Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116462070
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Rick Joiner a jeho vidění -Je to opravdu od ďábla II + ''očima Aleše Franze''
Vloženo Sobota, 26. listopad 2005 @ 00:01:02 CET Vložil: Bolek

Charismatici poslal jirikrupa

   Před chvílí jsem dokončil jeden  příspěvek k předchozímu článku , který tady byl o mluvení v jazycích.     Následně mne napadlo, že bych konečně mohl dokončit rozepsaný článek o Rickovi  Joinerovi respektive o tom, jak o něm Aleš mluví. Pouštím se tedy do toho, ale měním svůj původní úmysl pojmout tento článek Alešovským stylem x vět a citátů a jen vynesu ze srdce několik myšlenek, které k tomu mám, popřípadě citáty potřebné v jisté míře doplním.

1) Zajišťování nerozsuzovatelnosti Rick jednoznačně říká v několika jasných a srozumitelných prohlášeních na různých místech, že Písmo má nejvyšší autoritu a že proroctví (k čemuž patří i jeho vidění) se musí rozsuzovat, přesto Aleš navozuje dojem, že si Rick "zajišťuje nerozsuzovatelnost" a že má svá vidění nad Bibli. Je to lež o Rickovi ! 2) Prorocké zážitky nebo skutečná setkání Rick v knize Povolání do poslední bitvy uvádí, že si není zcela jist, zda šlo o setkání se skutečnými lidmi, nebo jestli vše byli prorocké zážitky. (O tom jsem napsal článek Rick Joiner a jeho vidění , který je někde tady nebo u mne ). Rick sice je otevřen pro možnost setkání se skutečnými lidmi (čemuž je mu příkladem Mojžíš, který zemřel a "byl pochován" , a pak se zjevil Ježíši) , ale přiklání se k názoru, že šlo o "prorocké zážitky s neskutečnými lidmi a místy" (tuto pozici jednoznačněji a vyhraněněji zastává např. onen můj původní článek ) ,kdežto Aleš jednoznačně mluví o spiritismu, setkávání s mrtvými duchy neboli v jeho slovech věštími duchy. Aleš pomíjí to, že by vskutku mohlo jít pouze o "prorocká vidění s neskutečnými lidmi"...to jsem vůbec v jeho studiích , kde se vyskytovalo něco o Rickovi (četl jsem dvě) nenašel. (nepočítám-li, že to bere za setkání s věštími duchy) 3) Kámen úrazu ..skutečné setkání ? ..( a znovu o viděních ) Dírou tohoto problému a kamenem úrazu je Rickovo prohlášení, že je otevřen (např. na onom základě zemřelého a pochovaného (byť asi jen "Bohem pochovaného" Mojžíše) ) k možnosti setkání se skutečnými lidmi. Já jsem přesvědčen, že Rickova vidění byla vskutku jen vidění, nikoli "reálná" setkání a Rick také říká, že se k tomu kloní více. Kdyby mi žena nebo dcera řekly, že se setkaly "reálně" s apoštolem Pavlem, nepřijal bych to, v tom postoji, který mám teď. Kdyby se stalo, že by ovšem byly někam přeneseny mimo tělo , což je biblické, třeba do ráje, což je také biblické a tam se s někým setkaly..tak to vskutku ještě nevím, co bych si o tom myslel a jak bych to řešil. (myslíte si, že ten člověk, co byl (v těle či mimo tělo..jak o tom mluví Pavel v Korintským) přenesen až do ráje, tam viděl jen Ježíše a popř. anděly?) Můžete k tomu přidat to slovo Ježíše k jednomu z ukřižovaným, "pravím Ti dnes budeš se mnou v ráji"..a pro mne osobně se to pak stává místem, kdy si nejsem v této záležitosti stoprocentně jist k odsouzení čistě na základě principu ..."nedotazujte se mrtvých." Aleš tvrdí (zdá se mi), že v této rovině prostě neexistuje možnost setkání s již zemřelými ..nikdy a nikde. Je to pro něj nepřekonatelný problém a situaci Mojžíše, který zemřel, řeší vysvětlením, že se stejně nakonec v podstatě Mojžíš octl v podobné situaci jako Elijáš, který byl "vzat do nebe" ještě za svého života a v těle. (a možná ještě i jinými výklady) Ve zjevení vidí Jan ty, kteří již zemřeli a slyší je....je to biblické a nejde to okecat...jsou tam prostě ..v tom jeho vidění..jasné osoby, které již zemřely...i když ne konkrétní, ale co na tom..princip je možný. Makedonec také na Pavla mluví a Pavel jej viděl ..a copak máme dovolený jakýkoliv spiritismus? Nemáme komunikovat s žádnými duchy, ani zemřelými, ani nějakými jinými. Copak sdělení Makedonce Pavlovi ve vidění není "duchařina"? Jde o to, že jsou dvě roviny. Jedna rovina jsou sny a vidění, druhá rovina je jakési reálné setkání. Rick tvrdí, že si myslí, že nešlo o reálná setkání, ale dle jeho vidění Písma je tomu otevřen, že by se to mohlo stát. Aleš nepřijímá ani možnost vidění a snů (bez skutečných reálných setkání), k čemuž se Rick přiklání, a rovnou bere Ricka jako toho , který se setkává se skutečnými reálnými "lidmi", což teda už totálně "rozcupovává". Mně je také nepříjemná situace, kdy by lidé začali houfně "mluvit s mrtvými a reálně se s nimi stýkat" . Nevěřím tomu. Proto ani nevěřím, že se Rick reálně setkal s apoštolem Pavlem, ale jsem přesvědčen, že to bylo jen obrazné poselství od Boha. (možná tomu ale nerozumím) Nicméně ať tak či tak, je potřeba tento problém nezkreslovat a nedávat Rickovi do pusy, že se stýká s mrtvými "reálně", když on sám mluví spíše o vidění, snu "prorockém zážitku". 888 To, že je "otevřen možnosti reálného setkání"..tedy že by to mohlo být i takto. ....to je onen kámen úrazu . 888 Je to věc, kterou já řeším tvrzením, že to Bůh tak nedělá prostě. Že neposílá Pavly, aby přišli sem a někomu se zjevily. (jedno % ovšem ve mně trochu hlodá, např. s možností být přenesen mimo tělo do ráje nebo třeba když se Ježíš setkal s "duchy , kteří neuposlechly za dnů Noe" ..nemohl by někdo např. při onom "vytržení" do ráje ..znovu opakuji..to je biblické..se ocnout i klidně na tomto místě ..a tam se s někým setkat. ( neříkám, že to je ráj) Ještě jednou, myslím, že Bůh, dává-li setkání s "osobou", že je to jen vidění, či sen, které je poselstvím, Bohem vymodelovaným obrazem..důkazy jsem uváděl v předchozím mém článku ...nemyslím si, že je to to reálné setkání a Bůh by tyto "osoby" pověřoval, aby se nám zjevovali. To tak není. Jediný příklad se stejně stal jen Ježíši a ještě k tomu zpochybnitelný a jen jednou. (mluvím o Ježíši a Mojžíši na hoře proměnění) ..(a to stejně ještě kdo na 100% ví, jestli to bylo opravdu "reálné setkání"..nikoli Boží vykreslení..jako třeba onen Makedonec, nebo Pavel ve vidění Ananiáše..taky to nebyl skutečný duch Pavla, když jej Ananiáš viděl .byť je zde trošku jiná rovina) Ono 1% určité možnosti i reálného setkání , ve smyslu jak jsem popsal výše se mi biblicky jeví možný a nemohu jej jen tak apriori jednoznačně sakum pikum odsoudit! Prostě říct, že "nikdy to Bůh takto nemohl udělat a nemohlo se to nikdy stát ..a i ten člověk, co byl přenesen do ráje..tam viděl jen Ježíše a anděly..jinak tam bylo liduprázdno. " To prostě nemohu říct..mluvím zatím za sebe a za svůj postoj a poznání. A´t už věříte či vidíte tuto možnost biblicky tak či tak "možnou" či "nemožnou". Je potřeba říct, že Rick netvrdí, že by se takto reálně s nimi setkal, je tomu jen "otevřen"..neboť se mu to zdá přece jen biblicky možné. Naopak se ovšem přiklání spíše k názoru,že to nebyla reálná setkání. A uvádí důvod. .že když jsou reálná setkání, jsou velmi živá..když jsou sny blednou. Toto odůvodnění, ve kterém Rick odůvodňuje postoj, proč že se kloní k názoru, že to jsou spíše sny a vidění, než reálná setkání, Aleš bere, vytrhává z kontextu a uvozuje slovy "potvrzením pravosti jeho zážitků mu je .." a uvadí toto souvětí, které ale vůbec nemluví o pravosti jeho zážitků. 4) Jedno zkreslení Lež či pomýlení..věřím, že pomýlení, protože kdyby to Aleš úmyslně obrátil, musel bych přestat věřit, že jedná upřímně a s touhou po čistotě Božích věcí, jak on jistě ve své sebekritice a ve svém sebehodnocení věří. Toto stojí za zamyšlení. Je zde obrat a přesunutí smyslu..skutečná věta či souvětí Ricka, ale s jiným významem. !!! Tuto záležitost uvedu v plném znění, aby bylo jasné, jak zde Aleš zkreslil Rickovo tvrzení do jiného smyslu: "Jedním z důvodů, proč se přikláním k názoru, že toto byly prorocké zážitky a že jsem nemluvil se skutečnými lidmi, byla doba jejich trvání. Tak např. většina lidí už měla sny, které byly tak reálné, že si chvíli po probuzení mysleli, že to byla skutečnost. ***Nicméně i nejrealistyčtější sny obyčejně začínají blednout a po několika hodinách mohou být zapomenuty"*** " ..dále uvadí, že se skutečně setkal s Pánem a anděly a nebo měl jen vidění Pána a andělů (to je biblicky možné a nemůžeme jej apriori odsoudit) ..a že ví o tom rozdílu..sny vybledly, ale ta setkání jsou živá. A tak i s drtivou většinou těch zážitků popsaných v knize.. . "Kromě několika málo zkušeností zahrnutých v těchto knihách tyto prorocké epizody vybledly stejně jako zjevení a nezůstaly jako skutečná setkání" Aleš Franz ale tvrdí: "Joynerovi je potvrzením pravosti zážitků i to, že po procitnutí nemizí: „…***i nejrealističtější sny obyčejně začínají blednout a po několika hodinách bývají zapomenuty. Se skutečnými zážitky to tak není.***“[44]" A to není pravda. Rickovi toto není vůbec potvrzením pravosti zážitků, nýbrž jedním z důvodů, proč se příklaní k tomu, že se nesetkal se skutečnými "reálnými" lidmi, ale byly to obrazy a především poselství od Boha. (kdyby řešil otázku pravosti zážitků samostatně, přidal by jistě i jiné měřítka pravosti, zde ale jen porovnává se sny a viděními) Že to Aleš posunul a neporozuměl, vidím i z jeho dalšího sdělení hned navazujícího na předchozí jeho citovaný výrok: "Kdyby však tuto poučku Joyner aplikoval na své zjevení obecně, musel by dojít k závěru opačnému, neboť přiznal: „…ačkoli prorocké zážitky, které provázely toto poselství, byly v tu chvíli velmi skutečné, jen o pár hodin později se zdály jako nereálné.“ "
5) Ještě jednou rozsuzování Také Rick neříká, že jeho vidění nemají bý rozsuzována...jak ale Aleš tvrdí či přinejmenším naznačuje "Druhým bravurním obratem, kterým si Joyner zajistil nerozsuzovatelnost, je jeho tvrzení, že církev" ale vysvětluje: "Nikdy nám nebylo řečeno, že si máme podle proroctví vytvořit vyučování - na to máme Písmo. A nikdy nám nebylo řečeno, že proroctví je neomylné.To je důvod, proč máme proroctví rozsuzovat. Písma, jak byla původně napsaná, jsou neomylná. Jsou skalou pravdy a čistým zjevením Boha a jeho cest, ne nichž můžeme postavit své životy s jistotou, že Písmo zůstane stát navěky." atd. 6) Vidění a Rickova "vlastní" vyučování Aleš to vidí tak, že Rick vkládá do ůst duchů zemřelých svá vyučování. Rick to vidí takto: "Proroctví by nemělo být používáno k ustanovení doktrín, k tomu máme Bibli a věřím, že učení Bible je kompletní a nesmí být k němu nic přidáno" a pak říká, že ony "prorocké zážitky mu připomínali (to může být pravda) jeho vlastní vyučování nebo která slýchal, jen je prohlubovaly..znovu nějak osvětlovaly Písmo..což také vidí v Písmu, že někdy "prorocký zážitek" pomohl osvětlit nějaké místo Písma, nikoli ustanovit novou doktrínu" Otevřeně tedy mluví o "svých učeních" a na jiném místě dokonce varuje "byl jsem si vědom, že by se má vlastní učení nebo předsudky mohly snadno vplížit do mých zápisků a přestože jsem se snažil tomu zabránit, uznávám možnost, že se to někde mohlo objevit" 7) Závěr Prostě já nevidím Ricka jako člověka, který "si snaží zajistit nerozsuzovatelnost" , ani jako člověka, který se staví nad Písmo (či svá vidění), ani jako člověka , který běžně komunikuje s mrtvými , nevidím ho holt jako člověka, jehož pokora je zástěrou falešnosti, jak také tvrdí Aleš (v oddílku o falešných prorocích) , ale vnímám jej jako člověka pokorného, uznávajícího autoritu Písma, člověka prorocky obdařeného, ale vybízejícího nás k rozsuzování proroctví . Vnímám jej jako člověka, u kterého je možné, že opravdu měl vidění a sny, ve kterých mu předával Pán nějaké poselství pro nás. Vidím ho jako člověka, jehož modlitby, aby "nás sám Pán vedl při čtení jeho knihy" se naplnily i na mém životě. To otevření se možnosti skutečného setkání s lidmi, kteří již zemřeli, vidím jako myšlenku nebezpečnou, zneužitelnou , ale z jistých důvodů zde uvedených ne absolutně a za všech okolností na 100% heretickou. Myslím si, že to vše byla jen Rickova vidění a sny , ne reálná vidění, ale holt nejsem ve stavu "odsoudit" toto Rickovo sdělení jako totálně z "pekla" (od ďábla). ****Toto si myslím je největší problém.**** Ostatní problémy s učením jsou normální biblické problémy. Rick není neomylný a mohl do knihy vložit své "věci" a nikdo z nás je není povinen přijímat. Rickovi spisy nejsou Bible, ať už by mu je všechny "nadiktoval" sám Ježíš..a třeba by to i byla pravda. Nevěříš učení tam danému...nevěř..ok..nemusíš. Vidíš tam něco špatně..ok..oprav, varuj, konfrontuj..ale tvrdit, že Rick je od ďábla, to je moc vážné slovo. Ještě na závěr jedno Rickovo slovo: "Znovu Vás prosím, abyste měli na mysli, že ačkoli prorocké zážitky, které provázely toto poselství, byly v tu chvíli velmi skutečné, jen o pár hodin později se zdály velmi nereálné. to byl častý problém při jejich zapisování. Snažil jsem se je zapsat co nejvěrněji, ale v žádném případě netvrdím, že jsou to přesná slova, která jsem slyšel, nebo že všechno, co jsem o těchto zážitcích napsal, je zapsáno přesně tak, jak se to objevilo. Přestože jsem ale mohl některé detaily zapomenout nebo ne vše správně formulovat, poselství je pravé, je od Pána a čas je blízko." (Rickovo tvrzení, na které má biblické právo a mi jej máme biblické právo zkoumat a přijmout či odmítnout) Joel Pokoj Vám ****PS: Alešova slova jsou brána především z jeho spisku Spiritismus v charismatickém a letničním hnutí I a Rickova z úvodu ke knize Povolání do poslední bitvy .


"Rick Joiner a jeho vidění -Je to opravdu od ďábla II + ''očima Aleše Franze''" | Přihlásit/Vytvořit účet | 13 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Rick Joiner a jeho vidění -Je to opravdu od ďábla II + ''očima Aleše Franze'' (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 27. listopad 2005 @ 22:12:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Já jen, že máš asi na mysli Aleše France...



Re: Rick Joiner a jeho vidění -Je to opravdu od ďábla II + ''očima Aleše Franze'' (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Neděle, 27. listopad 2005 @ 22:14:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Jo a jestli je Rick Joyner spiritista nebo ne, to podle mě není tak podstatné, podstatné je, že jeho výtvory je třeba označit za brak a ne za seriózní křesťanskou literaturu vhodnou pro zdravý duchovní vývoj...



Zajisteni nerossuzovatelnosti - Proc by to musela byt lez o Rickovi? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 28. listopad 2005 @ 13:59:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
jk
1) Zajišťování nerozsuzovatelnosti

Rick jednoznačně říká v několika jasných a srozumitelných prohlášeních na různých místech, že Písmo má nejvyšší autoritu a že proroctví (k čemuž patří i jeho vidění) se musí rozsuzovat,

přesto Aleš navozuje dojem, že si Rick "zajišťuje nerozsuzovatelnost" a že má svá vidění nad Bibli.

Je to lež o Rickovi !

reformovany
Proc by to musela byt lez o Rickovi?
Zajistovat neroszuzovatelnost se da podle me mnohem snadneji jinym zpusobem nez poprenim nejvyssi autority Pisma. Rekl bych, ze autoritu Pisma musel Rick povinne zminit, jinak by byl v US ihned rozcupovan. Je to podobne jako kdyz udajna panenka Maria pri svych zjevenich rika "Nasledujte Jezise." To co se tam zjevuje si to klidne muze dovolit, protoze vi, ze uctivana bude nakonec ona. Podobne i pres onu Rickovu "ulitbicku konzervativcum" budou cerstve obraceni krestane, a obavam se, ze nejen oni, hltat Ricka daleko lacneji nez Bibli. A Rick ma dobre aliby.

zdravi
reformovany




Re: Rick Joiner a jeho vidění -Je to opravdu od ďábla II + ''očima Aleše Franze'' (Skóre: 1)
Vložil: Speranza v Čtvrtek, 19. leden 2006 @ 10:11:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, jakýkoli spiritismus je zakázán.
Zkušenost apoštola Pavla, zkušenost Jakuba, Petra a Jana na hoře Tábor, slova Ježíšova určená kajícímu lotrovi, Zjevení Janovo zdá se poukazují na novou skutečnost. Smrtí ve víře v Ježíše jako Mesiáše se v novozákonní době dostáváme do nové situace. Zdá se, že nám takto Bůh sděluje, že tělem Kristovým jsou nejen ti, kdo v Něho věří zde na zemi a přijali křest ve jménu Otce, Syna a Ducha svatého, ale i ti, kdo z tohoto světa odešli v téže víře. Nelze z toho snad usoudit, že to, co není možné mimo Krista,
tedy jakékoli společenství se zemřelými, je překvapivě, ale celkem logicky možné v Kristu?
Křesťanský Bůh je Bohem Živých. Ti, kdo zemřeli, přece v Kristu dále žijí!
Proto se nedivím slovům Ricka, že je"otevřen možnosti reálného setkání".

Speranza



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy