Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 273, komentářů celkem: 429608, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 445 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116508816
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Svatost a nepravost
Vloženo Středa, 07. říjen 2020 @ 09:39:40 CEST Vložil: Tomas

Zkušenosti poslal Nepřihlášený

Svatost. Co to vlastně je? Něco čeho dosáhne za pozemského života málokdo? Něco co je jako zlatá medaile za celoživotní asketismus a utrpení? Něco co si musí člověk musí zasloužit heroickými výkony při spolupráci s Bohem? 

Tak mi katolicismus pojem svatost presentoval, tak mne naučili v katolicismu pojem svatost chápat, chápat ne-pravým způsobem. Je mnoho katolických nepravostí. Z těch největších nepravostí jsou to nepravosti o svatosti a hříchu.

Katolická nepravost o hříchu uvede člověka v omyl, že prý po celý život je neustále kajícím se hříšníkem. Nepravost o hříchu zamezuje očistnému působení Krista, a kajícný hříšník pak zůstává stále po celý svůj život hříšníkem.

Katolická nepravost o svatosti uvede člověka v omyl, že svatost je mu nedosažitelná kvůli tomu, že je neustále kajícím se hříšníkem. A protože je hříšník neustále kajícím se hříšníkem, tak se musí ještě více snažit aby svůj hřích přemohl stále vyšší intenzitou pokání. Nepravost o svatosti uvedla hříšníka v omyl, když mu vsugerovala, že si svatost musí zasloužit svým pokáním a záslužnými bohu libými skutky.

Tyto dvě nepravosti o hříchu a svatosti jsou strašlivou pastí, ve které jsem po mnoho let vězel. Do této pasti jsem byl chycený při dětské náboženské výuce. Dětem se tyto nepravosti vtloukají do hlav velmi snadno, a výsledkem toho je poškození vztahu s Kristem, či neschopnost tento vztah navázat, žel u někoho až na celý život.


Co to tedy svatost je. 
Svatost je přirozená vlastnost lidského ducha. Není to nic neobvyklého, ani zvláštního. Jako svaté nás Bůh stvořil, jako svaté nás chce.
Hřích svatost bere. Hřích nese smrt. Hřích je nepřirozený. Hříšnost lidskému duchu nepřísluší.
Smrt ustanovil Bůh, protože si hřích nepřeje, protože si nepřeje hříšnost která porušuje svatost.
Pro člověka je nemožné aby sám sebe zbavil hříchu, aby sám opět nabyl přirozené svatosti.
Hříšník potřebuje někoho, kdo z něho hřích sejme, kdo za něj ponese jeho hříšnost, kdo mu navrátí svatost, a kdo ho bude posilovat v jeho slabosti aby znovu nehřešil.
Ten někdo již přišel. Je to Ježíš Kristus Spasitel. Mnohá apoštolská a nejenom apoštolská svědectví svědčí o tom, že Kristus z nás hřích snímá, že za naši hříšnou slabost nám dává svou sílu, očišťuje nás od nepravostí a tím nás činí svatými. Působením Krista se náš lidský duch opět stane přirozeně svatým. A to jestli svatým napořád záleží na tom komu a čemu nasloucháme.

 Pokud neustále odevzdáme Kristu každou naši hříšnou slabost, tak selhání již možné není. Pokud však neodevzdáváme Kristu všechnu naši hříšnou slabost, tak selhání možné je, přesněji řečeno je velmi pravděpodobné. Ale i po takovém selhání je stále možný proces pokání, odpuštění, očištění. Odevzdávání hříšných slabostí Kristu se nenaučíme ze dne na den. Je to proces sebepoznání a postupného získávání zkušeností ve vztahu s Kristem. A je to samozřejmě taky o víře, která se každou zkušeností prohlubuje, a mezi tyto zkušenosti patří zkušenost kterou jsem nikdy v katolicismu neměl. 

Je to zkušenost s tím, že Kristem zahlazený hřích je skutečně zahlazený, a že jeho následky se promění v pozitivum, a že za odevzdanou hříšnou slabost Kristu dostávám od Krista sílu, která zcela zamezuje působení nepravosti vedoucí k hříchu, tím že navždy odstraňuje nepravost samou. Po odstranění nepravosti na původním místě nepravosti začne působit Kristus. Takto to v těch našich chrámech Ducha funguje, respektive může fungovat. Buď se v nějaké oblasti řídíme nějakou nepravostí, anebo se řídíme Kristem. Obojí se vylučuje. Nelze naráz naslouchat nepravosti o věčně kajícím se hříšníku a přitom naslouchat Kristu který nám ve své milosti navrací svatost.

Není těžké ve víře od Krista přijmout odpuštění a očištění navracející svatost ducha.

Těžké je najít sám v sobě nepravost, nepravost která se usídlila na místě Boha, nepravost které nasloucháme namísto Boha, nepravost která nám svatost bere a tím že nám naši svatost bere nás vzdaluje od Boha.

 Není lehké najít nepravost v sobě samém, nepravost která se mistrně zakamuflovala abychom ji těžko hledali. Nepravost se však dá zpětně vystopovat. Každá nepravost nám v životě způsobuje nějaký problém. Třeba to, že se někdo považuje za neustále kajícího se hříšníka. Při cestě do svého duchovního nitra, může ve světle pravdy Ducha věčně kající se hříšník uvidět tu mistrně zakamuflovanou ne-pravost, která mu namísto Boha lživě tvrdí aby se pořád jenom kál, a že jeho pokání je stále nedostatečné na to aby mu Kristus navrátil svatost. 

Kdo sám v sobě poprvé objeví nějakou nepravost, záhy na to objeví i další nepravosti a KAŽDÉ této nepravosti se může rychle zbavit.


  • 1. Janův 1, 9Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.
Na tomto výroku je patrné že Kristus nám odpouští a očišťuje nás (průběžně). Ne, že jednou provždy nás očistil a basta.  Kristus očišťuje od každé nepravosti se kterou se na něho obrátíme, a očišťuje v daném "sektoru naší hříšnosti" tak, že se daný hřích už nikdy neopakuje. Něco takové jsem v katolicismu nikdy nezažil. Vyznané hříchy ve zpovědnici se zakrátko vrátily. Nebyly zahlazené následky hříchu, ani katolická zpověď neodstranila NEPRAVOST která hřích způsobovala. A já musel neustále bojovat s něčím, co mělo být dávno pryč, a vést marný boj jako neustále kající se hříšník.

Pokud je zde nějaký katolík, který se vyznáním nějakého hříchu ve svátosti smíření hříchu nadobro zbavil a to tak, že se mu tento konkretní hřích již nikdy nevracel, a zbavil se přitom i všech hříšných sklonů k tomu konkrétnímu hříchu, tak ať zde o tom podá svědectví. Já doposud neznám nikoho, a nefungovalo to ani u mne. 

Oproti tomu Bohu vyznané hříchy v prosbě za odpuštění ve Jménu Kristově, s hříšnou slabostí odevzdanou Kristu, se již nikdy nevrací. 

A nyní mám otázku.
Mám se vrátit tam, kde je boj s hříchem vysilující marností a hříšník je pořád kajícím hříšníkem, anebo mám zůstat tam, kde se vyznaný hřích skutečně odpouští a hříšník se očišťuje, hřích se nevrací a nepravost vedoucí k hříchu nadobro zmizí?

Která volba je lepší?

Vrátit se k "jedinému pravému" svátostnému humbuku, který duněním zastírá to, že nic z toho co hlásá nikdy nefungovalo a nefunguje, který je zdrojem vší nepravosti?

Anebo mám zůstat tam, kde to o čem apoštolové svědčí skutečně funguje, a to všude kde je třeba, bez vyzdobených kostelů, bez dunění varhan a velkohubých prázdných slov, kde to funguje jenom na tom prostém a opomíjeném základě víry v Osobu našeho Spasitele Ježíše Krista, kterému za všechno děkuji.


Píšu o tom co jsem zažil a žiji.

Myslivec



"Svatost a nepravost" | Přihlásit/Vytvořit účet | 76 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Středa, 07. říjen 2020 @ 10:15:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec a to nás učíš žít bez pokání, bez lítosti nad hříchy, které člověk dělá.

  • 1. Janův 1, 10 [biblenet.cz]Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není.



Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 07. říjen 2020 @ 17:20:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zase blábol a hned odkaz na "zkušenost" s ŘKC:




 Pokud neustále odevzdáme Kristu každou naši hříšnou slabost, tak selhání již možné není. Pokud však neodevzdáváme Kristu všechnu naši hříšnou slabost, tak selhání možné je, přesněji řečeno je velmi pravděpodobné. Ale i po takovém selhání je stále možný proces pokání, odpuštění, očištění. Odevzdávání hříšných slabostí Kristu se nenaučíme ze dne na den. Je to proces sebepoznání a postupného získávání zkušeností ve vztahu s Kristem. A je to samozřejmě taky o víře, která se každou zkušeností prohlubuje, a mezi tyto zkušenosti patří zkušenost kterou jsem nikdy v katolicismu neměl. 





martino





Myslivec právě vydal svědectví o svém nulovém křesťanství. Rozhodně nebudu Kristu neustále odevzdávat svojí hříšnost, ta mi k ničemu není. Kristus ve své svaté moudrosti ustanovil svátost smíření - svatou zpověď. Každý věřící je tak povinen než se Ke Kristu přiblíží, vyznat se ve zpovědi ze svých hříchů. To je to odevzdání své hříšnosti, což je možné jen skrze kněze. Komu hříchy odpustíte, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou." Jan 20,19-23




Všechny zbožné úvahy které zde Myslivec předvádí, jsou jen chytačka pro odpadlíky a jiné náboženské dobrodruhy, kteří se rozešli s Evangeliem a mají drzost se nazývat křesťany nebo dokonce, že jsou Církev. 



Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Lenkam v Středa, 07. říjen 2020 @ 19:36:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to osvobozující vyváznout ze závislosti na systému a obracet se skrze Krista k Bohu.



Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 08. říjen 2020 @ 14:48:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tento člověk viděl katolicismus tak akorát z rychlíku (když byla mlha) a  z ponorky (když byla kalná voda).

Přitom si sám ve své nevědomosti  fandí, jaký že je to přeborník přes katolickou víru!


..."Jako svaté nás Bůh stvořil ...."...

Toto je přece naprostý nesmysl!


Jak je to tedy s katolickou vírou doopravdy:


Dokonale svatý je jedině Bůh.

Bůh sice stvořil první lidi jako svaté (jako stav  "odlesku"  Boží svatosti ), ale oni o tuto svoji svatost hříchem přišli - a byli vyhnáni z ráje.
Všichni jejich potomci se tedy už rodí jako nesvatí - se zátěží Adamovy viny, která spočívá ve vrozené hříšné náklonnosti ke zlu a v absenci dědictví - tedy po Adamovi jsme zdědili tak akorát úděl vyhnanců z ráje.

Z tohoto důvodu všichni lidé bez výjimky potřebovali pro obnovení své svatosti Vykupitele, Mesiáše.
Mesiáš přišel - vykoupil lidstvo a umožnil každému člověku, aby si obnovil svou svatost ve křtu (Mt 28,19). Děje se to "obléknutím" Krista ve křtu, Kristovou "obřízkou" celého člověka. Ve křtu spolu s Kristem zemře člověk nesvatý (podle těla), je spolu s Kristem pohřben - a spolu s Kristem je ve křtu vzkříšen člověk svatý - do novosti života.

Toto je ona Kristova obřízka - a není logicky možné, aby souběžně existoval jak člověk starý, tak i člověk nový - (jak nám zde předkládá ve svém omylu Toník).


Zdrojem svatosti je jedině Bůh.

Primárně tedy svatost proudí od Boha ke člověku (jenom k tomu, který sdílí s Bohem blízké společenství) - až se*****árně může svatost vyzařovat z lidských srdci do svého okolí. Nositelem této svatosti je Duch svatý.

Tyto dva směry svatosti třeba rozlišovat.
Protože svatost od Boha může být i ve formě člověkem nepřijatého daru - tedy i pohan může být svatý - pokud v manželství tvoří s křesťanem přirozené společenství rodiny - a přitom křesťanskou víru ani nepraktikovat.  Je totiž posvěcován svým křesťanským manželem.  Je to "svatost zvnějšku" - která se liší od svatosti vnitřní, která proudí z lidského srdce jako výslednice společného života s Bohem, jako důsledek živého vztahu s Bohem.


Tohle je skutečná katolická víra a nikoli ten balast duševních zvratků Myslivce o katolické víře!



Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Sobota, 10. říjen 2020 @ 21:28:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslivec

Mám se vrátit tam, kde je boj s hříchem vysilující marností a hříšník je pořád kajícím hříšníkem, anebo mám zůstat tam, kde se vyznaný hřích skutečně odpouští a hříšník se očišťuje, hřích se nevrací a nepravost vedoucí k hříchu nadobro zmizí?

Která volba je lepší?

Ta otázka navozuje myšlenku, co je pro tebe lepší. 

Ale důležité je vědět, co je správné. Co je od Boha. Co je pravda. 

A tady by si asi měl člověk ujasnit, co je to milost, proč Ježíš přišel na zem, co vykonal pro lidi, co je to ta svatost, v čem je svatost člověka, a kdo to všechno působí. Kdo jedná. 
  • Božímu lidu v Kolosách, věrným bratřím v Kristu: Milost vám a pokoj od Boha Otce našeho. Stále za vás v modlitbách děkujeme Bohu, Otci našeho Pána Ježíše Krista, neboť jsme slyšeli o vaší víře v Krista Ježíše a o vaší lásce, kterou máte ke všem bratřím
  • pro naději zakotvenou v nebesích. Víte o ní, protože i k vám přišlo slovo pravdy, evangelium;
  • tak jako na celém světě, i mezi vámi přináší ovoce a roste od toho dne, kdy jste uslyšeli o Boží milosti a přesvědčili se, že je pravdivá.
  • Tak vás tomu učil Epafras, náš milovaný druh, jenž nás věrně zastupuje jako Kristův služebník.
  • On nám také vyprávěl o lásce, kterou ve vás působí Boží Duch.
  • Proto i my, ode dne, kdy jsme to uslyšeli, nepřestáváme za vás v modlitbách prosit, abyste plně, se vší moudrostí a duchovním pochopením poznali jeho vůli.
  • Tak budete svým životem dělat Pánu čest a stále se mu líbit, ve všem ponesete ovoce dobrých skutků, budete růst v poznání Boha,
  • a z moci jeho božské slávy nabudete síly k trpělivosti a radostné vytrvalosti;
  • a budete děkovat Otci, který vás připravil k účasti na dědictví svatých ve světle.
  • On nás vysvobodil z moci tmy a přenesl do království svého milovaného Syna.
  • V něm máme vykoupení a odpuštění hříchů:
  • On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření,
  • neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
  • On předchází všechno, všechno v něm spočívá,
  • on jest hlavou těla – totiž církve. On je počátek, prvorozený z mrtvých – takže je to on, jenž má prvenství ve všem.
  • Plnost sama se rozhodla v něm přebývat,
  • aby skrze něho a v něm bylo smířeno všechno, co jest, jak na zemi, tak v nebesích – protože smíření přinesla jeho oběť na kříži.
  • I vás, kteří jste dříve byli odcizeni a nepřátelští Bohu svým smýšlením i zlými skutky, nyní s ním smířil, když ve svém pozemském těle podstoupil smrt, aby vás před Boží tvář přivedl svaté, neposkvrněné a bez úhony
  • pokud ovšem pevně zakotveni setrváte ve víře a nedáte se odtrhnout od naděje evangelia, jež jste slyšeli, jež bylo kázáno všemu stvoření pod nebem a jehož jsem se já, Pavel, stal služebníkem.







Re: Svatost a nepravost (Skóre: 1)
Vložil: lewis v Pondělí, 12. říjen 2020 @ 02:10:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
I když jsem se zařekl, že tady nebudu aktivní, splním tvou žádost a vydám svědectví o svátosti smíření. Ale jak mám popsat chvíle setkání se svým Pánem, aby to bylo pravdivé? Protože ve svátosti smíření o hříchy vlastně vůbec nejde. Je to rande, setkání mé lásky a Boží lásky, zjevené v Ježíši. Je to obnova křtu, znovu omytí se v Kristově krvi. Nejde o to, co jsem kde udělal špatného nebo horšího ...,,  jde o to, kde jsem zapomněl na svou lásku, kde jsem milovaného spustil z očí. Z toho činím pokání, toho lituji.  Kde jsem se stal znovu středem svého života já, a Jeho upozadil. Nebo zapřel. Kde jsem svévolník. A to ostatní, to jsou už jen důsledky.                                                  Svátost smíření mi dává prožít návrat marnotratného syna, v celé mé ubohosti, v celé slávě,  a Otce čekajícího na můj návrat s šaty nového života v náručí. V jedné zpovědi jsem se nedostal ani k tomu pokání, jen jsme s knězem chválili Boha a radovali se z Něho. 
Mám pro to svůj vlastní obraz.  Adam se v ráji schoval před Hospodinem, když uslyšel jeho hlas, a poznal, že je nahý. Já naopak, nahý, znečistěný, zhnisaný, se utíkám schovat do Boží náruče, do bezpečí.
Víš, formálnost, náhrada víry za zbožnost, zoufalý boj o sebespravedlnost, nepochopení a nepřijetí Krista jeho vlastními učedníky - to není jen katolický vynález, je to už v evangeliích. 
Přijmi prosím mé požehnání.

Lewis

 



Stránka vygenerována za: 0.51 sekundy