Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 463 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116499988
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Smrt přichází nečekaně. Jako u Irwina
Vloženo Pátek, 08. září 2006 @ 20:58:55 CEST Vložil: Bolek

Úvod do křesťanství poslal Seraphim

Smrt přichází nečekaně. Jako u Irwina 44 letý Steve Irwin, známý především z televizních seriálů o přírodě, zemřel v pondělí 4.9.2006 při natáčení nového dokumentu o podmořském životě. "Zemřel při tom, co miloval nejvíc," uvedl producent natáčeného filmu.

U Velkého bariérového útesu v severovýchodní Austrálii ho bodl do hrudi rejnok. Smrtelnou kolizi se stokilovým rejnokem dokumentuje videozáznam. Kameraman plaval před rejnokem a zabíral Irwina, který plul nad ním. "Je tam vidět, jak Steve plave nad rejnokem a najednou jde ocas rejnoka vzhůru a zasáhl ho sem (do hrudníku)," popisuje záběry manažer. "Osten vytáhl a v dalším okamžiku je mrtvý. Je velmi těžké se na to dívat, vlastně sledujete něčí smrt... je to strašné," líčí Stainton své pocity. Inu smrt číhá za rohem. Tisíckrát se nám může vyhnout, ale pak zaútočí. Jsi připraven? Kam bys šel? Do „nebíčka nebo do peklíčka?“ O boháči - věřícím v pravého živého Boha, který žil bezstarostně pro sebe a své plány a skvěle přitom i hodoval, Kristus informoval. Skončil v Pekle. Viz Evangelium sv. Lukáše 16,19-31: 19 Byl jeden bohatý člověk, nádherně a vybraně se strojil a den co den skvěle hodoval. 20 U vrat jeho domu lehával nějaký chudák, jménem Lazar, plný vředů, 21 a toužil nasytit se aspoň tím, co spadlo se stolu toho boháče; dokonce přibíhali psi a olizovali jeho vředy. 22 I umřel ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahamovi; zemřel i ten boháč a byl pohřben. 23 A když v pekle pozdvihl v mukách oči, uviděl v dáli Abrahama a u něho Lazara. 24 Tu zvolal: `Otče Abrahame, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, ať omočí aspoň špičku prstu ve vodě a svlaží mé rty, neboť se trápím v tomto plameni.´ 25 Abraham řekl: `Synu, vzpomeň si, že se ti dostalo všeho dobrého už za tvého života, a Lazarovi naopak všeho zlého. Nyní on se raduje a ty trpíš. 26 A nad to vše je mezi námi a vámi veliká propast, takže nikdo - i kdyby chtěl, nemůže odtud k vám ani překročit od vás k nám.´ 27 Řekl: `Prosím tě tedy, otče, pošli jej do mého rodného domu, 28 neboť mám pět bratrů, ať je varuje, aby také oni nepřišli do tohoto místa muk.´ 29 Ale Abraham mu odpověděl: `Mají Mojžíše a Proroky, ať je poslouchají!´ 30 On řekl: `Ne tak, otče Abrahame, ale přijde-li k nim někdo z mrtvých, budou činit pokání.´ 31 Řekl mu: `Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých.´" Steve Irwin byl popularizátorem vědy i ředitelem ZOO v Sydney. Filmy ze světa přírody získaly Irwinovi celosvětovou proslulost a známý je i z českých obrazovek. Kde skončil Irwin? Myslíte si, že skončil určitě v nebi či určitě alespoň v očistci? Já o tom pochybuji. Kristus přece informoval, že mnoho je povolaných, ale málo je vyvolených. Proto i když o Irwinovi nic bližšího nevím, mohu odhadovat, že je daleko větší pravděpodobnost jeho zavržení, než jeho spasení. Vždyť je psáno: „Jestliže i spravedlivý bude stěží zachráněn, kde se ocitne bezbožný a hříšný?“ 1. List Petrův 4,18 Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Smrt přichází nečekaně. Jako u Irwina" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Smrt přichází nečekaně. Jako u Irwina (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Pátek, 08. září 2006 @ 21:12:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smrt přichází nečekaně. Jako u Irwina

V případě tohoto přírodovědce a stylu jeho práce a toho jak riskoval je to asi stejně "nečekané" jako že policistu zastřelí recidivista. Nečekané by to bylo kdyby se to stalo mě ve vaně, ale ne jemu, který se vždy pohyboval na hraně sežrání, uštknutí, rozdupání.



Re: Smrt přichází nečekaně. Jako u Irwina (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 08. září 2006 @ 21:17:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky Seraphime,

chtěl jsem tady dát taky oznámení o smrti tohoto může, přírodovědce. Mnozí jsme ho znali, ač tento muž asi nebyl křesťan. Jeho přírodovědecké pořady se těšily velké sledovanosti.

Ve svých pořadech dost riskoval, až se mu nakonec nevyplatilo. Nikdo z nás neví den ani hodinu své smrti, ale i tak čest jeho památce.

Karels




Re: Smrt přichází nečekaně. Jako u Irwina (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 08. září 2006 @ 22:13:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Seraphime,

co my víme, třeba jednou nebo vícekrát v životě podal pohár vody nějakému žíznivému věřícímu a projevil mu tak milosrdenství.

Pán řekl, že nikdo takový neztratí svoji odměnu.
( Mt 10,42 )

Třeba tento člověk respektoval Boha, klaněl se mu a modlil se k němu. ( Např. o ochranu )

Kromě toho na určování toho, kdo bude spasen
a kdo skončí v ohnivém jezeře zde nejsme my,
ale Ten Jediný Spravedlivý Soudce - Bůh.

Přestože pokoušel Boha svými činy, byl to velmi odvážný chlapík, který uměl zapírat sám sebe a možná by byl i schopen obětovat svůj život za druhé. Co my víme....

Nezapomeňme, že spása těch, kterým Pán nikdy neotevřel srdce, aby uvěřili, nebo těch, kteří nikdy neslyšeli evangelium bude založena na úplně jiných měřítcích, než u nás, věřících pod milostí nebo u těch, kteří odmítli evangelium.
(Mk 16,16)

Vidíme to při Kristově soudu nad národy, po jeho slavném druhém příchodu ve slávě.
( Mt 25,31-46 )
Vidíme, že tyto nevěřící národy budou souzeny
pouze z hlediska prokázaného milosrdenství
Pánovým nejmenším bratrům, Kristovcům a Židům v dobách soužení, pronásledování nebo nedostatku.

Nezapomínejme, že existuje několik druhů evangelia.

1. Evangelium věčné ( Zj 14,6-7 )

2. Evangelium království ( Mt 24,14 )

3. Evangelium Boží milosti ( Sk 20,24 )

Spása skrze Evangelium věčné je vázána pouze na bázeň Boží, chvále a klanění se Bohu.
Ve Zjevení 14,7 budou takto spaseni nevěřící lidé, kteří se nebudou klanět Antikristovi v době velkého soužení nebo ti, co učiní pokání na výzvu letícího anděla, a začnou se klanět Bohu. A také někteří lidé žijící od stvoření světa, které si Bůh nepovolal za své syny v Kristu, budou souzeni podle tohoto evangelia. Takže vidíte, že i náboženští katolíci mají šanci. A paradoxně by bylo pro ně mnohem lépe, kdyby nebyli znovuzrozeni a nemuseli tak být souzeni jako bludaři.
Např. takový Kornelius před svým uvěřením v Krista by mohl být podle tohoto Evangelia věčného spasen, přestože to byl jen náboženský
člověk. Také je tam psáno, že jeho modlitby a almužny židovskému lidu byly příjemné Bohu.
(Sk 10,1-4 + 35 ) Ale Bůh měl pro něj a jeho dům více. Povolal si ho za syna.

Také je třeba si uvědomit, že i v Kristově tisíciletém království budou nevěřící pohané.
( Mt 25,31-46 // Zj 2,26-27 // Zj 20,7-9 )
K těm z nich, kteří byli milosrdní, se Bůh zachová milosrdně.

A nejen že budou v království, budou do konce i ve věčnosti.
Nebudou sice znovuzrozeni, ale budou obnoveni
do původního Adamova stavu před pádem.
Jinými slovy, ve věčnosti bude Bůh jako Král,
věřící jako králové nad národy a Židé jako kněží vyučující národy. Národy budou tvořit poddaný lid, který bude sloužit Bohu.

Chcete důkaz? Tak třeba Za 14, 14-16.
Tam se píše, že ti, co pozůstanou ze všech pohanských národů, kteří přitáhli k bitvě u Jeruzaléma, popsané ve Zj 20,7-9 se budou přicházet klanět Králi Hospodinu zástupů.

Ti nebudou znovuzrozeni, protože v době kdy bude spasen celý žijící Izrael ( uzří v koho jsou bodli - Zj 1,7 ) v době Kristova druhého příchodu na zem ve slávě, již bude spasena "plnost pohanů". Počet znovuzrozených z pohanských národů bude v té době již dovršen.
( Ř 11,25-26 )

Takže milý Seraphime, s tou spásou a zatracením to zase není tak jednoduché. Bůh si ponechává mnohem širší prostor a také je MNOHEM MILOSRDNĚJŠÍ než my lidé. ( 2Sam 24,14 )

Měj se dobře



Re: Smrt přichází nečekaně. Jako u Irwina (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 09. září 2006 @ 00:14:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Gregorii777, upozornil jsi mě na verš 2Sam 24,14. Psal jsi: Takže milý Seraphime, s tou spásou a zatracením to zase není tak jednoduché. Bůh si ponechává mnohem širší prostor a také je MNOHEM MILOSRDNĚJŠÍ než my lidé. ( 2Sam 24,14 )

Odpovídám:
Veršíčky by se neměly vytrhávat z kontextu. To bychom se podobali jehovistům. Proto uvedu celou pasáž, ve které je Tebou použitý verš. Čtěme:
24,10 Ale potom měl David výčitky svědomí, že dal lid sečíst. David volal k Hospodinu: "Velmi jsem zhřešil, že jsem to učinil. Nyní, Hospodine, sejmi prosím ze svého služebníka vinu; počínal jsem si jako velký pomatenec."
24,11 Ráno, když David vstal, stalo se slovo Hospodinovo k proroku Gádovi, Davidovu vidoucímu:
24,12 "Jdi a promluv k Davidovi: Toto praví Hospodin: Předkládám ti trojí; jedno z toho si vyber a tak s tebou naložím.
24,13 Gád přišel k Davidovi a oznámil mu: "Má na tebe dolehnout sedm let hladu v tvé zemi? Nebo chceš tři měsíce utíkat před svými protivníky, kteří tě budou pronásledovat? A nebo má řádit ve tvé zemi po tři dny mor? Nuže tedy rozvaž, co mám vyřídit tomu, který Gád přišel k Davidovi a oznámil mu: "Má na tebe dolehnout sedm let hladu v tvé zemi? Nebo chceš tři měsíce utíkat před svými protivníky, kteří tě budou pronásledovat? A nebo má řádit ve tvé zemi po tři dny mor? Nuže tedy rozvaž, co mám vyřídit tomu, který
24,13 mě poslal." mě poslal."
24,14 David Gádovi odvětil:"Je mi velmi úzko. Nechť tedy prosím padneme do rukou Hospodinu, neboť jeho slitování je nesmírné, jen ať nepadnu do rukou lidských."
24,15 Hospodin tedy dopustil na Izraele mor od toho jitra až do určeného času. I pomřelo z lidu od Danu až k Beer-šebě sedmdesát tisíc mužů.
24,16 Pak vztáhl anděl svou ruku nad Jeruzalém, aby v něm šířil zkázu. Ale Hospodina pojala nad tím zlem lítost. I řekl andělu, jenž šířil mezi lidem zkázu: "Dost, již přestaň." Hospodinův anděl byl právě u humna Aravny Jebúsejského.
24,17 Když David uviděl anděla bijícího lid, pravil Hospodinu: "Hle, já jsem zhřešil a já jsem se provinil; co však učinily tyto ovce? Buď tedy tvá ruka proti mně a proti domu mého otce!"

Takže v tomto příběhu se Bůh hněval na krále Davida za to, že dal sečíst svůj bojeschopný lid. Tím projevil nedůvěru k Bohu, nejvyššímu ochránci svému i ochránci celého národa. Bůh se za to na Davida hrozně naštval. My lidé bychom se na Davida za "takovou prkotinu" vůbec nenaštvali. Bůh se dokonce nepřestal na Davida hněvat ani poté, když David poprosil poprvé o odpuštění. Bůh navdory Davidově kajícnosti, Davidovi vzkázal, aby si vybral jeden ze tří hrozných trestů. David si vybral to, co uvádíš ve 14. verši a Bůh, jehož slitování je nesmírné, proto potrestal smrtí pouze 70 000 mužů. Pak milosrdný Bůh trestat přestal.
Gregorii777, ještě si pořád myslíte, že Bůh je MNOHEM MILOSRDNĚJŠÍ než my lidé?
Já jsem přesvědčen, že Bůh je mnohem milosrdnější než někteří - sadismem posedlí lidé. Bůh je však milosrdný podle Jeho představ a ne podle našich. Psáno jest, že tak jako převyšuje nebe Zemi, tak převyšuje myšlení Boží myšlení lidské. Vaše myšlení je zatím příliš pozemsky lidské Gragorii777. Podobáte se apoštolu Petrovi, který chtěl Kristu zabránit jít až na Golgotu. Nechápal to. Vy nechápete zatím hrůzu lidského hříchu a čistotu Boží svatosti. Mimochodem, proto je Bůh také mnohem přísnější než my lidé. My bychom "milosrdně" sami sobě i našemu okolí klidně "milosrdně" tolerovali řadu hříchů. Bůh však ne. Na to nezapomínejme!

Zdraví Vás Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
Měj se dobře



Každý nachází jen to co hledá (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 09. září 2006 @ 07:12:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Každý nachází jen to co hledá

Židovští učitelé a představitelé měli v Ježíšově době k dispozici kompletní učení starého zákona, který jasně mluvil o přicházejícím Mesiáši, a také tradiční moudrost svých o celá staletí starších předchůdců. Proč jim tedy uniklo, když Mesiáš přišel.
Jak je možné že katoličtí učenci studuji bibli celý život a přitom jim uniká ospravedlnění z víry samotné.
Čím to, že jedna skupina křesťanů vidí pravdivost v učení o milosti , zatím co druhá vidí jenom svobodnou vůli člověka:
Proč trvají presbyteriáni na tom, že bible požaduje křest dětí, zatím co baptisté jsou přesvědčeni, že tatáž bible učí pouze o křtu věřících, a to pouze ponořením.
Co způsobuje, že velcí vědci tráví celý život studiem skutečností, které ukazují k Bohu Stvořiteli a nacházejí pouze podporu pro evoluci.
Ve všech uvedených případech je vysvětlení stejné, odpověď zní, že každý nachází jen to co hledá.
Každý přijímá „určitý systém názorů“. Když jsme přesvědčeni , že náš systém je ten správný, automaticky uzavíráme svou mysl vůči jakémukoliv novému pochopení nebo změně:
Od té chvíle spočívá veškeré naše studium pouze v hledání důkazu toho čemu věříme: Je zajímavé, že od teďka naším jediným průvodcem již nebude jedině a výhradně Boží slovo, ale na vážnosti začínají nabírat i lidské spekulace.
Z toho se dá pochopit celý problém, proč se jednotlivé církve škorpí, proč se jednotlivé denominace škorpí, proč se někdy i bratři dané církve vzájemně škorpí. To protože mají už uzavřený systém své víry, už je nezajímají žádné jiné systémy (už nás nezajímají žádné jiné systémy). A když už něco studujeme, tak už jen hledáme, to co by podpořilo náš uzavřený systém.
Tak už to chodí, prostě a jednoduše, když je někdo „přesvědčený“ o nějaké biblické pravdě a pak se náhodou začne dovídat něco jiného, tak ho to prostě „nezajímá“, neslyší, nechce slyšet.
Toto neplatí v podstatě jen v církvi, toto platí běžně v normálním životě.


rive



Re: (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Sobota, 09. září 2006 @ 16:16:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je nějaká černá kronika tady?

Docela bych byl pro, zřídit takovou rubriku na každý den. Ovšem pod podmínkou, že příspěvky bude psát výhradně Serafim.
Trochu legrace nikdy neuškodí.
Opravdu si myslíte, Serafime, že když člověk zemře nenadále, octne se s největší pravděpodobností v pekle? Nebo to má nějakou souvislost s tím rejnokem?



Re: O mrtvých jen dobře... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Sobota, 09. září 2006 @ 23:41:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Staré české rčení "O MRTVÝCH JEN DOBŘE" je ryze křesťanského původu. Budeme-li v modlitbách Boha prosit o odpuštění umírajícím či zemřelým hříšníkům, nebudeme-li vzpomínat na jejich přestoupení či vyslovovat domněnky o jejich proviněních a nekajícnosti a budeme se dovolávat Božího Milosrdenství, jistě tak obměkčíme Otcovo srdce.
Proto - raději modlitby než diskuze.

Zdraví Speranza



Re. Duše neumírá... (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 16:58:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Smrt těla člověka neznamená smrt jeho duše.
Při vzkříšení dojde ke vzkříšení těla.
Tabita a další vzkříšení prožili vzkříšení těla dočasně. Jejich duch se směl vrátit do jejich těla.
Na nesmrtelnosti duše se shodují římsko-katolická i pravoslavná církev, které vyznávají tutéž víru jako první křesťané, kteří "chodili" s Pánem Ježíšem.
Budeme-li číst Písmo důkladně, najdeme v něm dokladů dost a dost.
Zdraví Speranza



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy