Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 232, komentářů celkem: 429548, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467321
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Nevadí zneužívání víry ubohých lidí? Svědectví!!
Vloženo Neděle, 11. duben 2021 @ 23:49:53 CEST Vložil: Tomas

Žhavá témata poslal Frantisek100

Chtěl bych zde uvést svědectví o tom, jak se dá zneužívat víra ve svaté a modlářství. Příběh je  starý šedesát let a asi se moc nezměnilo. Dnes víra lidí se zneužívá zase jinak a u jiných církví.

Podívejme  se na část svědectví cestovatelů Hanzelky a Zikmunda. Je to hrozně smutné!

Nazítří den za svítání se kamenitý pahorek nad Quillcollem měnil v lidské mraveniště. Tisíce lidí přijížděly a přicházely ze všech stran a vylily se mnoha proudy vzhůru po stráni na široké prostranství  kolem latové ohrady, pod jejíž střechou byl na několik dní umístněn polní oltář se soškou patronky kraje.
 Odtud  se potnici rozbíhali dál, šplhali mezi balvany a skalisky ve svahu, vraceli se znovu a vyhledávali další místa ve chvatu  a shonu, jako by se báli, že něco zmeškají. Když konečně došli na vhodné místo, spěšně otloukali železnými dláty, kladivy i ostrými kameny hrany skalisek: drobné kamení strkali pečlivě do kapes a do bílých šátků. Celé to lidské mrveniště se hemžilo, kutalo, zvonilo a halasilo jako sjezd permoníků ze všech pohádek světa. 

Euillcollská hlušina se měla za chvíli změnit v nesmírné poklady, v talismany, v zázračné kameny.

Davy lidí se provalily ohradou ze všech stran k polnímu oltáři. Tady se trpělivě řadily do širokého proudu.  Zvolna míjely zázračnou sošku oblečenou tentokrát do splývavého roucha a hlubokými kapsáři. Těsně před ní stál na stupních oltáře kněz v bělostné sutaně a spolu s ním svátečně oblečená dívka. Poutníci postupovali krok za krokem, jeden po druhém podávali knězi své šátky s narubaným kamením. Uzlík zůstal vždycky na vteřinu v knězové levici. Sotva postřehnutelný pohyb, potěžkání" zboží", pomocnice vyslovila výši sazby, kupní cenu požehnání. A už se mihla nad šátkem knězova světící pravice, druhá ruka zároveň sáhla po bankovce, spěšně ji podala pomocnici, a už se chopil dalšího šátku.  Cyklus za čtyři vteřiny.

Další prosím. Lehký šátek s kamínky za deset boliviánů, prostřední za dcacet, plný šátek za padesát, Nezdržovat provoz! Asistentka pobízí poutníky a  jen přibližně a ve chvatu přepočítává zmuchlané bankovky, třídí je mezi prsty levé ruky, a když si jich tam více nevejde, strčí je spěšněn do kapsářů v rouše patronky. Za deset minut soška nápadně ztratila na štíhle linii, kterou ji určil výtvarník. Technická přestávka.

Pomocnice bleskurychle vyprazdňuje kapsáře  a sype hromadu bankovek do košíku připraveného v pozadí provozovny.

Bylo nám z toho nevolno. Snad kněz ani jeho asistentka v pracovním zápalu nepostřehli objektiv naší etarety, který byl v té chvíli nejpovolanějším svědkem tohoto neuvěřitelného dovadla., 
To už nebylo obyčejné svatokupectví. Ta by se dala posoudit jen jedna, mírně zarážející stránka obchodu.
Kameny, kterým jejich majitele koupili zázračnou moc, budou vestavěny do základů hliněných stavení v horách a na předměstích Cochabamby, aby chránily domovy věřících…

V tom se obřad prováděný knězem v postatě neliší od zázraků prováděných pohanskými kouzelníky.
Podáváme-li se však na ty zástupy lidí, kteří poslušně, pokorně a s výrazem vděčnosti platí za posvěcení kamene stanovenou cenu, vyroste nám před očima celá nemravnost toho" obchodu", Většina poutníků pracuje na finkách, na velkostatcích a vydělává čtyřicet centánů za celý den páce. Někteří z nich jsou pastevci a drobní řemeslníci. Jejich výdělek není o mnoho vyšší. Za prosté znamení kříže zaplatí knězi částku, na kterou musí dřít na polích dvacet  pět až ž sto dvacet pět  pracovnách dnů. A bilance knězova dne až půl milionu. Za jediný den.

To je smutné a to byla realita. A co na to církev? Nevadilo ji zneužívání víry ubohých lidí??

Moc smutné!!!


"Nevadí zneužívání víry ubohých lidí? Svědectví!!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 170 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nevadí zneužívání víry ubohých lidí? Svědectví!! (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 12. duben 2021 @ 08:33:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Svatokupectví je vždycky smutné. Každý hřích je smutným svědectvím přetrvávající lidské hříšnosti.

Co na to církev?
Každý hřích křesťana církvi ubližuje.

Pokud to tak ovšem nebylo jen očima nezúčastněného pozorovatele, neznajícího skutečný stav věcí.Pokud to byl jen sprostý kšeft! To neposoudím.



Za žehnání se v církvi naprosto zásadně vůbec nic neplatí! To je nesmysl.

Pokud je to někde skutečností, musí to být pozůstatkem pohanské kultury a je to proti základním pravidlům v církvi.

Ve skutečnosti tam mohla být např. vyhlášena veřejná sbírka - třeba na vybudování nového poutního kostela - a ti lidé věnovali své peníze na tento účel.


Také máme v obci známé poutní místo a také při poutích děláme sbírky. I dnes.
Když přijde někdo, kdo o tom nemá ani páru a uvidí košíky plné peněz, mohl by ve své nevědomosti začít také vykřikovat něco o "svatokupectví"! Ale ty peníze nejdou nikomu jenom tak do kapsy!

Vybírat takto peníze od poutníků (dar od poutníků je naprosto dobrovolný a není zde stanovena naprosto žádná jeho suma) je službou v církvi, obtížnou službou (pro mě osobně neskutečně otravnou věcí - raději bych se plně soustředil na bohoslužbu, na modlitby) - však službou nutnou a na dobrý účel. Vloni jsme např. z těchto peněz vyvrtali na kopci studnu, aby bylo i v těchto suchých létech dostatek vody pro desetitisíce  poutníků, kteří k nám každoročně přicházejí.

Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž!

Nevím, jak na tom byl se znalostí poměrů v církvi Hanzelka, ale vím, že Zikmund byl náboženstvím docela "nepolíbený", ŽE NEMOHL ZNÁT SKUTEČNÉ POMĚRY V CÍRKVI ANI SKUTEČNÉ MOTIVY POUTNÍKŮ.

Pak snadno člověk podlehne klamnému dojmu a "vidí" věci, jak ve skutečnosti nejsou.





Re: Nevadí zneužívání víry ubohých lidí? Svědectví!! (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 12. duben 2021 @ 10:46:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z článku není zřejmé oč se jedná. Rozhodně se nejedná o žádnou křesťanskou praxi, ale půjde spíše o pohanské praktiky. Ale mohou být i zde pomatenci, co si to obrátí vůči ŘKC, protože zde je vůči ni veden zlostný útok za druhým a to každý den. Pokud se zde takový nevzdělaný idiot opravdu ukáže, a bude to chtít obrátit směrem na ŘKC, pak je mu třeba připomenout toto. Je zde řeč o polním oltáři. Pravděpodobně tedy poutníci přinášeli každý podle svých sil kameny a kameninu na stavbu nového chrámu případně i na památku odnášejí drobné úlomky. A že dávali bankovky? Každý člen komunistů, nebo ODS, či jiné strany dává příspěvek do stranické pokladny. Pokud Církev chce postavit chrám, potřebuje v Americe, Africe a prostě všude nejen materiál, ale i peníze a tak poutníci přinášeli co mohli. Jak stavební materiál, tak svůj příspěvek na stavbu. Za komunistů, jsme pravidelně vybírali na opravu střechy, fasády, fary apd. protože stát měl povinnost co ukradl, tak se o to starat, ale nečinil tak a dokonce postupoval tak, že hrozil pokud se někde stavba dostane do havarijního stavu, kostel nebo faru uzavře a tak jsme jsme dávali nejen do kasičky aby bylo na osvětlení, na svíčky apd. ale odevzdávali jsme obálky nadepsané můj dar na opravu střechy. Můj dar na nové opláštění věže, můj dar na novou kanalizaci na faře atd. atd. Takové články které nevypovídají o skutečnosti a vlastně mlží, je ve skutečnosti Satanovo dílo. Vše pomluvit, vše poblít nenávistí, ale hřích nečiní Satan, ten jen svádí ke hřích a hřích činí každý člověk, který skočí na špek, který Satan jen pohodí. I tento článek je takový příklad.



Re: Nevadí zneužívání víry ubohých lidí? Svědectví!! (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pondělí, 12. duben 2021 @ 17:31:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisek100 nevím, jak Zikmund a Hanzelka přispěli svým dílem k šíření radostné zvěsti.



Re: Nevadí zneužívání víry ubohých lidí? Svědectví!! (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 13. duben 2021 @ 12:54:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
To je smutné a to byla realita. A co na to církev? Nevadilo ji zneužívání víry ubohých lidí??

  To je Františku z Jižní Ameriky, viď?

  Moje dcera byla v Jižní Americe na misii, měla na škole kamarádku z Jižní Ameriky. Byla u nás na návštěvě na vánoce, ta kamarádka, povídali jsme si. Jejich situace byla podobná, jako naše - ona a její rodiče byla z první generace ke které se dostala církev a křesťanství. 

  A to není úplně nějaká výjimka. 

  Když byli na ulici v Peru, běžně tam naráželi na čarování, proklínání, pohanské kulty sosající prachy, podobné tomu, co popisuješ v článku. 


  Lidem v církvi to vadí. Zneužívání víry jak ubohých, tak neubohých.

  Řeší to jednoduše, stejně, jako tehdy v 1. století - svědčí o Pánu Ježíši a jeho moci, modlí se za lidi, vyhání démony, vysvobozuje, přivádí lidi k Bohu, vedou k modlitbě, odevzdání života Bohu a naplnění Duchem svatým. V tom je moc, ochrana, i proti pohanským kultům.


Někteří z nich jsou pastevci a drobní řemeslníci. Jejich výdělek není o mnoho vyšší. Za prosté znamení kříže zaplatí knězi částku, na kterou musí dřít na polích dvacet  pět až ž sto dvacet pět  pracovnách dnů. 

  A co teprve když zločinci připravili drobné řemeslníky, pastevce či zemědělce u nás o dílo, na kterém dřely celé generace ...

  Toník








Re: Nevadí zneužívání víry ubohých lidí? Svědectví!! (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 14. duben 2021 @ 08:26:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Njn



Re: Nevadí zneužívání víry ubohých lidí? Svědectví!! (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 14. duben 2021 @ 08:31:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frantisek100 spíš je tu vidět posměch oněch pánů Z a H----- a můžu si položit otázku, proč?




Stránka vygenerována za: 1.44 sekundy