Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476001
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Tradice ano či ne? III.díl
Vloženo Pondělí, 14. srpen 2006 @ 19:04:15 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Gregorios777

Možná měl někdo z nás doposud mylný dojem, že hlavním znakem farizejství a zákonictví je důsledné lpění na Božím Slově.

Z Písem však vyplývá pravý opak. Farizeové nerespektují psané Boží Slovo a nahrazují ho svými vlastními NÁZORY, TRADICÍ.

Tradice v katolictví, potažmo v pravoslaví zde již byla mnohokrát diskutována.

Jak je to ale s tradicemi v protestantismu

Myslí si snad někdo, že protestantismus nemá žádnou tradici jako katolictví a pravoslaví?

Pak je na omylu.

Uvedu zde některé hlavní součásti protestantské tradice.



1) Tak jako katolictví a pravoslaví má protestantismus svoji třídu duchovních, prostředníků - farářů, kazatelů, pastorů a reverendů, kteří si takto v přímém rozporu

s Mt 23,8-10 oficiálně říkají a nechávají se tak nazývat.

Pán říká:"Ale vy nebývejte nazýváni mistři, nebo jeden je Mistr váš, Kristus, vy pak všichni BRATŘÍ JSTE.

A otce nenazývejte sobě na zemi, nebo jeden je Otec váš, který jest v nebesích.

Ani se nazývejte vůdcové, nebo jeden jest vůdce váš Kristus."

Patří sem i dnešní oficiální názvy protestantských duchovních.

Ano, např. apoštol Pavel byl de facto duchovním otcem Korintských. Přesto se od nich takto nenechal oficiálně titulovat.

Tato vrstva protestantské duchovenské třídy

popírá svou existencí novozákonní zřízení

na základě plurality sboru více starších.

Sbory tam vede jednotlivá osoba v postavení biskupa. I když někde staršovstvo formálně existuje, hlavní břemeno na sobě nese tento privilegovaný jedinec.

Tento stav popírá novozákonní učení o duchovních darech a zabraňuje zapojení celého Těla Kristova do bohoslužeb.

Z této záležitosti se již stala v protestantismu tradice.



2) Další tradici je vytváření nespočetného množství

samostatných denominací ( sekt) s vlastním ústředím a vlastním jménem, které sdružují několik nebo několik desítek sborů pod svojí správou.

Toto zřizení je již samo o sobě nebiblické.

Jde o rozdělení Krista a jeho Těla.



3) Dále tu máme např. tradici různých hudebních skupin

v protestantských denominacích a dlouhé bloky chval a tance na začátku shromáždění.

Něco takového novozákonní bohoslužba neznala. Jde o připodobňování se tomuto světu za účelem nalákání co největšího počtu těch, jejich modlou je hudba a tanec

na křesťanskou diskotéku.



4) Dále je tu nebiblická tradice organizovaných akcí v protestantismu, ať už evangelizačních nebo církevních a vytváření různých výborů a komisí za účelem tohoto organizování.

Duch svatý však pracuje spontánně a spontánně nás také chce vést. Duch svatý organizuje sám bez našeho přičinění.

Boží Trojice je tím generálním štábem, který již od ustanovení světa připravil své plány.

My je nemáme znovuvytvářet ale pouze OBJEVOVAT pod vedením Ducha. Protože

"dokonána jsou díla od ustanovení světa".

( Žd 4,3 ) Plány jsou již připraveny. Jen do nich vstoupit. ( Ef 2,10 ) Je směšné pozorovat, jak

bezvýznamní lidé spřádají své ubohé plány a aktivity, místo aby jen hledali a vstupovali do těch Božích.

Avšak v této tradici organizuje člověk bez Božího přičinění. Pouze si pak troufale jde požádat Pána o Boží požehnání pro SVÉ nazávislé AKCE.

Tato tradice popírá a omezuje panství Ducha v Církvi.



5) Postupně se vytváří tradice tzv. duchovního boje, kdy jsou věřící učení stavět se proti duchovním mocnostem v ponebesí a duchovně s nimi "bojovat".

Toto je další věc, kterou apoštolé vůbec neznali. Resp. znali ji pouze z negativní stránky.

( Ju 8-10)



6) Asi nejzávažnější tradice je však v protestantismu vytváření nebiblického postavení žen ve sborech. Apoštolské učení vyhrazuje ženám jejich určené místo.

Především v důsledku Evina pádu v ráji má žena zapovězeno učit Boží Slovo, potažmo má být ve shromáždění v mlčení.

Tradice novodobých farizeů však hlásá, že toto přikázání Páně se může klidně porušovat

a nejen že dovoluje ženám učit, ale dokonce je ustanovuje za biskupky a farářky.

Boží Slovo však jasně říká:"Žena ať se učí mlčeti,

ve všeliké poddanosti. nebo ženě NEDOPOUŠTÍM UČITI ani VLÁDNOUTI nad mužem, ale aby byla v mlčení.

Adam zajisté prvé jest stvořen, potom Eva.

A Adam nebyl sveden, ale žena svedena jsuci, příčinou přestoupení byla."

( 1Tim 2,11-13)

A také:"Ženy vaše VE SHROMÁŽDĚNÍCH ať MLČÍ,

nebo nedoupouští se jim MLUVITI, ale aby poddány byla, jakž i Zákon praví. Pakli se chtí čemu naučiti, doma svých mužů nechť se ptají.

Nebo MRZKÁ VĚC jest ženám mluviti v shromáždění."

( 1Kor 14,34-35 )

Dnešní novozákonní farizeové a zákonníkci

vytvářejíc svou vlastní tradici však říkají:

ne, ne, ženy ať klidně učí a mluví ve shromáždění. Mohou dokonce i kázat.

Tito učitelé si myslí, že jsou moudřejší než apoštolé a že Boží Slovo mohou formulovat sami.

Těmto však apoštol Pavel, potažmo Duch svatý říká:"Zdali OD VÁS Boží Slovo pošlo?

Zdali k samým VÁM přišlo?

Zdá-li se sobě kdo býti prorokem neb duchovním, nechať pozná, co vám píši, že je PŘIKÁZÁNÍ ( jed. číslo ) Páně.

Pavel zde říká, že přístup k tomuto příkazu Páně

bude testem, zda dotyčný je duchovní nebo prorok.

Duchovní a prorok pozná a uzná tento příkaz Páně ( celé kapitoly 11-14 ), tělesný farizej a zákonník vytvářející si své vlastní učení a způsoby a mající SVÉ NÁZORY se proti tomuto příkazu postaví.



7) Sem patří také tradice NEPOKRÝVÁNÍ HLAV sester.

Označuje se to za dobový nebo korintský ZVYK.

PŘÍKAZ Páně v kap. 1Kor 11 však říká, že žena

je POVINNA mít pokrytou hlavu při modlitbě nebo prorokování ( tedy i počas celého shromáždění ) na znamení souladu s Božím zřízením duchovních autorit a s Boží vládou.

Farizeové a zákonníci však odsunou tuto apoštolskou tradici do pozadí jako nepotřebnou

a nahradí ji vlastní herezí.

Věřící ženy podle Písma smějí na sejití sester

( Sk 16,13// Tit 2,3-4 ) bez přítomnosti mužů

vyučovat mladší sestry na téma "Jak mají milovat své muže ( všimněte si prvního místa mužů)

a své děti ( druhé místo ). Mohou se na takovýchto shromážděních také modlit a prorokovat. ( 1Kor 11,5)

To byly jen některé hlavní součásti protestantské tradice, které nejsou o nic lepší než katolické nebo pravoslavné.


"Tradice ano či ne? III.díl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Tradice ano či ne? III.díl (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 15. srpen 2006 @ 13:46:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Máš pravdu bratře Gregorii777, když píšeš, že:

a)Věřící ženy podle Písma smějí na sejití sester (Sk 16,13// Tit 2,3-4 ) bez přítomnosti mužů vyučovat mladší sestry na téma "Jak mají milovat své muže (všimněte si prvního místa mužů) a své děti (druhé místo ). Mohou se na takovýchto shromážděních také modlit a prorokovat. ( 1Kor 11,5)

b)Asi NEJZÁVAŽNĚJŠÍ tradice je však v protestantismu vytváření nebiblického postavení žen ve sborech. Apoštolské učení vyhrazuje ženám jejich určené místo.
Především v důsledku Evina pádu v ráji má žena zapovězeno učit Boží Slovo, potažmo má být ve shromáždění v mlčení.
TRADICE NOVODOBÝCH FARIZEŮ však hlásá, že toto přikázání Páně se může klidně porušovat a nejen že DOVOLUJE ŽENÁM UČIT, ale DOKONCE JE USTANOVUJE ZA BISKUPKY A FARÁŘKY.


Ptám se proto: Může Bůh žehnat těm křesťanským denominacím, které řídí Satan skrze ženy ve vrcholných funkcích kněžek, nebo ne ?
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve, ve které neexistují kněžky.



Re: Tradice ano či ne? III.díl (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Úterý, 15. srpen 2006 @ 16:51:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V některých věcech se zde mýlíš Gregoriosi. Možná příliš nevěříš ve velikou moc a svrchovanost Boží i v těchto věcech. jdu



Re: Pokládá (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 15. srpen 2006 @ 18:39:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Metodistická církev se smířila s tím, že mezi farářkami bude lesba

Lesbě bude dovoleno pokračovat ve službě v úřadu pastora. Při církevním procesu 20. března, který byl veden kvůli její sexuální orientaci, byla ospravedlněna. Porota složená z 13 pastorů a pastorek vynesla rozsudek ve prospěch 47leté Karen Damman, která před třemi lety otevřeně prohlásila, že má lesbický vztah s jinou ženou.
Církevní právo metodistů zakazuje ustanovení homosexuálů a leseb, kteří praktikují a otevřeně se k tomu přiznávají, do úřadu duchovního, a jejich kniha církevní disciplíny deklaruje, že homosexualita "není slučitelná s církevním učením". Avšak sociální učení církve podporuje práva a svobody homosexuálů.
Minulý týden byla K.D. ZÁKONNÝM SVAZKEM SPOJENA SE SVOJÍ PŘÍTELKYNÍ VE STÁTĚ OREGON, KDE JSOU DOVOLENY STEJNOPOHLAVNÍ SVAZKY. Představitelé metodistické církve připravili soud, který měl odloučit Karen Damman a zbavit ji úřadu kněžky. Na žádost samotné obviněné se soud konal za otevřenými dveřmi. Obviněná prohlásila, že je nevinná. Podporovali ji mnozí představitelé této církve. (Credo.ru)



Re: Klerikální feminismus a sodomie – spojené nádoby (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 15. srpen 2006 @ 21:25:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Žena Jefferts Schori, biskupka diecéze Nevady, byla zvolena v neděli (18.6.2006) na nejvyšší post ve své denominaci, která má 2.3 milionu členů. Nejvyšší představená Episkopální církve USA se po svém zvolení nestyděla do televizního vysílání CNN lhát, že homosexualita není hřích.

Svatý apoštol Pavel správně předvídal a tušil, kam to může dojít, dají-li se ženám v církvi vedoucí funkce. Proto přikázal: "Žena v církvi ať mlčí!"

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy