Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 483 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492090
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Zajimavosti
Vloženo Neděle, 12. únor 2006 @ 17:49:20 CET Vložil: ferda

Z našich církví
Baptistický misijní expert o muslimech
Již za deset let mohou muslimové představovat v některých evropských zemích nejsilnější náboženská společenství. Před 40 lety bylo ve Velké Británii 12 mešit. Dnes je jich tam přes 2 000. Počet muslimů roste především díky přistěhovalcům z Pákistánu, Indie a Bangladéše. Proto vypracoval americký baptistický misijní expert Jack Shiflett misijní projekt. Chce školit křesťany, jak mají hovořit s islámskými sousedy a kolegy v práci o křesťanské víře. Shiflett rozlišuje čtyři druhy stylu muslimské zbožnosti. Asi 5 % podporuje radikální islám. Stejné procento nechce mít už s islámem nic společného. Dvě další stejně velké skupiny po 40 % jednak touží po větším islámském vlivu ve společnosti, jednak jsou pro přátelštější kontakty se svými západními sousedy. Tato poslední skupina je otevřená pro křesťanské poselství. Jejich dojmy jsou však ovlivněny materialismem, opilstvím, nemravností a povrchním životním stylem.

Naproti tomu v Alžírsku, Tunisku a Maroku prožívají křesťanské obce nebývalý rozkvět. Posílají své misionáře do Francie, kde působí mezi islámskými přistěhovalci. Několik bývalých muslimů se přiznalo v televizi ke své křesťanské víře. Světlo Ferda

"Zajimavosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Zajimavosti (Skóre: 1)
Vložil: Serafim v Úterý, 14. únor 2006 @ 18:55:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Dopady vysoké porodnosti křesťanů 19.století na pohanské země: --------------- Mezi lety 1846 a 1890 emigrovalo z Evropy průměrně 377 000 křesťanů ročně. Mezi lety 1891 – 1910 se průměrný počet emigrantů prudce zvedl na 911 000 křesťanů za rok. Celkově v letech 1846 až 1930 hledalo nový život v zámoří přes 50 milionů křesťanských Evropanů. Neustále se zvyšoval podíl křesťanské populace starého kontinentu Evropy na celkové světové populaci. V roce 1800 tvořila křesťanská bělošská populace asi 22% a v roce 1930 asi 35% celého lidstva. Podle tohoto výpočtu v r.1800 každý 5.člověk a v r.1930 již každý 3.člověk na Zemi byl křesťan (pokud ne vírou, tak alespoň kulturou). [191, str.46] Vysoká porodnost křesťanů byla demografickým základem světové revoluce křesťanské civilizace. Pohanské společnosti se ocitly pod přímým politickým vlivem evropských křesťanských přistěhovalců. Ať se to domorodým pohanským diktátorům líbilo nebo ne, byli nuceni na tuto expanzi křesťanského způsobu života, politiky, myšlení a ekonomiky reagovat. [191, str.47] V době světové revoluce křesťanské civilizace byly interrupce (umělý potrat-vražda) i antikoncepce v křesťanských státech trestným činem. Tyto činy odsuzovali tehdy i intelektuálové. Např. v r.1871 Americká lékařská asociace doporučovala zacházet s lékaři, kteří provádějí potrat následujícím způsobem: „Tito mužové by měli být označeni Kainovým znamením; měli by být vyvrženi ze společnosti…úctyhodní lidé by se měli přestat s nimi radit, přestat s nimi mluvit, přestat se o nich zmiňovat jinak než s pohrdáním…Bylo rozhodnuto, že opovrhujeme jednáním potratářů a odsuzujeme je a že s nimi nebudeme udržovat žádné styky profesionálně ani jinak, a že budeme, kdykoliv se k tomu naskytne příležitost, hájit a chránit veřejnost před machinacemi těchto osob tím, že budeme poukazovat na fyzické a morální ruiny, které za nimi zůstávají.“ (Willke, John a Barbara, Člověkem od početí, Cor Jesu Č. Těšín 1993, str.198.) [475, str.198] Prodej právě vyvinutých kondomů byl např. v mnoha severoamerických státech od roku 1868 zakázán. V roce 1873 byl tento zákon schválen dokonce i Kongresem. Víc než 200 měst vydalo ještě zvláštní antikondomové vyhlášky. Považovalo se dokonce za kriminální čin, když jedna osoba informovala druhou, že kondom lze použít k předcházení těhotenství. [471, str.161] V USA byla poprvé státem legalizována distribuce antikoncepčních prostředků až v r.1965. [324, str.28] Do roku 1930 všechny pravoslavné autokefální církve, všichni katolíci a všichni protestanti tradičně učily, že nejen poprava dítěte v lůně matky, ale i bránění početí v jakékoli podobě je hříšné. Proto do r.1930 početní křesťanští vystěhovalci z Evropy zalidnili všechny kontinenty. Byl početní dostatek specialistů pro šíření křesťanské víry – evropských misionářů. Tehdy mohlo dojít ke světové revoluci křesťanské civilizace. ---------------- Dopady interrupce a antikoncepce na křesťanskou civilizaci: ----------------------- Popíši, jak se interrupce a antikoncepce podepsala na negativním osudu křesťanských států ve 20.století. Umělé potraty byly od starověku až do 20.století stíhány jako vraždy. V r.1920 ateistický diktátor Sovětského svazu V. I. Lenin vydal zákon umožňující provést potrat na žádost ženy bez udání jakéhokoliv důvodu. Poté byl r.1935 na Islandu schválen zákon povolující umělý potrat v případě ohrožení zdraví rodičky. Na konci 30.let 20.století s podobnými zákony následovaly skandinávské země. V r.1938 to bylo Švédsko. V r.1939 nacistické Německo legalizovalo interrupce pro tzv. méněcenné rasy, Židy a Poláky. Po 2.světové válce došlo k ještě většímu uvolnění zákonů o vraždách nemluvňat v břiše matek a k jejich zavedení i v dalších tradičně křesťanských zemích. [384][248A][475, str.19-22,183-186] Po Sovětském svazu dalších prvních 8 míst na světovém žebříčku potratovosti zaujímaly bývalé socialistické státy, které si nechaly v letech 1956-1957 (v NDR až r.1972) od Sovětů vnutit nejvolnější potratové zákony na světě. [475, str.323] Neskandinávské západní demokracie se k vraždění nemluvňat v lůně matek připojily v průběhu 60. a 70.let 20.století. [248A] Dne 22.1.1973 bylo rozhodnutím federálního Nejvyššího soudu USA v kauze Roe versus Wade legalizováno zabíjení nenarozených dětí v lůně matky. Všechny zákony jednotlivých států v USA, které zakazovaly umělý potrat, se tím staly neplatnými. [475, str.5,26,29] V současné době dochází ve Spojených státech ročně k 1,5 -1,6 milionu umělých potratů – téměř každé třetí počaté dítě bylo zabito potratem [475, str.84,188][78, str.183]. Do roku 1994 bylo v USA zavražděno více než 30 milionů dětí. V těch Spojených státech, které mají dodnes na bankovkách heslo „In God we trust“ - V Boha my věříme. Anglikánská denominace na lambethské konferenci, jež se konala roku 1930, se zdráháním povolila antikoncepci. Většina ostatních protestantských denominací v tomto rozhodnutí anglikánskou denominaci později následovala. Stalo se to poprvé v dějinách protestantismu. V roce 1951 také katolický papež Pius XII. povolil antikoncepci, byť pouze přirozenou (PPR). Avšak stalo se to poprvé v dějinách katolické tradice. [177, str.473-474] V USA byla poprvé státem legalizována distribuce antikoncepčních prostředků v r.1965. [324, str.28] Při pravidelném používání kondomu, se objeví pouze 1 nechtěné těhotenství u 100 žen za 1 rok. Počet selhání současných kondomů činí 1%. Pokud má žena kondomem chráněný pohlavní styk 2x týdně, znamená to, že se 1 těhotenství objeví za 10 000 případů správného použití kondomů. [471, str.161] I hormonální antikoncepce, používaná ve světě od r.1961 se stále zdokonaluje. Dnes zabraňuje otěhotnění (či způsobuje miniinterrupci) téměř na 100%. Také katolické přirozené plánování rodičovství (PPR) se zdokonalilo a v 90.letech 20.století už zabraňuje těhotenství na 99%. [226] Když se západní bílí Evropané a Severoameričané od 60.let 20.století rozhodli za použití antikoncepce mít pouze jedno nebo maximálně dvě děti, posílili práva pachatelů násilných trestných činů a zrušili trest smrti za vraždu, tak si neuvědomovali, co tím způsobí. Uvolnili prostor své civilizace rychle rostoucím etnickým skupinám s vysokým procentem kriminality (v Evropě cikánům, v USA černochům). V Evropě žije, především na území postkomunistických států, 6 milionů cikánů (Romů). Ti zde tvoří nejvyšší procento vězňů. Proto zde epidemicky vzrostl počet násilných a kriminálních činů. [275][176, str.765-766,769-770][362][191, str.50] Stejná práva, jako na Západě, dostali násilní recidivisté v postkomunistických zemích teprve v 90.letech 20.století. Nicméně tato práva recidivistů zde platí zatím jen 10 let, a tak si západní cizinci např. na Praze pochvalují relativně nízkou kriminalitu. Angličanka, která v Praze žije již od r.1988 říká: „Klidně mohu jít ve tři ráno sama domů, v Londýně bych to nikdy neudělala.“ (Praha je bezpečná, Lidové noviny, 21.1.1999.) [342] Ačkoliv v roce 1950 tvořil počet obyvatel průmyslových demokratických států (kulturou křesťanských a Japonska) více než jednu pětinu světové populace, do roku 1985 tento podíl, díky antikoncepci a interrupci poklesl na jednu šestinu. V r.1964 činila porodnost v dnešních zemích Evropské unie 2,78 dítěte na 1 dospělou ženu, v r.1982 poklesla na 1,68 a dnešní hodnoty jsou ještě horší. Proto do roku 2025 se má podle předpovědí zmenšit počet obyvatel průmyslových demokratických států na méně než jednu desetinu. V té době budou patřit mezi dvacítku nejlidnatějších zemí pouze Spojené státy a Japonsko. Většina ostatních vyspělých demokratických států se ocitne v kategorii malých zemí. Toto jejich poměrné snížení podílu na světové populaci bude po příštích třicet let pro průmyslové státy největším dilematem. [191, str.50][475, str.169] Popravování nenarozených nemluvňat lékaři je nejpozději od 70.let 20.století povoleno zákonem nebo netrestáno ve všech státech světa mimo islámské státy, a některé katolické státy – Irsko [154], Filipíny, Singapur, Latinskou (střední a jižní) Ameriku a částečně Polsko. V zemích, které povolují vraždu potomka na prostou žádost rodičky, žije zatím 40% populace planety. V zemích, které povolují usmrcení nenarozeného potomka pouze z důvodu záchrany matčina života, žije 25% obyvatelstva Země – jde zhruba o polovinu Afriky, velkou část Asie, Jižní a Střední Ameriku, Irsko a do jisté míry Polsko. Zároveň je všude (kromě islámských států, kde Egypt je výjimkou z pravidla) povolena antikoncepce. Proto je počátkem 21.století každý 6.člověk na Zemi muslim. [117][86][475, str.7][453] Jedině normální porodnost neomezovaná interrupcemi a trvalou antikoncepcí nebo přistěhovalectví by mohly západní demokratické státy počátkem 21.století zachránit před bičem euthanasie (popravováním starých lidí skrze lékaře). Ta je legální i podle zákona zatím jen v Nizozemí [460B]. Demokratické země si vybraly místo porodnosti raději přistěhovalectví. Proto lze na západě již několik desetiletí pozorovat stěhování národů. Toto stěhování národů je jiné než v 19.století. Základní odlišností dnešní migrace je skutečnost, že dříve směřovala z křesťanských technicky vyspělých společností do pohanských méně vyspělých. Současné migrační pohyby směřují z islámských států do vylidňující se Evropy a Australasie, z tradičně katolické Latinské Ameriky do vylidňující se tradičně protestantské Severní Ameriky. Dynamika migračního procesu v průběhu let 1983-2001 vzrůstá. Zatímco v r.1989 žilo mimo svoji vlast přes 50 milionů lidí, v r.1992 to již bylo 100 milionů (z toho 17 milionů utečenců) a v r.2001 je to 150 milionů. V celosvětovém měřítku téměř polovinu všech emigrantů představují ženy. Mezi emigranty stále rychleji roste procento vysoce kvalifikovaných odborníků. Do Evropy se stěhují muslimové jako pracovníci i jako studenti. Jen západní Evropa v r.1991 hostila 16,5 milionu cizinců. R.2001 hostí oficielně 20 milionů muslimů. Zvýšený počet přistěhovalců se usazuje nyní především v Německu, Itálii, Rakousku, Španělsku a Holandsku, v menší míře ve Velké Británii. V Británii žije 2,5 milionu muslimů a ve Francii přes 5 milionů. V Německu žije trvale a oficielně 3 240 000 muslimů, je zde 2 204 islámských modliteben a 70 klasických mešit. Přírůstek za poslední rok činí 200 000 islámských věřících. Podle údajů Centrálního institutu islámského archivu v Německu se sídlem v Soestu zbožnost německých muslimů narůstá: 74% z nich navštěvuje mešitu či modlitebnu. Protestantské křesťanské bohoslužby pravidelně navštěvuje 1740000 Němců. To znamená, že více občanů Německa navštěvuje islámské pobožnosti. Informace o návštěvnosti katolických bohoslužeb mi nebyly dostupné. Muslimů pracuje v Německu daleko více, než výše uvedené číslo. Objevuje se i názor, že na území Německa se nachází 9 [385B] až 12 milionů cizinců, převážně muslimů. Pouze 52% muslimů žijících r.2001 v Německu považuje německou ústavu za slučitelnou s Koránem. Co se týče konkrétních islámských národností, tak je mi známo, že v EU je podle Eurostatu (statistický úřad EU) asi 2,5 milionu Turků a téměř 1,2 milionu Maročanů. To je téměř 5% marockého či tureckého obyvatelstva. K tomu je třeba připočítat naturalizované osoby. [489][425, str.159][277, str.5][372][290][365] Proto je povinností zde žijícího zbytku křesťanů, provádět křesťanskou misii těchto přistěhovalců, a to pod vedením Ducha svatého (což se však neděje). [410][243, str.46][32] Tisíce muslimů se během svých vysokoškolských technických, vojenských a přírodovědných studií v Evropě naučily celý Korán nazpaměť. Tím se staly zatvrzelejšími muslimy, než byli ve své původní vlasti a na počátku svých studií. Budou v Evropě šířit islám všemi prostředky, neboť dle zakladatele islámu Mohameda, je to nejsvatější povinností každého muslima. Přitom cílem islámské misie není obrácení jednotlivců, nýbrž ovlivňování státních organizací a společenských struktur. [427][144][277][32] Naneštěstí soudobí západoevropští křesťané nečtou Písmo svaté s vírou a nemodlí se. Proto jim chybí plnohodnotná křesťanská víra i misijní horlivost. Všechny tyto skutečnosti pravděpodobně umožní světovou revoluci islámské civilizace a islámské justice zvané šaría



Stránka vygenerována za: 0.13 sekundy