Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 230, komentářů celkem: 429546, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466668
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: koptský zlomek
Vloženo Sobota, 06. leden 2018 @ 23:40:51 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal zeryk

koptský fragment ( https://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/127113 ) rozkliknout PDF 0,16 MB

  4 ...] [asi 5-­6 znaků nečitelných]. Ježíš jim řekl: Moje žena a [...]
  5 ...] [asi 3 znaky nečitelné] ona bude schopna být mojí učednicí a [...]



  verše Gen.1:27-28
      Mat.19:4-6

 Proč Ježíšovo (přímé) manželství není v NS (nová smlouva) ?

 -Ježíš byl židovským mistrem (rabínem).Tesařina,nebo kamenictví bude "řemeslem" zdědeným nebo naučeným pro život "spodních vrstev", (ač sám je aristokratem).Mt.1:1-1:16

 -Jeho vlastní "program" bylo Boží království.Mt.4:17

 -Kázal,vyučoval v synagogách. Mt.4:23

 (V evangéliích není psáno o věcech osobní hygieny,sexu,zábavy (např.tanec). To také neznamená,že Ježíš nechodil např,na záchod.)

 V textu koptského zlomku čteme o manželce(ženě) Ježíše.Když se budeme zabývat zběžně Ježíšovým manželstvím, tak např.Google na nás pár odkazů vyhodí, citací z dob   kdy se kánon tvořil, a kdy se do podoby dnešní bible nedostalo nic "kacířského" (z pohledu tehdejších náboženských kapacit).
V NS tedy nemusí být zmínky o Ježíšově manželství z více příčin : např.
  a) není to důležité ač je to pravda
  b) není to důležité protože to není pravda
  c) tato pravda je vyretušována úmyslně, nebo tam chybí záměrně

 1.a)Pro Ježíšův program "Božího království" není důležité,že je ženatý, a naplňuje Boží přikázání z Gen.2, neb je od mala veden k "roli mesiáše".

 2.b)Kdyby to nebyla pravda, zahladili by se stopy z NS které manželství Ježíšovo předpokládají, nebo se upravil jejich smysl.
Kazal v synagogách Mt.4:23 jako Rabi-učitel.
Učil Gen.1:27-28 jako právoplatné.

 3.c)K tomu nejsou žádné podklady, jen, že překlad je výklad a máme ještě různočtení,
úmyslné (tedy) bylo jít cestou bez judaistů (i judokřesťanů) a jejich spisů či názorů.

autorka Vítková píše v závěru (vytrženo) :

                                        "pozemská úroveň manželství pro autory spisů
nejspíše  nepředstavovala  to  nejhlavnější.  
Proto  také  důraz  na  pozemský  
aspekt Ježíšova manželství (užití slova schime ve zlomku o Ježíšově ženě)
působí v možném gnostickém kontextu jako něco velmi neobvyklého. To
by mohlo nasvědčovat ruce současného autora, jenž dobře znal zachované
gnostické texty o Marii Magdaléně a vycházel z nich, na těchto textech jej
však  příliš  nezajímala  jejich  nauka  samotná,  ale  pouze  postavení  Marie  
Magdalény  mezi  učedníky  a  její  vztah  k  Ježíšovi,  sledoval  tedy  moderní  
zájmy a hodnoty."

Ta první věta bude důvod proč není v NS uvedeno manželství Ježíše Mesiáše.

Jak se změní pohled víry Boží na Ježíše v manželství, bude to mít nějaký dopad na život ?

zeryk


"koptský zlomek" | Přihlásit/Vytvořit účet | 210 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: koptský zlomek (Skóre: 1)
Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Úterý, 09. leden 2018 @ 09:51:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Reakce na wollka:


Mt 19:12  Někteří nežijí v manželství, protože jsou k tomu od narození nezpůsobilí; jiní nežijí v manželství, protože je nezpůsobilými učinili lidé; a někteří nežijí v manželství, protože se ho zřekli pro království nebeské. Kdo to může pochopit, pochop.

Ježíš přece zcela logicky byl tím prvním (významem, ne chronologicky), na koho by se to zřekmutí vztahovalo. 

Myslíš si, že tímto slovem popíral základní povinnost? To množte a zaplňte zemi přece platilo obecně pro lidi, ne pro každého konkrétního  jednotlivce. To si stačí dát dohromady několik citátů z Bible a je to nad míru jasné. Nebo Tobě není?

Navíc, když věděl, že jako mladý umře a jeho pozemský život nebude mít dlouhého pokračování, vůbec by od něj nebylo zodpovědné, čestné, správné, aby na svět přivedl děti, jež následně budou strádat tím, že vyrůstají bez otce. Své ženě by se taky evidentně neměl čas věnovat ani tolik, aby ji miloval více než "učedníka, kterého miloval" (Jan). Tyto úvahy o manželce a potomcích Ježíšových se mi jeví jako zcela zcestné, neopodstatněné a nelogické. Jsou natolik v rozporu s přirozeným zdravým rozumem, že by evidentně v Písmu musely být zmíněny a uspokojivě vysvětleny, pakliže by neměly na Ježíše vrhat negativní stín jako na otce, který založil rodinu a záhy se na nic vykašlal.

--------------------

Mozna pohlizis na rodinny zivot v biblickych dobach prilis prizmatem cloveka 21. stoleti. A na Jezise jako na krestanskeho spasitele. Tedy zalezi vzdy odkud se divas. Mt. 19:12 obsahuje tri tvrzeni. Proc dve z nich chapat doslovne a treti figurativne?

Zlom v prubehu Jezisova verejneho pusobeni prichazi u Cesareje Filipovy (Mt. 16). Teprve od tohoto okamziku, zacina Jezis hovorit o svem utrpeni, smrti a vzkriseni. Predtim jen hlasa kralovstvi... Tomuto zlomu rovnez predchazi smrt Jana Krtitele (Mt. 14), ktery byl uveznen z politickych duvodu (obava ze vzpoury - viz. Valka zidovska, Josephus Flavius). Mozna az prilis predpokladas, ze Jezis mel o svem "poslani" jasno hned od zacatku. A evangelia byla sepsana z urciteho duvodu, ne jako historicky zaznam. V tom bych hledal klic:)





Re: koptský zlomek (Skóre: 1)
Vložil: Laura67 v Úterý, 09. leden 2018 @ 10:11:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řešíš nesmysly, stejně to nevyřešíš, nechápu proč se tím zabýváš. Pro naší záchranu to není podstatné.



Re: koptský zlomek (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Neděle, 07. leden 2018 @ 16:47:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Naprostý nesmysl. S ženami souložili a brali si je jen padlí andělé.



Re: koptský zlomek (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Neděle, 07. leden 2018 @ 09:42:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš dobře věděl proč přišel na svět, věděl co má učinit, věděl jak to dopadne. O tomto Jeho poslaní, vědomostech a schopnostech je v evangeliiích mnoho a mnoho. Ostatně celé evangelizm je o spasitelném díle a osobě Krista Ježíše.
Tak!
A když víme, že Ježíš věděl co má učinit a co bude, bylo by od Něho velmi nemoudré pomýšlet na zakládání vlastní rodiny, ted-  ženění se.
Zde nejde o nějakou puritánskou obhajobu! Zde jde o poslání Krista, které je s rodiným životem neslučitelné. A je zde ještě další faktor. Jelikož Kristus Bohem, tak by Jeho případný lidský potomek byl další boží Syn ve smrtelném těle, ted, "kandidát" na ukřižování. A k čemu to? Kristus se pro své poslání nepotřeboval ženit, pojímat ženu za manželku. Kristus se nepřišel tělesně rozmnožovat. Kristus přišel, aby se v Něm duchovně zrodil každy, kdo miluje pravdu. A to se taky po staletí děje!! V Kristu se rozmnožujeme duchovně, a proto je církev Krista v bibli výstižně pojmenovaná jako nevěsta!
Takže!
Ten kdo má poznání pravdy Ducha o církevní Něvëstě, ten má i poznání o Ježíšově panictví.



Re: koptský zlomek (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 07. leden 2018 @ 10:05:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj názor na Ježíše ani vztah k Němu by se nijak nezměnil, kdybych se dozvěděl hodnověrným způsobem, že byl ženatý.
Zcela lidsky bych Ježíši přál, aby býval byl mohl prožít co nejnormálnější život v rámci soudobých možností.
V každém případě si zaslouží ocenit, že tuto možnost (=nestát se diváckou atrakcí pro zbožné poutníky) byla více méně zachována pro Ježíšovy biologické příbuzné.



Re: koptský zlomek (Skóre: 1)
Vložil: Melissokomos (Melissokomos@volny.cz) v Neděle, 07. leden 2018 @ 12:11:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Gnosticky, krestansky... Jezis jsou koncepty, teo/myto-logicke modely, ktere si zili, ziji a budou zit vlastnim zivotem bez ohledu na historickou predlohu. Ve skutecnosti si historickeho Jezise ani "nepreji", coz je i duvodem temer naproste rezignace novozakonnich pisatelu o blizsi popis.

Myslivec pise:

Zde nejde o nějakou puritánskou obhajobu! Zde jde o poslání Krista, které je s rodiným životem neslučitelné. A je zde ještě další faktor. Jelikož Kristus Bohem, tak by Jeho případný lidský potomek byl další boží Syn ve smrtelném těle, ted, "kandidát" na ukřižování. 

------------

Tady se v plne nahote ukazuje slabina konceptu "bohocloveka". Rozpor nemusi byt aktualni, staci kdyz je potencialni. Byl-li Jezis uplnym clovekem, mohl zplodit potomky. Dulezita je zde samotna moznost. Jenze jak zapadaji pripadni potomci "bohocloveka" do ramce krestanske teologie? Jak by to bylo s jejich "bohoclovenstvim"?

Nevim zeryku, porad si myslim, ze nejpravdepodobnejsi moznost je ta nejjednodussi a tak souhlasim s Wellhausenem:

"Ježíš nebyl žádný Kristus, nýbrž Žid, nehlásal žádnou novou víru, ale učil jak plnit vůli Boží." 






Re: koptský zlomek (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Neděle, 07. leden 2018 @ 12:26:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nekloním se k manželství Ježíše. Přišel by mi pak pokrytecký. Když jej pokoušeli saduceové, tak ukazoval "vyšší" cestu, zůstat bez ženy pro Boží Království (tím neříkal, že být svobodný je cesta k Bohu). Podobně psal i apoštol Pavel.
Nevěřím, že Pán kázal vodu a pil víno. Věřím, že si vybral cestu o které sám mluvil.
Jelikož si tu cestu vybral, tak následné úvahy o potenciálních potomcích považuji za irelevenatní. Koncept potomka Ježíše Krista nenastal, proto nemusím uvažovat o bohočlověčenství v potomcích a  co by to znamenalo. Jirka



Re: koptský zlomek (Skóre: 1)
Vložil: martino v Neděle, 07. leden 2018 @ 13:41:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Špatná pohádka...



Re: koptský zlomek (Skóre: 1)
Vložil: Milka v Neděle, 07. leden 2018 @ 14:14:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žeryku,

Jak se změní pohled víry Boží na Ježíše v manželství, bude to mít nějaký dopad na život ?

Tuhle otázku jsem si kladla, když jsem pod vlivem Šifry a taky ještě jedné knihy, jmenovala se Evangelium podle Maří Magdalény (i když možná si to nepamatuju úplně přesně) přemýšlela o Ježíšovi, co by se změnilo? Dohledávala jsem další informace....

V té době jsem nebyla křesťan, jen jsem četla v evangeliích co učil, co říkal, co dělal. Tehdy jsem došla k tomu, že se nezměnilo nic. Stále jsem v něm viděla velkou moudrost, jinou než člověk běžně potká.

Ale když člověka zasáhne evangelium a promění život, ..Ne, to není jen změna, to je smrt starého a začátek nového... Pak už  takovéhle hloupé spekulace  vůbec nemají ani smysl, ani vliv. 
Člověku dojde, co bylo skutečným dílem Ježíšovým, jeho poslání. 





Stránka vygenerována za: 1.85 sekundy