Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473078
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: jasné ako facka
Vloženo Neděle, 13. srpen 2006 @ 18:29:15 CEST Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal ivanp

Sledujem diskusiu o tom, či platí princíp sola scriptura, alebo princíp sola scriptura +tradícia.Čítam v diskusii, že nikde v Biblii nie je uvedené že má platiť princíp sola scripture. Nikde v Biblii nie je napísané ani to, že existuje trojica svätá. Podstatné je to že z Biblie jednoznačne vyplýva  princíp ,,jedine Písmo,, a tiež napr. princíp trojice svätej.

Podľa mňa ide o kardinálnu otázku, ktorú potrebuje mať vyriešenú každý kresťan, inak nás hocikto nachytá a budeme mať chaos. Biblia sama o sebe tvrdí, že je Božím Slovom a že je pravdou, napr: (Ž 119,160 ,,Pravda je jadrom Tvojho slova,,), (J 17,17,,Tvoje Slovo je pravda,) Preto nemôže vedľa Písma existovať druhá línia-tradícia, ktorá by dopĺňala Bibliu.Všetko máme posudzovať vo svetle Písma. Nemôže platiť tvrdenie Písma a zároveň tvrdenie Rimokat. cirkvi o tom, že pápež má neomylnosť vo veciach viery. Aj pápež je poddaný pod pravdu a autoritu Božieho Slova. Problém nastáva vtedy ak RKC cirkev (alebo aj hociaká iná cirkev) a jej tradícia hovorí niečo čo je v rozpore s Bibliou. Napr. modlitby za mŕtvych, vzývanie Márie, nanebovstúpenie Márie...Nemôžeme neustále ,,dopĺňať,, Bibliu novými tradíciami. Logicky s postupom času sa RKC stále viac a viac odkláňa od pavdy Písma, a to preto, že plynie čas a stále prichádzajú nové tradície. (Pravdepodobne bude panna Mária vyhlásená za ,,spoludedičku,, spoluvykupiteľku života, ktovie čoho všetkého sa v mene tradície ešte dožijeme.) Z hore uvedeného vyplýva ďalší problém: RKC cirkev tvrdí, (alebo sa tak aspoň správa), že Biblický kánon nie je ukončený a preto tradícia je pokračovaním ,,nedopísanej,, Biblie. Preto výrok pápeža vo veciach viery je považovaný za rovnocenný s Písmom Svätým. Pápež je nástupca Krista, je najvyyší kňaz a ten sa predsa nemôže mýliť, aj keď je to v rozpore z Bibliou. Protestanské cikrvi veria že biblický kánon je ukončený poslednou knihou biblie Zjavenie Jána a už nikto nič nepridá k Biblii. Otázka ukončenia a neukončenia kánonu bol jedným zo zásadných bojov v časoch reformácie. (Dodnes má RkC iný kánon ako protestantské cirkvi.) Aký je Váš názor na to čo má patriť do biblického kánonu a podľa čoho sa to má posudzovať? P.S. ..alebo je to jasné ako facka?... teším sa na Vašu reakciu ivanp


"jasné ako facka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rozdíl mezi farizejskou a Boží Tradicí (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 13. srpen 2006 @ 18:56:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Rozlišuji mezi lidskou (farizejskou) tradicí a Boží Tradicí. Za Boží Tradici pokládám veškerá svědectví o ovoci Ducha svatého, které se ukázalo na životech věrných Božích křesťanských služebníků a služebnic (duchovních i laiků), kteří žili v době po smrti svatých apoštolů Petra, Pavla aj. až dodnes. Věřím, že Duch svatý v nich působil podobně jako ve sv.apoštolech. Tito lidé četli Bibli nebo její text slyšeli v kostele či klášteře, když byli negramotní (většina obyvatel Evropy neuměla číst až do konce 19. století, někde ve světě neumí lidé číst dodnes). Text aplikovali do svých životů skrze sílu od Ducha svatého, kterou si vymodlili. Životopisy a slova těchto lidí existují a stávají se Tradicí Církve pokud nejsou v rozporu s Biblí.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Nebiblický feminismus protestantů (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 13. srpen 2006 @ 20:19:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Za protibiblické považuji, když v mnoha protestantských (evangelických i evangelikálních denominacích) existují od 50. let 20. století (zejména na tzv. euroamerickém západě) kazatelky, farářky, biskupky a když v rodině, kde existuje manžel, šéfuje coby hlava rodiny žena.
Ani Pravoslavná církev ani Katolická církev nic takového dodnes v žádné zemi nemají, aby žena byla biskupka či farářka a kazatelka.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: jasné ako facka (Skóre: 1)
Vložil: vogel v Neděle, 13. srpen 2006 @ 20:42:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
rotestanské cikrvi veria že biblický kánon je ukončený poslednou knihou biblie Zjavenie Jána a už nikto nič nepridá k Biblii.

WOW, to jsem netušil, že ve třetím století našeho letopočtu, kdy byl od prvního století všeobecně užívaný kánon schválen, už byli protestanti :oO



Re: jasné ako facka (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 13. srpen 2006 @ 22:37:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Církev v 1.-3.století učila a věřila, že při křesťanské bohoslužbě - při Večeři Páně se použitý chléb a víno stávají Tělem a Krví Páně čili Kristem. Pravoslavní a katolíci tomu učí a věří dodnes. Protestantské (evangelické a evangelikální) církve tomu však většinou už nevěří (asi i proto občas místo vína používají džus).
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: jasné ako facka (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Pondělí, 14. srpen 2006 @ 08:42:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Katolíci rozhodně netvrdí, že kánon Bible je neukončený. Přesvědčení o tom, které knihy jsou kanonické se ustálilo zhruba v 4. - 5. století a od té doby katolická církev z tohoto kánonu nic neubrala ani k němu nic nepřidala.



Re: Protestantský feminismus na druhou (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 15. srpen 2006 @ 19:04:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Lesbicky sezdané pastorky zkorumpují evangelikální církve

Metodistická církev se smířila s tím, že mezi farářkami bude lesba

Lesbě bude dovoleno pokračovat ve službě v úřadu pastora.

Při církevním procesu 20. března, který byl veden kvůli její sexuální orientaci, byla ospravedlněna. Porota složená z 13 pastorů a pastorek vynesla rozsudek ve prospěch 47leté Karen Damman, která před třemi lety otevřeně prohlásila, že má lesbický vztah s jinou ženou.
Církevní právo metodistů zakazuje ustanovení homosexuálů a leseb, kteří praktikují a otevřeně se k tomu přiznávají, do úřadu duchovního, a jejich kniha církevní disciplíny deklaruje, že homosexualita "není slučitelná s církevním učením". Avšak sociální učení církve podporuje práva a svobody homosexuálů.
Minulý týden byla K.D. ZÁKONNÝM SVAZKEM SPOJENA SE SVOJÍ PŘÍTELKYNÍ VE STÁTĚ OREGON (USA), KDE JSOU DOVOLENY STEJNOPOHLAVNÍ SVAZKY. Představitelé metodistické církve připravili soud, který měl odloučit Karen Damman a zbavit ji úřadu kněžky. Na žádost samotné obviněné se soud konal za otevřenými dveřmi. Obviněná prohlásila, že je nevinná. Podporovali ji mnozí představitelé této církve. (Credo.ru)




Re: Klerikální feminismus a sodomie – spojené nádoby (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 15. srpen 2006 @ 21:36:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Žena Jefferts Schori, biskupka diecéze Nevady, byla zvolena v neděli (18.6.2006) na nejvyšší post ve své denominaci, která má 2.3 milionu členů. Nejvyšší představená Episkopální církve USA se po svém zvolení nestyděla do televizního vysílání CNN lhát, že homosexualita není hřích.

Svatý apoštol Pavel správně předvídal a tušil, kam to může dojít, dají-li se ženám v církvi vedoucí funkce. Proto přikázal: "Žena v církvi ať mlčí!" Viz: "Žena ať se učí mlčeti, ve všeliké poddanosti, nebo ženě NEDOPOUŠTÍM UČITI ani VLÁDNOUTI nad mužem, ale aby byla v mlčení. Adam zajisté prvé jest stvořen, potom Eva. A Adam nebyl sveden, ale žena svedena jsuci, příčinou přestoupení byla." (1Tim 2,11-13)
"Ženy vaše VE SHROMÁŽDĚNÍCH ať MLČÍ, nebo nedoupouští se jim MLUVITI, ale aby poddány byly, jakž i Zákon praví. Pakli se chtí čemu naučiti, doma svých mužů nechť se ptají. Nebo MRZKÁ VĚC jest ženám mluviti v shromáždění." (1Kor 14,34-35)

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Prorokyně Debora, ne kněžka ani královna (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 01:53:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
A co chudák Debora ? Debora nebyla ani kněžkou (nevykonávala pravidelné bohoslužby) ani královnou, byla pouze prorokyní, neboť ze všech tehdejších Izraelců měla nejčistší srdce - proto slyšela Boha (viz Kristovo "Blahoslavení čistého srdce, oni Boha viděti budou"). Starozákonní proroci byli označováni za vidoucí, což znamenalo, že Boha viděli, slyšeli, vnímali víc než ostatní lidé.
Soudců 4. kapitola, následující verše:
1 Po Ehúdově smrti se Izraelci dále dopouštěli toho, co je zlé v Hospodinových očích.
2 I vydal je Hospodin napospas Jabínovi, králi kenaanskému, který kraloval v Chasóru. Velitelem jeho vojska byl Sísera; ten sídlil v Charóšetu pronárodů.
3 I úpěli Izraelci k Hospodinu, protože Jabín měl devět set železných vozů a po dvacet let Izraelce krutě utlačoval.
4 Toho času v Izraeli soudila prorokyně Debóra, žena Lapidótova.
5 Sedávala pod Debóřinou palmou mezi Rámou a Bét-elem v Efrajimském pohoří a Izraelci za ní přicházeli, aby je soudila.
6 Ta poslala pro Báraka, syna Abínoamova, z neftalíjské Kedeše, a naléhala na něho: "Sám Hospodin, Bůh Izraele, ti přikazuje: »Táhni hned na horu Tábor a vezmi s sebou deset tisíc mužů z Neftalíovců a Zabulónovců.
7 Já k tobě přivedu k potoku Kíšonu velitele Jabínova vojska Síseru i jeho vozbu a jeho hlučící dav a dám ti jej do rukou.«"
8 Bárak jí odpověděl: "Půjdeš-li se mnou, půjdu, nepůjdeš-li se mnou, nepůjdu."
9 Řekla: "Určitě s tebou půjdu, avšak na cestě, kterou půjdeš, se neproslavíš, Hospodin totiž vydá Síseru do rukou ženy." I vstala Debóra a vypravila se s Bárakem do Kedeše.
10 Bárak svolal do Kedeše Zabulóna i Neftalího; táhlo za ním deset tisíc mužů, i Debóra táhla s ním.
11 A Kénijec Cheber se odloučil od Kajina, od potomků Chóbaba, tchána Mojžíšova, a přemístil svůj stan k božišti v Saanajimu u Kedeše.
12 Když ohlásili Síserovi, že Bárak, syn Abínoamův, vystoupil na horu Tábor,
13 svolal celou svou vozbu, devět set železných vozů, i všechen lid, který měl v pohotovosti, z Charóšetu pronárodů k potoku Kíšonu.
14 Debóra vyzvala Báraka: "Připrav se, toto je den, kdy ti Hospodin vydal Síseru do rukou. Hospodin sám vytáhl před tebou." I sestoupil Bárak z hory Táboru a za ním deset tisíc mužů.
15 Hospodin ostřím meče uvedl ve zmatek Síseru a všechnu jeho vozbu a celý tábor před Bárakem. Sísera seskočil z vozu a prchal pěšky.
16 Bárak pronásledoval vozbu a tábor až k Charóšetu pronárodů. Celý Síserův tábor padl ostřím meče, nezůstal ani jediný.
17 Sísera prchal pěšky ke stanu Jáely, ženy Kénijce Chebera, neboť mezi chasórským králem Jabínem a domem Kénijce Chebera byl mír.
18 Jáel vyšla Síserovi vstříc a zvala jej: "Uchyl se, můj pane, uchyl se ke mně, neboj se!" Uchýlil se k ní do stanu a ona ho přikryla houní.
19 Poprosil ji: "Dej mi prosím napít trochu vody, mám žízeň." Otevřela měch s mlékem, dala mu napít a přikryla ho.
20 Nato ji požádal: "Stůj u vchodu do stanu, a kdyby někdo přišel a ptal se tě: »Je zde někdo?« odpověz: »Není.«"
21 I uchopila Jáel, žena Cheberova, stanový kolík, vzala do ruky kladivo, přikradla se k němu a vrazila mu stanový kolík do spánku, že pronikl až do země. On totiž tvrdě spal, protože byl unaven. Tak zemřel.
22 A tu, když Bárak pronásledoval Síseru, vyběhla mu Jáel vstříc a volala na něho: "Pojď, ukážu ti muže, kterého hledáš." Vstoupil k ní, a hle, Sísera leží mrtev a v jeho spánku vězí stanový kolík.
23 Onoho dne pokořil Bůh kenaanského krále Jabína před syny Izraele.
24 Ruka Izraelců začala postupně tvrdě doléhat na kenaanského krále Jabína, až i Jabína, krále kenaanského, zničili.



Re: jasné ako facka (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Středa, 16. srpen 2006 @ 09:02:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Protestanté nějak vám to "pouze skrze" Zákon skřípe, jinak by jste nebiblicky nesvětili ženy na biskupky. Pouze skrze zákon požíváte jak se ukazuje jenom když se vám to hodí do vaší nenávistné proti katolické kampaně.



Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy