Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Daniel.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 8, článků celkem: 15109, komentáře < 7 dní: 316, komentářů celkem: 316356, adminů: 60, uživatelů: 4820  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 91 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

eleazar
Hanka12
myslivec
wollek
zeryk
momonka

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Jeruzalém JE hlavní město státu Izrael
·Co by mohl vzít křesťan v potaz při volbě prezidenta?
·Trump svými kroky kolem Jeruzaléma neplní sny Izraeli, ale hlavně evangelikálům
·Trump plní přání evangelikálů, říká bývalý český velvyslanec v Izraeli
·Prezidentské volby - názor Dana Drápala
·Světová evangelikální aliance čelí kritice kvůli úzkému spojení s ŘKC
·K prohlášení Donalda Trumpa o statutu Jeruzaléma jako hlavního města Izraele
·K rozhodnutí USA uznat Jeruzalém hlavním městem Izraele
·Desatero ´´biblického ženství´´
·Důvěra k vybraným institucím veřejného života – říjen 2017

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
91 256 579
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Povzbuzení: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha
Vloženo Úterý, 11. duben 2017 @ 23:58:40 CEST Vložil: Tomas

Svědectví poslal karels

Pokud jsme křesťané, bývá mezi námi rozšířené mínění, že člověk je vrcholným dílem stvoření Pána Boha. Tohle mínění je však podle mne chybné.

V této souvislosti bývá citován biblický text:

I řekl Bůh: Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby ...Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, muže a ženu je stvořil.“ kniha Genesis 1, 26-27

Bůh stvořil člověka v samotném závěru svého stvořitelského týdne. Člověk je tedy vrcholem jeho stvoření, korunou jeho stvoření. Nebo tomu tak není?

Člověk byl stvořený šestého dne. Kdo zná alespoň zčásti biblické texty, ten ví, že stvořitelský týden má sedm dní. Sedmý den si Pán Bůh pro sebe oddělil. Sedmý den byl stvořen pro odpočinek, kdy mohl každý člověk přemýšlet o Pánu Bohu a Jeho díle.

Co je tedy vrcholem stvoření? Určitě to není člověk, nýbrž možnost navázat skutečný vztah s Pánem Bohem.

Možnost každého z nás potkat se s živým Bohem je tedy vrcholem stvoření!

Pravděpodobně je podle mnohých korunou stvoření člověk, ale to bychom nakonec skončili v humanismu, jak se domnívám.

Vrcholem stvoření, korunou stvoření, dosažení zralého lidství, je možnost daná člověku, který vstupuje do smluvního vztahu s Pánem Bohem. My křesťané vyznáváme, ba i víme, že jedinou cestou, prostřednictvím které lze s Pánem Bohem vstoupit do plnohodnotného vztahu, je Pán Ježíš Kristus.

Stojí psáno:

Ježíš mu odpověděl: Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.“ Evangelium podle Jana 14,6

Teprve v Ježíši Kristu docházíme svého naplnění, plnosti lidství, neboť v Něm, v Ježíši, můžeme zcela svobodně přistupovat k Pánu Bohu.

Rekapitulace: Člověk jistě není korunou stvoření Pána Boha. Tímto vrcholem, touto korunou stvoření je nabídnutá možnost každému jednotlivci na tomto stvořeném světě vstoupit do vztahu s Živým Bohem prostřednictvím Ježíše Krista.

 
Příbuzné odkazy
· Více Svědectví
· Novinky od Tomas


Nejčtenější článek Svědectví:
SPRAVEDLIVÝ BUDE ŽÍT Z VÍRY


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 4
Hlasů: 1


Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 12. duben 2017 @ 01:07:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karels, nemohu souhlasit se vším co píšeš. Člověk je vrcholem stvoření, respektive byl před pádem do hřichu a ztráty bytí v přitomnosti boží. Adam měl vztah s Bohem. Bůh mu ukazoval stvoření, a Adam vše pojmenovával. Stvořitel nechal člověka aby dával jména tomu co stvořil, a to je víc než vztah, to je spolupráce Boha Stvořitele a člověka stvořeného Pojmenovávat žádný jiný živý tvor krom člověka doposud schopný (Bohem uschopněný) nebyl. Dát jméno, znamená poznat učel stvoření. Poznat záměr Stvořitele, a to není zrovna málo. Neni málo použít slovo k pojmenování toho co skrze Slovo bylo stvořeno. To je úžasna analogie slova božiho a slova lidského. Člověk jako obraz boží je Bohu podobný i ve slovu. Nevím jak Ty, ale já v člověku korunu stvoření vidím.

Ve svém článku popisuješ potřebu člověka padlého do hříchu, a opomíjíš, že člověk byl stvořený jako svatý. A tehdy byl člověk obrazem božím, byl i korunou stvoření, žil v  boží přitomnosti a s Bohem měl vztah.

Rekapitulace: To co Adam ztratil pro nás všechny, získáváme v Kristu zpět.



Re: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Myslivec v Středa, 12. duben 2017 @ 01:07:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Karels, nemohu souhlasit se vším co píšeš. Člověk je vrcholem stvoření, respektive byl před pádem do hřichu a ztráty bytí v přitomnosti boží. Adam měl vztah s Bohem. Bůh mu ukazoval stvoření, a Adam vše pojmenovával. Stvořitel nechal člověka aby dával jména tomu co stvořil, a to je víc než vztah, to je spolupráce Boha Stvořitele a člověka stvořeného Pojmenovávat žádný jiný živý tvor krom člověka doposud schopný (Bohem uschopněný) nebyl. Dát jméno, znamená poznat učel stvoření. Poznat záměr Stvořitele, a to není zrovna málo. Neni málo použít slovo k pojmenování toho co skrze Slovo bylo stvořeno. To je úžasna analogie slova božiho a slova lidského. Člověk jako obraz boží je Bohu podobný i ve slovu. Nevím jak Ty, ale já v člověku korunu stvoření vidím.

Ve svém článku popisuješ potřebu člověka padlého do hříchu, a opomíjíš, že člověk byl stvořený jako svatý. A tehdy byl člověk obrazem božím, byl i korunou stvoření, žil v  boží přitomnosti a s Bohem měl vztah.

Rekapitulace: To co Adam ztratil pro nás všechny, získáváme v Kristu zpět.



Re: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: wollek v Středa, 12. duben 2017 @ 01:36:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud jde o samotný stvořitelský týden, jeví se to tak, že člověk byl opravdu vrcholem...

Pokud jde o tuto hypotézu: "Možnost každého z nás potkat se s živým Bohem je tedy vrcholem stvoření!"

Možná je v tuto chvíli vrcholem toho, co my, jako lidské bytosti můžeme vnímat, a zřejmě i dosáhnout.

Jenže, co když nakonec vrcholem stvoření bude nové nebe a nová Země, kde už budou jenom ti, co opravdu milují Pána, a nebude tam tedy místo pro hřích, zlo a jakékoliv trápení...? Osobně vnímám současný svět spíše jako nutné zlo, aby Bůh mohl dosáhnout toho, co opravdu dosáhnout chtěl. A tam vidím skutečný vrchol stvoření - svět bez hříchu.



Re: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: timg v Středa, 12. duben 2017 @ 02:40:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je jako by jsi řekl , že tvé dítě není vrcholem tvého stvoření, a že tím vrcholem je jeho možnost se s tebou setkat a si popovídat. Stále je primární nové stvoření, skrze Syna člověka.  



Re: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Karels v Středa, 12. duben 2017 @ 07:48:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uznávám, že název článku je provokativní - článek vznikl hlavně kvůli tomu, aby upoutal pozornost nekřesťanů...
Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha - když jsem tohle napsal, každý si pak láme hlavu, co je tedy vrcholem stvoření? 

Znamená to, že moje závěry jsou nepravdivé? 

Za svým názorem si stojím, pokud by byl člověk vrchol stvoření, pak by stvořitelský týden měl jenom šest dní... Sedmý den má v díle stvoření svou váhu... a jestli rozproudí diskuzi, tak splnil svůj účel...

Stejně jsem zvědavý, jak budeme svoje názory a svá učení obhajovat před Pánem Bohem v Soudný den. To nám bude mnohem víc "horko" a budeme se mnohem více "potit" než jenom tady v této diskuzi... (teď to vztahuji na sebe samotného) 



Re: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Dzehenuti v Středa, 12. duben 2017 @ 08:40:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Vrcholem je prvorozený. Což je rozdíl od evoluce.



Re: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: oko v Středa, 12. duben 2017 @ 10:30:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vrcholem stvoření šestého dne byla přece žena. A tehdy Bůh ustal ve svém stvořitelském díle....

(Gn 2,2)
Sedmého dne Bůh dokončil dílo, na němž pracoval; sedmého dne odpočinul od veškeré práce, kterou dělal....


Tomuto ovšem třeba rozumět právě v kontextu Kristových slov:
(J 5,17)
"Můj Otec až doposud pracuje; i já pracuji." ...

Sedmý den si Bůh vyhradil jednak pro odpočinek od dalšího tvoření - a vyhradil si ho také pro dílo spásy lidského rodu!


(Žd 2,6-16)
Někdo však na jednom místě vydal svědectví: "Co je člověk, že na něj pamatuješ, a syn člověka, že ho navštěvuješ?
Učinils jej o málo menším než anděly, korunovals jej slávou a ctí, ustanovils jej nad dílem svých rukou,
všechno jsi poddal pod jeho nohy." Když mu tedy poddal všechno, nenechal nic, co by mu nebylo poddáno. Nyní ovšem ještě nevidíme, že je mu všechno poddáno,
ale Ježíše, jenž se stal o málo menším než andělé, aby z Boží milosti okusil smrt za každého člověka, toho vidíme pro utrpení smrti korunovaného slávou a ctí.
Na Toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno, se totiž slušelo, aby přivedl mnoho synů do slávy, když skrze utrpení přivedl k cíli vůdce jejich spasení.
Neboť Ten, který posvěcuje, i ti, kteří jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Proto se nestydí nazývat je bratry,
když říká: "Budu ohlašovat tvé jméno svým bratrům; uprostřed shromáždění ti budu zpívat chvály."
A znovu: "Já na něj budu spoléhat." A znovu: "Hle, já a děti, které mi dal Bůh."
A jelikož děti mají účast na těle a krvi, i on se jich podobně stal účastným, aby skrze smrt zničil toho, kdo měl moc smrti, to jest ďábla,
a osvobodil ty, kdo byli po celý život drženi v otroctví strachem ze smrti.
Andělů se totiž opravdu neujímá, ale ujímá se Abrahamova semene.



Re: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: quido v Čtvrtek, 13. duben 2017 @ 08:58:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rekapitulace: Člověk jistě není korunou stvoření Pána Boha. Tímto vrcholem, touto korunou stvoření je nabídnutá možnost každému jednotlivci na tomto stvořeném světě vstoupit do vztahu s Živým Bohem prostřednictvím Ježíše Krista.

Trochu enviromentalistická rekapitulace :-). Člověk je jistě korunou stvoření. Jeho úkol je panovat na flórou a faunou a podmanit si zemi (Gn 1, 26-30). Že se jako koruna stvoření nechová a spíše loupí, než moudře panuje a spravuje, je projev hříchu.




Re: Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: tele v Čtvrtek, 13. duben 2017 @ 18:28:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šalom, Karle.

Člověk není vrcholem stvoření Pána Boha ...

Provokativní :) ...

Možná bych napsal: Samotné stvoření člověka není cílem, záměrem, smyslem B-žího díla ... Člověk by se měl ptát, co je smyslem jeho života, proč ho B-h učinil, s jakým cílem, s jakým záměrem nebo pro jaký záměr, v jakém smyslu nebo k jakému smyslu.

Často se řeší otázka 'spásy' člověka, ale je 'spása' člověka smyslem,  důvodem, záměrem, cílem jeho stvoření, to proč B-h učinil nebe a zemi a vše co je v nich?

Rozmar? Nebo k tomu má B-h své důvody?

Vztahy se jistě 'vytvářejí', tzv. tvoří ... no ale co když ... :) nikoliv hmota, ale projevy hmoty B-ha 'zjevují'. 

Vrcholné dílo B-ží ... je to 'člověk' nebo 'syn'?



Stránka vygenerována za: 0.34 sekundy