Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 420 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116475802
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli
Vloženo Neděle, 07. říjen 2018 @ 21:47:34 CEST Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal leonet

Zápalná oběť nám ukazuje na Krista, co znamenal ve své oběti na kříži pro Boha Otce. Tento aspekt Kristovy oběti neřeší otázku lidských hříchů a vin. Zápalná oběť patřila k obětem, které byly „vůní spokojující Hospodina“.

Jedině svatý Boží Syn mohl přinést oběť, která byla v dokonalém souladu s charakterem svatého a spravedlivého Boha. Jeho absolutní požadavky mohly být uspokojeny pouze obětí, jež sama byla absolutní v každém ohledu. Absolutně dokonalý charakter a dokonale čistý, svatý život byly bezpodmínečné předpoklady pro oběť, jež měla být k oslavě a k spokojenosti Boha.
Efezským 5,2: „On (Kristus) nás zamiloval a vydal sebe samého za nás, dar a zápalnou oběť Bohu v příjemnou vůni.“
Je na místě si připomenout, že kdykoliv Izraelita přišel se svou obětí ke dveřím stánku úmluvy, do Hospodinovy přítomnosti, musel vložit ruce na hlavu obětního zvířete. Tímto úkonem obětující prohlašoval, že se ztotožňuje s obětí, že je s ní zajedno. Ať šlo o kteroukoli oběť, ta vždy zaujala místo obětujícího a byla pokládána za jedno s ním.Oběť zemřela a v ní symbolicky zemřel hříšník. Oběť musela zemřít, aby odpuštěný hříšník mohl žít. Oběti za viny a za hřích tak učily zásadu zástupnictví.
My už nežijeme v době neustálého obětování zvířat, které byly jen stínem požehnané skutečnosti, kterou je sám Kristus. On vydal sebe za nás nejen jako ta pravá oběť zápalu, „vůně příjemná Hospodinu“, nýbrž i jako oběť za náš hřích a naše viny.
Obětník musel především přijít se svým darem „ke dveřím stánku úmluvy.“ Musel vložit svou ruku na hlavu oběti. Tím se s ní ztotožnil, byl s ní zajedno. Obětník musel zabít svou oběť na severní straně oltáře a před Hospodinem, tj. s plným vědomím Hospodinovy přítomnosti. Musel stáhnout a rozdělit oběť na jednotlivé díly, orgány, podle toho, jak byly spojené. Musel také vymýt vodou vnitřnosti a nohy. Poslední úkon obrazně naznačoval, co Ježíš Kristus ve skutečnosti byl. Před pátravým zrakem Otce i před lidmi Syn byl bez vady a čistý, dokonalý ve svých myšlenkách, v charakteru i jednání, chování.
Bůh si plným právem činí nárok na celého člověka. To vyjádřil Pán slovy zákona: „Milovati budeš svého Pána Boha celým svým srdcem a celou svou duší a celou svou myslí.“ Na to nám ukazují jednotlivé části oběti: hlava, tuk, vnitřnosti a nohy. V hlavě je orgán, sídlo myšlení. Tuk představuje výsledek nadbytku, blahobytu a zdraví, je obrazem síly a moci. Vnitřnosti ukazují na city a náklonnosti srdce. Nohy mluví o chození, chování, o způsobu života.
Při Pánu Ježíši vše bylo bez poskvrny a zcela oddáno Bohu, naprosto v souladu se všemi požadavky pro zápalnou oběť. Kdyby v něm vznikla jen jedna nepoddajná myšlenka, nebo hříšná náklonnost, kdyby byl použil té nejmenší části své síly k něčemu jinému než k Boží oslavě a kdyby byl učinil jen jeden krok, který by nebyl pro Boha, nebyl by se mohl Bohu obětovat jako celá zápalná oběť. Pak by se ovšem také nemohl stát obětí za naše provinění a za hřích. Pán Ježíš však dal Bohu vše, byl zcela pro něho jako „dar a oběť“, jako „vůně spokojující Hospodina,“ vystupující „vzhůru k Bohu“. Z obětí zápalné nikdo nesměl nic jíst. Ta byla výhradně pro Hospodina. Celá musela být spálena na oltáři.
Většinou posuzujeme Kristův kříž ze subjektivního hlediska. Otázku svého hříchu a vin posazujeme za nejdůležitější. Zápalná oběť ovšem patřila k obětem, která byla pravým opakem oběti za hřích. V zápalné oběti nemůžeme tedy spatřovat Pána Ježíše jako beránka, který nesl naše hříchy, ale jako bytost, která ve své dokonalosti plně uspokojila Boha. Proto se zápalnou obětí nemůžeme spojit slova z 2 K 5,21: „Bůh toho, který nepoznal hříchu, za nás učinil hříchem“, nýbrž slova z Ef. 5,2 „Kristus si nás zamiloval a vydal sebe za nás, dar a zápalnou oběť Bohu v příjemnou vůni.“
Pán Ježíš je hoden vší naší pocty, je naším zástupcem jak v zápalné oběti, tak i v oběti za hřích. Když byl „poslušen až do smrti kříže“, byl poslušen za nás. Když trpěl, bylo to za nás, místo nás. V zápalné oběti se nám ukazuje jako ten, který Bohu přináší nejpříjemnější oběť. Zde můžeme vidět něco, co nikde jinde nevidíme, totiž bytost, která přináší Bohu nejvzácnější oběť. Ta má ovšem věčnou platnost a Bůh v ní nalézá věčné uspokojení. Bůh našel uspokojení, svou zálibu především v jeho osobě. Jak často přehlížíme tuto skutečnost! Soustřeďujeme se na jeho smrt a nemyslíme na jeho život. Neuvědomujeme si, že bez jeho čistého a svatého života by jeho oběť nemohla být příjemná.
Jaká je oběť, takový je i obětující. Je na místě si připomenout, že obětník byl pokládán zajedno s obětí, plně s ní ztotožněn. Jestli oběť byla „příjemná“, přijatelná, i obětník byl „příjemný“, přijatelný. Obětující osoba měla za povinnost vložit své ruce na hlavu obětního zvířete. Tím dával obětník najevo své ztotožnění s obětí. Vždyť obětník přinesl tuto oběť, aby se stál „příjemný před Hospodinem“ a byl jím přijat. V očekávání, že toho dosáhne, spočinuly jeho ruce na oběti. Byl si dobře vědom toho, že příjemná oběť, vůně spokojující Hospodina, učiní jej samého příjemným Bohu.Jestli oběť byla bez poskvrny a bez vady, stála se „vůni spokojující Hospodina“ a v ní i obětník se stal takovým Hospodinu. Obětník vložením ruky na hlavu oběti, zřetelně projevil svou víru před Hospodinem. Tímto aktem víry přešla veškerá hodnota a kvalita zápalné oběti na obětníka. U oběti za hřích a za viny přenášel obětník svůj hříšný stav a své přestupky na oběť.
Když naše ruce víry spočívají na oné dokonalé oběti, která je „příjemná Hospodinu“, na Pánu Ježíši Kristu, tak pro něho a v něm jsme i my „příjemní“ Bohu, jako je sám Syn Boží. Čím on je Bohu, tím jsme i my v něm. Když tak vírou spočíváme v něm, můžeme v radosti a jistotě zvolat: „Nyní však není žádného odsouzení pro ty, kteří jsou v Kristu Ježíši.,Kdo vznese žalobu proti vyvoleným Božím? Vždyť Bůh ospravedlňuje! Kdo je odsoudí? Vždyť Kristus Ježíš, který zemřel a který byl vzkříšen, je na pravici Boží a přimlouvá se za nás! (Ř 8,1,33-34). Jako věřící v Krista Ježíše máme právo si přivlastnit všechna požehnání, všechna zaslíbení, která Bůh zaručil v oběti a v osobě svého Syna. V Kristu se „nám dostalo plnosti“ (Kol 2,10). Byli jsme „učiněni vzácnými v tom nejmilejším“ (Ef 1,6). „Jsme Kristova libá vůně Bohu“ (2K 2,15) i „…spoluobčané svatých a členové Boží domácnosti“ (Ef 2,19). Jak požehnané je naše postavení v Kristu Ježíši!
Naše postavení před Bohem je pevné, jisté, neměnné, věčné, protože jsme je obdrželi pro zásluhy osoby a oběti Syna Božího. Náš současný stav na zemi podléhá změnám, podle toho, do jaké míry se podvolujeme vlivu Ducha svatého, který v nás přebývá. Rozdíly mezi naším postavením v Kristu, do kterého nás uvedl Bůh, a naším přítomným stavem na zemi, jsou důsledkem toho, že „v nás nepřebývá dobré“ (Ř 7,18). Sice jsme byli zbaveni svých provinění, přestupků a hříchů, ne však svého „hříchu“, zdroje zla, hříšné přirozenosti.
Spasený člověk, v kterém přebývá až do smrti kvas, se nikdy nemůže objevit před svatým Bohem sám, nýbrž pouze v zásluhách osoby a oběti svatého Božího Syna. Oběť suchá neboli přídavná, nás učí, že oběť, která obsahuje kvas, se nemůže stát „vůni spokojující Hospodina“!Ty dva kvašené chleby byly přijaty Hospodinem pouze proto, že zároveň byly obětovány další oběti, zápalná, suchá, pokojná a oběť za hřích!
Naše přijetí u Boha není založeno na díle ducha svatého V NÁS, ale na vykupitelském díle Kristově na kříži PRO Nás!


"Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli" | Přihlásit/Vytvořit účet | 173 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 22. říjen 2018 @ 18:46:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro unshakena: "Pak že je Bůh spravedlivý. Kdyby byl spravedlivý, tak nečiní rozdíly mezi lidmi, třeba jen podle toho, v koho věří."

Jak a podle čeho jsi přišel na to, že Bůh není spravedlivy?



Re: Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 19. říjen 2018 @ 16:20:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pak že je Bůh spravedlivý. Kdyby byl spravedlivý, tak nečiní rozdíly mezi lidmi, třeba jen podle toho, v koho věří.



Re: Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli (Skóre: 1)
Vložil: Vota v Středa, 10. říjen 2018 @ 11:11:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>Zápalná oběť nám ukazuje na Krista ...<<
Čím nebo v čem? Zápalná ... Ježíš přeci neshořel.

>>Je na místě si připomenout, že kdykoliv Izraelita přišel se svou obětí ke dveřím stánku úmluvy, do Hospodinovy přítomnosti, musel vložit ruce na hlavu obětního zvířete. Tímto úkonem obětující prohlašoval, že se ztotožňuje s obětí, že je s ní zajedno. Ať šlo o kteroukoli oběť, ta vždy zaujala místo obětujícího a byla pokládána za jedno s ním.Oběť zemřela a v ní symbolicky zemřel hříšník. Oběť musela zemřít, aby odpuštěný hříšník mohl žít. Oběti za viny a za hřích tak učily zásadu zástupnictví. <<

A jak jsi zase dospěl k tomuto? Kde je to psáno, že by měl prohlásit, že se ztotožňuje s obětí a že je s ní zajedno? V čem zajedno? A jaké ztotožnění? Jakože já jsem ta ovce nebo ta koza a ta ovce nebo koza to jsem já? Anebo hrdličky nebo mouku :) Nebo že to nevědomé zvíře bez vady, to jsem já, a já, který nedopatřením pochybil, jsem to zvíře? Ta mouka jsem já a ty dvě hrdličky to jsem já? A za to nevědomé mé pochybení a za to, že jsem si své pochybení uvědomil, si zasluhuji smrt, ale náhražkou ti buď to zvíře? Nebo: porodila jsem chlapce, syna, ...
Nic takového fakt nečtu a nevím o tom. Za to své nevědomé přestoupení nařízení - hřích, měl člověk přinést oběť jako náhradu, za to své přestoupení a ne za sebe. Přinesl dar a ne dal zabít zvíře namísto sebe. A přinášel podle velikosti svého majetku a svého postavení a podle závažnosti daného provinění buď býka, býčka, berana či kozla, ovci či kozu, hrdličky či mouku s olejem a nakonec k těm zvířecím se vždy přidávaly chaly a vše se vosolilo.
Že oběť musela zemřít, aby člověk mohl žít? Třeba ta mouka s olejem, ta fakt musela zemřít i s tím olejem, aby člověk mohl žít. To fakt jó.
Ale jistě, pokud by člověk svou vinu neuznal, čekal by ho trest. Ale spíše více riskovali kněží, kdyby třeba přinášeli v oběť cosi "cizího" nepatřičného a nikoliv podle nařízení Tory.
No a pak tu máme toho Ježíše. Není přirovnáván k býkovi, ale beránkovi, že. Ale za přestoupení lidu se neobětoval beránek, že. Také z toho bejka byly spáleny na oltáři jen tuk z vnitřností, laloku, ledviny. A ostatní nebylo vnášeno vůbec na oltář, ale bylo spáleno na nečistém místě mimo ležení, za hradbami. A to už nebila ta libá vůně. Jenže Ježíšův tuk a jeho ledviny nebyly spáleny na oltáři a jeho maso, kosti, vnitřnosti a výkaly zase nebyly spáleny za hradbami. Vlastně vůbec nehořel. A kdyby byl beránkem k zápalu, pak z jeho masa jedli kněží, ale hříšník naprosto nic. Tedy žádné jedení Ježíšova těla a pití jeho krve hříšníkem. Ono je Torou vůbec zakázáno obětovat člověka a to i v tom výměnném smyslu (někdo za někoho, něco za někoho; nikoliv v tom zástupném - pokuta, ztráta, kterou pociťoval provinilec za své za přestoupení a vyjadřoval to darem ze svého majetku). Obětovat sebe na oltáři nebo mezi dvěma pochodněmi, to je docela ohavnost. Je docela lepší obětovat něco ze svého majetku pro potřeby druhých, nebo pocítit ztrátu na svém majetku či nést utrpení za svou vinu, než se nechat zabít třeba za něčí úmyslnou vraždu nebo za samotného vraha a nést na sobě následky jeho zločinu nebo trest za jeho zločin. Ale dobře, ono takové "obětování se" pro druhé, kdy to zasáhne srdce toho, kvůli němuž ten obětující se trpí, může toho hříšného zločinného člověka natolik zasáhnout, že svůj život naprosto změní. Jenže tohle není ona zápalná oběť za hřích a už vůbec ne celopal, což jsou rozdílné oběti a způsoby obětí. Při celopalu se totiž vše spálilo na oltáři (krom těch výkalů), ale ne tak u zápalných obětí. A Ježíš ani nebyl porcován a ani nebyl spálen. A celičký byl ukřižován za hradbami města, na nečistém místě, kde se tzv. pálilo démonům.

A na závěr: On ten můj příspěvek není o hanění Ježíše! Je jen o nesmyslnosti srovnávání ukřižování Ježíše se stánkovými respektive chrámovými oběťmi. Nakonec je přeci v NZ psáno cosi o to, že Ježíšova oběť očišťuje (ty, kteří v něho věří) i od těch provinění (hříchů), od kterých neospravedlňuje ani Zákon (Tora). Tedy od těch úmyslných, za plného vědomí spáchaných zločinů a jiných přikázání Tory. Tedy za ty, za které byly tresty (karou) nebo i smrt.



Re: Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli (Skóre: 1)
Vložil: timg v Úterý, 09. říjen 2018 @ 23:40:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
----Naše přijetí u Boha není založeno na díle ducha svatého V NÁS, ale na vykupitelském díle Kristově na kříži PRO Nás! ---



Přiznám, že vůbec nemusím takové protichůdné, rádoby chytré a ohromujíce zároveň pololživé proklamace, či "hlášky."  Prostě nemůžeš znegovat naše přijetí u Boha a Jeho dílo Ducha svatého v nás! 

Rozuměj prosím. Právě proto že nás Kristus na kříži vykoupil, dal nám moc žít z Ducha svatého, který v nás přebývá. Už rozumíš ? Znovu Ti to tedy zopakuji: Právě proto že jsme drahou krví vykoupení synové,  poslal Bůh Ducha svého Syna do našich srdcí. ON je ten poklad. Tak JEJ také střež.



Re: Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 08. říjen 2018 @ 22:32:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Leonete zajímalo kde na takové výklady chodíš... Pravý význam oběti je v tom, že obětí je samotný Bůh a obětí je právě proto, protože je nepoznán. Tím, že je ve finále rozpoznán v Ježíši Kristu, už těchto zápalných obětí není třeba a kdo to nepochopil, nepochopil poselství JK. Je totiž jedno tělo a jeden duch. První obětí je v podstatě zvíře, z kterého je učiněn oblek pro Adama a Evu což je v podstatě důsledek jejich hříchů, který také finalizuje obětování samotného již rozpoznatelného jediného Boha příšlého jako JK. Ježíš je tedy obětí, která neobsahuje kvas(nečistotu ducha) a to právě proto, že Ježíš je Svatý duch...



Re: Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 08. říjen 2018 @ 17:20:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Pán Ježíš Kristus jako skutečnost všech SZ obětí a jako Syn je jediným člověkem, který se může líbit a líbí Bohu tím, že je absolutně a cele pro Boha. Nikdo jiný nikdy nebyl a není tak absolutně a cele pro Boha jako Pán Ježíš. Oheň na oltáři musel hořet ustavičně a zápalná oběť byla obětována ráno i večer. Pán Ježíš jako skutečnost zápalné oběti je v nás jako ten, kdo je absolutně a cele pro Boha, abychom se i my, žitím skrze Něho, líbili Bohu tím, že necháme žít Krista v nás a místo nás.



Leonet píše (Skóre: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Pondělí, 08. říjen 2018 @ 18:12:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Leonet píše:Byl si dobře vědom toho, že příjemná oběť, vůně spokojující Hospodina, učiní jej samého příjemným Bohu
Hnus a psycho. Ty věříš na nějakého kosmického úchyla, kterému dělá dobře krev a škvaření masa. Vaše náboženství je opravdu odporné. V tomto směru si nejsem jist, zda je odpornější křesťanství nebo islám... :-(



Re: Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 08. říjen 2018 @ 19:38:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kde se prosím píše o přechodu hříchů na oběť?
Já to našel jen u kozla pro Azázela a ten nesměl být zabit, ani spálen na oltáři, ani nesměl zůstat v "národě", musel hřích odnést pryč do pouště...o jiném místě, které popisuje přestup hříchů nevím...





Re: Boží záliba v Kristu - možná některým lecos vysvětli (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 08. říjen 2018 @ 20:30:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
leonet magoří. Pustili tě z blázince?



Stránka vygenerována za: 1.17 sekundy