Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 232, komentářů celkem: 429548, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467205
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Oline kazateli Křesťanského společenství odpovíš?
Vloženo Sobota, 26. srpen 2006 @ 19:57:33 CEST Vložil: Bolek

Dotazy čtenářů poslal Miloslav

Oline, kazateli Křesťanského společenství, já katolík se Tě ptám, zda věříš v duchovní a fyzické vzkříšení ukřižovaného Ježíše Krista.

Prosím Tě o odpověď. Děkuji
Miloslav


"Oline kazateli Křesťanského společenství odpovíš?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Oline kazateli Křesťanského společenství odpovíš? (Skóre: 1)
Vložil: jirda v Neděle, 27. srpen 2006 @ 07:45:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ráno se probudím, kouknu na kalendář. Je neděle 27. srpna 2010. Kouknu na titulky v Seznamu: Z domova: Premiér Topolánek dnes ujistil prezidentku Pavlu Topolánkovou, že do konce týdne jí předloží svou koncepci vlády, která se pokusí znovu získat podporu u parlamentu. Zároveň jí ujistil, že má již přislíbenu podporu pro svůj kabinet u komunistů. Pavla Topolánková v Rozhovoru pro Českou televizi vyjádřila naději, že bude do konce prázdnin konečně vytvořena funkční vláda. Podle prezidentky je již nepřijatelné aby byla země dále bez vlády po patových volbách v roce 2006. Ze zahraničí: Iránská Islámská republika dnes přiznala, že již od roku 2008 vlastní atomovou bombu. Prezident Iránu Ahmadínedžád to oznámil dnes v projevu v katarské televizi Al-Džazíra a zároveň pohrozil, že nebudou-li do konce týdne zrušeny sankce uvalené na iránský lid v roce 2006 budou Evropa, USA a Izrael nést prezidentem blíže nespecifikované následky. Placená inzerce: Oline, kazateli Křesťanského společenství, já katolík se Tě ptám, zda věříš v duchovní a fyzické vzkříšení ukřižovaného Ježíše Krista. Prosím Tě o odpověď. Děkuji Miloslav. Znovu kouknu na kalendář a probudím se - to byl ale blbý sen.



Pro Miloslava (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Neděle, 27. srpen 2006 @ 09:20:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiň Miloslave, že Ti sem píši, ale nerozumím Tvé otázce, především tomuto: "duchovní vžkříšení Ježíše Krista." To je přece špatně. Co tím máš na mysli? Pán Ježíš nebyl nikdy mrtev - duchovně. jdu



Re: Oline kazateli Křesťanského společenství odpovíš? (Skóre: 1)
Vložil: jirda v Neděle, 27. srpen 2006 @ 10:07:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Miloslav by si měl asi zopakovat vyznání víry, potom by netrval na tom, že křesťané musí věřit v duchovní smrt a duchovní vzkříšení Krista.



Re: Oline kazateli Křesťanského společenství odpovíš? (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Neděle, 27. srpen 2006 @ 14:44:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Já bych to být Vámi Miloslave, nelámala přes koleno. Olin je třeba zamyšlen nebo má nucení anebo odcestoval.



Re: Oline kazateli Křesťanského společenství odpovíš? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 28. srpen 2006 @ 00:06:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nazdar Miloslave!

Jakobin to celkem vystihla, jen netrefila pořadí: nejprve jsem odcestoval, potom měl nucení, a pak jsem myslel.

Na tvou otázku mohu odpovědět, že věřím v Ježíše Krista, který z mrtvých vstal, a sedí po pravici Otce (v Nebi, ne ve Vatikánu), a znovu přijde v plné slávě na tuto Zemi (též do Vatikánu) soudit a kralovat.

Mám na mysli opravdové a tělesné vzkříšení z mrtvých, jak jest psáno, tj. včetně opravdu nalezeného, opravdu prázdného hrobu.
To zdůrazňuji proto, že nevím, co má znamenat to vaše "duchovní a fyzické". Nějaká platónská terminologie?

Dá se očekávat, že to bude platit i v roce 2010, nestane-li se ze mě mezitím homosexuál.

Olin



Apoštolské vyznání víry (Skóre: 1)
Vložil: daggie v Pondělí, 28. srpen 2006 @ 14:33:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Díky Miloslave, že jsi zveřejnil to katolické vyznání víry. přesně to sedí s definicí evangelia dle ap. Pavla v 1. korintským 15, 1-20.
Jenom v KS a BJB se tam dodává (nebo alespoň když já tam byl -"sestoupil do pekel" - což mi nikdy nebylo teologicky jasné. :-(
Tuhle vsuvku však velmi podrobně "rozebral" ve svých základech rozebral známý moderní charismatický gnostik Derek Prince. Důsledky aplikace této podivné vsuvky jsou dnes všeobecně známé. Jak ve světě, tak i u nás. Hledají se důsledkem toho především věci "skryté" a na smysl evangelia se nehledí.
Výsledkem bývá často vytváření paralelní elitářské církve se snobským postojem k ostatním denominacím. Které staví své učení na výdobytcích reformace.
daggie



Re: Oline kazateli Křesťanského společenství odpovíš? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 28. srpen 2006 @ 17:57:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Olinovi děkuji, že když ne mně (asi se urazil), tak aspoň Miloslavovi dnes odpověděl, že věří ve vzkříšení těla Ježíše Krista. Jsem Oline opravdu rád, že vírou jsi křesťanem, spadl mi kámen ze srdce. Díky. Prosím Tě, zkus se méně urážet a více odpouštět.

Co se týče nedorozumění mezi Daggiem a Olinem, chci doplnit. Pravdu máte oba. Daggie v tom, že "vsuvka"- sestoupil do pekel se dnes mezi pololiberály zneužívá k obhajobě obrovské lži, že Kristus Peklo navěky vyprázdnil a že proto Peklo je od doby jeho sestoupení do Pekel liduprázdné a lži, že bude liduprázdné navěky. Tuto lež rozšířil kromě jiných, Bohu žel, nedávno zesnulý pravoslavný biskup v Británii, metropolita Anthonyj Bloom Surožský. Šíří ji však také mnozí současní katoličtí teologové, především na tzv. západě (pravděpodobně i někteří protestanté - to budete vědět přesněji vy).

Pravdu má Olin v tom, že krédo "sestoupil do pekel" je starobylejší než nicejsko-cařihradské.
Kristova duše sestoupila do Pekel brzy po zvolání na kříži "Bože můj, Bože můj, proč jsi mě opustil".
Toto krédo "sestoupil do pekel" bylo vždy a všude pravověrnými křesťany, kromě nepravověrného Origena a jeho stoupenců tehdejších a dnešních, vysvětlováno tak, že Kristus "sestoupil do pekel", aby vyvedl z Pekla, tj. z šeolu kajícího Adama s Evou a starozákonní spravedlivé. Ti byli v tom oddělení šeolu, kde byl Abraham, ve kterém se netrpělo (Tato část šeolu byla oddělena velikou propastí od jiné části šeolu - od Pekla v pravém slova smyslu). Kristus přece řekl apoštolům, že svou obětí (na kříži) připraví v nebesích příbytky!
Většina šeolu byla a zůstává ohnivým Peklem v pravém slova smyslu. Kristus odtud nevyvedl neobrácené hříšníky, ti v Pekle zůstali a navěky v něm zůstanou. Zde také jsou a budou všichni dospělí nekřesťané; spolu s nimi zde jsou a budou ti křesťané, kteří se rouhali Duchu svatému.
V současném šeolu existuje jistá část, kterou klasičtí tradiční katolíci označují za očistec. Tato část definitivně zanikne v okamžiku druhého Kristova příchodu, kdy každý křesťan z tohoto oddělení bude Kristem propuštěn do ráje. Katolíci a někteří pravoslavní učí, že někteří křesťané nebudou muset trpět v tomto ohni tak dlouho – až do doby 2. příchodu Krista a že budou do ráje propuštěni dříve. My pravoslavní této části šeolu nedáváme žádný název, ale věříme, že z této části, z místa ohně lze vyjít, tj. být spasen skrze oheň dle I.Korintským 3,15: „…sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm.“ Zde trpí ti křesťané (pouze křesťané; dospělí NEkřesťané jsou v Pekle navěky), kteří se sice nerouhali Duchu svatému, ale zároveň nekonali ve všem vůli Boží, čili stavěli na Kristu, ale špatně (obrazně řečeno stavěli pouze ze dřeva, trávy, slámy). Křesťané, kteří si často v méně důležitých skutcích počínali svévolně. Tito křesťané však všech svých vážných hříchů nejpozději před svou smrtí litovali a činili z nich pokání. Jejich pokání však nebylo tak velké jako pokání kajícího lotra na kříži vedle Krista, který pro svou lítost a bolestné pokání, protrpěné nakonec bez reptání, a proto, že napomenul druhého lotra a zastal se nevinného Krista, šel rovnou bez očistce do ráje.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re:KRÉDO PODLE KATECHISMU KATOLICKÉ CÍRKVE (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pondělí, 28. srpen 2006 @ 23:19:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Vyznání víry (Krédo)
Apoštolské vyznání víry:
Věřím v Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země.
I v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho,
jenž se počal z Ducha svatého, narodil se z Marie Panny.
Trpěl pod Pontským Pilátem, ukřižován, umřel a pohřben jest.
Sestoupil do pekel, třetího dne vstal z mrtvých.
Vstoupil na nebesa, sedí po pravici Boha, Otce všemohoucího:
odtud přijde soudit živé i mrtvé.
Věřím v Ducha svatého,
svatou církev obecnou,
svatých společenství,
odpuštění hříchů,
těla vzkříšení
a život věčný. - Amen.



Re: Oline kazateli Křesťanského společenství odpovíš? (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 30. srpen 2006 @ 07:01:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chtěl bys trochu zmínit o diskutovaném Apoštolském vyznání víry.

Tedy jen v krátkosti, co si pamatuji:

Podle jakési tradice je sepsalo 12 apoštolů Ježíše. Každý jeden článeček. Ale dělení na dvanáct článečků prý není původní.

Věta o sestoupení Ježíše do pekel do konce 4.století nebyla běžně přijímána v "Západní" části Evropy, ale na Východě. Až od konce 4.století byla přijata i na Západě.

Na čem se zakládá článeček o sestoupení Ježíše do pekel?

Je zde proroctví Ezechielovo:

37,1 Spočinula na mně ruka Hospodinova. Hospodin mě svým duchem vyvedl a postavil doprostřed pláně, na níž bylo plno kostí,
37,2 a provedl mě kolem nich. A hle, na té pláni bylo velice mnoho kostí a byly velice suché.
37,3 I otázal se mne: "Lidský synu, mohou tyto kosti ožít?" Odpověděl jsem: "Panovníku Hospodine, ty to víš."
37,4 Tu mi řekl: "Prorokuj nad těmi kostmi a řekni jim: "Slyšte, suché kosti, Hospodinovo slovo!
37,5 Toto praví Panovník Hospodin těmto kostem: Hle, já do vás uvedu ducha a oživnete.
37,6 Dám na vás šlachy, pokryji vás svalstvem, potáhnu vás kůží a vložím do vás ducha a oživnete. I poznáte, že já jsem Hospodin."
37,7 Prorokoval jsem tedy, jak mi bylo přikázáno. A zatímco jsem prorokoval, ozval se hluk, nastalo dunění a kosti se přibližovaly jedna ke druhé.
37,8 Viděl jsem, jak je najednou pokryly šlachy a svaly a navrch se potáhly kůží, avšak duch v nich ještě nebyl.
37,9 Tu mi řek: "Prorokuj o duchu, lidský synu, prorokuj a řekni mu: Toto praví Panovník Hospodin: Přijď, duchu, od čtyř větrů a zaduj na tyto povražděné, ať ožijí!"
37,10 Když jsem prorokoval, jak mi přikázal, vešel do nich duch a oni ožili. Postavili se na nohy a bylo to převelmi veliké vojsko.
37,11 Potom mi řekl: "Lidský synu, tyto kosti, to je všechen dům izraelský. Hle, říkají: "Naše kosti uschly, zanikla naše naděje, jsme ztraceni."
37,12 Proto prorokuj a řekni jim: Toto praví Panovník Hospodin: Hle, já otevřu vaše hroby a vyvedu vás z vašich hrobů, můj lide, a přivedu vás do izraelské země.
37,13 I poznáte, že já jsem Hospodin, až otevřu vaše hroby a vyvedu vás z hrobů, můj lide.
37,14 Vložím do vás svého ducha a oživnete. Dám vám odpočinutí ve vaší zemi. I poznáte, že já Hospodin jsem to vyhlásil i vykonal, je výrok Hospodinův."

Také tato věta vychází z Ježíšova podobenství zapsaného v Likášově evangeliu:

16,19 Byl jeden bohatý člověk, nádherně a vybraně se strojil a den co den skvěle hodoval.
16,20 U vrat jeho domu lehával nějaký chudák, jménem Lazar, plný vředů,
16,21 a toužil nasytit se aspoň tím, co spadlo se stolu toho boháče; dokonce přibíhali psi a olizovali jeho vředy.
16,22 I umřel ten chudák a andělé ho přenesli k Abrahamovi; zemřel i ten boháč a byl pohřben.
16,23 A když v pekle pozdvihl v mukách oči, uviděl v dáli Abrahama, a u něho Lazara.
16,24 Tu zvolal: 'Otče Abrahame, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, ať omočí aspoň špičku prstu ve vodě a svlaží mé rty, neboť se trápím v tomto plameni.'
16,25 Abraham řekl: 'Synu, vzpomeň si, že se ti dostalo všeho dobrého už za tvého života, a Lazarovi naopak všeho zlého. Nyní on se tu raduje, a ty trpíš.
16,26 A nad to vše jest mezi námi a vámi velká propast, takže nikdo - i kdyby chtěl, nemůže přejít odtud k vám ani překročit od vás k nám.'
16,27 Řekl: 'Prosím tě tedy, otče, pošli jej do mého rodného domu,
16,28 neboť mám pět bratrů, ať je varuje, aby také oni nepřišli do tohoto místa muk.'
16,29 Ale Abraham mu odpověděl: 'Mají Mojžíše a Proroky, ať je poslouchají!'
16,30 On řekl: 'Ne tak otče Abrahame, ale přijde-li k nim někdo z mrtvých, budou činit pokání. Řekl mu: Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých.'"

No a to potvrzuje i Matouš ve svém evangeliu:

27,50 Ale Ježíš znovu vykřikl mocným hlasem a skonal.
27,51 A hle, chrámová opona se roztrhla vpůli odshora až dolů, země se zatřásla, skály pukaly,
27,52 hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena;
27,53 vyšli z hrobů a po jeho vzkříšení vstoupili do svatého města a mnohým se zjevili.

Také poněkud na toto naráží Pavel v dopise Římanům:

10,7 'ani neříkej: kdo sestoupí do propasti?' - aby Krista vyvedl z říše mrtvých.

Tento poslední verš však není až tak teologicky průkazný.

Avšak předchozí tři Písma by měly dostatečně potvrdit Ježíšovo sestoupení do pekel.

Určitě jste si všimli, že Ježíš nesestoupil do pekla, ale do pekel.

A to i doplňuje apoštol Petr ve svém prvním listu:

3,18 Vždyť i Kristus dal svůj život jednou provždy za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby nás přivedl k Bohu. Byl usmrcen v těle, ale obživen Duchem.
3,19 Tehdy také přišel vyhlásit zvěst duchům ve vězení,
3,20 kteří neuposlechli kdysi ve dnech Noémových. Tenkrát Boží shovívavost vyčkávala s trestem, pokud se stavěl koráb, v němž bylo z vody zachráněno jenom osm lidí.

To je tak vše.

Ještě snad k tomu, co tu někdo naznačil, o učení Princeho, v což nevěřím, neboť jeho vysvětlení oddílku z Kolosským nepovažuji za dobré:

Ko 2,13 Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil.
2,14 Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž.
2,15 Tak odzbrojil a veřejně odhalil každou mocnost i sílu a slavil nad nimi vítězství.

Jakýsi jeho výklad, pokud si dobře vzpomínám, byl založen na tom, že obral a porazil ďábla až v pekle.

Jenže ďábel ještě v pekle není a nebyl tam ani tehdy. V Ježíšově podobenství byl boháč v pekle a spalovaly ho plameny, na konci věků má být ďábel uvržen do ohnivého jezera. Abraham pak a starozákonní svatí mohli omočit prst ve vodě. Bible tedy popisuje minimálně tři různé části - pekla, a možná i čtyři, nepřijmu-li, že ohnivé jezero je stejným místem jako to boháčovo. Že není stejné však naznačuje i to, že Petr psal o sestoupení Ježíše do "vězení", kde byli duchové z dob Noeho. No, ale ani tam nemohl být ještě tehdy ďábel.

Avšak Princeho blud by neměl věřícího odvést od víry, že Ježíš skutečně v době své fyzické smrti sestoupil do pekel.

Musím přiznat, že i uvedené oddílky Písma je nutno doplnit o úvahu. A tu, že Ježíš po své smrti okamžitě nevystoupil do nebe, tam vystoupil až po setkání s Mariií Magdalskou, které ještě nedovolil se ho proto dotknout, a to dovoloval až Tomašovi. Z Ježíšova podobenství o boháčovi a lazarovi se však usuzuje, že po své smrti duše každého někam sestupuje (či vystupuje). A protože Ježíš zemřel, a ještě nevystoupil k Otci, sestoupil do pekel.

Je zde ještě i promluvené slovo k lotrovi:

Lukáš 23,43
I řekl mu Ježíš: Amen pravím tobě, dnes budeš se mnou v ráji.

Dnes, tedy ihned po Jžíšově smrti. Za ráj je pak považováno to peklo, ve kterém byli starozákonní svatí. Nemůže to být nebe u Otce.

Mýlím-li se, upozorněte mně.

Petr Šíma



Re: O posmrtném projití ohněm - Petrovi Šímovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 30. srpen 2006 @ 20:27:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Psal jsi:
Pokud chápu dobře, tak vy pravoslavní věříte, že do "očistce" (po katolicku), vejdou jen ti křesťané, kteří stavěli sice na Kristu, ale pouze ze dřeva, trávy, slámy). Doložils to 1.Kor 3,15.
A zde je má výtka: Toto je psáno:
3,11 Nikdo totiž nemůže položit jiný základ než ten, který už je položen, a to je Ježíš Kristus.
3,12 Zda někdo na tomto základu staví ze zlata, stříbra, drahého kamení, či ze dřeva, trávy, slámy -
3,13 dílo každého vyjde najevo. Ukáže je onen den, neboť se zjeví v ohni; a oheň vyzkouší, jaké je dílo každého člověka.
3,14 Když jeho dílo vydrží, dostane odměnu.
3,15 Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm.
Toto tebou uvedéné Písmo však nemluví o tom, že jen ti, kdo staví na Kristu dílo ze dřeva, trávy a slámy, ale všichni, všichni kdo staví na Kristu, a to bez rozdílu. Jak ti, kdo na Něm staví ze dřeva, trávy a slámy, ale i ti, kdo staví ze zlata, stříbra a drahého kamení.
On totiž podle Pavla, až oheň v onen den prokáže, kdo z čeho stavěl. Až ten oheň! Jestli tedy mají křesťané projít ohněm "očistce" , pak ne jen někteří, ale všichni, úplně všichni křesťané!


Odpovídám:
Text zní: "...a oheň vyzkouší, jaké je dílo každého člověka.
3,14 Když jeho dílo vydrží, dostane odměnu.
3,15 Když mu dílo shoří, utrpí škodu; sám bude sice zachráněn, ale projde ohněm."

Čili dílo shoří, či neshoří. Komu dílo shoří, pouze ten křesťan projde ohněm. Logicky vzato: Křesťanovi, kterému dílo neshoří, ten ohněm neprojde, ale jde do nebe hned, přímo. Toho si byli vědomi pravoslavní a katoličtí svatí a v Česku Jan Hus. Kromě jiných vyšších motivů (láska ke Kristu) i proto usilovali o křesťanskou dokonalost, o plné posvěcení, nechtěli procházet ohněm.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: O ohni dočasném a věčném i Antikristu - pro Petra Šímu (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 31. srpen 2006 @ 11:27:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Petře, myslím, že nejsem ve sporu s tím, co jsi vydedukoval v čtvrtek, 31. srpen 2006 v 07:36:49 a v čtvrtek, 31. srpen 2006 v 07:50:54.
Ten posmrtný oheň (katolickou terminologií očistcový) nastává v okamžiku fyzické smrti křesťana. Bůh je oheň spalující, spálí v těch křesťanech (kteří se NErouhali neodpustitelným hříchem rouhání Duchu svatému) to, co nebylo z Ducha svatého v jejich životech. Jak dlouho to spalování bude trvat nevím, myslím, že to bude u každého křesťana individuální. Avšak tento dočasný (nevěčný) oheň zaniká v okamžku 2.příchodu J.Krista. (Věčný vpravdě pekelný oheň však nikdy – ani po 2.příchodu J.Krista a Posledním soudu nezaniká, stejně jako nezanikají hříšní lidé v něm pobývající.)

Věřím, že Kristus přijde až v závěru celosvětové vlády Antikrista (Šelmy).
Antikrist má celosvětově vládnout podle knihy Zjevení sv. Jana zhruba tři a půl roku. Nevěřím, že by k vytržení křesťanů do nebe vstříc Kristu mohlo dojít před nástupem vlády Antikrista.

Vláda Antikrista bude zkouškou věrnosti pro všechny křesťany, kteří budou v době Antikrista žít. Nikdo z křesťanů v té době neuteče do oblak.
Do oblak vstříc přicházejícímu Kristu budou vytrženi věrní křesťané, kteří nepodlehli kompromisům s *****m.
Zjevení Janovo 13. kapitola, následující verše:
5 A bylo jí dáno, aby mluvila pyšně a rouhavě a měla moc po čtyřicet dva měsíce.
6 A tak otevřela ústa a rouhala se Bohu, jeho jménu i jeho příbytku, všem, kdo přebývají v nebi.
7 A bylo jí dáno, aby vedla válku proti svatým a aby nad nimi zvítězila. Dostala moc nad každým kmenem, národem, jazykem i rasou;
8 budou před ní klekat všichni obyvatelé země, jejichž jména nejsou od stvoření světa zapsána v knize života, v knize toho zabitého Beránka.
9 Kdo má uši, slyš!
10 KDO MÁ JÍT DO ZAJETÍ, PŮJDE DO ZAJETÍ. Kdo má zemřít mečem, musí mečem zemřít. Teď musí Boží lid osvědčit trpělivost a víru.

Z textu vyplývá, že někteří křesťané půjdou pouze do zajetí, avšak jiní na smrt. Ostatní křesťané se pokloní Antikristovi (nebo přijmou jeho znamení, aby mohli kupovat a prodávat -logicky zejména potraviny - viz Zjevení 13,17) a to jim Bůh už nikdy neodpustí (Nebude pro ně existovat možnost následného pokání a pobytu v dočasném posmrtném ohni; viz Zjevení 14,9-13). Podobně (ne přesně stejně, neboť existovala možnost následného pokání aspoň pro některé) tomu bylo za všech pronásledování křesťanů v dějinách. Pouze to nebylo nikdy ještě celosvětové pronásledování. To bude až za vlády Antikrista a je správné se proto v hrdinské, nezbabělé víře trénovat.
Ti zajatí křesťané budou vytrhnuti k Pánu Ježíši při jeho 2. příchodu. Budou toho hodni (nebudou procházet dočasným ohněm, - obstáli v Antikristových pokušeních).

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve




Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy