Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Lukáš.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16036, komentáře < 7 dní: 168, komentářů celkem: 385967, adminů: 60, uživatelů: 5015  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 69 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Aktualizace podzimních novinek ze života BJB
·Anketa k parlamentním volbám v øíjnu 2021
·Podzimní novinky ze života BJB
·Myanmarské armádní složky zastøelily baptistického pastora
·Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus?
·Za nového generálního tajemníka EBF byl navržen Alan Donaldson
·Evangelikální baptisté Lovosice
·Evangelikální baptisté Jablonec
·Letní novinky ze života BJB - aktualizováno
·Informace z jednání VV dne 21. èervna 2021

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
106204390
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje
Vloženo Pátek, 08. říjen 2021 @ 10:58:57 CEST Vložil: Tomas

Ekumenismus poslal MilanH

Židovství historického Ježíše Krista  nezpochybňuje, to jen někteří extremisté nebo příliš velcí žárlivci, zřejmě bez patřičného rozhledu..

ŽIDOVSKÝ POHLED NA JEŽÍŠE KRISTA V POJETÍ GEZY VERMESE A JEHO MOŽNÝ VLIV NA ŽIDOVSKO-KŘESŤANSKÝ DIALOG 

https://theses.cz/id/m383uf/E._Goldstein_-_DP.pdf


prosím křesťanské horlivce všeho druhu aby hned "nezvraceli" (ano, je to racionalisticko- liberální dílo..) ale všimli si některých argumentů, jež de fakto  vyvracejí teze přednášené zde Votou  ..

Kdybych měl věřit Votovi nebo Gézovi .. - tak bych si typl, že přeci jen Géza má větší rozhled ..

Závěr: "hele Vota, nepřednášej nám tu o Judaismu a Křesťanství ale koukaj se dovzdělat.. nakonec mají to tu grátis"..  :-)

"Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje" | Přihlásit/Vytvořit účet | 41 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Pondělí, 11. říjen 2021 @ 14:03:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
<<Židovství historického Ježíše Krista  nezpochybňuje, to jen někteří extremisté nebo příliš velcí žárlivci, zřejmě bez patřičného rozhledu..<<


A ten důkaz o tom, že židovství nezpochybňuje historicitu křesťanského Ješu, jste přinesl kde? Autor spisů o křesťanském Ješu toliko spekuluje, vytváří si sám možný historický obraz historicky nedoložené osobnosti.


A co se týče Talmudu, už jsem to tu tolikrát dokládal, že se křesťané sami střílejí do nohy, když o dobrých 100 let dříve žijícího Ješu, o kterém se v Talmudu píše, ztotožňují s tím křesťanským. Nicméně, je to zcela možné, že až za cca něco přes 100 let později vznikla vymyšlená a od skutečnosti značně překroucená legenda o tomto Ješu z Talmudu, kterou jeho učedníci a následovníci vytvořili :) Tomu bych se ani moc nebránil. Tohle kliďánko možné.


Kdo si zjistí, jakých fópa se křesťanská evangelia vzhledem k historii dopouštějí, a nejen - i v popisu událostí mezi sebou navzájem, tomu nebude ani divné, že jde o pouhopouhou konstrukci, která stvořila legendu :) 



Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Úterý, 12. říjen 2021 @ 12:47:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si myslím, že je naprosto zbytečné, abychom se zde zabývali pseudoproblémem, zda rabínský judaismus uznává/neuznává, zpochybňuje, či nezpochybňuje Pána Ježíše Krista. 

A to z toho důvodu, že rabínský judaismus nastoupivší po r. 70 je ve flagrantním rozporu se samotným SZ - o NZ vůbec nemluvě. To ovšem znamená, že rabínský judaismus je principiálně vadný. Prostě původní židovská bohoslužba obsažená v SZ, která byla definitivně ukončena v r. 70, což rozumný člověk, mající respekt k SZ musí nutně vzít na vědomí.

A protože je rabínský principiálně vadný, jsou vadná i všechna díla, z tohoto myšlenkového proudu vycházející - tedy např. i Talmud. 

My, následovníci Kristovi se musíme, zvláště v dnešní době, utíkat ke Kristu, naší jediné naději. 

Skutky apoštolů 4, 12 [biblenet.cz] V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.“

Vytržení církve je blízko - a proto obraťme svou pozornost od jalových, nic neřešících úvah ke Kristu, který přemohl svět!!!

Jan 16, 33 [biblenet.cz] To jsem vám pověděl, abyste nalezli ve mně pokoj. Ve světě máte soužení. Ale vzchopte se, já jsem přemohl svět.“

NEJDE TU O KRISTA JAKO HISTORICKOU OSOBU - ALE O KRISTA, SPASITELE SVĚTA!!!

Kdo to nechápe (zvlášť v dnešní době), toho je mi upřímně líto . . .


redifon





Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: MilanH v Čtvrtek, 14. říjen 2021 @ 08:43:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
chtěl bych poprosit zde přítomné Rabanity aby toto vlákno nechápali jako "apologetiku synagogální Bohoslužby" ale prosté konstatování že z v článku uvedeného zdroje alespoň Ž(ž)idé  zabývající se historií s největší pravděpodobností Ježíše ha-Nocri prostě berou jako historickou postavu a ne jakýsi "pozdněkřesťanský konstrukt ukutý z některých veršů novožidovského rabanitského kompendia zvaného "Naučení"(?) - Talmud" (i v Talibanu byl jakýsi "Al Talmudí" tak to bude asi něco jako "učitel"?)

Jo a Rabanité - ráčej si přečíst onu diplomku ..  Ten Lapide Pinchas se také jeví jako zajímavá postava ..

Howgh.



Re: Židovství historického Ježíše Krista nezpochybňuje (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Čtvrtek, 14. říjen 2021 @ 19:47:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé, křesťané!

Opravdu se divím tomu, že diskutujete s přítelem judaistou. Abychom se mohli s judaisty na něčem dohodnout, musela by mát diskuse nějaký společný bod. Jinak jde o mimoběžnou diskusi, která se zde provozuje už několik let. 



Zacharjáš 9, 9 [biblenet.cz] Rozjásej se, sijónská dcero, dcero jeruzalémská, propukni v hlahol! Hle, přichází k tobě tvůj král, spravedlivý a zachráněný, pokořený, jede na oslu, na oslátku, osličím mláděti.
 
Matouš 21, 5 [biblenet.cz]‚ Povězte dceři siónské: Hle, král tvůj přichází k tobě, tichý a sedící na oslici, na oslátku té, která je podrobena jhu.‘

Jan 12, 15 [biblenet.cz] ‚Neboj se, dcero Siónská, hle, král tvůj přichází, sedě na oslátku.‘

Je dnes vůbec myslitelné, aby Mesiáš, tedy Král králů, přijel na oslátku??? Byl by v dnešní době vůbec jako Král přijat - anebo by byl vysmíván a poté zavřen do psychiatrické léčebny???

Je jasné, že doba, kdy mohl král vjet do Jeruzaléma na oslátku a vzbudit přitom nadšení davů, je už dávno pryč. 

Matouš 21, 8 [biblenet.cz] A mohutný zástup prostíral na cestu své pláště, jiní odsekávali ratolesti stromů a stlali je na cestu.

Marek 11, 8 [biblenet.cz] Mnozí rozprostřeli na cestu své pláště a jiní zelené ratolesti z polí.

Jan 12, 13 [biblenet.cz] Vzali palmové ratolesti, šli ho uvítat a volali: „Hosanna, požehnaný, jenž přichází ve jménu Hospodinově, král izraelský.“

Zjevení Janovo 17, 14 [biblenet.cz]  Ti budou bojovat s Beránkem, ale Beránek je přemůže, protože je Pán pánů a Král králů; ti, kdo jsou s ním, jsou povolaní a vyvolení a věrní."

Zjevení Janovo 19, 16 [biblenet.cz]  Na plášti a na boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů


Dále je tu tvrzení přítele judaisty, že král Šalomoun předzvěděl redukovanou bohoslužbu, tedy bohoslužbu odlišnou od ustanovení 3M. 16.

Byla použita pasáž 2 Par. 6; 17-40

Z kontextu je jasné, že jde o modlitbu krále Šelomouna pronesenou ve znovupostaveném chrámu, který existoval v letech -520/515 až +70. 

Ve zkratce:

a) Boha nemohou pojmout nebesa, natož dům, který vybudoval Šelomoun (v. 18)
b) prosba, aby Bůh má upřeny své oči na tento chrám ve dne i v noci (v. 20)
c) bude-li Izrael poražen, bude prosit Boha o smilování v tomto chrámu (v. 24)

Zajímavé jsou verše 36-40.

Ve zkratce:

Zhřeší-li Izrael a Bůh se na něj rozhněvá, vydá je Bůh nepříteli, který je odvede do své země a v této zemi se budou modlit k Bohu směrem ke své zemi, k městu, které Bůh vyvolil, a chrámu, který vybudoval Šalomoun, Bůh je vyslyší a odpustí jim. Tento oddíl končí prosbou, ať má Bůh oči otevřené a uši ochotné slyšet modlitbu na tomto místě, tj. v Šalomounově chrámu (v 40)

V tomto oddíle jde o případ, kdy zajatci deportovaní do cizích zemí, kde nemají svobodu pohybu a nemohou se vrátit, se tudíž nemohou modlit v Šalomounově chrámu. V tom případě Bůh připouští, aby se Židé modlili směrem ke své zemi, k Jeruzalému a ke svému chrámu. Zřejmě v mysli krále Šalomouna ožila vzpomínka na utrpení izraelského lidu v Babylóně. 

Dnes už Židé svobodu pohybu mají, mohou se vrátit do Izraele, nicméně Šalomounův chrám už nestojí, protože byl zničen římskou armádou v r. 70 n.l. Proto výše uvedené texty pro ně již neplatí.

Další texty o chrámu:

2. Paralipomenon 7, 16 [biblenet.cz] Nyní jsem tento dům vyvolil a oddělil jako svatý, aby tam navěky dlelo mé jméno; mé oči a mé srdce tam budou po všechny dny.

2. Paralipomenon 7, 20 [biblenet.cz] vytrhnu vás ze své země, kterou jsem vám dal, a zavrhnu od své tváře tento dům, který jsem oddělil jako svatý pro své jméno, a vydám jej za pořekadlo a předmět výsměchu mezi všemi národy.

2. Paralipomenon 7, 21 [biblenet.cz] Nad tímto domem, který byl nejvyšší ze všech , ustrne každý kolemjdoucí a řekne: ‚Proč Hospodin takto naložil s touto zemí a s tímto domem?

2. Paralipomenon 7, 22 [biblenet.cz] A bude se odpovídat: ‚Protože opustili Hospodina, Boha svých otců, který je vyvedl z egyptské země, a chytili se jiných bohů, klaněli se jim a sloužili jim. Proto na ně uvedl všechno toto zlo.‘“

Bůh tedy vyvolil chrám, aby tam NAVĚKY dlelo jeho jméno. 

1) Takže je tu otázka: jak může chrám. který je dílem lidským trvat na věky, aby tam prodlévalo Hospodinovo jméno? (7,16)

2) Jak je možné, že bude tento chrám zavržen a vydán posměchu?? (7,20)

Řešení má přesah do Nového Zákona - ve Starém Zákoně řešení neexistuje. 

I.) Spasitel je novým, věčným chrámem (7,16)

Jan 2, 19 [biblenet.cz] Ježíš jim odpověděl: „Zbořte tento chrám, a ve třech dnech jej postavím.“

Jan 2, 20 [biblenet.cz] Tu řekli Židé: „Čtyřicet šest let byl tento chrám budován, a ty jej chceš postavit ve třech dnech?“

Jan 2, 21 [biblenet.cz] On však mluvil o chrámu svého těla.

II. Chrám musí býti zavržen (7, 20)

Lukáš 17, 25 [biblenet.cz] Ale nejprve musí mnoho trpět a být zavržen od tohoto pokolení.


III. Chrám musí býti posmíván (7, 20)

Matouš 9, 24 [biblenet.cz] řekl: „Jděte odtud! Ta dívka neumřela, ale spí.“ Oni se mu posmívali.

Marek 15, 31 [biblenet.cz] Podobně se mu mezi sebou posmívali velekněží spolu se zákoníky. Říkali: „Jiné zachránil, sám sebe zachránit nemůže.

Dále viz: 
Vychází ze Staré smlouvy smlouva Nová - anebo rabínský judaismus? [notabene.granosalis.cz]


Tak to jen velmi stručně k problému chrámu, Téma je to na knihu, ale dnes musí postačit i toto.

A pokud jde o Oz. 14,3, jen stručně:

Jde o prorokovu výzvu k návratu k Hospodinu, která byla vyslovena ještě před pádem Samaří v r. -722. "Samaří ponese svou vinu" sdělení je v budoucím čase!

Teď bych se vrátil na úvod, kde přítel judaista na křesťanském serveru šermuje hebrejskými termíny, jimž zde na křesťanském serveru nikdo nerozumí, ani rozumět nechce. Z mnoha vybírám velmi frekventovaný výraz, jímž nás přítel judaista častuje, totiž "avoda zara". 

Co je avoda zara? 

V rámci judaismu je modloslužba označována jako avoda zara (עֲבוֹדָה זָרָה) – doslova „služba cizí“ či „nevěrná“. Za avoda zara je považována jakákoli služba cizím bohům.


Jestliže nás přítel judaista pokládá za modláře a pohrdá námi, pak nechápu dvě věci:

1) Proč na křesťanský server vůbec vnikl
2) Proč se vůči němu někdo z křesťanské obce důrazně nevymezil

O motivaci jednání přítele judaisty si myslím toto:

Odpadl od Krista k judaismu, což je nesporné. 
Překopíruji: 








 








Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy