Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Slavomír.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 7, článků celkem: 15146, komentáře < 7 dní: 304, komentářů celkem: 318355, adminů: 60, uživatelů: 4823  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 127 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
wollek
rudinec
BohemianAnonymus

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Náboženství a přístup ke svobodě slova dělí oba kandidáty
·Prezidentské volby, aneb když se otevře Mordor
·Proč nebudu volit Miloše Zemana
·Proč budu volit ve druhém kole Zemana?
·Mezi katolíky se šíří zvěsti, že Jiří Drahoš je zednář
·Tomáš Halík: Dát hlas pro Zemana bych považoval za těžké morální provinění
·Anketa: Koho budete volit v 2. kole prezidentských voleb?
·Anketa: Koho budete volit v 1. kole prezidentských voleb?
·Odlišný postoj k LGBT rozdělil americké mennonity
·Evangelizace muslimů

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
91 870 947
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Život víry: &amp;quot;Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní.&amp;quot;
Vloženo Pátek, 22. prosinec 2017 @ 10:50:39 CET Vložil: Tomas

Dotazy čtenářů poslal cizinec

Nedávno jsem tu v diskuzi četl zajímavou úvahu


"Jsem vyvolený a předurčený ke spáse a nikdo už na mě nemá, nemohu o spásu přijít. Jsem proto lepší, než ostatní."

Tohle už je styl uvažování poměrně častý, narazil jsem na něj při diskuzích s ŘK vícekrát. Opět je opačné uvažování, než které znám z křesťanského prostředí.

Přemýšlíte někdo podobně jako autor této úvahy?


  Vzpomínám na to, jak to vypadalo v náboženství. 

  Prožívali jsme tehdy mnoho všelijakých slibů a vznosných "duchovních" vět, problém byl ale s realitou, která byla jiná. Všichni v náboženství se tvářili navenek svatě, jak prožívají to, co se učí. Bylo mi asi dvacet a měl jsem tehdy mindrák: Připadal jsem si ten docela nejposlednější na světě, horší než ostatní, protože jsem vůbec neprožíval to, co bych podle nauky měl prožívat. Dostavil se pocit viny a z nich snaha více a více makat: Více zpovědí, víc přijímání, víc a delších poutí, víc postů, víc "duchovních" cvičení, víc víkendů, víc studia, víc obětí, víc adorací, víc kontemplací, víc, víc, víc, ...

  Nikdy nebylo dost a čím více rostl rozdíl mezi učením a realitou, tím větší pocit viny a nedostatečnosti se dostavoval. 

  Ano, připadali jsme si "něco více", než ti lidé "venku" za zdí, než ti protivní Pražáci, co v neděli řežou dřevo na cirkulárce nebo někdo, kdo snad dokonce šel na potrat! Ale vevnitř jsem měl opačný pocit: Jsem něco méně, protože neprožívám, co bych měl jakoby prožívat a co určitě prožívají všichni okolo. 

  V náboženství jsem tedy prožíval opak výše uvedené úvahy ve stylu "Jsem vyvolený a předurčený ke spáse a nikdo už na mě nemá, nemohu o spásu přijít. Jsem proto lepší, než ostatní"


  Později jsem začal číst a systematicky studovat křesťanské učení, hodně hledat, i na základě této zkušenosti s nedostatečností, neschopností. Stal jsem se pak křesťanem. Tehdy jsem prodělal podobnou zkušenost moc hezky popsanou i v tomto svědectví, které tu kdysi proběhlo. Prožil jsem to, co píše Izaijáš: "Vždyť jsme se my všichni stali jakoby čímsi nečistým a všechny naše spravedlnosti jsou jako poskvrněné roucho, ano, my všichni jsme zvadli jako listí a naše nepravosti nás jako vítr odnášejí.". Svou zkušenost jsem popisoval i ve zvláštním článku.

  Jako křesťan jsem tedy opět prožil opak úvahy "Jsem vyvolený a předurčený ke spáse a nikdo už na mě nemá, nemohu o spásu přijít. Jsem proto lepší, než ostatní"


  V nově nabyté svobodě jsem si začal povídat s lidmi okolo sebe a s překvapením jsem zjistil, že tak jako já se cítili snad úplně všichni, se kterými jsem se bavil! 

  Úplně všichni prožívali naprosto stejnou nedostatečnost, všichni řešili prázdnotu svátostí a to, že se například biřmováním jejich život nijak nezměnil. Úplně všichni si připadali "vadní" že úplně nechápou celou hloubku náboženství a úplně všichni tomu rozuměli tak, že celou hloubku pochopí jen ti "vyvolení", nám "obyčejným" a "malým" to není dáno. Dokonce i faráři, ke kterým jsme vzhlíželi, v soukromí přiznali stejné postoje (i tady na GS byla daná životní zkušenost dobře popsaná)

  Nenarazil jsem tehdy ani na jednoho člověka, který by uvažoval ve stylu "Jsem vyvolený a předurčený ke spáse a nikdo už na mě nemá, nemohu o spásu přijít. Jsem proto lepší, než ostatní"


  Ještě zajímavější to bylo s křesťany. 

  Když jsem si povídal s nimi, tak všichni prožili Boží soud, popsaný v tom svědectví výše. Bůh strhal jejich pýchu, tu náboženskou, jindy zase ateistickou (což je v podstatě totéž). Často si před Bohem a jeho spravedlností připadali pro své hříchy jako ti nejhorší na světě, jako že už horší nikdo nemůže být. 

  Tedy opět opak úvahy ve stylu "Jsem vyvolený a předurčený ke spáse a nikdo už na mě nemá, nemohu o spásu přijít. Jsem proto lepší, než ostatní"



  Tak by mne zajímalo: Uvažujete někdo podobně, jako autor dané úvahy "Jsem vyvolený a předurčený ke spáse a nikdo už na mě nemá, nemohu o spásu přijít. Jsem proto lepší, než ostatní"? 

  Pokud ano, co vás vede k uvažování že na vás nikdo nemá? Co vás vede k uvažování že jste lepší než ostatní?

  Potkali jste někdy lidi, co uvažovali takto? 

  Pokud ano, v jakém to bylo prostředí?



 
Příbuzné odkazy
· Více Dotazy čtenářů
· Novinky od Tomas


Nejčtenější článek Dotazy čtenářů:
Opravdu čekají protestanti s polibkem až na svatební den?


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

""Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní."" | Přihlásit/Vytvořit účet | 129 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: &amp;quot;Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní.&amp;quot; (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 01. leden 2018 @ 17:10:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Já-ismus" - čistý hlas ďábla - pokušení - může být i na cestě ve víře -je třeba nepodlehnout... Bůh v boji s ďáblem někdy vítězí, někdy nikoliv...



Re: &amp;quot;Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní.&amp;quot; (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Pondělí, 01. leden 2018 @ 18:32:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toníku.

Vše dobré a Boží požehnání Ti vyprošuji (nejen) v tomto roce - pokud ovšem nevadí, že Ti to přeji jako katolík :-)

Tak by mne zajímalo: Uvažujete někdo podobně, jako autor dané úvahy "Jsem vyvolený a předurčený ke spáse a nikdo už na mě nemá, nemohu o spásu přijít. Jsem proto lepší, než ostatní"?

Je vidět, že Tě tato úvaha zaujala a musíš se k ní neustále vracet - tak pověz, jak je to u Tebe, jsi spasen a nikdy už nemůžeš odpadnout ? Prosím, pokud to zvládneš bez vytáček a stručně.

H.



Re: &amp;quot;Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní.&amp;quot; (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: martino v Pátek, 29. prosinec 2017 @ 10:44:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cizinec


  Úplně všichni prožívali naprosto stejnou nedostatečnost, všichni řešili prázdnotu svátostí a to, že se například biřmováním jejich život nijak nezměnil. Úplně všichni si připadali "vadní" že úplně nechápou celou hloubku náboženství a úplně všichni tomu rozuměli tak, že celou hloubku pochopí jen ti "vyvolení", nám "obyčejným" a "malým" to není dáno. Dokonce i faráři, ke kterým jsme vzhlíželi, v soukromí přiznali stejné postoje



martino


Laciný diskusní folklór, jak jsme u Toníka zvyklí. Je naprosto nevěrohodné a diskusně urážející co zde plácá Toník, když nenapíše 50,80, 99%, ale rovnou úplně všichni. Tedy raději hned 100%, aby hlupáci se nemohli odvolávat na to, že to nebyli všichni. Aby zvýšil argumentační "sílu" své argumentace, přidá odkaz na faráře, který byl v té době bojovníkem proti ŘKC. Dokonce odpadlík. Dnes je jako ženatý členem řeckokatolického ritu, který v souladu s učením ŘKC s  úctou vysluhuje svátosti Církve.  Na štěstí se včas obrátil, myslím, že se zde na GS z toho i osobně vyznal a následně na GS napsal i toto: 


Pokud by učení katolické církve mělo být heretické, pak kde mám záruku, že jiné než katolické učení není heretické? Nekatolíci označují katolické učení jako heretické, avšak sami produkuji učení navzájem rozdílná, dokonce i navzájem protikladná, a přitom se všichni odvolávají na testimonium Spiritus sancti (svědectví Ducha svatého) při čtení Písma svatého, které jediné obvykle považují za pramen křesťanské víry. Pokud by bylo pravdou, že učitelského úřadu katolické církve není třeba, neboť při četní Písma svatého mě Duch svatý chrání před jeho mylným chápáním, pak by z toho nutně vyplývalo, že učení nekatolíků by muselo být v podstatě shodné, neboť jeho  správnost by byla neomylně garantována Duchem svatým, což zjevně není pravda. Jediné, na čem se toiž nekatolíci zpravidla shodnou, je odmítání učení katolické církve, což je však shoda pouze negativní. Jediné, na čem se totiž nekatolíci zpravidla shodnou, je odmítání učení katolické církve, což je však shoda pouze negativní. Z toho usuzuji, že u nekatolíků jimi proklamovaný princip Sola scriptura cum testimonio Spiritus sancti prostě nefunguje. V Duchu svatém jakožto Bohu přece nemůže být žádný rozpor, jak je tedy možné, že existují evidentní rozpory ve věcech víry, které hlásají jednotliví stupenci tohoto principu nebo jejich skupiny?

     Proto mi zbývá jediné řešení, a to smířit se s tím, že Bůh ustanovil lidské autority, a to apoštoly a jejich nástupce v jednotě s nástupce sv. apoštola Petra pro neomylný výklad Písma svatého, z čehož pro mne vyplývá povinnost se těmto autoritám podřídit. Jistě, mohu mít a mám různé pochybnosti a odlišné vlastní názory, ale v konečné instatnci je pro mne směrodatné učení katolické církve ve věcech křesťanské víry a mravů. / nick  op, jinak otec Salvet v roce 2012 na GS /



Re: &amp;quot;Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní.&amp;quot; (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 28. prosinec 2017 @ 09:51:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj,
Pokud ano, co vás vede k uvažování že na vás nikdo nemá? Co vás vede k uvažování že jste lepší než ostatní?

1 Kor.8, 1 ... víme, že ‚všichni máme poznání‘. Poznání však vede k domýšlivosti, kdežto láska buduje. (poznání nadýmá).
Věřící na rozdíl od nevěřících, by měli brát Boží slovo vážně. Kdo má pouze poznání, musí si zákonitě myslet, že je lepší než ostatní.

Potkali jste někdy lidi, co uvažovali takto?

Ano, mnohokrát, kdykoliv jsem se setkal s těmi, co si hrají na křesťany.

Pokud ano, v jakém to bylo prostředí?

Mezi křesťany a posledních deset let především tady na GS.

Co je ovšem překvapující pro některé, mezi takzvanými nevěřicími, třeba v práci a všude jinde, kde se běžně v životě pohybuji se nesetkávám s lidmi, které popisuješ. Mezi "nevěřicícmi" se taková domýšlivost a nadýmání nevyskytuje. Což může znamenat jen jedno pravidlo: Poznání biblické litery skutečně nadýmá tak, až to bije do oči. Proč? "kdežto láska buduje."
Poznání bez lásky pouze nadýmá.

PS. Posledních několik týdnů pouze sleduji vaše diskuse pod články a žasnu nad právě tímto poznáním bez lásky.






Re: &amp;quot;Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní.&amp;quot; (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Pátek, 22. prosinec 2017 @ 20:11:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zdá se, že Toník má v tomto směru problém, neb se k tomu tématu neustále musí vracet. Je dobré, že o tom přemýšlí a nechť je mu v tom Bůh nápomocen.
 Je zajímavé, že i on sám používá podobné formulace, jen to u sebe nevnímá a budiž řečeno, že v tom na GS není sám.
Na tuhle úvahu vyčtenou a odvozenou z diskuzí na GS reagovalo dost lidí - díky Bohu pokud to bylo prospěšné.

H.



Re: &amp;quot;Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní.&amp;quot; (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Studentbible v Sobota, 23. prosinec 2017 @ 02:01:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jako fotbaloví fanoušci, Sparta vs. Slávia...
Ve světě fotbalu přeběhnout na druhou stranu je neodpustitelné...
Když máš Spasitele, kam chceš zmizet???



Re: &amp;quot;Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní.&amp;quot; (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: zeryk v Pátek, 22. prosinec 2017 @ 18:32:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

//Opět je opačné uvažování, než které znám z křesťanského prostředí.//

"někdo na někoho takto působí", evokuje to v něm myšlenky tohoto typu.

např.Momonce (Momonka promine) evokuje zeryk všechno špatné...ač to píše a myslí dobře (jde o příklad)

Myslí si ,že to a to, ...
                               a zeryk se ptá: "proč vzbuzuji v lidech tak málo lásky (porozumění) ?

jakoby ( tedy zjednodušeně) právě v křesťanském prostředí lidé jinak uvažovali a jinak jednali....

takže lidé neřeknou jsem lepší než ostatní,o spásu nepříjdu, ( ale projektují si "nesmysly" do druhých...na nikoho neukazuji)

jde o to působení na druhé, a to je myslím (skromně) to o čem katolíci mluví.





Re: &amp;quot;Nikdo už na mě nemá. Jsem proto lepší, než ostatní.&amp;quot; (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Neprihlaseny v Pátek, 22. prosinec 2017 @ 19:27:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víra není hodnota. Hodnota je evidence, poznání. Poznání ověřené zkušeností a důkazy. Víra sama o sobě je pošetilost, hloupost. Myslím víra v náboženském smyslu. Víra v nadpřirozeno, mimohmotno. Je jedno, jestli jsi katolík nebo protestant nebo muslim nebo esoterik. Pokaždé věříš něčemu, co nemůžeš dokázat. S tím machrovat nemá smysl. Všichni pobožní si myslí, že jsou něco více na základě jejich víry, ale nejsou více. Jenom si to myslí. Spíše jsou méně, páč brzdí společnost a vytváření rozbroje. Takže k pýše není důvod. Naštěstí v ČR není společenská atmosféra nakloněna k adoraci náboženské víry, proto se ani pobožní zas tak moc (až na fanatiky) nevyvyšují. Ale třeba v USA nebo Polsku to je běžné. A to samé v islámských zemích. 

Znovu opakuji: Víra je pahodnota. Je to slaboduchost, naivita, rezignace na poctivé zkoumání reality. Uvěřit knížce, kde mumie v rozkladu lítají do oblak, někdo si zajde na tři dny na rekreaci do žaludku velryby, další se projde prostředkem moře, atd. - není normální. Náboženství je bláznivé a kdo mu propadl, neměl by se tím chlubit. Pokud se cítí vyvolený, jen to signalizuje, že mu přeskočilo. 



Stránka vygenerována za: 3.66 sekundy