Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vratislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16275, komentáře < 7 dní: 553, komentářů celkem: 404599, adminů: 60, uživatelů: 5119  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 218 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
JirkaB
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110288575
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Společenská bolest
Vloženo Neděle, 06. listopad 2005 @ 12:12:30 CET Vložil: Bolek

Etika poslal Petrha

Už několikátý den v Paříži i v jiných městech mladí lidé ničí majetky, zapalují  auta i domy a možná, kdyby policie zakročila rázně, budou i vraždit. Jak je to možné a proč se tak děje ? Nemohlo by se něco podobného stát i u nás ?            Jde o lidi, kteří ani nedokončili základní školu. I z tohoto důvodu jsou bez práce. Podpora, kterou jim dává stát sice stačí na základní potřeby, ale nestačí na drogy a nedává těmto „dětem“ smysl života. Místo práce se povalují, hltají akční hrdiny z podřadných filmů, nudí se, hledají si různé pochybné zábavy. Stačí málo, aby byli vyprovokováni. A to se také stalo, třebaže pravděpodobně policisté za smrt mladíků v transformátoru přímo nemohou. Když pak představitel vlády je po první bouřlivé noci označí za lůzu, je pořádně „podpáleno“.     Proč tolik zla a násilí? Jde skutečně jen o napětí pramenící ze sociální bídy a diskriminace? Není to důsledek špatného přístupu k výchově mladých lidí ? Co je snazší? Dát těmto lidem podporu nebo je zaměstnat ?       

Podpora mladých lidí nevede k ničemu. Potřebují zaměstnat. Stát musí zařídit mladým lidem práci, třeba i zdánlivě zbytečnou. Aby se prostě naučili plnit nějaké povinnosti, ráno vstávat a neválet se celý den a pak v noci řádit. Navíc jde o lidi bez vzdělání, takže manuální práce se vždycky najde. Mám pocit, že k takovým koncům vede politika tolerance. Všechno tolerujeme a omlouváme a v zájmu lidských práv přece nemůže je nikdo nutit k práci, když nechtějí. Uplácíme je pak sociálními dávkami. Jak to přesně vyjádřil nedávno starosta Berlína, který řekl, že si kupují sociální smír sociálními dávkami. Ale jak dlouho a s jakými následky ? Alarmující situace i pro nás, i když zatím máme přece jen klid a doufejme, že nic takového u nás nehrozí. Hrozí však světu jiné nebezpečí. Posílí se nacionalistické a neofašistické tendence. Ve Francii pak hrozí, že příští volby vyhraje právě tato skupina lidí, která může nastolit tvrdou moc za podpory většiny voličů. Demokracie bude ohrožena. Proč si společnost neumí demokracii chránit rozumnými zákony a opatřeními ? Když rodiče svým dětem místo svého času a péče věnují větší kapesné, nedočkají se vděku, ale vzdoru, protestů a nakonec si neví s výchovou rady a rezignují. Nápravu pak musí udělat stát formami náhradní rodinné výchovy a sankcemi vůči těm, kteří pak páchají i trestnou činnost. S mladými lidmi ve společnosti je to podobné. Stačilo, aby společnost věnovala mladým lidem místo sociálních dávek především péči a situace by dopadla jinak. Každé jiné řešení a současné řešení ve Francii bude společnost strašně bolet. Nejhorší na tom, že nikdo neví, jak a kdo to bude umět řešit!! Petrha


"Společenská bolest" | Přihlásit/Vytvořit účet | 7 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

nejsou to žádní chudáci (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 06. listopad 2005 @ 14:24:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já mám naprosto odlišné informace:

Francouzské vystřízlivění?

Bandy mladých lidí v kuklách již zapálily přes 750 aut a autobusů, různých budov a skladů, baseballovými pálkami rozbíjeli výlohy i telefonní budky a vyplenili kina, knihovny a školy. Přítomnou policii napadali kameny, noži a pálkami. Na gumové projektily policistů někteří odpověděli ostrými náboji.

Takové noční scény zažili občané 20 francouzských měst, nejvíce pak na pařížském předměstí. Evropa tím zažila svou první intifádu. Pařížané hovoří o neobyčejné krizi, vzniklou krádeží dílů zaparkovaných aut. Policie chtě nechtě, musela na telefonické hlášení reagovat. Následovala krátká honička a dva mladíci z gangu se schovali v trafostanici, kde uhořeli.

S pokřikem „Alláh je největší“ se mladí výtržníci obrátili proti policistům a přinutili je k útěku. Přivolané posily ještě více rozzuřily mladé muslimy, kteří požadovali opuštění „okupovaného území“. Ve zmíněné čtvrti Clichy žije z 80% muslimská komunita arabského a severoafrického původu. V dalších zasažených lokalitách čítají 30-60% populace. Nezaměstnanost mezi nimi dosahuje 30%, u mladých až 60%. V panelových domech sovětského typu z 50.tých let stalinské éry žije v malých bytech několik generací muslimů, kteří vidí „reálný francouzský život“ jen v televizi. Francouzi si zakládali na své schopnosti asimilovat všechny přistěhovalce ze svých bývalých kolonií. Asimilace však nemůže fungovat v oblastech, kde ve školách hovoří francouzsky méně než 20% žáků. Kdysi pomocný mechanismus asimilace, povinná vojenská služba, byla zrušena v roce 1990. Navíc, většina Francouzů se z lokalit přistěhovalců stěhuje do „klidnějších míst“, což jen opět ztěžuje asimilaci. Někteří prožijí celý život aniž se naučili francouzsky a francouzská kultura zůstane pro ně cizí. Výsledkem je naprosté odcizení, což jen nahrává islamistům.

Někteří z nich nazývají území s muslimskou většinou územím islámu. Muslimové tam žijící jsou povinni se řídit nařízeními šejků. Jejich aktivisté vyhánějí francouzské majitelé obchodů s alkoholem, majitelé diskoték, kin a divadel z „území islámu“ a přejímají kontrolu v místní administrativě. Většina aktivistů patří k Muslimskému bratrstvu, kteří mají jediný požadavek na francouzskou vládu: odveďte svou policii z našeho území a nechte nás na pokoji.

Nejvíce znepokojeni jsou prezident Chiran a premiér de Villepin, poněvadž se domnívali, že svým odmítnutím války v Iráku si nakloní všechny muslimy. Dnes si uvědomují, že většina muslimů nestojí o zařazení do „vznešené francouzské kultury“, ale dávají přednost islámu. Chiracův poradce Gilles Kepel navrhuje vytvoření „nové Andalusie“, ve které by žili muslimové a křesťané vedle sebe a vytvořili tak novou kulturní syntézy. Má to však háček. Kdo by v ni vládl? Muslimové, nebo sekulární Francouzi?

( Amir Taheri je editorem francouzského kvartálníku „Mezinárodní politika“ a je členem Benador Associates, 4.11.2005, ko)




Re: Společenská bolest (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Neděle, 06. listopad 2005 @ 15:23:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souhlasím s Karlem,
podle mne vystihnul situaci dokonale Dan Drápal ve svém článku:
"Tři domy" .
Ucednik



Re: Společenská bolest (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Neděle, 06. listopad 2005 @ 19:31:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
shrňme si to: v čem jsou vaše informace jiné?
V počtu podpálených aut? Jistě ne.

Podle jednoho z vás tyto násilnosti provádí líná a nezvedená mládež, gangy nemakačenků, se sklonem ke zločinnosti a pokleslé zábavě.

Podle druhého jsou to bojůvky disciplinovaných učedníků fanatických náboženských vůdců.

Jeden z vás (nejméně) je zřejmě naprosto na omylu, a mlví z něj spíše projekce jeho vlastního očekávání.

Nikdo ale zřejmě nebere v úvahu dvě okolnosti:
1/ že tyto útoky nevypadají příliš kriminálně, a už vůbecne islámsky, ale typicky francouzsky! Francouzi, jak historie ukazuje, jsou národ s vytrvalým sklonem k anarchii a kolektivnímu násilí. Projevuje se to trvale, a ve velkém tak jednou za život generace. Nemůže to naznačovat, nakolik se tyto děti imigrantů stali Francouzi?
2/ tyto útoky jsou něčím podobné výbuchům násilí v amerických velkoměstech, jichž se dopouštějí hlavně chudí a černí obyvatelé tzv. ghett. Tam ovšem ani náhodou nejde ani o problém imigrace, ani o problémy náboženské. Nejde tedy hlavně o projevy frustrace pocházející z "ducha ghetta?

Olin



Re: Společenská bolest (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 06. listopad 2005 @ 20:27:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím Tě Oline,

i to je možné, jak to píšeš. Prostě mladí lidi chtějí dokázat, že věci umí vzít do ruky.

Každopádně má francouská vláda před sebou jenom dvě možná řešení tohoto problému.

1. Vyjednávání

2. Tvrdší postup

ad 1. Vyjednávat není s kým, protože to jsou spontánní akce.

ad 2. Tvrdší postup by spočíval v nasazení armády a případně zavedení vyjímečného stavu v nejvíce postižených lokalitách.

S pozdravem Karels




Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy