Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469078
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Muž a žena - rozdíly
Vloženo Středa, 22. listopad 2006 @ 14:23:46 CET Vložil: Bolek

Partnerství poslal Seraphim

Problémy zaměstnání ani domácnosti ženu nikdy neovládnou tak, jako muže. V  normálním manželství žije více méně trvale v  myšlenkách na svého muže: „Ve svém srdci na tebe stále myslím.“ Obecně to způsobuje lehká erotická atmosféra, která čeká jen na partnera, aby se mohla rozvinout. Jsou-li tyto „myšlenky srdce“ negativní, vzniká naopak erotická zábrana, kterou není tak snadné překonat. Nálada, ve které zanechává muž ženu při ranním loučení, je často rozhodující pro úspěch milostných vztahů večer. Stejně důležité je, podaří-li se ženě navodit u muže erotickou náladu, ve které se pak sex uvede harmonicky do pohybu u obou. Čirou neerotickou sexuální žádostivostí však muž lehce usmrtí erotickou náladu ženy, namísto aby ji rozvinul.

Žena potřebuje především něhu. Pro ni toto slovo vyjadřuje cosi čistě duševního: tón manželovy řeči, když jí přeje dobré ráno, pohled, se kterým jí podává konvici na čaj, postoj, který zaujme, když ona potřebuje ochranu. Něžnost po které žena touží, je jako neviditelný plášť, do kterého ji muž zahaluje a ve kterém se cítí bezpečná. Něžnost je vůbec vše, co jí dává pocit, že je u manžela doma. Když však o něžnostech mluví muž (on toto slovo užívá téměř výhradně v množném čísle), myslí na tělesné laskání, které obvykle znamená předehru k úplnému sjednocení. Nemá proto dokud neskončí pracovní den, „čas na něžnosti“, pak ho však tyto něžnosti rychle přivádějí k sexuálnímu aktu. Vidíme nesmírný rozdíl: něžnosti muže se dělají v určitém čase, jsou sexuálního charakteru a po utišení vášně velmi rychle přestanou. Něžnost ženy však zaplňuje všechen čas, je erotického druhu a tvoří nosný základ a nevyhnutelný předpoklad pro vznik sexuální vášně. Proto musí každé milostné sjednocení vyrůst z erotické, tedy duševní atmosféry, má-li se žena přitom vůbec otevřít. Tato nálada se připravuje už celé hodiny předtím správným způsobem: maličkost, hrubé slovo, nebo dotěrné mužovo gesto, morální zklamání z něho nebo nějaký jiný hněv může erotickou náladu ženy náhle zničit. Naopak, muž může toužit i bez erotické nálady. Ano, je „žádostivý“ právě proto, že nemá žádnou erotickou náladu. Jeho sexuální žádostivost probudí jakýkoliv vnější nebo vnitřní popud a on touží po ukojení – co možná nejdříve – a co možná nejrychleji. Proto tvrdošíjně kormidluje k cíli, prudkými a neovládanými pohyby dosáhne rychle vrcholu rozkoše, načež ona poklesne k nule anebo až do negativní fáze, kdy se muž cítí jako zbitý a snadno upadne do hlubokého spánku. Sotva existuje větší a rychlejší změna nálady muže před splynutím a po něm, byl-li jeho zdrojem pouhý sex. Úplně jiný je požitek ženy. Její tělesně-sexuální pocity se vynořují z erotických jen zvolna. Toto narůstání, přibývání vášně je samo osobě nejvyšší rozkoší a chtěla by je proto co nejdéle protáhnout, vrchol orgasmu pro ni neznamená tak výlučně jako pro muže cíl celého aktu. Ani po vyvrcholení neklesnou pocity ženy hned k nule jako u muže, ale jen pomaloučku se uklidňují, a toto doznívání je pro ni zvlášť důležité a radostné. Takové je však samozřejmě jen tehdy, když je může prožívat spolu s mužem. Když muž hned usne nebo „skončí“ už během jejího vzestupu, cítí se žena okradena o důležitou část. Schématicky řečeno, sexuální křivka muže je strmá ve stoupání a ještě více v klesání po vrcholu, zatím co ženina křivka stoupá i klesá pomalu. Důležité je především, aby se v přibližně stejné době oba vrcholy setkaly. Neméně důležité je rozšířit křivku muže, tj. aby dokázal trvání sjednocení stále prodlužovat. Orientální národy, které jsou na tomto poli mnohem kultivovanější než národy Západu, vynakládají všechno své umění na to, aby sjednocení trvalo co nejdéle, kvůli co největšímu obšťastnění muže i ženy. V naší terminologii to znamená, že muž se má snažit prožívat spojení mnohem více eroticky než sexuálně, že musí dávat stále větší prostor něze, že i v jeho manželce se probudí plná sexuální vášeň, která není o nic menší než jeho, a tak se oba stanou eroticky a sexuálně jedním. A opět, abychom této jednoty dosáhli, potřebujeme třetí prvek - agapé. Něžné a vášnivé sjednocení nemohou prožívat v noci jako něco, co se nesrovnává s jejich vědomím za bílého dne. Vždyť i zde, dokonce hlavně zde, „kráčejí před Bohem“ a přijímají rozkoš z jeho rukou. Konkrétně: muž dokazuje svou rytířskost, vlastnost, kterou si ženy u mužů nejvíce cení, tím, že v každém okamžiku ovládá svoje vášně, dává je úplně do služeb společného zážitku. Právě tak často vznikne při živé náladě, při hře, hovoru nebo hudbě eroticky něžná atmosféra, u které vše skončí a oba manželé jsou šťastni a obohaceni, jako se mohou - u obou - probudit v této atmosféře dřímající vášně a pod stálým vedením lásky se úplně spojí. Je uměním lásky nedat se strhnout slepým pudem, ale vytvořit ze spojení společný zážitek. Je to Boží zázrak, ve kterém se stává člověk člověkem z duše, těla a ducha, a to muž a žena se stávají jedním tělem. Z toho, co bylo dosud řečeno, by mělo být jasné, že při spojení v lásce není rozhodující nějaká technika, ale duševní postoj, erotická atmosféra, milující bytí. Bez nich působí sebedokonalejší technika trapně. ÚRYVEK Z KNIHY, KTERÁ KOLOVALA JAKO SAMIZDAT MEZI KŘESŤANY V DOBĚ KOMUNISMU.


"Muž a žena - rozdíly" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Křesťanská Kámasútra :-) (Skóre: 1)
Vložil: dj-mouka v Středa, 22. listopad 2006 @ 19:24:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Už by bylo načase, aby se někdo tohoto tématu chopil a sepsal křesťanskou Kámasútru.

Už se těším na polohy:

č. 08 - Jákob u studny
č. 47 - Milý ve vinici
č. 51 - Rút na humně
č. 86 - David a Goliáš



Re: Muž a žena - rozdíly (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Středa, 22. listopad 2006 @ 20:21:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Je dobre si pamatovat, ze nehu mohou prokazovat i muz muzi.

Viz napriklad David a Jonatan:
"Stystka se mi po tobe, muj bratre Jonatane, byls ke mne pln nehy, tva laska ke mne byla podivuhodnejsi nad lasku zen." 2 Sam 1:26

Hrozi tu ovsem riziko, ze se to nesetka s priznivou reakci rodicu:
"Saul vzplanul proti Jónatanovi hněvem a křičel na něj: 'Ty synu poběhlice, což jsem to nevěděl, že si Jišajova syna vyvoluješ ke své hanbě i k hanbě klínu své matky? Po všechny dny života Jišajova syna na zemi neobstojíš ty ani tvé království. Hned pro něho pošli a dej ho přivést ke mně, protože je synem smrti.' " 1 Sam 20:30-31

Tezko ovsem muzeme spolehat na Sauluv usudek ve vecech moralky, bera v uvahu, ze uz od 1 Sam 15 byl Saul od Boha zavrzen a podle 1 Sam 18:10 byl dokonce pod vlivem zleho ducha a doslova besnil jako posedly. Kdyz tedy takto kricel, byl zjevne pod vlivem tohoto zleho ducha.

Tolik ode me k tematu Serafimovi na vztek.

Aviaf



Re: Muž a žena - rozdíly (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 23. listopad 2006 @ 08:05:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Propagátore homosexuality, Aviafe. Nebyl bys to Ty, kdybys neviděl v nevinném kamarádství, či téměř adoptivním otcovství homosexualitu a bisexualitu (tj. sexuální touhu po stejném i po opačném pohlaví současně). Vše vidíš svýma bisexuálníma či homosexuálníma brýlema! Sundej si je, prosím, abys prohlédl.

Jonathan, syn Saulův obdivoval odvahu ještě bezvousého mladíčka Davida, který se s pouhou důvěrou v Boha Izraelců pustil do boje s obrovitým Goliášem, profesionálním zabijákem. Pravděpodobně byl princ Jonathan už zralým mužem a Davida viděl jako odvážné dítě - vždyť ho předtím znal z královského paláce, kde David hrával jeho otci králi na strunný hudební nástroj, aby ho uklidnil.

Když muž prokazuje např. něhu svému nemocnému malému dítěti, také to neznamená, že je pedofilem toužícím po sexu s děckem!

Beze vzteku Ti odpověděl: Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Muž a žena - rozdíly (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 28. listopad 2006 @ 09:53:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Mgr.Libore Halíku, Ph.D., proč pokaždé uvádíte celý svůj titul? O Vás to každý ví, že jste Mgr. a PhD., tak proč to stále opakovat? Spousta lidí, co zde přispívá, má VŠ, ale titul u jména neuvádí - taky nač? Před Bohem to NIC neznamená, Ten, jak jistě víte, se dívá především na srdce člověka, na jeho víru, a lidem zde je to naprosto jedno, jakým titulem se kdo honosí.
Myslela jsem, že jste především knězem Kristovým, ale tak mám pocit, že nejdřív Vám jde o ty tituly.
S přáním Božího pokoje
Irena



Re: Muž a žena - rozdíly (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 28. listopad 2006 @ 21:50:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Paní Ireno anonymní.
Já uvádím své tituly, protože zde uvádím i své jméno a příjmení - na rozdíl od naprosté většiny pisatelů, kteří se zveřejnit své pravé celé jméno i tituly bojí. Jdu s kůží na trh se všemi riziky, neboť plně důvěřuji v živého Boha, svého ochránce, na rozdíl od Vás, anonymní Irenko.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Muž a žena - rozdíly (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Úterý, 28. listopad 2006 @ 22:06:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Halíku,
anonym bych byla, kdybych použila nějakou nic neříkající přezdívku, ale jak vidíte, používám jméno. Až budou všichni používat příjmení, rovněž se přidám, ale takto ne. Nestydím se za své názory, ale internet je natolik zneužitelný, že takto zatím neučiním.
Ale titul přesto neuvedu, na tomto portálu mně opravdu připadá zbytečný a pyšný.
Irena Inconnue



Re: Muž a žena - rozdíly (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 28. listopad 2006 @ 23:07:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Paní Ireno, uvádět titul na internetu bez uvedení příjmení, také pokládám za zbytečné a pyšné.

Kromě toho, jistě tušíte, že Iren s titulem existuje v České republice mnoho.
Liborů existuje také mnoho.
Liborové Halíkové také možná existují.
Avšak Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve jsem téměř jistě pouze já.



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy