Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 506 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116486219
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Pozor! KAM pohotově přeznačil "koučink" na "podporu růstu"!
Vloženo Pondělí, 23. říjen 2006 @ 21:39:11 CEST Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal berkin

KAM ve své zprávě za rok 2005 pohotově přeznačil dnes  po veřejných diskusích dobře identifikovatelný a obsahově průhledný pojem "koučink" na neprůhledný pojem "podpora růstu". Kromě nově zaváděného interního koučinku (přitahování otěží), který nepochybně nese všechny prvky moderního kultu strategického řízení lidských zdrojů a strategického managementu v nadnárodních společnostech, stojí za zmínku i důraz na výkonnost Božích služebníků v závěru svědectví Viktora Hojky. Nyní, když Pán Bůh a Duch svatý byli odstaveni od řízení a zbaveni pravomocí personálního obsazení v těle Kristově i stanovování vizí a hledání nejlepšího řešení, již nezbývá, než stanovit i parametry výkonnosti (např. počet obrácených duší)  a jim odpovídající formy odměn, prémiemi za konverzi počínaje a zlatým padákem konče.

Podpora růstu  (dříve pracovní název „koučink“) jde o cílenou a systematickou pomoc křesťanským pracovníkům v rozvoji jejich služeb a sborů, kteří o to projeví zájem.V roce 2005 byla tato podpora zaměřena zejména na týmy, jejichž někteří členové dříve prošli programy KAM (Stáž, ŠVM, CBV...). Byli to například starší sborů nebo jejich týmy (Karlovy Vary, Ostrava Zábřeh,Vyškov, Horažďovice, Blatná, Příbram, Žilina, Banská Bystrica, Prešov), vedoucí a pracovníci s mládeží (Vsetín,Tábor, Praha, Frýdlant n/O, Bardejov,...), týmy denominačních odborů mládeže (SCEAV a ECM) a konkrétních služeb v místních sborech nebo v křesťanských organizacích (například služba dětem, ženám, mužům). Oblast KAM,„Podpora růstu“, nemá žádné ambice mít jakýkoliv následný rozhodující vliv na tyto zmíněné služby a vedoucí. Jedinou ambicí je podpora jejich růstu a rozvoje. Proto jsou i nadále základní metodou „podpory růstu“ naslouchání, pokládání otázek a zpětná vazba. Jednou z priorit se stal tzv. interní koučink v KAM. Jednalo se o jedno či více setkání týmu určitého oddělení KAM, kde se za pomocí „kouče“ hledalo řešení a další kroky např. v těchto oblastech: personální obsazení a změny v týmu; vize a priority; struktury; nastavení systémů, kde odpovědnost odpovídá pravomoci;  hledání nejlepšího řešení z mnoha dobrých apod. V roce 2005 došlo také k zavedení tzv. modelingu. Jedná se o vzájemný koučink služebníků a misionářů KAM, kteří pracují s mladými lidmi v místních sborech. Na pravidelných setkáních se všichni soustředí na jednoho služebníka, který předloží své otázky a osobní či služební problémy ostatním a ti se k nim vyjadřují, přidávají své zkušenosti, pokládají další otázky a za dotyčného se modlí. Můj osobní pohled a svědectví: Koučink mě ohromně baví. Asi je to částečně tím, že mám velmi rád služebníky, kteří nesou břemeno služby na Božím díle, a také asi tím, že se od nich mnoho dozvídám a učím. Nejsem žádný „profesionál“ na církev, ale Bůh mi dal radost a snad i schopnosti se ptát a „provokovat“ ostatní, aby se na věc podívali z jiných úhlů. Vím, že koučink provádí i mnozí zkušení křesťané, i když to tak nenazývají. Modlím se za síť koučů, kteří mají podobnou touhu.Touhu, kterou je možnost křesťanských pracovníků a týmů vedoucích s někým „zvenku“ hovořit a přemýšlet o službě, o vizi, o plánu pro jejich sbor či organizaci. Osobně považuji za velký Boží počin i to, že mě pevně držel ve své náruči, když mě nechal poznávat oblast duševní deprese a vše, co s tím souvisí. Dříve jsem při koučinku nikdy s touto skutečností nepočítal, ale nyní vím, že služebníků v depresi, nebo aspoň někde na pokraji, není málo, a že to značně ovlivňuje jak výkonnost, tak i míru optimismu, respektive pesimismu při hledání řešení a vizí. Viktor Hojka - podpora růstu


"Pozor! KAM pohotově přeznačil "koučink" na "podporu růstu"!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pozor! KAM pohotově přeznačil (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 23:16:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je dobrý, to se mi líbí.

Potrefená husa charismatická to sem vyvěsila nejspíš jako protiváhu článku A.France z 18.10.
Až zas bude A.F. analyzovat KAM a obávat se "konstrukce učednické, jednomužné, několikapatrové pyramidy a ospravedlnění marketingových metod v církvi", stačí kliknout dvakrát a připojit to jako odpověď.

Přecijenom i A.F. bude jistě rád, že toto nebezpečí nečíhá úplně všude.
Možná DOKONCE nastane jednou chvíle, kdy rozliší strach od strašidla a spoluslužebníky od nepřátel, ale to už fantazíruju...

Olin



Re: Pozor! KAM pohotově přeznačil (Skóre: 1)
Vložil: berkin v Pondělí, 23. říjen 2006 @ 23:31:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý a milovaný Oline,

s potěšením konstatuji, že se ti líbí můj nepatrný příspěvek, začínají slovy:

KAM ve své zprávě za rok 2005 pohotově přeznačil dnes po veřejných diskusích dobře identifikovatelný a obsahově průhledný pojem "koučink" na neprůhledný pojem "podpora růstu". Kromě nově zaváděného interního koučinku (přitahování otěží), který nepochybně nese všechny prvky moderního kultu strategického řízení lidských zdrojů a strategického managementu v nadnárodních společnostech, stojí za zmínku i důraz na výkonnost Božích služebníků v závěru svědectví Viktora Hojky. Nyní, když Pán Bůh a Duch svatý byli odstaveni od řízení a zbaveni pravomocí personálního obsazení v těle Kristově i stanovování vizí a hledání nejlepšího řešení, již nezbývá, než stanovit i parametry výkonnosti (např. počet obrácených duší) a jim odpovídající formy odměn, prémiemi za konverzi počínaje a zlatým padákem konče.

Bude jedině dobře, budeš-li je šířit dále.

To další tvoje fantazírování je ovšem poněkud zmatené. Nevím, nevím. Jinak jsi O.K.? Nepotřebuješ nějakýho kouče?



Re: Pozor! KAM pohotově přeznačil (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Úterý, 24. říjen 2006 @ 08:42:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto je zajímavý fenomén. Walter Martin jej nazýval sémantická džungle. Když začne být nějaká praxe identifikovatelná již dle názvu, je třeba redefinice. Pokud se skutečně pojem koučink nahradí neutrální „podporou růstu“, a nejsem si tím jist, porušila by se mezinárodní kontinuita, jde v podstatě o tradici redefinic, počínajících v první polovině devadesátých let.

Tehdy vzbudilo vlnu pohoršení, když se z křesťanů vymítali démoni nebo když se někteří služebníci ze zahraničí honosili tituly jako prorok nebo apoštol nebo když někteří apoštolé toužili spojit české denominace. Proto se dnes posedlost nahradila „svázaností“, „vymítání“ se nahradilo neutrálním pojmem „osvobozování“ a samotná praxe „vyhánění ďábla“ se nazvala „modlitou za vysvobození“ (záhadou ovšem je, kdo se při tom ke komu modlil). „Prorokem“ se dnes nazývá „prorocký člověk“ a apoštolem „apoštolský člověk“. „Slučování“ církví se nazvalo „sbližováním“ a instituční jednota je dnes „viditelná jednota“.

Například věta:

„Přijel apoštol a prorok, aby vyhnal démony z posedlých křesťanů a denominace se tak mohly sloučit do jedné instituce“

by dnes zněla:

„Přijel prorocky obdarovaný apoštolský služebník, aby osvobodil ze svázaností některé bratry a církev tak mohla dorůst do viditelné jednoty.“

Jak je vidět, obsah zůstal stejný, učení se nezměnilo, ale je to řečeno kulantněji a v případě kritiky existuje možnost více výkladů. Předpokládám, že sémantická rekonstrukce bude brzy provedena i u pojmu „multiplikace“. Navrhuji pojem „rozhojnění“, „rozmnožení“ nebo, chcete-li použít akademicky akceptovatelné pojmy, pak nabízím „fruktifikaci“.


Pastýř



destruktivní kritika (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 25. říjen 2006 @ 00:54:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
jakobin

co je cílem destruktivní kritiky?

ovocem destruktivní kritiky (vedené na granu) je většinou rozmělnění problému
(nechci zobecňovat)

myslím to jako vyjádření určité skepce na ty komentáře, kdy na počátku je nastolen nějaký závažný problém, a pak následuje destruktivní kritika - destrukce rozpitvá....na detaily...nebo zveličí vytvoří křivý falešný obraz problému, že už to není o problému, ale o tom, že všechno a každý je špatný, a :)) je tu prostor na další destrukci včechno je špatné nebo skoro všechno?. všichni to dělají zle kromě toho..a vlastně po pár chvílích není jasné, co je vlastně větší problém, a nakonec by nebylo od věci vzpomenout, že ono to je o tom, že to byli evropané, kdo objevili ameriku a to všechny naštve a začnou se hádat, jestli tohle má vliv na problém nebo né a franta se určitě urazí, a než odejde tak ještě podotkne, že " ne každý, kdo si říká křesťan vejde", oblíbený závěr všech destruktivních kritik


konstruktivní (kritický rozbor)- zájem, aby něco fungovalo správně- drží se podstaty problému?

tady vidím jako dobrý příklad nastolení cesty řešení problému vkrádání marketingu do církvi úvahu: Otakar Vožeh: Evangelium

(útlá knížečka , která v době napsaní před necelými 10 léty ještě neměla tak aktuální náboj jako dnes, jako by šla o krok napřed, což bylo dáno zkušenosti z ameriky)



"Otakar Vožeh: Evangelium

Co je a co není evangelium? Církev se dnes příliš orientuje na člověka místo na Boha a Jeho záměry. Evangelium nikdy nebylo a nebude populární. Máme na vybranou mezi popularitou světa a životem v Boží moci. O co nám jde? Věrnost Pánu Ježíši Kristu a věrnost Písmu je nad každý poklad, který nabízí tento svět." (copy TWR)

rive





jsem asi tatar, ale vubec nechapu o cem to tady ten clovek mluvi (Skóre: 1)
Vložil: mrerich v Středa, 06. červen 2007 @ 23:43:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.elimpisek.cz
Z - cituji - Viktor Hojka napsal:
"kde se za pomocí „kouče“ hledalo řešení a další kroky např. v těchto oblastech: personální obsazení a změny v týmu; vize a priority; struktury; nastavení systémů, kde odpovědnost odpovídá pravomoci;  hledání nejlepšího řešení z mnoha dobrých apod." a "nyní vím, že služebníků v depresi, nebo aspoň někde na pokraji, není málo, a že to značně ovlivňuje jak výkonnost, tak i míru optimismu, respektive pesimismu při hledání řešení a vizí."

autor vyvodil, že

"Nyní, když Pán Bůh a Duch svatý byli odstaveni od řízení a zbaveni pravomocí personálního obsazení v těle Kristově i stanovování vizí a hledání nejlepšího řešení, již nezbývá, než stanovit i parametry výkonnosti (např. počet obrácených duší)  a jim odpovídající formy odměn, prémiemi za konverzi počínaje a zlatým padákem konče."

Přijde to tak jenom mě nebo tu dochází k naprostému kolapsu logiky a porozumění textu? Domnívám se, že autorovi článku chybí jediné - kdyby se Viktor Hojka zmínil o tom, že součástí společného přemýšlení a hledání je i modlitba a dotazování se na Boží vůli, asi by nebylo o čem psát... Z toho že toto tam explicitně řečeno není posloužilo tedy k vytvoření nádherné konstrukce, která poté okamžitě posloužila k omlácení o hlavu celému KAMu. Analytik by možná napsal, že autor hned v první větě citátu vychází z nesprávného předpokladu, který si sám vytvořil, tudíž veškeré další úvahy jsou potom mimo irelevantní a mohou být jakékoliv, ale je to jedno, neboť se zakládají na chybném počátku. Ale koho to tu vlastně zajímá? ...

Parafráze toho, co autor vymyslel:
"Ten člověk říká, že kočka má dvě oči, uši, čtyři nohy a ocas. Nyní když byla kočka zbavena svých chlupů, ukazuje se jeho zvrhlá záliba v nahotě a nyní nezbývá již nic jiného než tuto perverzní nahotu prosadit na všechna dětská hřiště a zabít všechno, co má byť jen peří nebo šupiny."

odkaz na následující článek mám tady z Grano Salis, někdo ho sem již vložil a já jej po přečtení považuji za povinnou četbu všem autorům i komentátorům. http://maly.blog.sme.sk/c/72147/Trvale-udrzitelna-krava.html

Aby bylo jasno, proti autorovi jako osobě nemám vůbec nic, necítím zášť nebo pohrdání. Abych pravdu řekl, vůbec jej neznám, nechovám tedy k němu žádné city, ať již pozitivní nebo negativní. To s čím nesouhlasím je způsob přemýšlení a interpretace a překrucování informací.

Postesk nakonec - domníval jsem se, že Grano Salis slouží ke vzájemnémů sdílení a broušení názorů křesťanů a mohlo by se stát platformou pro porozumění mezi jednotlivci i církvemi, ale nacházím zde mnoho osobních útoků, polopravd nebo vyslovených lží a přijde mi, že některým slouží spíš k rozeštvání a zničení všeho, čím Bůh svojí Církvi žehná. Škoda :(



Re: Pozor! KAM pohotově přeznačil "koučink" na "podporu růstu"! (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 07. červen 2007 @ 10:16:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že manažerské strategie, jako koučink a multiplikace nebo přátelské evangelium bez zbytečného důrazu na osobní odpovědnost jsou správné. Osobní odpovědnost navíc jen málokdo unese a není třeba tím nově příchozí zbytečně vysilovat. Navíc, jestliže špičkoví manažeři dokáží postavit na nohy krachující firmu, proč by nedokázali obživit církev v ČR? Proč se stále bát přizpůsobit se světu a nepřejmout jeho know how úspěšného řízení lidských zdrojů? Pokud církev nenalézá sílu jednotně, viditelně a úspěšně následovat Krista, pak je třeba, aby následovala vyškolené vůdce, kteří ji dovedou k vítěznému cíli. Chce-li mít církev vliv, chtějí-li být církevní vůdci ctěni a respektováni a chtějí-li mít velké a fungující sbory a nechtějí-li se spokojit s celospolečensky podprůměrnými příjmy, pak by měli odhlédnout od nějakých zastaralých a překonaných metod a principů a učit se od úspěšných, silných a osvědčených vůdců. Navíc je zřejmé, že chce –li církev dosáhnout celospolečenského vlivu, musí se sjednotit a překonat úzkoprsý konfesionalismus. Vždyť v jednotě je síla! Proto je jen dobře, že KAM školí vedoucí mládeže, že ČEA nabízí církvím  národního kouče a že KMS vytváří skrze Alfu síť obecné církve.

 
Je přitom jasné, že chce-li jít někdo rychle dopředu, nesmí se vysilovat zbytečnou kritikou nebo sáhodlouhým a nikam nevedoucím vysvětlováním. Jsme v duchovní válce a v té se velí a nediskutuje! Škoda jen, že to zbyteční mudrlanti, kritici a šťouralové z Grano Salis neustále narušují, znepokojují ovce a vedou je ke zbytečnému hloubání. Samozřejmě, že demokracii a svobodu projevu je třeba respektovat, ale když je výjimečný stav, platí jiná pravidla! A v tomto výjimečném stavu, duchovní bitvě, se dnes církev nalézá! Proto je třeba poslouchat autority a bojovat. V armádě je také systém návaznosti (vojín, svobodník, desátník… rotný… major až generál řádu). Žádný voják pak nemůže diskutovat o tom, zda rozkaz provést, či nikoliv. Až bude vybudován nový řád, kde budou mít autority trvalé a nezpochybnitelné místo, a kde budou účelně nastaveny pojistky proti dělbě moci, nekonstruktivní kritice a vysilujícímu štěpení, pak nechť je svoboda projevu opět instalována. Každý však bude vědět, že bude za svá slova vykazatelný, identifikovatelný a také spravedlivě souzený respektovanými, nezadatelnými, nezcizitelnými, nepromlčitelnými a nezpochybnitelnými celocírkevními autoritami!

 
Pastýř




Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy