|
Právě je 338 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120416822 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků
Vloženo Pondělí, 14. prosinec 2020 @ 23:12:47 CET Vložil: Tomas |
poslal cizinec Před pár lety jsem napsal článek "Životní motivace" ve kterém jsem reagoval na zvláštní "logiku" některých lidí u několika témat - například k životnímu boji, ke změně života, motivace k životu či lítosti nad hříchem.
Už tehdy jsem narážel na zajímavá svědectví "logiky" lidí k hříchu a Boží milosti, Božímu odpuštění. Nejlépe tehdy ty postoje vyjádřila jedna diskutující, když reagovala na svobodu, rozhodnutí a jistotu křesťanů v Božích rukou:
"Mi by se ve tvé víře líbilo. Odpověděla bych na Boží nabídku, vložila bych svůj život do Božích rukou a skrze Ježíše Krista mám jisté spasení, nezávisle na mých hříších. Mi to připadá ďábelské. Už na mě nikdo nemá, jistotu spasení mám, tak co. S jistotou se dobře žije nebo ne? S jistotou se musí i dobře hřešit nebo ne? To mi i Hospodin musí odpustit, když už mám tu jistotu, že jsem spasen. To už si nemůže dovolit nic jiného. Já mám jistotu a Hospodina v hrsti. Je přece dobré mít jistotu v životě nebo ne?"
"No a teď si představ že vím jistě, že jsem spasena.Lidská přirozenost přece táhne člověka k tomu, aby hřešil proti desateru, pak jsou další hříchy, - pýcha, nenávist, smilstvo, závist, nestřídmost, hněv, lenost - no a potom máš blahoslavenství - ty umíš žít podle blahoslavenství? Kdyby to tak bylo jak říkáš, to bych ráno vystřelila z domu a mohla bych si vesele hřešit -říkávalo se tomu - hoduj duše čerta není."
"Bůh neodpouští lidem hříchy bez toho, aby oni z nich nejdříve učinili pokání! To by nemělo přece žádný smysl! Lidé by bez jakékoli sebereflexe hřešili dál"
"Bez pokání už dopředu hříchy odpouštět by nemělo žádný smysl - a Bůh nejedná nikdy nesmyslně - hříšník by bez obrácení totiž pokračoval ve vršení svých hříchů dalších."
Petr řekl: „Boha je třeba poslouchat více než lidi. Bůh našich otců probudil z mrtvých Ježíše, kterého jste vy pověsili na dřevo a zabili; toho Bůh jako vůdce a zachránce vyvýšil na svou pravici, aby dal Izraeli pokání a odpuštění hříchů. My jsme svědkové těchto slov, i Duch Svatý, kterého Bůh dal těm, kdo ho poslouchají.“
Když to uslyšeli, rozzuřili se a chtěli je zabít.
Petr řekl: "Ať tedy všechen dům Izraele s jistotou ví, že Bůh učinil toho Ježíše, kterého jste vy ukřižovali, i Pánem i Mesiášem. “
Když to uslyšeli, byli hluboce zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: „Co máme dělat, muži bratři?“
Petr jim řekl: „Učiňte pokání a každý z vás ať se dá pokřtít na základě jména Ježíše Mesiáše na odpuštění svých hříchů, a přijmete dar Ducha Svatého. Neboť to zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem, kteří jsou daleko a které si povolá Pán, náš Bůh.“
Jak uvažujete nebo jak jste uvažovali vy?
Když se dozvíte, že vám někdo z lidí odpustil, nebo že vám Bůh odpustil, vede vás to k tomu abyste bez sebereflexe hřešili dál, abyste pokračovali ve vršení dalších hříchů, nebo byste snad dokonce vystřelili z domu a vesele hřešili, jako uvažují ve své "logice" někteří hříšníci?
Jak jste to měli, když jste se setkali s Boží milostí v Pánu Ježíši Kristu, s Božím odpuštěním - 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓪𝓵𝔂 vás také nápady ve stylu "když mi Bůh odpustil, budu pokračovat ve vršení svých hříchů"?
Nebo vás naopak Boží odpuštění v Pánu Ježíši Kristu vedlo ke změně života, pryč od hříchu a od bezbožnosti, k pokání, obrácení k Bohu, k vytrvalosti v dobrém?
|
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 07:10:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Odevzdal jsem vám především, co jsem sám přijal, že Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem...
Apoštol Pavel připomíná Korintským své evangelium. Neboli to, co přijal od Pana Ježíše na Damašském předměstí. Co tam Pavel - tehdy ještě Saul dělal? Pronásledoval ty, co říkali, že nějaký Ježíš z Nazareta zemřel za naše hříchy. Jeho židovská krev a naučení se v něm zpěnila a to ho vedlo k tomu, že tyto rouhače pronásledoval. Oni totiž také tvrdili, že jejich hříchy už jsou odstraněny a nepotřebují už nic jiného, než se z toho radovat. Co je to za bludy, že už pro své spasení nemusejí nic dělat. Kdo to kdy slyšel. Saul byl plný hněvu a odhodlání všechny tyhle bludaře vymýtit ze světa. Jenže co se nestalo, zastavilo ho vidění Ježíše v jeho slávě. A slova: proč mne pronásleduješ? Mými slovy: když pronásleduješ mé služebníky, pronásleduješ mne. Když zpochybnuješ jejich slova, zpochybňuješ Boží slova. Saul zažil takový šok, až z toho vidění oslepl, nemluvě o tom, že byl vyděšen k smrti. Všimněte si toho pořadí. Byl přesvědčen, že slouží Bohu, a přitom pronásledoval jeho služebníky, myslel si že vidí a byl slepý. Proto musel nejdříve oslepnout, aby mu mohl být dán ten správný duchovní vzhled. Že Kristus zemřel za naše hříchy. Ne Hřích, ale hříchy. - Pro oka. Ještě si tak uvědomit, kdy Kristus zemřel. Že? Ještě jsme my, co teď žijeme nebyli na světě a naše hříchy už dávno neexistují, pouze v naší mysli. Proč si to myslíme? Protože máme v sobě Hřích, lháře, který nám celý náš život lže o tom, co děláme.
Zatím tolik.
|
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 09:51:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | << Ještě jsme my, co teď žijeme nebyli na světě a naše hříchy už dávno neexistují, pouze v naší mysli. Proč si to myslíme? Protože máme v sobě Hřích, lháře, který nám celý náš život lže o tom, co děláme. <<
Ufinky ufinky uf :) Je-li tohle křesťanské evangelium, pak vás potěš JK :))
Tedy, křesťané už nemají hříchy, nehřeší, jen jim kdosi nalhává, ten Hřích, že zhřešili, hřeší, když dělají něco špatného, zlého, proviňují se, apod. Ale ne, vono to nejsou hříchy, provinění, protože hříchy křesťanů přeci už dávno nejsou, pouze jim ten Hřích v jejich myslích nalhává a nespravedlivě je obviňuje z jejich hříchů.
Celý křesťanský život jim ten Hřích lže o tom, co dělají, když křesťané učiní nějaký hřích. Pardon, tedy ne hřích, protože ten už dávno není, tedy tu věc, která třeba druhému ublíží, a která už není dávno hříchem. Snad tedy spravedlností to je :)))
A spadl z měsíce, leonet, …. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 20:27:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tolik zbytečných slov, tobě někdo říká, aby sis myslel, že nehřešíš? Ne! Myslí si co chceš.
Evangelium říká, že zemřel za naše hříchy a svou krví smazal náš dlužní úpis. Co si ty konkrétně z toho odvodíš, je pouze tvá věc. Spíše se ti divím, že se tady s námi zahazuješ.
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 16. prosinec 2020 @ 08:25:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | << svou krví smazal náš dlužní úpis. <<
A co na tom dlužním úpisu bylo napsáno za dluhy, které mají být smazány? :) Co se tak asi píše na dlužní úpisy, provinění určitě ne. Něco, co člověk někomu dluží.
To tedy znamená, že už nikomu nic nedlužíte, co jste byli dlužni, i když se nyní proviníte vůči někomu, nedlužíte mu nic. Ok?
A mimochodem, odvedl jste řeč od podstaty Vámi napsané pitomosti, leonet. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Středa, 16. prosinec 2020 @ 08:51:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Levitikus 11,44 Nebo já jsem Hospodin Bůh váš; protož posvěťtež se, a svatí buďte, nebo já svatý jsem, a nepošvrňujte duší svých žádným zeměplazem, kterýž se plazí po zemi.
Docela trefný verš k tomu, co učinil Adam, když pojedl z toho stromu, který mu doporučil had. Když Adam snědl to zapovězené ovoce, dostal se jed toho ovoce do jeho těla. Jako jeho potomci jsme tento jed zdědili. A od té doby máme duše poskvrněné zeměplazem. Dlužíme Bohu posvěcení. Abychom nebyli dlužníci, Kristová krev tento dluh smazala a my teď máme svobodu přistoupit před Jeho tvář. Teprve v takovém stavu můžeme beze strachu očistit svou duši od hadových myšlenek. A zbavit se tak vlivu Hříchu ve svém srdci.
Kdo se pouze snaží zbavit jednotlivých hříchů a nezbaví se zdroje těchto hříchů, je jako Pavel v 7 kap. Římanům. Bídný já člověk, chci konat dobro, ale vždy se to zvrhne ve zlo. Řešení je v 8,1. Kdo se nechá vést Duchem svatým, .... Jak se může nesvobodný člověk přiblížit k trůnu Milostí, když ho Hřích v jeho těle vždy přesvědčí že zhřešil a nemá právo se k trůnu přiblížit?
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 16. prosinec 2020 @ 09:36:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak teď už se vážně s Vámi, leonet, budu zahazovat.
Tedy znovu, když už jste odběhl k další pitomosti.
Napsal jste, že krví JK byl smazán Váš dlužní úpis. Úpis dlužní, to není soupis hříchů.
Dluh, ten vzniká půjčkou, kterou ještě dlužník neuhradil. Dluh je také tím, co je jeden někomu povinován, ale nedal mu to. Dluh vzniká i právní cestou, když třeba někdo někomu způsobil nějakou ztrátu a je povinován mu to uhradit, nahradit.
Ptám se tedy, jaké Vaše (vaše) dluhy měly být smazány krví JK a vůči komu. Pokud byl vytvořen Váš soukromý dlužní úpis, pak jste byl dlužníkem vůči někomu, člověku či B-hu. Něčím jste byl dlužen, abyste to splatil. Pokud byste někoho okradl, pak jste byl dlužen mu i s úroky z výnosu a citové ztráty nahradit, co jste mu dlužil.
Krví, a to ještě k tomu někoho jiného, smazat dluh nelze. Vaše smrt či dokonce smrt JK dluh nikomu neuhradí, nevrátí mu to, co jste mu dlužen. Jen se ten dlužní úpis navíc ještě zbrotí krví. Tedy vznika větší vina, protože jste vinen krví toho, kdo zemřel místo Vás, pokud byste dlužil někomu svou smrt. Jenže pokud byste někoho zabil, pak dlužíte to, co jste mu vzal, jeho život.
Pokud tedy nevíte, co znamená dluh, dlužní úpis, co znamená krví zbrotit dlužní úpis, který svědčí proti Vám, kde je dokonce krev, pak se raději nepouštějte se mnou do sporu.
Ptáte se: "Jak se může nesvobodný člověk přiblížit k trůnu Milostí, když ho Hřích v jeho těle vždy přesvědčí že zhřešil a nemá právo se k trůnu přiblížit? "
Na to je docelička jednoduchá odpověď. Doznejte se. A před trůnem B-žím. Jste usvědčován, abyste se zvedl, napravil, ještě více posvětil (to je oddělil).
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Středa, 16. prosinec 2020 @ 11:27:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bla bla bla, tyhle židovské řeči mne nezajímají.
Ten poslední odstavec jen dokazuje, že nerozumíš Boží milosti. Ani tomu se nedivím, očekával jsem takovou reakci. Proto ti říkám, nezahazuj se tady s námi. Věnuj se svému posvěcování. Tady jen ztrácíš čas. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 16. prosinec 2020 @ 11:39:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Řekl bych, že čas zde s vámi neztrácím, leonet. Někdo ty vaše výstřednosti musí zviditelnit :) |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Středa, 16. prosinec 2020 @ 12:00:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo, Židé často v minulosti trpěli exkluzivním pocitem výjimečností. Ale mělo to jeden podstatný háček. Nechtěli nést svou kůži na trh ve světě. Tak Bůh dopustil, že byli rozprášení do celého světa. Takže ať nedobrovolně, rozšířili Zákon. Podobně svého času jednali první křesťané ze Židů. Zatím se sice schromažďuji kosti, ale ještě bez života. Fíkovník se ještě nezazelenal.
|
]
Re: trpěli exkluzivním pocitem (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Sobota, 19. prosinec 2020 @ 17:54:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Fuj, co to jsou za nepodloženosti psychiatrické vyprdlosti ?
Z hlediska křesťanů a křesťanství byl Ježíš žid jak poleno, trpící pocitem výjimečnosti,exluzivity ...a proto jaký pán takoví kmáni ?
|
]
|
|
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 08:42:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | <<Nebo vás naopak Boží odpuštění v Pánu Ježíši Kristu vedlo ke změně života, pryč od hříchu a od bezbožnosti, k pokání, obrácení k Bohu, k vytrvalosti v dobrém?>>
(Snad to napíšu dostatečně křiklavě a dost provokatérsky:)
Ne, odpuštění mne nikdy nepřivedlo ke změně života, mých postojů, mého jednání, mého smýšlení, od zlého konání, úvah, od bezbožnosti, apod.
Ne. odpuštění (ač B-ží) mne nikdy nevedlo k pokání, odvrácení se od špatného zlého způsobu života, k návratu k B-hu, k návratu podstaty mého bytí.
Ne, odpuštění mne nikdy nevedlo a nepřivedlo k tomu, abych v dobrém vytrval.
Ne. Nikdy. Možná proto :), že sebe nepovažuji za spravedlivého, Cizinče, ale že spravedlivě posuzuji své jednání i chování. Proto vím, že odpuštění není impulsem ke změně jednání, myšlení, chování, apod. Nepůsobí v člověku změnu. Proto také je docela pravděpodobné, že odpuštění někoho vede i k tomu, že si ho neváží a jedná tak zle, jak jednal dříve. Možná mu pak i přijde, že když je mu vše odpuštěno, že může činit vše, ač to nikomu neprospívá. Také vím, že časté odpouštění je k ničemu pro toho, kdo má za to, že odpuštění přivádí a přivede druhého člověka ke změně jeho postojů a života. Vím také, že taková ta prázdno-mluvná odpuštění, kdy ani není co odpouštět, a kdy se druhý cítí nějak dotčen, nezpůsobí omluvu a změnu jednání, chování, mluvení, uvažování, atd.
Vím, že jsou lidé, kteří mají i neodpuštění druhého za důvod k tomu pokračovat ve zlém způsobu života vůči němu či vůbec. A právě proto - odpuštění nevede ke změně života, odvrácení se od zlého, nápravě, změně uvažování, ke zbožnosti, apod.
Nic takového. Odpuštění však vede ke smíru, k pokoji, k milování, ke vděčnosti, apod. Ne však k ke změně způsobu života od zlého k dobrému. |
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 12:38:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pan Vota je typický produkt židovstva v kombinácii s pohanstvom...
Títovi 2:11 Lebo zjavila sa milosť Božia, spásonosná všetkým ľuďom, 12 vychovávajúca nás, aby sme sa odriekli bezbožnosti a svetských žiadostí a mierne, spravodlivo a pobožne žili na tomto svete,
odpustenie hriechov, milosť vždycky vedie k vďačnosti a zmene života... mne Boh odpustil ,,miliardový dlh,, hriechov a to ma ženie na kolená a k zmene života... iba pre človeka ktorý neprijal milosť, alebo prijal ,,lacnú milosť,, je odpustenie nič nehovoriaci akt. to isté tvrdili židia v 1. st. Rímskym 6:15 Čo teda? Máme hrešiť, pretože nie sme pod zákonom, ale pod milosťou? Vôbec nie.
nemáme hrešiť, lebo milosť ma vedie k vďačnosti a vďačnosť k trvalému pokániu a potom k zmene postojov.
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 13:20:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, ivanp, jste pohan, ne že ne, jste pohan jako vyšitej :) Ale toto nemá nic společného s tím, co jsem napsal. Můžete si myslet, že odpuštění, chte-li také milost, Vás přivedlo ke vděčnosti, to ano, to potvrzuji, ale ono už tehdy byste musel vnímat, že jste cosi provedl tomu, kdo Vám pak odpustil (i kdyby předem). Takže nejprve by Vás muselo nejprve zasáhnout uvědomění si toho, že jste provedl něco zlého. Bez toho, za odpuštění byste vděčen nebyl.
Odpuštění prostě nevede ke změně postojů. Kdyby vedlo, pak by bylo něco špatně s tím, kterému je odpouštěno, protože by se změnil jen proto, že mu bylo odpuštěno, či mu byla darována milost.
Před tím, než je člověk vůbec potřebuje, aby mu někdo odpustil, totiž si člověk musí být vědom toho, co zlého učinil, čím se proti jinému provinil. A musí ho to zasáhnout natolik, že to odpuštění toho druhého má pro něho nesmírnou nenahraditelnou cenu. Musí být natolik zasažen, že co provedl druhému, jako by provedl to stejné někdo jemu. Prostě musí mít takovou lítost nad tím co spáchal, že ho to natolik změní, že začne uvažovat jinak a jednat jinak, napravovat svůj život vůči druhým.
Ne, odpuštění mně nepřivedlo nikdy k pokání, ale naopak pokání mne přivedlo vždy k touze po tom, aby mi druhý odpustil. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 15:53:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | milosť je milosť... milosť môže byť udelená na základe pokánia, ale aj nemusí... žena hriešnica neprosila Krista o milosť, ale dostala ju... Zacheus nebol vyzvaný k pokániu a nikto neriešil jeho život a zmenil svoj život. posadlý v Gadare neprosil o milosť, nečinil pokánie a bol zmenený |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 16. prosinec 2020 @ 08:11:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ivanp :) Pokud člověk změní svůj život jen kvůli odpuštění druhého, kvůli jeho dobrotě, dobrotivosti, kvůli udělené milosti, pak s motivy toho daného člověka, jen cosi velice ale velice špatně. Pokud svůj život ale změní bez toho všeho - milosti, odpuštění, dobrotě, dobrotivosti, laskavosti, milosrdenství, lásky apod. toho druhého, pak je jeho srdce tzv. na správném místě.
Cizincova otázka byla o tom, koho tady z GS odpuštění vedlo ku pokání. Pro pokání, nápravu života, není třeba odpuštění u člověka dobrého a skutečně spravedlivě jednajícího. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 19. prosinec 2020 @ 06:30:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ivane, toto mě zajímá: Tobě Bůh odpustil hříchy také už před tím, než jsi z nich učinil pokání? Opravdu?
A jak jsi to poznal? Pocity, nebo čím vlastně?
Zacheus byl zasažen v srdci a z vlastního rozhodnutí učinil právě ono POKÁNÍ z dosavadního života.
(L 19,8) „Hle, polovinu svého majetku, Pane, dám chudým, a jestliže jsem někoho ošidil, vrátím mu to čtyřnásobně.“
Takto vypadá obrácení v životě člověka, který se setkal s Bohem, přijal ho do svého života a kaje se ze svých hříchů!
Podobně se zachovala i ona "žena hříšnice" - činila pokání ze svého dosavadního života, s pláčem litovala svých hříchů a slzami smáčela Ježíšovy nohy:
(L 7,37-50) Hle, v tom městě byla žena, hříšnice. Jakmile se dozvěděla, že je Ježíš u stolu ve farizeově domě, přinesla alabastrovou nádobku vonného oleje. A s pláčem se postavila zezadu k jeho nohám, slzami začala smáčet jeho nohy a otírat je svými vlasy, vroucně líbala jeho nohy a mazala je vonným olejem. Když to uviděl farizeus, který ho pozval, řekl si v mysli: „Kdyby tento byl prorok, věděl by, kdo a jaká je ta žena, která se ho dotýká, že je hříšná.“
Ježíš mu na to řekl: „Šimone, musím ti něco říci.“ On řekl: „Učiteli, řekni.“
„Jakýsi věřitel měl dva dlužníky. Jeden mu dlužil pět set denárů, druhý padesát. Když mu neměli z čeho vrátit, odpustil oběma. Který z nich ho tedy bude více milovat?“
Šimon odpověděl: „ Mám za to, že ten, kterému odpustil víc.“ On mu řekl: „Správně jsi usoudil.“ Pak se obrátil k ženě a říkal Šimonovi: „Vidíš tuto ženu? Vešel jsem do tvého domu, ale vodu na nohy jsi mi nepodal; tato žena však skropila mé nohy slzami a otřela je svými vlasy. Nepolíbil jsi mne, ale ona od té chvíle, co jsem vešel, nepřestala vroucně líbat mé nohy. Nepomazal jsi mou hlavu olejem, ona však vonným olejem pomazala mé nohy.
Proto ti pravím: Její mnohé hříchy jsou odpuštěny, protože mnoho milovala. Komu se málo odpouští, málo miluje.“ Jí pak řekl: „Jsou ti odpuštěny hříchy.“ A spolustolovníci si začali říkat: „Kdo to je, že dokonce hříchy odpouští?“
Řekl té ženě: „Tvá víra tě zachránila. Jdi v pokoji.“
Božích milostí je mnoho různých druhů, projevující se mnoha různými dary. Některé z nich Bůh dává i pohanům, i hříšníkům bez rozdílu. Však Boží odpuštění osobních hříchů - to je milost, která se nedává s předstihem dříve, než člověk učiní pokání!
Člověk, který se nekaje ze svých hříchů, tomu Bůh hříchy neodpouští, ale naopak - bude ho za jeho hříchy na posmrtném soudu soudit.
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 18:33:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ne, odpuštění mne nikdy nepřivedlo ke změně života, mých postojů, mého jednání, mého smýšlení, od zlého konání, úvah, od bezbožnosti, apod.
Ne. odpuštění (ač B-ží) mne nikdy nevedlo k pokání, odvrácení se od špatného zlého způsobu života, k návratu k B-hu, k návratu podstaty mého bytí.
Ne, odpuštění mne nikdy nevedlo a nepřivedlo k tomu, abych v dobrém vytrval.
Díky, Voto, za jasné svědectví z vašeho života.
Odpuštění však vede ke smíru, k pokoji, k milování, ke vděčnosti, apod. Ne však k ke změně způsobu života od zlého k dobrému.
Pokud člověk žil ve sváru, nepokoji či depresi, lhostejnosti, nezájmu, závisti, nenaplněnosti, pak je vedení ke smíru, pokoji, milování a vděčnosti vedení ke změně způsobu života od zlého k dobrému. A to dost důležité změně života.
Hezký den Cizinec |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 16. prosinec 2020 @ 08:03:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | <<Pokud člověk žil ve sváru, nepokoji či depresi, lhostejnosti, nezájmu, závisti, nenaplněnosti, pak je vedení ke smíru, pokoji, milování a vděčnosti vedení ke změně způsobu života od zlého k dobrému. A to dost důležité změně života.<<
Jistě :) Ovšem pokud je to kvůli odpuštění, že Vám někdo odpustil, co jste mu, pak je to z mého pohledu velice ale velice špatně. No, alespoň tak. |
]
|
|
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 09:45:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Je toto diskusní příspěvek hodný k diskusi nebo jen myšlenkový průjem člověka, který jako dezertér od Krista nemá morální ani mravní právo zde vytvářet zde své nábožensky úchylné názory. Člověk, který zde glorifikoval muže propagující mnohoženství, "léčbu" cizoložství opuštěním manželky a následné uzavření manželství s konkubínou, včetně obhajoby komunistické loupeže pokud jde o restituce, tak žasnu nad drzostí tohoto člověka, zde prezentovat své žalostné bláboly. Cizinec dokud se nevykoupe ve svátosti smíření a nevrátí se ke Kristu zde ztrácí jen čas, snahou uchlácholil své svědomí, což se mu zjevně nedaří. |
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 15. prosinec 2020 @ 18:37:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Jej Martino - vaše glorifikace mužů propagujících mnohoženství (zajímavé, jak dále rozvíjíte popis vašeho života), léčba cizoložství a konkubíny - díky za připomínku vašeho uvažování.
Připomněl jste mi, že i vy jste svou "logikou" přispěl v jednom příspěvku nedávno:
"Ono denně hřešit a volat s Lutherem jen víra nás osvobozuje je prima život. Můžeš krást, vraždit, loupit, cizoložit atd. ale jen víra tě osvobozuje od každého hříchu, jak šířil Luther. K čemu pak potřebují spiritualitu a správnou věrouku?"
To jste vaše postoje vyjádřil ještě lépe a otevřeněji, než Jaela. Takže vás se ani ptát nemusím, k čemu jste veden a co považujete za "prima život"
Hezký den Cizinec |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: martino v Středa, 16. prosinec 2020 @ 09:16:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinče co to zase plácáš? Nemá to ani hlavu ani patu. Ty ještě nevíš, že já hru na blbečky nehraju? Tak máš smůlu. Rozumím ti, že ti je blízká nauka Luthera, že můžeš vraždit, loupit, cizoložit atd., ale víra, že tě osvobozuje od každého hříchu. Zanech svých myšlenkových spekulací a vrať se ke Kristu. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Středa, 16. prosinec 2020 @ 09:34:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | martino nielen Luther ale už ap. Pavel bol obvinený z toho že jeho teologia milosti nabáda človeka k tomu aby vraždil, lúpil a cudzoložil keďže vraj žije z milosti a kedykoľvek môže prosiť o milosť zdarma:
Rímskym 6:15 Čo teda? Máme hrešiť, pretože nie sme pod zákonom, ale pod milosťou? Vôbec nie. Rímskym 3:8 A či nie je tak, ako sa nám rúhajú a ako niektorí tvrdia, že my hovoríme: Páchajme zlé, aby prišlo dobré? Ich odsúdenie je spravodlivé.
vtedy išlo o židovské lži, dnes ide o katolícke lži ktoré vkladajú Lutherovi slová ako by on hovoril ,,že my hovoríme: Páchajme zlé, aby prišlo dobré,, to jest hrešme slobodne aby prišla zdarma milosť...
ľudia ktorí neprežili milosť a žijú zákonícky život či už vtedy židia a dnes väčšina katolíkov naskočia na pomluvy, bludy, veď hovoria len to čo im povie otec lži.
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 16. prosinec 2020 @ 10:10:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hele, ivanp :)))
Luther byl prase, šlo mu o moc. Hlava nehlava, jednou se Židů zastával, a když mu to bránilo k vzestupu hned na ně zaútočil, aby se zalíbil. Bylo to prase.
A ivanp: Čo to také : "žijú zákonícky život".
Popíš to tu. Hej? |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Středa, 16. prosinec 2020 @ 10:23:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | no hej... zákonník je ten kto je ospravedlnený na základe dodržiavania zákona... na poslednom súde budú jeho dobré skutky dané na jednu misku váh a na druhú jeho špatné skutky... víťaz berie všetko |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 16. prosinec 2020 @ 11:33:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | <<zákonník je ten kto je ospravedlnený na základe dodržiavania zákona... na poslednom súde budú jeho dobré skutky dané na jednu misku váh a na druhú jeho špatné skutky... >>
A takové dvě pitomosti Vás, ivanp, napadly, nebo Vás to učí ve Vaší církvi?
Už jste potkal někoho, kdo by byl obviněn na základě dodržování zákona, aby musel být ospravedlněn? Co je tohle zase za pitomost? A proč by asi tak měl na nějakém soudě být člověk souzen za nedodržování zákona s porovnáváním toho, kolik toho dodržoval podle zákona, či kolik dobrých skutků učinil oproti tomu, kterým se provinil? Jak asi může ospravedlnit dobrý skutek někomu, zlý skutek proti někomu?
Ona váha člověka charakterizuje jaký je člověk, jak moc dobrý či zlý. Co převládá. A posuzování se děje každým rokem od Roš hašana do Jom kipur, tehdy je člověk zapisován do knihy života, a buď k dobrému nebo zlému.
Pff. Křesťané a jejich chápání, mávnu nad tím rukou. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Středa, 16. prosinec 2020 @ 14:00:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A takové dvě pitomosti Vás, ivanp, napadly, nebo Vás to učí ve Vaší církvi?
ne, to mám zo starého zákona ----------------------------- Ona váha člověka charakterizuje jaký je člověk, jak moc dobrý či zlý. Co převládá. A posuzování se děje každým rokem
a to jak moc dobrý je a jak zlý je sa posudzuje ako?... kto to posudzuje každým rokem? |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2020 @ 19:05:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Dobrý den, Martino.
Vím, že hru na blbečky skutečně nehrajete.
Hezký den Cizinec |
]
|
|
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 17. prosinec 2020 @ 13:29:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..." Jak uvažujete nebo jak jste uvažovali vy?
Když se dozvíte, že vám někdo z lidí odpustil, nebo že vám Bůh odpustil, "...
A Horymírův Šemlík pádí stále dál k Neumětelům!
Motáš tu zase všechno možné dohromady!
Hříchy může odpustit jedině Bůh - žádný člověk nic takového nedokáže. Co však člověk dokáže je to, že odpustí křivdu na něm spáchanou. Tohle lidské odpuštění křivdy ale nijak nesouvisí s Božím odpuštěním hříchů!
Naopak - neodpuštění takové křivdy souvisí s neodpuštěním hříchů vlastních - Bůh přímo podmiňuje odpustit druhým, aby bylo i mě odpuštěno Bohem. (Odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům)..
Jak se ale ty konkrétně dozvíš, že ti Bůh hříchy odpustil?
Vlastní autosugescí snad?
..." "Bůh neodpouští lidem hříchy bez toho,
aby oni z nich nejdříve učinili pokání! To by nemělo přece žádný smysl!
Lidé by bez jakékoli sebereflexe hřešili dál" ....
"Bez
pokání už dopředu hříchy odpouštět by nemělo žádný smysl - a Bůh
nejedná nikdy nesmyslně - hříšník by bez obrácení totiž pokračoval ve
vršení svých hříchů dalších."
"...
Tohle je jedním z pilířů křesťanského učení - učení o nutnosti činit pokání ze svých hříchů.
Bez pokání není žádného odpuštění hříchů Bohem! (Jaksi dopředu - s předstihem).
(Mt 13,15) Neboť srdce tohoto lidu ztučnělo, ušima začali slyšet ztěžka a své oči
zavřeli, aby očima neuviděli a ušima neuslyšeli, srdcem nepochopili a neobrátili se, a já je neuzdravil.‘
(J 12,40) Oslepil jejich oči a zatvrdil jejich srdce, aby očima neuviděli a srdcem neporozuměli, neobrátili se, a já je neuzdravil.‘
(Mk 4,12) ... aby hledíce hleděli a neuviděli, slyšíce slyšeli a nechápali, NEOBRÁTILI SE A NEBYLO JIM ODPUŠTĚNO. “
|
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. prosinec 2020 @ 19:02:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A Horymírův Šemlík pádí stále dál k Neumětelům!
Motáš tu zase všechno možné dohromady!
Já vím, Stando - vaše psaní ve druhé osobě...
K tématu článku nic nemáš?
Jak se ale ty konkrétně dozvíš, že ti Bůh hříchy odpustil?
Jednoduše, Stando - tak jako se dozvídám věci od Boha nebo od lidí.
Slovem.
Vlastní autosugescí snad?
Zajímavá projekce. Díky, že takto otevřeně ukazuješ vaše uvažování - podobné věci jako od tebe jsem četl od LD, máte zřejmě stejné zkušenosti.
Hříchy může odpustit jedině Bůh - žádný člověk nic takového nedokáže.
Já vím.
A všichni jste taky hříšníci a neustále všichni hřešíte a všichni se taky rodíte do prokletí od Adama.
Nemáte ten život jednoduchý, Stando.
A taky neznáte/nemáte zkušenost s věcmi, kterými křesťané začínají život. A neznáte křesťanské učení [obohu.cz] (v tom nejzákladnějším slova smyslu "znát"), tak si podle sebe projektujete, generalizujete a paušalizujete váš stav do druhých.
Ježíš řekl svým učedníkům:
„Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, i já posílám vás.“
Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim:
„Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy. “
Ten, kdo to Ježíšovo slovo nezažil, nemá s tím slovem osobní zkušenost, nestalo se to slovo v jeho životě, tak ten opravdu nedokáže odpustit hřích. K jeho vlastní škodě i ke škodě lidí, kteří s ním musí žít.
Toník |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2020 @ 18:16:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Typický převraceč smyslu - prostě nemůžeš si pomoci.
..." Po těchto slovech na ně dechl a řekl jim:
„Přijměte Ducha Svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy. “ "...
Na tebe, Toníku, konkrétně Ježíš snad také právě takto dechl a pověřil tě mocí hříchy odpouštět (jménem Boha a církve) - tak jako touto mocí Ducha odpouštět hříchy pověřil své apoštoly?
To je to, o čem mluvím!
Toto je přesně ta tvoje autosugesce!
Vztáhneš na sebe věci, které se tě osobně nijak netýkají!
Jen proto, že se o nich dočteš v Písmu.
Ovšem služba církve hříchy odpouštět (J 20,21-23) se od počátku církve předává (jako i všechny ostatní druhy služeb v církvi - jáhni, biskupové a pod.) jenom naprosto konkrétním osobám - a to výlučně jenom skrze vkládání rukou jiných biskupů.
..."Ten, kdo to Ježíšovo slovo nezažil, nemá s tím
slovem osobní zkušenost, nestalo se to slovo v jeho životě, tak ten
opravdu nedokáže odpustit hřích. "...
Znovu (a vytrvale v zatmění mysli) zde pleteš dohromady lidské odpuštění křivd a Boží odpuštění hříchů - (to druhé skrze pokání hříšníka a službu církve hříchy odpouštět - J 20,21-23)..
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 19. prosinec 2020 @ 11:46:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Typický převraceč smyslu - prostě nemůžeš si pomoci.
Samozřejmě chápu tvoje převracení, Stando - píšeš "Motáš tu zase všechno možné dohromady!" ale píšeš jen o sobě, i když to myslíš jako osobní útok na druhé a úhybný manévr od tématu článku.
Od tebe už ale k článku odpověď nepotřebuji - k čemu by tě vedlo odpuštění už jsi několikrát konkrétně vyjádřil, stejně jako Jaela, Martino nebo Noname.
Na tebe, Toníku, konkrétně Ježíš snad také právě takto dechl a pověřil tě mocí hříchy odpouštět (jménem Boha a církve) - tak jako touto mocí Ducha odpouštět hříchy pověřil své apoštoly?
Tvoje autosugesce, dohady, motaniny a výmysly s mým životem nesouvisí, Stando, netýkají se mne.
Moc odpouštět hříchy mi Pán Ježíš dal, tak, jako každému křesťanu.
Moc k odpuštění hříchů je integrální, esenciální součást křesťanského života, naprostý základ pro každého křesťana. A to i naprosto nejhorších hříchů - i jsem tu k tomu psal článek [granosalis.cz].
A moc k odpuštění hříchů byla jedna z naprosto nejdůležitějších věcí, jedna z nejpodstatnějších a nejviditelnějších změn v mém životě.
S odpuštěním (nebo spíše neodpuštěním) jsem měl jako nekřesťan velmi těžké problémy - ať už šlo o odpuštění hříchů lidem okolo mně, nebo mne samotnému. Proto také byla ta moc odpustit hříchy jedna z nejvzácnější a největších věcí pro mne v novém životě.
To je to, o čem mluvím! Toto je přesně ta tvoje autosugesce!
Už se zase chováš jako převraceč.
Chápu, že 𝓽𝔂 máš nějaké autosugesce, o kterých 𝓽𝔂 mluvíš. Ale ty autosugesce jsou 𝓽𝓿𝓸𝓳𝓮, netýkají se mého života.
Kdyby tě Stando něco z mého života zajímalo, tak se místo vymýšlení tvých autosugescí a přičítání tvých autosugescí druhým zeptej, napíšu ti to, odpovím.
Vztáhneš na sebe věci, které se tě osobně nijak netýkají! Jen proto, že se o nich dočteš v Písmu.
A ty takto lžeš a pomlouváš diskutující místo psaní k tématu.
Kdyby tě Stando něco z mého života zajímalo, tak se místo vymýšlení lží a pomluv zeptej, napíšu ti to.
Toník |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 07:10:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Moc odpouštět hříchy jiným lidem (které se osobně zpovědníka nijak netýkají) je službou církve, kterou ustanovil Kristus (J 20,21-23) jenom pro údy svého těla. Nekřesťan (tedy dosud nepokřtěný) této služby církve nemůže využít.
Pro tuto službu jsou ustanovováni pouze konkrétní lidé v církvi - a to výlučně skrze vkládání rukou od starších (biskupů).
Nikdo ostatní z lidí nedostal od Boha moc takto hovořit za Boha a za církev (moc svazovat a rozvazovat), jenom apoštolové a pak jejich následníci - ti, na které apoštolové vložili ruce.
Ty tedy osobně nemáš naprosto žádnou moc jménem Boha a církve svazovat či rozvazovat i hříchy, které se tě nijak netýkají. Jako každý křesťan máš ale možnost svých vlastních hříchů litovat a činit z nich pokání - následně je pak vyznat Bohu i církvi (v této službě odpuštění hříchů) a Bůh (i církev, kterou jsi jako úd církve svými hříchy zranil) ti odpustí.
Máš také možnost odpustit křivdy spáchané na tobě coby zlo z cizích hříchů, které spáchali jiní lidé.
"Odpusť nám naše viny, jako i my odpouštíme našim viníkům ...."
Tato prosba ale neodpouští ještě ony hříchy našim viníkům, ale uschopňuje naše nitro pro odpuštění hříchů našich - pro odpuštění hříchů vlastních Bohem.
..." Vztáhneš na sebe věci, které se tě osobně nijak netýkají! Jen proto, že se o nich dočteš v Písmu. A ty takto lžeš a pomlouváš diskutující místo psaní k tématu.
"...
Vždycky hned vysvětlím, kterou konkrétní věc takto neprávem vztahuješ na sebe - vlastní autosugescí z Písma. Stačí pozorněji číst.
Moc odpouštět hříchy ti Pán Ježíš nedal. Ani na tebe nedechl, jako na apoštoly (J 20,21-23), ani na tebe nikdo z následníků apoštolů nevložil ruce k této službě. Všechno je jenom tvoje čirá náboženská fantazie, coby následek nepochopení toho, o čem se v Písmu píše doopravdy. Jenom tvé vlastní výmysly a z nich nepravdivé závěry o tvé osobě.
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 08:13:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Takovou nesmyslnou "moc" jsem Stando ani nikdy v životě nepotřeboval.
Vždycky hned vysvětlím, kterou konkrétní věc takto neprávem vztahuješ na sebe - vlastní autosugescí z Písma. Stačí pozorněji číst.
Stando, vím, že když lžeš, tak místo omluvy či dokonce pokání začneš tvé lži vymlouvat, okecávat a dále rozvíjet nebo uhýbat.
To už je holt vlastnost hříšníků, že lžou, pomlouvají ale nikdy se neomluví, natož aby své chování změnili.
Už jsi alespoň přišel na to, kde jsi ve tvé "logice" udělal chybu, když jsi napsal tu lež "Kvůli tobě Toníku Ježíš nepřišel"?
Moc odpouštět hříchy ti Pán Ježíš nedal. ... Jenom tvé vlastní výmysly a z nich nepravdivé závěry o tvé osobě.
Naprosto přesně - už se zase chováš jako převraceč, Stando.
Píšeš ve druhé osobě, ale píšeš jen o sobě. Znám situaci lidí v ŘKC a vím, co žijete.
K tématu diskuze nebo článku už nic nemáš, jen lži, pomluvy a projekce tvého stavu?
Jak je to Stando s tebou?
A i kdyby, Stando: Co by se na tvém životě hříšníka změnilo, kdyby ti Bůh odpustil všechny hříchy?
Vždyť i když Boží odpuštění v Pánu Ježíši odmítáš, tak jsi vytrvalý hříšník, hřešíš neustále, vršíš vlastní hříchy jeden na druhý a bez sebereflexe - tedy i kdyby ti Bůh odpustil v Pánu Ježíši Kristu všechny hříchy až do smrti a tys to věděl, nic zvláštního by se na tvém životě hříšníka při tvé "logice" nezměnilo, zůstal bys stejný.
Nebo ne?
Toník |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 16:54:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tedy,mne JK moc odpouštět hříchy nedal :) Tu moc jsem ale nalezl v sobě. Vy jste tu "sílu", Cizinče, odpustit druhému, čím se provinil vůči Vám před "tím" neměl? Nikomu jste nikdy nic neodpustil? Nikdy jste k tomu v sobě nenalezl tu "moc" odpustit?
Ale co takhle odpustit provinění těm, kteří se neprovinili proti Vám, ale jiným? Tu "moc odpustit" jim to máte? A myslíte, že takovou moc měli snad apoštolové JK nebo sám JK nebo dokonce B-h, že má tu moc odpustit lidem jejich provinění, kterých se dopustili nikoliv vůči B-hu, ale vůči jným lidem?
A pak je tu tak odvrácená strana téže mince: komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy (hříchy). Tamtu "moc" odpustit hříchy jste neměl, ale "poté" jste ji obdržel, a co tuto "moc" zadržet hříchy druhým, tu jste také neměl,nebo jste ji měl, a nyní ji máte, nebo jste o ní přišel? A máte za to, že tu "moc" zadržet hříchy lidem, kterými se provinil člověk vůči jinému třetímu, měli snad apoštolové JK nebo sám JK nebo dokonce B-h, že zadržuje provinění člověku proti lidem, kteří mu odpustili?
:)) Chytněte se za nos oba, křesťané ... |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Čtvrtek, 17. prosinec 2020 @ 19:32:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, prožil jsi vůbec někdy odpuštění hříchu přímo od Boha? Ne že sis to někde četl nebo slyšel, ale že jsi přímo cítil, jak ti sňal břímě, které tě drtilo? |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. prosinec 2020 @ 18:21:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." ... že jsi přímo cítil, jak ti sňal břímě, které tě drtilo? "...
My katolíci máme v tomto obrovskou výhodu.
Při každé svátosti smíření uslyšíme na vlastní uši: "Pán ti hříchy odpustil, jdi v pokoji".
My si odpuštění nemusíme domýšlet žádnou autosugescí (jako někteří zde),
nezrušili jsme si totiž Kristem ustanovenou službu v církvi hříchy odpouštět (J 20,21-23), ale jako živá církev ji notně využíváme.
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Pátek, 18. prosinec 2020 @ 21:36:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stačilo napsat ne.
Co myslíš, jaký je rozdíl mezi tím, když ti řeknu, že tvé hříchy byly vloženy na Krista a jsou smazány a odpuštěny, a tím, co ti říká tvůj kněz při vaší svátosti smíření? Písmo ti říká, že se to už stalo a tvůj kněz ti to jakoby prodává v současnosti. Jak mu za to projevuješ vděčnost? Mi za to ani nemusíš děkovat.
Kdo podle tebe zneužívá Písmo?
A nakonec, nejedná se o žádnou autosugesci, ale o přímý Boží akt odpuštění. Člověk tě může obelhat, ale Bůh ne. Jenže ty nevěříš v živého Boha, ale pouze lidem. A přitom stojí psáno: lépe věřit Bohu, nežli člověku. Docela tě lituji. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 19. prosinec 2020 @ 06:10:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Stačilo napsat ne. "...
Já ti to přece neodkývám jen proto, že ty by sis to (popletený vlastními omyly) takto přál!
Jistěže, když se ve zpovědi zbavím zátěže hříchů, cítím velké ulehčení, radost ze života, vděčnost Bohu.
..." že tvé hříchy byly vloženy na Krista a jsou smazány a odpuštěny ..."...
A jak jsi na toto přišel? Když dneska spácháš hřích, aniž bys učinil pokání, tak ti už byl smazán, odpuštěn? To je neskutečné, jak bláhové jsou toto představy!
..."Písmo ti říká, že se to už stalo a tvůj kněz ti to jakoby prodává v současnosti. "...
Písmo ti "řekne" cokoli - podle tvého přání - ty si to totiž právě takto vyložíš a basta. Jestliže dneska spáchám hřích, může mi být odpuštěn až v tom konkrétním okamžiku dneška, kdy si ho jako hřích uvědomím, lituji ho a činím pokání. Hřích, ze kterého hříšník pokání dosud neučinil - ten stále trvá!
Služba církve hříchy odpouštět (kterou ustanovil Kristus pouze pro údy svého těla a pro nikoho jiného - J 20,21-23) je nedílnou součástí služby a moci svěřené jen pastýřům stáda.
Můj zpovědník mi nic "neprodává" jako současnost - když činím pokání ze hříchů, je to současnost.
..."Člověk tě může obelhat, ale Bůh ne. "...
Ty sám jsi chodícím důkazem, že člověk může po dlouhou dobu s úspěchem obelhávat i sama sebe.
Prý: "tvé hříchy byly vloženy na Krista a jsou smazány a odpuštěny ...."
Jak jsi na takovouto koninu přišel? Odpuštěny i bez toho, abys učinil pokání a hříchy vyznal?
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Sobota, 19. prosinec 2020 @ 08:42:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Řekl jemu Ježíš: Kdož jest umyt, nepotřebuje, než aby nohy umyl; nebo čist jest všecken. I vy čistí jste, ale ne všickni.
Jestli považuješ slova Ježíše za koninu, není ti pomoci. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 06:50:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak jsi přišel na tu tvoji "koninu", že apoštolové ze svých hříchů snad neučinili pokání?
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 09:34:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsi včera napsal ty, tak nedělej ze sebe udiveného. Asi tu každý den vystupuje jiný oko. Jak jsem ti už psal jinde, chováš se jako kdybys trpěl schizofrenií. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 08:32:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže je čist všecken ( tedy celý i s nohama) a potřebuje umýt nohy není čist všecken . 1. Je li čistý nepotřebuje očistu 2. Je li nečistý potřebuje očistu ( všeho) 3. Je li strakatý ( a tento motiv možná převládá) potřebuje vyčistit skvrny |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 11:00:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Leonet nojo, dneska jsi omyt a nepotřebuješ omýt, jenomže zítra už budeš opět pobryndaný hříchem |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 11:24:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je přesně tvoje osobní zkušenost? Moje ne. Mluvit o druhých lidech, když je osobně neznáš, jsou pomluvy. Ty jsi nikdy nečetl v Bibli o pomlouvačích? Četl jsi vůbec někdy Bibli? |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 11:41:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Leonet, ten, kdo říká, že nehřeší, ten lže.
Jestli ty ano, tak já to nemám zapotřebí lhát |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 11:52:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A už je to tady zase, veřejné obviňuješ Boha ze lži. 1Jan 3,6 Každý tedy, kdož v něm zůstává, nehřeší; ale každý, kdož hřeší, neviděl ho, aniž ho poznal.
Ty jsi nenapravitelný a nepoučitelný. Po xste tě vyzývám aby jsi veřejně odvolal své lži o Bohu. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: zeryk v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 16:27:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na téma hřích, mám otázku :"je hřích utírat si *****l papírem vyrobeným ze stromů pralesů" ?
Mám za to, že i křesťané i ateisti si kupují toaletní papír, a nepřemýšlí odkud se vzal,a jestli výrobce dodržel podmínky recyklace, prostě na to " kálí" a to doslovně. Co by mělo být tím mým osobním hříchem ve vztahu "kupuji a utírám zadnici" ?? K vůli tomu korporace a velké firmy devastují přírodu, lžou,kradou,nedodržují normy...a já utřu..a vezu se s nima ?
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Vota v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 16:32:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Skvělá otázka, zeryku! |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: leonet v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 22:26:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vydal jsem zajisté vám nejprve to, což jsem i vzal, že Kristus umřel za hříchy naše podle Písem,
A ty si s tím udělej co chceš. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 18:55:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Leonet,ty nejsi Bůh. Já ti nepomůžu. Nehřešíš chvilku, a pak to opět rozjedeš a je to vidět i tu na webu. |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 19:35:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Leonet a proč si vlastně necháš umývat nohy?
Chvilinku vydržíš nehřešit, a pak vysíláš do světa palbu hříchů. Proč asi |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 17:21:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Leonet myšlenky ti letí a tvá slova je nedohánějí a dělají si co chtějí. Určitě je tvým přáním nehřešit |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 08:25:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Akuzativ píše o sobě.
Jen je zřejmě v jejich prostředí takový divný zvyk psát o sobě ve druhé osobě.
Znáš to možná, Leonete - když takhle nějak přijdeš a tam vidíš ...
Toník |
]
|
|
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 20. prosinec 2020 @ 11:05:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Cizinec
toto tvoje téma můžeme uzavřít s tím, že neumíš vysvětlit, jak je to s tím, že jeden den máš odpuštěný hřích a o zítřejším tvém hříchům tvrdíš, že on ten hřích neexistuje, i když všichni kolem tebe vidí, že hřešíš |
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 08:18:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Akuzativ, to klidně můžete uzavřít, jak potřebujete.
Vysvětlování vašeho stavu nebylo účelem článku, chápu, že vaše situace je těžká a deprimující. To, co popisujete, je přirozený stav hříšníků, je to způsobené tak zvaným "minutím cíle", kterým je Bůh.
Náprava vašich těžkostí je jednoduchá - vrátit se k Bohu, to je možné ve jménu Ježíše Krista.
Téma článku bylo o Božím odpuštění a obecně o odpuštění k čemu vás vedlo či vede odpuštění. Kromě uzavření vašich problémů můžete napsat i odpověď na otázku v článku. Citoval jsem, k čemu by odpuštění a spasení vedlo podle nich samých některé lidi a ptal jsem se.
Jak uvažujete nebo jak jste uvažovali vy?
Když se dozvíte, že vám někdo z lidí odpustil, nebo že vám Bůh odpustil, vede vás to k tomu abyste bez sebereflexe hřešili dál, abyste pokračovali ve vršení dalších hříchů, nebo byste snad dokonce vystřelili z domu a vesele hřešili, jako uvažují ve své "logice" někteří hříšníci?
Jak jste to měli, když jste se setkali s Boží milostí v Pánu Ježíši Kristu, s Božím odpuštěním - 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓪𝓵𝔂 vás také nápady ve stylu "když mi Bůh odpustil, budu pokračovat ve vršení svých hříchů"?
Nebo vás naopak Boží odpuštění v Pánu Ježíši Kristu vedlo ke změně života, pryč od hříchu a od bezbožnosti, k pokání, obrácení k Bohu, k vytrvalosti v dobrém?
Hezký den Cizinec
|
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 21. prosinec 2020 @ 17:19:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec a napadá tě jiný důvod, proč jsi napsal ten komentář? |
]
Re: Moc odpuštění a logika Boží milosti, moc neodpuštění a logika hříšníků (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 22. prosinec 2020 @ 20:42:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ne, nenapadá, Akuzativ.
Napsal jsem článek a zajímala mne odpověď.
Jak uvažujete nebo jak jste uvažovali vy?
Když se dozvíte, že vám někdo z lidí odpustil, nebo že vám Bůh odpustil, vede vás to k tomu abyste bez sebereflexe hřešili dál, abyste pokračovali ve vršení dalších hříchů, nebo byste snad dokonce vystřelili z domu a vesele hřešili, jako uvažují ve své "logice" někteří hříšníci?
Jak jste to měli, když jste se setkali s Boží milostí v Pánu Ježíši Kristu, s Božím odpuštěním - 𝓷𝓪𝓹𝓪𝓭𝓪𝓵𝔂 vás také nápady ve stylu "když mi Bůh odpustil, budu pokračovat ve vršení svých hříchů"?
Nebo vás naopak Boží odpuštění v Pánu Ježíši Kristu vedlo ke změně života, pryč od hříchu a od bezbožnosti, k pokání, obrácení k Bohu, k vytrvalosti v dobrém?
Hezký den Cizinec
|
]
|
|
Úchyl LD (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Středa, 23. prosinec 2020 @ 14:03:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Úchyl s nickem LD mně všude na internetu uhání a vypisuje mi svoje vlhké sny a sebeprojekce. Je to multinick, na osacr má nick SH na zpovědnici Trumpetka, je to závistivá škaredá nula. Všude mu píšu, že o něj nemám zájem, ale on za mnou všude leze. Nezajímá mě. Nedám mu. Popisuje mi, že ho vzrušuje moje strniště a další věci, ale mě nesbalí. Je to blbý bobek, tady se naparuje, jak je chytrý.... Není, je to blbec, co se rád vykecává o hounu.... |
|
|
|
|