Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463189
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Podle biblické knihy Zjevení veliké probuzení nepřijde!
Vloženo Pondělí, 18. září 2006 @ 20:41:23 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Karels



Podle biblické knihy Zjevení veliké probuzení nepřijde!

Člověku neznalému křesťanské terminologii, možná i leckterému křesťanovi přijde prapodivný nadpis, kterým jsem uvedl tento článek. Probuzení, co přesně tento termín v křesťanství znamená? Probuzení je takový terminus technikus, že nekřesťané odevzdávají ve velikém množství své životy Ježíši Kristu, že se nevěřící masově stávají křesťany. Dalším znakem křesťanského probuzení může být proměna jednotlivců stejně jako i jejich společenství. Snad by se dal tento termín, tohle slovo – probuzení, křesťanské probuzení charakterizovat mnohem důkladněji, mnohem podrobněji. Já jsem si ale nedal za cíl vysvětlit, co to znamená probuzení. [1]

V úvodním větě, v úvodním nadpisu jsem si dovolil konstatovat, že veliké probuzení nepřijde. Dovolil jsem si to tvrdit na základě konstatování biblické knihy Zjevení. Biblická kniha Zjevení je ve Svatých textech Bible poslední knihou. Pro mé tvrzení je důležitá zejména pasáž, biblický text o sedmi církvích. „Co vidíš, napiš do knihy a pošli sedmi církvím: do Efezu, do Smyrny, do Pergama, do Thyatir, do Sard, do Filadelfie a do Laodiceje.“ (Zjevení 1:11) Často se tvrdí, konstatuje, že těchto sedm církví jsou nejenom konkrétní církve na konkrétním místě, ale že je to celá církev od svého založení až po konec, kdy si pro svoji církev přijde Pán Ježíš. Je pro podobný názor nějaká opora, nějaký důkaz? Domnívám se, že ano. Postupné řazení jednotlivých sborů totiž podléhá určité logice. Jednak těch sborů v Malé Asii bylo daleko více, například sbor v Kolosách, nebo v Hierapoli. [2] Potom, hned v listu k úvodnímu sboru v Efezu je „odvolávka“ na biblickou knihu Genesis, je tam zmínka o stromu života v Božím ráji. [3] V listu k poslednímu sboru do Laodiceje je pro změnu zaslíbení o příchodu Božího království. Biblická kniha Zjevení, tato poslední kniha Bible byla často zneužívána k potvrzování mnohdy prapodivných myšlenek, prapodivných učení. Ale klíč k výkladu této biblické knihy „leží“ hned v úvodní větě. „Zjevení, které Bůh dal Ježíši Kristu, aby ukázal svým služebníkům, co se má brzo stát…“ (Zjevení 1:1) Slovo „zjevení“ je jak řecky, tak i latinsky shodně pojmenováno jako apokalypsa. Slovo apokalypsa si hned každý z vás čtenářů může spojit s hrozným ničivým charakterem konce lidstva, s katastrofickým scénářem toho, jak to tady může vypadat. To je však veliký omyl. Apokalypsa znamená doslova zjevení, odhalení toho, co se má brzy stát. Součástí tohoto odhalení jsou i katastrofy, přírodní pohromy, ale zásadní poselství leží úplně někde jinde. Zásadní poselství spočívá v příchodu Božího království, zásadní poselství spočívá v druhém příchodu Ježíše Krista, Našeho Boha k těm, kteří v Ježíše věří, kteří v něj doufají. A to je také patrné na postupném nárůstu, na postupném pokroku zmínek Ježíšova příchodu v listech sedmi církvím. A to je také další důkaz, že sedm církví nebyly pouze konkrétní církve, ale je to stejně tak celá církev od svého založení až po konec, kdy si pro svoji církev má přijít Pán Ježíš. 1. Efez: „který se prochází mezi sedmi zlatými svícny“ (Zj 2:1)
2. Smyrna: „který byl mrtev a je živ“ (Zj 2:8)
3. Pergamos: „brzo k tobě přijdu a budu s nimi bojovat mečem svých úst“ (Zj 2:16)
4. Thyatiry: „jenom se pevně držte toho, co máte, dokud nepřijdu“ (Zj 2:25)
5. Sardy: „nebudeš-li bdít, přijdu tak, jako přichází zloděj“ (Zj 3:3)
6. Filadelfie: „přijdu brzy; drž se toho, co máš“ (Zj 3:11)
7. Laodicea: „hle, stojím přede dveřmi a tluču“ (Zj 3:20) Všimněte si vážení čtenáři Grano Salis určitého postupu, určitého nárůstu, který je patrný ve zmínkách o Našem Pánu Ježíši Kristu. V jednotlivých církvích a v jejich zmínkách o druhém příchodu Ježíše Krista je vidět určitý nárůst, určitý postup. Jako by se Pán Ježíš stále víc a víc blížil až v posledním listě, v listě do Laodiceje, stojí náhle Ježíš Kristus přede dveřmi a tluče. Vidím častou chybu při výkladu tohoto konkrétního verše: „Hle, stojím přede dveřmi a tluču; zaslechne-li kdo můj hlas a otevře mi, vejdu k němu a budu s ním večeřet a on se mnou.“ (Zjevení 3:20) Tento verš se často vykládá jako zaslíbení pro ty, kteří by se obrátili k Ježíši Kristu, jako zaslíbení pro nevěřící. Tento text se ale vůbec našich nevěřících bližních netýká! Tento biblický text se týká církve, s nekřesťany nemá pranic společného. Jiný omyl, jak se domnívám, je vyložit tento text s tím, že verš se naplní tím, že my vlažní křesťané pozveme Pána Ježíše do svého života, do svého srdce, a tak s Ježíšem budeme trávit dobrý čas. To jsou dle mého soudu mylné výklady. Tento biblický text se týká druhého příchodu Ježíše Krista! Poslední sbor, Laodicejský sbor je symbolicky zamýšlen jako poslední etapa církve. Ježíš je už tak blízko, blizoučko, že je slyšet i jeho tlučení, jeho bouchání na dveře. Biblický text církve Laodiceje je vlastně církev těsně před druhým příchodem Ježíše Krista. Obecenství, o kterém se hovoří ve zmíněném verši, je obecenství v Božím království! Obraz večeře, obraz jídla s Pánem Ježíšem – podobný obraz je obsažený téměř ve všech mýtech a legendách dávnověku, obraz hostiny lidí s božstvem. Pro vysvětlení – tento obraz je vyjádřením naděje, že ten kdo se takové hostiny zúčastní, tak tím vyjadřuje určitý druh obecenství. Biblické vyjádření, biblická řeč večeře křesťana s Pánem Ježíšem ukazuje k naději, že takovou hostinu, takovou večeři s Ježíšem budeme zažívat neustále. (například Matouš 26:29) Prostě už s Pánem Ježíšem budeme trávit obecenství navěky a navždy. Když si pořádně pročteme list do církve v Laodiceji, tak to na celosvětové probuzení nevypadá. Nevypadá to vůbec tak, že se budou tisíce lidí obracet k Ježíši Kristu. Naopak, církev má dostatečné prostředky, finanční zázemí [4]. Ježíše Krista v Laodiceji znají, ale jsou vlažní, jsou ve svém křesťanském životě laxní. Pomiňme všechny různé scénáře, všechna možná proroctví o pronásledování církve v poslední době. Zaměřme se jenom na list do Laodiceje. To opravdu na probuzení, alespoň celosvětové probuzení nevypadá. Spasen, zachráněn bude jenom ten, kdo zná hlas svého Pána, hlas Ježíše Krista, Našeho Boha. Jak to vypadá, tak pro církev poslední doby je důležité znát hlas Ježíše Krista velice dobře. Chápu to tak, že je důležité znát Ježíšovo slovo a mít osobní vztah s Ježíšem Kristem, tj. nechat se vést Duchem svatým v našich životech. Závěr: Probuzení se nebráním, je docela možné, že na některých místech na naší zemi Pán Ježíš dá křesťanskému probuzení povstat. Spíše než se modlit za celosvětové probuzení, k čemuž mě Svaté texty Bible nevybízejí, se modleme, abychom mohli rozpoznat, uslyšet hlas Našeho Pána a Mistra Spasitele Ježíše Krista. Soudím, že to je naším úkolem v dobách těsně před druhým příchodem Ježíše Krista. Karels
Poznámky: 1. Všechno to o čem tady píšu, splnilo probuzení ve Walesu 2. Koloským 1:2 a 4:13; číslo sedm má tak symbolický charakter 3. Zjevení 2:7 4. Jak to vypadalo v Laodiceji a konkrétní symboly, které jsou v tomto listě užity – jejich výklad, nebyl cílem této práce, jednoduše si to můžete zjistit v jakémkoliv biblickém komentáři, nebo v biblickém slovníku.


"Podle biblické knihy Zjevení veliké probuzení nepřijde!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Podle biblické knihy Zjevení veliké probuzení nepřijde! (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 18. září 2006 @ 22:43:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když kliknete na odkaz č. 1, na ten Wales, tak je tam výzva k jedné z mnoha modliteb:

Sjednoťte se na modlitbách se svatými z uplynulých let, aby se Bůh znovu dotkunl Walesu a použil si tuto zemi k zažehnutí celosvětového probuzení.

Ale to je přesně to, co říkám. Pokud se tzv. probuzení nebude konat, proč bych měl plýtvat své síly na modlitbu, která přijde vniveč?

Karels



Re: Podle biblické knihy Zjevení veliké probuzení nepřijde! (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Úterý, 19. září 2006 @ 00:35:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, celá tato konstrukce stojí na vratkém základě, že sedm sborů představuje světovou církev v čase.

A tomu já nevěřím.

Podle mě k věci mluví spíše toto slovo:
Musíš znovu prorokovat proti mnoha církvím i pohanům, národům i králům. /10,11/

A k tomu Walesu: bylo by prospěšné, kdyby se ti, kdo se tématem probuzení chtějí seriozně zabývat, shodli na tom, zda nějaké probuzení ve Walesu bylo.
Pokud ano, nevidím žádný rozumný důvod, proč by někde ve světě nemohlo být nějaké další. A to až do poslední doby.

Poslední doba se¨, podle mne, neliší od ostatních dob tím, že by Bůh usnul a přestal sám budit lidi, ale tím, že bude prostě poslední.

A Zjevení ke mně mluví především o tom, kterak bude sklizena celá Země.

Olin



Re: Podle biblické knihy Zjevení veliké probuzení nepřijde! (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Úterý, 19. září 2006 @ 10:45:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Karlsi,
ve svých výkladech se mýlíš. O probuzení mluví jiná místa v Písmu. Co se týče probuzení samotného, věřím že přijde, ale nebude to podle mnohých představ nás lidí. Jestliže v dnešní době přišla proroctví a velmi kontrétní vidění o probuzení v této poslední době, pak tedy věřím, že se naplní, i když se doposud časově nenaplnilo. Jestliže Duch Svatý mluvil, v těch viděních a slovech, tak se to jistě stane. I když o těchto věcech mohou prorokovat například "různí" lidé. Vždyť i "němá oslice promluvila." jdu



Re: Podle biblické knihy Zjevení veliké probuzení nepřijde! (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 19. září 2006 @ 10:49:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahojte, bratří.

No, k probuzení poslední doby jsem si kdysi pohrál s kraličtinou a cosi vytvořil. Onen článek se tu zde dá najít, ale nevložil jsem ho já.

Můj názor na probuzení poslední doby (cituji z onoho článku):


Bdělost a probuzení

Bděme tedy a střízliví buďme v každém čase, varujíce se duchovního spánku i opilosti. Spánku toho proto, že hříšným jednáním jest a opilosti té, neb ona hříšným užíváním pomíjivých věcí, a člověk každý, jež opájí se jimi, pakli probuzen nebude, a Mesiáš jemu nezazáří (Ef5,14), nakonec v hříchu svém konečném věčnou smrtí usíná. Před těmito nepřáteli chraňme duše své, neotevírajíce se ďáblu, neboť ti nepřátelé v našich duších boj vedou, a kdo podlehne jim, nečistým myšlenkám a chtíči propadne.

Bděme, neboť bdělost ta duchovní jest žitím v bázni a pokání, a horlivým činěním dobrých skutků spravedlnosti. Střízliví buďme, neb střízlivost ta duchovní životem v pravdě je, rozumným a moudrým a náležitým užíváním věcí, a hledáním vůle Boží, spravedlnosti a věčného království Božího, i nacházením života zůstávajícího na věčnosti. Obé pak, toť věrným očekáváním jest Pána.

Jestli tedy bdělí a střízliví máme býti, pak za to mám, že probuzení a vystřízlivění svá očekávati jest nerozumnost i míjení pravdy. Řečeno nám přece není, abychom probuzení svá očekávali, ale abychom sami sebe probouzeli (Ef5,14), i jeden druhého, jakož činili apoštolé, a nespali, a bdělí byli i střízliví (1.Te5,6). Neboť probuzen může býti jen ten, kdo spí ,neb podřimuje, a vystřízlivěti, kdo opilý je, aneb se opíjí. Probuzeným jest pak zase ten, kdo nedřímá i nespí, a střízlivým, kdo neopíjí se a opilým není. Spáč, ten nečinně leží, dřímá si a sní, skutky života učiniti nemůže. Opilec, ten i když nespí, co dobrého je a není, rozsouditi správným soudem neumí, majíce zatemnělou mysl nápojem opojným, nedobře soudí i volí.

Protož utíkejme dřímotě i nápojům opojným, abychom neusnuli a střízlivými zůstávali. Kdož zázraků a divů i znamení Božích chce spatřiti i činiti, nemůže spáti či opojných nápojů píti, neb ty skutky Boží potvrzením jsou těm, kdož spravedlnosti a pravdě a vůli Boží žijí (J3,2; Mk16,20; Žd2,4; Sk2,43; 4,32-35). Pán slovo své i pravdy jimi potvrzuje, však jedněm ke spáse a druhým k odsouzení. Očistěme svá srdce od každé nepravosti, buďme nádobou posvěcenou a vznešenou, užitečnou ke každému dílu Páně (2.Tm2,19 srov. 2,20-21 kral.).

Pak když toto ve vytrvalosti činiti budeme, Pán jistě potvrzovati svědectví naše bude a divů Jeho i znamení, které nyní nevidíme, jak zdá se nám, pak jasně spatříme. Tehdy ono „probuzení“ životů našich jednotlivě nastane i celé církve, když usínati i opíjeti se nebudeme, hřešiti a víru k nabývání věcí pomíjivých používati přestaneme. Zrak svůj k Bohu dobrému a přesvatému upřeme, činiti budeme vůle Jeho, potvrzujíce víru naši v Něho skutky dobrými (Jk 2,17) a vystříhati se též budeme od poskvrny světa (Jk1,27).

Tu porozumíme, v čem světlo světa a sůl země spočívá, když činiti budeme též i druhým, co v Písmech svatých čítáváme a v kázáních slýcháváme, a srdcí svých vlastními životy a živobytím zaneprazdňovati ukončíme. Vždyť pravá a čistá zbožnost ne pouze ve vlastní očistě od poskvrn světa záleží, nýbrž také ve svatém, milosrdném a spravedlivém jednání, dokázaným dobrými skutky, prokázanými ne sobě samému, nýbrž vždy druhým (Jk1,27).

Petr Šíma


Ještě jeden citát si neodpustím k očekávajícím probuzení:

Po ovoci je poznáte

Nám tedy, kteříž probuzeni jsme byli ze spánku mrtvých, a kterým Kristus do tmy zazářil (Ef5,14), učinivše nás světlem (Ef5,8), nenáleží již více spáti. Jsouce synové Světla, dni náležíme a světlu (1.Te5,5). Ač v noci světa tohoto žijeme, jako ve dne bdíti máme, střízliví jsouce (1.Te5,6). Ne spáti či usínati máme, očekávajíce svá probuzení, ale bdíti máme, protože již probuzeni byli jsme. Též opíjeti nám se nepatří (Ef5,18), aniž vystřízlivění svá očekávati. Neb tak sami přiznáváme, že Kristu ještě nenáležíme.

Petr Šíma



Veliké probuzení, Wales a...reformace (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Úterý, 19. září 2006 @ 11:44:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Karles,tvůj článek si podrobně prostuduji.
Nicméně i tak se shoduji s názorem mnohých, že ono očekávané "velké probuzení" nepřijde.
Dle mého musí před 2. příchodem našeho Pána a Mesiáše Ježíše Nazaretského dojít hlavně k dokončení reformace teologie. To podle mě znamená opravdový návrat k novozákonní Pavlovské teologii a pochopení smyslu evangelia, jak je ap. Pavel zvěstoval (1. Korintským 15,1-20). Trvám na tom proto, že dle pavlovského evangelia jsme byli my všichni spaseni, jím my evangelikálové žijeme v milosti a dle tohoto evangelia bude Bůh soudit svět na konci tohoto času. Jiná cesta mež SOLA SCRIPTURA, SOLA GRATIA, SOLA FIDEI není. Velké probuzení je sebeklam té části vedoucích církve, kteří pomalu opouští život v milosti a hledají metody, jak probudit členy církví bez pokání a víry v ukřižovaného a vzkříšeného Ježíše - musí prý dojít k vylití Ducha svatého. Jako by o Letnicích v 1. století n.l. nebyl už vylit! Mám dojem, že zde už asi nejde o téhož Ducha, který inspiroval sepsání Písem SZ a NZ a který vedl apoštola Pavla i ostatní apoštoly ke světové misii. Asi to není ten Ruach Hakodeš, který bere slovo od Boha Abrahamova, Izákova a Jákobova a od Otce našeho Pána Ježíše a dává ono slovo evangelia pochopiti nám všem maličkým. A to jak v prvním století n.l. tak i v 21. století n.l.
Co se týká Walesu v r. 1906: fenomén tohoto i jiných probuzení jsem studoval dost podrobně.
Tuto zkušenost nelze aplikovat do dnešní složité (i teologicky!) doby bez dobré orientace v historii a vývoji církve a bez dobré znalosti klasické teologie. Jinak to může skončit vedle. Viz Rick Joyner a další.



Re: Oazy věrných po celém světě (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Středa, 20. září 2006 @ 18:32:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře Karle,

plně s Vámi souhlasím.

I my, křesťané, máme často tendenci vykládat Apokalypsu jako popis vnějších, tělesnýma očima viditelných událostí.
Je patrné, že opak je pravdou. Vše se děje v duchovní rovině a je vnímatelné duchem.
Pán tluče na dveře laxních, líných, povrchních a letargických křesťanů...

Díky za příspěvek.

Zdraví Speranza



Stránka vygenerována za: 0.19 sekundy