "neboť mocný je Hospodin, Bůh, který ji odsoudil." 2. Mnoho lidí bude naříkat nad jeho pádem (sobecky). a. Králové země (verše 9-10). b. Bohatí kupci země...protože nikdo nekoupí jejich zboží (verše 11-16). c. Všichni velitelé lodí, námořníci a kdokoli se živí plavbou (verše 17-19). 3. Raduj se nebe, svatí, apoštolové a proroci, protože Bůh vynesl rozsudek nad městem, jaký ono vyneslo nad vámi (verš 20). C. Řím bude jako mlýnský kámen vhozený do moře (Zjevení 18,21-24). 1. Padne a nikdy nebude obnovena moc, kterou dříve měl. 2. "Nikdy" v něm nebude život zábavy, život obchodu nebo život domova, který existoval v domýšlivém a vzpurném Římě v době Janova života. 3. Pamatujte si, že se zde popisuje duchovní bitva, ve které nepřítel Boha a jeho lidé padnou. I když Řím dnes stojí, není to ona pronásledující síla prvního století. Řím té doby přivedla ke konci kombinace mnoha věcí. Církev, kterou se Řím snažil zničit, stále existuje, ale Řím padl a nikdy znovu nepovstal jako ničící síla, kterou jednou byl. Otázky ke Zjevení 18,1-24 I. Odpověz na otázky, vyhledej odpověď v Písmu 1. Popište anděla, který zvolal: "Padl veliký Babylón." _________________________________________________________________ 2. Čím se Babylón stal podle anděla? _________________________________________________________________ 3. Proč mají Boží lidé vyjít z Babylóna? _________________________________________________________________ 4. Co o sobě říkal Babylón? _________________________________________________________________ 5. Které tři třídy naříkaly, když byl Babylón potrestán? _________________________________________________________________ 6. Jaký popis ukazuje, jak bude Babylón zničen? _________________________________________________________________ 7. Jaké pohromy na něj mají přijít v "jediný den?" _________________________________________________________________ 8. Co říkají jednotlivé skupiny, že se stalo s Babylónem v "jedinou hodinu?" a. Králové země _______________________________________________ b. Kupci _____________________________________________________ c. Velitelé lodí ________________________________________________ 9. Proč se apoštolové a proroci měli radovat? ________________________________________________________________ 10. Čí krev byla nalezena v Babylóně? ________________________________________________________________ II. Pravdivé, nebo nepravdivé _____ 1. Bylo řečeno, že hříchy Babylóna dosáhly nebe. _____ 2. Babylón byl odměněn podle toho, jak odměňoval jiné. _____ 3. Jan se zmiňuje o "Hospodinu, Pánu" jako o soudci Babylóna. _____ 4. Duše lidí se popisují jako zboží na prodej. _____ 5. Hudebníky bude znovu slyšet v Babylónu, říká Jan. III. Vyhledej Vyhledejte verš v Izajášovi, kde Babylón řekl: "Já nebudu sedět jako vdova," a srovnejte ho s textem, který je užit symbolicky k popisu Říma (Zjevení 18,7-8): _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ IV. Přemýšlej Zjevení 18,6 - "Odplaťte po zásluze..." (podle textu v Kralickém překladu: "Dejtež jemu, jakož i on dával vám..."). Vyhledejte co nejvíce odkazů, které ukazují, že soud bude podle našich činů: _______________________________________________________________________ Budou stupně potrestání v pekle? Vysvětlete: _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ KRISTOVO VÍTĚZSTVÍ, VLÁDA A SOUD ZJEVENÍ 19,1-21 Zjevení 19 a 20 bylo rájem překrucování a fanatizování více než jiné verše této knihy. Je plné otázek. Kdy se odehrála bitva u Harmagedonu? Co označuje tisíciletá vláda? Proč musí být Satan vypuštěn poté, co byl spoután v propasti? Jakoukoli dáme odpověď, musíme se ujistit, že naše odpovědi jsou v souladu se zbytkem Bible, a také si musíme být jisti, že jsou v souladu s tématem a účelem Zjevení a s významem, které mělo pro křesťany prvního století. I. SVATÍ MAJÍ MNOHO DŮVODŮ K RADOSTI (Zjevení 19,1-10) A. Čtyři haleluja (Zjevení 19,1-6). 1. Před obrazem veliké bitvy máme několik veršů chvály Pánu. Svatí přistupují k Harmagedonu s tichou jistotou. 2. Hlas obrovského zástupu v nebi (Zjevení 19,1-2). a. "Haleluja" znamená "chvalte Hospodina." Na jiném místě toto slovo nenajdeme. b. Pravé a spravedlivé jsou tvé soudy. Vždyť odsoudil nevěstku a pomstil krev svatých. 3. Podruhé říkají: "Haleluja" (19,3) 4. Čtyřiadvacet starců a čtyři bytosti padnou na kolena, klaní se Bohu a říkají: "Amen, haleluja" (19,4-5). 5. Hlas ohromného zástupu, množství vod a dunění hromu říkají: "Haleluja," protože se vlády ujal Pán Bůh náš všemohoucí! (19,6) B. Den svatby Beránkovy přišel (Zjevení 19,7-10) 1. Zasnoubení je v biblické době často popisováno jako svatba (například Matouš 1,18 a 20). Církev je nyní "zasnoubena" (2 Korintským 11,2). 2. Konečné vyvrcholení ve svatební hostině je stále v budoucnosti. Dokonalý svazek s Kristem, úplné a konečné požehnání církve je více popsáno ve Zjevení 21 a 22. 3. V bázni Jan padl na kolena a bylo mu řečeno, aby vstal: "Před Bohem poklekni." Srovnejte se Zjevením 22,8. Kdyby Ježíš byl pouze anděl, jak učí Svědci Jehovovi, neměli bychom Ho uctívat (Zjevení 5,8-14). II. VÍTĚZSTVÍ KRISTA (Zjevení 19,11-21) A. Vítězný válečník (Zjevení 19,11-16) 1. "Věrný a pravý" (verš 11 - Zjevení 3,14) je zobrazen, jak jede na bílém koni a přichází soudit a bojovat. Je jasné, že je to obraz Krista, protože se také nazývá "Slovo Boží" (verš 13 - Jan 1,1-2 a 14) a "Král králů a Pán pánů" (verš 16 - Zjevení 17,14) 2. Jeho oči pronikají jako plamen ohně (Zjevení 1,14) a na hlavě měl množství královských korun, označujících vítězství. Měl jméno, které žádný člověk nemohl znát, zřejmě označující takové vlastnosti, které žádný člověk nemohl pochopit (Matouš 11,27). 3. Je připraven pro bitvu. Přichází oděný v plášti zbroceném krví, což naznačuje, že je připraven pomstít "krev svatých a proroků" (Zjevení 16,6) proti jejich nepřátelům. Z úst mu vychází ostrý meč, kterým mají být nepřátelé zničeni. Bude vládnout železnou berlou (Žalmy 2,9; 110,1-7; Izajáš 11,1-5). Naplňuje hněv Boží, když je zobrazen, jak tlačí lis (Zjevení 14,19-20; Izajáš 63,1-7). 4. Následují ho nebeská vojska, oblečená do bělostného a čistého oděvu (čistota). B. Bitva velikého dne Boha všemohoucího (Zjevení 19,17-21). 1. V tomto bodě jsme připraveni být svědky velikého boje. Dostali jsme mnoho podrobností o moci draka, šelmy a falešného proroka. Je nám dán jasný popis síly Krále králů. Apokalypsa nás připravila pro velikou bitvu u Harmagedonu (Zjevení 16,16), na místě, kde se odehrály hlavní a rozhodující bitvy. Ale nedostáváme dlouhý výklad, je nám dán výsledek v jednom krátkém prohlášení. 2. Přijďte k hostině velikého Boha. Vítězství Krista nad šelmou a falešným prorokem je jisté, anděl svolává ptáky, aby přišli, protože malé ani veliké nebude schopno stát proti Bohu (Ezechiel 39,17-20). 3. I když všechny mocné síly zla přišly bojovat proti Kristu a rozdrtit Ho, nemohou se mu rovnat. Byli "zajati" a "hozeni do ohnivého jezera hořícího sírou." I když drak a jeho spojenci vypadali na světě nepřemožitelně, svatým je dáno naprosté vítězství. 4. "Ostatní" byli pobiti mečem. Pyšní a domýšliví stoupenci šelmy jsou zničeni. 5. Jestliže jsme správně určili, kdo je šelma a falešný prorok, udála se bitva u Harmagedonu před mnoha roky. Síla pronásledující církev byla zničena a od té doby neexistovala moc, která by si vynucovala uctívání císaře stejnou měrou jako Řím. Otázky ke Zjevení 19,1-21 I. Odpověz na otázky, vyhledej odpověď v Písmu 1. Kdo padl na kolena a uctíval Boha? _________________________________________________________________ 2. Ke kterým třem věcem přirovnal Jan hlas, který slyšel? _________________________________________________________________ 3. Co zobrazovalo odění Beránkovy nevěsty? _________________________________________________________________ 4. Co měl Jan napsat? _________________________________________________________________ 5. Proč řekl anděl Janovi, aby se před ním neklaněl? _________________________________________________________________ 6. Jak se nazýval jezdec na bílém koni (tři verše)? _________________________________________________________________ 7. Co dělá jezdec na bílém koni spravedlivě? _________________________________________________________________ 8. Kdo ho následoval na bílých koních? _________________________________________________________________ 9. Kdo se shromáždil, aby vedl válku proti jezdci na bílém koni? _________________________________________________________________ 10. Co se stalo se šelmou a falešným prorokem? _________________________________________________________________ II. Pravdivé, nebo nepravdivé _____ 1. Bůh pomstil své služebníky v rukou nevěstky. _____ 2. Je správné uctívat anděly. _____ 3. Jezdec na bílém koni měl vládnout národům železnou berlou. _____ 4. Anděl svolal ptáky k hostině. _____ 5. Mrtvá těla šelmy a falešného proroka byla vhozena do ohnivého jezera. III. Vyhledej Zjevení 19,7 mluví o "svatbě Beránkově." Vyhledejte verše, které popisují, kdo je Beránkovou nevěstou. _______________________________________________________________________ IV. Přemýšlej Anděl odmítl Janovo uctívání (Zjevení 19,10 a 22,8-9). Vyhledejte verše, které učí, že Ježíš přijímal uctívání, a vysvětlete, zda by to podpořilo či nepodpořilo učení Svědků Jehovových, kteří prohlašují, že Ježíš byl stvořen jako anděl. _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________


"SOUD NAD ŽENOU V ŠARLATU" | Přihlásit/Vytvořit účet | 3 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: SOUD NAD ŽENOU V ŠARLATU (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 12:45:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Je správné se s biskupkami a homosexuály ekumenicky sjednocovat?

Proč odmítám úřední ekumenismus:
Fresno, Kalifornie (Reuters) - Kalifornská diecéze Americké episkopální církve přijala v sobotu 2.12.2006 hlavní opatření k oddělení se od Americké episkopální církve, která odpadla od povinného respektu a posvátné úcty k Písmu svatému.
Duchovenstvo a laičtí zástupci na každoroční konferenci 10,000 členné diecéze San Joaquin hlasovali 176-28 v prospěch oddělení. Tak informoval reverend Van McCalister, mluvčí diecéze, která reprezentuje 48 farností v centrálním kalifornském San Joaquin údolí.
Jestliže výsledky hlasování budou podobné i v příštím roce, vznikne nové církevní uskupení, které nebude podřízeno hlavě Americké episkopální církve, paní biskupce Kateřině Jefferts Schoriové. Toto nové uskupení však zůstane nadále součástí celosvětové Anglikánské církve.
Jednotlivé farnosti už opustily Americkou episkopální církev v uplynulých letech, ale sobotní rozhodnutí nastalo poprvé od americké občanské války (v polovině 19. století). Nyní poprvé celá diecéze hlasovala pro oddělení od Americké episkopální církve, konstatoval McCalister.
Úředníci z Episcopalního církevního centra v New Yorku nebyli zatím ochotni to okomentovat.

Důvody tohoto oddělení:
Úřadem nejvyšší, 52-leté, biskupce Kateřině Jefferts Schoriové nevadí, že část jejího duchovenstva provádí žehnání homosexuálních sexuálních vztahů. Tato biskupka totiž podpořila r.2003 vysvěcení muže otevřeně praktikujícího homosexualitu, notorického alkoholika, na biskupa církve v New Hampshire.
Americká episkopální církev je jednou z větví 77-miliónové celosvětové Anglikánské církve. Kateřina Jefferts Schoriová vede 2.4 milión členů ve Spojených státech. V celosvětové komunitě episkopálních a anglikánských církví, většina větví vůbec nedovoluje ženám sloužit jako biskupové. Schoriová, bývalá profesorka Oregonské státní univerzity se však stala minulý měsíc vzorem, precedensem. Poprvé v dějinách celosvětové Anglikánské církve se ženská stala vůdcem celé církevní větve a takto to pak dopadá. Podobně jako když se Eva stala ještě v Ráji vůdcem Adama. Evě poddaný Adam zavinil oddělení všech svých potomků od Boha a přinesl utrpení a prokletí na celou Zem. Kolik prokletí způsobí ještě Schoriová a další biskupky? Je správné se s biskupkami ekumenicky sjednocovat? Myslím, že nikoliv. Církve by se měly kvůli homosexualitě a ženám biskupkám rozdělovat, ne sjednocovat.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Ukradeny text (Skóre: 1)
Vložil: dj-mouka v Úterý, 05. prosinec 2006 @ 22:29:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vazeny neprihlaseny zlodeji, kdybys alespon uvedl zdroj, odkud jsi tento text ukradl :-( Viz: www.cirkevbozi.cz/Zjeveni.pdf

Upozornuji, ze tento "clanek" porusuje autorska prava.

Pro rypave: Ne, tak moc me na kradeni clanku, fotografii a ilustraci nebavi upozornovat. Vzhledem ale k tomu, ze prikazani "nepokrades" povazuji za dobre Bozi narizeni, dost me to na GS stve.



Re: SOUD NAD ŽENOU V ŠARLATU (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 06. prosinec 2006 @ 10:18:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Myslím, že Satan Katolickou církev a římský Vatikán za nacismu a 2. světové války ještě neovládl. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
Proč?

Protože za nacistické totality byly státním zákazem kazatelské činnosti postiženy tři čtvrtiny německých katolických duchovních. Někteří jen na několik týdnů, jiní však na roky. Nerespektování tohoto zákazu znamenalo automaticky koncentrační tábor. Kazatelnicového paragrafu používaly nacistické úřady už od r. 1934.
Druhá polovina třicátých let 20. století se vyznačovala nejostřejší perzekucí Katolické církve v Německu. Katolický tisk byl téměř úplně zlikvidován, náboženské spolky a bratrstva nesměly existovat. Režim také systematicky rušil církevní školy. V r. 1940 neexistovala v celém Německu včetně obsazeného Rakouska a Sudet ani jediná.
Tak se dozvídáme, že řada německých kněží se dostala do vězení proto, poněvadž protestovala proti konání cvičení Hitlerjugend v neděli dopoledne, kdy probíhaly bohoslužby a katolická mládež se jich měla účastnit. V Hitlerjugend musely být povinně organizovány všechny děti podobně jako u nás za komunistické éry v Pionýru a Svazu mládeže. Děti z katolických rodin se tak nedostaly v neděli do kostela, což byl také záměr nacistů. Mladí hoši kolem 15 let byli nadto verbováni do SS. V dokumentaci některých zatčených duchovních je uveden jako důvod, že přemlouvali chlapce z katolických rodin, aby do SS nevstupovali, neboť jejich duše se octne v nebezpečí. Jiní kněží putovali do koncentračního tábora za to, že vyvraceli v hodině náboženství dětem různé lži, které o Církvi šířila nacistická propaganda. Velmi kuriózní je případ kaplana Antonia Bornefelda z diecéze Munster. Stojí za to ocitovat příčinu jeho zatčení v doslovném gestapáckém znění: „Ve vyučování náboženství mluvil o Bohu, o jeho existenci a o tom, že jenom hloupí lidé říkají, že není Boha a rozváděl tuto věc. Položil otázku, kdo praví ve svém srdci, že není Boha? Jeden z žáků mu odpověděl, že blázen. Kněz však odpovídá, že je to příliš ostré slovo a že je zapotřebí to jemněji vyjádřit. Dostává odpověď, že nacisti říkají, že není Boha a za to byl zatčen.“
Nejtěžším jablkem sváru mezi Katolickou církví a Německým nacistickým státem byla encyklika papeže Pia XI. „S palčivou bolestí“ r. 1937, napsaná nikoli latinsky, jak velí tradiční zvyk, nýbrž německy pod originálním názvem „Miz brennender Sorge“. Papež zde nazývá nacismus „novopohanstvím“ a odsuzuje zejména rasismus a antisemitismus jako neslučitelné s křesťanstvím. Objevuje se zde věta „My všichni jsme podle ducha semité…“, čímž má být zdůrazněno, že evropská kultura a civilizace jsou nemyslitelné bez Starého zákona. Učení nacionálního socialismu, jak je obsaženo v Rosenbergově „Mýtu 20. století“, charakterizuje papež jako „pyšné odpadnutí od Ježíše Krista, popření Jeho učení a Jeho vykupitelského díla, kult násilí, zbožňování rasy a krve, potlačování svobody a lidské důstojnosti“. V neděli 21. března 1937 byl tento papežský dokument přečten z kazatelen v 11 500 kostelech, to znamená v absolutní většině farností. Všechny soukromé tiskárny, které měly odvahu tuto encykliku vytisknout, byly ihned bez náhrady německým státem vyvlastněny a jejich majitelé zatčeni. Do vězení putovalo také mnoho duchovních a laiků za šíření této papežské encykliky.
PhDr. Radomír Malý, člen Charty 77, v knize Katolíci ve stínu hákového kříže, Michael s.a, 2006, str.27-31



Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy