Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Sáva.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 15312, komentáře < 7 dní: 177, komentářů celkem: 334108, adminů: 60, uživatelů: 4850  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 71 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Jenni Entrican — prezidentka Evropské baptistické federace
·Kázaní Václava Chumchala z 28. října 2018
·Pět sborů oznámilo odchod z Bratrské jednoty baptistů
·Replika Tomáše Halíka na Václava Klause k Petru Piťhovi
·Veřejné slyšení k peticím týkajícím se manželství
·Istanbulská úmluva jako šibolet víry
·Vyjádření synodní rady Českobratrské církve evangelické k Istanbulské úmluvě
·Oslobodenie od zlých síl
·BŮH NEPLÁNOVAL HŘÍCH-ALE ZÁCHRANU Z JEHO NÁSLEDKŮ!
·První republika, T. G. Masaryk a baptisté

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
96 440 317
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Hledání: ANKETA - Budou zatraceni všichni, kteří z jakýchkoli důvodů neuvěřili v Ježíše?
Vloženo Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 20:24:28 CET Vložil: Bolek

Dotazy čtenářů poslal Gregorios777

Zajímalo by mě, jak vidíte tu skutečnost, že by měli být zatraceni všichni, kteří neuvěří evangeliu Pána Ježíše Krista. Tedy jestli si myslíte, že všichni nevěřící, kteří třeba nikdy evangelium neslyšeli, anebo slyšeli, ale třeba to bylo evangelium falešné nebo nedostatečně vysvětlené, půjdou do věčného zatracení.

Když otázku obrátím - tedy zda budou spaseni a zachráněni POUZE ti, kteří v srdci UVĚŘILI Pánu Ježíši Kristu.

Díky za odpovědi


 
Anketa k článku
Budou spaseni a zachráněni POUZE ti, kteří v srdci UVĚŘILI Pánu Ježíši Kristu?

Ano
Ne
Nevím


[ Výsledky | Ankety ]

Hlasů: 25
Komentářů 5

Příbuzné odkazy
· Více Dotazy čtenářů
· Novinky od Bolek


Nejčtenější článek Dotazy čtenářů:
Opravdu čekají protestanti s polibkem až na svatební den?


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"ANKETA - Budou zatraceni všichni, kteří z jakýchkoli důvodů neuvěřili v Ježíše?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ANKETA - Budou zatraceni všichni, kteří z jakýchkoli důvodů neuvěřili v Ježíše? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 22:08:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem naprosto přesvědčem, že všichni, co neuvěřili v Ježíše, nebudou zatraceni. Možná by se dalo řici, že v něj 'jakoby' uvěří tím, že podle svého svědomí budou jednat tak, jak žádá Boží zákon, a to s pomocí Boží, aniž by o Ježíšovi věděli, či aniž by tušili, že jim Bůh pomáhá.

Nemůžeme věděl, jak to přesně je, ale smýšlet o někom jako o zatraceném jenom proto, že neměl možnost slyšet evangelium, mi připadá poněkud samolibé a do jisté popírací vlastní závislost na Bohu a vděčnost vůči Němu.

Myslím si, že křesťan, který spoléhá ve svém spasení na Boha, nikoliv na sebe, by takto smýšlet prostě neměl. Tolik můj názor...

wollek



Re: ANKETA - Budou zatraceni všichni, kteří z jakýchkoli důvodů neuvěřili v Ježíše? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: ianka v Čtvrtek, 02. listopad 2006 @ 23:08:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregorius.

Ked sa mam vyjadrit k spaseniu od Novej zmluvy, tak si myslim, ze nikto, kto nepocul evanjelium a neuveril v Pana Jezisa, nemoze byt zachraneny, pretoze: Kto ma Syna, ma zivot, kto nema Syna, nema zivot. Kto uveri a pokrsti sa, bude spaseny, kto neuveri, uz je odsudeny. To hovori Pan Jezis. ale ved ty myslim dobre tie verse poznas.

Este k tym falosnym, alebo neuplnym evanjeliam. Myslim tiez, ze kto ma falosne evanjelium, alebom neuplne, tiez v takom stave nemoze byt zachraneny. Ale nie preto, ze by samotne pocutie praveho evanjelia zachranovalo, totiz zivot vecny dava Pan Jezis. To je Jeho dar, ked ale Jeho mame, tak samozrejme je, ze mame aj prave ucenie. Ale keby sme mali falosne ucenie, ako mozeme poznat toho, ktory je Pravda a mat Ducha Sväteho?

Dufam, ze ta moja argumentacia bola dost zrozumitelna.



Re: ANKETA - Budou zatraceni všichni, kteří z jakýchkoli důvodů neuvěřili v Ježíše? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: pavel-sima v Pátek, 03. listopad 2006 @ 08:07:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh je laskavý, milosrdný, spravedlivý - a to natolik, že si to nedokážeme ani představit . A je "kardiognóstés" - znalec lidských srdcí. Tedy on jediný zná celý život člověka a ví, co se v jakém okamžiku děje v lidské mysli. Tedy jaký je ten který konkrétní člověk ve svém nitru.

Z toho vycházím a to mě naplňuje pokojem a radostí zároveň. Bůh není člověk a tak se nemusím natolik trápit problémem, který pramení z naši lidské ohraničenosti. Tedy i problémem, jak to je s těmi, kteří neslyšeli evangelium (lidé před Kristem, narození v jiných náboženstvích, mentálně postižení, kteří nejsou s to zvěst o Kristu pochopit atd. )



Re: ANKETA - Budou zatraceni všichni, kteří z jakýchkoli důvodů neuvěřili v Ježíše? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Marobud v Pátek, 03. listopad 2006 @ 13:27:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mnozí neuvěřili v souladu se svým svědomím: s křesťanstvím se třeba setkali ve formě, která je odradila. Věřím, že ti, i ti ostatní, kteří o tom v životě nepřemýšleli u možnost budou mít po smrti, v okamžiku soudu, kdy se setkají s Kristem a věřím (modlím se za to), že se pro něj rozhodnou.



Re: ANKETA - Budou zatraceni všichni, kteří z jakýchkoli důvodů neuvěřili v Ježíše? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Libby v Pátek, 03. listopad 2006 @ 15:17:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na tuto otazku jsi nam uz, gregoriosi, sam nekolikrat drive odpovedel. Verim, ze Buh je milostivy a nic pro neho neni nemozne. Co je ale dulezite tady na zemi, za naseho zivota, je to, kolik lidi si vyvoli Boziho Syna, ktereho Buh Otec miluje a chce aby ho lide znali, za sveho Spasitele. Kolik lidi mu da slavu. Jak my, verici, oslavime naseho Spasitele. Zustaneme ve vire? Budeme se ho drzet? Delat co nas uci? To si myslim je dulezitejsi, nez to abychom spolehali na Bozi milost a rikali, vsak on je milostivy a slituje se a lide nepujdou do zatraceni. Taky to verim, ze se smiluje a ma pro ty, co neslyseli evangelium, svoji milost. To je ale Bozi zalezitost. Nase je, jest-li mame v srdcich dost lasky k Panu Jezisovi, abychom mu davali slavu. A to me trapi, protoze vim, ze sama bych byla zbabelec, slaboch, nedouk ,pokrytec a nevim co jeste. Ve chvilich kdy je dulezite prokazovat viru mam obavy, abych nezklamala, protoze Pan Jezis si zaslouzi tu nejvetsi slavu. Vysvetlila jsem to dobre?



Zatraceni budou všichni, kteří neuvěřili v Ježíše, kromě nemluvňátek (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 03. listopad 2006 @ 17:09:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
K SPASENÍ JE TŘEBA:

1) věřit biblicky. Psáno jest:

Římanům, 10. kapitola, verše 9-15:
9 Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
10 Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
11 neboť Písmo praví: `Kdo v něho věří, nebude zahanben.´
12 Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť
13 `každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen´.
14 Ale jak mohou vzývat toho, v něhož neuvěřili? A jak mohou uvěřit v toho, o kom neslyšeli? A jak mohou uslyšet, není-li tu nikdo, kdo by ho zvěstoval?
15 A jak mohou zvěstovat, nejsou-li posláni? Je přece psáno: `Jak vítaný je příchod těch, kteří zvěstují dobré věci!´

Židům, 11. kapitola, 6. verš:
6 Bez víry však není možné zalíbit se Bohu. Kdo k němu přistupuje, musí věřit, že Bůh jest a že se odměňuje těm, kdo ho hledají.

2) nestačí jen věřit, je třeba se stát láskyplným:
1 Korintským 13. kapitola:
1 Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon.
2 Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem.
3 A kdybych rozdal všecko, co mám, ano kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje.
4 Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá.
5 Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy.
6 Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy.
7 Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá.
8 Láska nikdy nezanikne. Proroctví - to pomine; jazyky - ty ustanou; poznání - to bude překonáno.
9 Vždyť naše poznání je jen částečné, i naše prorokování je jen částečné;
10 až přijde plnost, tehdy to, co je částečné, bude překonáno.
11 Dokud jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem jako dítě, usuzoval jsem jako dítě; když jsem se stal mužem, překonal jsem to, co je dětinské.
12 Nyní vidíme jako v zrcadle, jen v hádance, potom však uzříme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, ale potom poznám plně, jako Bůh zná mne.
13 A tak zůstává víra, naděje, láska - ale největší z té trojice je láska.

3) je třeba být vytrvalým v zachovávání Božích přikázání a věrnosti Ježíši:
Zjevení Janovo, 14. kapitola, verše 9-13:
9 Za nimi letěl třetí anděl a volal mocným hlasem: "Kdo kleká před šelmou a před její sochou, kdo přijímá její cejch na čelo či na ruku,
10 bude pít víno Božího rozhorlení, které Bůh nalévá neředěné do číše svého hněvu; a bude mučen ohněm a sírou před svatými anděly a před Beránkem.
11 A jeho muka neuhasnou na věky věků a dnem ani nocí nedojde pokoje ten, kdo kleká před šelmou a jejím obrazem a nechal si vtisknout její jméno.
12 Zde se ukáže vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a věrnost Ježíši."
13 A slyšel jsem hlas z nebe: "Piš: Od této chvíle jsou blahoslaveni mrtví, kteří umírají v Pánu. Ano, praví Duch, ať odpočinou od svých prací, neboť jejich skutky jdou s nimi."


ZAVRŽENI BUDOU:
pokrytečtí (ulhaní) nekřesťané i jakoby křesťané

1 Korintským, 6. kapitola, verše 9-10:
9 Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? Nemylte se: Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani nemravní, ani zvrácení (homosexuálové),
10 ani zloději, ani lakomci, opilci, utrhači, lupiči nebudou mít účast v Božím království.

Zjevení Janovo, 21. kapitola, verš 8 a 27:
8 Avšak zbabělci, nevěrní, nečistí, vrahové, cizoložníci, zaklínači, modláři a všichni lháři najdou svůj úděl v jezeře, kde hoří oheň a síra. To je ta druhá smrt."
27 A nevstoupí tam (tj. k Bohu) nic nesvatého ani ten, kdo se rouhá a lže, nýbrž jen ti, kdo jsou zapsáni v Beránkově knize života.

Zjevení Janovo. 22. kapitola, verš 15:
15 Venku zůstanou nečistí, zaklínači, smilníci, vrahové, modláři - každý, kdo si libuje ve lži.


ZAVRŽENA NEBUDOU NEMLUVŇÁTKA,
neboť takovým patří království Boží:

Lukášovo evangelium, 18. kapitola, verše 15-16:
15 Přinášeli mu i nemluvňátka, aby se jich dotýkal. Když to učedníci viděli, zakazovali jim to.
16 Ježíš si je zavolal k sobě a řekl: "Nechte děti přicházet ke mně a nebraňte jim, neboť takovým patří království Boží.

Proto když 3 roky, téměř denně, duchovně zápasím (modlitbou, svědectvím, varováním) na ulici před nemocnicí proti umělým potratům, tak se zaměřuji především na dospělé vrahy - aby činili pokání a uvěřili vzkříšenému Kristu, neboť bez toho je určitě čeká věčné a bolestné Peklo.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



ČEŠI věří televizi a tisku, ne církvi - tedy ani Kristu; Peklo bude přeplněné (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 03. listopad 2006 @ 17:26:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Češi nejvíce věří televizi a tisku, nejmenší důvěře se naopak ze společenských institucí těší odbory a církev. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění Centra pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Ze sdělovacích prostředků má u lidí nejlepší kredit rádio, kterému věří více než 70 procent dotázaných. Na dalších příčkách jsou televize a tisk. Dobrého hodnocení se dočkala také armáda, které věří více než 60 procent respondentů. Důvěru policii vyjádřilo 47 procent dotázaných. Ještě hůře jsou na tom odbory a církev.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/clanek.phtml?id=276735&tro375_0_3



Re: ANKETA - Budou zatraceni všichni, kteří z jakýchkoli důvodů neuvěřili v Ježíše? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Olin v Sobota, 04. listopad 2006 @ 00:32:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Gregory!

Já zvěstuji evangelium, protože je to cesta ke spasení z bídy tohoto světa.
Kdybych ale tvrdil, že beze mne (nás) nemůže nikdo k Bohu, dopustil bych se velké pošetilosti.
Přece kvůli tomu máme Bibli: abychom pochopili, jak došli spasení ti všichni počínaje Henochem. Jinak by nám stačila příručka několika "duchovních zákonů".

Olin



Zatraceni budou všichni, kteří neuvěřili v Ježíše, kromě nemluvňátek (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 04. listopad 2006 @ 07:39:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zatraceni budou všichni, kteří neuvěřili v Ježíše, kromě nemluvňátek
Oline, myslet si, že evangelium je jen cestou ke ke spasení z bídy tohoto světa, to je velmi málo. To je něco jako sociální evangelium, podobá se to komunistickému budování ráje tady a teď.
Skutečné evangelium je daleko víc. Je o věčném životě zavrženců v ohnivém jezeře a o věčném životě spasených v místě, kde je s nimi dobrý Bůh. To není pouze sociální evangelium tady a teď. Hodně jsi to evangelium zúžil a zpozemštil, Oline.
Kdyby apoštol Pavel kázal pouze sociální evangelium, nepsal by:
a)1Korintským 9,16: „Nemohu se chlubit tím, že kážu evangelium; nemohu jinak, běda mně, kdybych nekázal!“ Pavel věděl, že kdyby pohodlně odpočíval a nekonal misii, neevangelizoval, tak by riskoval ztrátu své spásy. BŮH TOTIŽ PŘESTÁVÁ MILOVAT LENOCHY A SOBECKÉ KŘESŤANY, KTEŘÍ MILUJÍ POUZE SAMI SEBE A PRO SPASENÍ DRUHÝCH NEHNOU ANI PRSTEM.
b)Nepsal by: Římanům, 10. kapitolu, verše 14-15:
14 Ale jak mohou vzývat toho, v něhož neuvěřili? A jak mohou uvěřit v toho, o kom neslyšeli? A jak mohou uslyšet, není-li tu nikdo, kdo by ho zvěstoval?
15 A jak mohou zvěstovat, nejsou-li posláni? Je přece psáno: `JAK VÍTANÝ JE PŘÍCHOD TĚCH, KTEŘÍ ZVĚSTUJÍ DOBRÉ VĚCI!´



Re: ANKETA - Budou zatraceni všichni, kteří z jakýchkoli důvodů neuvěřili v Ježíše? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: amisrtep v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 09:39:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jakpak, bratří, rozumíte slovům tohoto Písma?:

Ř 10,1 Bratři, toužím z celého srdce a modlím se k Bohu, aby Izrael došel spásy.
10,2 Vždyť jim mohu dosvědčit, že jsou plni horlivosti pro Boha, jenže bez pravého poznání.
10,3 Nevědí, že spravedlnost je od Boha, a chtějí uplatnit svou vlastní; proto se spravedlnosti Boží nepodřídili.
10,4 Vždyť Kristus je konec zákona, aby spravedlnosti došel každý, kdo věří.
10,5 Mojžíš píše o spravedlnosti, založené na zákoně: 'Člověk, který tak jedná, bude živ.'
10,6 Avšak spravedlnost založená na víře mluví takto: 'Nezabývej se myšlenkou: kdo vystoupí na nebe?' - aby Krista přivedl dolů -
10,7 'ani neříkej: kdo sestoupí do propasti?' - aby Krista vyvedl z říše mrtvých.
10,8 Co však praví? ' Blízko tebe je slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci'; je to slovo víry, které zvěstujeme.
10,9 Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen.
10,10 Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení,
10,11 neboť Písmo praví: 'Kdo v něho věří, nebude zahanben.'
10,12 Není rozdílu mezi Židem a Řekem: Vždyť je jeden a týž Pán všech, štědrý ke všem, kdo ho vzývají, neboť 10,13 'každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen.'
10,14 Ale jak mohou vzývat toho, v něhož neuvěřili? A jak mohou uvěřit v toho, o kom neslyšeli? A jak mohou uslyšet, není-li tu nikdo, kdo by ho zvěstoval?
10,15 A jak mohou zvěstovat, nejsou-li posláni? Je přece psáno: 'Jak vítaný je příchod těch, kteří zvěstují dobré věci!'
10,16 Ale ne všichni přijali evangelium. Už Izaiáš říká: 'Hospodine, kdo uvěřil naší zvěsti?'
10,17 Víra je tedy ze zvěstování a zvěstování z pověření Kristova.
10,18 Ptám se však: To snad nikdy neslyšeli zvěst? Ovšemže slyšeli! 'Po celé zemi se rozlehl jejich hlas, do nejzazších končin jejich slova.'
10,19 Ptám se tedy: Nepochopil Izrael, co mu bylo zvěstováno? Nepochopil; už u Mojžíše se přece říká: 'Vzbudím ve vás žárlivost na národ, který není národem, proti národu pošetilému vás popudím k hněvu.'
10,20 A Izaiáš má odvahu říci: 'Dal jsem se nalézti těm, kteří mě nehledali, dal jsem se poznat těm, kteří se po mně neptali.'
10,21 O Izraeli však říká: 'Každý den jsem vztahoval ruce k lidu neposlušnému a vzpurnému.'

Nejsou snad mnozí lidé ve světě podobni Izraeli?

Modlíme se za ně, aby i oni došli spásy?

Můžeme mnohým z lidí světa dosvědčit, že jsou plni horlivosti pro nějakého svého boha, v něhož věří, že právě je právě tím pravým.

Mnozí z nich činí převelice dobré věci, které lze nazvat spravedlivými, a usilují dosáhnout spravedlnosti. Chtějí dosáhnout čistoty, svatosti, podvolují se určitým náboženským ritu´álům apod. Avšak podřizují se skutečně spravedlnosti Boží? A co mnozí z nás?

Mnozí z nich naplňují předpisy svých náboženství či svého vlastního svědomí a doufají, když takto budou činit, že dosáhnou spravedlnosti.

A čím se zde mnohdy zabýváme my? Tím, jestli oni takto mohou dosáhnou spásy. Jenže spravedlnost není ze skutků, ale z víry. Sebespravedlnější skutek není sám o sobě ničím. Je jen soustředěním se na sebe sama. Žádný člověk přeci tak jak je, nemůže dosáhnout spravedlnosti u Boha a od Boha. Počítá se jen víra, která se uplatňuje láskou. Co je komu platné, kdyby i celý svůj život položil za druhé, kdyby tak nečinil z lásky? Láska věří a má naději.

Ale zpět k našemu rozjímání o těch, kdo v Krista nevěří. Přemýšlíme o nich a ptáme se, zabýváme myšlenkou, zda i oni budou spaseni, nebo snad zatraceni.

Ale Pavel psal, že víra se takto neptá. Čí víra? Víra všech. Víra těch, kterým má být zvěstováno, ale i víra těch, kdo mají zvěstovat.

Nezabývejme se myšlenkou zda mé skutky jsou dostatečné k získání spravedlnosti od Boha, nebo zda skutky jiných je přivedou do nebe či do pekla.

Tímto se zabývejme: slovem víry a zvěstujme jej. Blízko každého člověka je slovo víry, v každých ústech a v každém srdci!

Ale jak to slovo víry zní? Spasen budeš, vyznáš-li ústy svými Ježíše jako Pána, když uvěříš, že Bůh tohoto Ježíše vzkřísil z mrtvých!

To je ta cesta nad jiné cesty pravá a věrná! Kdo takto věří nikdy nebude zahanben! Kdo takto věří, byť by i umřel, bude žít! Kdo takto věří, ten již přešel ze smrti do života! Kdo takto věří, má již nyní život věčný! Kdo takto věří již spasen je, a očekává v naději, která nikdy neklame.

Jakou tedy cestu lepší můžeme lidem předložit, než jen tu cestu, která jediná nikdy nezklame.

Vždyť srdce, to věří ke spravedlnosti, k ospravedlnění Bohem, ne na základě skutků, ale na základě víry. Nikdo z lidí si nemůže zasloužit vstup do Božího království na základě skutků, všichni musí doufat v Boží milost a odpuštění. A není jistějšího doufání než v Kristu Ježíši! Neboť ne jen víra mlčenlivá postačuje, ale spása ta se děje skrze vyznání. A proto, kdo uvěřil, ten i mluví, vyznává Ježíše jako svého Pána, protože uvěřil, že nemůže sám dosáhnout spravedlnosti bez víry v Něho a ve vše, co skrze Něho bylo učiněno pro Boha a kvůli nám.

Jakou cestu tedy lepší můžeme nabídnout?! Znáte snad lepší cestu? Víme více než Bůh? On nám uložil zvěstovat smíření v Jeho Synu. Odložme stranou přemýšlení nad tím, zda bude spasen člověk pro své skutky, nebo ten, kdo neměl možnost slyšet evangelium a snažil se žít spravedlivě, nebo snad zda nemluvně dojde ke spasení.....

Známe jistou cestu! Každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen!

Jenže, když se my budeme zabývat myšlenkami nad tím, zda bude moci býti spasen člověk bez slyšení evangelia, pak nebudeme se zabývat myšlenkou jistou a přesvědčivou, že totiž, kdo uslyší evangelium a uvěří ve svém srdci ve vzkříšení Krista a vyzná Jej svým Pánem, bude spasen, a to jistotně nebude zklamán. (Kdo však uvěřil, má také i z víry žít.)

Jenže když nebudeme zvěstovat, a vše necháme na nejisté cestě ke spáse skrze vlastní skutky lidské, pak kdo dojde té jisté a neklamné naděje?

Skutečně je vítaný příchod těch, kdo zvěstují dobré věci, radostnou zprávu, že Bůh ve svém Synu lidem odpouští jejich přestoupení, a nabízí jim ospravedlnění vírou v Krista.

Jak může kdo uvěřit v Krista, pokud mu nikdo o Kristu neřekne? A znamená to snad, že kdo uslyší, uvěří? Ne přeci všichni uvěří, ale jen ti, kterým je to dáno, ti kteří byli vyvoleni z milosti. Avšak víš snad ty, kdo je takto vyvolen předem?

V každém národě je vyvolený ostatek ke spasení z milosti. Ten ostatek se ale nemá čím chlubit před Bohem. Na světě je množství lidí, kteří byli spravedlivějšími, čestnějšími, upřímnějšími, množství těch, které zdobí spravedlivé a bohulibé skutky. A přesto .... Bůh si vyvolil ty, jejichž skutky byly před Bohem v mnohém zlé. Můžeme se tedy my chlubit před těmi, kdo nedocházejí spásy z milosti? Snad jen Kristem, ale tak, že my nejsme sami lepšími. Nezasloužili jsme si vyvolení na základě svých skutků. Ba naopak, myslím, že pro drtivou většinu z nás platí, že bychom ke spasení pro své skutky nemohli nikdy dojít. Jestli ne kvůli Vám, tedy kvůli mně Bůh ukřižoval svého Syna. Nemám se tedy vůbec čím chlubit. Jen Kristem. Nejsem lepším, vyjímečnějším, oblíbenějším, naopak, jsem jedním z těch nejhorších lidí, kteří musejí býti spaseni z Boží milosti, neboť jinak by nikdy nemohli býti spaseni.

Boží milost mně tedy zavazuje, abych nemlčel, a abych se nepovyšoval nad jiné, nad ty kdo neuvěřili. Neboť myslím, že snad u nich ještě Bůh může nalézti nečeho, co je zdravé. Já však jsem celý nemocen. Jsem-li nyní zdráv, pak díky Kristu.

Avšak i tak, může se snad kdo chlubit před Bohem svými skutky? Považte přeci, může? Může být kdo spasen pro své skutky?

Apoštol Pavel psal o svých pokrevních příbuzných, o izraelcích, že jim může dosvědčit, že jsou plni horlivosti pro Boha, jenže bez pravého poznání.

Pavel o svých bratřích podlé těla svědčil, že usilují býti spravedlivými před Bohem. Usilovali být svatými, čistými, spravedlivými.... ale to vše bez pravého poznání. Mysleli si, že člověk může dojít spasení ze svých skutků. Avšak Pavel psal, že to jim bylo kamenem úrazu, neboť chtěli prosadit svou vlastní spravedlnost, a proto se nepodřídili spravedlnosti, která přichází od Boha. A to je to nepravé poznání, totiž myslet si, že člověk tak jak je se svými skutky, může dosáhnout spravedlnosti od Boha.

Ale to v myšlenkách člověka o sobě samém. Pro myšlení o druhých pro nás platí, že se nemáme zabývat myšlenkou, kdo vystoupí do nebe, nebo kdo sestoupí do propasti. Naše myšlenka má býti jen tato: Blízko každého člověka je slovo víry, které máme zvěstovat. Je v jejich srdci a v jejich ústech. Je to slovo víry v Krista, v jeho oběť a v Jeho vzkříšení a v Jeho Panství. Kdo uvěří, nebude zanben. Kdo uvěří takto, ten bude spasen. To je ta nejjistější cesta ke spáse.

Je jen toto pravé poznání, že totiž spravedlnost je od Boha, a té nelze dosáhnout vlastními skutky, nýbrž vírou v Krista.

Přemýšlíte-li nad tím, kdo může být spasen bez Krista, pak raději se ptejte sami sebe, zda znáte lepší cesty ke spáse, než té která nám byla uložena, abychom jí žili a jiným zvěstovali.

Najdete-li lepší cesty než dí samo Písmo, a než nám uložil v Kristu Bůh, a ke které mnohé nás zmocňuje Duch svatý, pak jste našli cestu, kterou nám Bůh ke spasení a zvěstování nezjevil. A nezjevil ji ani svým apoštolům a ani svým prorokům.

Ptejte se tedy spíše, zda znáte skutečně lepší a jistější cesty ke spáse, než je víra v Krista Ježíše Pána.

Avšak znáte mne. Já jinou cestu neznám a jiné také nepřijímám. Jestli nemluvně bude spaseno, nevím. Jestli ten, kdo neslyšel evangelium může být spasen, ponechávám na Bohu. Vím ale, že ten kdo žije z víry Kristovy, ten spasen bude. A tak tedy kdo věří nyní v Krista, protože slyšel evangelium z mých či jiných úst, ten jistě bude spasen, vytrvá-li. A tak i já. A kdo slyšeli a neuvěřili? Snad jim dá Bůh, aby se obrátili a uvěřili. Konce lidských cest jsou nám utajeny. Víme jen, že kdo věří a vzývá jméno bude spasen. Vzývá a věří nyní, a jestli vytrvá? Snad jen u nejbližších víme, a u těch o kterých svědčí Písmo. Ani o sobě samém to nevím. Nyní věřím snad pevně, a proto i mám přepevnou naději, že ukáže-li se Pán, budu spasen. Ale jestli vytrvám až do konce? Vím to? Nevím, ale toužím abych byl nalezen zachovávajícím víru v přepevné naději. A proto se snažím i žít z víry Kristovy.

Snad mně to nebudete mít za zlé, co jsem psal, ale neznám jistější cestu, než víru v Krista Ježíše Pána našeho. O jiném usilování Písmo praví, že ne tou pravou cestou je.

Snad zase jindy....

Petr Šíma



Stránka vygenerována za: 0.91 sekundy