 |
Právě je 182 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: JirkaB ivanp Danny42
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 125288385 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: Skrze něho bylo vše stvořeno, protože on je Bůh
Vloženo Pondělí, 20. leden 2025 @ 01:02:52 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Na stránkách Písma se setkáváme s jasným určením identity toho, který se stal tělem, Ježíše Krista, Syna Božího i Syna člověka, Mesiáše, Pána a Soudce a Spasitele světa, když je o něm jasně napsáno:
"Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest"
"Na světě byl, svět skrze něj povstal"
"jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko"
"v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi - svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti - a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho"
"skrze něhož stvořil i věky. On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem"
Co znamenají tato slova, že "skrze něho bylo vše stvořeno" atp.?
Bůh totiž neměl ke stvoření nic jiného než sebe samého. A přesně tím a přesně tak stvořil svět: SÁM SEBOU ho stvořil neboli EX-NIHILO - "z ničeho", jak na více místech říká Písmo, jako např.
I z těchto vyjádření Písma je tedy jasné, že Slovo je Bůh, a že když Slovo se stalo tělem, to Bůh, který stvořil vše, se stal tělem neboli člověkem, a že když přebývalo mezi námi a my jsme spatřili jeho slávu, je to Syn, Ježíš Kristus, Bůh, který se stal člověkem a který stvořil vše a skrze kterého bylo stvořeno vše. Právě ten
"přicházel do světa.Proto může i jako člověk konat to, co koná, být Životem i Vzkříšením, Světlem světa, Pravdou, tím, kdo utišuje bouři a chodí po rozbouřené hladině, tím, kdo vstává z mrtvých a prochází dveřmi a vystupuje do nebe, kde byl dříve, dokonce dříve, než byl svět. Protože je Jednorozený Boží a Slovo života, které bylo u Boha a nám bylo zjeveno a naše ruce se ho dotýkaly, naše oči na něho patřily, naše uši ho slyšely a které my ho pojídáme v eucharistii, která je tělem Toho, jenž ač byl před světem, stal se ve světě tělem, aby skrze své tělo spasil i naše těla mocí svého vzkříšení. Skrze své vtělení totiž dokonává i dílo svého stvoření, které ač upadlo do hříchu a smrti, přesto je on pozvedá svojí Boží, stvořitelskou mocí a zahraňuje je a dokonává to, co "na počátku" započal: dotváří stvoření k dokonalosti, nezrušitelnosti a blaženosti navěky, a to tak, že toto stvoření tomuto Bohu již nic nevyrve z ruky, protože je spaseno a uchopeno jeho Božskou, stvořitelskou mocí, nad kterou není, stvořitelskou mocí, jakou Otec koná skrze svého Syna - své Slovo a mocí Ducha, díky kterému ono Otcovo stvořitelské Slovo vstoupilo do stvoření, když se početím z Ducha stalo tělem neboli člověkem neboli jedním z nás, prvorozeným mezi mnoha bratřími.
- Ten, který "byl na počátku" a který dal počátek všemu stvoření, protože "skrze něho bylo učiněno vše a bez něho nebylo učiněno nic, co jest," se stal i počátkem nového stvoření, když na sebe vzal lidské tělo a stal se prvním člověkem nového stvoření neboli novým Adamem a prvotinou a hlavou a počátkem, aby vše bylo právě skrze něj spaseno a přivedeno k plnosti a dokonalosti v nebi: to sám Bůh se stal kvasem prostupujícím celé hmotné stvoření, aby toto bylo spaseno a přivedeno do Boží slávy a nesmrtelnosti a nepomíjitelnosti. Bůh vzal celé stvoření na svá bedra, aby ho vynesl do nebe neboli do svého lůna, do lůna Otcova, kde od věčnosti spočívá jeho jednorozený Syn, plný milosti a pravdy, skrze kterého Otec vše stvořil a které se stalo tělem.
A tak "Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný" - Otec nám daroval Syn, skrze kterého stvořil vše, který se stal tělem a přebýval mezi námi a skrze kterého Otec zachraňuje světa. A kdo v něho věří, má život věčný, protože "Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu", protože Syn je jakožto Bůh Život:
|
Re: Skrze něho bylo vše stvořeno, protože on je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 20. leden 2025 @ 16:06:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
1J 5:20: Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho PRAVÉHO, a jsme v tom PRAVÉM, v JEHO (toho PRAVÉHO) Synu Ježíši Kristu. On (ten PRAVÝ) je ten PRAVÝ Bůh a věčný život. J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali TEBE, JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. J 20:31: Tyto jsou ale zapsány, abyste uvěřili, že JEŽÍŠ JE MESIÁŠ, BOŽÍ SYN, a abyste skrze víru měli život v jeho jménu.
|
Re: Skrze něho bylo vše stvořeno, protože on je Bůh (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 21. leden 2025 @ 10:09:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak by mohl ten, který promluvil skrze proroka Izaiáše začít existovat až o pět set let později - až když se stal člověkem?
