Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 438 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470793
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: Žebráci, vandráci, holota
Vloženo Neděle, 20. prosinec 2015 @ 09:13:15 CET Vložil: Tomas

Dotazy čtenářů poslal eleazar

Mám tu prostou otázku do nejrozněžněnějšího období v roce.

Vadí Vám také žebráci v kostelích, resp. před vchodem do kostelů/sborů, (tj. abyste okolo nich museli projít a nějak na jejich přítomnost reagovat)?


Mně, jak jste asi pochopili, vadí velmi. A do kategorie žebráků nezahrnuji jen více či méně s*****utá a špinavá individua, nýbrž veškerý xindl, co si postavil svůj business model na parazitování na slušnosti lidí v Církvi. Tedy i např. různé manipulativní pastory a kazatele, co úspěšně využívají své letité zkušenosti a intuice k pořádání všelijakých sbírek na kdovíco, mají-li dojem, že je osazenstvo sálu nadprůměrně ochotné pustit chlupa.

Slušelo by se rozvést výše zmíněné parazitování na slušnosti, protože v tom tkví celý úspěch žebroty.
Předpokládám, že lidé, co chtějí přispívat na to či ono, nemusí v dnešní době, kdy snad o každou myslitelnou věc stará několik charitativních organizací paralelně, hledat přiíjemce svých rupií pod lupou. Minimálně stačí, aby se podívali na Telenoviny na TV H@vn@, kde se kontakty na takové více či méně obskurní organizace objevují pravidelně.
Stejně tak předpokládám, že naše sbory jsou vedeny svědomitými hospodáři, a proto mají křesťané hrubou představu o pravidelných sborových výdajích, jež je nutno sanovat rovněž pravidelnými příjmy; mimořádné sbírky na běžný provoz jsou nedůstojné, nesystemové a dlouhodobě neslučitelné se zdravými sborovými financemi.

A do toho nám přichází parazité, co jsou náležitě poučeni o tom, že do Domu Božího se nevchází s prázdnou. Předpokládají, že návštěvník sboru peníze má, a i když by se jim nejraději vy5ral, případně ještě přiložil nějakou tu na záda, snaží se jej vmanévrovat do pozice, aby si sám před sebou připadal zle, když by jim nepřispěl. K tomu používají různé techniky, od fyzického blokování vstupu (žabaři), po dokonalé načasování do programového rámce, nejlépe po nějakém ohnivém kázání o penězích, pěkně veřejně před svědky (superliga, předpokládající znalost anglického jazyka slovem i písmem, vč. náležitých kontaktů).

Mým primárním problémem s touto praxí není, jak by se mohlo zdát, finanční stránka věci. Byť osobně znám několik kostelních žebráků a žádný, co vím, nebyl k takto nedůstojné činnosti donucen hrozbou hladem, nýbrž vlastní volbou, minimálně jeden z takových se posléze zapojil do produktivního života. O finančních poměrech různých pomazaných kazatelů vychází svědectví i zde na Granu, tak se už mohu dostat k tomu, co mi vadí nejvíc.
A tím je
zasviňování mé mysli nesouvisejímím balastem za současného odvádění pozornosti od božích záležitostí.

Narozdíl od mnoha bratrů v Kristu mi nevadí prsatice v minisukních, a to ani bez povinné pokrývky hlavy (když se nemodlí či neprorokují), jelikož se o to nemusím starat, stojí-li program zato, ale špína, zápach a vlezlost invidivuí chtivých mých peněz ano, protože ti se nenechají jen tak ignorovat.

Čistě teoreticky bych byl za určitých okolností (v reálu se to děje, ale za úplně jiných okolností) ochoten platit somrujícímu xindlu platit i nějakou částku v podobě jakéhosi výpalného, za předpokladu, že mimo toho nebudu nadále obtěžován jeho sprostotou.
Můžete mi namítnout, že ja takový postoj nesystemový, protože povzbuzuje xindl k stupňování svých "nároků", nicméně když v současné době toto výpalné platím tak jako tak (sociální dávky končící v automatech a u tabákových koncernů; církevní resuscitace církvím, co vznikly až po Plyšáku), tak bych chtěl za své peníze odpovídající protihodnotu - důstojný klid.


"Žebráci, vandráci, holota" | Přihlásit/Vytvořit účet | 21 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 10:03:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
?????????????????????



Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 12:38:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
A proč ti to vadí, Ele? Zatěžuje to nějak tvoje svědomí, nemáš rád manipulaci nebo co? Víš, koho Pán vypráskal z chrámu?



Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: Bonbon v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 14:41:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Každého třetího roku odneseš všechny desátky ze své úrody toho roku a složíš je ve svých branách. I přijde lévijec, protože nemá s tebou podíl ani dědictví, a bezdomovec, sirotek a vdova, kteří žijí v tvých branách, a budou jíst dosyta, aby ti Hospodin, tvůj Bůh, žehnal při každé práci, kterou bude tvá ruka konat.“ (Dt 14,28-29).



Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 15:10:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tys to vzal zkrátka. Jako by jsi nevěděl, že v tom havarujícím letadle, když někdo vykřikl, že by si pasažéři měli vzpomenout na Boha, tak jeden z nich si vzpomenul, vytáhl klobouk a šel vybírat. Obraz církví je patrný z denních zpráv, kdy se ti nejpříkladnější chamtivci soudí o majetek se státem. Katolická církev již má lesů téměř jako státní podnik Lesy ČR, z farářů dělají lesníky a ti ostatní hledají zdroje svých příjmů kde to jde.

Církve se přímo staly vzorem pro vznik podnikání v charitě. Jde o významný kšeft, kde jen dary od podnikatelů a firem činí přes 3,5 mld. Kč za rok a od obyvatel se vybere na darech ještě více (z dnešního tisku - viz MF). Přitom některé humanitární organizace jsou jen nastrčené pro zlepšení image agresorů zabíjejících lidi a vyhánějících je z jejich domovů. Např. Člověk v tísni se vyskytne na místě agrese ještě dříve, než ta bombardováním začne. V Česku svou činnost doplňuje výukou na školách o škodlivé ruské propagandě. Občané jim přitom důvěřivě přispívají a dokonce někteří z humanitárních pracovníků ani nevědí, komu vlastně slouží.

A to pak člověk slyší z kazatelen, jak liberálové vyprazdňují modlitebny a kostely. Rád bych ty liberály viděl, protože se naposledy ozvali na počátku minulého století. O svůj zánik se totiž církve vehementně starají samy.



Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: Karels v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 17:39:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
U mě je to tak, že pokud mám peníze a požádá mě nějaký ten bezdomovec, tak mám něco připraveného pro něj. Bůh ví, proč je za mnou posílá a vím to dobře i já...

Není to moc peněz, vždycky tak 50 Kč. (někdy i 20 Kč) Nedůvěra, že si za ty mé peníze půjdou koupit krabicové víno není nepodobná té nedůvěře, že každý imigrant je terorista, a tak jim raději nepomůžeme. Prostě volba, co s těmi penězi udělají je už na nich.

Nevím, jestli dělám hodně nebo málo - Poslední soud to prokáže - ale je mi jasné, že z pouhých skutků nikdo nebude spasený, na druhou stranu máme chodit ve skutcích, které jsou nám od stvoření světa připraveny... (jak tohle dilema pochopit?)





Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 17:42:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se ti stalo ? Šlápnul jsi na čerta a on tě kous do kotníku ?



Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. prosinec 2015 @ 08:09:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  V tom smyslu, v jakém píšeš, že ti vadí ti lidé, tak mi "nevadí". Nerozumím tomu tak, že by si člověk vybíral svobodně a dobrovolně hřích, sobectví, bezohlednot, sprostou lež, lest, podvod, klam, manipulaci a s tím související špínu, smrad, zimu, mokro, samotu, nemoci a cokoliv dalšího, co si ti lidi "svobodně" vybírají. Rozumím tomu tak, že lež, klam, špína, bezohlednost, sobectví jsou otrokáři, kteří likvidují život těch lidí, kteří pod nimi žijí a vedou je hloub a hloub do pekla. 

  Lži a manipulace těch lidí mne nezasviňuje, spíš je mi jich líto. Vím, že nepotřebují další a další dvacetikoruny na nové hřebíky do rakve, ale potřebují vysvobození ze hříchu, aby v tom pekle nakonec neskončili úplně. Ostatně: Ježíš k tomu tématu mluví dost jasně.


  Co mi vadí jsou lidé, kteří si na bezohlednosti a sobectví druhých vybudovali svůj bussines a bez uzardění se přiživují na těch slabých: Všichni ti rudí, oranžoví a zelení, kteří bezestudu žijí na cizích penězích, které vybírají od pracujících lidí násilím, a živí tím průmysl lihovarnický, tabákový, drogový, televizní a ládují peníze bohyni Fortuně. Vadí mi proto, že jim se nemohu vyhnout a nemohu se neúčastnit na jejich hříchu právě pro násilí, které používají při svých praktikách. Pokud by to dělali za svoje a živili celý ten ansámbl ze svého nebo od dobrovolných přispěvovatelů, tak by to byla jejich věc.


  V církvi mi nevadí ani mimořádné sbírky, ani řádné hospodaření. Ve několika církvích jsem se podílel na hospodaření a jeho vedení, vím tedy poměrně podrobně jak funguje. Vím také, že peníze moc hezky zjevují motivy lidí, že mají zvláštní moc zjevit to, co je v srdci lidí. 

  Charizmatická/hnuťovírácká manipulace při veřejných sbírkách ve stylu "co zaseješ to sklidíš" se mne nedotýká, ale nesouhlasím s ní, není mi blízká. Jsem praktický člověk a stačí mi například říct: "Tenhle člověk sem jel 200km, vybíráme sbírku na jeho cestu." a vím, kolik asi na tu cestu potřebuje peněz a jako částkou by měla být ohodnocena hodina jeho času, tím mi vyjde, kolik by měla být sbírka. ZBytek času si místo svatých povídaček o setí radši s dotyčným vypiju kafe a popovídám


  Toník




Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 22. prosinec 2015 @ 19:30:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já si celou dobu čtení toho článku myslel, že to je vtip a že v určitém bodě přijde nějaký ten biblický text o tom, jak jednal se žebráky a podobnými lidmi na okraji společnosti Ježíš a přijímal je. No nic, tak jsem se spletl ;-)



Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: monsek v Středa, 23. prosinec 2015 @ 09:19:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Šel kolem jeden kněz / a nebo snad levita / a bylo jedno, jestli cestou z Jericha, nebo Jeruzaléma... v hlavě se zabýval tím, jestli smí mít žena slovo a nebo hlavu přikrytou a když míjel zraněného, zaměřil se na ospravedlnění toho, že jednal racionálně..  a tak je to s každým pokrytcem, který se může nazývat, jak chce.Božím zákonem bylo a zůstává : milovat. Lidé si tento zákon rozpracovali do bodů a přidali k nim ohrádky,, aby se ani k místu, kde by bylo možno zhřešit, nedostali a náhodou nezhřešili.. sobotní den cesty, oddělení pokrmů z masa a mléka, korban atd... Je mi smutno z času takto proplýtvanému souzením, posuzováním, ospravedlňováním se a přeji pisateli, aby se nikdy nedostala do situace, kdy nad ním někdo ohrne nos . Divím se jen, že není v rubrice "kritika bludů", protože takovými úvahami Bohu opravdu škodíme, když se vydáváme za jeho "kněze".



Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: VN63 v Sobota, 26. prosinec 2015 @ 11:56:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Možná ještě trochu jiný pohled.
více jak 20 let se pohybuji v sociální oblasti, zprvu v neziskovém sektoru, kde jsme to rozjížděli jako jedni z prvních v ČR v 92 roku a pak od roku 1996 ve státním sektor.
Musím říct, že i když sociální systém ČR má jisté nedostatky, ve spolupráci s kompetentními pracovníky nemusí nikdo umírat hladem a nemá důvod žebrat. Pomoc se dá vždy obstarat legální, oficiální cestou.

Co mě vadí a irituje, jsou různé sbírky na děti v dětských domovech a podobně. Ze zákona jsou tyto děti standardně zabezpečeny, to, co je vybráno, je na jistý nadstandard, který nemají mnohé děti ani v běžných rodinách. Ze slov některých ředitelů vím, že musí brečet, že nemají peníze, protože by je ostatní ředitelé sežrali, že nedrží basu. bylo by to na dlouho polemiku, mrzí mě, že v jistém ohledu jsme jako křesťané velice naivní a necháme se strhnout některými jedinci, byť to myslí dobře. Někdy je naivita na škodu.



Re: Žebráci, vandráci, holota (Skóre: 1)
Vložil: timg v Neděle, 27. prosinec 2015 @ 15:03:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Hle, přicházím nečekaně jako zloděj! Blaze tomu, kdo bdí a střeží svůj šat, aby nechodil nahý a nebylo vidět jeho nahotu!“



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy