Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 546 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482776
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Náboženství a víra
Vloženo Úterý, 28. červen 2016 @ 09:20:05 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal oko

Rozlišujme podstatné věci.


Rád bych ještě doplnil téma o náboženství z mého minulého článku.
Tam jsem napsal:
"Náboženství tedy ve významu znamená, že nejsme ateisti, že ve středu našeho života nějakým způsobem figuruje Bůh.

Náboženství mohou být různá, společné pro ně je vnitřní vztah člověka k Bohu. Samotné poznání Boha však mívá různou hloubku a bývá zkresleno mnohým lidským uvažováním - to však nic nemění na tom, že se stále jedná o náboženství, o vztah člověka s Bohem na různých úrovních.

Pohanská náboženství jsou odrazem hledání Boha člověkem, proto jsou poznamenána a zkreslena lidskou nedokonalostí. Jsou však výrazem hledání cesty člověka k Bohu, které odráží jak nízkost a hříšnost padlého člověka, tak i ušlechtilou touhu po Bohu a mohou obsahovat i jiskry božské inspirace. 

Křesťanství naopak je zjevené náboženství - je vyjádřením cesty Boha k člověku, na které po počátečním poznání Boha jde i Boží dítě nebeskému Otci naproti do jeho náruče. Protože je to víra zjevená, není poznamenána přirozeností tělesného člověka, není v ní nízkost ani hříšnost
."







Náboženstvím je tedy každé učení o Bohu, o tom, jak s ním praktikovat vztah, jak žít s Bohem. Toto bývá doprovázeno různými rituály, liturgií či různými náboženskými úkony.

Z uvedeného vyplývá, že náboženství si nejsou rovná. Jsou náboženství vyloženě špatná, likvidující osobnost člověka po všech stránkách a jsou také náboženství do různé míry dobrá, obsahující jiskry božských pravd a pomáhající člověku dosáhnout do jisté míry určitého společenství s Bohem.





Náboženství však není ještě živá víra!
Mohu být třeba věřícím katolíkem, ale pokud přešlapuji na místě, pokud nerostu ve svém vztahu, nic se neděje - mohu pohodlně žít v mrtvém náboženství. I když se místo jednoho růžence pomodlím třeba hned čtyři, když místo jedné mše absolvuji denně dvě ( a budu dvakrát přijímat eucharistii) - pokud mě to vnitřně nijak neposune, pokud se nestávám lepším, pokud nemiluji stále více Boha a bližní (a v požitcích zapomínám přitom na sebe), pokud neumím rozpoznávat co po mě Bůh zrovna konkrétně chce abych udělal -  to pak nežiji v živém vztahu s Bohem. Takový člověk nepochopil to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem.
Takové náboženství je stále mrtvé, naplněno jenom prázdnými úkony.
Takový "katolík" pak podlehne vhodné příležitosti a bez mrknutí oka krade i cizoloží, lže a vůbec ničím se ve své touze po majetku a honbou po požitcích ve svém chování neliší od lidí tohoto světa.
Protože je stejně jako oni duchovně mrtvý.




Může tedy být náboženství s živou vírou i bez živé víry, ale nikdy nemůže být živá víra bez náboženství, bez učení evangelia, bez liturgie utvořené generacemi skrze věky a bez učení, které skrze věky nese a v sobě obsahuje tradice církve. Jednotlivé liturgie se sice mezi sebou liší podle mentality národů, krajů a zvyklostí (chcete - li folklóru) a postupně se mění podle vývoje společenství a obyčejů, zvyků a jakým způsobem se ono společenství v dalších generacích chová a vyjadřuje, jakým způsobem myslí.






Křesťanství je tedy cestou Boha k člověku, je zjevením Boha.
Zvolit si správně náboženství je sice prvním krokem k živému vztahu s Bohem, ale nutně jej ještě nepodmiňuje. Chce to více. Také judaismus je zjeveným náboženstvím - a také umožňuje do značné míry život s Bohem - živou víru - i při nedokonalém poznání Boha.
O křesťanství pak platí: "Boha nikdo nikdy neviděl; jedinečný Bůh, který je v lůnu Otcově, ten nám o něm pověděl. " (J 1,18)

Třeba ale pokročit dál - toto náboženství deklarovat a nic v životě nedělat nestačí. V živé víře  jde o hluboký vztah srdcem, o celou podstatu našeho bytí v tomto světě. Třeba žít živou víru naplňováním lásky k Bohu a bližním, zvláště těm nejbližším v našem okolí. Jde o naše rozhodnutí takto žít, postupně se to vytrvale i učit (i s chybami a poklesky) - nebudeme to totiž hned po našem rozhodnutí i umět - to by byl neskutečný svět!
Naše rozhodnutí z nás hned neudělá duchovní borce, kteří vírou přesazují stromy do moře!
Učíme se Boha poznávat, učíme se nechat Bohem vést. Důvěřujeme Bohu bezvýhradně.  To je živá víra - ať už jsme v ní více či méně dokonalí. Nechávejme se Bohem proměňovat do opravdovosti.

(1J 4,12)
Boha nikdo nikdy neviděl. Jestliže se milujeme navzájem, Bůh v nás zůstává a jeho láska v nás dosáhla svého cíle.


"Náboženství a víra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 30. červen 2016 @ 16:35:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Mohu být třeba věřícím katolíkem, ale pokud přešlapuji na místě, pokud nerostu ve svém vztahu, nic se neděje - mohu pohodlně žít v mrtvém náboženství. I když se místo jednoho růžence pomodlím třeba hned čtyři, když místo jedné mše absolvuji denně dvě ( a budu dvakrát přijímat eucharistii) - pokud mě to vnitřně nijak neposune, pokud se nestávám lepším, pokud nemiluji stále více Boha a bližní (a v požitcích zapomínám přitom na sebe), pokud neumím rozpoznávat co po mě Bůh zrovna konkrétně chce abych udělal - to pak nežiji v živém vztahu s Bohem. 

  Za nás platilo: Čím více člověk chodí ke zpovědi a k příjímání, tím lepší vztah s Bohem. To už tedy teď v ŘKC neplatí, to se nějak změnilo, nebo je to jen tvůj názor, který sis udělal po diskuzích s křesťany, který ti tento základní poznatek mnohokrát v diskuzích psali?


Protože je stejně jako oni duchovně mrtvý.

  Jak se prosímtě Stando stane, že je takový katolík, co platně prošel svátostí křtu, vyzpovídal se, co nejvíc chodí k přijímání, tak že je takový katolík "duchovně mrtvý"? 

  To se "nenarodil znovu" svátostí křtu?
  Nebo se nenarodil znovu zpovědí?
  Nemá živý vztah "přijímáním"?

  Jak se mu to stane?






Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 05. červenec 2016 @ 21:18:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


   Stando, když píšeš o rozhodnutí, rád bych se vrátil k tématu, o kterém jsme se delší dobu bavili: K rozhodnutí, svobodné vůli, ke smlouvě. Léta jsme ti o rozhodnutí psali, psali jsme ti o smlouvě, o tom, jak Bůh svou smlouvu otevřel, co je obsahem té smlouvy, jak jsme smlouvu s Bohem uzavřeli, jak Bůh na smlouvu odpověděl... 

  Nevím teda, jestli jsi to četl a jestli jak si vymýšlíš o nás různé lži a ignoruješ co píšeme, zda to je nějaký příkaz že to tak musíte dělat, nebo jestli opravdu nečteš, co píšešeme.

  Zpět k tématu článku.

  Před léty jsi měl ty podivnou představu, že 'Je možné se zamilovat a dát své srdce nějaké dívce. Je to vztah, je tu láska. Láska rose. A jednoho krásného dne "pozná," že jsou manželé'?

  A tuhle tvou představu sis zřejmě omylem promítal do křesťanství. Možná ta tvoje představa pramenila ze svědectví mnoha římských katolíků, kteří obvykle na otázku po tom, "jak se stali křesťany", takto líčí svůj život s Bohem a často říkají cosi ve stylu "no, já jsem věřil tak nějak od malička, vžycky jsem byl věřící v Boha a pak jsem jednou zjistil, že jsem vlastně křesťan a začal to praktikovat". 


  Chápeš tedy, že takto se člověk křesťanem nestane? Že člověk nepřestane být duchovně mrtvý a nezačne mít smlouvu s Bohem jen tak, z ničeho nic, postupným vývojem? Že k uzavření smlouvy je potřeba svobodná vůle, rozhodnutí člověka? A že k uzavření smlouvy je potřeba uzavřít smlouvu, že smlouva se neuzavře "sama" aby pak člověk najednou zjistil, že je křesťanem, když to před tím nevěděl/nevnímal?



Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Úterý, 28. červen 2016 @ 20:50:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko, náboženství je jako když 2+3=5   a víra je jako když 3+2=5 ...
Když věřím, že vlak přijede a taky odjede podle jízdního řádu, jsem věřící...Spasí mě tahle víra? Nebo je to náboženství?



Re: Náboženství a víra (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 29. červen 2016 @ 21:35:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Mohu být třeba věřícím katolíkem, ale pokud přešlapuji na místě, pokud nerostu ve svém vztahu, nic se neděje - mohu pohodlně žít v mrtvém náboženství. I když se místo jednoho růžence pomodlím třeba hned čtyři, když místo jedné mše absolvuji denně dvě ( a budu dvakrát přijímat eucharistii) - pokud mě to vnitřně nijak neposune, pokud se nestávám lepším, pokud nemiluji stále více Boha a bližní (a v požitcích zapomínám přitom na sebe), pokud neumím rozpoznávat co po mě Bůh zrovna konkrétně chce abych udělal -  to pak nežiji v živém vztahu s Bohem. 

  Takový člověk nepochopil to nejdůležitější - vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem.


  Stando, když už tady tak hezky a reálně popisuješ vaši situaci a to, v čem prakticky žijete, tak je to přeci jen lepší, než když jsi zabalený do frází z tvého virtuálního světa.

  
  Zajímá mne: Ty jsi tedy pochopil "vnitřní proměnu z opravdového rozhodnutí žít s Bohem"? A stala se ti ta vniřtní proměna z opravdového rozhodnutí?

  Pokud ano, kdy se ti to asi stalo? A máš nějaké informace o tom, jak taková vnitřní proměna z opravdového rozhodnutí žít s Bohem vypadá?



Stránka vygenerována za: 0.36 sekundy