Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472068
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace
Vloženo Čtvrtek, 20. červenec 2006 @ 23:12:54 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal jirikrupa

   Rozdělení anticharismatismu aneb návrh cesty ke komunikaci nacházející jisté řešení   Řešení jednoduché neexistuje a některé věci rozhodne až Boží zjevení, soud a jeho závěrečné slovo. V čase tomto ale některá řešení existují a dokonce nás k nim Bůh může vést. Jedním z problému je rozdělení. Rozdělení vzniká i tímto klínem anti či pro charismatismu. Předně je jasné, že "je jen jeden Otec", není otec charismatický ani anticharismatický. A není to fráze. Nezní to zde jako fráze, je to zjevení, které nám málo svítit. Kéž v našich srdcích osvitne jasněji a pevněji.

Někdy je vše možné, ale komunikace to "zmrví". Můžeš se usmířit, ale protože si "nepokecáš", tak se nagrgneš, naštveš, rozhodíš..a rozejdeš. Klidně i doma s manželkou. Někdy komunikace nepomůže, ale jistě se shodneme, že má své místo a roli. Bez ní se někdy s nějakými věcmi nehne. Zde na Granu se často lze setkat s pro či anticharismatickými projevy. Část lidí z pro-charismatické(dá-li se to tak nazvat) "skupiny" má za to, že portál Granosalis není v tomto sporu jaksi nezaujatý a nestranný,přestože to defacto proklamuje. Příkladem je asi rubrika Pálí nás, která není zcela vyvážená (když už je)(vyvážená z hlediska tohoto sporu a "střetu") . Také se můžeme bavit o "koncentraci" pro či proticharismatických uživatelů tohoto portálu. Obecně vzato ..portál Granosalis se jeví zatím spíše jako proticharismatický, přestože zde mohou zaznívat i opačné názory. Změna by mohla nastat vyvážením či změnou rubriky Pálí nás, která jako úvodní tvář portálu přece jen jistou hladinu a směr diskuzí a zaměření nastiňuje. Ale toto se týká otázky významu a zaměření Grana, kterou, i kdyby měl někdo záměr rozvijet a vysvětlovat jinak, bych přece jen oddělil od samotné anti či pro charismatické otázky. Je sice částečně propojená právě místem tohoto prostředí portálu Granosalis a "druhem lidí" zde působících či komunikujících, ale dovolte ji přece jen oddělit a nesměšovat. Tvrdá klika anticharismatismu Dovolte toto rozlišení. Nazývám tuto skupinu "tvrdou klikou" . Má dvě roviny. Prvním je význam "tvrdá klika" a druhým "anticharismatismus". ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Doplnění - anticharismatismus Vyjdu-li z prostředí Granosalis a jeho dceřinného portálu Echo (Echo není letničně -charisamtický web, ale web jim nabídnutý). Přijde-li sem člověk "nezasvěcený", dozví se, že "charismatické církve" jsou jistě tyto: Apoštolská církve, Jednota bratrská, Církev křesťanská společensví a Slovo života. Logicky vzato tyto církve jsou "naplněné charismatiky". Této definice se budu držet nyní já! Charismatik v ČR je povětšínou člen těchto "charismatických seskupení" + charismatici se nacházejí všude dále (byť ne v takové koncentraci) i v jiných církvích. Celkově, byť je to široké spektrum lidí, seskupení i proudů, se nějak souhrnně nazývá charisamtické hnutí. K této definici budu přihlížet také, ale hlavní můj důraz teď je ten, že jednoznačně označené za "charismatické" církve jsou ony čtyři. Zde na Granu, respektive Echu. Mluví-li se tedy o charismatických sborech, nejsou to nějaké imaginární sbory, ale jsou to tedy (když už to používáme) sbory těchto církví. Další charismatiké skupiny v ČR také jsou, ale nebudem to větvit raději. Takže uvnitř těchto církví jsou povětšinou lidé vyznávající tzv. charismata (což se v tomto smyslu používá jako duchovní dary, respektive duchovní projevy dle Korinských ..uzdravování, prorokování, mluvení jazyky atd.) Shrnu-li to. Dle obecnému porozmění se anticharismatismus vztahuje na "charismatiky" ..což jsou "uživatelé darů Ducha, členové oněch církví, potažmo jaksi obecně "členové" charismatického hnutí (i v jiných církvích)". Kdo jest "charismatikem"!?! Tak by se dala nazvat důležitá otázka této kapitoly. Dle Grana je to převážně člen sborů "charismatických církví, který užívá či věří v dary Ducha" + další "podobní třeba i tradičních církvích. To jest ten první pojem.."anticharismatismus"..proti čemu to vlastně je! Jsou to sbory AC, JB,CKS a Slova života + ostatní křesťané vyznávající mluvení jazyky, uzdravování, vymítání démonů a proroctví . Jestliže někdo řekne tady "charismatické sbory, charismatici atd." ..tak já automaticky..i dle navigace Echa rozumím ..AC, JB, CKS a SŹ + lidé v jiných denominacích, kteří věří v jazyky, proroctví, uzdravení a vymítání třeba. Tak. Tolik anticharismatismus! Návrhy na změnu definice pojmu charismatici v diskuzích na Granu jsou možné, ale myslím, že jsou defacto tímto (v rámci ČR se bavme) dané (přestože AC je spíše letniční (tedy alespoň se to tak říká) ..zde prostě patří díky zařazení Echa do"charismatiků". Máte něco proti? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Teď ta tvrdá klika. Tvrdá klika anticharismatismu (aneb Nesmiřitelní) ...popírá toto hnutí jaksi "tvrdě a nekompromisně" ..neuznává uzdravení, proroctví, mluvení jazyky ani vymítání (v této době) , tím nerespektuje ani znamení církve dle Marka 16. Charismatické učení je špatné. Není od Boha a je od ďábla povětšinou. Charismatici..to jsou buďto zlý nebo jejich oběti. No peace with charismatics. Tvrdá klika defacto vyzívá k opuštění charismatismu,dle ní je to něco špatného, nedobrého, celé hnutí je mimo a není od Boha. Normální klika anticharismatismu (aneb Jiní) ... Zde řadím lidi a skupiny defacto proticharismatické, přesněji necharismatické. Sice jsou proti něčemu, co charakterizuje naši definici "charismatiků" ..tedy nevstoupili by do AC, SŽ, JB,CKS.. dokonce ani třeba nevěří a nepoužívají dary zmíněné výše. Své výhrady ale směřují ke konkrétním věcem, není to pro ně nepřekonatelný problém. Charismatismus vidí jako omylné hnutí, respektive mýlící se hnutí, nikoli ale jako "nepřátelské hnutí"!! Jsou schopni mít vztahy, respektující se vztahy a dokonce i společné služby, třeba i shromáždění s charisamtiky bez vědomí toho, že je to "hrozné" , "že je to špína(charismatické učení), svinstvo" a "že je to místo, kde nejedná Duch Svatý, ale jiný duch". Umírněná klika anticharismatismu (aneb Vnější kritici) Tito lidé rozhodně věří, že církve AC, JB, CKS,SŽ ..sdružují křesťany, tedy bratry. Nemají ani problém s tím základním "charismatickým učením jímž jsou zopakuji "prorocví, uzdravování, vymítání,jazyky" . Přesto ale vnímají toto hnutí jako nebezpečné či negativní, vystupují proti němu defacto, ale nikoli příliš negativně vyhraněným způsobem. Od Tvrdé kliky je odděluje to, že berou charisamtiky i charisamtické učení jako bratry, charismatické učení neberou nutně jako "svinstvo a špínu", ale od normální kliky je odlišuje zase to, že proti charismatikům i charismatickému hnutí jistým způsobem očkují. Vědomně a někdy i cíleně upozorňují na chyby, omyly , ukazují to, jak je "charisamtické hnutí špatné" , jsou sice ochotni někdy jako Normální klika se na něčem podílet, či něco společného "přežít", ale vpodstatě doporučují opustit "charisamtismus". Jsou tedy vzhledem výbojům vůči charismatikům ochotní, rádi si něco přidají, ale na druhou starnu to nehrotí do "No piece with charisamtics". Problémem většinou není ani tak učení o charismatech, jako jiná specifiky a zkušenosti. Prostě pojali z různých důvodů toto hnutí jako "nedůvěryhodné" a proto ho kritizují. Zdravá klika anticharismatismu (aneb Bibličtí charismatici) Tito lidé přijali z Písma učení o proroctví,jazycích, vymítání i uzdravování. Nemají s tím problém a dokonce to dle Písma "praktikují" a poslouchají toto slovo Boží mluvící k této oblasti života a služby. S čím ale mají problém je vydělování se označním "charismatici" neboť "jedno je tělo". Charismatik pro něj jen pomocné ať už žádané nebo trpěné označení , které tu spadá i na ně, tu ale ne. Církev zmiňované považují za bratrské církve , které mají specifické problémy, neduhy, potřeby a jsou v různých fázích růstu. Tito lidé mají zkušenost s Božím jednáním v těchto církvích, ale to pro ně neznamená jejich nadřazenost či superduc*****st. Čili tito lidé v zásadě nejsou proti "charismatickému hnutí" , jsou defacto jeho součástí, ať už vědomě, úmyslně či neúmyslně, prostě do této kategorie aťuž členstvím z uvedených církví či užíváním nebo respektováním "charismat" patří. Nicméně jsou ochotni reflektovat na léčky, které toto specifické začlennění může přinášet. V hodnocení a rozsouzení neduhů se sice ne vždy sjednotí, ale vnímají charismatické hnutí jako jakoukoli církev, která tu a tam ujede a´t už přímo v tom, co se obecně bere za její specifikum, tedy v užívání darů, nebo v některých dalších tuto "skupinu" charakterizujících učeních. (to je ale vždy otázka, a nemělo by se zobecňovat, nýbrž konkrétně zjišťovat skutečnost, kdo co vskutku učí ) Antiklika anticharismatismu (Ulracharismatici) Tato skupina přijala pojem charismatické hnutí a charismatické takovým způsobem, že se s tímto pojmem ztotožnila nad "bratrskou příslušnost" a dá se říct, že se utábořila pod vlajku s názvem "charismata". Kdo je nemá, je mimo a dokonce je skoro proti. Tito lidé jsou sice svým způsobem charismatici, ale zaujali až útočný postoj proti čemukoliv jinému, Rozhodně proti anticharismatikům, ale skoro také vůči necharismatikům. Od biblických charismatiků je dělí to, že zapomínají na bratrství s "necharismatickými" lidmi, neboť i mnozí z těchto jsou Božími dětmi a tedy součást Božího těla. Tato skupina se vyznačuje skoro elitářstvím a případné "větší světlo" bere jako "nadřazenost" nikoli "pokorný závazek". Chybí zde něco? Pár příkladů Shchválně si troufnu příkladné a zkušební začlenění. 1) Dejme tomu prohlášení, že "Duch Svatý nejedná v AC atd. " . Tak to je "Tvrdá klika" a pokud janka nezměnila názor, jednoznačně tam patří. Mé slovo na obhajobu "charismatiků" zde tu a tam vysílané (ve skutečnosti je to obrana části těla, části konkrétních sborů a lidí, obrana některých biblickýho učení či někdy odhalení nepravd či nedorozumění) ..mé slovo varování před bojováním proti a urážkou Ducha Svatého na toto prohlášení směřuje velmi jasně a jednoznačně). 2) "charismatické učení je svinstvo" ..tak toto je také "tvrdá klika". Stejně jako předchozí může hraničit s "urážkami Ducha Svatého",, který v tom a tam jedná. 3) xvejvodam.(.tedy srry Míšo, že Tě použiju, ale napadl jsi mne teď. ) .Jeho přístup, že zde prezentovaný "charismatismus" je spíše synonymem pro negativní projevy charismatického hnutí jej dle mého rozdělení řadí do Umírněné skupiny anticharisamtiků. Nebere vše jako od ďábla, ale moc tomu nedůvěřuje. Dá se říct, že proti tomu vystupuje (to jej odlišuje od Normální , která jej víceméně respektuje). Bere jej jako spíše nedůvěryhodné. (můžu se ale plést) 4) jirikrupa (se vidí (když už) jako "biblický charismatik") tedy církve AC, JB, CKS, SŽ vidí jako bratrské a jakoby vlastní, je ale otevřen pro kritiku konkrétních problému v učení, jsou-li založeny na biblickém studiu a nepředpojatosti. Nevidí tyto církve jako pupek světa, ale jako Boží nástroj, dílo a v podstatě naději pro tento národ. Část církve v ČR, která má potenciál přinést probuzení tomuto národu. Písmo, dary, slovo ..tyto církve jsou součástí těla Kristova, které ale je i v jiných částech církve. 5) nedávný článek jakobínky Kam jej zařadit. Přes vpodstatě dosti velké vzbuzení nedůvěryhodnosti "charismatismu" jej řadím do Umírněné kliky. Nebere vše jako od ďábla, ale nedopuručuje v podstatě. Není to respekt založený na jisté omylnosti a různorodosti, ale přitom jednotě v základech. O co jde Vám ? ........................................ !! Toto rozčlenení je důležité pracovně pro míru komunikace. Většina mých ráznějších článku směřuje "Tvrdé klice" či radikálnější sekci "Umírněné kliky". Je důležité z pohledu..o co Vám jde? Je důležité z jasného vytýčení hranic, postojů a jistých záměrů! Můj záměr ............................................ Můj záměr je jasný. Oddémonizovat zde na Granu charismatické hnutí. Obhájit některé charismatické ..biblické ..učení. Věci, které jsou nepravdivé, trochu vysvětlit. Prostě napomoci tomu, aby se charismatické učení nebralo jako "špína, svinstvo", jak tady nadále visí v rubrice Pálí nás. Grano stále nikoli nestranné ...................................... Grano samo respektive pozadí Grana, tedy lidi zodpovídající za jeho provoz i nastavení třeba titulní základní tváře, která "nastavuje směr", řadím, když ne do tvrdé kliky, tak jistě do radikálnější části oné "umírněné". Tedy defacto je proti charismatickému hnutí, byť uznává,že leccos tam je či může být od Boha. Závěr .................................. Schválně, nalezli jste se tam někde? Co jste vy? Uvědomění si svých vlastních postojů a názorů, či záměrů. Odpovězení na otázku, o co mi vlastně jde ohledně charismatiků? To může věc alespoň částečně vyjasnit, uklidnit a tam kde to není vyloženě zabloklé, přinést jisté "zdravé propojení" i mezi "různými klikami". Je to na první přečtení asi složité, ale celý spor je složitý a řešení vždy nebývají jen tak lusknutím prstu jednoduchá. Co vy na to? (jo pojmenování oněch klik..jako např. Zdravá je mé, asi byste to změnili podle toho, co Vám se jeví jako zdravé, proto navrhuji ještě alternativní rozdělení. ....Nesmiřitelní ..toť Tvrdá klika , Jiní ..toť Normální klika , Vnější kritici ..toť Umírněná , Bibličtí charismatici - toť Zdravá, Ultra charisamtici - toť Antiklika. Jaký jsi ty? Dá se Tvůj postoj takto zařadit? Měl bys ho vyjasnit, pokud nemáš, jinak se třeba nehneš v těchto diskuzích nebo se slova směřovaná nesmiřitelným budou dotýkat jiných či vnějších kritiků. Mnohdy pak třeba bibličtí charismatici budou považování za ultracharismatiky atd. Přes to, že to vyžaduje trochu přemýšlení a času nikoli jen pouhé přečtení, může to ušetřit spoustu jiného času vysvětlováním u dalších "střetů, konfrontací, či vyvsvětlení". A navíc může být jasno, o co komu Go. (jde). Pokoj Vám


"Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace" | Přihlásit/Vytvořit účet | 26 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 21. červenec 2006 @ 03:09:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, milý Jíro, budu ti částečně oponovat:

Charismatické hnutí lze poměrně zřetelně (ne ostře) vymezit jak časově tak prostorově, a, abych byl stručný (můžeme se k tomu vrátit), -

- AC a SŽ do charismatického hnutí nepatří.
- charismatické hnutí je třeba vidět uprostřed denominací, které samy jsou starší, než toto hnutí. Jde zpravidla o určitý soudobý revival uvnitř církví, jichž se toto hnutí týká.
- za jedinou denominaci, vzešlou v naší zemi z ch.h. považuji KS - a to hlavně proto, že nynější sbory KS vesměs vznikly na půdě starších denominací (ČCE,CB,ECM, AC), které následně samy opustily.
- za zvláštní memento charismatického hnutí je možno považovat zejm JB - takto historickou, tradiční denominaci, v níž bylo toto hnutí klasicky rozpoutáno: Vůdčími nositeli se stali lidé, kteří se obrátili dříve, než se setkali s tímto hnutím, a často pocházejí z tradičně křesťanského prostředí, motorem, který ho rozjel, se pak stalo množství lidí, obrácených k Ježíši skrze služnu těchto vůdců, takže vyrostli další vůdcové... Klasický revival, viděný i minulých staletích, s podobnými důrazy a jiným názvem. Skoro všechny denominace, které známe, jsou tvořeny následnými generacemi těchto hnutí.
Situace JB je jedinečná v tom, že zde došlo k rozpoutání nesmiřitelného zápasu mezi nositeli tohoto hnutí a jeho odpůrci, až charismatické hnutí tuto starou denominaci opanovalo.

Z této velestručné charakteristiky taky vyplývá, kdo jsou anticharismatici:
- jsou to téměř výlučně členové týchž církví, jako charismatici. Často doslova jejich bratři.
- jsou to lidé, kteří se z různých důvodů o něco bojí. Obvykle říkají, že o svou církev. Do jaké míry je to sebeklam, je jistě osobní v každém jednotlivém případě.
- protože se tito lidé něčeho bojí - ať už oprávněně, či ne, to nechme stranou - pokusme se vypíchnout, co je na charismatickém hnutí tak nosné, že to může vzbuzovat něčí strach.:

1/ charismatické hnutí je hnutí jasně zaměřené na službu skrze dary, jež dává Duch S., z čehož nutně vyplývá, že podle charismatiků může Bohu sloužit každý, kdo uvěří. Je to ostatně psáno, jak charismatici "jasně" vidí, v bibli. Co ztoho plyne? Kde zůstala autorita? Kde poslušnost? Kde tradice? Kde hierarchie?
Kde organizace a plánovaná, záměrná činnost?
(U charismatiků v době mého mládí jsem byl občas odepsán, protože jsem měl k tomu, co dělám a učím, racionální důvod!)
Tady leží skutečné charismatické problémy: Víra v charismata a jejich "samospasitelnost" jde často tak daleko, že oči charismatiků třídí své kazatele a starší podle toho, jak moc mají - nebo nemají - podlejejich mínění pochopitelně, Ducha svatého. A dojdou-li charismatici v církvi k přesvědčení, že jejich pastor není nejspíš ani znovuzrozený, vzniká v církvi fakticky dvojvládí. To bývá často podporováno absurdním "učením", že jsou lidé, které povolal Pán, zatímco jiné povolali jen lidé, a ti jsou jako autority méněcenní. Není divu, že charismatické hnutí v této podobě, ačkoli je jinak neseno lidmi, kteří se modlí, a milují Boha a jeho slovo, působí ve skutečnosti uprostřed Božího lidu destruktivně, a že se ho tedy někteří lidé bojí, čímž "vznikají" anticharismatici.

2/ charismatické hnutí je hnutí svrchovaně ekumenické. Pro lidi dotčené tímto hnutím (a tím se taky liší od letničních, hnutí víry apod.) jsou všichni, kteří uvěřili v Ježíše, bratry v Kristu a údy Církve. Protože charismatiky se zpravidla stávají lidé z tradičních církví, obvykle si i přesto udrží citový vztah ke svému církevnímu prostředí. Větší problémy má pak ale mládež, která skrze ně uvěří. Často se stává, že tito noví charismatici nejsou schopni po roce života ve sboru pojmenovat církev, v které byli po svém obrácení pokřtěni. Samozřejmě, že u tradičních členů své církve, nedotčených osobně charismatickým hnutím, budí minimálně úlek. (Všichni tradiční křesťané, jedno jaké tradice, jsou nezlomně přesvědčeni, že právě jejich církev má něco, co všem ostatním chybí, a berou to smrtelně vážně.)
Problém však je, že u přesvědčení charismatiků, že není rozdílu mezi evangelíkem a katolíkem, baptistou či metodistou, "z perspektivy Božího království", to často nekončí.
Mnozí - snad i většina - charismatici si totiž osvojili další "destruktivní" učení, že na církvi vůbec nezáleží, že sama existence denominací je hříchem, nebo měkčeji, důsledkem hříchu, z čehož celkem logicky vyplývá, že jejich biskup je prostě člověk, který "dělá kompromisy" (pro mnohé charismatiky je to prapůvodní dědičný hřích), neboť "v každém městě je biblicky jenom jedna církev". Že je to biblický výmysl a předsudek, nevidí, protože charismatické hnutí se ani při svém výrazném individualismu nemůže vyzouti z toho, že je to hnutí, a tedy že mínění silných elektrizuje davy.
V krajním případě dojdou někteří charismatici k tomu, že do žádné církve ani nepotřebují patřit, protože jsou "v té Kristově". A kde jsou dva neb tři v jeho jménu...
Nemusím snad ani vysvětlovat odkud se v této situaci vynoří anticharismatici, že?

Dodejme, prosím, že to, co jsme uvedli, charismatiky nikterak neomlouvá. Stále totiž, podle mého mínění, platí, že anticharismatici jsou lidé, kteří se bojí. Anticokoli jsou vždy lidé, kteří se neřídí dobrým, ale strachem.
pokud jsou ale anticharismatici poctiví, a slouží Bohu, jak nejlíp umí, nejsou před Bohem o nic horší, než charismatici.

Jenomže anticharismatici v některých případech začnou bojovat proti původcům svého strachu zavrženíhodnými metodami: manipulací, lží, pomluvou, politikařením...
A to je to, s čím se tu v kyberprostoru zejména setkáváme. S anticharismatiky, kteří morálně propadli.

Ale vraťne se k charismatikům, kteří jsou vlastním tématem diskuse posledních dní na tomto místě: Připomeňme si, "my charismatici" vespolek, že kromě charismatiků a anticharismatiků jsou taky v církvi lidé, kteří nejsou jedno ani druhé, ale prostě jsou něco jiného. Jsem velice rád, že je tomu tak.

Uff!

Olin






Kto je charizmatik? (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Sobota, 22. červenec 2006 @ 16:24:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Najprv by som sa chcela spytat, kam by ste zaradili mna, medzi charizmatika, alebo nie? K tomu vam podam strucny prehlad o mojej denominacnej prislusnosti a co vyznavam. Pokrstili ma v RKC spolu s prijimanim, uverila som v cirkvi Bratskej, potom moja viera rastla v evanjelickej cirkvi, potom som viac poznavala na stretnutiach osobnych s clovekom, co pochadza z jedneho krestanskeho hnutia. Nesuhlasim s prejavmi a sposobmi praktizovanymi v letnicnych a charizmatickych cirkvach ako je AC,KS atd...a vsade. Pojem letnicna a charizmaticka cirkev pouzivam na pomenovanie spolocenstviev, kde sa ide dusevnym sposobom, a prejavy vobec nezodpovedaju Duchu Svatemu. Pochopte, nie som proti darom Ducha Svateho. Som proti tym napodobeninam, ktore tam dava duch, ktory nie je z Boha. Za to vsak poznam ludi, co maju dar jazykov, spolocensvo, kde prorokuju, aj demona vyhnali a je to v Duchu Svatom. Ved preto nam zaslubil Pan Jezis Ducha Svateho, pise sa aby bol s vami az naveky. to znamena, ze Boh neodnal dary Ducha. Teda mylia sa ti, ktori toto popieraju, ale mylia sa aj ti, ktori skocia na napodobeninu.



Re: Hnutí anticharismatismu aneb návrh k řešení , vyjasnění komunikace (Skóre: 1)
Vložil: jakobin v Neděle, 23. červenec 2006 @ 15:13:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Kam bychom zařadili Jiřího Krupu? (tedy sorry Jiří, že Tě použiju, ale napadl jsi mne teď).....Mezi Tvrdou kliku (do podřádu Natvrdlí), sekce Oklamaní, podsekce Nesmiřitelní, třída Demagogové? Zdá se mi, že Jiří Krupa tímto článkem lže.....Chybí zde něco? ;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy