Jelikož Luther pronásledoval věřící bratry stejně jako katolíci, tak ekumena a moderní bratrství je zcela logický důsledek. Nenásledujme protestantismus, ani jiný ismus, ale Pána. Už Luther odmítl následovat plně Pána a tak nechal jeho následovníkům špatný směr, který je po pár století dovedl zpět. To je podle mého příčina ekumenických námluv. Luther šel tvrdě proti evangeliu, nebo pronásledování židů, novokřtěnců, láska ke světskému meči je v souladu s evangeliem? Nic nevím o osudu Luthera, mohl činit pokání ze svých hříchů a mohl dojít milosti, tak jak každý z nás. Nejsem jeho soudcem. Pouze kladu otázku zda pronásledovatel židů, nenávistník k bratřím jednal v souladu s evangeliem Pána Ježíše Krista. Podle mne ne, to je příčina "návratu" k ŘKC skrze ekumenu. Katolíkům zde každý hrdě vyčítá tridentský koncil a ukazuje jak jsou špatní, jak neodvolali trident, proto není možné s nimi být... a možná stejní lidé se hrdě hlásí k augšpurskému vyznání, které se stalo podkladem pro vraždy bratří, "tridentem" novokřtěncům .... a nevím o tom, že by někdo AV odvolal, ale je základním kamenem vyznání mnohých evangelických církví. V AV lutheráni živě a falešně obviňují novokřtěnce a bez milosti je vydávají světské moci a stejně jako Pilát si myslí, že mají čisté ruce. To je historie, tak proč by se tehdejší nepřátele evangelia, tehdejší vzájemní nepřátele nemohli dnes spolu znovu sejít v ekumeně jako bratři? Nemají vrahové společného otce? Je to drsné slovo co jsme napsal, asi nesklidím ovace, nepsal jsem je pro nějaký konflikt, pouze jako odpověď na otázku jak je možné, že to co bylo kdysi důvodem k mučednické smrti je dnes překryto ekumenou. Věřím že každý, katolík, evangelík, pohan, žid...každý má naději v Ježíši Kristu našem Pánu. I Zwigli, Luther, Kalvín, možná i Pilát budou našimi bratry, mohli činit pokání, že jejich skutky byly z ďábla..No a? Pokud činili pokání, tak jsou bez hříchu. Proto je nutno svědčit o našem Pánu, v Něm je spasení, o tom, že ještě trvá čas milosti, následovat Pána, Jeho slovo, ne staré křivdy, ne se hlásit k Apolovi, Pavlovi, ale jen a jen k Pánu. Nikdo z nás nebyl spasen ze svých skutků, ale jen a jen z milosti.
|