 |
Právě je 115 návštěvník(ů) a 4 uživatel(ů) online: ivanp rosmano JirkaB Willy
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125240623 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Povzbuzení: Pokrytectví
Vloženo Úterý, 17. leden 2006 @ 09:32:51 CET Vložil: Bolek |
poslal Nepřihlášený Ježíš Kristus přišel, aby nás vysvobodil z našich hříchů.
Žijme podle jeho Slova a ne podle toho jak se na nás dívají ostatní lidé, žijme podle Bible a ne podle tradice, žijme podle Ducha a ne podle těla.
|
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: rive v Úterý, 17. leden 2006 @ 11:01:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Přidávám svůj souhlas k tomuto povzbuzení,
i k včerejšímu zamyšlení Joela.
(Poslední dobou toho bylo na granosálu hodně špatného).
Efezským 6. kapitola
11. Oblecte plnou Boží zbroj, abyste mohli odolat ďáblovým svodům.
12 Nevedeme svůj boj proti lidským nepřátelům, ale proti mocnostem, silám a všemu, co ovládá tento věk tmy, proti nadzemským duchům zla.
13 Proto vezměte na sebe plnou Boží zbroj abyste se mohli v den zlý postavit na odpor, všechno překonat a obstát.
14 Stůjte tedy `opásáni kolem beder pravdou, obrněni pancířem spravedlnosti,
15 obuti k pohotové službě evangeliu pokoje´
16 a vždycky se štítem víry, jímž byste uhasili všechny ohnivé střely toho Zlého.
17 Přijměte také `přílbu spasení´ a `meč Ducha, jímž je slovo Boží´
Mrzí mě, že často končí diskuze na Granosálu osobními útoky člověka proti člověku ...
Písmo nás povzbuzuje přece opásejme bedra "pravdou". Vždyť ve skutečnosti vůbec nejde o boj "člověka proti člověku" , ale tady jde o zcela jiný boj - duchovní.
A tak se nesoustřeďme na boj proti člověku, ale mějme stále na zřeteli, že jde přede o boj proti "mocnostem".
Bůh nám nabízí správné metody boje:
- bedra opásat pravdou,
- obrnit se pancířem spravedlnosti,
- aktivně se obout do služby evangelia
a vždy myslet na to, že jsme
- chránění štítem víry.
rive
|
|
|
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Benjamin v Úterý, 17. leden 2006 @ 11:16:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | mě by čistě teoreticky zajímaly konkrétní příklady, kdy "často končí diskuze na Granosálu osobními útoky člověka proti člověku ..".
Můžeš je zde doložit? Je-li to často, budou jich nejspíše desítky. Nebo je tvoje tvrzení jen propagandistický záměr? |
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: rive v Úterý, 17. leden 2006 @ 15:31:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A nebo B nebo C
"C" je správně -je to "tvrdá propaganda"
:))) bez Boží zboje na Granosális jen na vlastní nebezpečí
Ale chápu proč tě štve to slovíčko "čato",ale není někdy vůbec špatné nasadit vyšší laťku.
usilujme o vyšší laťku
rive
|
]
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Benjamin v Úterý, 17. leden 2006 @ 16:25:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není přímá odpověď. Máš-li Boží zbroj, pak máš i bedra opásaná pravdou. Nezakrývej tedy pravdu a řekni na rovinu a po pravdě, které případy to jsou, které skončily napadáním člověka. Anebo řekni na rovinu, že to nebyla pravda a řekl jsi to proto, že jsi nunesl, když někdo tvoje přesvědčení pádnými argumenty vyvrátil. Nazývat to však napadáním člověka (nebo lží - viz jirkrupa) je dost podpásově unfair, řekl bych i "tvrdý" hřích. |
]
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: rive v Úterý, 17. leden 2006 @ 17:05:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | bratříčku Benjamíne
asi si mě s někým pleteš, já jsem žena - sestra, nebylo mým záměrem rýpat,
jen povzbudit,
rive |
]
|
|
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Speranza v Úterý, 17. leden 2006 @ 14:03:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Možná že někteří z nás jsou zvyklí na arogantní způsob mluvy a nejsou si vědomi svého hříchu, zatímco ostatní ho překrývají svou láskou, nebo na něj někdy jemně upozorní jako rive.
Bůh nám buď milostiv!
S pozdravem Speranza
|
|
|
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Benjamin v Úterý, 17. leden 2006 @ 16:34:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Hřích nelze přikrývat, ani láskou. Ale Láska přikryje množství hříchů. Láska Boží a Jeho milovaného Syna. Ovšem jen tehdy, když se hříchy vyznají a činí se pokání. Hříchy v učení (bludy) jsou hříchy veřejné, protože se šíří veřejně. Je tedy nutné na ně poukazovat veřejně a je nutné je (poté co si jejich původci uvědomí, co napáchali) i veřejně vyznat, činit z nich pokání a opustit je. To je cesta Páně.
Každý kdo přikrývá "láskou" hřích, mluví jemně, aby se snad někoho nedotkl a zavírá nad ním oči, hřeší proti Bohu i lidem. Takový člověk se bude jednou zodpovídat ze svého jednání před Bohem.
Náš Pán se nerozpakoval vzít do ruky bič a vyvolat skandál v chrámě Páně, jen aby na hřích dostatečně důrazně poukázal. Nebojme se lidských řečí a následujme jej i v tomto příkladu. |
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 17. leden 2006 @ 19:51:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Benjamine, pozn.:
- na zmíněném místě se mluví výslovně o lásce lidí k lidem.
- o vyznání a pokání se mluví skoro všude, ale tady ne. Láska - mezi lidmi - přikrývá množství hříchů, a to i nevyznaných, dříve, než to člověku dojde, aby činil pokání.
To jsem prožil nesčíslněkrát.
Láska přikrývá množství hříchů - ale ne všechny. Žádný z nás se z pokání neuleje.
To ti píše člověk, který zde na granu "hrubiánů mravy pěstí".
Nepochopil jsem , proč sem někdo dal nadpis "pokrytectví".
Olin |
]
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Benjamin v Úterý, 17. leden 2006 @ 20:38:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oline, pozn:
- na zmíněném místě, tedy 1. list Petrův, 4, 8 je napsáno doslova:
"Přede vším pak lásku jedni k druhým opravdovou mějte; nebo láska přikryje množství hříchů." tak i v jiných českých překladech. Jen ten váš překlad z KMS (Nová smlouva) na kritickém místě používá výraz přikrývá, což vám zřejmě dovoluje z tohoto vyvozovat, že se jedná o lásku lidí k lidem.
Já osobně, a věřím, že nejsem sám, tomu rozumím tak, že apoštol Petr nás zde nabádá k lásce s připomínkou a poukazem na eschatologický přesah Boží lásky, která jednou (rozuměj na Posledním Soudu) přikryje množství hříchů.
Židům 9:27 A jakož uloženo lidem jednou umříti, a potom bude soud,
28 Tak i Kristus jednou jest obětován, k shlazení mnohých lidi hříchů; podruhé pak bez hříchu ukáže se těm, kteříž ho čekají k spasení.
Židům 10:30 Známeť zajisté toho, jenž řekl: Mně pomsta, já odplatím, praví Pán. A opět: Pán souditi bude lid svůj.
Židům 10:38 Spravedlivý pak z víry živ bude.
Tato výsada přikrytí hříchu (potom, až jednou) se týká pouze Boží Lásky v oběti Jeho Syna.
Kdybychom připustili, že láska lidí k lidem přikrývá (nyní, průběžně) hříchy druhých, snížili bychom tím jedinečnost a výlučnost Kristovy oběti. Kristem, který má moc přikrýt hříchy druhých, by pak mohl být kdokoliv, kdo projevuje lásku k druhým. To však je v hrozném rozporu s celým kontextem Bible, s jejím Duchem i s Božím plánem. Je třeba číst Bibli nikoliv ve vytržených izolovaných úryvcích, ale v celé její souvislosti. |
]
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Olin v Úterý, 17. leden 2006 @ 22:13:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To máš, Benjamine, jedno: Lásku JEDNI K DRUHÝM OPRAVDOVOU MĚJTE, nebo (= neboť)...
jedná se o lásku mezi konkrétními lidmik, kteří se znají a stýkají. Tak tomu věřím zase já.
//eschatologický přesah Boží lásky, která jednou (rozuměj na Posledním Soudu) přikryje množství hříchů.
Toto je na mě moc spekulativní, a tvůj závěrečný odstavec je prostě mylná dedukce.
Je ale pravda, že to, o čem mluvíme, se projeví i na soudu. Ale o tom zde Petr nemluví. Mluví o tom, jak se lidé mají k sobě chovat, jestliže očekávají Kristovo království, které brzy přijde.
Nejde o život, je to samozřejmě jen rozdílný teologický pohled, ale jde o praktickou teologii.
Olin |
]
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Benjamin v Úterý, 17. leden 2006 @ 23:04:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bavíme-li se o první části té věty: Přede vším pak lásku jedni k druhým opravdovou mějte;, pak se nepochybně jedná o lásku lidí k lidem (ovšem nikoliv eros ale agapé).
Bavíme-li se o druhé části věty: nebo láska přikryje množství hříchů." , pak dle kontextu Bible nemůže jít o lásku lidskou.
Bavíme-li se o obou částech jako jedné větě, pak závěr, že na základě tohoto slova se nemá o hříchu mluvit ale láskou ho přikrývat, je naprosto scestný. Důsledkem není mylná dedukce ale skutečný a nepřijatelný posun v nakládání s hříchem. Pro křesťany naprosto nepřijatelný: "Kdybychom připustili, že láska lidí k lidem přikrývá (nyní, průběžně) hříchy druhých, snížili bychom tím jedinečnost a výlučnost Kristovy oběti. Kristem, který má moc přikrýt hříchy druhých, by pak mohl být kdokoliv, kdo projevuje lásku k druhým. " |
]
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 18. leden 2006 @ 00:02:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | : //nebo láska přikryje množství hříchů." , pak dle kontextu Bible nemůže jít o lásku lidskou.
Promiň, to je kontext tvé hlavy, ne Bible. Můj kontext je jiný.
Další odstavec mi napovídá, že si praktické použití tohoto slova nejspíš neumíš správně představit. Pak ti to samozřejmě nesouhlasí.
Obecně známá je jedna konkrétní biblická praxe podle tohoto slova: Jednání Šema a Jefet, když se dozvěděli o otcově hříchu.
Je zjevné, že máš před očima nějakou jinou situaci, kdy někdo zamlčuje nebo bagatelizuje hříchy, o nichž je třeba mluvit. Vynášet obecné internetové rady, jak se kdy zachovat, nebudu ani náhodou. Jisté je jen to, že toto slovo mluví o lásce mezi lidmi a že ho lze aplikovat správně stejně jako nevhodně.
Pro mě, coby křesťana, je tento výklad nejen přijatelný, ale i následováníhodný. Kristovu oběť to nijak nesnižuje. Kristova oběť mi to umožňuje pochopit, dělat a učit. Dál zůstává jedinečná. I kdybych se za někoho obětoval a spasil (=zachránil) ho, stále je jedinečná a výlučná. Jenže jsme následovníci Kristovi, ne?
Olin |
]
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Benjamin v Středa, 18. leden 2006 @ 08:49:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V tomto se tedy neshodneme. Myslím, že jsem můj pohled vysvětlil dostatečně. |
]
Re: Pokrytectví (Skóre: 1) Vložil: Olin v Středa, 18. leden 2006 @ 11:02:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Well, pokoj s tebou.
Olin |
]
|
|
|
|