Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Ambrož.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 16272, komentáře < 7 dní: 630, komentářů celkem: 404470, adminů: 60, uživatelů: 5119  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 99 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

martino
ivanp
Willy
JirkaB

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110265850
přístupů od 17. 10. 2001

Historie: Pohádky na dobrou noc.
Vloženo Středa, 07. září 2022 @ 09:38:39 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Oko napsal




Zákon o právu rodinném - zákon č. 265/1949 Sb. ze dne 7. prosince 1949, s účinností od 1. ledna 1950 - oddělil právní úpravu rodinných vztahů od občanského zákoníku. Takovéto oddělení bylo ovlivněno sovětskou právní úpravou, což mělo zvýraznit socialistický charakter rodinně-právních vztahů. Byla zavedena obligatorní (tj. závazná) civilní forma sňatku. Sňatek duchovní byl pouze tradičním náboženským obřadem bez občansko-právních důsledků. Dále bylo stanoveno, že manželství muselo být uzavřeno na základě souhlasného prohlášení obou snoubenců před státním lidovým orgánem, tedy místním národním výborem. Nebylo-li takovéto prohlášení učiněno, bylo na manželství pohlíženo, jakoby nikdy uzavřeno nebylo.


"Pohádky na dobrou noc." | Přihlásit/Vytvořit účet | 117 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pohádky na dobrou noc. (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 07. září 2022 @ 15:18:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nepřihlášený
Pohádky na dobrou noc si můžeš povídat, až budeš umírat



Re: Pohádky na dobrou noc. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 08. září 2022 @ 07:41:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Před více než třiceti lety běžně uzavírali katolíci civilní sňatek na MNV a teprve až pak uzavírali církevní sňatek v kostele. Církevní sňatek považovalo komunistické zřízení za neplatný. Uzavření civilního sňatku mezi katolíky bylo vynucené státní mocí, a nebylo způsobené jejich nevěrou a neposlušností Bohu, jak zde tvrdí jeden zdejší pochybný katolík!
"...


Taky jsme takto (i já sám se svou nastávající ženou) uzavírali sňatek nejdříve na MNV a až potom znovu v kostele.
A nebylo to způsobeno mojí nevěrou, ale danými podmínkami státní moci.

Ve svědomí jsme ale uznávali za závazný až onen manželský slib v církvi.




Dneska je to jiné - stát uznává manželství uzavřená v církvi. Netřeba už šaškovat, netřeba dvojí sliby.

-  platí tedy samozřejmě pro dnešní poměry v demokratické společnosti.

Když se dneska dva katolíci rozhodnou pro svatbu na úřadě a nikoli pro sňatek církevní, je to vyjádření jejich nevěry, jejich odtrženosti od katolické církve. Z pohledu církevního práva se jedná o sňatek neplatný.


Katolík je ve svědomí vázán pvinností mít sňatek církevní.
 Protože je údem církve (tajemného Kristova těla) a ostatních údů těla se tato zásadní změna stavu jednoho údu (ze stavu svobodného an stav ženatý- vdaná) přece také týká!





Re: Pohádky na dobrou noc. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 08. září 2022 @ 08:56:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


  Tak. 

  Tak jsme měli "dvě svatby" i my - na úřadě a v kostele. A tu svatbu na úřadě jsme nepovažovali za svatbu - jako součást sekty jsme tehdy nerespektovali české zákony. Brali jsme to jako úlitbu úřadům. Bylo to tak trochu na oplátku za to, jak se choval stát, tak trochu jako klasická sektářská praktika oddělení se i od dobrých věcí. 

  Pár měsíců nato stát tuhle absurditu zrušil.

  To, že dnešní sektáři nepovažují většinu sňatků členů ŘKC za svatbu a manželství, ale myslí si, že takoví manželé žijí v konkubinátu, cizoložství, ne-manželství (podle svého charakteru) je jen otevřená ukázka uvažování členů sekt a jejich (ne)respektu k dobrým zákonům státu. 

  Ukazují tak, že mají podobný charakter ideologie, jako například zvrácené genderové kulty, které také snižují a relativizují manželství.

  Cizinec





Re: Pohádky na dobrou noc. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pátek, 09. září 2022 @ 08:07:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Před rokem 89 platilo, že kdo chtěl mít svatbu v kostele, musel napřed mít svatbu státní na úřadě. My s manželkou jsme chtěli mít svatbu v našem poutním kostelíčku v Klokotech. Tam jsem chodívali, když jsme spolu chodili a byli ještě hodně mladí. Ona ve třetím ročníku zdrávky  a já v třetím ročníku VŠ. Státní svatbu jsme tak téměř před 50 léty měli na radnici jednoho města daleko od Klokot. Byla to skromná svatba a ještě skromnější ta v kostelíčku další den. Na svatbu jsme tedy jeli už jako úředně oddaní manžele vlakem , ale pro nás to nejdůležitější byla svatba a slib před Bohem. Jeli jsme čtyři. My, otec manželky a bratr maminky mé ženy. V Táboře jsme se u jedné hodné paní upravili. Manželka si oblékla svatební šaty z kufru a zavolali taxíka, aby nás dva odvezl ke kostelíčku. Řidiče však napadlo vzít smět na radnici, a tak jsme museli zvolat, že tam ne, ale do kostelíčka.  Ostatní tři šli pěšky. Svatba byla důstojná a pan páter Matulík moc hodný člověk. V té době svateb v kostele bývalo málo. Myslím  že to ani nehlásil svým nadřízeným a o moji svatbě v kostele se tak zaměstnavatel nedozvěděl. A i kdyby, tak byli rádi, že zaměstnávají vysokoškoláka, protože s postiženými dětmi málokdo chtěl pracovat.  Zpátky z kostela do bytu té hodné paní, která nám pomohla  obřad vyřídit, jsme šli pěšky. Sídliště od kostelíčka je jen kousek. Pojedli jsme  párky a jeli vlakem domů. Byl to však zážitek  a působivé. Dnes bývají třeba i honosné svatby v kostelech, ale za pár let se manželství rozpadá. Není to tedy záruka šťastného manželství, protože důležitý je, jaký osobní vztah mají oba manžele k Bohu.



Re: Pohádky na dobrou noc. (Skóre: 1)
Vložil: Danny42 v Neděle, 18. září 2022 @ 12:58:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Trochu z jiného soudku ,ale částečně související .Před několika lety ,jsem se setkal s manželským párem ,kde žena byla římsko- katolického vyznání a její manžel byl buddhista . Svatební obřad měli v katolickém kostele . Mám na to samozřejmě svůj názor ,ale zajímalo by mě ,zda je to v současnosti stále takto možné uvnitř ŘKC ,tedy i v tom případě ,že oddávající kněz vše napřed ví ,a ví tedy i tu skutečnost ,že jeden z partnerů je mimo křesťanského vyznání ( příkl buddhista ,hinduista ,muslim, judaista ,aj ). Mám trochu zkušeností i ze své rodiny ,kde to ovšem bylo spíše "jakoby katolík a ateista" , nebo "jakoby katolík a jakoby katolík " a ještě jiné možnosti .Tímto ,co jsem napsal ,to nemíním jako nějaké podrýpávání ,spíše jde o to ,zda se něco v tomto změnilo. 



Stránka vygenerována za: 0.78 sekundy