Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 549 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482763
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Vybraná katolická dogmata, kánony
Vloženo Sobota, 27. červen 2015 @ 00:11:23 CEST Vložil: Tomas

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Co jste možná ani nevěděli.

Oko mne svým způsobem vyjadřování v diskusích začíná pěkně štvát. Aniž by se sám vyjádřil, podsouvá vám že byste se měli vyjádřit vy, tedy reagovat na jeho zvláštně stavěné věty s drobnými a nepatrnými úchylkami a vadami.

Ať tedy lépe chápete co bylo do katolíků vtlučeno a co žijí. Neříkám, že je všechny přímo posedl démon; prostě jen někteří z nich, stejně jako mnozí jiní, nemají dnes dáno vidět, slyšet a chápat a jsou obelháni.
I když, posedlí mezi nimi (dle mne, nepochybuji o tom) jistě jsou. Démoni by jistě měli potěšení z vašich drobných a neuvědomělých prohřešků, často i znevažování Boha.

Říká-li někdo něco o Bohu, táže se nás na naše vyznání, je třeba o tom přemýšlet, prozkoumat stav srdce. Nemá smysl obelhávat sám sebe a lhát tak i Bohu. Můžete být opatrní před druhými, pokud se například bojíte, že je svojí závadnou vírou můžete svést ze správné cesty, o to větší důvod si vše ujasnit.

Podle mne má každý právo se vás, každého jednotlivě, na vaši víru zeptat. Věřte Bratři a Sestry, že toho bude třeba, čím dál častěji.

Jestliže kdokoliv říká, že ospravedlňující víra je pouhou důvěrou v Boží milost odpouštějící hříchy pro Kristovu zásluhu, nebo že jsme ospravedlněni pouze vírou; AŤ JE PROKLET.
Kánon 12, Tridentský koncil

Jestliže kdokoliv říká, že člověk je opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn, protože pevně věří, že jich je zproštěn a je ospravedlněn nebo, že nikdo není opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn nežli ten, který věří, že je ospravedlněn; a že ospravedlnění je provedeno pouhou důvěrou; AŤ JE PROKLET.
Kánon 14, Tridentský koncil

Jestliže kdokoliv říká, že obdržená spravedlnost není chráněna a zvyšována před Bohem skrze dobré skutky, ale říká, že dobré skutky jsou pouze ovocem a znamením, že bylo získáno ospravedlnění, ale nikoliv příčinou jeho zvýšení; AŤ JE PROKLET.
Kánon 24, Tridentský koncil

Jestliže kdokoliv říká, že po té, co byla obdržena ospravedlňující milost je každému kajícímu se hříšníku odpuštěna vina a dluh věčného trestu je vymazán v tom smyslu, že nezůstává žádný dluh časného trestu ani na tomto světě ani potom v Očistci, předtím než se otevře (pro něj) vstup do nebeského království; AŤ JE PROKLET.
Kánon 30 Tridentský koncil

Jestliže kdokoliv hovoří v tom smyslu, že katolické učení o ospravedlnění přijaté tímto svatým koncilem v tomto výnosu, sláva Boží, nebo zásluhy Pána Ježíše Krista jsou jakýmkoliv způsobem zlehčovány a nikoliv tak, že pravda naší víry a sláva Boží a Ježíše Krista jsou slavně ukázány; AŤ JE PROKLET.
Kánon 33, Tridentský koncil


Pokud nemáte jasno, slova Bible která tyto kánony usvědčují ze lži, najdete v článku ze kterého jsem čerpal (http://www.reformace.cz/zod/tridentsky-koncil-v-cestine-cislo-94) a věřte že jsou v Bibli i další a mnohem trefnější (to ale asi záleží už na každém z nás a jeho momentálním rozpoložení).

Mnohé z uvedených kánonů jsou závadné (dle mne) již svou větnou konstrukcí a podle mne schválně. Kdybych chtěl vyjádřit co je uvedeno (jak to bylo katolíky myšleno), byl bych jednoznačnější i jednodušší. Již jen z tohoto důvody se od katolíků musím distancovat.



Jedeme dál, z kopce a rychleji, panna Maria.

Blažená Panna Maria v prvním okamžiku svého početí, díky zvláštní milosti a výsadě ze strany všemohoucího Boha, s hledem na zásluhy Ježíše Krista, Spasitele lidského rodu, byla uchráněna od jakékoli poskvrny dědičné viny, je zjevena Bohem, a proto jí musí všichni věřící pevně a trvale věřit. Jestliže by si tedy někdo (Bůh ať tomu zabrání!) svobodně osoboval smýšlet odlišně od toho, co jsme My definovali, ať ví a sezná, že svým vlastním úsudkem sebe sama zavrhuje; že ztroskotal ve víře; že se oddělil od církve a není s ní v jednotě; že kromě toho sám tímtéž upadl do trestů, které jsou stanoveny pro toho, kdo by si dovolil projevit ústně, písemně nebo nějakým jiným způsobem navenek bludy, které chová ve svém srdci.
Dogma, idea vyhlášená papežem Piem IX. dne 8. prosince 1854 bulou Ineffabilis Deus

„Pokud někdo nevyznává, podle učení svatých Otců..., že Maria, Boží Rodička /Theotokos/ svatá a vždy panna /Aeiparthenos, semper virgo/ a neposkvrněná /Immaculata/, v tomto posledním čase počala bez mužského semene /sine virili semine/ z Ducha svatého ve vlastním slova smyslu a v pravdě samého Boha, Slovo, které je zrozeno z Otce přede všemi věky, a že ho porodila bez jakéhokoli porušení /virgo intacta/, když její panenství zůstalo nedotčené i po porodu... budiž odsouzen /„Anathema sit!“, doslova „Buď proklet!“/
3. kánon, Lateránský koncil

Já jsem proklet ve všech případech, ohledně Marie hned několikrát (věřím spíše v krista-rodičku/christotokos), navíc nikdy neuznám jiného svatého Otce, než Stvořitele, jediného a nestvořeného všemohoucího Boha, mého milujícího Otce.



No a dostáváme se k docela zásadní věci, přitom starší než vše doposud uvedené, Nicejsko-konstantinopolské vyznání.

V ekumenismu je chápáno jako druhé nejvýznamnější společné vyznání víry (po původním Nicejském vyznání).
Autoritativním se pro křesťanskou církev stalo roku 451 rozhodnutím Chalkedonského koncilu. Ve východní církvi je toto vyznání závazné ve své původní podobě, s přídavkem zvaným filioque („i Syna“) jej vyznává katolická církev, anglikánská církev a protestantství. Apoštolské a Nicejsko-konstantinopolské vyznání jsou v katolické církvi spojeny s částečnými odpustky.
(zdroj Wikipedie)


Věřím v jednoho Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země, všeho viditelného i neviditelného.
Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky:
Bůh z Boha, Světlo ze Světla, Pravý Bůh z Pravého Boha, zrozený, nestvořený, jedné podstaty s Otcem, skrze něhož všechno je stvořeno.
On pro nás lidi a pro naši spásu sestoupil z nebe, skrze Ducha svatého přijal tělo z Marie Panny a stal se člověkem.
Byl za nás ukřižován, za dnů Pontia Piláta, byl umučen a pohřben. Třetího dne vstal z mrtvých podle Písma. Vstoupil do nebe, sedí po pravici Otce.
A znovu přijde, ve slávě, soudit živé i mrtvé a jeho království bude bez konce.
Věřím v Ducha svatého, Pána a Dárce života, který z Otce (i Syna) vychází, s Otcem i Synem je zároveň uctíván a oslavován a mluvil ústy proroků.
Věřím v jednu svatou, všeobecnou apoštolskou Církev.
Vyznávám jeden křest na odpuštění hříchů, očekávám vzkříšení mrtvých a život budoucího věku.

Amen.


Patrně nebude u všech panovat shoda na dovětku i o Synovi, ale ten je asi to nejpodstatnější čím byste se měli zabývat. S tím zbytkem snad nemá problém nikdo. Jde v zásadě o to zda vnímáte či věříte, že Duch Svatý vychází jak z Otce tak i ze Syna, nebo podobně jako například pravoslavní, že vychází jen z Otce a může vycházet i skrze Syna, nicméně Syn není dalším primárním zdrojem.

Tento drobný rozdíl může v zásadě vysvětlit neslučitelnost ve víře západu a východu. Pokud to někomu není jasné, ekumena tak jak si ji představují římsko-katolíci (myslím to co vyouštějí na veřejnost) nebude nikdy možná.

Já osobně se zdrojem Ducha Svatého přikláním k pravoslaví. Dále mám obecně problém s apoštolskou církví zmíněnou snad ve všech známých vyznáních. Záleží opět jak to bylo myšleno. Víme však všichni jak to bylo myšleno - tak jak to chápou katolíci a i vlastně i všechny ostatní denominace a církve. S tím nesouhlasím!

Mne jednoznačně našel Otec a teprve následně mne on sám přivedl k Ježíši Kristovi.

V Bibli vidím zmíňku o jiné Církvi, proto tu s vámi vůbec utrácím svůj čas (I když zatím tu nikdo až na Myslivce správně nezareagoval na má, různě sdělená, jednoznačná tvrzení, i když pravda podaná tak abyste se museli sami vyjádřit a ukázat postoj svého srdce). Vy z vás kteří už jste byli Otcem povoláni byste na to už konečně měli přijít, kdo jsou to ti vyvolení, Boží děti, zapsaní v knize života. Melete to tu každý den několikrát a pak si jdete ke svému pastorovi (či jak se těm lidem říká, většinou vlk v rouše beránčím) pro informaci která byla určena i předána vám a to přímo od Boha, nejlépe písmem Bible? Kdo vám dal jaký špinavý hadr přes oči, čím pošpinil srdce? Vše co jsem doposud napsal, tohle je moje poslední dílo, bylo o tom samém. Hřích skrze ústa byla přímá výtka značné části z vás zde; s kletbou to také a přímo souvisí - přesně jak jsem napsal, proč to nevidíte...


Tak a teď tohle mé poslední varování, kvůli mému rozohnění asi zapadne. Ale i tak ho zmíním:
Chtěl jsem vás totiž ještě upozornit na to co že velmi závadný je katolický katechismus i ohledně manželství, rodiny a dětí. Prakticky se musí partner stát také katolíkem (přinejmenším snaha o jeho přetvoření), děti musý být vychovávány v katolickém duchu a musí z nich být řádní katolíci... Když k tomu přidáme přinejmenším lhaní, před partnerem a i Bohem, například kvůli tlaku na desátky...
Prostě, nikdo by o správně praktikující katoličku (dámy a slečny prominou můj úhel pohledu, jsem muž) ani nezavadil pohledem. Naštěstí to jednak téměř žádná katolička neví a ty co ano tak se tím nezabývají a radši se o tom ne-katolickým partnerům nezmiňují. Navíc některé z nich, i při dnešním odpadnutí, uznává (dle Bible) zodpovědnost muže za rodinu a její víru před Bohem. Bavím se pochopitelně jen o ženách (ani fanatičkách, ani posedlých), které dokáží zaujmout Boží dítě/vyvoleného/posvěceného (má-li vůbec takový rodinu), tedy člověka který není ani pomatený, ani není držen démony v hrsti (právě díky milosti našeho Pána Ježíše Krista, který nás vykoupil a spasil).

Ekklesian


"Vybraná katolická dogmata, kánony" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vybraná katolická dogmata, kánony (Skóre: 1)
Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Sobota, 27. červen 2015 @ 16:29:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ekklesiane, sebevědomí Ti rozhodně nechybí, ale co Ti chybí, je schopnost srozumitelně vyjádřit pointu toho, o čem píšeš.
Dám příklad: napíšeš, že nevěříš ve všeobecnou apoštolskou církev a pak napíšeš že v Bibli vidíš zmíňku o jiné Církvi..... ale už nenapíšeš o jaké, jakou v Bibli teda vidíš Církev.
A když už jsme u toho, tak v NZ se nepíše nic o Církvi, ale apoštolové zakládali jednotlivá a nezávislá shromáždění svatých - sbory.
Když už si dáváš přezdívku Ekklesian, tak bys měl vědět, že to slovo v řečtině znamená shromáždění a ne církev.

píšeš:proto tu s vámi vůbec utrácím svůj čas

Já myslím, že úplně zbytečně, protože Tvé články nemají ani hlavu ani patu. Dělej raději něco užitečnějšího.



Re: Vybraná katolická dogmata, kánony (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 28. červen 2015 @ 13:16:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Závěry Tridentského koncilu jsou samozřejmě pro křesťany nepřijatelné a odporují evangeliu. Věroučné články a vyznání víry pak mívá každá církev proto, aby zdůraznila své základy. Zřejmě všechny naleznou oporu v křesťanském kánonu. Je velmi těžké podle Nového zákona stanovit, které jsou lepší.

Spíše bych se zabýval spojením křesťanstva. Nejen jako protivenství vůči islámu, ale hlavně jako hráz proti úpadku lidstva. Neboť je to již tak špatné, že lidé dávají přednost duhovým sukním a již si pletou samce se samicemi (tohle vyjádření jsem převzal od jednoho diskutujícího).




Re: Vybraná katolická dogmata, kánony (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 28. červen 2015 @ 20:52:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neumíš si najít na internetu co je dogma a co je kánon ?



Re: Vybraná katolická dogmata, kánony (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 29. červen 2015 @ 20:07:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lesulijáne, tvoje články mají pro mne většinou hodnotu informativní, jelikož v nich občas zveřejňuješ zajímavá fakta. Byl jsem od tohoto pátku do neděle v lese, a tam i nocoval. Nádhera. Uprostřed přírody člověk vše vnímá jinak. Před usnutím jsem si ve spacáku na mobilu přečetl tento tvůj článek, a při šumění lesa, zurčení potoka, samotě, jsem "něco" ve tvých slovech spatřil. Za tím nevím co to je, ale vím, že to má úzkou souvislost s prostředím, kde jsem se zrovna nacházel.



Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy