Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 239, komentářů celkem: 429555, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 505 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479408
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Princip zástupné oběti
Vloženo Sobota, 10. prosinec 2016 @ 11:03:29 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Nepřihlášený

Zabiješ zvíře (člověka), podřežeš mu hrdlo - usmíříš si boha, ducha. 

Nejenom u židů, ale i u mnoha jiných kmenů vznikly podobně odpudivé představy, v mnoha kulturách figuroval nějaký bůh, duchové, kterým bylo třeba obětovat. Ovšem člověk narozený v humanistické společnosti, tohle vnímá jako nepřirozené, nesmyslné a barbarské. Proč by mělo nějakého boha uspokojovat, když mu někde podřezávají býčky a ovce? Nebo lidi?  Nebo snad se vzájemně na pracovišti mezi kolegy nebo v rodinách udobřujete tak, že si obětujete zvířata? Je to evidentně hloupá až legrační představa. Na této představě stojí celý SZ, ale i NZ! Ježíš má být ten poslední ovce, býček, beránek, co boha uspokojil. Křestané si neuvědomují, v  jak strašného, barbarského, zaostalého boha věří. Kdyby nějaký bůh jen na se*****u požadoval oběti, byl by perverzní.


Vymyslet pravidlo – podřežeš zvířeti hrdlo – usmíříš tím boha –  je důkaz zvrácenosti a primitivismu. Lidé tehdy takoví byli. Ale my to dnes už neděláme. Nepodřezáváme psa, abychom si udobřili někoho nahoře. Abychom mu dali něco drahého. Třeba jako dal Abrahám Izáka, biologického syna. Naši předkové měli zvrácené a patologické představy o bohu. Dneska když vidíte souseda, jak na zahradě dělá hranici, na které zapálí svého syna, jak svazuje provazy jeho syna, tak voláte policii. Pokročili jsme dál v myšlení. Tehdejší představy o bohu byly strašné. Jenže tyto strašné představy jsou základem křesťanství. Obětování Ježíše Krista jako to, co mělo proběhnout dříve v případě Izáka. Abrahám nakonec čin nedokončil a Izáka nezabil. V případě Ježíše prý Hospodin (otec) konečně našel klid. Konečně byl uspokojen. Jak byl Otec Hospodin uspokojen, když Ježíše křižovali. Jak se u toho uspokojoval? Snad masturbací? Všude, kde mají křesťané kříž s Ježíšem, tak si mohou rovnou dát vedle obraz z Hospodinem, jeho údajným otcem, jak si u toho dělá dobře… A přes to, jak si u toho udělal dobře, se prý usmířil s lidstvem. Jádro křesťanství je perverzní. Příběh o Ježíšovi, který má být zabit, aby se Otec Hospodin konečně udělal, je pošahaný. V bibli to není přímo takto napsané, je to obalené do vzletných frází, ale podstata je naturální, jak to píšu. Princip zástupné oběti je vadný. Princip jakékoli oběti a usmrcování zvířat nebo lidí je vadný. Slovo oběť je oběť – z toho se nedá vykroutit. Ježíš je veden v evidenci ovcí (beránků). Na velikonoce se tento akt připomíná. A ty, když tomu uvěříš, že si Otec udělal dobře nad křižováním Ježíše, tedy prý jeho syna, tak budeš mít věčný život a budete honit navěky… Nad tím, že kdysi na Zemi Ježíše zabili na přání a ukojení jeho Otce. A ti, kterým toto přijde jako nechutné, nehumánní, půjdou do pekla a budou tam smaženi navěky.

Bibli napsali barbaři. Ti, co této barbarské představě věří - se říká křesťané. 


"Princip zástupné oběti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 144 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: tele v Středa, 14. prosinec 2016 @ 15:48:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Princip zástupné oběti .....


ano takto si to vykládají i někteří křesťané, ale nikoliv všichni ... jako zástupný korban (dar neboli oběť) k naklonění si boha na svou stranu, něco jako úplatek božstvu ... dodnes někteří ve svém převráceném myšlení a špatností ocejchovaném svědomí "obětovávají" Jošuu ha-Mašiach (Ježíše Krista) ve své eucharistii a mají za to, že jim je odpuštěno, ač nečiní žádnou nápravu svého života.


Židé? Ve výkladu Tóry rozhodně nikoliv ... avšak i mnozí z nich s takovým pokřiveným svědomím přinášeli oběti B-hu. A dokonce i jejich srdce bylo B-hu vzdáleno, ač ho svými ústy chválili. Podobně je to i dnes a také i s křesťany.


Oběť přinášená Ha-Šem (dosl.: To Jméno, tedy B-hu) je korban neboli dar k Jeho velebení. Dar k oslavě majestátnosti Ha-Šem, dar z vděčnosti za Jeho poskytovanou štědrost, dar prosebný o Jeho dobrotu a požehnání, dar ke (u)smíření s prosbou, lítostí a vděčností za Jeho milosrdenství.


Takto se přistupovalo ve vděčnosti v pokoře a kajícně před Ha-Šem. (A dosud přistupuje i v modlitbě). V případě přinášeného daru z domácího zvířectva ke smíření člověka s B-hem za spáchaná osobní (zvláště závažná) provinění (odpuštění vin), člověk položil ruku na hlavu korbanu a hlasitě vyznával (jinak jen vnitřně) v modlitbě (prosbě) svou vinu, čím se provinil a že toho lituje. Člověk činil tšuvu (pokání), které mělo být upřímným vyhlášením odvrácení se od svého zlého způsobu života k životu s B-hem ve spravedlivém způsobu života.


Zástupná oběť to je zástupné řešení. Je to náhrada za něco. Místo něčeho něco jiného. Čisté za nečisté. Nevinné za vinného. Jen naprosto bezvadná oběť (dar) není opovržením Ha-Šem. Hříšný (vinou vadný) člověk nemůže obětovat sám sebe se svými hříchy B-hu a ani za nikoho jiného, ale jen naprosto spravedlivý člověk se může B-hu darovat ve své spravedlnosti před Ha-Šem za druhé. A lidský korban (dar ze srdce) musí být bez viny - hříchu. A pakliže B-h takovou jeho oběť přijal, poznává se na svědomí a způsobu života těch, za které se obětoval, tak jako se i poznalo na způsobu života těch, kdo darovali B-hu korban zvířete za své hříchy. Protože je nemožné s upřímným a zkroušeným srdcem předstoupit (přistoupit) před B-ha a nezměnit svůj způsob nejen uvažování, ale i konání a neusmířit sebe s B-hem (sebe smířit s Bohem). Ne B-h se potřebuje usmířit s lidmi, ale lidé s ním, ... skrze Ješuu ha-Mašiach, .. upřímně a s čistým svědomím. A to ať už se i přibližuje k Ha-Šem s oběťmi díků svých rtů nebo i s korbanem víry dobrých skutků.








Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: Dzehenuti v Pondělí, 12. prosinec 2016 @ 08:30:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Celý tento svět funguje na oběti Svatého Ducha, protože jen díky němu je vše. Zabijete zvíře... ale v něm jakožto i ve všem ostatním je i Svatý Duch. Žijeme všichni z lásky Svatého Ducha, jen díky němu je všechna manifestace. Z jeho lásky vznikla prvotní manifestace(prvorozený syn) a vzniklo vše ostatní. Celý tento svět mohl upadnout do rukou Satana, ale Otec z lásky k lidem poslal prvorozeného aby nás naučil pravdě.Tedy jsme jedna duchovní rodina a dokud to nepochopíme budou války, budeme se požírat navzájem.



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Pondělí, 12. prosinec 2016 @ 04:23:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Téma velmi zajímavé, sám se touhle otázkou v posledních měsících zabývám, ale úroveň diskuze mě mírně znechutila, takže jen velmi stručně:
Bibli nenapsali barbaři, byli to slušní lidé doby bronzové a počátků doby železné :-) Pokud jde o zástupnou oběť, tenhle způsob uvažování je křesťanství po prvních 1000 let cizí, prvně s ním přichází až v 11. století Anselm z Canterbury. Východní křesťanství takto neuvažuje. Zkuste problém zástupné oběti prodiskutovat s nějakým pravoslavným. Já to zkoušel a dotyčná na mě koukala jak zjara.
Ani v judaizmu princip zástupné oběti neznají. Bylo mi vysvětleno kamarádkou židovkou, že obětovat Bohu něco, na co byly přesunuty naše hříchy, by bylo trejfe. Všimněte si třeba v levitiku, že se na to zvíře nic nepřesouvá. Jestli jsem to dobře pochopil, mělo jít o symbolickou hostinu k usmíření, na niž byl pozván Bůh.
Ano, hříchy se přesouvaly o jom kipur na kozla, který se vyháněl do pouště, ale ten se neobětoval.
Čili vůbec problém toho úvodního článku míří trochu mimo terč. Nejde o Bibli a její autory, ale o to, kam se filozofování nad ní po čase dostalo.



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: uzivatelGranosalis v Sobota, 10. prosinec 2016 @ 14:26:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Protože staří židé byli pastevci a byly jim drahé kusy dobytka, tak je napadlo, že by hlavní Bubák nad nimi chtěl jako pokutu třeba 20 ovcí a 50 býčků. Bůh pastevců byl tedy také pastevec. 

Kdyby boha vymýšleli sportovci, tak jako pokutu na usmířenou vymyslí boha, co po tobě bude chtít 20 kliků a 50 dřepů....


Křesťané, vaše náboženství je směšné. Ježíš jako poslední býček, beránek, je stejně směšný jako poslední klik, dřep... Směšná je představa boha - policisty, co rozdává pokuty, směšná je i představa boha pastevce, směšná je představa jediné správné ideologie. 



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: Sup v Sobota, 10. prosinec 2016 @ 19:39:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejtrapnější je, jak říkají křesťané jak milují Ježíše a podobné nesmysly - za to, že se obětoval. No to co je v článku psané je rozumné a správné, ale ještě pár věci chci říct. Jako on obětoval sám sebe sobě? To je naprostý nesmysl, trapný, to je jak z nějakého drogového rauše pomatených starověkých židů...no a taky moc dobře Ježíš věděl, že bude trpět tak 2-3 dni a pak bude oživen a bude nejsilnější bytost na světě, takže žádný stres. Já znám mnoho lidí, kteří toho za život zažili opravdu mnoho, utrpení, lidé se strašným postižením, v bolestech žijí od narození atd., zažívají mnohém větší muka, v gulagách lidé trpěli i desítky let. Bůh udělá pár dní na křížku nějakou ptákovinu a všichni se z toho máme zjevit? Navíc věděl, že se mu stejně nic nestane a vše dobře dopadne, takže o co go? To je prostě trapný příběh z knížky...troufám si říct, že takovou oběť by udělalo hodně lidí a to ještě oni nemají žádnou záruku o svém bezpečí nebo nějakém posmrtném životě. Jednoduše řečeno, oběť Ježíšova je nesmysl a je očividné, že to napsali a vymysleli jenom kvůli tomu, aby završili ty svoje fantasmagorické příběhy vymyšlené ze SZ.



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 10. prosinec 2016 @ 20:03:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je nutné upozornit, že článek vychází ze značně omezených poznatků. Oběti skončily, poslední obětí bylo ukřižování Ježíše z Nazareta, dalších obětí není třeba.

Ukřižování Ježíše je interpretováno podle Bible ve třech základních výkladech:

1. Oběť k usmíření Boha - tomu se článek věnuje, když popisuje humanistický (lidský) náhled na oběti.

2. Smyslem kříže je působení na člověka, aby činil pokání. Pokání je jedinou cestou ke vstupu do Božího království, jiné cesty není.

3. Dobrovolnost poddání se potupné smrti na kříži je jedním z vrcholných naplnění Ježíšova učení o neodpírání zlému.


Kromě toho, že autor článku vytahuje z možných interpretací jen tu oběť, svědčí o neznalosti autora ani nejzákladnějších výkladů Písma. Autor si prostě vybral jednu z verzí, kterou nějaký kazatel právě říkal. Přitom snad všichni odborníci soudí, že smysl kříže sestával právě ze všech třech možných interpretací.

To, že ve Starém zákoně se hovoří pouze o obětech, z nichž některé jsou zvířecí, bylo způsobeno tím, že se nenaplnila proroctví SZ. Ostatně, když si člověk pořádně proroky přečte, tak v nich o obětech prakticky nic nenajde. Kromě sebeobětování trpícího služebníka, kterého křesťané vidí v Ježíši z Nazareta.



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 10. prosinec 2016 @ 22:31:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vážení, proč s tím psychopatickým trollem vůbec "diskutujete"? Vždyť on si tady už nějakou dobu bezvadně vystačí jen sám se sebou:-D



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 11. prosinec 2016 @ 13:06:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Žd 10:5-6, 8 Když tedy vchází do světa, praví: ‚Oběť a obětní dar jsi nechtěl, připravil jsi mi však tělo; nelíbily se ti celopaly a oběti za hřích. Když napřed říká: ‚Oběti a obětní dary‘ a ‚celopaly a oběti za hřích jsi nechtěl ani se ti nelíbily‘ - tedy ty, které se obětují podle Zákona.



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 10. prosinec 2016 @ 11:27:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
nazdar neprihlásený...
kedže nemáš ani páru o tom čo je hriech a aké sú strašné jeho dôsledky, tak nikdy nepochopíš čo je to zástupná obeť, prečo musel niekto zomrieť strašnou smrťou na kríži... tvoja samospravodlivosť ťa vedie k úvahe že Boh mohol predsa vyhlásiť amnestiu na každý hriech a hotovo... 
podobne ako ty rozmýšľali niektorí už v 1. storočí... a podľa tvojho uvažovania niektorým bol ukrižovaný Kristus bláznovstvo a iní sa veľmi pohoršili   
...my však kážeme ukrižovaného Krista - Židom síce pohoršenie, pohanom bláznovstvo,1 Korintským 1:23
...tebe by zrejme vyhovoval boh ktorý bi ti dovolil žiť svoj život podľa svojich predstáv a po smrti by ťa poplácal po ramene a povedal by ti niečo na spôsob,, na všetko zabudnime,,....  veď nakoniec okolo nás žije tak veľa horších ľudí od teba...




Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Sobota, 10. prosinec 2016 @ 11:43:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťané věří, že existuje hřích, který nemůže být omluven, ani zdůvodněn - jedině potrestán a nebo odpuštěn. Jsou lidé, kteří ve hřích nevěří a řídí se jen tím, co je pro ně v tu chvíli příjemné.
Křesťané věří, že trestem za hřích je smrt, to je to potrestání a nebo odpuštění v Ježíši Kristu.
Předobrazem na oběť Ježíše Krista, kterou někteří nepochopili, někteří o ni neslyšeli a někteří, jako anonym, se jí zřekli, byla smrt nevinného tvora, který ya hřích člověka nemohl, nebyl za něj zodpovědný, ani na něm neměl účast.
Smrt nevinného zvířete neusmiřovala Boha, ale ukazovala člověku - připomínala mu - že odplatou za hřích je smrt nevinného zvířete, které symbolizovalo Krista, ale na jehož místě by měl - podle spravedlnosti - být člověk, který zhřešil.
Pokud se oběť zvrhla v jatka, byla to chyba a nepochopení stejně, jako je nepochopením dnes účast na nějakém obřadu, který sám nás neočistí ani jinak nepomůže.
Hříšník měl položit na hlavu oběti ruku, vyznat svůj hřích stejně, jako křesťan svůj hřích vkládá na Krista.
Bůh není zvrhlý tak, jako někteří pisatelé zde, kteří se -žel - musí podepsat jen při vkládání komentářů, nikoliv článků, a protože není zvrhlý, neoblíbil si oběť, je ale spravedlivý tak, že mu neunikne žádný nevyznaný hřích a rouhání, včetně pisatelova - a proto musí každý hřích potrestat.
Ten hřích křesťana je potrestán na Ježíši Kristu, prostřednictvím jeho oběti - zákon, který Bůh vydal, platí i pro něj, resp. jeho syna.. a Ježíšova oběť nemá žádný význam pro nikoho, kdo volá Pane,Pane, ale je účinná pro toho, kdo si svůj hřích uvědomí, ale uvědomí si i jeho odpornost v tom, že se za něj musí umírat, a vložil ho na Ježíše a protože hrůzu hříchu poznal, nechce už víc hřešit.
Jedině zástupná oběť je platná, ale v zastoupení Ježíše, protože ta zvířata byla jen jeho předobrazem, výchovou k němu.

jsem si ale jist,. že toto pisatel ví, protože asi i já vím, kdo to píše a žel, mnohý hřích, ačkoliv má poznání je mu milý a když šlápnul do bláta, snaží se druhé strhnout alespoň do louže.
kdyby se jednalo o člověka, který si neohřívá vlastní polívčičku, nedělal by ze sebe hlupáka neopovrhoval těmi, kdo vědí, že jsou hříšníci, potřebují zástupnou oběť v Kristu Ježíši.

Článek napsal blbec a ten, kdo chce, aby tomu lidé uvěřili , si říká ..... v poslední době různě



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 10. prosinec 2016 @ 12:31:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Ovšem člověk narozený v humanistické společnosti, tohle vnímá jako nepřirozené, nesmyslné a barbarské"...


Třeba ukázat i na tu druhou stranu mince: humanistická společnost vnímající svobodu lidského svědomí, respektující důstojnost každého člověka vyrostla během staletí až na křesťanských základech.
Nikde jinde ne. Jenom v euro-atlantské civilizaci, na kořenech křesťanství.


..:"Jenže tyto strašné představy jsou základem křesťanství. "...

Jen hluboká neznalost křesťanství.
Počínaje Abrahámem Bůh jasně vyjádřil svůj postoj vůči lidským obětem. A mnohokrát je takové počínání i ve Starém zákoně označeno jako hřích, jako jednání, které se Bohu protiví. Bůh kritizuje pohanské národy, které "prováděly své syny a dcery ohněm"!

Např.: (Dt 12,29-31)
Hospodin, tvůj Bůh, před tebou vykoření národy, které jdeš vyhnat. Až je vyženeš a usadíš se v jejich zemi,
měj se na pozoru i poté, co budou vyhlazeni. Nesmíš je následovat do pasti - nevyhledávej jejich bohy. Neříkej: "Jak asi ty národy sloužily svým bohům? Chtěl bych to zkusit i já."
Nic takového Hospodinu, svému Bohu, nedělej! Vždyť pro své bohy dělají vše, co Hospodin, tvůj Bůh, považuje za ohavnost a co nenávidí. Dokonce pro své bohy pálí své syny a dcery v ohni!



Princip zástupné oběti je naplněním spravedlnosti. Dluh musí být vyrovnán, zaplacen.
Zaplacen buď samotným dlužníkem, nebo někým jiným, kdo zaplatí dluh za dlužníka. Takto je to logické, takto je to podle zdravého rozumu.Tak to funguje i v realitě skutečných mezilidských vztahů všude na světě.


Jedinou obětí Božího Syna skončila éra lidských i zvířecích obětí už jednou provždy. Křesťané tedy neobětovali Bohu za celou dobu své historie jediné zvíře, jedinou lidskou oběť. Přinášejí Bohu oběť nekrvavou, ustanovenou Synem při poslední večeři v podobě chleba a vína.


Těžko ovšem tyhle věci vysvětlovat člověku s takovým minimem znalostí o křesťanství.



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Sobota, 10. prosinec 2016 @ 13:42:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lidi, nemůžete přestat prudit alespoň o Vánocích....

Zabiješ zvíře (člověka), podřežeš mu hrdlo - usmíříš si boha, ducha. 

Ano, ale proč s tím přicházíš za námi, proč to nenapíšeš sem:
http://forum.eretz.cz/

https://muslimskaunie.cz/forums/

Pokud vím, tak zvířecí oběti se obětovaly v době Starého zákona, případně to dělají muslimové... (jedno forum židů a druhé muslimů)

Jestli jsi si nevšiml, tak jsme křesťané a tou poslední obětí, tím posledním, který zemřel za hříchy celého světa je Ježíš Kristus.

Doporučuji shlédnout film o Ježíši zde:
https://www.youtube.com/watch?v=PsVoWfX7EQ4



Re: Princip zástupné oběti (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Sobota, 10. prosinec 2016 @ 13:46:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hřích není jenom morální přestoupení, že něco "šlohnu" v obchodě a nezaplatím, ale je to i minutí cílem. (snad je tohle význam slova hřích)

Je to jako bys vystudoval medicínu a po absolvování studií jdeš dělat řidiče tramvají. A pokud věřím ve stvoření lidí Bohem, je tím nejzákladnějším určením člověka jeho setkání s Bohem, každá jiná činnost je minutí se cílem. Tedy každý ateista se míjí cílem, pokud ho Bůh nezajímá, nebo o něm dokonce nechce vědět - tj. žije v hříchu.

Taky není vrchol stvoření den odpočinku, ale možnost se v den odpočinku setkat s Bohem...



Stránka vygenerována za: 0.67 sekundy