Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463485
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých).
Vloženo Čtvrtek, 31. říjen 2019 @ 18:53:47 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Zajímalo by mě, jaký vztah mají křesťané k tomuto jejich svátku.

Abych tuto otázku trochu rozvedl, jak zaujímáte k tomuto svátku vztah?

Navštěvujete hroby svých zesnulých předků přes rok nějak pravidelně, vůbec?
Pečujete o hroby svých předků v úctě nebo vám to nic neříká?
Chodíte na pohřby svých zesnulých příbuzných nebo to odmítáte?
Přál bych si, abyste odpovídali upřímně, tak, jak je to u vás ve skutečnosti.

Vota


"Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých)." | Přihlásit/Vytvořit účet | 337 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých). (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 02. listopad 2019 @ 05:58:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je docela pozoruhodné, jak nápadně nekatolíci na toto téma mlčí.


Zřejmě to buď nemají ještě domyšlené, nebo je to zcela mimo oblast jejich zájmu. Nejspíš obojí.

Tento svátek je svátkem všech svatých lidí, kteří už jsou v nebi.
Většině lidí to splývá s následujícím svátkem "dušiček" - což je ale už cosi jiného. Svatí v nebi nás nijak nepotřebují - to my potřebujeme je. Potřebujeme jjeich příklad svědectví života, potřebujeme jejich přímluvy a pomoc, vycházející z moci Kristova trůnu (Zj 3,212)
My katolíci navštěvujeme hroby svých zesnulých pravidelně i během roku a pečujeme o ně. Je to důsledek toho, že věříme, že smrtí život nekončí - je to důsledek víry ve vzkříšení těl. Už nyní jsou tato těla zvláštním způsobem mimořádným "Božím majetkem" - určena k věčnému přebývání s Bohem. Z tohoto důvodu mají zemřelá lidská těla v hrobě mimořádný status zemřelého Kristova těla ve skalním hrobě a kvůli tomu jim projevujeme úctu.
Hroby jsou schránky těl a těla jsou určena do Boží blízkosti. Ú cta k Bohu nedovoluje nic jiného.

Proto správný křesťanský pohřeb je pohřbem do země, nikoli kremace (existují specifické výjimky, kdy je kremace tolerována).

Protože poklady zakopáváme - zatímco smetí pálíme ve spalovnách.



..."Chodíte na pohřby svých zesnulých příbuzných nebo to odmítáte?"...

Nemocné navštěvovat a mrtvé pochovávat patří k základním projevům křesťanského milosrdenství. Láska k bližnímu totiž nepřipouští nic jiného.



Re: Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých). (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Neděle, 03. listopad 2019 @ 07:38:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Exodus 13,19 Josefovy kosti
2. Královská 13,21 dotyk z ostatky Elíši oživuje



Re: Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých). (Skóre: 1)
Vložil: wollek v Neděle, 03. listopad 2019 @ 07:52:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pane Voto, odpovím, ale nepřeji si, abyste mi reagoval Vaším obvykle negativně-útočným či jinak hodnotícím způsobem. Je to informace pro všechny, kterou nehodlám nijak obhajovat, ani být předmětem útoků místního paktu nepřátel Božích...

V těchto otázkách mám poměrně jasno a můj přirozený postoj nápadně souzní s tím, co jsem se později dočetl v Písmu:

Mt 8:21  Jiný z učedníků mu řekl: "Pane, dovol mi napřed odejít a pochovat svého otce."
22  Ale Ježíš mu řekl: "Následuj mě a nech mrtvé, ať pochovávají své mrtvé."

------------------------------------------

1) Abych tuto otázku trochu rozvedl, jak zaujímáte k tomuto svátku vztah?

Negativní. Považuji to za světský komerční svátek, kdy se stádní lidé seběhnou jako ovce kolem hřbitovů po celé republice, a většinově dělají zhruba to, co se od nich očekává. Hlavně ať se točí byznys pro plno zbytečností. Taky jsem si všiml, že se předvádí jeden před druhým, kdo má lépe nazdobený nebo umytý hrob svých předků...

2) Navštěvujete hroby svých zesnulých předků přes rok nějak pravidelně, vůbec?

Žádný hrob nemáme, a sám ani jednou mít nechci.

3) Pečujete o hroby svých předků v úctě nebo vám to nic neříká?

O úctě ke svým předkům mám diametrálně odlišné představy od většinové komerčně-světské společnosti. 

4) Chodíte na pohřby svých zesnulých příbuzných nebo to odmítáte?

Ano, nejen příbuzných, ale i dalších lidí, které jsem měl rád, kterých jsem si nějak vážil. Pohřeb považuji za jeden z projevů úcty k zesnulému, taková první vzpomínka na člověka, jež nás navždy v pozemském životě opustil. Nedávno jsem se dokonce na přípravě věcí souvisejících s pohřbem poměrně aktivně podílel, třebaže se vůbec nejednalo o příbuzného člověka, ale prostě paní, které jsem si vážil a viděl jsem v této formě rozloučení se s ní smysl.



Re: Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých). (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Neděle, 03. listopad 2019 @ 17:38:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímalo by mě, jaký vztah mají křesťané k tomuto jejich svátku.Jsem křesťan, ale můj svátek to není. 
Abych tuto otázku trochu rozvedl, jak zaujímáte k tomuto svátku vztah?Respektuju zvyk posvítit na hrobě, upravit, protože v rodině to tak je a nemám důvod se tomu vzpírat a vymýšlet si nějaké naschvály. 
Navštěvujete hroby svých zesnulých předků přes rok nějak pravidelně, vůbec?
To ano. Často mívám cestu okolo, nebo tam zajdu, a cestou třeba něco natrhám, nějaké květiny, do kapsy si vezmu svíčku..
 
Pečujete o hroby svých předků v úctě nebo vám to nic neříká?
Mám v úctě ty předky, vzpomenu si často.
 Na hroby ale mnohým nejezdím už dlouho. Jsou docela daleko. Vím, že se o ně postarají ti příbuzní, co jsou blíže.

Chodíte na pohřby svých zesnulých příbuzných nebo to odmítáte?
Neodmítám, pokud jsem pozvaná a pokud mi nic vážného nebrání. 
Už z dětství si pamatuju, jak jsme se při takovýchto příležitostech sešli - rodina,..bližší i vzdálenější. A i když to nebyla zrovna veselá příležitost (svatby byly lepší:)) sešli jsme se - a to stálo za to. 

Od doby, co jsem křesťan, se ale změnil můj postoj k těm, co zemřeli. Nejsem bez naděje. Smrt těla není definitivní konec. Věřím Bohu, že se s nimi jednou setkám. Že jsou tam, kde nic nebolí, kde je nic netrápí, u Boha. A tam je krásně.:)
Umřít ve stáří, obklopený milující rodinou, je takový odchod domů. Člověk se rozloučí a vrátí k Otci. Je to vlastně radost...I když pro tu chvíli je to loučení, takže taková zvláštní radost:)








Re: Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých). (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. listopad 2019 @ 07:51:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Zajímalo by mě, jaký vztah mají křesťané k tomuto jejich svátku.

  Není to můj svátek. 


Abych tuto otázku trochu rozvedl, jak zaujímáte k tomuto svátku vztah?

  Neutrální, netýká se mne, neřeším ho. 

  Ve slovu "svatý" máme navíc docela jiný význam (člověk co patří Bohu, oddělený pro Boha). To slovo pro nás nesouvisí se smrtí, ale se životem.


Navštěvujete hroby svých zesnulých předků přes rok nějak pravidelně, vůbec?

  Něco mezi tím. Hroby mých předků jsou poměrně daleko, tedy tak 1x za několik let.


Pečujete o hroby svých předků v úctě nebo vám to nic neříká?

  Nepečuji, protože na místě mojí rodiny už léta nejsem. Kdybych tam byl, pečoval bych o ně.


Chodíte na pohřby svých zesnulých příbuzných nebo to odmítáte?

  Určitě, rád chodím. 

  
  Cizinec.



Re: Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých). (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Středa, 06. listopad 2019 @ 18:16:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Diskuze se mi moc nelíbí, je docela divná a Petře tvoje otázky  a reakce jsou zase jinačejší než dříve. Použil bych li tvoje slova jinde, tak by se dalo poznamenat stejně, že na tvých reakcích se dá dobře pozorovat postupující konverze a chvála Pánu za to.
Ale to není moc hezká věta, to vlastně není vůbec diskuze, to je jen nějaká válka.

Nicméně napíši i myšlenku k diskuzi, či odpověď k článku. Bude jednoduchá a kdo bude chtít materiál ke kamenování najde.

Tedy, poslechl bych Krista? Jak bych se zachoval v takové situaci? Nevím, ale jedno vím, že někdy může být situace, kdy jít se/za živými bude důležitější než pohřbívat třeba i otce. Pohřeb vlastního otce nemusí být v každém případě priorita number one, dokáži si představit situaci, kdy to číslo jedna nebude a je dobré nechat mrtvé pohřbívat mrtvé. 
A nyní je už možné chopiti se kamenů.

Pokoj všem hledajícím Boha. 



Re: Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých). (Skóre: 1)
Vložil: zeryk v Čtvrtek, 07. listopad 2019 @ 21:01:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...umřel mi Otčím... křesťanské svátky versus "sedřeme Tě z kůže"...byrokracie, nábožno'kracie'...




Pro nick Vota (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Pátek, 08. listopad 2019 @ 18:22:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Někde jsi psal, že judaismus je starší než křesťanství. A co je starší, je pro tebe lepší. Křesťanství je tu 2000 roků, judaismus si 3000 roků, možná o něco více. Ale víš, jak je starý potravní řetězec, bobku? :-) Nejméně jednu miliardu let, spíše více. A víš, jak je starý vesmír? :-) Skoro 14 miliard let. Co jsou proti tomu vaše ismy.... Bobci...



Re: Křesťanský svátek všech svatých (zesnulých). (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Neděle, 10. listopad 2019 @ 09:17:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vota, takže ke tvému článku. Bůh je Bohem živých. Můžeš se poučit ve SZ, jak to bylo s kostmi  těch, kteří zemřeli před námi.
Naším Bohem je Bůh živý.
Dnes je tu tendence tlačit do křesťanské kultury vydlabané dýně, a to je novopohanství. Jejich Bohem je pak dýně.



Pro dva poblouzněné fanatiky (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 20. listopad 2019 @ 15:24:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
wollek         Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlojá Hospodin konám všechny tyto věci."       To není citát wolleka, ale Hospodina, Boha našeho. To potřebujete u vás v ŘKC dělat mluvčího Bohu a Jeho jasné výroky nějak vysvětlovat, přeformulovávat? Martino, Ty si to opravdu myslíš? To se Ti jeví důstojné Boha?         martino         wollku hluboce si tě nevážím stejně jako tvého neúspěšného učitele Myslivce, protože jsi náboženský trotl a duchovní omezenec, který žije vnitřní žlučovitou zlobou a nenávistí k ŘKC abys zesměšnil její duchovní názor, nikoliv můj soukromý. Tak doufám, že pravděpodobně s Myslivcem odsoudíte i nekatolíka Prof. ThDr. Jan Hellera který byl evangelický teolog, biblista a religionista, emeritní profesor Evangelické teologické fakultě UK v Praze.
    Církev odmítá soukromé názory výkladu Písma sv. a drží se věrně pokynů apoštola sv. Petra, který jasně a srozumitelně  upozorňuje, že nikdo nemá vynášet své soukromé výklady, ale že tak mohou činit jen muži k tomu vyškolení. Tomuto výroku Písma se oba vysmívají a tak jen ostatní utvrzují z neznalosti a zloby.Již svatý Jeroným moudře připomíná, že Písmo nemůžeme nikdy číst osamoceně, ale s výkladem. / To jen Myslivec a jeho žák wollek tak činí, což je směšné a trapné, neboť oba mají problém, že nezvládají nejen NZ, ale oba si osobují právo určovat obsah Písma sv. dokonce drze šířit, že výklad ani není potřeba, jak káže Myslivec /Narazíme na mnoho zavřených dveří a snadno sklouzneme do omylu. Bible byla psána Božím lidem a pro Boží lid z inspirace Ducha svatého. Písmo má být vykládáno v témže Duchu, v jakém bylo napsáno, uvádí dogmatická konstituce Dei Verbum tři základní metodologické prvky potřebné k tomu, aby byla brána v úvahu božská dimenze Bible: je třeba
1)vykládat text s ohledem na jednotu celého Písma; což je dnes označováno jako kanonická exegeze,
2)je třeba brát v úvahu živou tradici celé církve a nakonec
3)je třeba dodržovat analogii víry: „Pouze tam, kde jsou zachovávány obě metodologické úrovně - historicko-kritická a teologická – lze hovořit o teologické exegezi, o exegezi odpovídající této knize.“

A tak jsem našel i názor a výklad evangelického teologa a biblisty Jana Hellera, který ač evangelík tak na přání kardinála Vlka vyučoval SZ na katolické teologické fakultě v Praze.  

  Mnozí lidé zneužívají verš z Iz.45 : 7 , cit. " Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci.jako kritiku Boha. Kdo máte zájem, podívejte se na výklad tohoto verše od profesora Hellera a aplikaci, kterou v tom můžeme vidět.


„Hospodinův pastýř“,  pohanský král Kýros Iz. 45:1-8

  Iz.44:28 Kýrovi praví: "Hle, můj pastýř. Vyplní každé mé přání. Řekne Jeruzalému: »Budeš vybudován!« A chrámu: »Budeš založen!«"

  Jsme v situaci, kdy Izrael je v babylónském zajetí a Nebúkadnesar (babylonský vladař) zpychl Dan 5:19 „   Koho chtěl, zabil, koho chtěl, nechal žít, koho chtěl, povýšil, koho chtěl, ponížil“ , jeho srdce se povýšilo, duch se stal zpupný …. a byl svržen a jeho sláva mu byla odňata. Ani jeho syn Belšasar se nepoučil, proto vidí nápis na zdi „Mené, mené, tekel ú-parsín“ Dan 5:26 „….Bůh sečetl tvé kralování a ukončil je“. Toto mu říká prorok Daniel a stalo se. Perský král Kýros roku 539 př.Kr. dobyl Babylón a připojil ho ke své říši jako provincii.  

Z textu Iz. 45:1-8 chci zmínit a vyložit verš 7 „Já vytvářím světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlo, já Hospodin konám všechny tyto věci."  

1. Ke komu Hospodin mluví ?   Předně je to slovo pro zajatý Izrael. Jejich přemožitelé jim říkali : „ Nechte Hospodina být, nevěřte mu ! Nectěte ho, vždyť byl poražen. Hospodin je bezmocným bohem…“

  Podle babylónských představ mohl bůh působit na světě jen tehdy, kdy měl svůj chrám a ten v Jeruzalémě byl rozbořen. Podle Izaiáše je to jinak : Všechno to zlé, které přišlo a přichází na Boží lid není dokladem o Boží nemohoucnosti nebo neexistence. Naopak, jde o Boží soud, kterým je lid tříben a přiváděn zpět k Hospodinu  


Tento princip platí někdy i pro Církev. To zlé, to nepříjemné, které někdy musíme prožívat, je o tom, že jsme vychováváni Pánem. Něco musí projít ohněm Božího soudu, abychom se vzpamatovali, možná začali více věřit na zázraky, v uzdravení, k nalezení východisek z prekérních situací ……  a mohli Ho následovat ve větší duchovní síle. Ne nadarmo to jasně napsal ap.Petr  I Pt.4:17 „Přišel totiž čas, aby soud začal od domu Božího. Jestliže začíná od vás, jaký bude konec těch, kteří se Božímu evangeliu vzpírají? „  

2. Kýros – Hospodinův pomazaný ( vyvolený)   Zde nejde o Mesiáše. Tento „pomazaný pohan“ vykoná soud nad hříšným Babylónem a umožní návrat zajatého Izraele ,  vybudovat Jeruzalém a  chrám. Osvobodí lid z poroby a umožní mu, aby se znovu vrátil k Hospodinu. Sám Babylón před ním otevře brány  Iz.45:2-5 Toto Boží požehnání na Kýrovi spočinulo kvůli jeho vyvolenému národu. On o tom ani nevěděl ! Boha neznal a přesto se stal nástrojem v Boží ruce Iz. 45: 4-5  

Kýros byl ctitelem proroka Zarathuštry  , který pojímal celé lidské dějiny jako zápas dobra se zlem  

V perském pantheonu bohů byly dva představitelé těchto sil . Bůh Ahur Mazda ( Pan Moudrost) byl představitelem sil dobra a bůh Angra Mainju ( Špatné myšlení) představitelem zla a klamu. Jeho životní filosofie byla založena na starém perském náboženství, které hlásalo "já dám tobě, ty dej mě". Proto Kýros svým výnosem umožnil odchod Izraele do Jeruzaléma. Udělal dobro pro zajaté a čekal dobré od svého Boha Izraele

  Abychom správně vyložili kontroverzní výrok o Hospodinu, který „působí pokoj a tvoří  zlo musíme 1)znát Písma a 2)dobové pozadí  

Je jednoznačné, že Stvořitel „nestvořil zlo“ !  To jsme si uvedli do světa sami, svou neposlušností vůči Boží autoritě už v Ráji. Zlo vstoupilo na scénu naší vinou, nebylo Bohem stvořeno a ani nám ho Bůh nepřál  

To se týká i nemocí. Nebyly v plánu …..ale jsou důsledkem hříchu a Bůh se musel „naučit“ pracovat s hříchem, nemocemi a i skrze ně, prosazovat svou vůli ! Ale teď k tomu dobovému pozadí podle profesora Hellera ……  

To, že zoroasterismus měl dva hlavní představitele sil dobra a zla vedlo k tomu, že se člověk mohl rozhodnout uctívat i boha Angra Mainu ( špatné myšlení) a to tím, že bude konat zlo ! A to je velmi nebezpečné i dnes a konkrétně v satanismu. Satanské „devatero“ je toho dokladem. Proti tomuto panteonu bohů staré perské říše stojí Hospodin a říká, že to tak není ! Bůh je jen jeden, jiného není a Hospodin tvoří obojí …..pokoj i zlo !   V babylónském zajetí byl vyvolený národ proto, aby si uvědomil, že od Boha odešel směrem k pohanství . Hospodin dopustil zlo – zajetí a pokoření lidu – jako výraz  soudu nad svým lidem. Krásné je na tom to, že zlo není trvalým stavem. Má svůj konec a je zde vždy naděje na lepší časy  

3. Zlo není trvalé   Iz. 45 : 8 „Nebesa, vydejte krůpěje shůry, ať kane z oblaků spravedlnost; nechť se otevře země a urodí se spása a spravedlnost vyraší s ní. "Já Hospodin to stvořím." Hospodin dopouští zlo, ale má moc, ho obrátit k dobru. Zde prorok ujišťuje lid, že po tom zlém, co Hospodin na ně dopustil, na ně nezapomněl a chystá vysvobození … z nebes bude padat spravedlnost, na zemi se urodí spása a spravedlnost vypučí ! Jde o metaforu, která je jasná. S mocným králem Kýrem přichází vysvobození lidu ze zajetí a nový počátek života s Hospodinem . Přichází chvíle obnovy zbořeného, přichází chvíle osvobození pro zajaté  

Možná prožíváme takové „zajetí“.  Příliš se ponoříme do toho, co Boží pokoj nepřináší. Dostaneme se do prostředí, kde zlo působí a najednou ztrácíme výhled na svého Pána. Jsme svobodné bytosti a můžeme jít tak, kam nás srdce potáhne. Izraele táhlo pohanství. Místo, aby ukázal, že Hospodin je jeho vládcem a přilákal pohany k theokracii, nechal se přitáhnout k panteonu bohů pohanských národů. To zlé bylo ve ztrátě  svobody, v útlaku, který musel Izrael v Babylóně snášet a výsledkem byla nespokojenost  

Dnes to nemusí být ani tak zlé události jako např. nemoc, neštěstí apod., ale může jít i o ztrátu vztahu k Pánu !   Přesto je Pán Ježíš vždy ochotný znovu navázat na ztracený vztah, odpustit , uzdravit,  přivést nás zpět k sobě, k Církvi a do práce na Boží roli . Pokud dopustí nemoc, nebo dokonce jí použije jako nástroje k vykonání „soudu“ viz. 1 Pt. 4:17  pak mu Jeho svrchovanost nemůžeme brát a tvrdit, že Bůh neumí s nemocí jakožto výchovným nástrojem pracovat. To bychom Ho příliš podceňovali a dokonce omezovali  

Tak jako stíhá hříchy otců do třetího až čtvrtého pokolení a tisícům pokolení prokazuje milost ( to je  96 % milosti a 4 % soudu) zrovna takovým poměrem ( to je moje domněnka, kterou čtu mezi řádky Božího sdělení) dopouští nebo přímo zasahuje ( i ) nemocí věřícího, aby se něco naučil nebo aby něco pochopili lidi kolem postiženého. Nemá to moc ve zvyku, ale tohle „právo“ mu neupírejme.



Stránka vygenerována za: 2.07 sekundy