Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 313 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116461731
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Voda
Vloženo Sobota, 12. březen 2016 @ 11:55:25 CET Vložil: Tomas

Z našich církví poslal Nepřihlášený

 Voda při křtu prý není symbolem očistné boží milosti, ale je symbolem smrti, pohřbu a potopy.

Nic co se nenarodí z vody a Ducha nevejde do božího království. Rodíme se snad z vody jako symbolu smrti? Hloupost. Voda je a vždy byla symbolem života. Voda smývá nečistoty. Voda při potopě smyla hříšnou nečistotu z povrchu zemského. Byli to lidé, žel ano. Byli to lidé, kteří pro svou nepolepšitelnost nenalezli u Boha milost, a tak na ně přišel boží trest. Co lidi před potopou mohlo očistit? Voda? Nebo boží milost? Milost Noe u Boha nalezl, a voda (potopa) nad ním pak neměla svou moc.
 Voda se při potopě stává očistným nástrojem, který odstraňuje všechny nečisté, nepolepšitelné a neomilostněné lidi. Voda a boží milost spolu úzce souvisí. Není to samo sebou, že Bůh si jako symbol své milosti vybral právě vodu. 

 Všechno živé potřebuje vodu. Všechno živé hříšné potřebuje boží milost. Voda osvěžuje, omývá a očišťuje. Stejně tak i boží milost. 

 V plodové vodě se vyvíjíme a přicházíme na svět, rodíme se. V boží milosti se znovuzrodí náš duch, který byl pro hřích mrtvý. V Duchu dále náš duch roste a rozvíjí  se.

 Ve vodě se můžeme utopit, stejně jako se můžeme utopit v boží milosti, kterou jsme nepřijali. Je to odmítnutá boží milost, která proti nám svědčí.

 Jan křtil vodou k pokání. Voda je symbolem boží milosti. Jan neříká nic jiného než: "kajte se a boží milost vás očistí, uschopní vás přijmout toho, kdo přichází po mě. Ten vás bude křtít ohněm Ducha". 
Kristus na to navazuje slovy: "nic co se nenarodí z vody a ducha nevejde do nebe". Tím potvrzuje křest Janův i křest svůj. Voda (boží milost) a Duch. 

 Křest začíná pokáním a přijetím očistné boží milosti. Po očištění je člověk schopný přijmout Krista v Duchu. Křest je jen začátkem něčeho, co se dále duchovně rozvíjí. Správným začátkem obřadního křtu je osobní zkušenost s pokáním, následným očištěním boží milostí a ohněm Ducha spalujícím hříšnou vazbu. Ze začátku to není nic závratného, týká se to většinou hříchů, kterých jsme se po dlouhá léta nebyli schopní zbavit. O těchto hříších si myslíme kdo ví jak nejsou závažně, a to proto, že nás dlouhé roky spoutávali. Vysvobození pak euforicky vnímáme jako něco úžasného, a přitom je to jenom začátek. Po křtu se naučíme utíkat se se vším ke Kristu, v něm máme vždy jistotu odpuštění. Ke Kristu se utíkáme se svou slabostí, svým hříchem, který nám Bůh v pravdě Ducha ukázal. Kajícně si hřích uvědomíme, prosíme o boží milost, ta nás očišťuje, následně Kristus přichází s ohněm Ducha a hřích a vazby na něj navždy spaluje. Křest je proces ve kterém toto probíhá neustále. 

 Spálit v hříšníkovi všechno najednou, tak to by shořel jako pleva. V boží milosti a žitém křtu se postupně očišťujeme, zbavujeme se pout hříchu, a co je hlavní a nejdůležitější je, že prohlubujeme svůj vztah k Bohu a duchovně se rozvíjíme. Hříšník zahlcený hříchem žádný vztah k Bohu nemá. Je od Boha hříchem oddělený. Po první zkušenosti s pokáním a očištěním, osvobozením se od pout hříchu, získává člověk i svou první duchovní zkušenost s Kristem. Začíná se v něm vztah ke Kristu prohlubovat, a čím je vztah s Kristem hlubší, tím je očišťování intenzívnější. 

 Časem nás další poznané, tedy doposud v nás skryté hříšné vazby, začnou ke Kristu ještě více přitahovat. Ze zkušenosti s Kristem totiž víme, že všechno co mu kajícně odevzdáme, On spálí ohněm Ducha a promění, a my se toho navždy zbavíme. Kajícné modlitby ve stylu "Pane ukaž mi prosím další hřích ve mě" jsou proto na denním pořádku.

 Bůh to opravdu geniálně zařídil. V Kristu odpustil lidstvu hříchy, a proto můžeme za Kristem přicházet kdykoliv, a náš hřích nás křesťany od Boha neodděluje, právě naopak. Utíkáme se pro odpuštění ke Kristu, ve kterém je nám dávno odpuštěné, jelikož za nás všechny prosil Otce na kříži. Kristus nám pak nejenom že odpouští, ještě i náš hřích zahlazuje.
V Kristu je všem lidem hřích dávno odpuštěný. Kdo zatím Krista nepřijal, ten nemá na odpuštění v Kristu svou účast a jeho hřích mu zůstává. Zůstává majitelem hříchu, kterého se v Kristu může snadno zbavit.

 Odpuštěný hřích neznamená nutně- zahlazený hřích! To jednomu zdejšímu diskutujícímu stále nejde do hlavy. Když píšu "o nás", píšu o těch co Krista ve křtu přijali. Což se žel zatím nevztahuje na ty, kteří Krista nepřijali, a proto stojí venku a nemají zatím na odpuštění v Kristu svou účast. 
Bůh neodpustil hříchy přímo "nám", ani "jim". Bůh odpustil hříchy všem lidem v Ježíši Kristu. To znamená v osobě Krista! A proto je odpuštění a spása pouze v Kristu! A kdo chce mít na odpuštění svých hříchů v Kristu svou účast, ten se musí nechat pokřtít a svůj křest žít, tedy přijmout Krista za svého spasitele a nechat se jím postupně proměňovat a vyučovat.

 Hlásáme Krista ukřižovaného. Starý člověk v nás musí zemřít, a nový se musí v Kristu znovuzrodit! Nebojte se jít za Kristem když zhřešíte, vždyť právě proto Kristus přišel, aby hledal a zachránil to, co pro hřích zahynulo.



"Voda" | Přihlásit/Vytvořit účet | 6 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Voda (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Neděle, 13. březen 2016 @ 13:02:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Myslivče, 
sice jsi říkal, že si dáváš pauzu, ale tvůj článek (i ten další) a tvůj typ písma i styl vyjadřování pozná každý...

jenom bys každý svůj článek nemusel pokaždé cpát hned do nadpisu, ale dej ho níže na místo k tomu určené, pokud si to čtu na mobilu, musím tím pokaždé projít a trvá mi to, než se tak dostanu na další článek...



Re: Voda (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 13. březen 2016 @ 14:00:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pravdu mají obě strany. Písmo hovoří o třech účincích vody křtu v našem životě. Smrt starého člověka a tím oddělení od úhlavního nepřítele, což je zároveň očištění od hříchu(hříšné přirozenosti).

Po právní stránce je křest ve vodě "podpis" na smlouvě s Bohem, pokud vím, pro co se ve křtu rozhoduji - odložení starého lidství a přijetí nového lidství v Kristově Duchu.



Re: Voda (Skóre: 1)
Vložil: bloger369 v Neděle, 13. březen 2016 @ 15:17:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud vím, tak v rámci protestantismu a křesťanství vůbec nepanuje shoda ohledně toho, co vlastně křest vodou symbolizuje. Když jsem vyrůstal v mládeži u baptistů, bylo zdůrazňováno nové narození a "zmrtvýchvstání" k opravdovému životu s Kristem podle Římanům 6. Nicméně nyní bych se přiklonil více k symbolice očištění Kristovou krví.



Re: Voda (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 12. březen 2016 @ 21:24:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj nepřihlášený.

  Opět píšeš o křtu. A myslíš asi křest ve vodě? Položil jsem ti nějaké otázky, neodpovídáš, asi chceš zůstat v anonymitě. Teď píšeš další článek a píšeš "my", z textu není úplně jasné, zda je to tvoje osobní zkušenost nebo nějaké učení, které jsi převzal. 


Voda při potopě smyla hříšnou nečistotu z povrchu zemského. Byli to lidé, žel ano. Byli to lidé, kteří pro svou nepolepšitelnost nenalezli u Boha milost, a tak na ně přišel boží trest. Co lidi před potopou mohlo očistit? Voda? Nebo boží milost? Milost Noe u Boha nalezl, a voda (potopa) nad ním pak neměla svou moc.

  O Noe je psáno, že byl spravedlivý. Nevím, jestli je spravedlivého potřeba nějak očisťovat, v každém případě jsem nikde nečetl, že by potopa/vody potopy Noeho očistila. 

  Potopa zachránila už spravedlivého Noeho od hříšného světa, který zmizel a nebyl.


  Podobně jako potopa za Noeho se jako předobraz křtu ve vodě uvádí přechod Izraele růdým mořem. 

  Přechod mořem Izraele nijak neočistil: Hned za mořem reptali, udělali si zlatou modlu, smilnili, bouřili se... Před tím byli otroci s mentalitou otroků, po přechodu moře také. I když prošli vodou moře, nijak je to neočistilo. Nic to nezměnilo ani na jejich vztahu k Bohu. Před přechodem moře Boha neznali, po přechodu také ne. Natož pak na vztahu Boha k nim: Před Rudým mořem byl Izrael Boží, po přechodu patřil Izrael taky Bohu. Jen je ten přechod zachránil Izraele před Faraonem a jeho vojskem.



Po křtu se naučíme utíkat se se vším ke Kristu, v něm máme vždy jistotu odpuštění. 

  Tuto zkušenost mám už před křtem: Dávno před křtem jsem se naučil utíkat se se vším ke Kristu. Křest mi v této věci nijak nepomohl, nic nezměnil.


To jednomu zdejšímu diskutujícímu stále nejde do hlavy. Když píšu "o nás", píšu o těch co Krista ve křtu přijali. 

  Asi nebudu já mezi "vámi"?. Krista jsem ve křtu nepřijal. Alespoň ne ve křtu ve vodě. Krista jsem přijal několik let před křtem ve vodě.


  Stejně by mne zajímala tvoje konkrétní zkušenost co jsi vlastně ve křtu zažil.

  Toník




Re: Voda (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 13. březen 2016 @ 08:37:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Voda není jenom symbolem pohřbu a smrti, ale voda je také znamením záchrany.


Skrze vodu byl Noe a rodinou zachráněn pro další život s Bohem.

 
Podobně jsmy byli také my skrze vodu křtu zachráněni pro další život s Bohem jako jím uznané Boží děti.







(1 Pt 3,20-21)
... Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala, zatímco byl stavěn koráb, v němž jen několik, to jest osm duší, bylo zachráněno skrze vodu.   


Naplnění tohoto předobrazu -- křest -- i vás nyní zachraňuje, ne jako odložení tělesné špíny, nýbrž jako odpověď dobrého svědomí Bohu, skrze zmrtvýchvstání Ježíše Krista
, ...





..."Odpuštěný hřích neznamená nutně- zahlazený hřích! "...

Marnotratnému synu byly jeho hříchy otcem odpuštěny v okamžiku jeho návratu, tehdy z nich už učinil pokání a vyznal svou hříšnost - tehdy jej otec objal a bylo mu odpuštěno.

Úplné zahlazení jeho hříchů proběhlo až skrze službu otcových služebníků: dostal nové šaty a navlékli mu prsten na ruku - znak znovunabyté synovské důstojnosti.
Až tehdy mu bylo dovoleno zasednout k otcovu stolu a veselit se ...



Re: Voda (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 12. březen 2016 @ 12:49:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...voda je symbolom očistenia od hriechu:
Židom 10:22  pristupujme s úprimným srdcom, v plnosti viery ako takí, ktorí majú srdce očistené od zlého svedomia a telo obmyté čistou vodou.

voda je symbolom smrti (hrobu)
Rímskym 6:4  Krstom sme teda spolu s Ním boli pochovaní do smrti, aby tak, ako bol Kristus vzkriesený slávnou mocou Otcovou, aj my sme chodili v novote života.





Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy