Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Matěj.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 15170, komentáře < 7 dní: 431, komentářů celkem: 320354, adminů: 60, uživatelů: 4829  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 108 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

rosmano
Jan21
ivanp
cizinec
oko
wollek

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Prezývali ho ´´pápež protestantov´´
·Billy Graham z katolíckej perspektívy
·Billy Graham - najväčší križiak všetkých čias
·Billy Graham způsobil kontroverzi v evangelikálních kruzích
·Billy Graham: existuje jediný hřích, který Bůh nemůže odpustit
·Je muž hlavou ženy?
·Korejské církve v Česku
·to, v co já věřím, je v podstatě to stejné, jako věří ortodoxní římskokatolíci
·V 99 letech zemřel proslulý baptistický kazatel Billy Graham
·Pastor baptistického megasboru čelí kritice kvůli nákupu auta Bentley

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
92 585 392
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Život církví: Devadesát devět spravedlivých
Vloženo Středa, 14. únor 2018 @ 17:00:04 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal leonet

Lukáš 15,7  Pravím vám, že právě tak bude v nebi větší radost nad jedním hříšníkem, který činí pokání, než nad devadesáti devíti spravedlivými, kteří pokání nepotřebují.

Dám vám otázku, proč si myslíte, že Bůh dal lidem deset přikázání? Podle mnohých je to soubor pravidel, která mají lidé poslouchat a dodržovat.  Kdyby to byla pravda, kolik lidí podle vás žilo spravedlivě tak, aby to bylo v souladu s Boží dobrotivostí. Podle mých osobních zkušeností velmi málo lidí, pokud jsou ostatní takoví jako já.
Ve skutečnosti se to v celých dějinách podařilo pouze jednomu – Ježíši. Nejenže plně respektoval všech deset přikázání, ale i dokonale naplnil jejich ducha. Pochopte, aby takto mohl žít, musel být plně a bez výjimky úplně závislý na Bohu.
Logická otázka pak zní: Tak proč Bůh vznesl takové požadavky?
Ve skutečnosti chtěl, abychom se přestali pokoušet brát spravedlnost do vlastních rukou. Bylo to vlastně zrcadlo, které mělo odhalit, jak jsme špinaví a neschopní, když žijeme nezávisle.
Jsem si ovšem jistý, že jsou mnozí, kteří se považují za spravedlivé, protože dodržují přikázání.
Zase se naskytuje logická otázka: Může si někdo očistit svou tvář před zrcadlem, které mu ukazuje, jak je špinavý?
Desatero přikázání neobsahuje milosrdenství ani omylem. Proto je Ježíš splnil všechny za nás, aby už nad námi neměly žádnou soudní pravomoc. A zákon, který kdysi požadoval od člověka nesplnitelné požadavky, se ve skutečnosti stal příslibem, který v nás naplňuje Ježíš.
Pamatujte si ovšem, že když žijeme svůj život nezávisle na Ježíši, příslib je vyprázdněný. Ježíš požadavky zákona pohřbil, už nemají moc obviňovat ani přikazovat. Ježíš je příslib a jeho naplnění.
Říkám tím, že už nemusíme dodržovat pravidla? Ano. V Ježíši nepodléháme žádným zákonům. Všechny věci jsou zákonné.
Někdo okamžitě namítne: To přece nemůžeš myslet vážně. Neboť je z toho silně zmatený. Uvědomujete si, že této svobody se bojí ti, co nevěří Božímu životu v nich?

Úsilí dodržovat zákon je faktickým vyhlášením nezávislosti, způsobem, jak si udržet svou kontrolu nad svým životem. Proto mají mnozí tak rádi zákony, protože jím poskytují určitou míru kontroly nad svými skutky a životy.
Celá situace je ovšem mnohém horší, tento stav snahy dodržovat zákon a přesvědčení o své spravedlnosti, dává těmto lidem moc soudit druhé a nadřazovat se nad nimi. Věří totiž tomu, že žijí podle vyšších standardů než ti druzí, které soudí.
Vynucování pravidel, zejména v jejich nejjemnější formě, jakými jsou zodpovědnost a očekávání, je marným úsilím vytvořit z nejistoty jistotu. Pravidla nemůžou přinést svobodu, mají jen moc obviňovat.
Chci vám tím říct, že zodpovědnost a očekávaní jsou jen další formou pravidel, kterým už nepodléháme.
Bůh není jen podstatné jméno, ale i sloveso, je, čím je, bude tím, čím bude. Je živý, dynamický, vždy aktivní a v pohybu. Je slovesem ve věčném bytí. Když je tudíž skutečnou podstatou Boha sloveso, je přístupnější slovesům, než podstatným jménům. Slovesa jako přiznat se, kát se, žít, milovat, odpovídat, růst, dozrávat, měnit se, sít, běžet, tancovat, zpívat, a tak dále.
Lidé zase naopak jsou schopní vzít sloveso, které je živé a plné půvabu, a změnit ho v mrtvé podstatné jméno anebo princip prošpikovaný pravidly, v něco, v čem růst a život umírá. Podstatná jména existují, protože je tu stvořený svět a fyzická realita, ale jestli je svět jen masou podstatných jmen, je mrtvý. Kromě jsem, nejsou slovesa, a slovesa jsou tím, co drží svět naživu.
Copak nevíte, že když se už něco překlopilo od smrti k životu, musíte k tomu přidávat něco živé a pohyblivé? Pohnout se z něčeho, co bylo pouze podstatným jménem, k něčemu dynamickému a nepředvídatelnému, k něčemu žijícímu v přítomném čase? To znamená pohnout se ze zákona k milosti.  
Chcete znát příklad? Tak použijme dvě slova, zodpovědnost a očekávání. Než se tato slova stala podstatnými jmény, byla slovesa naplněna pohybem a zkušeností; schopností odpovídat a nadějí. Boží slova jsou živá a dynamická – plna života a možností. Na rozdíl od toho, lidská slova jsou mrtvá, plna zákona, strachu a odsuzování. Proto v Písmu nenajdete slovo zodpovědnost.

Náboženství musí uplatňovat zákon, aby získalo moc a kontrolu nad lidmi, které potřebuje, jestli chce přežít.

Bůh dává schopnost odpovídat, a vaše odpověď má svobodu milovat a pomáhat v každé situaci, a proto je každá chvíle jiná, jedinečná a nádherná. A to proto, že Ježíš, lépe řečeno Jeho Duch v nás, je naše schopnost odpovídat, proto musí být v nás přítomný. Kdyby nám jednoduše dal zodpovědnost, nemusel by být s námi. Zodpovědnost by se stála povinností, kterou bychom museli plnit, něčím, v čem nemůžeme uspět.


 
Příbuzné odkazy
· Více Zamyšlení
· Novinky od Tomas


Nejčtenější článek Zamyšlení:
Soulož v rajské zahradě


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Devadesát devět spravedlivých" | Přihlásit/Vytvořit účet | 273 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: timg v Čtvrtek, 15. únor 2018 @ 13:28:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

-------- Kdyby nám jednoduše dal zodpovědnost, nemusel by být s námi. Zodpovědnost by se stála povinností, kterou bychom museli plnit, něčím, v čem nemůžeme uspět.------

    

      1. Kdybychom neměli zodpovědnost, byli bychom nezodpovědní. 

      2. A právě proto, že Bůh je s námi , Jeho zodpovědnost  nám dal. 


       Měl Ježíš zodpovědnost?  Jistě že měl.



Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: zeryk v Čtvrtek, 15. únor 2018 @ 17:23:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh stvořitel by měl být tentýž co "dal zákon", Židé věří , že počátek z Gen.1:1 je počátek Tóry.

Bůh bez lidí "nefunguje", popisují Jej až lidé, a to nabytými zkušenostmi a moudrostí.

Lidé jsou stvoření dva, neb jen člověk člověku může být "pomocí" poznat Boha, milovat Jej.

Každý má "puzení k dobru", a" puzení k zlu",nikdo z principu nepotřebuje "spasitele", ale spasitelem se stává "druhým".

Ježíš nezrušil "zákon", neměl ani vyšší etické kodexy než zákon, podle zákona řídil svůj život, zákon se naplňuje životem nikoli "dodržováním".





Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 16. únor 2018 @ 10:10:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

--- Chci vám tím říct, že zodpovědnost a očekávaní jsou jen další formou pravidel, kterým už nepodléháme. ---

To je také dobrá hereze.
Písmo naopak říká o naši odpovědnosti např. toto:

  • 13Není tvora, který by se před ním mohl skrýt. Nahé a odhalené je všechno před očima toho, jemuž se budeme ze všeho odpovídat.




  • Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: timg v Neděle, 18. únor 2018 @ 15:07:16 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Voják, který nemá sirky  .... je bez sirek..



    Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 15. únor 2018 @ 21:23:51 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Zeryk to tady napsal velmi výstižně, ale je nutné přemýšlet, než pochopíme podstatu jeho výroků.

    Ježíš opravdu nic nezměnil na židovském Zákonu, ale dal mu vnitřní náplň. Ta vnitřní náplň se skrývá v srdci, nebo jak píše zeryk, nachází se v životě samotném. Křesťané to sami vyjadřují jako následování Krista, nebo žít jako Kristus, nebo žít Kristem.

    Pak je tu problém, jak vyřešit situaci, kdy se člověk odchýlí od Zákona, přičemž zde nemyslím židovský Zákon doslova, ale zákon mravní, jak vyplývá ze zákona, který se nazývá "zákon Kristův" - a ten je založen na lásce k Bohu a bližnímu. Křesťané zde mají velkou oporu ve svém přesvědčení, že Bůh je milosrdným a odpouštějícím otcem, jehož při odpouštění supluje Ježíš. Myslím, že tuto myšlenku, mající podporu v evangeliích, si musí každý vyřešit sám. Neboli zda odpuštění přichází přímo od Boha, nebo platí křesťanská teologie (někdy až ideologie), která praví, že odpouští sám Kristus. Pokud to tak chápe i zeryk, tak mu lze dát za pravdu když tvrdí, že člověk je sám odpouštějící pro druhé - alespoň tak jsem ho pochopil. Převedeno na křesťanství, tak když má křesťan Krista v srdci, má logicky i možnost odpouštět. Což potvrzují i evangelia kde se praví "když neodpustíte, ani Otec vám neodpustí".  



    Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 14. únor 2018 @ 18:51:30 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    • 17Když se vydával na cestu, přiběhl k němu nějaký člověk a poklekl před ním a ptal se ho: „Mistře dobrý, co mám dělat, abych měl podíl na věčném životě?“
    • 18Ježíš mu řekl: „Proč mi říkáš dobrý? Nikdo není dobrý, jedině Bůh.
    • 19Přikázání znáš: Nezabiješ, nezcizoložíš, nebudeš krást, nevydáš křivé svědectví, nebudeš podvádět, cti svého otce i svou matku!“
    • 20On mu na to řekl: „Mistře, to všecko jsem dodržoval od svého mládí.“
    • 21Ježíš na něj s láskou pohleděl a řekl: „Jedno ti schází. Jdi, prodej všecko, co máš, rozdej chudým a budeš mít poklad v nebi; pak přijď a následuj mne!“



    Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 14. únor 2018 @ 20:30:48 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    • 1. Korintským 7, 19 Nezáleží na tom, zda je někdo obřezán nebo není, ale na tom, zda zachovává Boží přikázání.



    Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 14. únor 2018 @ 20:52:42 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
    Ve svém prvním dopise píše apoštol Pavel Timoteovi soubor příkazů, které shrnuje v 1Tm 3:15 těmito slovy: Kdybych se však opozdil, chci, abys věděl, jak je třeba se chovat v domě Božím, jímž je církev Boha živého, sloup a opora pravdy. 

    Byl vůči Pavlovi za splnění těchto příkazů zodpovědný Timoteus nebo Pán Ježíš v něm? 

    Až budeme stát před soudnou stolicí Kristovou a budeme vydávat počet za to, co jsme konali v těle, budeme tak činit my nebo Pán Ježíš v nás? Že by odpovídal sám sobě? To zřejmě ne, že?

    V mnohém je Pán Ježíš v nás naší schopností - např. věřit, milovat, být trpělivý apod. - jako naše všezahrnující náhrada, jako Ten, Jemuž dáváme veškerý potřebný prostor, aby v nás, skrze nás, s námi a za nás konal, ale nemůže nás nahradit v naší zodpovědnosti vůči Němu, že jsme Mu ten prostor skutečně dali!



    Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: Milka v Středa, 14. únor 2018 @ 20:59:52 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    proč si myslíte, že Bůh dal lidem deset přikázání?
    Nejspíš myslíš ty desky, které dostal Mojžíš od Boha.
    Ty nedal Bůh všem lidem, byla to smlouva  - mezi Bohem a Izraelity

    Desatero přikázání neobsahuje milosrdenství ani omylem. Proto je Ježíš splnil všechny za nás, aby už nad námi neměly žádnou soudní pravomoc.

    Nevím, jak ty, ale já jsme nikdy pod Mojžíšským Zákonem nebyla. Nade mnou neměl pravomoc. Byla jsem pohan, nikdy jsem k Izraelskému národu nepatřila (teda, pokud je mi známo,..podle předků...)

     A zákon, který kdysi požadoval od člověka nesplnitelné požadavky, se ve skutečnosti stal příslibem, který v nás naplňuje Ježíš. 

    Nejspíš čerpáš inspiraci z Pavlových dopisů. Ale ten to vysvětluje hlavněŽidům, protože oni byli v jiné situaci než pohané. Jim musel hodně vysvětlovat, že v Kristu už mají milost a svobodu od Zákona.
    Na pohany tyto požadavky (Zákona) nevložil ani Bůh, ani apoštolové. 

    V Ježíši nepodléháme žádným zákonům. Všechny věci jsou zákonné.

    Pokud vstoupíme do života v Nové smlouvě, v té Kristově, té o milosti, pak nepodléháme Zákonu (tomu Mojžíšskému), ale žijeme ve svobodě. Svobodě z milosti, z moci Boží. Jsme novým stvořením z moci Ducha, a podle toho žijeme - ve svobodě, která nás vede k životu v lásce - k Bohu i lidem. Dokonalý zákon svobody píše Jakub...

    Bůh není jen podstatné jméno, ale i sloveso, je, čím je, bude tím, čím bude. Je živý, dynamický, vždy aktivní a v pohybu. Je slovesem ve věčném bytí. Když je tudíž skutečnou podstatou Boha sloveso, je přístupnější slovesům, než podstatným jménům. Slovesa jako přiznat se, kát se, žít, milovat, odpovídat, růst, dozrávat, měnit se, sít, běžet, tancovat, zpívat, a tak dále. 

    Takové úvahy, spíš filozofování...:) Ale ano, nejspíš ti v tomhle rozumím. 
    Jde ti o život a to je pohyb, změna, růst, činnost. 
    Pro mě je Bůh prostě Otec, milovaný a milující. Starající se a vždy se mnou. Ve všem. A je jím od doby, kdy jsem se jeho dítětem díky milosti a Kristu stala. Život v Něm je radost:)

     Zodpovědnost by se stála povinností, kterou bychom museli plnit, něčím, v čem nemůžeme uspět.
    Nějak nemáš rád slovo zodpovědnost:)
    Já s ní nemám negativní zkušenosti. Je to prostě slib, závazek mezi dvěma stranami. S Boží pomocí lze splnit zodpovědně - povinnost věrnosti v manželství, povinnost postarat se o děti, staré rodiče. Lze v tom uspět. 
    Pokud to bereš jako způsob projevení lásky k bližním, dokonce k těm nejbližším...tak i s radostí. A člověk tím nic neztrácí. Naopak může získat. Boží Duch pomáhá, vede, dokonce i v té zodpovědnosti, kterou ty tak haníš:) 




    Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 14. únor 2018 @ 21:23:49 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Má deset Božích přikázání nějakou validitu pro křesťany, nebo nemá ? Co myslíte ?



    Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: leonet v Středa, 14. únor 2018 @ 21:50:06 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)
    Abyste si nemysleli, že jsem utekl, jdu spát. Přejí všem hezkou a pokojnou dobrou noc.



    Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 14. únor 2018 @ 22:08:37 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    Když Boží přikázání v desateru zní : Nezabiješ !  Znamená to, když křesťan je volný od zákona, že může bez problémů zabíjet ?
    Zeptám se jinak:



    Když Boží přikázání v desateru zní : Nezciloložíš !  Znamená to, když křesťan je volný od zákona, že může bez problémů cizoložit ?

    Když Boží přikázání v desateru zní : Nebudeš krást !  Znamená to, když křesťan je volný od zákona, že může bez problémů krást ?

    Když Boží přikázání v desateru zní : Nevydáš křivé svědectví !  Znamená to, když křesťan je volný od zákona, že může bez problémů křivě svědčit ?

    Když Boží přikázání v desateru zní : Cti otce svého a matku svou !  Znamená to, když křesťan je volný od zákona, že může bez problémů otce i matku nemít v úctě ?

    Atd.



    Re: Devadesát devět spravedlivých (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
    Vložil: rosmano v Středa, 14. únor 2018 @ 22:22:38 CET
    (O uživateli | Poslat zprávu)

    --- Říkám tím, že už nemusíme dodržovat pravidla? Ano. ---


    Opravdu ?

    • 1. Janův 2, 3Podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání.
    • 1. Janův 2, 4Kdo říká: ‚Poznal jsem ho,‘ a jeho přikázání nezachovává, je lhář a není v něm pravdy.
    • Zjevení Janovo 12, 17Drak v hněvu vůči té ženě rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova.
    • Zjevení Janovo 14, 12Zde se ukáže vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a věrnost Ježíši.“




    Stránka vygenerována za: 3.04 sekundy