Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 437 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470742
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Desatero podle katolické církve
Vloženo Úterý, 25. říjen 2005 @ 12:22:40 CEST Vložil: Bolek

Kritika bludů poslal Ucednik

Pokoj vám všem,   diskuse o učení katolické církve, která se zde rozpoutala mne velmi oslovila. Dovolím si přidat do mozaiky názorů ten můj. Jsem totiž katolík, který se rozhodl odejít z katolické církve. Poměrně dlouho jsem bojoval s myšlenkou na odchod, ale postupně jsem poznával to, jak moc se zpronevěřuje katolická církev svému poslání být Boží církví. Poslední kapkou pro mne bylo poznání, že ani desatero prezentované katolickou církví v katechismu neodpovídá biblickému desateru dle Ex 20,2-17 a Dt 5,6- 21. Je vypuštěno přikázání „Nezobrazíš si Boha“ a chybějící bod je dodán pomocí „Nepožádáš manželky bližního svého“ (vzniklé rozdělením „Nebudeš dychtit po ženě svého bližního ani po jeho otroku nebo po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu“) – což je jen opakování  „Nesesmilníš“. Pokusil jsem se to vypsat níže, nevím jestl dostatečně srozumitelně:     

Ex 20,2-17: Já jsem Hospodin, tvůj Bůh; já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Dt 5,6- 21: Já jsem Hospodin, tvůj Bůh; já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Katechismus katolické církve: Já jsem Pán, tvůj Bůh: 1. Přikázání: Ex 20,2-17: Nebudeš mít jiného boha mimo mne. Dt 5,6- 21: Nebudeš mít jiného boha mimo mne. Katechismus katolické církve: Nebudeš mít jiné bohy mimo mne. Desatero zkráceně: Nebudeš mít jiného Boha mimo mne. 2. Přikázání: Ex 20,2-17: Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají. Dt 5,6- 21: Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, jsem Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech i do třetího a čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají. Katechismus katolické církve: Desatero zkráceně: Neuděláš si modlu. 3. Přikázání ( 2. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Ex 20,2-17: Nezneužiješ jména Hospodina, svého Boha. Hospodin nenechá bez trestu toho, kdo by jeho jméno zneužíval. Dt 5,6- 21: Nezneužiješ jména Hospodina, svého Boha. Hospodin nenechá bez trestu toho, kdo by jeho jména zneužíval. Katechismus katolické církve: Nevezmeš jména Božího nadarmo. Desatero zkráceně: Nezneužiješ jména Hospodin 4. Přikázání ( 3. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Ex 20,2-17: Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách. V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý. Dt 5,6- 21: Dbej na den odpočinku, aby ti byl svatý, jak ti přikázal Hospodin, tvůj Bůh. Šest dní budeš pracovat... ani tvůj host, který žije v tvých branách, aby odpočinul tvůj otrok a tvá otrokyně tak jako ty. Pamatuj, že jsi byl otrokem v egyptské zemi a že tě Hospodin, tvůj Bůh, odtud vyvedl pevnou rukou a vztaženou paží. Proto ti přikázal Hospodin, tvůj Bůh, dodržovat den odpočinku. Katechismus katolické církve: Pomni, abys den sváteční světil. Desatero zkráceně: Pamatuj na den odpočinku. 5. Přikázání ( 4. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Ex 20,2-17: Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách. V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý. Dt 5,6- 21: Dbej na den odpočinku, aby ti byl svatý, jak ti přikázal Hospodin, tvůj Bůh. Šest dní budeš pracovat... ani tvůj host, který žije v tvých branách, aby odpočinul tvůj otrok a tvá otrokyně tak jako ty. Pamatuj, že jsi byl otrokem v egyptské zemi a že tě Hospodin, tvůj Bůh, odtud vyvedl pevnou rukou a vztaženou paží. Proto ti přikázal Hospodin, tvůj Bůh, dodržovat den odpočinku. Katechismus katolické církve: Pomni, abys den sváteční světil. Desatero zkráceně: Pamatuj na den odpočinku. 6. Přikázání ( 5. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Ex 20,2-17: Cti svého Otce a svou matku, abys byl dlouho živ na zemi, kterou ti dává Hospodin, tvůj Bůh Dt 5,6- 21: Cti svého otce i matku, jak ti přikázal Hospodin, tvůj Bůh, abys dlouho byl živ a dobře se ti vedlo na zemi, kterou ti dává Hospodin, tvůj Bůh. Katechismus katolické církve: Cti otce svého i matku svou, abys dlouho živ byl a dobře se ti vedlo na zemi. Desatero zkráceně: Cti svého otce i svou matku 6. Přikázání ( 5. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Ex 20,2-17: Nezabiješ. Dt 5,6- 21: Nezabiješ. Katechismus katolické církve: Nezabiješ. Desatero zkráceně: Nezabiješ. 7. Přikázání ( 6. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Ex 20,2-17: Nesesmilníš. Dt 5,6- 21: Nesesmilníš. Katechismus katolické církve: Nesesmilníš. Desatero zkráceně: Nesesmilníš. 8. Přikázání ( 7. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Ex 20,2-17: Nepokradeš. Dt 5,6- 21: Nepokradeš. Katechismus katolické církve: Nepokradeš. Desatero zkráceně: Nepokradeš. 9. Přikázání ( 8. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Ex 20,2-17: Nevydáš proti svému bližnímu křivé svědectví. Nebudeš dychtit po domě svého bližního. Dt 5,6- 21: Nevydáš proti svému bližnímu falešné svědectví. Katechismus katolické církve: Nepromluvíš křivého svědectví. Desatero zkráceně: Nebudeš křivě svědčit 10. Přikázání ( 9. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Ex 20,2-17: Nebudeš dychtit po ženě svého bližního ani po jeho otroku nebo po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu. Dt 5,6- 21: Nebudeš dychtit po ženě svého bližního. Nebudeš toužit po domě svého bližního ani po jeho poli ani po jeho otroku ani po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu. Katechismus katolické církve: Nepožádáš manželky bližního svého. Desatero zkráceně: Nebudeš dychtit po ničem co ti nepatří. ( 10. Přikázání podle katechismu katolické církve ): Katechismus katolické církve: Nepožádáš statku bližního svého. Uvědomil jsem si, že nechci, aby moje děti byly vychovávány v tomto pokřiveném učení. A rozhodl jsem se v duchu verše ze Zjevení Janova 18:4 A slyšel jsem jiný hlas z nebe: "Vyjdi, lide můj, z toho města, nemějte účast na jeho hříších, aby vás nestihly jeho pohromy. s přáním pokoje Učedník


"Desatero podle katolické církve" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Desatero podle katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: LUPUS v Úterý, 25. říjen 2005 @ 12:43:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Snad nebude na škodu vyhledat si katolické desatero v katechismu, ten je totiž k dispozici on-line na adrese:

http://www.katechismus.cz/desatero.php

Dále vybírám z katechismu:

„Mistře, co dobrého mám udělat, abych dosáhl věčného života?“ Mladíkovi, který se na něho obrací s touto otázkou, Ježíš odpovídá tím, že mu připomíná nutnost uznat Boha jako „jedině dobrého“, jako nejvyšší dobro (par excellence) a jako zdroj všeho dobra. Pak mu Ježíš říká: „Chceš-li však vejít do života, zachovávej přikázání.“ A vypočítává mladíkovi přikázání, která se týkají lásky k bližnímu: „Nezabiješ, nezcizoložíš, nepokradeš, nevydáš křivé svědectví, cti otce i matku a miluj svého bližního jako sám sebe.“ Nakonec Ježíš shrnuje všechna tato přikázání do kladné formulace: „Miluj svého bližního jako sám sebe“ (Mt 19,16-19).

A k této první odpovědi hned přidává druhou: „Chceš-li být dokonalý, jdi, prodej svůj majetek a rozdej chudým, a budeš mít poklad v nebi. Pak přijď a následuj mě“ (Mt 19,21). Tato druhá odpověď však neruší první. Následování Krista zahrnuje zachovávání přikázání. Zákon není zrušen, ale člověk je vyzýván, aby ho našel v osobě svého Mistra, který je jeho dokonalým naplněním. Ve třech synoptických evangeliích na Ježíšovu výzvu k bohatému mladíkovi, aby ho následoval jako učedník v poslušnosti a v zachovávání přikázání, navazuje vybídka k chudobě a k čistotě. Evangelijní rady jsou neoddělitelné od přikázání.


Ježíš převzal deset přikázání, ale zjevil také sílu Ducha, která v jejich liteře působí. Hlásal „spravedlnost mnohem dokonalejší než spravedlnost učitelů Zákona a farizeů“ (Mt 5,20) a než spravedlnost pohanů. Objasnil všechny požadavky přikázání: „Slyšeli jste, že bylo řečeno předkům: ‘Nezabiješ!’ … Ale já vám říkám: Každý, kdo se na svého bratra hněvá, propadne soudu“ (Mt 5,21-22).

Když je mu položena otázka „Mistře, které přikázání je v Zákoně největší?“ (Mt 22,36), Ježíš odpovídá: „‘Miluj Pána, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou myslí.’ To je největší a první přikázání. Druhé je podobné: ‘Miluj svého bližního jako sám sebe.’ Na těch dvou přikázáních spočívá celý Zákon i Proroci“ (Mt 22,37-40). Desatero se musí vysvětlovat ve světle tohoto dvojího a současně jediného přikázání lásky, plnosti Zákona. „Vždyť přikázání ‘nebudeš cizoložit, nebudeš zabíjet, nebudeš krást, nebudeš žádostivý’, a je-li ještě nějaké přikázání, všecka jsou shrnuta v tomto: ‘Miluj svého bližního jako sám sebe’. Láska bližnímu neubližuje. Naplněním zákona je tedy láska“ (Řím 13,9-10).

Slovo „desatero“ (dekalog) znamená doslovně „deset slov“ (Ex 34,28; Dt 4,13; 10,4). Těchto „deset slov“ zjevil Bůh svému lidu na posvátné hoře. Napsal je svým „prstem“, na rozdíl od ostatních příkazů napsaných Mojžíšem. Jsou to Boží slova v jedinečném smyslu. Předává nám je kniha Exodus a kniha Deuteronomium. Již od Starého zákona se posvátné knihy odvolávají na „deset slov“. Avšak jejich plný smysl zjevil teprve Ježíš v Novém zákoně.

Desatero se chápe především v souvislosti s exodem (vyjitím vyvoleného lidu z Egypta), který je velkou událostí Božího osvobození v samém středu Staré smlouvy. Ať v negativní formulaci jako zákazy, nebo v pozitivní jako příkazy (např. cti svého otce i matku svou), stanoví „deset slov“ podmínky života osvobozeného z otroctví hříchu. Desatero je cesta života: „Jestliže budeš poslouchat přikázání Hospodina, svého Boha, která ti já dnes přikazuji, a budeš milovat Hospodina, svého Boha, budeš-li chodit po jeho cestách a zachováš-li jeho přikázání, nařízení a ustanovení, budeš žít a rozmnožíš se“ (Dt 30,16). Tato osvobozující síla dekalogu se ukáže například v přikázání o sobotním klidu, určeném i cizincům i otrokům: „Pamatuj, žes byl otrokem v egyptské zemi, že Hospodin, tvůj Bůh, tě vyvedl odtamtud mocnou rukou a napřaženým ramenem“ (Dt 5,15).

„Deset slov“ shrnuje a vyhlašuje Boží zákon: „Tato slova mluvil Hospodin k celému vašemu shromáždění na hoře zprostřed ohně, oblaku a mrákoty mocným hlasem a víc nepřipojil. Napsal je na dvě kamenné desky a dal je mně“ (Dt 5,22). Proto se tyto dvě desky nazývají „Svědectví“ (Ex 25,16). Obsahují totiž podmínky smlouvy uzavřené mezi Bohem a jeho lidem. Tyto „desky svědectví“ (Ex 31,18; 32,15; 34,29) mají být uloženy do „archy“ (Ex 25,16; 40,1-3).

„Deset slov“ pronesl Bůh během svého zjevení („teofanie“) („Tváří v tvář mluvil s vámi Hospodin na hoře zprostřed ohně“: Dt 5,4). Patří ke zjevení, jímž Bůh zjevuje sám sebe a svou slávu. Dar přikázání je darem Boha samého a jeho svaté vůle. Bůh se zjevuje svému lidu tím, že mu dává poznat svou vůli.

Dar přikázání a Zákona je součástí smlouvy, kterou Bůh uzavřel se svými. Podle knihy Exodus lid dostává zjevení „deseti slov“ mezi předložením smlouvy a jejím uzavřením, když se zavázal, že bude poslušně plnit všechno, co mluvil Hospodin. Desatero nebývá nikdy předáváno, leda po připomínce smlouvy („Hospodin, náš Bůh, s námi uzavřel na Chorebu smlouvu“: Dt 5,2).


Přikázání dostávají svůj plný smysl v rámci smlouvy. Podle Písma mravní jednání člověka nabývá svého vlastního smyslu ve smlouvě a skrze ni. První z „deseti slov“ připomínají, že Bůh miloval svůj lid jako první. „Člověk z trestu za hřích přišel z ráje svobody do otroctví tohoto světa, a proto první věta Desatera, to je první slova Božích přikázání, se týká svobody: ‘Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví“ (Ex 20,2; Dt 5,6).

Vlastní přikázání jsou až na druhém místě; vyjadřují, co vše zahrnuje přináležet k Bohu prostřednictvím smlouvy. Mravný způsob života je odpovědí na iniciativu lásky Pána. Je to uznání, projev úcty k Bohu a bohoslužba díkůčinění. Je to spolupráce na plánu, který Bůh uskutečňuje v dějinách.


Smlouvu a dialog mezi Bohem a člověkem ještě dokládá skutečnost, že všechny příkazy jsou vyhlášeny v první osobě („Já jsem Hospodin …“) a obracejí se k jiné osobě („ty …“). Ve všech Božích přikázáních je osobní zájmeno, které určuje adresáta, v jednotném čísle. Bůh dává poznat svou vůli celému lidu a zároveň každému jedinci zvlášť. „Pán přikázal milovat Boha a učil spravedlnosti k bližnímu, aby člověk nebyl ani nespravedlivý, ani nehodný Boha. Tak Bůh desaterem připravoval člověka, aby se stal jeho přítelem a aby byl jedno srdce se svým bližním … Slova desatera pro nás zůstávají svrchovaně platná. Vůbec nebyla zrušena; nabyla svůj plný význam a rozvoj příchodem Pána v lidském těle.“

Církevní tradice věrná Písmu a v souladu s Ježíšovým příkladem uznala, že Desatero má základní důležitost a význam

Od doby sv. Augustina má Desatero přední místo jak v katechezi těch, kteří se připravují na křest, tak i v katechezi věřících. V patnáctém století se rozšířil zvyk vyjadřovat Desatero v rýmovaných a kladných formulacích, snadných k naučení nazpaměť. Užívají se dodnes. Církevní katechismy často vykládaly křesťanskou morálku v pořadí podle „desatera Božích přikázání“.

V průběhu dějin se rozdělení a číslování přikázání měnilo. Tento katechismus se drží rozdělení stanoveného svatým Augustinem, které se stalo v katolické církvi tradičním. Stejné rozdělení mají i luterská vyznání. Řečtí otcové vytvořili poněkud odlišné rozdělení, se kterým se setkáváme v pravoslavných církvích a v reformovaných společenstvích.







Re: Desatero podle katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: yoyo v Úterý, 25. říjen 2005 @ 12:58:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj bratu. Cital som tvoj clanok a moc nechapem o co ti ide... Ties som katolik a citam aj Bozie slovo, viem ze desatoro neni v katechizme doslovne ale to ani nebolo cielom. Iste vies ze katechizmus neni napadom dnesnka ale bol tu uz od davna. Ludia pri katechezach (evanielizacii) dostavali Bozie slovo a tieto "skratene verzie" vznikali z dovodu aby boli lahsie zapametatelne. Vsak je uplne normalne aj u protestantov parafrazovat citat z pisma. Dolezite je aby bol zachovany zmysel. Nakoniec, aj evanielisti aj Pavol ked citovali citovali volne. Bozie slovo totiz neni mrtva litera ale je v nom duch a zivot. Niesme nabozenstvo knihy ako islam.. ale to asi vies. Nech ta Pan vedie aj nadalej!



Re: Desatero podle katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 25. říjen 2005 @ 12:59:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moc Te zdravim Ucedniku,

Diky za Tvuj prispevek. Muj pribeh je podobny jako Tvuj. I ja jsem byl kdysi rimskym katolikem. Postupne jsem vsak videl stale jasneji, jak moc je uceni rimsko katolicke cirkve v rozporu s tim co rika Buh ve svem Slovu. Nakonec jsem nalezl domov v protestantskem sboru. Vim, ze cesta z Rima neni lehka a chce to odvahu, kterou vsak Pan Buh dava tem, kteri hledaji pravdu.

Urcitou dobu jsem si take myslel, ze bych mohl rkc nejak "reformovat" zevnitr. To ale neslo. Rimsky system si vytvoril "dobrou imunitu," ktera ho brani pred navratem k Biblickym principum.

Mimochodem ta uprava desatera a zvlaste 2. prikazani je typicka. Kdyz Bible svedci proti zabehnute modlarske praxi, tak se z ni proste vezme jen to co se hodi. Nekdy se to da resit tak, ze "ucitelsky urad - magisterium" Bozi Slovo potrebne prekrouti a Rim jede vesele dal.

Moc Te zdravim a preju hodne Boziho pozehnani.

Kez nas Pan vysvobodi i mnoho dalsich z otroctvi viry rimskym herezim a da jim viru v prave Evangelium Bible.

zdravi
reformovany



Re: Desatero podle katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 25. říjen 2005 @ 13:12:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím vás protestanty i katolíky vespolek,

myslím, že základní problém je Učitelský úřad v Katolické církvi.

Jestli má člověk takovou autoritu, zasahovat i do Božího slova. Já věřím, že ne.

Pokud by měla být nějaká diskuze, tak ať mně bratři katolíci obhájí chování a opodstatnění Učitelského úřadu. To je kořen problému a nejen tohoto.

S pozdravem Karels



Re: Desatero podle katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Úterý, 25. říjen 2005 @ 16:44:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci jen upozornit, že toto ukazuje na jistou věc u Daniele a to na Malý roh. Vyvýší se nad Boha a změní doby (sobota - neděle) a zákon ( škrtnutí nějakého přikázání, sem tam nějaké rozdvojit) Dan 12 . Myslím si že toto je dostatečné pro identifikaci.



Re: Desatero podle katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Veritas (_veritas@inmail.sk) v Středa, 26. říjen 2005 @ 12:46:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pre mudrlantov:

Po prvé:
Vysvetlite mi, prečo niektoré z prikázaní sú veľmi strohé a naopak, iné sú dopodrobna rozpísané.

Po druhé:
Vysvetlite mi, prečo sa nezhodujú desatoro v Exoduse a v Deuteronómiu?

Po tretie:
Čo myslíte, ktoré z "vydania" desatora je lepšie? Exodus alebo Deuteronómium?

Po štvrté:
Prečo si naši predkovia (AJ VAŠI!) - kresťania vzali za vzor práve desatoro z knihy Dt a na ňom začali stavať?

Prosím o vysvetlenie. Určite to presne ovládate a viete, keď dokážete písať takéto "super" články.

A teraz jedna úprimná otázka pre autora článku, ktorý odišiel z KC: mal si vôbec nejakú formáciu, alebo si "samoštúdiom", resp. "natlačením kalerábov od nekatolíkov" prišiel na to, že KC je ďaleko od pravdy?
Akú si mal formáciu?
a) pravú katolícku
b) samoštúdium
c) "formáciu" od nekatolíka

Vopred Ti veľmi ďakujem za odpoveď. veľmi ma to zaujíma. Môžeš aj formou súkromnej cesty (mejl, súkromná správa, ICQ...)

Boh s Vami!

veritas



RIMSKO-KATOLICKA DEFORMACIA (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 26. říjen 2005 @ 14:49:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Veritasi,

Jsem take byvaly rimsky katolik a take jsi o me nedavno psal ze "som nemal spravnu formaciu."

Opravdu si myslis, ze jedinym duvodem odchodu z RKC je "spatna formacia"?

Ja, a nejen ja, jsem tam zazil spise deformaciu.

Cely rimsky katolicismus je deformovany system. Proto diky Bohu za reformaci, ktera nas priblizila Bibli a tedy Bohu.

zdravi reformovany



Nezobrazíš si Boha. (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Neděle, 06. listopad 2005 @ 17:26:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych se zeptal vás, kteří hájíte pohled RKC na desatero.

Znamená podle vás to, že bylo v KRKC vypuštěno přikázání "Nezobrazíš si Boha" je možno si Boha zobrazovat? Např. tak jak Jej zobrazil Raffael Santiny na frezce: Disputace o nejsvětější svátosti (která je alegorií bojující a vítězné církve. Nad obloukem duhy žehnající Bůh otec obklopený anděly....).Tato frezka se nachází ve Vatikánu v tzv. Raffaelových komnatách (tvoří je tři pokoje a dvorana, vlastně obytné pokoje papeže Julia II. Ten je nechal r. 1508 vyzdobit neznámému a tehdy teprve pětadvacetiletému Raffaelu Santimu) ?

Děkuji za odpověď

Ucednik



Re: Desatero podle katolické církve (Skóre: 1)
Vložil: Zumy v Pondělí, 30. srpen 2010 @ 12:56:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdravím všechny diskutující.

Jásám, když čtu tyto řádky, poněvadž i já se mohu zařadit do zástupu prohlédnuvších katolíků, kteří se nechtějí smířit s praxí řkc a nejde jen o desatero.

Právě se chystám podat žádost o vstup do jednoho sboru ČCE, kde jsem po 1,5 roce díky jejich kázání a výkladu bible pochopila, co to znamená Slovo, evangelium, zaslíbení, svoboda ve víře a mnohé další, co mi pomohlo na mé cestě životem. Příslušnost k řkc mi tedy navždy tak nějak zůstane, ale to nic nemění na tom, že jsme jedna církev, i když někteří to bohužel odmítají akceptovat. 

Příspěvky pod článkem mi potvrzují to, že v tomto poznání nejsem sama a že Slovo má moc získávat si své učedníky přicházející od východu i západu :-)

Všichni jsme nedokonalí lidé, takže spory a pře se najdou v každém sboru a církvi, ale hlavní za jakým cílem jdeme a že se máme snažit vzájemně se v lásce přijímat. Věřím, že ekumena může nadále fungovat i z toho důvodu, že již mnozí katolíci tuší, že pes je zakopaný někde jinde, než jak jim to říkají ti zvrchu :-) 

Přeji vám všem vše dobré.
Zdraví Zdeňka 



Exkomunikovaný odpadlík (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 01. září 2010 @ 21:21:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tady by se mohl ateista mylně domnívat, že jsou zde snad jen odpadlíci od ŘKC a podle toho co zde zpívají, se snad jedná o samé svaté. Osobně se domnívám, že tomu tak není. A pokud si někdo myslí, že si právě halasným vytrubováním o odchodu z ŘKC zajistil věčnou spásu, o tom jako o exkomunikovaném , lze velmi, velmi pochybovat. Naopak balancují na propastí, protože to tak chtějí a ještě se tím chlubí. Učedník, autor úvodního příspěvku předkládá slepenec, který nemá ani hlavu ani patu a ještě se tím chlubí. Být exkomunikovaným schizmatikem z vlastního rozhodnutí, to je opravdu vizitka jak hrom pane Učedník, paní Zdeňko nebo reformovany a další ….

Martino




Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy