Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462748
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Obrazy, ikony jako prostředek k uctívání
Vloženo Pondělí, 19. červen 2006 @ 15:39:27 CEST Vložil: Standa

Žhavá témata poslal cristiano

                            OBRAZY A IKONY JAKO PROSTŘEDEK K UCTÍVÁNÍ?   „Obraz nebo ikona“ je definována jako „něčí vizuální reprezentace.“ Obrazy, ke kterým se věřící modlí, jsou reprezentací idolů. Ať už je to ikona, nebo obraz idolu, vede toto k modlářství. Ti, kteří se modlí k obrazům a ikonám jsou v neposlušnosti k Božímu Slovu. Je smutné, že oddaní věřící se drží soustavného uctívání obrazů a ikon.

Následující sdělení je z http://www.oblates.net/Articles/icons.html : „Když se díváme na ikonu či obraz, vidíme v tom obraze některé vlastnosti Boha, buď jako Otce, Syna, nebo Ducha Svatého. Díváme se na obrazy jenž znázorňují svatost svatých. Díváme se na obrazy Kristovy lásky pro nás ve příbězích Jeho života. Díváme se na některé aspekty tajemství Boha.“ Takový nesmysl se neučí v Bibli. Bůh NIKDY nás nevedl k modlitbám s ikonami a obrazy. Bůh nám nikdy nepřikázal se modlit před sochami Marie. Bůh nikdy nepřikázal modlit se spolu s nějakými předměty. Je hříšné učit kohokoliv, že Bůh nám povoluje modlit se s ikonami a obrazy. Bible nemůže být více jasnější, než je toto… Exodus 20:4-6 Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají.
„Sloužili jejich modlářským stvůrám a ty se jim staly léčkou“ Žalmy 106:36 „Všechny je poleje stud a hanba, společně odtáhnou zahanbeni ti, kdo zhotovují modlářské výtvory.“ Izajáš 45:16 „Lidský synu, tito mužové nosí v srdci své hnusné modly a kladou před sebe svou nepravost, aby o ni klopýtli. Těm mám dávat odpověď na dotazy?..“ Ezechiel 14:3 Je upřímnou pravdou, že toto učení, které zastávají nejen římští katolíci, ale i řečtí katolíci, včetně pravoslavné církve.. rozšiřuje modlářství!!! Modlářství je nestydatý hřích!!! Prosím všimněte si, jak v Ezechieli 30:13 Bůh odsuzoval OBRAZY jako hříšné, „Toto praví Panovník Hospodin: ‚Zničím hnusné modly, odklidím z Memfidy bůžky, z egyptské země nevzejde už žádný kníže. Sešlu na egyptskou zemi bázeň..‘“ Myslíš si, že Bůh dělá jakýkoliv rozdíl mezi obrazy v současných náboženstvích od obrazů Egypta? Nikoliv! Bůh nenávidí modly, ikony, obrazy a veškeré ostatní formy modlářství. Peklo bude spalující pro všechny ty, kdož se rozhodnou odmítnout Ježíše Krista jako Pána a Spasitele výměnou za falešné náboženství s uctíváním obrazů a ikon. Prosím čtěte následující Písmo, zatímco se díváte znovu na výše uvedenou fotografii, „Co prospěje tesaná modla, jíž vytesal její tvůrce, modla litá, učitel lži? Ať si v ni doufá její tvůrce, zhotovuje pouze němé bůžky.“ (Abakuk 2:18) Důvěra k modlám, obrácení se k obrazům a ikonám je velmi rychlá cesta do pekla a zatracení. Nenechej se takovým učením svést, příteli… poklonění před sochou nebo obrazem je modlářství, ať se to snaží kdokoliv a jakkoliv ospravedlnit! Náboženství, které klanění se sochám a obrazům vyučuje, pochází od ďábla. Kdybych nebyl upřímný k lidem, netrávil bych čas tím, že jsem Tě VAROVAL. Každé takové náboženství je spletenicí satanových lží založených na pohanských tradicích a odvážné manipulaci Božího Slova. Úpěnlivě k Tobě přicházím, příteli, a přijď i Ty směle k Pánu Ježíši Kristu ve víře a důvěřuj Slovu, které zcela jistě má co k tomu říci. Opusťte dodržování tradic, které jsou ohavností v Božích očích a následujte jen Pána Ježíše, protože jen On je cestou k Bohu Otci! Náboženství vás zavede nejširší cestou do pekla. Je to léčka toho Zlého, který chce svést mnohé, aby si mysleli, že jdou do nebe, přitom mu jdou dálnicí do náruče! Představte si, že máte oprátku na krku a jste stále chválen, jak nejste zbožný, jak se dobře klaníte obrazům a stále máte představu, že jdete tou nejlepší cestou. A satan se jen usmívá a jemně vaši oprátku přitahuje. Najednou zjistíte, že jste zcela jinde, než jste chtěli být a už je pozdě. Lest satanova není zřejmá očividně, ale po maličkých kapkách přidává jedu do předtím zcela čisté vody. V našem životě to potom změní náš cíl i když byl původně vznešený a chtěl mířit k Bohu. Cesta k Bohu je cesta úzká!! Bůh se nemění a nemění se ani Jeho vlastnosti,… jeho žárlivost vůči modlám a modlářství!! Neberte toto jako legraci. Spasení není nalezeno v náboženství, nýbrž v osobě Pána Ježíše Krista!! V Lásce našeho Pána Ježíše Krista Cristiano


"Obrazy, ikony jako prostředek k uctívání" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Chybí Ti logika? (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Pondělí, 19. červen 2006 @ 16:00:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Horlivý bratře Cristiano, nechybí Ti trochu logického myšlení?

Cituješ:
„Když se díváme na ikonu či obraz, vidíme v tom obraze některé vlastnosti Boha, buď jako Otce, Syna, nebo Ducha Svatého. Díváme se na obrazy jenž znázorňují svatost svatých. Díváme se na obrazy Kristovy lásky pro nás ve příbězích Jeho života. Díváme se na některé aspekty tajemství Boha.“

a na to píšeš:

Takový nesmysl se neučí v Bibli. Bůh NIKDY nás nevedl k modlitbám s ikonami a obrazy. Bůh nám nikdy nepřikázal se modlit před sochami Marie. Bůh nikdy nepřikázal modlit se spolu s nějakými předměty. Je hříšné učit kohokoliv, že Bůh nám povoluje modlit se s ikonami a obrazy. Bible nemůže být více jasnější, než je toto…

Kdepak máš v tom citátu něco o modlitbě s ikonami nebo před sochami Marie? Kdepak máš v citátu nabádání, že se mají lidé modlit s nějakými předměty?

Chybí-li Ti pochopení, Bible Tě v tom nevytrhne, ať už z ní vytrháváš cokoli!

-------------------
K citátu:

Zcela souhlasím - při pohledu na obraz na kterém je zobrazen Ježíš jak uzdravuje malomocného nebo propouští cizoložnici, nebo na posledním soudu posílá jedny do pekla a druhé do ráje, tak vidím některé aspekty tajemství Boha. Totiž toho tajemství,které tady na zemi Ježíš a Bůh skutečně konal a lidé to viděli a hovořili o tom. Člověk asi musí mít oči k vidění a uši k slyšení - a někdy i rozum.

jarda






Re: Obrazy, ikony jako prostředek k uctívání (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pondělí, 19. červen 2006 @ 16:40:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Kánon 1188 - Má sa zachovať prax predkladať v kostoloch úcte veriacich posvätné obrazy...

Jako římskokatolík si tohoto kánonu jseš vědom. Co však hovoříš k tomu, že to, co se vyznává, je v rozporu se Svatým Písmem?? Neumím si představit, kdyby Izraelité v dobách Staré Smlouvy přišli se svým učením ospravedlnění Áronova zlatého telete... To také reprezentovalo Boha Izraele, který je vyvedl z Egypta.. Co se tam doopravdy stalo??

Exodus 32:1  Když lid viděl, že Mojžíš dlouho nesestupuje z hory, shromáždil se k Áronovi a naléhali na něho: "Vstaň a udělej nám boha, který by šel před námi. Vždyť nevíme, co se stalo s Mojžíšem, s tím člověkem, který nás vyvedl z egyptské země."
2  Áron jim řekl: "Strhněte zlaté náušnice z uší svých žen, synů a dcer a přineste je ke mně!"
3  I strhal si všechen lid z uší zlaté náušnice a přinesli je k Áronovi.
4  On je od nich vzal, připravil formu a odlil z toho sochu býčka. A oni řekli: "To je tvůj bůh, Izraeli, který tě vyvedl z egyptské země."
5  Když to Áron viděl, vybudoval před ním oltář. Potom Áron provolal: "Zítra bude Hospodinova slavnost."
6  Nazítří za časného jitra obětovali oběti zápalné a přinesli oběti pokojné. Pak se lid usadil k jídlu a pití. Nakonec se dali do nevázaných her.
7  I promluvil Hospodin k Mojžíšovi: "Sestup dolů. Tvůj lid, který jsi vyvedl z egyptské země, se vrhá do zkázy.
8  Brzy uhnuli z cesty, kterou jsem jim přikázal. Odlili si sochu býčka a klanějí se mu, obětují mu a říkají: »To je tvůj bůh, Izraeli, který tě vyvedl z egyptské země.«"





...věřím, že Pán Bůh dává milost. Když ji dal takovému člověku, jako mě... dává ji i mnohým dalším lidem, kteří nebyli třeba tak hluboko v problémech jako já... a přijme do své náruče každého, kdo touží s čistého srdce jít za Ním v pravdě..

Cristiano

http://prokrestany.sweb.cz




Re: Obrazy, ikony jako prostředek ke soustředění (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Pondělí, 19. červen 2006 @ 20:27:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechci nechat bez odezvy, ale už mne to unavuje pořád psát dokola pravdy, které jsou samozřejmé.
Proto napíši spíše drobečky.
1) Výzdoba stánku na poušti měla cherubíny (Ex 36, 35). Svícen byl ozdobený : Exodus 25,33 Na jednom prutu budou tři kalichy podobné mandloňovému květu: číška a květ. A tři kalichy podobné mandloňovému květu na druhém prutu: číška a květ.
Nad truhlou byli dva cherubíni s rozprostřenými křídly (Exod 25, 18 –22) (Ex 37, 8 – 9). To nebylo modlářství, nikdo se zobrazeným andělům neklaněl, ale jen Hospodinu.
2) Po zajetí truhly se vrátila a uvnitř byly PONECHÁNY zlaté podoby myší a problematických částí těla (1 Samuel 6, verš 4, 5,17, 18).
3) V chrámu zbudovaném Šalamounem byly obrazy cherubů (1 Král 6, od verše 23 do 29) (2 Paralip 3) a zvířat (1 Král 7, 29 ) a zvlášť si povšimněme 2 Paralip 3, 13, že cherubové stáli na vlastních nohách, tedy to byly sochy (staročesky rytiny). To, co bylo na poušti uvedené jako ´umývadlo´ (Ex 30, 18), to pojal Šalamoun jako umývací ´moře měděné´ (nebo bronzové), 1. Královská 7,23 a podstavec byl podle 7,25 podepřen takto:
A stálo na dvanácti volích. Tři obráceni byli na půlnoci, a tři patřili k západu, tři zase postaveni byli ku poledni, a tři obráceni byli k východu, a moře svrchu na nich stálo, ale všech jich zadkové byli pod mořem.
4) Ve vidění Ezechiela 41,18 byli vyřezáni cherubové a palmy. Mezi dvěma cheruby byla vždy palma. Každý cherub měl dvě tváře:
41,19 Tvář lidská směřovala k palmě na jedné straně a tvář lví k palmě na druhé straně. Tak to bylo kolem celého domu.
41,20 Cherubové i palmy byli vyřezáni i na stěně chrámu od země až nad vchod
41,25 Na dveřích chrámu byla řezba cherubů
No a přece neřekneš, že to bylo modlářství ,
5) Přesto v době VII. až IX. století vzniklo hnutí odstraňování obrazů – obrazoborectví, hlavně na východní straně říše. Mnohá díla a mozaiky byly odstraněny, jakoby zobrazovaly modly.
Na naší západní části Evropy se klidně malovalo (viz genius Giotto a jiní) , a ty obrazy ´hovořily´ věřícím o zobrazované věci místo čtení, protože dnes čteme lehce, díky husitství, kdy se mnoho opisovalo, a množství tištěných knih hned po vynálezu knihtisku – dík Blahoslavovovi a Melantrichovi,
6) Tridentský koncil v XVI. století řešil otázku obrazů a došel k názoru, že obrazy nejsou předmětem úcty, ale zobrazují objekty úcty a přispívají k usměrnění mysli a soustředění.
Přesto se ustálila praxe, že ve východní části (tedy v pravoslavném kostele) jsou v bohoslužebných prostorech jen dvojrozměrná vyobrazení (malby, fresky, mozaiky), ale ne trojrozměrná, to je ne sochy (v Bibli Kralické se místo sochy říká ´rytina´, nebo rytiny a slitiny).
7) také v protestantských, anglikánských a denominačních místnostech jsou obrazy a titulní list Bible kralické byl podle zvyků doby plný kreseb, podobně na budovách husitské církve lze vidět podoby Jana Husa, atd.
8) V době, kdy málokdo uměl číst a lidé byli odkázáni na slova kázání, se dělávalo i to, že se na stěny kostela uvnitř namalovaly výjevy od stvoření světa a Adama přes Starý Zákon do řečí Ježíšových a vzkříšení. Tak se připamatovávala slova z kázání při pouhém vstoupení dovnitř. Tomu se říkalo ´biblia pauperum´ = bible chudých (ačkoliv i mnohý rytíř ještě ve 14. století se neuměl podepsat a na listiny měl svého kaplana na hradě). U nás je dochovaný jeden takový pás fresek přes všechny stěny kostela v chrámu v Levoči, kde mají ten pověstný vysoký oltář, řezbářské dílo umělce Pavla z Levoče z doby těsně po roce 1500 – a to už byl na světě knihtisk (ale ne každý ho uměl použít a cena knihy byla veliká).
Když bys tam byl, prosím, neseškrab to se stěny, je to národní památka, mohl bys být stíhaný, ale ne za obrazoborectvo, ale za kulturní památku.
9) V luterských a anglikánských kostelech bývá často nad oltářem Ježíš (třeba jak rozjímá v Getsemaně, nebo jako zahradník u hrobu, když odpovídá Marii, která ho hledá, Jan 20, 15). Nikomu to nevadí. A zkus si jednou v tichu sednout do lavice a hledět na vyobrazení Ježíše. V tichu se více chápe, i bez slov.
Miro



Re: Obrazy, ikony jako prostředek k uctívání (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Pondělí, 19. červen 2006 @ 23:20:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Tento článek vysvětlujevelice zevrubně křesťanské uctívání ikon. Je z pravoslavné východní církve.
http://www.pravoslav.gts.cz/ikony/ikony_1.htm



Re: Obrazy, ikony jako prostředek k uctívání, tentokrát bez Buddhy (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Čtvrtek, 22. červen 2006 @ 05:31:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyobrazování Buddhy
Zajímavé je vyobrazování Buddhy. Na počátku bylo běžné. Ale potom od prvých století, kdy v širé oblasti buddhismu byl zapomenut jeho obličej, převládl ostych a místo Buddhy se v sochařství ujalo nezobrazovat ho. Někde se proto ukazují dvě stopy na ozdobeném podstavci a ty dvě stopy označují Buddhu ( a jeho samého není nad ni vidět) – a na reliéfech z jeho života bývá kůň se sedlem a v něm nikdo – to znamená, že je to kůň s Buddhou bez vyobrazení Buddhy. Postavy okolo, známé lidem, vyprávějí o příběhu, jen kůň je prázdný.
Přešla staletí a Buddha se zase začal zobrazovat a to v různých zemích odlišně. Některé sochy jsou obří – vysoké i šest metrů, tedy jsou symbolické. Před tím je čisté místo a na něm se příjemně medituje.
A dodnes na více místech existují pamětní podstavce s vyobrazením stop. Také symbolické špičaté trojhrany vysoké i půl metru, dole široké 10 – 16 cm, zvané Buddhův zub. To je symbolická napodobenina skutečného zubu, který po Buddhovi zůstal a je pečlivě uložený.
Porovnání s námi: Nad Rio de Janeirem se na skále tyčí obrovská socha Krista s rozpřaženou náručí. Není tam (myslím si) nádvoří pro soustředění mysli, protože skála je strmá (viz foto na http://www.soleada.cz/fotogalerie/brazilie/index.htm ).
Miro



Stránka vygenerována za: 0.24 sekundy