Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 519 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479886
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Adventisté o misii: Most nebo pouze další cihla ve zdi?
Vloženo Čtvrtek, 21. březen 2002 @ 18:47:58 CET Vložil: Stepan

Misie poslal Nepřihlášený

 
NAŠE POSELSTVÍ: “Most přes rozbouřené vody nebo pouze další cihla ve zdi?”
 
Tim Watson
     První změna paradigmatu se zabývala naším chápáním misie. Tato druhá volá po změně v chápání našeho poselství. Slovo evangelizace je odvozeno z kořene slova evangelium. Ale co znamená evangelium? Neznamená to “dobrou novinku”? A je evangelium dobrou zprávou? Žel se často stává, že pro ty, kterým ho prezentujeme, není ani “dobrou” ani “novinkou”. Ale je to vina evangelia? Samozřejmě že ne. Neřekli andělé pastýřům že mají “radostnou zprávu”? Nemělo by to platit i o našem evangeliu, které tak hrdě všude šíříme? V čem je chyba?
      Samozřejmě se vždy najdou nabručení lidé, kteří mohou z každé noviny udělat špatnou zprávu. Ale z větší části to není pravda v případě evangelia. Problémem obvykle je, že nositel evangelia už “špatnou novinu” nese. Neděláme to v žádném případě úmyslně, jak se to tedy může stát? Evangelium námi totiž bývá představeno jako “zeď” a ne jako “most”. V roce 1961 byla postavena v Berlíně zeď, která měla snižovat špatný vliv východních berlíňanů směrem na západ. Mezi tou dobou a 9. listopadem 1989 přišlo při pokusu o útěk z Východního Berlína o život 171 lidí. To je skutečná, fyzická zeď z cihel a malty. Ale představuje i pomyslnou zeď mezi lidmi, která je pro ně tak důležitá, že jsou ochotni vzít životy lidí, kteří ji překračují. Berlínská zeď představovala rozdíl v ekonomické filozofii. Komunisté na východě věřili v jeden způsob rozdělování zboží, zatímco kapitalisté na západě věřili v jiný. Mít starost o takovou záležitost je velmi dobré, zvláště když souvisí se zlepšením péče o chudé. Ale předpokládal Karel Marx, že se kvůli tomu budeme vzájemně zabíjet?
      Existuje mnoho jiných zdí, které budujeme, abychom rozdělili a ublížili našim bratrům a bližním. Existují rasové a etnické bariéry, které rozdělují Ariána a Žida; černocha a bělocha; Čecha a Róma. Existují také bariéry filozofických a politických preferencí, které rozdělují Východ od Západu; republikány od demokratů; stoupence EU a odpůrce EU. Pravděpodobně nejnásilnější bariéry, které kdy vznikly, byly a jsou ty náboženské, které dělí například katolíky, ortodoxní a protestanty; křesťany, muslimy a hinduisty; církev, sektu a kult; konzervativní, liberální a centristy. Kdo může spočítat životy, které byly v historii položeny v obraně těchto zdí?      
      Samozřejmě, zdi nejsou vždy špatné. Hodnotu ohrazení nebo zdí může vidět kdokoli má malé děti nebo chová domácí zvíře. Jsem si jist, že ti, kdo žijí blízko věznic jsou za jejich oddělení od okolí vděčni. Dokonce i v Písmu jsou Boží lidé po příchodu z  babylónského zajetí povzbuzeni ke stavbě zdi kolem Jeruzaléma. Doslova je jim řečeno, aby se “oddělili od lidí země”. (Ezdráš 10,11). Bůh jasně přikazuje Izraelitům vystavět mezi nimi a jinými skupinami lidí v jejich okolí dělící zdi. Očividně byl tento druh izolace nezbytný k zachování znovuzrozené a zatím křehké hebrejské komunity. Tento Boží požadavek snad také může vysvětlit extrémní separační nároky pionýrských počátků hnutí adventistů sedmého dne.
      Písmo však náboženské hradby nepodporuje vždy a bezvýhradně. Ježíš zjevně zavrhl budování zdí v jeho dnech: “Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Zavíráte lidem království nebeské, sami nevcházíte a zabraňujete těm, kdo chtějí vejít” (Matouš 23,13). Jiném podobném výroku říká, že vzali od nich “klíče”. Oni vybudovali zeď okolo království, zamkli brány a vyhodili klíče!
      Ale dříve než budeme posuzovat zákoníky a farizeje starých časů - neděláme i my to samé, když se pokoušíme získat učedníky? Jaké je skutečné poselství, které jim dáváme, když jim svědčíme? To, co říkáme, může znít následovně:           Já mám PRAVDU evangelia
          Mé přesvědčení je jediné PLATNÉ přesvědčení
          Protože budu spasen, mé přesvědčení mi dodává HODNOTU (jsem něco víc)
          Věříš-li odlišně než já, nemáš PRAVDU evangelia
          Tvé přesvědčení není PLATNÉ
          Ty nemáš HODNOTU (jsi něco míň)
          Věř jako já, nech se pokřtít a budeš mít stejnou HODNOTU jako já      Musíme být čestní sami k sobě a přiznat, že při zvěstování evangelia uvažujeme podobně. Také bychom měli přiznat, že tento způsob skutečně buduje hradby. Budujeme bariéry pro nově obrácené, které oni musí překonat, aby je Pán Bůh uznal. A to přesto, že my sami ještě zápolíme se svým vlastním uznáním - hodnotou. Ne vždy si to uvědomujeme, ale do hradby přidáváme stále více cihel. Máme klíče ke království a mohli bychom vpustit dovnitř ostatní, ale zůstáváme stát venku, třeme si ruce v zimě a kýveme ukazováčkem na každého, kdo by rád byl přivítán uvnitř.        Petr se naučil, že získat učedníky je možné budováním mostů, ne hradeb. Budovat mosty znamená přijmout, že Bůh uznává i ostatní, a vytvářet s nimi vztah. Posuď odlišnost tohoto přístupu:       Jsi lidská bytost, proto jsi Boží dítě a máš HODNOTU
      Já jsem také lidská bytost, Boží dítko, mám HODNOTU
      Věříš jinak než já, ale oba jsme Božími dětmi
      Mé přesvědčení je PLATNÉ, a proto tvé musí být PLATNÉ také
      Buďme tedy přáteli a pomozme si navzájem znát Boha lépe      Přátelé, díky tomu, co udělal Ježíš, má klíče do království každý z nás! Každý z nás má Boží uznání (hodnotu) v Ježíši a je považován za dítě Krále. S tímto klíčem můžeme otevřít brány a pustit dovnitř i ostatní, aby měli podíl na našem dědictví. Tento klíč, poselství Božího uznání všeho lidstva v Kristu, je evangelium. To je naše poselství. Bude mostem přes neklidné vody nebo pouze další cihlou v hradbě?

"Adventisté o misii: Most nebo pouze další cihla ve zdi?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.16 sekundy