(Iz 61,1) Duch Panovníka Hospodina je na mně, protože mne Hospodin pomazal.
Poslal mne přinášet radostnou novinu pokorným, ovázat rány zlomeným v
srdci, vyhlásit zajatcům propuštění a vězňům otevření žaláře; |
]
Re: Skrze něho bylo vše stvořeno, protože on je Bůh (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 21. leden 2025 @ 10:32:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, proč opakuješ ty úsměvné Ambrožovy hereze ? :-)
Asi nevěděl nic o tom, co je to prorocké slovo. Ta slova Iz 61 mluví v prvé řadě Izajáš sám o sobě. Bůh Izajáše naplnil Duchem svatým, aby dělal to, co je tam napsáno. Prorocky, mesiánsky se vyplnila v Ježíši Kristu, když Duch svatý na Něho v Jordánu sestoupil. Kdy Ho Bůh pomazal Duchem svatým a mocí.
|
]
Re: Skrze něho bylo vše stvořeno, protože on je Bůh (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 22. leden 2025 @ 09:38:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Duch Panovníka Hospodina je na mně,
protože mne Hospodin pomazal. Poslal mne přinášet radostnou novinu
pokorným, ovázat rány zlomeným v srdci, vyhlásit zajatcům propuštění a
vězňům otevření žaláře; (Srovnej 1 Pt 3,19)
V té samé kapitole (61) Izaiáš pokračuje:
Velice se budu veselit v Hospodinu, má duše bude jásat v mém Bohu, protože mne oděl rouchem záchrany, zahalil mne pláštěm spravedlnosti. Jsem jako ženich, který má kněžský turban, jako nevěsta, která se zdobí svými předměty. Neboť jako země nechává vzejít svůj výhonek a jako zahrada dává vyrůst své setbě, tak Panovník Hospodin dá vyrůst spravedlnosti a chvále přede všemi národy..
Zde se pořád hovoří o Mesiáši - nikoli o Izaiášovi.
(Mt 9,15) Ježíš jim řekl: „Mohou svatebčané truchlit, dokud je s nimi ženich? Přijdou však dny, kdy jim bude ženich odebrán, a tehdy se budou postit.
(Iz 55,10 ,,,) Tak jako déšť či sníh padá z nebe a nevrací se tam zpět, nýbrž zavlažuje zemi a činí ji plodnou a úrodnou — dává zrno tomu, kdo rozsévá, a chléb tomu, kdo jí — tak bude mé slovo, které vyjde z mých úst: Nenavrátí se ke mně s prázdnou, nýbrž vykoná to, co si přeji, a zdárně dokáže to, k čemu ho pošlu.
(Iz 53) Kdo by jen uvěřil zprávě, kterou jsme slyšeli? A při kom se zjevila Hospodinova paže? Vyrostl před ním jako výhonek a jako kořen z vyprahlé země. Neměl vzezření ani důstojnost, abychom na něho hleděli s úctou, ani vzhled, abychom po něm toužili. Opovržený a lidmi zavržený, muž bolestí, který znal nemoci; jako někdo, před nímž člověk skryje tvář — všemi opovržený, takže jsme si ho nevážili. Jenže to byly naše nemoci, které snášel, a naše bolesti, které nesl; a my jsme si o něm mysleli, že je zasažen a ubit Bohem a zkrušen. Ale on byl proboden za naše přestoupení, zdeptán za naše provinění, na něho dolehla kázeň pro náš pokoj a jeho šrámy jsme uzdraveni. My všichni jsme zabloudili jako ovce, jeden každý jsme se obrátili na svou cestu, a Hospodin na něho nechal dopadnout vinu nás všech. Byl zdrcen, ale pokořil se a neotevřel ústa: jako beránek vedený na porážku a jako ovce před střihači byl němý, ústa neotevřel. Skrze útlak a soud byl vzat, kdo se bude zabývat jeho údělem? Neboť byl vyťat ze země živých, jeho rána přišla za přestoupení mého lidu. A určili mu hrob mezi ničemy, ale byl s bohatým ve své smrti, protože se nedopustil násilí a v jeho ústech nebylo lsti. Hospodin si přál zdeptat ho nemocí: Když položí svou duši jako oběť za vinu, uvidí potomstvo, prodlouží své dny, a Hospodinovo přání se jeho prostřednictvím zdaří. Z námahy své duše uvidí ovoce a nasytí se. Svým poznáním můj spravedlivý otrok ospravedlní mnohé a jejich provinění on sám ponese. Proto mu dám podíl ve velikých zástupech a s nespočetnými bude dělit kořist, protože vylil na smrt svou duši a byl započten mezi vzpurné. On odnesl hřích mnohých a je přímluvcem za vzpurné.
|
]
|
|
|
|