Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 233, komentářů celkem: 429549, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467462
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Názor „heretika“ na katolickou „svátost“ biřmování.
Vloženo Pondělí, 09. květen 2022 @ 10:10:29 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Jan21



Odbočím od aktuálně nejčastěji zde probíraného globálního tématu války na Ukrajině se kterým nemůže jednotlivec nic podniknout neboť ty jsou v boží režii a na nich se plní starozákonní (Daniele cituje i zdejší Judaista Vota) a novozákonní biblické předpovědi "posledních dnů".

Před nedávnem zde přispěvatel Oko ve svém článku zdůrazňoval důležitost a užitečnost svátosti biřmování.  Tahle „svátost“, stejně jako další svátosti (křest nemluvňat, sváté přijímání, svátost zpovědi) jsou v naprosté většině čistě formální záležitosti, jenom zavedené rituály pro udržování členské základny (především křest nemluvňat) a pěstování falešné naděje  pro případ, že to může znamenat nějaký 
benefit při konečném účtování po smrti. Stejný problém je to i v ostatních lidových církvích. Na příklad evangelíci, kteří rovněž křtí nemluvňata,  mají místo biřmování t.zv. konfirmaci v pubertě, která však není spojována s účinkováním Ducha svatého, ale má rovněž posunout jeho absolventa na nějakou vyšší duchovní úroveň. Katolíci však mají další svoje pojistky – očistec, zádušní mše, odpustky a modlitby za mrtvé pro případ že rituály nezafungují.  
Že to nemá v drtivé většině téměř žádný vliv na jejich víru,  duchovní stav, potažmo morální kvalitu absolventa takovýchto rituálů mohu doložit několika příklady. 
Už na příklad náš pokřtěný a biřmovaný (Duchem naplněný)  prezident  Miloš Zeman o sobě (o své víře) opakovaně prohlašuje, že je „tolerantní ateista“, což jsem od něj vícekrát slyšel, naposledy asi před rokem. U většiny národa to není žádný morální vzor, jako třeba Masaryk a předvádí názorové veletoče, jak se mu to právě hodí.
Dalším příkladem, že mé tvrzení je oprávněné jsou případy z mého pracovního okolí. První byl biřmovaný katolík, který si mohl i za totality dovolit dráždit svého komunistického šéfa jelikož byl v práci nepostradatelný. Proto si na svůj pracovní stůl umístil „svatý obrázek“ Ježíše Krista, ale své kolegy bavil (chlubil se tím), že barvitě líčil své mimomanželské sexuální praktiky, po kterých by sáhl každý porno časopis. Ostatně vždy, když služebně vyjel na Západ, vždy nějaký takový časopis propašoval, i když to bylo u nás zakázáno. Nevím, zda chodil ke zpovědi a tento „smrtelný“ hřích cizoložství vyznával, asi ne. 
Jeho druhý kolega byl naopak konfirmovaný evangelík, kouřil čibuk a někdy si popiskoval známé písně z kancionálu.  Ten se nemohl nechat zahanbit katolickým kolegou a též přispíval svou troškou do mlýna. Byl sice ještě svobodný a dodělával si dálkově o víkendech vysokou školu a vždy když se  z ní vrátil, navštívil jednu asi o 15 let starší  (ale nehezkou) vdanou paní se dvěma dcerkami (manžel asi 
nebýval v tu dobu doma), aby tam „vykonal svou potřebu“ a ta mu za tuto službu vždy připravila bohaté pohoštění. Z jeho strany smilstvo, z její cizoložství.   

Další dva mně z práce známí konfirmovaní evangelíci zpochybňovali víru v Boha a nebyl na nich patrný v jejich chování žádný rozdíl mezi nevěřícími, stejně jako u dalších mnohých mně blíže neznámých církevníků. Rozdíl v morálce mezi katolíky a evangelíky či ateisty v podstatě žádný.

Formální praktikování nějakých rituálů u židů odsuzovali jak starozákonní proroci, tak samotný Ježíš Kristus. Katolíci i další církve tento způsob praktikování zbožnosti po vzoru židů opět zavedli. Tím že se to jen dělá, tak to platí (ex opere operato), i když to dělá i nevěřící nebo morálně závadný kněz nebo farář. Zcela se ignoruje Ježíšův požadavek narození z Ducha zkrze osobní rozhodnutí a víru v něj jako prostředníka smíření s Bohem Otcem.  Ducha svatého nelze získat nějaký rituálem bez osobní víry a pokání nebo za peníze jak Šimon kouzelník. 

Formálně dostávají katoličtí biřmovanci při tomto rituálu další křestní jméno. Mně, ačkoliv nejsem katolík a proto ani biřmovaný se přihodilo téměř před 40 lety to, že jsem ve spojitosti s mým silným duchovním zážitkem dostal též nové křestní jméno, nikoliv od nějakého frátra, ale od komunisty obsazeného kádrového útvaru mého zaměstnavatele. Ačkoliv  ten o mém zážitku nic netušil, zaslal mi právě v tu dobu povinný doplněk k životopisu k vyplnění, omylem s jiným křestním jménem, kde jsem měl vyplnit, co důležitého se v mém životě přihodilo.  Toho jsem ihned využil, abych posuv své víry na vyšší hladinu mohl veřejně proklamovat a souhlasil i s jejich „překřtěním“.  
Duch kam chce věje a působí vždy tam, kde je nitro člověka připravené upřímným pokáním a modlitbou. 


"Názor „heretika“ na katolickou „svátost“ biřmování." | Přihlásit/Vytvořit účet | 123 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Názor „heretika“ na katolickou „svátost“ biřmování. (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Úterý, 10. květen 2022 @ 07:59:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan21 napsal:
>>Katolíci i další církve tento způsob praktikování zbožnosti po vzoru židů opět zavedli. Tím že se to jen dělá, tak to platí (ex opere operato), i když to dělá i nevěřící nebo morálně závadný kněz nebo farář. <<

No to určitě nee.
Co takle nějaký příkoad, Jan21, kdy křesťané zavedli způsob praktikování zbožnosti po vzoru Židů.
A to nemluvím už ani o tom, že se jedná o B-ží přikázání vydaná lidu Jisra'ele skrze Mošeho.
Takže, co takhle nějaký důkaz?



Re: Názor „heretika“ na katolickou „svátost“ biřmování. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 10. květen 2022 @ 08:24:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky Jene.

  Je to tak, že v těch prostředích žijí různí lidé. I tady si povídáme s lidmi, kteří se chlubí tím, že jsou hříšníci, někdy píší o tom, že nemohou vydržet bez hříchu, jindy zas že jim zakázané ovoce nejlíp chutná, píší o touze utéci od manželky a dětí ke konkubíně ... A asi to tak i mají, když mají potřebu to prezentovat, jak to píšeš o těch lidech v tvojí práci.

  

  Ale to tak nemají všichni lidé v ŘKC nebo u evangelíků. Ta prostředí jsme poznal, ŘKC osobně, evangelíky zprostředkovaně. A v ŘKC jsem potkal mnoho lidí, kteří toužili žít čistý život, hledali Boha, nevytahovali na odiv svoje hříchy a zvrácené postoje, ale toužili po čistotě, očištění od hříchu. A místo neustálého hřešení či padání se starali o druhé lidi, snažili se jim pomoci. A to navzdory (ne)účinkům biřmování či konfirmace a jiných náboženských rituálů.

  Toník



Re: Názor „heretika“ na katolickou „svátost“ biřmování. (Skóre: 1)
Vložil: luteran v Úterý, 10. květen 2022 @ 10:02:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky za názor. Mám pár otázek:

Že to nemá v drtivé většině téměř žádný vliv na jejich víru, duchovní stav, potažmo morální kvalitu absolventa takovýchto rituálů mohu doložit několika příklady. 

Znám zase případ, kdy se člověk obrátil v dospělosti, dal se pokřtít ponořením v jezeře, vyznával svou víru v Ježíše. O několik měsíců poté vše odvolal a začal si opět žít podle svého. Jsou opravdu příklady tohoto typu důkazem o neúčinnosti křtu nebo Božích slov? A co opačné příklady těch, kteří byli pokřtěni jako miminka a dodnes žijí s Kristem v srdci?

Tím že se to jen dělá, tak to platí (ex opere operato), i když to dělá i nevěřící nebo morálně závadný kněz nebo farář.

Co třeba požehnání z úst faráře? Platí a je účinné? Mám takovému dobrořečení věřit? Nebo mám napřed jít a zkoumat život faráře, zda je dostatečně "morální"?

Zcela se ignoruje Ježíšův požadavek narození z Ducha skrze osobní rozhodnutí a víru v něj...

On se někdy někdo osobně rozhodl, že se narodí?



Re: Názor „heretika“ na katolickou „svátost“ biřmování. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 10. květen 2022 @ 10:29:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan 21




Odbočím od aktuálně nejčastěji zde probíraného globálního tématu války na Ukrajině se kterým nemůže jednotlivec nic podniknout neboť ty jsou v boží režii....





martino




Naprosto idiotská reakce člověka, který se veřejně přiznává, že nevěří Bohu, protože Ježíš nám přinesl zprávu, proste a bude vám dáno, tlučte a bude vám otevřeno. Výzva Jana2, že jednotlivec nemůže nic podniknout, je odmítnutí Božího Milosrdenství.




J21




Před nedávnem zde přispěvatel Oko ve svém článku zdůrazňoval důležitost a užitečnost svátosti biřmování.  Tahle „svátost“, stejně jako další svátosti (křest nemluvňat, sváté přijímání, svátost zpovědi) jsou v naprosté většině čistě formální záležitosti, jenom zavedené rituály pro udržování členské základny (především křest nemluvňat) a pěstování falešné naděje  pro případ, že to může znamenat nějaký 
benefit při konečném účtování po smrti. Stejný problém je to i v ostatních lidových církvích. Na příklad evangelíci, kteří rovněž křtí nemluvňata,  mají místo biřmování t.zv. konfirmaci v pubertě, která však není spojována s účinkováním Ducha svatého, ale má rovněž posunout jeho absolventa na nějakou vyšší duchovní úroveň. Katolíci však mají další svoje pojistky – očistec, zádušní mše, odpustky a modlitby za mrtvé pro případ že rituály nezafungují.  





martino




Jan21 má samozřejmě na svůj názor právo jako člověku který se vyjadřuje jako pohan mu nezazlívám, že svátosti degraduje na rituály, které jsou pro něj jen formální záležitostí jak píše. Takové konstatování je povrchní pohanské a pro křesťany dehonestující, neboť je zde zjevná snaha křesťany očernit, zesměšnit, že konají nějaké formální rituály. Nevím kdo to je ten Jan21, jen vím, že je to člověk s velikou nedůvěrou vůči Bohu, který může vše. Psát něco o tom, že katolíci mají další pojistky -  očistec, zádušní mše, odpustky a modlitby za mrtvé pro případ že rituály nezafungují, je již projevem nejen idiotství, ale zlé vůle, nenávisti s cílem, zesměšnit, ponížit a urazit. A co máš ty, vždyť před Bohem s takovou zlobou nic nejsi, nic neznamenáš a naopak si koleduješ o bonus věčného ohně. Z mé strany nenajdeš jediný úvodní článek, kdybych měl potřebu se veřejně navážet do evangelíků, protestantů, sektářů apd. a veřejně je zde urážet, plivat na ně, dehonestovat vírů jedné svaté Církve Boží, ale vždy jen reaguji na stupidní, idiotské, dementní názory jako je ten tvůj dnešní článek. Pokud máš v sobě jen zlo a nenávist, najdi si sobě rovné, zde tvoji černou práci spolehlivě zastanou jak Myslivec tak Cizinec. Normálně bych ti doporučil spoj se s nimi, ale musím přiznat, ty jsi proti nim jen odvar, sice mírnější, ale odvar.  



Re: Názor „heretika“ na katolickou „svátost“ biřmování. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 10. květen 2022 @ 10:55:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."války na Ukrajině se kterým nemůže jednotlivec nic podniknout neboť ty jsou v boží režii ..."...

Právě i jednotlivec může - "Proste a dostanete!"

Je na místě se za situaci na Ukrajině (a vlastně i na celém světě ) modlit. Modlitba je nejúčinnější zbraní proti zlu ve světě.



"Ex opere operato" - znamená ten případ, že Skrze slabého člověka působí neomylně sám Bůh.
Když tedy např. pokřtím člověka podle Ježíšova příkazu ve smyslu Mt 28,19, je neomylně pokřtěn. Bez ohledu na duchovní kvality toho člověka, který křtí.

Případy, kdy  "účinek" jednání  je přímo úměrný duchovní vyspělosti - intenzitě vztahu křesťana s Bohem (je na něm závislý, přímo vychází z této skutečnosti) - nazýváme výrazem: "Ex opere operantis".

Ex opere operantis - odkazuje na roli a hodnotu morálního stavu příjemce.
Víra a horlivost (dospělého) příjemce podmiňuje míru přijaté milosti - nakolik je člověk schopen ji ve skutcích projevit.


Petr z Poitiers († 1205) poprvé použil při křtu rozlišení mezi obřadem, který se provádí, a tím, kdo obřad provádí. Graficky přirovnává jednání v přirozeném řádu ke svátostnému jednání: „Když Židé usmrtili Krista, jejich skutek byl zlý, ale smrt Kristovu schválil a chtěl Bůh“.

(Tuto věc jsem za mnoho let nedokázal např. Cizinci vysvětlit. Pro něj je nepředstavitelné, že by Bůh mohl schválit hřích).


V tomto také tkví praktický rozdíl mezi křesťanskými svátostmi a mezi mojžíšskými obřady.
Je - li židovský kněz rituálně nečistý, jsou všechny jeho úkony nečisté - zbytečné. Nemohou mít účinek.

Křesťanské svátosti však vycházejí vždycky z konání samotného Boha.
Svátost uděluje Bůh skrze člověka pověřeného službou církve udělovat svátosti.  „Přestože jednání toho, kdo jedná (opus operans), je někdy nečisté, vždy je vykonaný čin (opus operatum) čistý“ .

Že svátosti podávané notoricky nehodnými služebníky jsou neplatné, tvrdili např. Donatisté - což byli heretici.

Jediným omezením míry milosti udělené ex opere operato je míra víry a horlivosti příjemce. Toto omezení vyplývá ex opere operantis z míry spolupráce příjemce v době přijetí obřadu.




Re: Názor „heretika“ na katolickou „svátost“ biřmování. (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Středa, 11. květen 2022 @ 09:58:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K čemu biřmování, konfirmace a dokonce i křest? Změnili se lidé, kteří si říkají křesťané? Vedli  a vedou stále války, žijí na ukradeném území ( třeba celá Amerika) a vůbec jim to nevadí. Celá ta naše planeta je křesťanskou vírou tak, jak je praktikována, zničena. Budoucnost? Neexistuje. Že zasáhne Bůh? K čemu by to bylo? Copak si křesťané zaslouží zachránit? Člověk je parazit Země. Zahubí se sám.



Re: Názor „heretika“ na katolickou „svátost“ biřmování. (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 29. květen 2022 @ 13:20:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jan21 jsem prskne svůj diskusní příspěvek a už se zde neukáže. To se stydíš za své dílo? Když sem dáš příspěvek, tak ho diskusně mideruj, provázej, vysvětluj, přesvědčuj...prostě se chovej jako chlap. Toto je jako když uděláš ženě dítě a nehlásíš se k tomu. Tady snad jedině oko, jako katolík, vše co sem vkládá, tak komentáři obhajuje., vysvětluje, aby ti co nic nevědí věděli a ti co mají v pracovní náplni od Satana ničit, pomlouvat a vysmívat se, jako Myslivec a Cizinec měli těžší práci.



Stránka vygenerována za: 0.81 sekundy