Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 158, komentářů celkem: 429684, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 542 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116567051
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Co je to za Boha, když se ho musíme bát?
Vloženo Úterý, 25. duben 2006 @ 21:35:22 CEST Vložil: Bolek

Úvod do křesťanství poslal Nepřihlášený

Co je to za Boha, když se ho musíme bát? (Předem Vás upozorňuji, že je mi jedno, co si o mé odpovědi budete myslet. Je mi jedno, zda se mi budete posmívat jako hlupákovi, či mi spílat. Jsem na podobné reakce zvyklý. Píši to, co si myslím a čemu věřím.)

Je to ten Bůh, který vyprojektoval-stvořil celý vesmír, Zemi a život na ní. Pokud byste studovala např. astronomii, chemii či biologii a viděla aspoň trochu tu nekonečnou nezjednodušitelnou složitost makrokosmu a mikrokosmu kolem nás i v nás, tak byste žasla a bála se. Projektant Bůh dal zákony neživé i živé hmotě - tam se přesně dodržují. Člověka Bůh vyprojektoval také, ale dal mu ještě mnohem víc - svobodnou vůli k plnění (tj. k lásce k Bohu), či neplnění (tj. k nenávisti k Bohu) duchovních morálních zákonů dokud žije na Zemi. Skze veskrze špatné rozhodnutí mohou současní lidé nedodržovat Boží morální zákony maximálně 80 až 120 let. Po tu dobu mohou zčásti nerespektovat svého Stvořitele Boha. Dříve či později je však potká smrt fyzického těla. Pak už Boží zákony budou muset dodržovat celou věčnost - nekonečně dlouho i proti své vůli. To jim bude způsobovat nekončící bolest, neboť kdo měl tu drzost nerespektovat na Zemi Boží zákony, ten si emocionálně zamiloval zlo a po smrti v nekonečné přítomnosti Boží slávy dobrého Boha bude nesmírně trpět po celou věčnost. Za například osmdesátileté neplnění morálních zákonů přijde samozřejmě bolest, utrpení. Tradičně se té bolesti říká posmrtný život v ohnivém pekle. Poznámka: Pravděpodobně jste od řady křesťanů slyšela, že dokud je člověk na Zemi, má možnost se napravit, aby se vyhnul budoucímu (často i současnému) utrpení. Ano tato možnost existuje. Ovšem pouze u těch lidí, kteří NEmilují zlo celým srdcem - kteří milují zlo jen zčásti a kteří NEjsou totálně líní. K nápravě je totiž nutno zhnusit si svou nemorálnost - což ti, kteří milují zlo celým srdcem neudělají. Dále je k nápravě nutný sebezápor čili umírněnost např. ve věci jídla, pití, sexu - tradičně nazývaný askese. K Vaší druhé otázce: Homosexuál není vždy a hned automaticky pedofil, avšak podle zahraničních výzkumů je pedofilů mezi homosexuály daleko víc než mezi normálními lidmi. Odpovídal Vám Mgr. Libor Halík PhD., ženatý duchovní Pravoslavné církve, otec šesti dětí.


"Co je to za Boha, když se ho musíme bát?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Co je to za Boha, když se ho musíme bát? (Skóre: 1)
Vložil: Presbyter v Úterý, 25. duben 2006 @ 22:48:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravoslavnou spiritualitu a teologii studuju často a rád, ale nemohu si pomoct, mám pocit, že ve Vašich příspěvcích, bratře Mgr. PhD., jste hlubokou duc*****stí křesťanského Východu nezasažen (až na zmínku o askésis). Představa Boha-projektanta mi přijde trochu legrační (vidím důstojného Boha-Otce s dlouhým vousem, jak stojí u rýsovacího prkna a načrtává si anatomickou studii lidského těla jako kdysi Leonardo da Vinci), napadá mě souvislost s Bohem-instalatérem, o kterém rád kázal vnitřně nevyzrálý kněz v milé knížce Davida Torkingtona "Poustevník" (Karmelitánské nakladatelství, Kostelní Vydří 1999).
O něco méně legrační se mi ale jeví, že na otázku oné (nám neznámé) ženy jste vlastně neodpověděl. Boha, jak vy ho popisujete, bych se opravdu musel bát. Kdo z nás si může být jist, že dodržuje všechna Boží přikázání, Boží zákony, že ve chvílích slabosti jako hříšníci nezachováme zle? Boží zákon nás všechny usvědčuje z hříchu. Kde píšete něco o spáse v Ježíši Kristu? Který na sebe Vtělením vzal naše lidství? Který podstoupil oběť kříže? Který vstal z mrtvých pro naše ospravedlnění? Takového Boha mohu milovat, vždyť on sám prokázal tu největší lásku, když dal život za své přátele, za nás za všechny hříšné a slabé lidi. Bůh je láska, píše apoštol Jan.
Nevím, nakolik je vám jako pravoslavnému duchovnímu známo (mělo by být) dílo ruského teologa Sergeje Bulgakova a francouzského pravoslavného myslitele Oliviera Clémenta. Ti si kladou otázku, jak je možné, aby za časově omezený hřích (vašich 80 až 120 let) přišel časově neomezený - vlastně věčný - trest? Možná, že vás uspokojuje vědomí, že budete z nebeského Jeruzaléma shlížet na věčné utrpení jiných lidských bytostí v pekle. Ale jak může v přítomnosti Boha, který je dobrý a je láska a přeje si, aby byl každý spasen, někdo věčně a nekonečně trpět? Nebylo by to vítězství hříchu, kdyby vedle Kristova království (jemuž nebude konce - podle Nicejského creda) věčně existovalo i království satanovo? Jak by se pak mohlo naplnit slovo Písma, že Bůh bude všechno ve všem? Čím bude Bůh hříšníkům v pekle? Vážně si myslíte, že hříšníci v pekle budou plnit Boží přikázání, najmě Kristův příkaz "milujte se"? Budou se navzájem milovat ve svých vroucích kotlech a ve svých plamenech?
Ne, já nepopírám peklo, za hřích musí přijít trest - ale smyslem trestu musí být náprava. Peklo je říší smrti. A Písmo praví, že jako poslední nepřítel bude přemožena i smrt. Jak tomu máme rozumět? Já tomu věřím tak, že duchovně mrtví v pekle budou nakonec Boží láskou udoláni a přivedeni k pokání a nápravě - vždyť podle apoštola Pavla každé koleno na nebi, na zemi i v podsvětí se ohne a vyzná, že Ježíš Kristus je Pán! A nikdo nemůže vyznat, že Ježíš je Pán, než v Duchu Svatém! Bude asi trvat miliony, možná miliardy let, než celé peklo ohne svá kolena. Ale věčně to trvat nemůže, protože věčnost patří Bohu. Přeberte si to, jak chcete, pane kolego. A ve volném čase (jako otec početné rodiny ho asi nemáte mnoho) si přečtěte alespoň kapitolku "K otázce apokatastáze padlých duchů v souvislosti s učením sv. Řehoře Nysského" z Bulgakovova monumentálního díla "Nevěsta Beránkova" (Refugium, Velehrad 2004).
Bratrsky Presbyter



Re: Co je to za Boha, .- tři pohledy (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Středa, 26. duben 2006 @ 06:26:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
My si stále pleteme živvot podle doby SZ a NZ, Ve SZ byly cítěny vllastnosti : děs a hrúza, síla a vznešenost. Truhly se nesměl nikdo dotknot, přesun Izraele se děl vojensky, nepřátelé byli vyhnáni z Kanaánu. Tvrdý život pod dojmem, že Bůh je mocný měl jen dvě období, která byla jiná: před Egyptem a tři sta let po Jozue.
Novozákonní doba poznala, že je Bůh také láska.
Je tu problém: krátkost žití a cco dělat tak dlouho potom. To je vyřešeno, když předpokládáme, že existuje návrat. Ale myslí se, že se duše nevrací. Pythagoras a jiní věřili na návrat k životu. Potom by i trápení po životě bylo dočasné, mezi životy, podle délky omylů.



Re: Co je to , postupně skrze mraky vzhůru (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko@atlas.cz) v Pátek, 28. duben 2006 @ 13:19:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je možné, že osobní zkušenost není u všech stejná.
Všimněme si slov sv. Pavla. ´naše bojování je proti mocnostem v povětří´. možná, že to nejsou jen slova. Když se člověk (jeho mysl, chápání) dostává vždy ´výše´, možná, co když se střetne s nějakou mocností, která mu brání ve výhledu ale není konečná (i když Bůh je také ´uvnitř´, a tam mi mému prohlédnutí brání tělo a krev, ta moje). A z neznalosti si myslíme, že to, co potkáme po cestě vzhůru je Boží.
Za tím je více rovin (Pavel byl vytržen do prvního až třetího nebe). A tak se může stát, že někdo potká něco-někoho, domnívá se, že je to konečné, a co když jen mrak zaclání to božské světlo nad tím?
Gnostici mají myšlenku, že nejprve tam nalezneme osobního Boha Izraele a potom výše toho, pro kterého používají jméno Dobrý.
Možná tedy, že nad prvním poznáním je další, my to v slově nerozlišujeme.
Karl Jung se domníval, že první pocit z Boha je hrozný, že se cítí bázeň. To je jako ve Starém Zákoně.
Od Junga to opakují ti, co ho četli. Opravdu poznal Jung toho Dobrého, jak nám ho hlásá Ježíš?
A kromě toho Hospodin nemusí bý hrozný, viz Genesis 18, 13 a dokonce ´Abrahám však ještě stál před Hospodinem´, verš 18, 22.
A protože je nám daný postoj dítěte, můžeme Boha respektovat, cítit poslušnost, úctu i slušnost, ale nemusíme se před ním skrývat jako kdysi Jonáš.



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy