Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Daniel.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 15109, komentáře < 7 dní: 315, komentářů celkem: 316355, adminů: 60, uživatelů: 4820  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 91 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

eleazar
Hanka12
myslivec
wollek
zeryk
momonka

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Jeruzalém JE hlavní město státu Izrael
·Co by mohl vzít křesťan v potaz při volbě prezidenta?
·Trump svými kroky kolem Jeruzaléma neplní sny Izraeli, ale hlavně evangelikálům
·Trump plní přání evangelikálů, říká bývalý český velvyslanec v Izraeli
·Prezidentské volby - názor Dana Drápala
·Světová evangelikální aliance čelí kritice kvůli úzkému spojení s ŘKC
·K prohlášení Donalda Trumpa o statutu Jeruzaléma jako hlavního města Izraele
·K rozhodnutí USA uznat Jeruzalém hlavním městem Izraele
·Desatero ´´biblického ženství´´
·Důvěra k vybraným institucím veřejného života – říjen 2017

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
91 256 566
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Život víry: Je třeba bojovat o zachování víry?
Vloženo Středa, 29. listopad 2017 @ 20:45:31 CET Vložil: Tomas

Dotazy čtenářů poslal Nepřihlášený

Bylo-nebylo, v jedné ulici žili dva chudí chlapci, kteří neměli hodinky. Jeden pocházel z Glasgow a druhý z Epworthu. 

Šel kolem jeden bohatý člověk, slitoval se nad nimi, a oběma dal krásné náramkové hodinky. „Pečujte o ně, chraňte je a nepůjčujte je neznámým lidem, jinak o ně můžete přijít. Když se o ně budete starat, pak vám vydrží až do konce vašeho života.“ Chlapci muži poděkovali. 


Za několik dní potkal chlapce potulný zlodějíček a uviděl drahé hodinky na jejich rukou. „Kde jste je vzali?“, zeptal se jich. „Dal nám je dobrý muž“, odpověděli. „A za co?“, zeptal se zlodějíček. „Za nic, dostali jsme je úplně nezaslouženě“. „A můžete mi je půjčit?“, řekl s úšklebkem zlodějíček. „Ne“, řekli chlapci. „Dobrý muž nám nedovolil je půjčovat neznámým lidem. Máme o ně pečovat,“ odpověděli chlapci. „Ale to tak nemůže být“, řekl záludně zlodějíček a pokračoval: „ty hodinky můžete klidně půjčovat komukoliv, nemůžete o ně přijít. Kdybyste o ně mohli přijít v případě, že se o ně nebudete starat, znamenalo by to, že jste si je vydělali vlastní prací a bylo by to záslužnictví. Pakliže vám je daroval dobrý muž jen z pouhé milosti, pak už o ně nikdy a za žádných okolností  nemůžete přijít“. 

Chlapec z Glasgow oponoval, že to s tím přece nesouvisí, a že i dar z pouhé milosti je možné svojí nepozorností ztratit nebo dokonce zahodit. Chlapec z Ženevy se zamyslel. Ano, řekl si, jestliže jsem ty hodinky pouze obdržel milostí, bez jakékoliv své zásluhy, pak už o ně skutečně nikdy nemohu přijít, protože by to bylo záslužnictví. Zdálo se mu to natolik logické, že šel a napsal o tom tlustou knihu.

 
Příbuzné odkazy
· Více Dotazy čtenářů
· Novinky od Tomas


Nejčtenější článek Dotazy čtenářů:
Opravdu čekají protestanti s polibkem až na svatební den?


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Je třeba bojovat o zachování víry?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 102 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: timg v Neděle, 03. prosinec 2017 @ 16:14:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tenhle článek byl napsán na popud Myslivcova komentáře z jiného článku -  Vytržení:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vložil: Myslivec v Středa, 22. listopad 2017 @ 20:24:01 CET
(
O uživateli | Poslat zprávu)Žádný boj víry neexistuje. Za svou víru bojují fanatici, se svou vírou bojují modloslužebníci. S duchovním bojem s mocnostmi zla toto nemá zhola nic společného. A jestli ty máš těžkosti s následováním Pána, pak to s tou tvojí vírou stojí za starou bačkoru.. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
       Pak Myslivče, jestli to s vírou někoho stojí za starou bačkoru,  je snad naprosto normální že o ni bude o to více usilovat. Nemyslíš? 


 Může někdo nemít žádnou víru? - Může :
 
Mk 4,40  Ježíš jim řekl: „Proč jste tak ustrašení? Ještě nemáte víru?“
Mk 11,22  Ježíš jim odpověděl: „Mějte víru v Boha!


A když uvěří, může mít  někdo ještě slabou a malou víru? -  Může:

Mt 17,20  On jim řekl: „Pro vaši malověrnost! Amen, pravím vám, budete-li mít víru jako zrnko hořčice, řeknete této hoře: ‚Přejdi odtud tam‘, a přejde; a nic vám nebude nemožné.
Mt 21,21  Ježíš jim odpověděl: „Amen, pravím vám, budete-li mít víru a nebudete pochybovat, učiníte nejen to, co se stalo s fíkovníkem; ale i kdybyste této hoře řekli: ‚Zdvihni se a vrhni se do moře‘ – stane se to.

Může člověk  ve víře selhat a od víry odpadnout ? - Může.

Může usilovat o víru a růst ve víře ?  - Může, měl by , musí... 

                                               Neboť  skrze víru  jsme milostí spaseni. 

 
1Tm 6,11  Ty však se tomu jako Boží člověk vyhýbej! Usiluj o spravedlnost, zbožnost, víru, lásku, trpělivost, mírnost.
2Tm 2,22  Vyhýbej se mladické prudkosti, usiluj o spravedlnost, víru, lásku a pokoj s těmi, kdo vzývají Pána z čistého srdce.
 

Na konec připomenu slovo ap.Pavla:

1K 13,2  Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem...
   

 



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 01. prosinec 2017 @ 22:45:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Znova opakuji výzvu. Ve jménu jediné Boha - Svatého ducha jejž o sobě říká : JSEM TEN KTERÝ JSEM, KTERÝ BUDU. Jako držitel bílého kaménku, výzývám takzvaného zástupce jediného Boha (papeže), který je ovšem zde mezi námi, ke zkoušce ohněm. Varuji všechny kdo se mu klaní, že mají roušku přes oči a klaní se falešnému.
Apeluji na všechny katolíky aby předali mou výzvu tomuto falešnému zástupci. Jediný Bůh je zde s námi jako Svatý Duch !!!!.



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 02. prosinec 2017 @ 12:04:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O zachování víry není třeba bojovat. Úsilí, zápas o zachování víry je přímo škodlivý.


Je totiž psáno :

  • 3Milovaní, velmi jsem si přál psát vám o našem společném spasení, ale teď pokládám za nutné napomenout vás, abyste nezápasili o víru, jednou provždy odevzdanou Božímu lidu.

  • 1. Timoteovi 6, 11Ty však se tomu jako Boží člověk vyhýbej! Usiluj o spravedlnost, zbožnost, lásku, trpělivost, mírnost, nikoliv však o víru.

  • 2. Timoteovi 4, 7  Žádný boj jsem bojovat nemusel, žádný běh jsem neabsolvoval, víra mi byla zachována.



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Milka v Pátek, 01. prosinec 2017 @ 19:48:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bylo - nebylo...(volné pokračování) ..


Chlapec z Glasgow oponoval.... hodinky si ponechal. Lidé však viděli jeho krásné drahé hodinky.  Když  chtěl požádat o almužnu,  odháněli ho a spílali do podvodníků. Nepřijali ho, když tvrdil, že by si rád něco vydělal, protože umírá hlady...Nevěřili mu.. Ovšem až do konce jeho krátkého bědného života mu jeho hodinky vydržely. 


Chlapec z Ženevy se zamyslel. Ano, řekl si,........Zdálo se mu to natolik logické, že šel a napsal o tom tlustou knihu...
Získal mnoho prostředků, zbohatl, žil šťastně.
 K určování hodin si chtěl od překupníků zpět odkoupil ty darované hodinky. Dlouho je sice nemohl sehnat, ale nakonec je přece objevil a sloužily mu do konce života.  
Zemřel stár a sytý dnů uprostřed své početné rodiny. 

(Chvíli jsem uvažovala, jestli je má objevit, nebo si pořídit jiné....ale ....je to pohádka, tak ať končí šťastně´:))


 





Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 01. prosinec 2017 @ 22:13:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Vatikanský podvodník vydávající se za zástupce Boha shoří jako papír dechem Božím.



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pátek, 01. prosinec 2017 @ 22:37:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Vatikanský podvodník vydávající se za zástupce Boha shoří jako papír dechem Božím.



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 01. prosinec 2017 @ 13:38:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně jsem přesvědčen, že podobenství je třeba brát doslova a se vším všudy. Když Pán Ježíš říkal, že máme být jako holubice, pak tím zcela evidentně mínil, že mj. máme snášet vejce!

P.



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 01. prosinec 2017 @ 15:55:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je třeba bojovat o zachování víry?

  Záleží na situaci a o na tom, o jakou víru jde.

  V běžném životě, ve vztazích, pokud je někdo důvěryhodný a podle toho se chová, stojí za svým slovem, nemusí obvykle o zachování víry bojovat nijak, lidi mu přirozeně věří. Alespoň ti, co ho znají. A u těch, co ho neznají a nechtějí znát je bojování za zachování víry poměrně zbytečné.

  Většina lidí věří druhým, jsou tak nastaveni, věřit druhým je přirozený startovní stav člověka. Je nějaké ne úplně malé množství lidí, kteří se v životě zklamali a nikomu nic nevěří. Tam ale nejde o zachování víry, u nich je těžké vůbec nějakou víru vzbudit, i když se protistrana chová korektně a věrohodně.


  Problém nastává ve chvíli, kdy někdo něco zvorá, zkazí, nenaplní očekávání, které slíbil a podobně.


  Pokud se tak děje, tak mezi lidmi, v businessu, ve vztazích, obvykle platí maximálně "jednou a dost". Tedy někdo "může" udělat chybu a zklamat víru druhých lidí a ještě i pak má smysl o víru lidí bojovat. Pokud se dotyčný "narušitel vztahu" snaží, svojí chybu napraví, omluví se, projeví lítost a nadále dostojí svému slovu, je vysoká pravděpodobnost, že si víru opět získá a má to smysl, ostatní mu budou věřit. Ale bude to trvat dlouho. 

  Značná část lidí ale nesnese ani jedno selhání, nezná pokání, změnu myšlení, omluvu. I u nich má smysl bojovat o důvěru, ale pravděpodobnost že se jejich víra vrátí, je velmi nízká.

  Pokud nějaký člověk klame opakovaně a čirou náhodou nějak "přijde k sobě", má ve světě utrum a bojovat o víru lidí nejspíš nemá smysl. Pak má smysl velmi radikálně napravit svůj život, radši mimo lidi, které dotyčný zklamal. 

  V církvi je míra tolerance o něco málo vyšší, možná tak třikrát a dost. Pokud člověk klame druhé lidi opakovaně, může se dočkat odpuštění, ale že by si zpět vybojoval víru lidí, tak to bude mít taky hodně, hodně těžkou práci. Ale nadějnou. Má smysl a je třeba bojovat.

  
  Pokud jde o jednostrannou "víru na něco", "víru na knížky", "víru na bubáky", "víru na bohy", "víru na existenci bohů" a tak podobně bez vztahu a známosti druhé strany, tedy víru, kterou si člověk vyrábí sobě sám, tak tam je určitě potřeba bojovat o zachování víry. To je boj od rána do večera, řehole na celý život.

  Toník



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 30. listopad 2017 @ 15:58:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
,,Chlapec z Ženevy se zamyslel. Ano, řekl si, jestliže jsem ty hodinky pouze obdržel milostí, bez jakékoliv své zásluhy, pak už o ně skutečně nikdy nemohu přijít, protože by to bylo záslužnictví.

...tak dal mu tie hodinky, alebo nedal?... ako to skončilo?... koho zaujíma že ,,napsal o tom tlustou knihu.,,? každého zaujíma patrne či tie hodinky dal zlodejíčkovi alebo si ich uchoval do konca života...



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 29. listopad 2017 @ 20:53:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Přesně tak :-)).

(a ten chlapec ze Ženevy byl Kalvín...)



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 29. listopad 2017 @ 21:58:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A jaké z toho plyne poučení?
S potulnými zlodějíčky se prostě NEBAVÍME!



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: wollek v Čtvrtek, 30. listopad 2017 @ 00:37:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příběh s hodinkami je fajn. Na první pohled pravdivý...

Ale jak to souvisí s nadpisem článku? Vždyť ten příměr hodinek k víře má tolik zásadních nedostatků, díky své značné nepodobnosti, že ten smysl sdělení se člověku (**) úplně vytrácí. 

Např.

hodinky půjčit jde - víru nikoliv
hodinky namnožit nejde - víru předat jde, namnožit, aniž bychom ji ztratili - naopak spíše se tím rozmnoží nebo získá na kvalitě a intenzitě

Víra a hmotná věc jsou principiálně dva zcela odlišné typy entit a takto je seriózně srovnávat působí až groteskně. Samozřejmě jako básnické dílo, nějakou obecnou moudrost bych to bral (až na ten závěr). Ale ne jako věroučný zdroj či nástroj pro věřící - což se v tomto kontextu zdá býti hlavním smyslem publikace těchto řádků. Takto nekorektních přirovnání by se dalo podobně účelově vymyslet mnoho. Upřímnost bych za tím rozhodně nehledal. Článek tak, jak je sepsán a hlavně nadepsán, je značně manipulativní. Ostatně v některých křesťanských kruzích není tento styl neobvyklý.


(**) - tedy člověku uvažujícímu nepovrchně - věřím, že je dost hltajících, co sednou na lep čemukoliv, jako kdysi panu Freidzonovi a jeho požehnání z Toronta.



Re: Je třeba bojovat o zachování víry? (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 30. listopad 2017 @ 09:16:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
A přišel třetí chlapec z Vatikánu, tyto hodiny začal tisknout na 3D tiskárně a rozdával je všem a vydával se autora hodinek.



Stránka vygenerována za: 0.84 sekundy