|
Právě je 295 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116541341 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Apokryf o životě a zázracích proroka Jeremjáše
Vloženo Pátek, 02. leden 2015 @ 14:59:20 CET Vložil: Tomas |
poslal JakubSobek Příběhy o životě, smrti a zázracích biblického proroka Jeremjáše jsou součástí apokryfního spisu Životy proroků. Ten vychází z rané křesťanské tradice a přináší mnohé skryté detaily o biblických postavách.
Apokryf vypráví o tom, že před invazí babylonských vojsk na počátku 6.století př.n.l. byl Jeremjáš určen Bohem, aby ukryl Truhlu úmluvy před zněsvěcením. Vyšel s ní do sínajské pouště a tam byla pozřena skálou mezi 2 horami, kde zemřel Áron a Mojžíš. Vyjde z ní až v okamžiku, kdy si pro ni osobně přijde právě tato sourozenecká dvojice.
Po tomto úkolu a zničení Jeruzaléma odešel Jeremjáš s kolonií Židů do egyptské země. V ní byl také ukamenován. Nikoliv však "modloslužebníky", ale svým vlastním lidem.
Egypťané si proroka naopak velice vážili. Byl to totiž on, kdo pomocí modliteb a obřadů zbavil část Nilu jedovatých hadů a krokodýlů. Pověst tohoto zázraku byla tradována i v době Alexandra Velikého, který vyzvedl Jeremjášovy ostatky a nechal je rozmístit kolem hradeb města Alexandrie. Tak bylo ochráněno od všelijaké plazí havěti a obyvatelé na proroka s úctou vzpomínali.
Jeremjáš také pohanským kněžím ukázal posvátná znamení, při nichž citoval slova praotce Abraháma, jenž Egypťanům svědčil o příchodu Mesiáše. Tyto příběhy o záchraně, jež přijde skrze narození božského dítěte, v egyptské mytologii zakořenily a dle Jeremjášova apokryfu vyvrcholily sochami bohyně Isis, kojící maličkého Hóra.
Lidé pyramid tento symbol nazývali "prastarým mystériem", jež jim bylo sděleno ústy jednoho z dávných proroků. I zde v praxi vidíme, že světová náboženství jsou s biblickou tradicí propojená a mohou nám poskytnout zajímavé detaily proslulých příběhů.
|
Re: Apokryf o životě a zázracích proroka Jeremjáše (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 16:15:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | I zde v praxi vidíme, že světová náboženství jsou s biblickou tradicí propojená a mohou nám poskytnout zajímavé detaily proslulých příběhů.
Vidíme zde pouze to, jak se báje světových náboženství kříží se svědectvím Bible. Tyhle nesmysly jsou dobré pro ty, kteří hledají senzaci a ne živého Boha zjeveného v Ježíši. Budem Ti moc vděčni, když přestaneš těmito lživými mýty zaplevelovat GS. |
Četl jste někdy Bibli? (Skóre: 1) Vložil: JakubSobek v Pátek, 02. leden 2015 @ 16:27:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Četl jste někdy Bibli? Ta je plná příběhů, které tímto vaším povrchním odsuzovačným pohledem působí jako báje. |
]
Re: Četl jste někdy Bibli? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:09:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Právě protože čtu Bibli, vím, že ostatní mýty jsou jen smyšlenky. Bible je kniha, kterou psali lidé inspirovaní Duchem svatým Božím a lidé věřící v Boha - stvořitele nebe i země, jenž se zjevil v podobě člověka v Ježíši Kristu, ji berou jako jediné zaručeně pravdivé svědectví o skutečném a živém Bohu. Dokud budete věřit těm slátaninám, které sem tapetujete, tak pravdu o Bohu nepoznáte. |
]
Kdy se vrátil Ježíš na zem, Karle? (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:31:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Naopak, Karle, od Jakuba je ohleduplné, že na portále, kde jsem já vesměs vnímán jako arciheretik, napřed zveřejňuje apokryfy, protože pokud by začal rovnou s Knihou Mormon, neunesli byste to.
Tak schválně. Pamatuješ si z Bible, jak Ježíš stoupá k nebi a lidé jsou informováni, že byl vzat k Otci a že se stejně i vrátí? (třeba Sk 1,11) A teď kontrolní otázka:"Kdy se Ježíš takto na zem - tělesně - vrátil?" Čti zde. Já má tištěné vydání Knihy Mormon z roku 1933 a ten text na stránkách mormonů je nějaký novější překlad, takže tam mají i rok v nadpise kapitoly - kolem roku 34 AD. Pokud to budeš číst, pak si pamatuj, že Ježíš je druhý bůh vedle otce. A jestli té fantasmagorii nevěříš, pak věz, že by "pro tebe bylo lepší, kdyby ses nikdy nenarodil." (3 Nefi 28,34-35) |
]
Re: Kdy se vrátil Ježíš na zem, Karle? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 18:33:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Slávku, nejde o to, zda bych to unesl, nebo neunesl. Ten odkaz na Nefi jsem si přečetl a ani to se mnou nehnulo. Je to stejná slátanina jako ty apokryfy a odporuje to Písmu. Znáš mě už dlouho na to, abys věděl, že nesmysly, které tu někdo tvrdí mě nevytáčí a ani na kritiku nereaguju hystericky jako někteří zde. Jen jsem chtěl Jakubovi říct, že s těmi nesmysly tady nepochodí. Jestli je mormon ať píše na mormonské stránky. Tam dojde vděku. Ale jak jsem tak koukal na jeho facebookové stránky, tak je spíš člověk mající zálibu v různém mysticizmu, nebo jak nazvat duchovní zvědavost, která nevede člověka k poznání Boha, ale jen ukojuje jeho duchovní záliby. Jinak z Tebe mám pocit, jako by sis zakládal na pověsti heretika. Stále to tu připomínáš. |
]
Re: Re: Kdy se vrátil Ježíš na zem, Karle? (Skóre: 1) Vložil: ssns v Pátek, 02. leden 2015 @ 20:26:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Karle, s tím "unesením" to byla jen nadsázka. Problém s mormony je v tom, že oni používají čistě křesťanské termíny, ale dávají jim úplně jiný obsah. Navíc se posledních 20 let hodně snaží, aby byli vnímáni jako jakási vlastně protestantská církev.
Hereze je víra či učení, které je v rozporu s nějak definovaným pravověřím. Lidé tu mají všelijaké názory, ale obecně tu platí, že můj pohled je tu prakticky vždy heretický - jiný. :-) A já se s tím smířil. Těžko najdeš druhého, koho by tu ostatní z různých názorových proudů označili za heretika, odpadlíka a kdesi cosi tolikrát jako mě. :-) |
]
Re: Re: Re: Kdy se vrátil Ježíš na zem, Karle? (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 23:00:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No a co? Líbí se Ti ta pozice? |
]
Re: Re: Re: Re: Kdy se vrátil Ježíš na zem, Karle? (Skóre: 1) Vložil: ssns v Sobota, 03. leden 2015 @ 20:38:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo, celkem mi vyhovuje. Ono je tedy otázka, jestli správně vyhodnocuju to většinové pravověří tady, protože tu neplatí 1 člověk = 1 nick. |
]
|
|
Re: Apokryf o životě a zázracích proroka Jeremjáše (Skóre: 1) Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Pátek, 02. leden 2015 @ 17:57:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jakube vidím, že jsi velký znalec apokryfů všelijakých pisatelů. Je to k užitku, k růstu známosti vůle Nejvyššího? No nevím. rastan |
Apokryfy (Skóre: 1) Vložil: JakubSobek v Pátek, 02. leden 2015 @ 19:27:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobrý den. Myslím že to k užitku je :) Alespoň jak pro koho... |
]
|
|
Re: Apokryf o životě a zázracích proroka Jeremjáše (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 03. leden 2015 @ 20:29:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Apokryfy, nekanonizované knihy víry, ale i náboženské mýty, pověsti a pohádky nelze jednoznačně zavrhovat. Dokonce je dobré znát i principy náboženství či spirituality mimo křesťanství, judaismu a islámu. Když se tím člověk zabývá a zjišťuje, proč tak lidé věřili a věří, tak může najít společné důvody, ale rozdílná řešení. Například odpovědi na otázku dobra a zla, na otázku utrpení. Nebo na smysl života a co bude po fyzické smrti.
Co člověk nakonec zjistí? Že veškeré odpovědi nalezne v křesťanství. Zatímco ostatní náboženství a víry přinášejí útěchu nebo učí sebeodolnosti vůči zlému světu, křesťané přijímají svět tak jak je. Kde jiná náboženství berou utrpení jako karmu (máš co sis zasloužil), jedině křesťanství bere utrpení jako přechodnou nebo dokonce vysvobozující událost. "Proč se staráte? Podívejte se na polní kvítí, hleďte na nebeské ptactvo..." Neboli "máš problém? Podívej se kolem sebe a nedívej se jen na sebe a na ten svůj problém. Copak nevidíš tu nádheru? A co tě ještě čeká!"
Když byl člověk batole a malé dítě, četli mu pohádky, ve kterých se ukazuje konečná vláda dobra. V dětství ho provázely promyšlenější báje a než dospěl, dokázal posoudit i složitější střety dobra a zla. Coby dospělý již dokázal přijmout poznatky o samotných základech světa a seznámit se se sebou samým i s tím, co tento svět tvoří. Žel, někteří potřebují různé vylepšené formy pohádek, neboť setkání se sebou samým nedokáží ustát. A což teprve setkání se samotným Bohem.
Nu což, stejně ty různé apokryfní, mýtické, mystické a spirituální spisy se hezky čtou. Nekladou žádné požadavky na člověka a k ničemu ho nezavazují. Vymyšlené "apokryfy" Karla Čapka jsou dokonce dokonalejší, než ta nejlepší kázání a výklady pastorů a kazatelů. Třeba ten o Lotovi, jehož Boží andělé nepřesvědčili, aby odešel ze Sodomy. A když ho násilím vyvedli, Lot se zase do Sodomy vrátil. Neboť za svou povinnost považoval ty hříšníky, s nimž tak dlouho žil, přivést na správnou cestu. Který kazatel dokáže odpovědět na takovou výzvu, který se nezalekne říci, že ničit a zatracovat dokáže kdekdo, ale spasit umí jen jeden? |
Re: Re: Apokryf o životě a zázracích proroka Jeremjáše (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 04. leden 2015 @ 08:37:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apokryfy nám dokonce přibližují způsob myšlení lidí doby, ze které pocházejí. Přibližují jejich vnímání víry, světa, jsou obrazem jich samých. A proto hodně z nich je směsicí tehdejší křesťanské víry s lidovým náboženstvím, se zlidovělými představami o životě a době Ježíše Krista. Tedy jsou jakousi směsicí příběhů a pohádek tehdejších prostých lidí ve světle jejich lidové víry.
Část apokryfů je ovšem věroučně zcela v pořádku a nedá se jim z tohoto pohledu nic vytknout (např. Didaché, Hermův pastýř.).
Přesto nejsou součástí církví uznaného kánonu Božího slova - i když hovoří totéž.
|
]
Re: Re: Re: Apokryf o životě a zázracích proroka Jeremjáše (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Neděle, 04. leden 2015 @ 17:44:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,
mělo by ti být známo, že jedním z požadavků zařazení biblických spisů do kánonu bylo, aby autor byl současníkem dění okolo Ježíše Krista, tedy buď apoštolem nebo jejich spolupracovníkem, aby časový odstup byl co nejmenší a nemohly vznikat legendy a báje. A právě katolická církev ve velké míře staví na legendách a bájích, které v kánonu nejsou a kontinuálně něco přidává a "svaté oficium" může rozhodnout, co tam přidat podle potřeby, tedy pragmatický přístup, založený na lidském mínění a lidských záměrech. Vy to zdůvodňujete a omlouváte tvrzením, že u vás působí DS, ovšem z ovoce vašeho snažení v celé historii tomu tak nemůže být. Takže nějaké pozdější apokryfní spisy, stejně jako papežská dogmata nevycházející z Písma svým obsahem a významem jsou pro křesťanskou víru nejen nepotřebné, ale i škodlivé.
Proto SOLA SCRIPTURA. Nic jiného není třeba. Myslím v křesťanské víře. Pohádky (ty dobré) si můžeš nechat pro děti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Apokryf o životě a zázracích proroka Jeremjáše (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 04. leden 2015 @ 20:09:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sola scriptura není učením církve. Není ani učením Bible.
|
]
|
|
|
|