Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 460 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116508298
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace?
Vloženo Pondělí, 17. duben 2006 @ 22:38:01 CEST Vložil: Bolek

Charismatici poslal daggie

Posílám jeden příspěvek o manipulativním uctívání dle charismatického způsobu (praise&worship). Jako bývalý charismatik vám to můžu vysvětlit. Není to jen manipulace lidí, ale taky manipulace Boha. Charismatici tvrdí, že uctíváním (speciální velmi lyrický druh chval, však to znáte) se člověk dostává jakoby z nádvoří Chrámu do Svatyně svatých a setkává se s Bohem. Alespoň tak se to tvrdilo v KS v 1. pol. 90. let. Čili může za to onen pověstný charismatický dispenzacionalismus, který porovnává takovým podivným způsobem NZ církev se SZ Izraelem. No prostě se to plete všechno dohromady (to je na dlouhé povídání).

Jenže co se týče Svatyně svatých a setkání s Bohem, nemohu souhlasit. S Bohem se člověk setkává skrze pokání a prostinkou víru v Ježíšovu oběť na kříži a v Jeho vzkříšení. A v této milosti má přístup k svému milujícímu Otci v nebesích. Viz. Jan 14,6 Ježíš mu odpověděl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne." A Svatyně svatých? Ta přece už neexistuje. Stánek a truhla smlouvy nejsou. Šalamounův chrám byl zničen Babyloňany a od té doby truhla smlouvy není k nalezení. Obnovení Chrámu (ať už po babylónském zajetí nebo pozdějí postavení Chrámu Herodem) již Svatyni svatých řešilo mimo nařízení daná Mojžíšovým zákonem. Vzhledem k tomu, že ve velesvatyni nebyla archa, musel tam velekněz položit (dle známých historických záznamů) kadidelnici na kámen uprostřed místnosti. Není-li truhla smlouvy, není kam vylít krev oběti v Den smíření (Jom Kipur). Není-li kam vylít krev, oběť nemá smysl a nastupuje pouhá víra v Boží milost. Když zemřel na kříži náš Pán a Spasitel Ježíš Kristus, roztrhla se chrámová opona odshora dolů a všichni přítomní viděli to, co jsem právě popsal. Že jim jejich hříchy byly již dříve trpělivě odpouštěny pouze na základě Božího milosrdenství, a ne na základě skutků zákona. Tzn. ani oběti neměly smysl bez Božího milosrdenství. A v oběti Ježíše Krista, Mesiáše Izraele a Spasitele pohanů se vše dle Mojžíše a Proroků naplnilo. Viz. Žd 10,1 - 3 V zákoně je pouze náznak budoucího dobra, ne sama jeho skutečnost. Proto stále stejné oběti, přinášené každoročně znovu a znovu, nemohou nikdy dokonale očistit ty, kdo s nimi přicházejí. Kdyby ti, kdo je přinášejí, neměli už vědomí hříchu, protože byli jednou provždy očištěni, dávno by byly tyto oběti přestaly.

Ale těmito oběťmi se hříchy naopak každoročně připomínají, neboť krev býků a kozlů není s to hříchy odstranit.

A jinde je psáno: Žd 10,18 - 22 Tam, kde jsou hříchy odpuštěny, není už třeba přinášet za ně oběti. Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratří, odvážit vejít do svatyně cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony - to jest obětováním svého těla. Máme-li tedy tak velikého kněze nad celým Božím domem, přistupujme před Boha s opravdovým srdcem a v plné jistotě víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou.

Takže se ptám, do jaké svatyně mám při chvalách vstoupit, když jsem vyznal Bohu a Otci své hříchy a přijal od něj skrze Ježíše odpoštění (ne jen na zčátku své cesty s Kristem, ale průběžně každý den)? Odpověď zní: DO ŽÁDNÉ, NENÍ TOTIŽ ŽÁDNÁ SVATYNĚ! Ptám se, tak co teda je, když ne svatyně? Odpověď zní: TA SVATYNĚ JE DŮM VAŠEHO OTCE, KTERÝ JE V NEBESÍCH! J 14,1 - 4 "Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne.

V domě mého Otce je mnoho příbytků; kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám to. Jdu, abych vám připravil místo.

A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.

A cestu, kam jdu, znáte."

Takže: Ať hrajeme a zpíváme na bohoslužbě chorály z kancionálu, reggae, tvrdý rock nebo balkánskou dechovku, je to jedno. Otec nás miluje a je s námi VŽDY a to PRO KREV SVÉHO MILOVANÉHO SYNA. Vždyť je psáno u Lukáše 15,31 On mu řekl: 'Synu, ty jsi stále se mnou a všecko, co mám, je tvé.' Tak to je můj radikální příspěvek k problematice chval dle charismatického způsobu.


"Uctívání Boha nebo charismatická manipulace?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 28 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: vladik v Úterý, 18. duben 2006 @ 07:44:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že jsi to nepochopil... píšeš
"Ať hrajeme a zpíváme na bohoslužbě chorály z kancionálu, reggae, tvrdý rock nebo balkánskou dechovku, je to jedno"

zde nemohu souhlasit..

1. každému je jasné a v KS také že spasení je z milosti a skrze krev Ježíše má káždý přístup k Bohu, že k vykoupení nemůže nic přidat.

2. že chvály nás přibližují k Bohu je z Bible také zřejmé: Žalmy 22:4 Ty jsi ten Svatý, jenž trůní obklopen chválami Izraele.

David říká: Žalmy 73:17 Teprv když jsem vstoupil do svatyně Boží, pochopil jsem, jaký vezmou konec.

Věřím, že skrze chvály a uctívání se přibližujeme více Boží přítomnosti...

třeba Elíša: 2 Královská 3:15 Ale nyní mi přiveďte hudebníka." Když hudebník hrál, byla nad Elíšou Hospodinova ruka.

proč Elíša, který dělal nadpřirozené věci potřeboval hudebníka, aby se setkal s Bohem?

Takže není jedno jaké jsou chvály, jestli duševní nebo duchovní, není jedno jestli je to uctívání nebo koncert, není jedno jestli to Ducha Božího přitahuje nebo odpuzuje..vždyť je psáno že On je jako holubice...

Musíš rozlišovat jednu věc: a to že Bůh je sice Otec ale i Král a Pán. Problém nastává, když z Boha uděláme jen jedno. Vem si Mojžíše, mluvil s Bohem v tváři v tvář, ale když chtěl vidět jeho slávu, tak Bůh řekl spatříš mě jen ze zadu.

Taskže co mě mě týče nemám, problém s tím když někdo řekne ...budeme nyní uctívat a s chválami předstoupíme až před Boží trůn..
Vladimír



Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. duben 2006 @ 08:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohl jsem být nedávno v jednom nejmenovaném charismatickém sboru (raději ho nebudu uvádět).

Co tam ten člověk vyváděl, ale i co vykládal, to bychom se tady všichni divili...

Ale co chci říct, řekl tam i evangelium tak, jak je napsaný v Bibli. Někdo si říká, že se zastávám charismatiků a letničních. Osobně vnímám výklad Božího slova jinak, než se káže u charismatiků. Ba právě naokpak, mě vůbec neoslovuje to "šaškování", kterého jsem mohl být svědkem v tom charismatickém sboru. (i když jsem se tak nezasmál už nejméně rok, jako v tom místním shromáždění nad divadelním představením místního pastora)

Ale evangelium je tam řečeno, tak nemůžu říct ani "ň". V jiném nejmenovaném charismatickém sboru, před asi 6 roky, když jsem tam byl na návštěvě, místní pastor přirovnal Boží slovo k Pedigree Pal (žrádlo pro psy).

Pro někoho by to bylo téměř rouháním, ale po několika letech, když jsem ten sbor navštívil, můžu konstatovat, že se místní pastor zlepšil zásadně ve svých kázáních a podobné příklady už nedává....

Tím chci říct, že je to věc určitého vývoje. Buď ten sbor směřuje k horšímu, nebo naopak k lepšímu..

O katolících si myslím to samý.., oni ve své věrouce mají maiánskou úctu, svaté a jiné podivné nauky, které mě nikdy "nebraly" a nebudou brát...

Ale liturgie a bohoslužba tam je, mohl jsem navštívit katolické bohoslužby a vím, že tam Duch boží vane jako v našich protestantských sborech. Nakonec evangelium tam je řečeno, tak taky nemůžu říct ani "ň".

A že katolíci nezmění svojí věrouku po zveřejnění pár článků na Grano Salis, to je mi jasný. Proto budu s nimi spíš hledat společný body, než rozdíly...

Ale ty, které budu přívádět k Pánu Ježíši osobně, budu informovat, jak chápu teologii, že odsuzuji mariánskou uctu atd...

S přáním pokoje pro všechny křesťany bez rozdílu přeje Karels



můj názor (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 18. duben 2006 @ 09:56:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podívejte se,

při svém znovunarození jsme obdrželi Ducha svatého, máme také zdravý selský rozum, rovněž máme Bibli.

Základní chybou je podle mě, že Hospodin Bůh musí nám křesťanům dávat požehnání. Pokud musí, potom tam není prostor pro jeho volbu. Jenom si přečtěte kolik je proseb, modliteb za prosbu o Boží požehnání. Moc jich v Bibli není.

Když dám peníze Bohu a potom čekám o jeho požehnání - že se mi peníze mnohonásobně vrátí, nejsem už v nebezpečí svodu, že mám rád víc ty peníze, na který čekám, než Boha, který je dárcem?

Proto, když se modlím, tak spíš prosím o milost pro druhé a sebe samotného, než o požehnání. Navíc požehnání je v některých učeních "zúženo" pouze na finanční prosperitu, nebo na uzdravení. Ale takhle to v Bibli nečtu...

Karels



Re: Uctívání Boha nebo charismatická manipulace? (Skóre: 1)
Vložil: nomo v Pondělí, 24. duben 2006 @ 10:16:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Charismatici tvrdí, že uctíváním (speciální velmi lyrický druh chval, však to znáte) se člověk dostává jakoby z nádvoří Chrámu do Svatyně svatých a setkává se s Bohem. Alespoň tak se to tvrdilo v KS v 1. pol. 90. let. Čili může za to onen pověstný charismatický dispenzacionalismus, který porovnává takovým podivným způsobem NZ církev se SZ Izraelem. No prostě se to plete všechno dohromady (to je na dlouhé povídání)."

Kladu si jen otázku, do jaké míry jste schopen oddělit způsob uctívání Boha v židovském světle od "NZ" židovského uctívání Boha v křesťanském světle:-).??? Mám za to, že plést dohromady se to bohužel musí:-)).
Nejde o svatyni, ale o postoj srdce a v tom se člověk může učit celý život nejen od "Židů", ale i od mnoha dalších, kteří svůj život odevzdali tomu Jedinému:-)))



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy