|
Právě je 279 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: Tolstoj
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120406922 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život církví: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími
Vloženo Pátek, 01. prosinec 2006 @ 09:31:17 CET Vložil: Standa |
Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími je prioritou mého pontifikátu Společné prohlášení Benedikta XVI. a Bartoloměje I.
30.11. 2006
Bratrské setkání, které jsme měli my, Benedikt XVI., římský papež, a Bartoloměj I., ekumenický patriarcha, je dílem Božím a navíc darem, který od Něj pochází. Vzdáváme díky Původci všeho dobra, který nám znovu dopřává, abychom v modlitbě a vzájemné výměně vyjádřili naši radost, že se cítíme jako bratři a obnovili naše úsilí o plné společenství. Toto naše úsilí vychází z vůle Pána a z naší odpovědnosti pastýřů Kristovy Církve. Kéž by naše setkání bylo znamením a povzbuzením pro nás všechny, katolíky i pravoslavné, abychom sdíleli stejné vnímání a tytéž postoje bratrství, spolupráce a společenství v lásce a v pravdě.
Duch svatý nám pomůže připravit velký den nastolení plné jednoty, kdy a jak to bude chtít Bůh. Potom se budeme moci skutečně radovat a jásat.¨
S vděčností jsme vzpomněli na setkání našich ctihodných předchůdců, Pánem požehnaných: ukázali světu naléhavost jednoty a nastínili jisté cesty, jak jí dosáhnout v dialogu, modlitbě a v každodenním církevním životě. Papež Pavel VI. a patriarcha Athenagoras I., poutníci do Jeruzaléma, na místo, kde sám ježíš umřel a vstal z mrtvých pro spásu světa, se následně vícekrát setkali tady, ve Fanaru i v Římě. Oni nám zanechali společné prohlášení, které si uchovává celou svou hodnotu, a zdůraznili, že všechny vztahy mezi lidmi i mezi samotnými Církvemi musí podporovat a inspirovat pravý dialog lásky, „musí být zakořeněn v bezmezné důvěře jedinému Pánu Ježíši Kristu a ve vzájemném respektování vlastních tradic“ (Tomos Agapis, 195).
Benedikt XVI.a ekumenický patriarcha Bartoloměj I. při dnešním setkání
Nezapomněli jsme ani na výměnu návštěv mezi Jeho Svatostí Janem Pavlem II. a Jeho Svatostí Dimitriosem I.. Bylo to právě během návštěvy papeže Jana Pavla II., jeho první ekumenické návštěvě, kdy bylo oznámeno vytvoření Smíšené komise pro teologický dialog. Ta shromáždila katolíky i pravoslavné s výslovným cílem znovunastolení plné jednoty.
Pokud jde o vztahy mezi Církví Římskou a Konstantinopolskou, nemůžeme opomenout slavnostní církevní akt, jenž dal zapomenout na dávné exkomunikace, které po dlouhá staletí negativně působily na vztahy mezi katolíky a pravoslavnými. Z tohoto aktu jsme ještě nevytěžili všechny pozitivní důsledky, které z něj mohou pramenit pro naše putování ke společné jednotě, k níž má Smíšená komise významně přispět. Vybízíme katolíky i pravoslavné, aby se aktivně zapojili do tohoto procesu, modlitbou i vyznanými činy.
U příležitosti plenárního zasedání Smíšené komise pro teologický dialog, která se nedávno konala v Bělehradě a kterou velkoryse hostila srbská pravoslavná Církev, jsme vyjádřili svou hlubokou radost nad obnovením teologického dialogu. Po přerušení před několika lety, způsobeným různými těžkostmi, mohla komise znovu pracovat v duchu přátelství a spolupráce. Pojednávajíc o tématu: „Konciliarita a autorita v Církvi“ na místní, regionální i všeobecné úrovni, věnovala čas studiu eklesiologických a kanonických důsledků svátostné povahy Církve. To umožní dát odpověď na některé zásadní otázky, dosud kontroverzní, mezi katolíky a pravoslavnými. Stejně jako v minulosti, jsme rozhodnuti neúnavně podporovat práci, svěřenou této komisi, zatímco její členy provázíme svými modlitbami.
Jako pastýři jsme se především zamýšleli nad posláním hlásat evangelium v současném světě. Toto poslání: „Jděte tedy a učte všechny národy“ (Mt 28,19), je dnes více než kdy jindy aktuální a nezbytné, a to i v zemích tradičně křesťanských. Nemůžeme navíc ignorovat rostoucí sekularizaci, relativizmus a dokonce nihilizmus, především v západním světě. To vše vyžaduje obnovené a mocné hlásání evangelia, odpovídající kulturám naší doby. Naše tradice představují pro katolíky i pravoslavné dědictví, jež musí být neustále sdíleno, předkládáno a aktualizována. Z toho důvodu musíme posílit naši spolupráci i společné úsilí přede všemi národy.
Pozitivně jsme hodnotili cestu k utváření Evropské Unie. Aktéři této velké iniciativy ať nezapomínají brát v úvahu všechny aspekty, které se týkají lidské osoby a jejich nezadatelných práv, především náboženskou svobodu, která je důkazem a zárukou respektování všech ostatních svobod. V každé unifikační iniciativě se musí chránit menšiny, s jejich kulturními tradicemi a náboženskými specifiky. Katolíci a pravoslavní v Evropě, přestože zůstávají otevření jiným náboženstvím a přínosu, který dávají kultuře, musejí spojit své úsilí pro uchování křesťanských kořenů, tradic a hodnot, aby zajistili respektování dějin, stejně jakož aby přispěli ke kultuře budoucí Evropy, ke kvalitě lidských vztahů na všech úrovních. Jak v tomto kontextu nevzývat dávné a vznešené svědky křesťanského dědictví země, kde dochází k našemu setkání, počínaje tím, co říká kniha Skutků apoštolů, když připomíná postavu sv. Pavla, Apoštola národů. V této zemi se spojilo evangelní poselství a helénská kultura. Toto pouto, které tolik přispělo k našemu společnému křesťanskému dědictví, zůstává aktuální a znovu přinese v budoucnosti plody pro evangelizaci i naši jednotu.
Obrátili jsme svůj pohled k místům světa, kde dnes žijí křesťané i k obtížím, kterým musejí čelit, zvláště pak chudobě, válkám a terorizmu, ale také různým formám zneužívání chudých, emigrantů, žen a dětí. Katolíci i pravoslavní jsou povoláni, aby se společně chopili iniciativ ve prospěch práv člověka, každé lidské bytosti, stvořené k Božímu obrazu a podobenství, stejně jako pro ekonomický, sociální a kulturní rozvoj.
Naše teologické i etické tradice dokáží nabídnout pevný základ k hlásání i společné činnosti. Chceme především vyhlásit, že vraždění nevinných v Božím jménu je urážkou Boha i lidské důstojnosti. Všichni se musíme vyvinout úsilí o novou službu člověku a pro obranu lidského života, každého lidského života.
Hluboce nám leží na srdci mít na Středním Východě, kde žil náš Pán, kde trpěl a vstal z mrtvých, a kde žije po staletí mnoho našich křesťanských bratří. Vroucně si přejeme, aby v této zemi byl znovu nastolen pokoj, aby se posílila upřímné soužití mezi jejími různými národy, Církvemi a různými náboženstvími, jež se zde nacházejí. Za tímto účelem vybízíme k nastolení co nejužších vztahů mezi křesťany, k opravdovému a poctivému mezináboženskému dialogu, a tak aby se bojovalo proti všem formám násilí a diskriminace.
V současné době, tváří v tvář velkým hrozbám pro životní prostředí, chceme vyjádřit svou starost nad negativními důsledky, které mohou pro lidstvo a celé stvoření vyplynout z ekonomického a technologického pokroku, který neuznává své meze. Jako náboženští představitelé považujeme za jednu ze svých povinností povzbuzovat k podpoře úsilí, uskutečněného na ochranu Božího stvoření a pro to, aby budoucím pokolením byla zanechána země, na níž by mohla žít.
Nakonec se naše myšlenky obracejí k vám ke všem, pravoslavným i katolíkům, žijícím kdekoli ve světě, biskupům, kněžím, diakonům, řeholníkům a řeholnicím, mužům i ženám laikům, pracujícím v církevní službě, i ke všem pokřtěným. Zdravíme v Kristu i ostatní křesťany a ujišťujeme je svou modlitbou a ochotou k dialogu a spolupráci. Zdravíme vás všechny slovy Apoštola národů „ Milost vám a pokoj od Boha, našeho Otce, i od Pána Ježíše Krista“ (2Kor 1,2).
Ve Fanaru, 30. listopadu 2006
Benedikt XVI. Bartholoměj I.
Přeložil Josef Beníček, foto: N. Manginas
|
Blizi se vytvoreni svetove "SUPERCIRKVE." Ctete Zjeveni 17.-19. - je to aktualni. (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 09:46:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Zena jedouci na selme dostava jasne obrysy!
Blizi se vytvoreni svetove "SUPERCIRKVE."
Lze predpokladat, ze jako prvni bude pohlcena Rimem Pravoslavna cirkev, ale u toho to neskonci.
Dnes rano na CT velmi chvalil papezovu navstevu znamy propagator pohanskych nabozenstvi - knez Tomas Halik.
T. Halik dokonce mluvil o jakemsi predefinovani role papeze, v tom smyslu, ze by nebyl vyslovenou hlavou cirkve, ale byl by
JAKYMSI ZASTUPCEM VSECH KRESTANU !!!!!
Ctete Zjeveni 17.-19. - je to aktualni !
zdravi
reformovany |
Re: Blizi se vytvoreni svetove (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 12:01:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No vidíš, a já zase četl: Blahoslavení tvůrci pokoje . . .
Honza |
]
Re: Blizi se vytvoreni svetove (Skóre: 1) Vložil: Standa v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 12:17:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A já zase jsem viděl jak nás "přijel" v r. 1939 "ochránit" Hitler před komunismem. V r. 1968 nás pro změnu přijel "ochránit" náš východní bratr. Obě strany tvrdily, že jsou naši osvododitelé, přinášejí nám mír a pokoj. |
]
Re:Standa; Blizi se vytvoreni svetove (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 22:49:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No jo máme občas rozdílné myšlení. To se stává a nejen na Granu.
Honza |
]
Re: Blizi se vytvoreni svetove (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 02. prosinec 2006 @ 15:38:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Noname,
tvůrci pokoje mohou být pouze v mezích Pravdy a pokoje s Bohem.
Jinak POKOJ, POKOJ, to už říkali falešní proroci a přitom žádný pokoj nebyl.
Oni byli v pokoji s lidmi a ve válce s Bohem.
O takový pokoj bibličtí věřící nestojí!
|
]
Re: pro Gregorios 777; Blizi se vytvoreni svetove (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Neděle, 03. prosinec 2006 @ 20:50:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Gregori.
Jestli dovolíš, viděl bych to trochu šířeji. Dobro a pokoj přichází od Pána a zřejmě jej dává všem bez rozdílu, spíš záleží na tom zda jsme ochotni jej příjmout. Zda slyšíme jeho hlas. Od Boha nemůže pocházet nic zlého. Tak že pokud někdo mluví o pokoji a má jej i ve svém srdci nevidím na tom nic špatného a nezáleží zda je věřící (kteréhokoliv vyznání co jich je na světě) nebo atheista.
Zda je někdo ve válce s Bohem, jak říkáš, promiň ale to musí posoudit On.
Je také dost věcí které pocházejí od Zlého, dokonce nás může zdánlivě nabádat k dobrým věcem, jeho působení ve světě je také znát. Myslím, že mu občas diskuze na těchto stránkách může působit potěšení.
Tohle je na dlouhé povídání a přemýšlení a hlavně musíme každý začít u sebe.
Hezký den a vše dobré přeje a vyprošuje
Honza |
]
|
|
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 09:55:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Bible
Zjeveni:
"17,1 Tu přišel jeden z těch sedmi andělů, kteří měli sedm nádob, a promluvil ke mně: "Pojď se mnou, ukážu ti soud nad velikou nevěstkou, usazenou nad vodami,
17,2 se kterou se spustili králové světa a vínem jejího smilství se opíjeli obyvatelé země."
17,3 Anděl mě odvedl ve vytržení ducha na poušť. Tu jsem spatřil ženu sedící na dravé šelmě nachové barvy, plné rouhavých jmen, o sedmi hlavách a deseti rozích.
17,4 Ta žena byla oděna purpurem a šarlatem a ozdobena zlatem, drahokamy a perlami; v ruce držela zlatý pohár, plný ohavností a nečistoty svého smilství,
17,5 a na čele měla napsáno jméno - je v něm tajemství: "Babylón veliký, Matka všeho smilstva a všech ohavností na zemi."
17,6 Viděl jsem tu ženu, zpitou krví svatých a krví Ježíšových svědků. Velice jsem užasl, když jsem ji viděl.
17,7 Ale anděl mi řekl: "Čemu se divíš? Já ti odhalím tajemství té ženy i té sedmihlavé a desetirohé šelmy, která ji nese.
17,8 Ta dravá šelma, kterou jsi viděl, byla a není; vystoupí ještě z propasti, ale půjde do záhuby. A užasnou ti obyvatelé země, jejichž jméno není od založení světa zapsáno v knize života, až uvidí, že ta dravá šelma byla a není, a zase bude.
17,9 Ať pochopí ten, komu je dána moudrost. Sedm hlav je sedm pahorků, na nichž ta žena sedí, a také sedm králů:"
Vezmete Bibli a ctete dal.....
zdravi reformovany
|
|
|
Je ŘKC církví Kristovou, Matčinou, nebo obojí? (Skóre: 1) Vložil: Standa v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 10:42:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | V článku - Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími je prioritou mého pontifikátu je tato věta:
Toto naše úsilí vychází z vůle Pána a z naší odpovědnosti pastýřů Kristovy Církve.
V nádledném článku uveřejněném na
ChristNetu je tato věta:
Druhého dne své apoštolské cesty v Turecku, papež opustil Ankaru a spolu s ní „politickou“ část své cesty a vystoupil k této maličké svatyni, aby v Marii ukázal cestu, po níž je třeba kráčet k dosažení míru a v „Matce Církve“ útěchu pro těžký život malé katolické komunity, zraněné i nedávným zavražděním italského kněze Ondřeje Santora, jehož „svědectví“ Benedikt XVI. připomněl.
Předkládám zde pro ověření celý tento článek.
zdroj:
http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=2719
Benedikt XVI. – poutník k Mariinu domku v Efesu
Druhy den v Turecku sloužil papež litugii v Efesu a večer odletěl do Istanbulu
30.11. 2006 Josef Beníček
„Mír pro Svatou zemi a pro celé lidstvo“ – tuto prosbu včera pronášel Benedikt XVI. v Mariině domku, kde podle tradice trávila poslední léta Ježíšova Matka. Druhého dne své apoštolské cesty v Turecku, papež opustil Ankaru a spolu s ní „politickou“ část své cesty a vystoupil k této maličké svatyni, aby v Marii ukázal cestu, po níž je třeba kráčet k dosažení míru a v „Matce Církve“ útěchu pro těžký život malé katolické komunity, zraněné i nedávným zavražděním italského kněze Ondřeje Santora, jehož „svědectví“ Benedikt XVI. připomněl.
Před malým dřevěným oltářem, obklopeným žlutými květy, na němž papež slavil eucharistii, se shromáždilo několik stovek lidí. Vedle se nachází kamenný domek o dvou místnostech, na Slavíčím návrší, Bulbul dag, nad Selčukem – městem, které obepíná ruiny Efesu, uprostřed lesů, jež dosud nesou stopy požáru, který zde vypukl v srpnu a zničil všechno kolem, přičemž se zastavil prakticky před vchodem do domku. Lidé to dodnes považují za velký zázrak.
Benedikt u Mariina domku
Právě sem, k Mariinu domku - Meryem Ana Evi – směřovaly včera kroky Benedikta XVI., podobně jako se k němu ubírali už jeho předchůdci Pavel VI. a Jan Pavel II. Tady, jak praví tradice, prožila svá poslední léta Ježíšova Matka, kterou si vzal k sobě svatý Jan. Jiná starobylá tradice vypráví, že Panna Maria odtud odešla a vrátila se do Jeruzaléma. Domek byl nalezen či znovu objeven v roce 1891 na základě vidění německé mystičky XIX. století, Anny Kateřiny Emmerichové. Od té doby přichází na toto místo ročně kolem miliónu poutníků, a to křesťanů i muslimů – vzhledem k tomu, že Maria je ženou, která je v Koránu nejčastěji zmiňována.
Turecký laický stát jej oficiálně prohlásil za muzeum, ale dovoluje, aby se tu konaly modlitby a liturgická slavení. Nedaleko odtud vyrostl i poutní dům. Mariina socha, která se v domku nachází, je bez rukou. Takto byla nalezena po válce v roce 1922 a tak byla ponechána.
Při liturgii v Efesu
Z Ankary papež nejprve přiletěl do Izmiru, někdejší Smyrny, a zbývajících 50 km k návrší urazil autem.
Při slavení eucharistie Benedikt XVI. citoval svatého Pavla, který říká, že „Kristus učinil ze dvou národů jeden (Ef 2,14): právě toto konstatování, - uvedl dále papež – ve vlastním slova smyslu odkazuje na vztah židů a pohanů v řádu tajemství věčné spásy, toto tvrzení však lze analogicky rozšířit na vztahy mezi národy a civilizacemi, existujícími ve světě. Kristus přišel, aby ´hlásal pokoj´ (Ef 2,17) nejen mezi židy, nýbrž mezi všemi národy, protože všechny pocházejí od téhož Boha, jediného Stvořitele a Pána vesmíru. Povzbuzeni Božím slovem tady v Efesu, městě, požehnaném přítomností Nejsvatější Panny Marie, kterou jak víme milují a uctívají i muslimové, pozvedáme k Pánu zvláštní modlitbu za pokoj mezi národy. Z tohoto cípu anatolského poloostrova, přirozeného mostu mezi kontinenty, prosíme za mír a smíření především pro ty, kdo obývají zemi, již nazýváme ´svatou´, a kterou takto chápou jak křesťané, tak židé a muslimové: je zemí Abrahámovou, Izákovou, Jakubovou, určenou k tomu, aby se stala zemí lidu, který se stane požehnáním pro všechny národy. Pokojem pro celé lidstvu. Kéž by se už brzy naplnilo Izaiášovo proroctví: ´zkují své meče v radlice, svá kopí ve vinařské nože. Už nepozvedne meč národ proti národu, nebudou se již učit boji´(Iz 2,4). Tento všeobecný mír potřebujeme všichni: Církev je nejen jeho prorockou ohlašovatelkou, ale spíše jeho ´znamením a nástrojem´. Právě v této perspektivě hlubšího a intenzivnějšího všeobecného uklidnění zaznívá touha po plném společenství a smíření mezi křesťany“.
Benedikt XVI. pak připomněl, že před tímto domkem už stanuli budoucí Jan XXIII., jenž zanechal Církvi i světu dar duchovního postoje křesťanského optimizmu, spočívajícího na hluboké víře a trvalém spojení s Bohem“. S tímto místem je spjat zvláště „dobrý papež“, který si po svém zvolení přál, aby se uvnitř svatyně zažehla svíce, která zářila i po celou dobu trvání II. vatikánského koncilu a při jeho agónii.
Dnes jeho příklad připomíná Benedikt XVI., ale vrací se i k tomu, aby se obrátil na křesťanskou komunitu, o níž mluvil už včera, když zmiňoval náboženskou svobodu. „Touto návštěvou – řekl – jsem chtěl dát pocítit lásku a blízkost nejen svou, nýbrž všeobecné Církve, křesťanské komunitě, která je zde v Turecku, a je vskutku nepatrnou menšinou a den co den čelí nemalým výzvám a těžkostem. S pevnou důvěrou zpívejme spolu s Marii ´Magnificat´ chvály a díkůvzdání Bohu, který patří na pokoru své služebnice. Zpívejme s radostí, i když nás sužují těžkosti a nebezpečí, jak to dokazuje pěkné svědectví římského kněze, dona Ondřeje Santora, jehož rád připomínám i při tomto našem slavení“.
Touto první mší svatou, kterou Benedikt XVI. slavil během své pouti v Turecku na veřejnosti, se uzavírá efezská etapa jeho cesty. Odtud Svatý Otec odletěl do Istanbulu, kde dojde k prvnímu setkání s ekumenickým patriarchou Konstantinopole, Bartolomějem I., které je jedním z hlavních motivů papežské návštěvy.
|
|
|
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: Olin v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 10:57:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | No vida!
Na fotografii získává víra ty jasné obrysy!
Dokonce i v textu.
To je dobře, že to sem někdo vložil. Jsem rád když vychází na světlo, kdo se raduje ze smíření mezi bratřími a kdo je nenávidí.
Olin |
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 11:56:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Olin, bolo by dobre, ak by si nam viac priblizil aka spontanna radost teraz vladne medzi vami Jezuitmi - vzajomne.
Vsak, kolko rokov prace vas to stalo...
A hlavne, ci si nemyslis, ze sa to raz zruti ako dom stavany na piesku :-))))) |
]
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 02. prosinec 2006 @ 15:40:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Opravdu se mi nechce věřit Oline, že by jsi byl tak naivní.
Jsi buď tak naivní nebo tak "rafinovanej". |
]
|
|
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: ares v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 11:41:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ta fotografie je krásná!! |
|
|
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: Irena v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 11:53:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Je to síla! Proslov T.Halíka jsem sice neslyšela, ale dokážu si to představit. Stačí mi jeho moderátorská role v pořadu o náboženství, který běží na čt. Kdybych nevěděla, že je katolík, myslela bych, že je buddhista.
A až dojde ke "sjednocení" KC a pravoslavné, to bude něco!
Doufám, že to už budu v nebi na Beránkově svatbě.
Včera jsem si chvíli zapnula ten přímý přenos, ale nebyla jsem schopna sledovat obřady, už jsem tomu odvykla. Jsem zvyklá na čerstvé Boží slovo, ne na náboženské formulace, nic neříkající, strohé, bez života.
Koneckonců o náboženství a tradicích jasně mluví Ježíš v Mk 7. kapitole.
Ještěže mám vítězství, jinak bych asi upadla do deprese:)!
Pokoj všem!
Irena |
Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 16:10:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji Ti Ireno,
a přijímám Tvůj pokoj, který přeješ všem. Myslím, že jak papež tak patriarcha by s Tebou rádi byli v pokoji, ale asi by se neshodli v tom, že když si vzájemně také chtějí popřát pokoj, že tím vytvářejí nějakou "babylonskou nevěstku" nebo snad přímo "Antikrista".
I vzhledem k historii - církev východní s církví západní byla mnoho staletí v jednotě a tak jako papež na západě, tak i ekumenický patriarcha na východě existovali vedle sebe - přesto to nebyla doba odpadnutí od Krista - nebo snad podle Tvého názoru ano?
Pokoj patří lidem dobré vůle - tedy bys nejprve měla přát ostatním křesťanům, aby jim jejich vedoucí nebránili se scházet a společně se modlit atd. To co ale píšeš mi vyznívá skoro naopak - čím více je někdo oddělen od jiných tím lépe ... podivné evangelium hlásáš. Já věřím, že Kristus zemřel za všechny lidi a všichni mohou být jeho bratry a mít Boha za otce. A mají-li být bratry měli by co nejvíce žít spolu a vzájemně si pomáhat.
Přeji Ti radost z vítězství Kristova a také jeho pokoj se všemi!
jarda
|
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 02. prosinec 2006 @ 15:59:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jardo2005,
scházet se a společně modlit?
Tak si přečti tato místa Písma: 2Kor 6,14-17 // Ř 16,17 // 1Kor 5,9-13 // Ga 1,8 // 2Jan 1, 6-11 // 1Tim 1,3 - 4 // 1Tim 6, 3-5 // 2Tim 2, 16-21 // 2Tim 3,5 // 2 Tim 4, 14-15 // Ef 5,11 // Ef 5, 6-7 //
Tam jsou jasné instrukce, jak se stavět k bratrům v bludech nebo v modlářství - JEDNOZNAČNĚ se máme ODDĚLIT od těch, kteří UČÍ JINAK než apoštolové a VAROVAT se jich! Dokonce je nemáme ani zdravit. Ale to vy humanisté a antropocentristé nejste schopni pochopit, protože vám je přednější člověk a jeho zájmy než Bůh a Boží zájmy. Klidně zneuctíte Boha jen abyste mezi lidmi zachovali "pokoj".
Rozhodující je apoštolské učení. Pouze to spolu s Duchem Páně může sjednotit věřící. Na něm se pak dá stavět. Proto apoštolové vyzývali všechny věřící, že ducha bludu poznají podle toho, zda někdo poslouchá nebo neposlouchá apoštoly ( 1Jan 4,6 ). A apoštolské učení je obsaženo jen a pouze v Bibli, zejména v Novém Zákoně. Nikde jinde - ani v tradici. Tradice je s ním naopak v rozporu a proto je bludná.
Proto sem zkopíruji článek, který o tom pojednává. |
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: Irena v Sobota, 02. prosinec 2006 @ 21:15:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím, Gregorie,
dík za podporu! Někomu můžeš říkat pravdu horem spodem, ale když nechce slyšet a vidět, nic s tím nenaděláš.
Jediné, co lze udělat, je modlit se za něho, aby mu Pán dal ducha moudrosti a poznání a aby rozeznával důležité věci od nedůležitých.
Měj se podle Boží vůle = skvěle!
Irena |
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 02. prosinec 2006 @ 23:06:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milá Ireno,
pokoj tobě a radost Páně. Jsem rád, že ještě přece jen existují věřící milující Pravdu. Nemám větší radost, než když vidím, že někdo chodí v Pravdě.
Měj se dobře, jako se má dobře tvá duše |
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Neděle, 03. prosinec 2006 @ 01:54:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Tento zpusob vykladu pro me presne ilustruje onen skandalne laxni pristup k Pismu (charakteristicky pro mnoho krestanu, obzvlaste tech takzvane zapalenych), kdy si clovek z Pisma "vyzoba" ty verse, ktere se mu hodi do kramu, ale zcela ignoruje treba i cele pasaze, z nichz by vyplyvalo neco jineho - casto i primy opak.
Greg tady argumentuje, ze s temi, kdo hlasaji bludy, by krestane nemeli mit nic spolecneho, ba dokonce je ani nezdravit. Nepamatuju se, jestli me kdy Greg pozdravil, myslim, ze jo, takze oficialne jeste za bludare nejsem, ale chci rict, ze s tim, co tady hlasas, Gregu, povetsinou nesouhlasim a povazuju to za bludy. I presto: ahoj, Gregu.
Nez ale nekdo skoci na Gregovy speky, chci tu pripomenout, ze Pismo dava i mnoho jinych prikladu toho, jak zachazet s tzv. bludari, nez se od nich oddelit a nezdravit je.
Asi nejdrastictejsi je zpusob Mojzisuv: Ex 32:26-28. Vyvrazdit je, hajzly! Gregorius ho samozrejme nezminuje, ackoli se jedna o zcela biblicky pristup, protoze se mu proste nehodi do kramu a von nechce mit na triku obvineni z terorismu, ze jo.
Pak je tu zpusob Pavluv: napsat jim ve vsi pokore celej novej dopis! Treba celej dopis GALATSKYM!!!!!!!! Nebo celej dopis KORINTSKYM (1K) A kdyz to nebude stacit, tak klidne JESTE JEDEN KORINTSKYM (2K).
CHAPES TO GREGU?
Ja tady necituju na svou podporu jen nejakej jeden ubohej versicek nekde v koutku jedny epistoly. Ja tvrdim, ze VELKA CAST PAVLOVA DILA JE SVEDECTVIM O TOM, JAK JEDNAT S LIDMI, KTERI ZASTAVAJI JINE UCENI. JEHO RESENIM NENI ODDELIT SE A NEZDRAVIT, ALE NAOPAK HLUBOKA LASKA, POKORA, VYTRVALOST A SVEDECTVI VLASTNIM ZIVOTEM I SLOVEM.
Copak Pavel nevenoval nejvetsi pozornost prave tem, s nimiz mel nejvetsi rozpory?
Cozpak prave s nimi nevedl nejdelsi dialog?
Cozpak prave v Korintu nezustal skoro dva roky (dele nez v Tesalonice a Filipich), ackoli prave tato cirkev zazivala nejhlubsi roztrzky v uceni?
Ty cedis komara, ale spolknes velblouda.
Hledis na stromy, ale nevidis les.
Pysnis se svym znalectvim litery, ale ducha v nem nenachazis.
Prestan pouzivat mikroskop tam, kde je potreba dalekohled. To se netyka jen tohoto tveho prispevku, ale tveho celkoveho pristupu k Pismu.
Aviaf
PS Abych nezustal nikomu nic dluzen, pripojuju i kratkej vyklad o tom, co na Gregovych vyselektovanych citacich povazuju za zavadejici:
2Kor 6,14-17 - "netahnete jha s nevericimi" atd. Ma tato pasaz skutecne vztah k bludarum? Pise se tam "s nevericimi" (apistois). Slysel jsem ten vyklad, ze prej krestane by se nemeli zenit a vdavat za naekrestany. SLysel jsem i ten vyklad, ze jde o pozdejsi interpolaci vysvetlujici ex post proc se krestanska cirkev oddelila od synagogy. NZ na mnoha mistech mluvi o bludarich, ale za "neverici" je, pokud vim, neprohlasuje. Cili tenhle vers je tu zcela mimo misu.
1K 5:9-13 rovnez neni pasaz o bludarich v uceni, ale tyka se lidi, kteri treba i maji spravne uceni, ale nejednani podle nej. Ani se nejedna vylucne o modlare, ale krome jinych i o utrhace a opilce. Opet: o oddeleni od bludaru se tady nepise.
2 J 6-11: tato pasaz je skutecne o bludarich a Jan dokonce presne popisuje, ktereze bludare ma vlastne na mysli: ty, co "nevyznavaji, ze Jezis Kristus prisel v tele" (v. 7). Myslim, ze jak papez, tak patriarcha konstantinopolsky nejsou v tomto punktu vinni. Tahle pasaz se na nevztahuje.
1Tim 1:3-4 - tentyz problem jako v predchozim pripade. Autor tady jasne vysvetluje, jake nauky povazuje za bludne: baje, nekonecne rodokmeny, zakonictvi. Mluvi tu o lidech, kteri pry ani nechapou vlastni slova. Nechci sahat Gregovi do svedomi, ale myslim, ze pokud jde o chapani vlastch slov by ho jak Ratzinger, tak patriarcha strcili do kapsy.
1Tim 6:3-5 je pasaz, ktera ukazuje, ze blud ma svoje negativni dusledky, ale nepise se v ni, ze se mame od bludaru oddelit a nechat je sobe samym na pospas. Opet netrefa.
2Tim 2:16-21 je pasaz, ktera nejen uvadi, jaky blud ma pisatel na mysli ("za nase vzkriseni uz nastalo" - v. 17), ale hlavne se v nem pise, ze konecny soud na bludari je Panuv a nikoli nas: "Pan pozna ty, kteri jsou jeho".
2Tim 3:5 - nejde tu o bludare, ale o lidi, kteri neziji zbozny zivot. Mezi jednanim a ucenim je rozdil a neni mozne se tvarit, ze jde vlastne furt vo totez.
Co nam tu zbyva:
R 16:17, Gal 1:8, 2 Tim 4:14-15, Ef 5:6-11
Z dvanacti pasazi nam tu zbyvaji ctyri, u nichz se da dovozovat, ze znamenaji to, co podle Gregoria znamenaji. Co je na nich zajimaveho? Ani jedna nepochazi z evangelii. Mozna, ze Jezis mel na vec jinej nazor, nez autori epistol...
Krome toho bych si taky mohl z Pisma vylosovat verse na podporu toho, ze spolecenstvi s katoliky a pravoslavnymi neni nic proti nicemu, a naopak je to bezva vec, ktera naplnuje Pismo:
Mt 5:21:22 // 2 Tm 2:14 // 1K 1:11-13 // 1K 11:18-19 // Ef 4:1-3 // Fp 3:15-16 // Ko 3:13-16. Ale jak uz jsem drive napsal: par versicku rozesetejch po Bibli jeste nic nedokazuje. Jde totiz o Ducha.
Zaver: s Pismem se musi opatrne. Ne, ze Jim budeme sermovat jak malajskym kinzalem. |
]
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 03. prosinec 2006 @ 21:51:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Aviafe,
Ex 32, 26-28, kdy došlo k pobití modlářů mezi izraelity, symbolizuje pro Nový Zákon exkomunikaci z místní Církve. Takže použitelnost tohoto verše v jiné formě je stále aktuální.
Pokud jde o list Galatským, pak i v tomto listě vyjadřuje apoštol Pavel přání, aby byli ODŘEZÁNI, tedy exkominukováni falešní zákoničtí učitelé ( Ga 5,12 // Ga 5,10 // Ga 1, 8-9 ).
A Titovi Pavel píše, že kacíř má být z Církve exkomunikován po prvním nebo druhém napomenutí ( Tit 3,10 ).
Boží láska má být zachována i k bludařům ( Ju 21 ), a přesto máme mít v nenávisti i tu skrze tělo poskvrněnou tuniku ( Ju 23 ).
Nikdy nemůžeme být spojeni s nikým, kdo káže kardinální bludy! Protože pak na nás přechází i jejich duch. Jsem si vědom, že ty Aviafe, jako liberál ( podobně jako Olin ), toto nemůžeš asi nikdy pochopit.
Duch Písma nikdy neodporuje liteře Písma a je s ní vždy v souladu.
A mimo jiné Aviafe, napsat toto: ///
Ani jedna nepochazi z evangelii. Mozna, ze Jezis mel na vec jinej nazor, nez autori epistol...///
je VRCHOLEM BLUDAŘSTVÍ. S tímto jsem se setkal vícekrát u bludařů, že hlásají nesourodost evangeliií a epištol.
|
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Neděle, 03. prosinec 2006 @ 22:40:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Ahoj, Gregu!!!
Nic jsi nepochopil. Ja jsem argumentoval, ze je tupe a nesmyslne se vohanet par versickama, pokud tak clovek ztraci ze zretele plnost evangelia, nacoz ty reagujes tak, ze se vohanis par versickama, aniz bys bral zretel na plnost evangelia. Komu neni rady,...
Nehlede na to, ze asi cteme kazdej jinou Bibli, protoze to, co ty vyvozujes z Gal 5:10-12 ja ve sve Bibli vubec nenachazim:
"5,10 Ale já k vám v Pánu mám důvěru, že se neuchýlíte k jinému smýšlení. Ten však, kdo vás uvádí do zmatku, neujde soudu, ať je to kdokoliv.
5,11 Kdybych já, bratři, dosud kázal, že obřízka je nutná, proč bych byl vlastně pronásledován? Vždyť by tím bylo odstraněno pohoršení, jímž je kříž.
5,12 Ti, kteří mezi vás kvůli obřízce vnášejí neklid, ať se rovnou vyklestí!"
Stoji tam, ze kazdy bude souzen podle sveho uceni, a je tam sarkasticka Pavlova poznamka, ze kdyz je nekdo tak hrr do rezani kuze na pytliku, tak at si ho rovnou ufikne. O zadny exkomunikaci tam nic nectu. Dokonce i v Gal 1:8-9 mluvi Pavel o Bozim soudu, nikoli o nejakem "pravnim" zakroku uvnitr cirkve.
Podobne u Ex 32 jde o ciste tvuj vyklad. Ty si proste to Pismo prznis podle vlastniho uvazeni.
Pokud nechces byt spojen s nikym, kdo kaze kardinalni bludy, tak asi nebudes moci chodit na GS, protoze podle tvejch meritek jsme tady bludari vsichni.
Na zaver sveho prispevku pises, ze jsem spachal vrchol vseho bludarstvi.
Na uvod jsi me ale pozdravil.
Tytyty!
Zdravim te, bludari!
Aviaf |
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 04. prosinec 2006 @ 08:47:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Aviafe,
v Ga 5,12 jsou možné obě varianty. Význam slova je
"utnout údy, odříznout, vyklestit".
Pavlík překládá:"...kéž se ti, kteří vás pobuřují, sami odříznou"
T.j. ve významu "ať jsou jako údy odřezání, utnuti od Těla Kristova".
Také význam slova "anathéma" - prokletí, v sobě nese význam exkomunikace. |
]
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 04. prosinec 2006 @ 22:14:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Aviafe,
sama exkomunikace Církví je vlastně jen potvrzením
samoexkomunikace, ke které došlo již předtím.
Je psáno - cokoli svážete ( rozvážete ) na zemi bude pouze to, co již bylo svázáno ( rozvázáno ) na nebi ( význam v originále ).
Církev tedy jen vlastně potvrzuje, co již bylo učiněno v nebi ( v duchovní oblasti ).
A pokud např. církev někoho vyloučí neprávem, tzn. že to nebylo předem učiněno v nebi, pak taková exkomunikace nemá v duchovní oblasti žádnou platnost ani potřebný účinek. Je to pak pouze vyloučení ze společenství lidí, nikoli ze společenství s Bohem. Důkazem toho je, že dotyčného neopustí Boží přítomnost ani požehnání. Není nic platné provést exkomunikaci, když ji neprovádí Duch svatý.
Pokud však církev někoho exkomunikuje po proběhlé předešlé exkomunikaci v duchovní oblasti ( v nebi ), ocitá se neposlušný věřící přímo v satanových spárech se všemi důsledky, které skutečně tvrdě pocítí. Tak tomu bylo, kdykoli exkomunikaci provedl apoštol Pavel nebo jiní apoštolové.
Hřešící věřící tedy může dál navštěvovat Církev
a pokud o jeho trvalém hříchu nikdo neví, je již svým vlastním přičiněním ve skutečnosti z Církve - Těla Kristova a ze společenství s Bohem exkomunikován. |
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pondělí, 04. prosinec 2006 @ 23:27:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Podle teto teorie dava Gal 5:12 jeste horsi smysl. Proc tedy Pavel vola "kez se sami odriznou", kdyz uz se davno odrizli svym bludem?
Existuje snad v NZ jeste nejaka jina pasaz, kde se o exkomunikaci mluvi za pouziti terminologie spojene rezanim?
Proc se takhle krkolomne vykrucujes? Myslim, ze bys sam sobe mnohem vic prospel, kdybys proste priznal, zes tady citoval nevhodnej vers.
No jo, jenze to bys musel stanout tvari v tvar sve duchovni pyse, poustevniku.
Aviaf |
]
nemáme ani zdravit ... ? (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pondělí, 04. prosinec 2006 @ 15:23:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregoriosi777, milý bratře v Kristu!
Myslíš to vážně? Ani nezdravit?
Mám se snad svou vírou nadřadit nad své lidství? Copak to nevedlo v historii k masovému vraždění a genocidě? (pogromy na Židy, křižácké války, upalování čarodějnic). Tedy promiň v tomto pohledu zůstanu v jedné řadě s lidmi, kteří se ke všem lidem chtějí chovat jako ke svému bližnímu. Říkej si jim jakkoli - humanisti nebo antropocentristi ....
Podobenství o milosrdném Samařanu je o lásce k člověku - ano - K ČLOVĚKU - mám mít více rád člověka nežli např. bohoslužbu (levita, kněz, ...) - ano přednější mi bude člověk - i když tedy svými skutky pokoje podle Tebe vzbudím neúctu k Bohu.
Dá se snad Bůh ode mne znectít, když se budu scházet s jinakvěrci a budeme se k němu modlit? Nechápu to ...
Odkazuješ se na apoštolské učení - já se tedy vždy snažím řídit nejen podle církevních přikázání apoštolů (v Písmu a tradici té které církve) ale v první řadě podle Kristových přikázání (miluj Boha a bližního svého).
Myslím si že Písmo nemáme k tomu,abychom rozsuzovali druhé, ale abychom věřili evangeliu a činili pokání tj. jednali správně podle Kristova příkladu (resp. apoštolů).
jarda
|
]
Re: Přijímám Tvůj pokoj ... (Skóre: 1) Vložil: Irena v Sobota, 02. prosinec 2006 @ 21:55:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jardo 2005,
jen k té historii - nevím,kdes vzal, že východní a západní církve žily dlouhá staletí v jednotě - která staletí?
Já vím o tom, že kolem r. 1054 došlo k neshodě mezi papežem a patriarchou, navzájem se prokleli a tento stav trval až do doby, než papež Jan XXIII kletbu zrušil. Pak nastal jakýsi posun v jejich vzájemných vztazích.
Ideální to ale není dodnes, vzpomínám, jak protestovali pravoslavní v Rusku, když tam přijel Jan Pavel II.
Tak jakýpak pokoj? Kéž by nastal, ale je to všechno o lidech, o tom, na čem jsou schopni a ochotni se domluvit , co pustit a jeden druhému vyjít vstříc. Ani ke stolu Páně navzájem nepřistupují, i když mají téměř totožnou věrouku. Jediné, co mě napadá jako překážka, je, že pravoslavní nemají za hlavu papeže a katolíci metropolitu.
Tak to jen pro vysvětlení.
Zdraví Irena |
]
Katolické a pravoslavné církve v historii v jednotě (Skóre: 1) Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pondělí, 04. prosinec 2006 @ 15:10:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravím Tě Ireno,
a přeji si abychom společně zůstali i v diskuzích ve vzájemném pokoji i nadále. K Tvému vysvětlení si dovolím svůj komentář, jak to chápu a co ze své praxe „ekumenického“ katolíka vím.
Souhlasím s tím, co píšeš - ano do roku 1054 žily východní a západní církve v jednotě - tato staletí jsem měl na mysli. Tato jednota nebyla ani tak instituční, jako spíše bratrská ve víře - každá církev měla svého patriarchu, který rozhodoval o svěcení biskupů a liturgii své církve, ale vzájemně se neobviňovali z herezí a víceméně spolupracovali.
K tomuto bodu bych byl rád, kdyby se představení církví opět dostali - a podle některých skutků - které také uvádíš (zrušení vzájemných kleteb, vzájemné návštěvy, povolení přijímání svátostí v případě nouze) - již k tomu dochází. Já to beru osobně jako návrat k jednotě v Kristu, proto nechápu některé úvahy, že jde o slučování či vytváření „supercírkve“ s přídavkem „babylonské nevěstky“.
Myslím si, že to co novodobí papežové od Jana XXIII. po současného spolu s patriarchy východními dělají je dobře a odčiňují špatné skutky svých předchůdců. Jsem rád, že se dokáží domluvit a vyjít si vstříc. Je krásné, že se výjimečně scházejí i u jednoho stolu Páně.
V naší historii je krásný doklad jednoty západní a východní církve - východní věrozvěstové Cyril a Metodějem vyslaní se souhlasem byzantského patriachy šířili evangelium na Moravě a pak došli do Říma, kde papež odsouhlasil slovanský jazyk jako liturgický! To je přeci krásné, ne? Ano netrvalo to bohužel dlouho - ale máme se k čemu vracet, ne?
Později se k témuž snažili vrátit husité a ještě později římsko-katolický kněz Matěj Pavlík viděl jen v návratu k pravoslaví správnou cestu - a to na cyrilometodějském základě. Později zemřel jako mučedník biskup Gorazd za ukrývání západních parašutistů v pravoslavném chrámu sv. Cyrila a Metoděje.
Podle mě již i katolická církev jde správným směrem - zavedení národních jazyků v liturgii a bohoslužbách, podpora překladů Písma svatého, uznání mimokatolických křesťanů za křesťany, možnost přijímání některých svátostí i od nekatolíků atd.
Společné modlitby jsou tak samozřejmé, že o nich není třeba mluvit. Modlitba je slovem k Bohu. Nedokáži si představit člověka, který by se nemohl nebo nesměl modlit tak jak nám řekl náš Pán - „Otče náš“. Každému musí být otevřeno pro společnou modlitbu - a vyznává-li Krista i stejné Písmo (katolíci, pravoslavní, evangelíci) - proč se nemodlit společně s stejnými slovy?
jarda
PS: Jan Pavel II. do Ruska nikdy nepřijel, právě proto, že si to Ruští pravoslavní nepřáli - respektoval jejich názor, i když katolíků je v Rusku také dost na pastorační návštěvu (možná víc nežli v Turecku).
|
]
|
|
David Wilkerson, proroctvo s roku 1973 (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 12:04:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Vidím, jak se vzmáhá světová nadcírkev, jak se rodí světová rada církví.
Vzniká sjednocení liberálních křesťanů s ekumenickými křesťany protestantskými a římsko-katolickou církví, aby se stala nejsilnější politickou mocí na Zemi. A toto spojení vznikne jako společný charitativní program a skončí politickou unií. Tato viditelná společenská nadcírkev (Super Wels Kirche) ponese jméno Pána Ježíše jen zdánlivě. Ve skutečnosti bude antikristovská. Tato mocná světová církev bude stroze zakotvená v sociální aktivitě s duchovními programy a službami milosrdenství.
Její vůdčí osobnosti budou prohlašovat, že chtějí být pomocníky v lidské bídě. Rozhýbou sociální akce, zvýší politickou angažovanost a ve světových programech budou mít stále sílící ohlas.
Tu náhle dojde k podivuhodnému obratu událostí. Právě tehdy, když se bude zdát ekumenické hnutí mrtvým, vytvoří tento obrat v událostech rámec pro tuto unii. Řím bude trvat na svém a bude vyžadovat od ekumenických protestantských vůdců ústupky. Papež bude pokládán za významnějšího, než je politický vůdce. Bude chtít být uznáván za duchovní hlavu. Protestantští vůdci nebudou muset být prošeni, aby přijali papeže za hlavu církve – uznají jeho politickou roli.
V Bibli vidím cosi, co mocně otřásá mou duší: vidím armádu kariéristů, kteří v nadcírkvi zaujmou vlivná místa. Budou to bezbožníci, antikristovci, posedlí myšlenkou, že tato nadcírkev musí mít politickou moc, aby potřela každého, kdo se jí vzepře. A zatímco se v ústředí bude mluvit o zázracích, smíření a lásce, budou jejich zaměstnanci ztěžovat práci každé náboženské organizaci, která se nepodřídí.
3. Vidím, jak se v této „nadcírkvi“ rozšíří homosexualita a lesbická láska. Vidím, jak to bude ospravedlňováno vůdci této „nadcírkve“.
Homosexualita nebude jen přijímána, ale dokonce doporučována. Homosexuálové a lesbičtí duchovní nebudou vybavováni jen autoritou, ale budou navíc označováni za nové voje evangelizačních pionýrů, zavádějících nové formy a pojmy lásky a evangelizace. Vidím skoro v každém větším městě USA a v celém světě církve homosexuálů, které výhradně pečují o své vlastní duchovní touhy s plným chápáním organizovaného náboženství. Jejich nedělní školy a církevní literatura rozšiřovaná mezi dětmi bude předkládat, že homosexualita je normální potřebou. Taktéž budou v církvi zaváděny tance naháčů. Tyto tance v některých těchto sborech budou líčeny jako nová forma bohoslužby. Lidé budou stále více a více uctívat stvoření, než Stvořitele. Bůh přenechá tento druh ctitelů následkům jejich vlastních hříchů. Ačkoli tance naháčů se příliš nerozšíří, budou četnými církevními vůdci uznávány jako normální výraz bohoslužby.
4. Okultní praktiky v nadcírkvi.
Tato světová nadcírkev bude trpět jisté okultní praktiky. Vytvoří studijní komise, jen aby chránila Satana a jeho obraz – nic se neděje, není třeba se ho obávat. V jedné nejváženější a nejzajištěnější církvi v Americe budou spiritistické seance nazývány modlitebními shromážděními. A to se děje už dnes. Duchovní budou stále zvědavější na výroky spiritistů a satanských skupin. Přijde den, kdy jistí duchovní, kteří nebyli v blízkém spojení a obecenství s Ježíšem, budou velmi blízko Satanu. Ten se bude zjevovat jako posel světla, jen aby svedl i vyvolené. Jeho andělé se budou zjevovat a budou v církvi šířit učení, že Satana není nutno brát vážně. Nadcírkev nikdy neuzná oficiální učení, ale hádání z ruky, předpovědi budoucnosti či horoskopy budou široko daleko uznávány a přijímány.
pokracovanie:
http://www.tscpulpitseries.org/czech/ts73visi.htm |
Re: David Wilkerson, proroctvo s roku 1973 (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 14:07:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://cs.gloria.tv/?user=416 | Gojime, vložil jsi:
"Vzniká sjednocení liberálních křesťanů s ekumenickými křesťany protestantskými a římsko-katolickou církví, aby se stala nejsilnější politickou mocí na Zemi. A toto spojení vznikne jako společný charitativní program a skončí politickou unií."
Proč jsi to sem vkládal - když zde není ani 1 slůvko o Pravoslavné církvi? |
]
Re: David Wilkerson, proroctvo s roku 1973 (Skóre: 1) Vložil: vogel v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 21:13:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ty Gojime,
s tou železnou a bambusovou oponou se Wilkerson tak nějak trefil mimo, to ti ale samozřejmě nevadí, že?
Petr J.(eagle) aka (vogel) |
]
Re: David Wilkerson, proroctvo s roku 1973 (Skóre: 1) Vložil: Gojim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 23:48:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdar, Vogel
Ja nepolemizujem okolo Davida Wilkersona s nikym.
Za Davida Wilkersona hovori jeho zivot a to co robi pre Boha. To hovori, myslim za vsetko.
Okrem toho, aby som Ti dokazal kvalitne odpovedat, musel by som prejst anglicky povodny text, lebo ani neviem, co je nepravdive na tvrdeni, z roku 1973, ze za oponou dojde k hladu po Bohu.
...ja to naozaj nemienim komentovat ... nech si urobi nazor kazdy sam.
|
]
Re: David Wilkerson, proroctvo s roku 1973 (Skóre: 1) Vložil: vogel v Neděle, 03. prosinec 2006 @ 00:39:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, tak si to raději přečti pořádně.
|
]
|
|
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: Irena v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 12:43:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pro noname:
Já zase čtu:
Jer 6,14 : Těžkou ránu mého lidu léčí lehkovážnými slovy: "POKOJ, POKOJ!" Ale ŽÁDNÝ POKOJ NENÍ.
Haleluja! Až bude podepsána nějaká mírová smlouva ohledně vztahů ( a třeba i mezi Izraelem a Palestinou), jsme těsně před vytržením!
Já se na to těším!
Zdraví Irena |
|
|
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 12:49:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | S následující větou plně souhlasím Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve:
"Spory, ktoré existujú medzi kresťanmi, sú hanbou sveta a prekážkou pre šírenie evanjelia," povedal Benedikt v kázni počas bohoslužby v Chráme sv. Juraja.
Viz: http://spravy.pravda.sk/papez-spory-medzi-krestanmi-su-hanbou-sveta-fmf-/sk_svet.asp?c=A061130_134054_sk_svet_P04
|
|
|
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 13:02:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Seraphime,
Jetli souhlasis jen s jednou vetou, tak to neni mnoho !
Nesouhlas uz asi v Pravoslavne cirkvi vyjadrovat nemuzes. Jeste jen chvilicku a uz bude Pravoslavna cirkev pohlcena Rimskou "SUPERCIRKVI" a pak bude papez Tvym zastupcem.
Ale radim Ti radeji nedoufej v papeze, nebot je psano:
Jeremijáš 17,5
"Toto praví Hospodin: "Proklet buď muž, který doufá v člověka, opírá se o pouhé tělo a srdcem se odvrací od Hospodina."
|
|
|
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 14:28:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Souhlasím také s touto větou ze společného prohlášení Benedikta XVI. a Bartoloměje I.
30.11. 2006:
"Všichni musíme vyvinout úsilí o novou službu člověku a pro obranu lidského života, každého lidského života."
Přál bych si, aby ta věta byla o zabíjených nemluvňátkách (NEVINNÝCH), zabíjených interupcí, zabíjených hormonální antikoncepcí, zabíjených nitroděložními tělísky, zabíjených v průběhu umělého oplodňování ve zkumavce (IVF), zabíjených při pokusech na embryích při tzv. terapeutickém klonování a při klasickém klonování apod.
Tato věta není málo, pokud se uvede do praxe ochrany nevinných nemluvňátek a nezůstane jen na slavnostním papíře.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
|
|
|
Re: Usmíření katolické církve s pravoslavnými věřícími (Skóre: 1) Vložil: Marek2 v Pátek, 01. prosinec 2006 @ 15:32:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Opravdu, vzácná fotografie. |
|
|
|
|