|
Zaznamenali jsme 120387261 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
poslal Standa JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ?
Na nejvyšším místě sloupu je osazeno sousoší Nejsvětější Trojice, reprezentované postavami žehnajícího Boha Otce a mladistvého Krista s křížem, umístěnými na zeměkouli. Holubice Ducha Svatého, umístěná v zářivém zlatém terči, seskupení završuje. Kompozičně vyrovnané sousoší doplňuje ve spodní části postava Archanděla Michaela s ohnivým mečem a štítem, která zároveň odděluje nebeskou sféru Trojice od sféry pozemské. Zhruba v první třetině výšky hlavního pylonu sloupu stoupá směrem vzhůru skupina Nanebevzetí, reprezentovaná postavou P. Marie, nesenou na oblacích dvojicí andělů.
Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci
Chtěl bych tímto požádat všechny římskokatolické bratry o vysvětlení zda je možné vidět Boha a dovoleno vytvořit jeho podobu. Je velmi známou skutečností, že sloupů i kaplí Nejsvětější trojice je v naší republice celá řada. Barokní sloup Nejsvatější trojice z r. 1704 lze také spatřit v Trutnově na Krakonošově náměstí. Na tomto náměstí stojí také od r. 1892 Krakonošova kašna. Je víc než jasné, že kombinace sloupu Nejsvatější trojice a Krakonoše, podle mého chápání, nezapadá do řady uctívaní svatých. Chtěl byl také připomenout, že na tomto námětí se v dřívějších dobách konaly i popravy. Jsou snad tato fakta projevem důstojnosti a zbožnosti ke sloupu Nejsvatější trojice v Trutnově? Byl bych rád, kdyby byl tento článek vnímán v přátelském duchu a s porozuměním. Věřím, že otázky zde položené budou zodpovězeny tak, aby byla posílena naše víra a oslaven náš Bůh. S pozdravem Standa.
|
Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? Čti Bibli! (Skóre: 1) Vložil: Seraphim v Středa, 30. srpen 2006 @ 19:59:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416 | Daniel, 7. kapitola, následující verše (ekumenický překlad):
9 Viděl jsem, že byly postaveny stolce a že usedl Věkovitý. Jeho oblek byl bílý jako sníh, vlasy jeho hlavy jako čistá vlna, jeho stolec - plameny ohně, jeho kola - hořící oheň.
10 Řeka ohnivá proudila a vycházela od něho, tisíce tisíců sloužily jemu a desetitíce desetitisíců stály před ním. Zasedl soud a byly otevřeny knihy.
11 Tu jsem viděl, že pro ta troufalá slova, která roh mluvil, viděl jsem, že to zvíře bylo zabito, jeho tělo zničeno a dáno k spálení ohněm.
12 Zbylým zvířatům odňali jejich vladařskou moc a byl jim ponechán život do určité doby a času.
13 Viděl jsem v nočním vidění, hle, s nebeskými oblaky přicházel jakoby Syn člověka; došel až k Věkovitému, přivedli ho k němu.
14 A byla mu dána vladařská moc, sláva a království, aby ho uctívali všichni lidé různých národností a jazyků. Jeho vladařská moc je věčná, která nepomine, a jeho království nebude zničeno."
15 Můj duch, můj, Danielův, byl uvnitř své schránky zmatený a vidění, která mi prošla hlavou, mě naplnila hrůzou.
16 Přistoupil jsem k jednomu z těch, kteří tam stáli, a prosil jsem ho o hodnověrný výklad toho všeho. Řekl mi to a oznámil mi výklad té věci:
17 "Ta čtyři veliká zvířata, to čtyři králové povstanou v zemi.
18 Ale království se ujmou svatí Nejvyššího a budou mít království v držení až na věky, totiž až na věky věků."
19 Chtěl jsem mít jistotu o tom čtvrtém zvířeti, které bylo odlišné ode všech ostatních a bylo mimořádně strašné: mělo železné zuby, bronzové drápy, žralo a drtilo a zbytek rozšlapávalo svýma nohama,
20 i o deseti rozích, které mělo na hlavě, a o dalším, který vyrostl a před nímž tři spadly, totiž o tom rohu, který měl oči a ústa mluvící troufale a jevil se větší než ostatní.
21 Viděl jsem, že ten roh vedl válku proti svatým a přemáhal je,
22 až přišel Věkovitý a soud byl předán svatým Nejvyššího; nadešla doba a království dostali do držení svatí.
(kralický překlad)
7,9 Hleděl jsem, až trůnové ti svrženi byli, a Starý dnů posadil se, jehož roucho jako sníh bílé, a vlasové hlavy jeho jako vlna čistá, trůn jako jiskry ohně, kola jeho jako oheň hořící.
7,10 Potok ohnivý tekl a vycházel od něho, tisícové tisíců sloužili jemu, a desetkrát tisíckrát sto tisíců stálo před ním; soud zasedl, a knihy otevříny byly.
7,11 Patřil jsem tehdáž, hned jakž se začal zvuk té řeči pyšné, kterouž roh mluvil; patřil jsem, dokudž ta šelma nebyla zabita, a vyhlazeno tělo její, a dáno k spálení ohni.
7,12 A i ostatkům šelm odjali panství; nebo dlouhost života jim odměřena byla až do času, a to uloženého času.
7,13 Viděl jsem u vidění nočním, a aj, s oblaky nebeskými podobný Synu člověka přicházel; potom až k Starému dnů přišel, a před něj postaven byl.
7,14 I dáno jest jemu panství a sláva i království, aby všickni lidé, národové a jazykové sloužili jemu; jehož panství jest panství věčné, kteréž nepomíjí, a království jeho, kteréž se neruší.
7,15 [I] zhrozil se duch můj ve mně Danielovi u prostřed těla, a vidění má předěsila mne.
7,16 Tedy přistoupil jsem k jednomu z přístojících, a ptal jsem se ho na jistotu vší té věci. I pověděl mi, a výklad řečí mi oznámil:
7,17 Ty šelmy veliké, kteréž jsou čtyry, jsou čtyři králové, kteříž povstanou z země,
7,18 A ujmou království svatých výsostí, kteříž obdržeti mají království až na věky, a až na věky věků.
7,19 Tedy žádostiv jsem byl zprávy o šelmě čtvrté, kteráž rozdílná byla ode všech jiných, hrozná velmi; zubové její železní, a pazoury její ocelivé, kteráž zžírala, potírala, ostatek pak nohama svýma pošlapávala.
7,20 Tolikéž o rozích desíti, kteříž byli na hlavě její, a o posledním, kterýž vyrostl, a před ním spadli tři; o tom rohu, pravím, kterýž měl oči a ústa mluvící pyšně, a byl na pohledění větší než jiní.
7,21 Viděl jsem, an roh ten válku vedl s svatými, a přemáhal je,
7,22 Až přišel Starý dnů, a oddán jest soud svatým výsostí, a čas přišel, aby to království svatí obdrželi. |
|
|
Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? (Skóre: 1) Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Středa, 30. srpen 2006 @ 20:01:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Stando
Moc podobnými články nevyřešíš, to určitě víš sám nejlépe. Na druhou stranu se zase naučíš znát naše památky a to není k zahození, tak pěkně poznávej, naše vlast je podobné a často vzácné památky víry našich předků bohatá a nakonec tvým přičiněním, když je zveřejníš (klidně bez komentáře) poznají i další. Tak díky za dobrý skutek.
Ještě, sám víš, že patříš k lidem kterým nelze nic vysvětlit. Tak si tím nelam hlavu.
Honza
|
|
|
Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? (Skóre: 1) Vložil: vogel v Středa, 30. srpen 2006 @ 22:59:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ten navrchu s tím křížem vypadá jak tenista co se právě chystá na podání :oO
|
|
|
Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Čtvrtek, 31. srpen 2006 @ 11:20:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Diky Stando za vyborny clanek.
Modlarstvi je opravdu odporne a Bible pred nim na mnoha mistech durazne varuje.
zdravi
reformovany
|
|
|
Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? Matouš blahoslavenství (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 05. září 2006 @ 01:32:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Čti prostě :
Matouš 5,8 : Blahoslavení čistého srdce, neboť oni Boha viděti budou.
Podobné je : List Židům, 12, 14:
´Hledejte pokoj s každým člověkem, i POSVÁTNOST, bez které nikdo neuzří Pána´.
|
|
|
Re: JE MOŽNÉ VIDĚT BOHA ? Okrasy a útulnost (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 05. září 2006 @ 01:42:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Chtít mít vše hezké je dobré. Nosíme hezké šaty hlavně ve svátek nebo do divadla, chceme uklízet a mít čisto, krása je lidem přirozená.
Nedivme se, jestli někdo chce něco hezké. Indiáni prý všechno zdobili, protože každou věc stvořil Velký Duch (Manitou) a proto výtvory lidských rukou měly být také hezké a ozdobené. I mokasiny atd.
Modlitebny také udržujeme čisté, dokonce i okna. Nebylo by milé slavit Pána ve špíně.
A tak se nediv, že si lidé od pradávna dávali pozor, aby bylo hezké to, co měli rádi.
A když může být hezký interiér modlitebny, nebo šaty na mně, nemohlo by být hezké vyobrazení Ježíše nebo Boží, když mám k němu vztah?
Nevěsta se vyšňoří do bílého, budova se ozdobí mramorem, nebo socha i zlatem - co je na tom divného?.
Není to přece modloslužba, když vidím bílou nevěstu a elegantního ženicha, přece se před nimi neskláním.
A když pan ředitel školy předčítá projev na začátku školního roku nebo na konci a je pěkně oblečený, tak to není modloslužba, jen hezkost.
|
|
|
|
|