Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 519 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484017
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK?
Vloženo Pondělí, 13. duben 2015 @ 11:57:50 CEST Vložil: Tomas

Partnerství poslal brusle7

Následující text zkopírován z tohoto odkazu: http://postoloprty.farnost.cz/duchovni-slovo/katecheze-mravoucne/6-a-9-bozi-prikazani/

K uchování čistoty srdce musíme držet na uzdě i vnější smysly“ (Sv.Řehoř Veliký).Jaké jsou hříchy, které vedou ke smilstvu? (kopírováno z výše uvedeného odkazu)
  1. Nečisté pohledy. Vše co dráždí naši pohlavní sílu, zejména pohledy na nahotu lidského těla druhého pohlaví. Dovolené jsou nutné pohledy, za dobrým účelem např. lékař atd. V dnešní době je zneužíváno zejména filmů, divadel, umění, videofilmů a DVD, internetu k tzv. nemravným, pornografickým a erotickým scénám, které svádějí a dráždí fantazii. „Běda světu pro pohoršení.“ Mt 15,7. „Svítilnou tělu je tvé oko. Je-li tvé oko správné, také celé tvoje tělo má světlo. Je-li však špatné, také tvoje tělo je ve tmě.“ Mt11,34.
  2. Dotyky těla např. polibky. Dotyky k sobě samému mají být s úctou a nutností, k druhému pohlaví jen jako projevy úcty např. podání ruky, polibek mezi přáteli, snoubenci. Mnohý člověk takové dotyky vyhledává se žádostivostí. Tanec nemá být podporou smyslnosti, ale jako zábava, společenský úkon. Tance, které rozněcují smyslnost nebo přímo k ní vedou jsou jistě tzv. „ nedovolené“.
  3. Neslušné řeči, četba. Je to pohoršení, zejména pro mládež, rozrušuje to fantazii, věci jsou často řečí a knihou zveličovány, vždy to kalí čisté vody duše. „Hleďte jak malý je oheň a jak velký les je schopen zapálit. I jazyk je jako oheň, dovede způsobit kdejakou špatnost.“ Jak 3,5-6.
  4. Předčasné známosti probouzejí předčasně tělesné hnutí, vedou k nechuti ve studiu a práci, nesměřují k manželství. Opakem je slušně se bavit, ale ne s důvěrnostmi. Známost má být až tehdy, může-li přerůst v manželství. „Základy šťastného manželství a zkáza nešťastných začínají už v duši mladého chlapce a mladé dívky.“ (Pius XI).
  5. Nečisté myšlenky. „Každý, kdo se dívá na ženu žádostivě, zhřešil již ve svém srdci“ Mt 5,7. Ctností je odporovat těmto myšlenkám a představám. „Pád navenek předchází pád uvnitř srdce“ (Sv.Augustin).
Další hříchy proti 6. a 9. přikázání:
  1. Smilstvo dovršené je hříšný styk dvou osob různých pohlaví, které jsou svobodné. Někdy je to i tzv.konkubinát, když žijí jako manželé, ale beze sňatku. Jde o těžký hřích. U konkubinátu možno přijmout rozhřešení až po nápravě tohoto stavu.
  2. Násilné smilstvo je vynucený styk se ženou proti její vůli. Je to hřích proti čistotě a spravedlnosti i dalším ctnostem. Je zde tedy více těžkých hříchů. Podobný je i únos spojený se smilstvem.
  3. Krvesmilství je hříšný pohlavní styk mezi blízkými příbuznými pokrevně nebo duchovně např. kmotr. Tento hřích je spojen s exkomunikací.
  4. Svatokrádežné smilství je to, kde dojde ke styku osob, které jsou vázány slibem čistoty nebo celibátu. Kde jde jen o soukromý slib, není zde svatokrádežné smilstvo, naproti tomu je svatokrádeží i to, dopouští-li se někdo smilstva na posvátném místě – zde musí pak dojít ke znovuvysvěcení.
  5. Prostituce je tehdy, když ženy střídají muže za odměnu.
  6. Cizoložství je manželská nevěra ať se svobodnou osobou nebo vdanou (zde pak je dvojí těžký hřích) a to ať dokonané nebo nedokonané. Cizoložství vždy porušuje manželskou věrnost, lásku, je zkázou rodin a příležitostí ke zločinu např. k vraždě. „Ani cizoložníci….smilníci, nedostanou království nebeské.“ 1Kor 6,9.
  7. Dobrovolné a chtěné vyvolávání pohlavního vzrušení mužem nebo ženou bez pohlavního styku je tzv. masturbace osobní nebo manželská (přerušovaná soulož). Nutno rozlišovat poluci samovolnou, polodobrovolnou, nedobrovolnou, které nejsou hříchem nebo jen lehkým. Mezi manželi je těžce hříšné užívání antikoncepčních prostředků jak ze strany muže nebo ženy. Dnes se užívá tzv. nitroděložní tělísko např. Dana – avšak to je na úrovni potratovosti, tudíž nemůže takový křesťan obdržet rozhřešení, dokud nezjedná nápravu (je zde zabíjení oplodněných vajíček).Navíc antikoncepce způsobují rakoviny žen a vedou ke hříchům sobeckosti, egoismu a podporují promiskuitu. Pouze metoda „neplodných dnů“ spojená s teplotní (hlenovou) je dovolenou metodou regulace početí.Přes tyto hříchy církev ví o velkých bojích, zejména mladé generace v této oblasti. Ježíš vždy pomáhá povstat ze hříchů, proto nebude církev jen hrozit tresty, ale pomáhat, aby se nezpůsobilo nerozumným jednáním těžkým psychózám, vzetí si života, zoufalství. Láskou, trpělivosti a mírností se více napraví.
  8. Sodomie je nepřirozený styk mezi osobami stejného pohlaví. To byl hřích Sodomy a Gomory v Bibli, též se nazývá homosexualita. Anebo nepřirozený pohlavní styk vůbec.
  9. Bestialita je styk člověka se zvířetem. Je to nejtěžší hřích smilstva. Řím 1,16.
  10. Pohoršení je špatný příklad v mravním ohledu. Pohoršení je satanské, když svévolně někdo navádí ke hříchu slovem či skutkem, hlavně děti a mládež. Farizejské pohoršení je takové, kdo se pohoršuje i z dobra. „Běda světu pro pohoršení.“ Mt 18,7.


S čím nesouhlasíte? (Aneb realita:)

Ad:

1/ 99% mladých lidí se s bodem 1 setkává ve školce, nejpozději ve škole. Jsou těžcí hříšníci? Kdy jste se s tím poprvé setkali  Vy sami? (já se přiznám, že v 5. třídě ZŠ, ale dnes to bývá zpravidla dříve)

2/ Polibky a tanec jsou populaci nedovolené?

3/ Je větší zlo neslušné řeči navenek, nebo přetvářka, faleš a zlo uvnitř?

4/ Známost má být až tehdy, může-li přejít do manželství?

5/ Ctností je odporovat těmto myšlenkám? Lze zakázat i myšlenky mladým lidem? Jak? Také jste si zakazovali myslet na svou lásku?


a/ Lidé mající se rádi mají čekat na plnohodnotnou lásku třeba do třiceti nebo čtyřiceti? Není rozdíl stabilní svazek (podobný manželství, ale bez závažných právních úkonů) a promiskuita? Proč je toto v dnešní společnosti naprosto běžné, že lidé nechtějí právní složité závazky plynoucí z manželství, ale především neformální lásku? Proč se dnes lidé raději neberou a žijí jako přítel - přítelkyně dlouhodobě stále častěji? Kde je chyba a v kom? Proč zákazy místo pochopení?

d/ Patří k tomu vztahy kněží a ministrantů? Byly všechny kostely opravdu opakovaně vysvěceny?

e/ Pokud muži střídají ženy nebo muže za odměnu, tak to prostituce není?

f/ Cizoložství je opravdu hnus, ubližuje druhému partnerovi a celé rodině. 

g/ Ad antikoncepce: Mohou  v dnešní době ženy rodit 20 dětí (tj za zhruba 30 plodných let manželství ob rok a půl jedno dítě)? Kolik procent nebo promilí by jich to vůbec zdravotně zvládlo se souběžnou péčí o tak velkou rodinu? Kolik mužů by uživilo tak velkou rodinu a zabezpečilo velkým domem a všemi dalšími potřebami, aby děti nestrádaly?  (ad Afrika apod.) Jde brát antikoncepci doslovně i proti přikázání lásky k ostatním členům rodiny, nejen k matce samotné? (Masturbaci zde rozebírat nechci, ale každý má jistě svůj názor, možná i zkušenost.)

j/ Největším pohoršením v této oblasti je samotná ŘKC církev, jejíž skandály vyplouvají s odstupem na povrch. 


"Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 151 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

dvouvaječná dvojčata / otázka pro Oka : (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 11. květen 2015 @ 20:09:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


http://www.novinky.cz/koktejl/369209-zena-porodila-dvojcata-kazde-ma-jineho-otce.html

Ve zmíněném odkazu je důkaz o tom, že žena může mít více ovulací a uvolněných vajíček v týdnu (která pokud jsou opakovaně oplodněna, vznikají vícerčata, zpravidla od stejného otce ve stabilním vztahu).

Jakou antikoncepci radí římskokatolíci zastoupené zde Okem takovýmto párům? Mít každoročně vícerčata, když se v cyklu  uvolňuje více (např.2-5) vajíček, z nichž mohou být pravidelně mnohá z nich (např. 2-3) oplodněna? Nebo jak zde použít jedinou dovolenou metodu přirozeného plánování rodičovství?



Re: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK? (Skóre: 1)
Vložil: Studentbible v Čtvrtek, 16. duben 2015 @ 01:09:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připadá mi to jako katolícký Talmud- věříme ve svého boha a budeme se zotročovat podle svých pravidel! Ať žije náš bůh! Na Slovensku kdysi vznikla muzikálová pohádka: "Neberte nám princeznu!"  A dnes nám zvony řvou z věží kostelů" Neberte nám Boha zjeveného v bibli!"..A neho taky ne...



Re: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 15. duben 2015 @ 11:54:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zní to sice trochu paradoxně ale někdy je možná opravdu dobré  si poslechnout co říkají naši nepřátelé o věcech o kterých toho příliš mnoho nevědí a hlavně nechtějí vědět. Například o svátosti smíření s Bohem. Pokud se jí pokoušejí popírat a znevažovat a svádět nás k tomu abychom se jí vzdali  a nebo k ní přistupovali s pochybnostmi tak to může utvrdit naši víru. Ve svátost i v církevní otce kteří nám jí poskytují a kteří někdy pro zpovědní tajemství nasazují i vlastní životy. Aby je pak Bůh pozvednul ku slávě oltáře. Může nám to i pomoct k tomu abychom pochopili jemnější souvislosti, což se mi stalo právě teď. Také jsem si vždycky dělal starosti jestli jsem řekl všechno a správně. Nyní mi došlo že je to pošetilé, i když je představa toho že něco zatajujeme a svátost zneužíváme strašná. Vždycky bychom měli mít na paměti že se usmiřujeme s milujícím Otcem a Stvořitelem. S tím kdo se dal za nás z lásky přibít na kříž a dychtí po tom aby nás mohl očistit. S Pánem a dárcem života, který k nám mluví ústy Církve a proroků. My lidé jsme sobečtí a zlí a přesto obvykle nevraždíme a neproklínáme svoje děti navěky za to že nám o sobě neřekly úplně všechno. Že něco zapomněly nebo dokonce zatajily. I když nám to může působit bolest. Proto se zpovídejme jak nejlépe dovedeme, nejlépe alespoň dvanáctkrát do roka a prosme přitom mučedníky zpovědního tajemství aby nám s tím pomohli. Poprosme Boha ať roztrhne naše srdce, přečte si v něm všechno a do nejmenší  podrobnosti. Ať z něho vymačká špínu a hnis, rozbije kamennou krustu a pak nám ho zase vrátí. Prosme za naše zpovědníky. Aby je posiloval a utvrzoval v jejich povolání.



Re: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 15. duben 2015 @ 12:03:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řada z nás se také přesvědčila o tom že je nejlepší když o svém hříchu a rodinných problémech mluvíme ve farnosti veřejně. Když požádáme bratry a sestry aby se za nás modlili, poté co jsme se jim svěřili se svojí hanbou a trápením.  Je to skvělý  způsob jak chránit celou farnost před hříchem pomluvy a křivého svědectví a sebe před jejich následky. Má to i jeden zajímavý vedlejší efekt. Takový lidský. :o)))))))))))) Jako hříšníci a slaboši jsme většinou bratřím a sestrám mnohem milejší a sympatičtější než když se chováme jako farizejové se zdviženým nosem a bradou.  



Re: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK? (Skóre: 1)
Vložil: Jan21 v Středa, 15. duben 2015 @ 15:33:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle,

můj názor k předloženému tematu je tento:
Rady a zásady jsou to většinou dobré, protože vycházejí z Písma.
Dnešní morálka a kultůra od biblických zásad odstupuje a proto si myslím, že si lidstvo podřezává větev na které sedí a dopadne to s ním zle. Samo se zničí nebo bude převálcováno kultůrou islámskou skrze jejich demografickou explozi a naše vymírání. Dnešní většinová sekulární společnost se řídí zásadou "užívat si" čehokoliv i bez pocitu zodpovědnosti k možným nádledkům  jak vůči sobě, tak vůči druhým a okolí. 
Křesťanská církev z biblických principů vycházela, ale existuje rozdíl v jejich aplikaci. Pokud jsou to jen příkazy a zákazy (a ještě jen pro některé), aniž by si člověk uvědomoval konečné důsledky a zejména to, že to slouží  především k jeho dobru, vede to k jejich obcházení, formalismu, pokrytectví a bez proměny člověka DS je to sysifovská námaha a neradostné břemeno. 
Základem společnosti je dobře fungující rodina a nic ji nemůže plnohodnotně nahradit, protože to Bůh takto zamýšlel. Dnes se od této zásady ustupuje, rodiny neexistují,  jsou nefunkční a rozpadají se. 
Přílišná pruderie a zákazy bez pochopení jejich významu jsou v dnešní sekularizované společnosti kontraproduktivní  a posuzovány jako omezování lidské svobody. Ovšem opouštění biblických principů, přílišná tolerance a vystavovaní se pokušení je zlo s daleko většími následky. Křesťané by měli být "solí země" a neměli by se přizpůsobovat duchu světa , v němž nepochybně dosud vládne ten "Zlý" a snaží se v poslední fázi urvat pro sebe co nejvíce a lidstvu škodit. Vidím, že i v církvích dnes k posunu dochází a i tam chce duch světa křesťanské zásady zcela vytlačit. Nicméně takový vývoj samotná Bible předpovídá, takže těch, kdo tomuto tlaku odolají bude jen málo. Ostatně nikdy jich mnoho nebylo.
Sex stejně jako oheň  je dobrý sluha, ale zlý pán a je třeba aby sloužil k dobrému účelu a správným způsobem, ale jen na místech, kde je mu to určeno, což je manželství, i když si myslím že nejen k reprodukci, ale i obohacení života jakožto odměna za věrnost. Manželstvím člověk na sebe bere závazek a odpovědnost vůči druhému a pro křesťana je to biblicky jediný způsob heteropohlavního partnerství, takže "žít na psí knížku" a vyhýbat se odpovědnosti vůči partnerovi nebo dětem je jistě proti zamýšlenému božímu řádu.   



Re: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 15. duben 2015 @ 18:27:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
1/ Do školky jsem nechodil. Do školy přitáhli kluci nějaký časopis, můj postoj byl podobný tomu, co měl Kevin v Sám doma. Je to hřích, jedno v jakém věku.

2/ Ne tak obecně jak píšeš, v tom bodě je jasně definované "polibky se žádostivostí" a "smyslnost".

3/ Oboje stejné. Pokud je totiž navenek zlo a neslušné řeči, je vevnitř totéž. To, co je vevnitř je důležité.

4/ Ano.

5/ To je věc výchovy. Pokud je člověk vychovávaný ve věrnosti, vztahy, smlouvě, uvažuje tak. Pokud je člověk vychovávaný k promiskuitě, samozřejmě tímto směrem jde i jeho myšlení a jednání a žádná pravidla mu nepomohou.

  Je marná práce odporovat myšlenkám a tvářit se navenek že není co ve skutečnosti je, to je marný boj. Pokud je někdy chyba, je v srdci člověka, v základu, ze kterého myšlenky vychází. Je potřeba vyměnit základ. 

  To, co je v srdci, vyleze navenek. Pokud je tam věrnost, je člověk věrný. Pokud je tam touha po hříchu, hřích dokoná svoje. 

  Zákazy v takovém případě neřeší jádro problému, řeší povrch, potěmkinova vesnice. 

  Pokud si ale někdo vybral žít jako římský katolík, měl by dodržovat co po něm chtějí.


a/ ano, klidně. Myslím, že dobře platí 3x v písmu zůrazněné: "Zapřísahám vás, dcery Jeruzaléma, při plachých gazelách a laních, ať nebudíte, neprobouzíte lásku, dokud nebude chtít."

Není rozdíl stabilní svazek (podobný manželství, ale bez závažných právních úkonů) a promiskuita?

Je rozdíl, mezi "stabilní svazek bez právních úkonů" a promiskuita. Jak moc ale existuje něco jako "stabilní svazek bez právních úkonů"? 
Určitě je dost velký rozdíl mezi manželstvím a životem na hromádce (i mezi lidmi ve světě je manželství asi 10x stabilnější než žití na hromádce)

Proč je toto v dnešní společnosti naprosto běžné, že lidé nechtějí právní složité závazky plynoucí z manželství, ale především neformální lásku?Proč se dnes lidé raději neberou a žijí jako přítel - přítelkyně dlouhodobě stále častěji? Kde je chyba a v kom? Proč zákazy místo pochopení?

Protože jsou zblblí ideologií sexuálního průmyslu a pletou si lásku se sexem.
Zákazy to samozřejmě nevyřeší.

d/ to nevím, snad ano ;-)

e/ ??

g/ Když vztah nezačneš v šestnácti, ale ve třiceti, je to o pár dětí míň ;-) 
Postoj k antikoncepci ŘKC je nesmyslný, přehazuje břímě celého problému v manželství na ženu a římským katoličkám teda vůbec nezávidím. 








Re: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 14. duben 2015 @ 16:30:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Norkija
..."Je komické, že brusle s myslivcem mají spolu nemanželské dítě"...

Okyja:
Ahoj Nokie.
Domnívám se, že není důstojné Brusli ironizovat tímto způsobem. Že ona si v tomto zatím docela vystačí se sebou sama. Neklesejme na její úroveň.

Myslivec
Oko, sprosté lži a pomluvy považuješ za ironizování? Opět se u tebe opakuje to co u Martina. Veřejně si obhajoval jeho satanský způsob diskuse. Dám ti nyní ochutnat to, co považuješ za "ironizaci". A můžeme rovnou začít. Uvidéme jak se ti "ironizace" bude líbit.

Oko když ještě jezdil po montážích byl manželce nevěrný a opakovaně. Nyní má strach, že se vše provalí, neboť jeho milenka Nokia se přistěhovala do jeho obce. Je to ale všechno na spadnutí neboť si to již mezi sebou šuškají chlapi v hospodě. Jak se něco nového dozvím dám vědět. 





Re: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 13. duben 2015 @ 13:28:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To o čem mluvíte není bič ale dar. Který nám dává Bůh skrzeva církev, tak jako většinu ostaních darů. Aby se nám dobře žilo, dočasně i věčně. Tento svět by se podobal Ráji kdybychom jej přijímali a byl by naplněn skutečnou láskou. Svatou a požehnanou. Nevidím důvod proč bychom neměli za tento dar děkovat a to i tehdy když jsme zlí, sobečtí, líní a nečistí a odmítáme jej celý přijmout. Proč bychom neměli mít v úctě a obdivu ty kteří žijí v celibátu nebo alespoň v čistém a plodném manželství, otevřeném vůli Boží.  Alespoň tak jako nejrůznější naše lidské idoly z oblasti politiky, sportu, umění, vědy a podobně. Obdivujeme špičkové sportovce i když jsme sami tlustí a dýchaviční, hudebníky a pěvce i když potřebujeme na svůj hlas zbrojní pas, vědce a lékaře i když sami nic neumíme. Proč bychom nemohli stejným způsobem obdivovat lidi svaté, čisté a cudné a ty kteří dávají před zvrhlostí a pohodlím přednost výchově dětí a to nejenom ty v Nebi ale i okolo nás ? Proč bychom si z nich nemohli brát příklad a děkovat za ně Bohu ? To co jste napsal se hodí spíš pro pohoršení ateistů než věřících z jakékoliv církve. Divné je že jste to překopíroval i s biblickými citáty a ani jste si to snad nepřečetl. Jinak byste našel na většinu Vašich otázek odpověď hned v textu. Třeba na to jak je to s tancem. Nebo jak můžeme dovoleným způsoben zasahovat do početí. Naši předkové neměli všichni 20 dětí, i když poctivě plnili manželské povinnosti po celý život a nechávali to na Pánubohu. Někdo měl také 1 nebo 2, nebo žádné. Lidi kteří žijí tak jako nedovedeme a nechceme žít my najdeme po celém světě. Například v ruských zemích. Přál bych Vám vidět čisté, krásně oblečené a naškrobené děti jak jedou na vesnici školním autobusem a jak se přitom mezi sebou baví. Jak je mají rodiče rádi a jak jim na nich záleží. Asi jako u nás za Rakouska-Uherska. Podívejte se i na naše bratry a sestry v Africe. Vždycky když vidím těch jejich deset dětí tak se před nimi stydím a uznávám že jsem méněcenný. Když vidím zemědělce a pastevce dobytka kteří se podobají lidem ze starověkého Vyvoleného národa. Občas se za ně modlím aby jim to Bůh připočetl k dobru, i když neznají Krista a aby mi odpustil že nejsem jako oni. Přestože Ho znám a tudíž jsem dostal víc hřiven. Aby nás přivedl do jednoho ovčince. Za to jaký je svět můžeme my. Za mezilidské vztahy i třeba za počasí. Všechno to záleží na našem vztahu k Bohu, církvi a bližnímu. Jestli se nám svět nelíbí tak asi děláme něco špatně a měli bychom se změnit.



Re: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 13. duben 2015 @ 13:41:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naši čeští biskupové nám před časem doporučili vhodnou formu pokání pro případ že máme málo dětí a již to (vzhledem k věku) nemůžeme napravit. Neměli bychom našim dětem bránit včas uzavírat sňatky a měli bychom je obětavě podporovat a pomáhat s výchovou vnoučat. Nebo bychom měli pomáhat třeba mladým rodinám ve farnosti, nebo dětem které nemají rodiče. Naši předkové také na stará kolena omezovali svoje potřeby. Jedli kaši, chléb a mléko, šetřili svoje věci, uskromňovali se v bydlení a nesnažili se rozházet a urvat co se dá. Do posledního dechu. Chodili denně na mši a modlili se Růženec. Díky tomu si užili života lépe a radostněji než my.



Re: Přehnané nechutné biče na římskokatolíky, nebo vše OK? (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pondělí, 13. duben 2015 @ 21:26:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V duchovní sféře je s tímto díky Kristu snadné bojovat, neboť v čem jsme slabý, v to jsme silní. Pokud však člověk pokušení v duchu podlehne, přeroste pokušení do stavu duševního, kde již může duch zla přímo působit na hříchem oslabenou tělesnost. No a pak nastává často problém. Přijdou náboženští gurové, kteří nutí lidi bojovat s nečistotou vlastní silou. Výsledkem často bývá puritánská výchova. To je pak marný a vysilující boj samého se sebou. Každé pokušení začíná v duchu. Když ho umíme zavčasu rozpoznat v Duchu pravdy, je snadné ho odmítnout. To je duchovní boj v síle Krista. Pokud však v duchovním boji sílu Krista nevyužijeme, přejde pokušení do úrovně tělesné a pak již bojujeme sami se sebou. V tom je ta satanská past. Obrátit sílu člověka proti vlastní síle. A sexuální síla je ta největší lidská síla.

Dva příklady.
Na ženu může muž pohlížet smilnýma očima, jelikož podlehl pokušení a přitom má nečistě smilné sexuální fantazie.

Na ženu může může pohlížet zamilovanýma očima, jelikož mu právě tuto ženu posílá do cesty Bůh, a přitom má muž čisté sexuální fantazie, jelikož dělá to, co je vůle boží a k čemu ho i ji Bůh stvořil.

Niterné rozlišení těchto dvou modelových případů je možné jen v Duchu pravdy.







Stránka vygenerována za: 0.88 sekundy