Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 230, komentářů celkem: 429546, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466573
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Proč ateista nemůže být křesťanem
Vloženo Pondělí, 08. duben 2002 @ 05:32:27 CEST Vložil: Bolek

Studijní materiály poslal Pavel

Proč ateista nemůže být křesťanem
(z diskuse Pavla s ateistou)
Ateista:
Proč nemohu být křesťanem ?
Je mnoho důvodů,proč nemohu být křesťanem.
První důvod
Spočívá v tom ,že moje mravní přesvědčení se nemůže smířit s tím,že někdo umřel za moje hříchy.Za hřích,který jsem nejenže nespáchal,ale ani nemohu považovat za hřích,neboť poznání dobra a zla je základ lidské morálky.Bez tohoto poznání není možné prožít život v souladu s lidstvem .

Pavel:
Ateista má pravdu. Já se pokládám za křesťana, ale učení o prvotním a dědičném hříchu pokládám za sporné a nemravné. Je to podle mne zátěž minulosti, kterou s sebou křesťanství vláčí z dob starozákonních i ranně křesťanských.
Věřím,že každý je povinen stát si za svými skutky a skládat z nich účty jen sám sobě.Proto že nečiňme druhým to co nechceme aby druzí činily nám.
Mohu doplnit, jen že za naše skutky nebudeme a nemůžeme odpovídat jen sami sobě, ale určitě i celé naší společnosti. Jako křesťan věřím, že budu "účty" skládat i vyšší, Boží moci.

Každá společnost je postavena na mravních zákonech,které jsou platné dlouhodobě.Jedním z těchto zákonů je : zákon pravdy a lži Pokud společnost není schopna definovat pravdu a lež,tedy co je dobré a co je špatné pak není společností v pravém smyslu ,ale je jen pouhým společenstvím mnoha jedinců,kteří nemají společný cíl.
Neznám žádný zákon pravdy a lži. Znám jenom zákony lidské společnosti. A tato společnost se už od pradávna snaží definovat, co je pro ni dobré a co špatné.
Druhý důvod
Bůh nemůže být dobrý vládce či cesta.

Nejsem tak moudrý, abych věděl, co Bůh může a nemůže. Ale mohu klidně říct, že Bůh může být a je dobrý vládce i cesta. Věřím, že bude i spravedlivý soudce.
Ve svém životě chci jít po své cestě.Možná je špatná,ale je moje a moje svědomí je tím pádem čisté.
Jde-li někdo po špatné cestě, jeho svědomí přitom může být čisté, pokud je špatná cesta a on se na ni nedostal vlastní vinou, je na těch druhých, aby se mu to pokusili vysvětlit. Je-li normální, dokáže to snad pochopit (ve smyslu , ve kterém je a bude společností posuzován). Jde-li někdo vědomě po špatné cestě a špatně se přitom i chová, jeho svědomí může být stěží čisté.
Bůh prostřednictvím bible prohlašuje ,že je dobrý vládce,ale dobrý vládce je ten ,který se stará o své poddané,který je ochoten něco pro ně udělat.Je ochoten je bránit za to může očekávat,že jej poddaní ctí a milují.
Bůh to prohlašuje prostřednictvím svých dětí, a tak by to snad mohla být pravda. Jde však spíše o to, jak se tyto "děti" chovají samy k sobě . Biblická interpretace Boha je však zřejmě trošku mimo - Bůh totiž zřejmě není naší chůvou. Daroval nám život a možnost i svobodu postarat se sami o sebe, i bez jeho pomoci. Jde spíš o to, jak se nám to daří.
Bůh opustil lidstvo a nechal ho na pospas jeho osudu.
Možná. Ale kdo to může tak jistě tvrdit. Ale viz výše - dostali jsme dobrou možnost postarat se sami o sebe.
V minulosti dokázal jen svou touhu po pomstě.Vždyť bůh izraelský nechal vyhladit celé královské rody pro činy jednoho krále,uvrhl sucho na Palestinu,ačkoliv viník král schován ve svém paláci sucho ani nezaznamenal ale jeho poddaní jistě s klidem umírali.Vzpomeňme na proroka,který s klidem nechal roztrhat nevinné děti jen proto,že se mu posmívali kvůli jeho plešaté hlavě.
To jsou starozákonní věci, které ke křesťanství tak úplně nepatří . Židovský Hospodin je zřejmě Bohem zpola pohanským.
Jak můžu věřit církvi,která nechala upalovat nevinné,Vyvražďovala vesnice ,její členové stáli na opačných stranách válčících stran,obracela domorodce na víru nejen biblí ale i kolty.
Církev se dopustila mnoha neomluvitelných selhání. "Boží zákony", kterými se řídila však byly spíše zákony lidskými a jako takové měly k dokonalosti velmi daleko. Umožňovaly různé výklady , které si navzájem odporovaly. V důsledky takových zákonů se pak děly hrozné věci, to je pravda, a ty již navždy budou ostudou celé společnosti. A zase, jde o to se z chyb poučit tak, aby se už neopakovaly.

Jak můžu věřit slibům o lásce a království nebeském ,když pro církev je více mrtvý světec než houf živých.
To je u různých církví různé. Jsou církve, které ani žádné světce nemají a nepotřebují.
Jak můžu věřit slovům moudrých křesťanů,když v bibli je psáno ,že moudrost lidská v nebi nic neznamená.
To, co říkají opravdu moudří křesťané, nemusí být totéž, co je napsáno v bibli. Bible je totiž také jen jedna z mnoha napsaných knih. Je v ní mnoho moudrostí ale i nejedna hloupost a nemravnost. A co bude lidská moudrost znamenat v "nebi", to se teprve dozvíme.
Lze namítnou,že bůh nám dává svobodu a proto nezasahuje do našeho života.
Je možné se to domnívat a naši situaci to hodně připomíná.
Třetí důvod
Klamná naděje pro všechny kdož věří v posmrtný život a odpuštění hříchů tím,že uvěří v Ježíše Krista.

Souhlas. Nestačí jen věřit v Ježíše, to je málo, věřit v odpuštění hříchů však jistě možné je a je to i zdravé a žádoucí.
Křesťanství dává lidem naději že posmrtný život bude krásný a že život v ráji bude otevřen všem kdož věří.

Souhlas, ale "život v ráji" bude umožněn jen těm, kteří si to tady na zemi nepokazili a zaslouží si to. Ti, co to nedokáží, snad dostanou další šanci - budou snad reinkarnováni - nebo už další šanci prostě nedostanou - prostě přestanou jakkoli existovat.

Eirénaios biskup v Lugndunu.
,,Nemůže-li být spaseno i naše tělo,pak nás ani Kristus vylitím krve nezachránil."
Spasení našeho těla není zapotřebí - jde přeci o naši duši.
Bůh stvořil nejen člověka ,ale i hmotu a tudíž i hmota musí být zahrnuta v božím plánu vzkříšení
Někteří křesťané se domnívají a bible o tom tak informuje, že budou vzkříšena ve shodě s Vaším názorem i těla zemřelých. To však pokládám za nesmysl, vzkříšení se týká jedině našich duší, těla dávno zetlela nebo je z nich popel. K čemu a jak je křísit? Možná budeme mít i nějaké imaginární tělo, vzkříšení tedy bude jenom imaginární záležitostí.
Křesťané neustále mluví o naději jako základní hodnotě svého života.Celý jejich život je jen přípravou na naději ,že bůh-Kristus při posledním soudu vezme jejich duši do svého království.

Život křesťana je nesen vírou v posmrtný život jeho duše. Naděje je tedy nadějí na tento imaginární, duchovní a dokonalejší život. Až naše duše opustí naše tělo, předstoupí před soud Boží a ostatních duší a buď bude mezi ně přijata nebo odmítnuta. Jak se to přesně odehraje však nemáme žádné poznatky. Je to všechno jen věcí naší víry. A ta víra je možná mylná, ale rozumná a dobrá. Možná je to taková ta Vaše naše špatná cesta, ale jdeme si po ní, svědomí máme čisté a jsme šťastnější než Vy.
Kde však bude existovat to tzv. království to již neříkají.
Nemohou to ani říkat, protože to nevědí. Oni v to pouze věří.
Celý vesmír bude naplněn dušemi lidí,které budou rozděleny na věřící a nevěřící.
Já bych řekl na duše dobré a špatné, na duše dospělé a nedospělé, čisté a poskvrněné.
Nikde nebude hmota nikde nebude království nebeské.
"království nebeské" bude jistě nehmotné, jinak by přeci život ani pokračovat nemohl. Tělo člověka, který zemřel, podlehne rozkladu, a duše je již opustila.
Jistě království nebeské je duchovní,ale jak v něm budou přebývat duše.Cožpak si dokážeme předtsavit,radost ze života jen v náručí kristova ducha.
Když chceme, tak si to dokážeme představit docela snadno.
Nota bene duše jsou nehmotné a prosté všech vjemů.
O duších mnoho nevíme, ano, jsou nehmotné, o jejich "vjemech" se můžeme dohadovat a přít, ale zase platí : nic o nich nevíme. Já se domnívám, že schopnost vnímat zůstane duši zachována..
Tedy i vjemu Kristovy přítomnosti a jeho lásky k nám lidem.Vždy když se objeví noví spasitelé lidstva přijdou s novou nadějí a tak lidstvo je zkoušeno neustálými nadějemi,které ,když se nevyplní jsou zapomenuty a jsou nahrazeny jinými.
Souhlas, to je náš život a úděl, hledat a také nalézat. Náš Otec nám nic nedal zadarmo a i my tak vychováváme své děti, že si mnohé musíme sami získat, abychom si toho dokázali vážit.

Čtvrtý důvod
Církev jako představitelka a zástupkyně Kristova se neustále dopouštěla zločinů proti lidstvu.Nikdo již nespočítá kolik lidských životů padlo za obět neskonalé touze církve po moci a penězích.Cožpak lze odůvodnit tzv. hony na čarodějnice,či žehnání vojsk jdoucí do bitev,a už vůbec nelze zdůvodnit vyslání dětské křížové výpravy.Miliony dobrých skutků nikdy nesmažou vinu za miliony nevinných obětí křesťanské dobroty.

Na to už jsem odpověděl u druhého důvodu, to je tedy jen opakováním téhož.
Málokdo si může uvědomit kolik měst by se postavilo místo honosných kostelů a paláců pro pár vyvolených
Souhlas. Ale ne všechny církve stavěly honosné kostely, i když i ty mají své jisté místo v naší civilizaci. Myslím, že i vy je občas chodíte obdivovat s foťákem v ruce. Mnohé církve stavěly jen drobné kostelíky, které byly současně i kulturními centry.
Křesťané nám ateistům vytýkají ,že náš smysl života jsou jen peníze a hmotné statky.nechápou,že i my ateisti můžeme věřit v mravnost ,pravdu a něco většího.Touha po penězích,hamižnost není výsadou ateistů,ba ani křesťanů,ale lidí.
Lidé ale mají touhy různé, a právě tím se odlišují. Já chápu, že i ateista může věřit v něco většího, a když vidím, jak v tom tápe, snažím se mu napovědět, co je větší.
Papež se omluvil, za příkoří,které církev páchala.Bohužel těm,kteří jsou mrtvi těm to nepomůže .A nám ?
Nám to samozřejmě pomohlo. Protože omluva je vždycky uznáním viny a omylů a zaslouží si odpuštění.
Církev si myslí,že jsme jako Kristové.Křesťan zhřeší ,pomodlí se a bůh mu odpustí.
Bůh mu možná odpustí, a ta víra, že mu může být odpuštěno, mu umožní , a by se polepšil. A to je jistě žádoucí a chvályhodné.
Tak já mám odpustit církvi.To bych se měl dostat na úroveň Krista?

To určitě není potřeba, ale můžete se o to jistě pokusit.
Nejsem mravní osobnost ani ztělesnění pravdy a proto nemohu odpustit církvi její krvavé činy.
Jak vás vidím, jste mravní osobnost, která se upřímně snaží nalézt pravdu. Křesťané Vám nejspíš nějak ublížili a proto je nemáte rád, myslím teď ty, kteří tu s Vámi žijí.
Krvavé činy minulosti nesmí být nikdy zapomenuty především proto, aby se historie nemohla opakovat. Často se to totiž stává. Proto - nezapomínejte, ale odpouštějte, to je správné a užitečné. Neodpustíte-li, zůstane ve Vás nenávist proti nevinným a stejných nepravostí se pak budete dopouštět i Vy sám.
Ne. Nemohu odpouštět činy ,které nebyly proti mně.
Činy, které nebyly proti Vám, nemusíte odpouštět. Můžete a musíte je však posuzovat, soudit. Protože tak teprve se naučíte, co bylo správné a co bylo špatné. A dokážete se v budoucnu, až budete postaven před nebezpečí, kterému se nebudete moci vyhnout, správně rozhodnout a zachovat.
Pokoj všem ateistům přeje
Pavel"


"Proč ateista nemůže být křesťanem" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy