Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 416 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116474972
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4.
Vloženo Středa, 17. srpen 2005 @ 09:27:35 CEST Vložil: Karels

O Bibli Karels poslal:

Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible

Mám na vás dotaz, vážení čtenáři Grano Salis. Jedná se mi o jednu velice známou pasáž z Nového zákona. Rád se dozvím, jak ji chápete vy.

Matouš 18:3-4 Ježíš řekl: „Amen, pravím vám, jestliže se neobrátíte a nebudete jako děti, nevejdete do království nebeského. Kdo se pokoří a bude jako toto dítě, ten je největší v království nebeském“.

Jsem v očekávání na vaše odpovědi, studenti Svatých textů, Bible.

"Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4." | Přihlásit/Vytvořit účet | 17 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 10:46:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ve výkladu této pasáže je malý háček, není to zase tak jednoduché.

Karels



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: oskar v Středa, 17. srpen 2005 @ 14:12:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš v té pasáži říká, že máme být bezelstní jako děti. Máme přijímat Boha tak bezelstně a bez výhrad, jako dítě přijímá své rodiče. Kdo měl někdy malé děti, ví, o co jde.



řešení (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 15:02:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
No, souhlasím jenom zčásti.

Docela pravidelně jsem slyšel výklady a kázání na tuto pasáž, kde se tvrdí, že mám Boha přijímat, jako malé děti, že naše víra by měla být jako dítě, přijímat, to, co pro nás Pán Bůh učinil.

Ale možná jsem tam měl dát celou pasáž, smysl celé pasáže se objasní až po přečtení:

Matouš 18:1-7 V tu hodinu přišli učedníci k Ježíšovi s otázkou: "Kdo je vlastně největší v království nebeském?" Ježíš zavolal dítě, postavil je doprostřed a řekl: "Amen, pravím vám, jestliže se neobrátíte a nebudete jako děti, nevejdete do království nebeského. Kdo se pokoří a bude jako toto dítě, ten je největší v království nebeském. A kdo přijme jediné takové dítě ve jménu mém, přijímá mne. Kdo by svedl k hříchu jednoho z těchto nepatrných, kteří ve mne věří, pro toho by bylo lépe, aby mu pověsili na krk mlýnský kámen a potopili ho do mořské hlubiny. Běda světu, že svádí k hříchu! Svody sice nutně přicházejí, ale běda tomu, skrze koho přijdou.

Smysl celé řeči Ježíše Krista Našeho Pána, dle mého soudu, není mít hlavně naivní, dětskou víru, vůčí Bohu ale být naivní jako dítě v přijímání druhých lidí, které přijímáme ve jménu Ježíše Krista!

Naše naivita nemá být v oblasti rozumu a bádání, přemýšlení o Pánu Bohu a božím slově, ale naše naivita je v přijímání jeden druhého, především mezi věřícími lidmi. Tak jako dítě umí přijmout bez předsudku druhé lidi, tak se máme chovat i my, křesťané. Já vím, že ne vždy tady to slovo naplňuju, možná je to také věc osobního růstu a zapracování na sobě.

Ukazuje to i další pokračování tohoto úseku Božího slova - Matouš 18:8-11 Jestliže tě tvá ruka nebo noha svádí k hříchu, utni ji a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života zmrzačený nebo chromý, než abys byl s oběma rukama či nohama uvržen do věčného ohně. Jestliže tě tvé oko svádí k hříchu, vyrvi je a odhoď pryč; lépe je pro tebe, vejdeš-li do života jednooký, než abys byl s oběma očima uvržen do ohnivého pekla. Mějte se na pozoru, abyste nepohrdali ani jedním z těchto maličkých. Pravím vám, že jejich andělé v nebi jsou neustále v blízkosti mého nebeského Otce. Vždyť Syn člověka přišel spasit, co zahynulo.

Tedy obrácení má vypůsobit důvěru vůči Bohu (samozřejmě), ale také změnu chování vůči lidem! Máme být naivní jako to dítě, když přijímáme druhého člověka, což znamená bez předsudků, upřímně, možná také tak trochu bezprostředně.

S pozdravem a přáním pokoje Karels




Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 15:53:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tedy srozumitelné řečeno:

Matouš 18:3-4 Ježíš řekl: „Amen, pravím vám, jestliže se neobrátíte a nebudete jako děti (nikoliv vůči Bohu, ale vůči bratřím a sestrám v Kristu Ježíší!), nevejdete do království nebeského. Kdo se pokoří a bude jako toto dítě (především vůči svým spolubratřím v Pánu Ježíši), ten je největší v království nebeském“.

S pozdravem Karels



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 16:07:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cílem našeho přijímání jeden druhého, by mělo být to, jak Pán Bůh přijal nás! Tak jak On přijal nás, s láskou, milosrdenstvím, tak i my máme přijímat jeden druhého!!!

Máme přijímat jeden druhého, tak jako - Matouš 18:14 Právě tak je vůle vašeho nebeského Otce, aby nezahynul ani jediný z těchto maličkých.

a Matouš 18:27 Pán se ustrnul na oním služebníkem, propustil ho a dluh mu odpustil. (závěr tohoto vyprávění si můžete přečíst, stejně jej znáte)

Právě to je cílem této 18 kapitoly, kde je vzor naše přijetí Pánem Bohem, což nás má vést k inspiraci, abychom tak přijímali jeden druhého.

S pozdravem Karels



Re: Otázka pro všechny studenty Svatých textů, Bible 4. (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 16:12:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A otázka pro všechny katolikobijce a charismatikobijce - například pro pastýře. Je v této kapitole (Mat. 18) něco řečeno, že tady hraje roli teologie?

Důležité je pouze to, že On, On, Pán Bůh, nás přijal ve svém Synu Kristu Ježíši! Když jsme vyznali své hříchy!

Bylo by to na pěkné kázání, ale to už nechávám na vás, čtenáři Grano Salis.

S pozdravem a přáním Božího pokoje Karels



Malá třešnička na dortu :-) (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 17. srpen 2005 @ 21:40:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Taková malá třešnička na dortu se skrývá v našem uvažovaném textu:

Matouš 18:21- 22 I dí mu Ježíš: Nepravím tobě až do sedmikrát, ale až do sedmdesátikrát sedmkrát. (podle Bible Kralické)

Tento text je dost podobný jinému textu ze zdánlivě nesouvisející pasáže z biblické knihy Daniel:

Daniel 9:24 Sedmdesát týdnů let je stanoveno tvému lidu a tvému svatému městu, než bude skoncováno s nevěrností, než budou zapečetěny hříchy, než dojde k zproštění viny, k uvedení věčné spravedlnosti, k zapečetění vidění a proroctví, k pomazání svatyně svatých. (CEP)

Sedmdesát týdnů - je období sedmdesát krát sedm!

Vysvětlení: máme mít takovou trpělivost se svými bližními, bratry s sestrami, jako má (měl) Pán Bůh se Svatým městem Jeruzalémem a Božím lidem. Jak je vidět, odpuštění není v moci člověka, tuto trpělivost, lásku a odpuštění čerpáme od Našeho Pána. Úmyslně se nepouštím do výkladu, jestli toto období skončilo (těch 70 týdnů), nebo je pouze přerušeno, protože to nevím.

S pozdravem a přáním pokoje přeje všem studentům Písma svatého, Bible Karels




Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy