Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 417 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116471593
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Při narození Pána Ježíše se radovalo nebe a my děláme co ..
Vloženo Čtvrtek, 18. prosinec 2014 @ 23:06:37 CET Vložil: Tomas

Zamyšlení poslal Frantisek100

Vánoce tu jsou a ignorovat je jen proto, že nám k tomu nedal pokyn Pán Ježíš a ani nikdo z apoštolů, je projev neúcty k Pánu Ježíši. Vždyť je to aspoň krásná tradice. Je sice pravdou, že většina lidí o vánocích v dnešní době na skutečného Ježíše si ani nevzpomene, ale to není problém těch, kteří v Pána Ježíše věří. Vždyť narození Pána Ježíše je přece v Bibli popsáno dost podrobně. Proč tomu tak je? A když si to chceme připomenout jednou v roce, tak proč by to mělo být něco špatného? Co je vlastně psáno o Ježíšově narození? Rozeberme to spolu a zavzpomínejme! Slavíme o velikonocích vzkříšení, tak proč nesmíme slavit narození???A  studujme tuto událost podrobně podle Božího Slova, a nejen podle tradic!



Víme, že Pán Ježíš se narodil v Betlémě. Nevíme den ani měsíc, ale rok známe přesně, protože tento rok byl římským císařem vydán pokyn ke sčítání lidu. Josef s Marií museli ujít asi sto kilometrů pěšky z Nazareta do Betléma, odkud pocházel Josefův rod. Pro Marii pravděpodobně již v nejvyšším stupni těhotenství to musela být náročná cesta. Když přišli do městečka, museli se někde ubytovat. Předpokládám, že byl již večer a tak bylo obtížné sehnat nocleh. Volný byl akorát chlév. Bývala to sice zděná místnost, ale níže než obytná část domu určená pro zvířata. A tak zbývá jen ten chlév. A právě v této době Marie porodila dětátko. Neidealizujme si představu krásných jesliček ze dřeva. Jesle bývaly tehdy žlaby z kamenů a malty u jedné ze stěn  chléva. Dřeva bylo v této krajině i tehdy nedostatek, a proto jesle nebývaly ze dřeva. Byla již vlastně noc. A Marie dostává porodní bolesti a na svět přichází malý nevinný a krásný chlapeček. Přece ho nepoloží na studenou zem. A tak položili do jeslí ( studeného koryta), kde je   přidáno trochu sena, položeno plátno a na něm Ježíšek, tehdy ještě beze jména. Pláče, křičí, asi jako každé narozené lidské mládě. Zatímco Marie a Josef mají plné ruce práce, Marie jistě strašně unavená a možná i únavou usíná,  někde venku možná jen pár set metrů se něco děje.

 

 

Pastýři nedaleko městečka hlídají svoje stáda ovcí.   Je noc, takže je nepasou, ale hlídají. A stane se něco nečekaného. Rozzáří se obloha a pastýřům se zjevil anděl. Kdo by se v takovém případě neleknul. Co se to děje? Co je to za světlo? Pastýři však ihned, aby se tohoto nebeského úkazu nebáli, slyší vysvětlení. Narodil se Kristus, Spasitel poslaný od Boha a poznáte ho podle toho, že leží ve chlévě  položený do jesliček. Ale to není všechno. Nebe je dál rozzářené. Pastýři jsou svědky dalších andělů, kterými se nebe jen hemží a slyší jejich zpěv. Co zpívají ?  Pějí Bohu slávu, pokoj lidem a mluví o zjevení lásky Boží. Je to úžasná podívaná.  A tak pastýři nechají ovce ovcemi, nechají hlídání, protože teď mají možnost spatřit Spasitele v jeslích  na vlastní oči  a přesvědčit, že tohle není klam, není nějaké vidění.. Pojďme do Betléma, pojďme se přesvědčit, zda je to pravda. A tak  pospíchají do městečka, naleznou  oba rodiče s novorozenětem a také jim sdělí, co zažili  a viděli. Pak se rychle vrátí ke stádům  a radují se. Ano, je to pravda. Je to tak, jak říkal anděl. Opravdu se narodil Spasitel. Největší radost je však v nebi. Je to Boží svátek. Bůh se rozhodl zachránit lidstvo. Taková je jeho láska k lidskému stvoření

Nikde se tu nedočteme o klanění zvířátek. To už zapracovala lidská fantazie. Ale to není na škodu. Prostě komunikační šum  a lidé si rádi něco přidají. Důležitá je objektivní pravda a tou je narození Spasitele a v nebi je to svátek, radost, chvála  zpěv.

A pokračujme dál podle vyprávění Matouše!

 

        Už několik týdnů před narozením Ježíše se někde daleko na východě vydávají na dlouhou cestu moudří, ale i bohatí lidé. Kam se vydávají a proč? Na  dlouho cestu, která měřila minimálně tisíc kilometrů.   Muselo je k tomu něco donutit.  A navíc nesou i vzácné dary. My se dovídáme, že se jim zjevila hvězda  a oni, protože se zabývali i astrologií, usoudili, že patří novému židovskému králi. Kdo je však vede na této cestě je jistě Duch Boží. Bůh vše připravuje a řídí. Přichází konečně do Jeruzaléma a tam se vyptávají po narození židovského krále.. Jistě vzbudí velkou pozornost svým oblečením i zjevem. Nevíme, kolik těchto cizinců je.  Podle počtu darů jim tradice přisoudila počet tři a v šestém století i titul králů a dostali jména, ale  o tom se v Bibli nepíše. Ptají se po židovském králi, kterému se chtějí poklonit, Herodes je znepokojen. Zavolá si kněze a učitele zákona, kteří mu citují , že prorok něco takového  již předpověděl o Betlémě. Herodes si nakonec nechá tajně předvolat i tyto cizince, vyzvídá a rád by znal podrobnosti smyslu jejich cesty. Nakonec jim poradí, že mají jít do Betléma a pak mu sdělit, zda takové dítě nalezli, že se mu také pokloní.

Z Jeruzaléma do Betléma to není daleko. Je pravděpodobně noc nebo pozdě večer, protože předchozí schůzka s králem byla tajná  a tajné věci se většinou dějí ve tmě. Noc jim nevadí. Vždyť jsou již skoro u konce své cesty a je to jen kousek. Jen pár hodin cesty.  A na cestu jim svítí zvláštní světlo. Vede je do městečka a zastaví se nad domem, kde Ježíš s Marii již pravděpodobně nepobývají ve chlévě, ale v domě. Čteme totiž, že vešli do domu, nikoliv do chléva. Mohlo to být možná druhý či třetí den  po porodu a Josef s Marii vzhledem k narození děťátka již dostali ubytování uvnitř domu. Někteří ubytování již odešli. Ježíšek tak již není v jesličkách a předpokládám, že Marie Ježíška drží v náručí. Jsou jistě překvapeni podivnou návštěvou neznámých cizinců, kteří se klaní Ježíškovi, padají na kolena, pokládají před něj vzácné dary. Zlato, kadidlo    a drahocenný olej. Je to projev uznání za krále a úcty od pohanů, které se Ježíšovi nedostane za celý jeho život od vlastního národa. Marie s Josefem jsou nyní bohatí, ale to bohatství je Bohem poslané materiální zabezpečení pro další roky jejich života v emigraci i náklady na cestách. Jak krásně to Bůh zařídil. Úžasné. Matouš sice píše, že po jejich odchodu, má Josef sen, kde mu anděl nařídí, aby utekli do Egypta a tam zůstali, dokud jim anděl neřekne, že se mají vrátit. Ale oni to pravděpodobně nemohou udělat hned. Musí splnit určité povinnosti. Čteme, že osmý den dali Ježíška obřezat a dostal jméno.A Marie ještě musí čekat čtyřicet dní po narození syna, aby mohla přinést oběť do chrámu. Takže ještě skoro celý měsíc pobývají v Jeruzalémě nedaleko Herodesa, který neví, jak blízko vedle něho je židovský král. Mají zlato, mají prostředky na ubytování a na to, aby byli nenápadní. A pravě v  den, kdy zasvěcují dítě Bohu, se setkají se Simeonem. Zbožný stařec, který je veden Duchem Svatým a ten ho ujistil, že nezemře dřív, dokud nespatří Mesiáše. Vyplní se. Simeon bere Ježíše do rukou, modlí se a děkuje Bohu za tak vzácný okamžik, kdy na vlastní oči spatřil Spasitele. Stejně štěstí potkalo i prorokyni Annu.

 

Domnívám se, že po tomto obřadu už Josef s  Marií na nic nečekali a odešli do Egypta podle toho, co jim řekl anděl. Měli dostatek prostředků, aby tam mohli žít. A pokud měl Josef děti, tak je možné, že je vzal sebou.  To už nevíme, ale můžeme se to domnívat.

 

Tohle jsem vyčetl z Božího Slova. A co je důležité! Že Pán Bůh vše řídí a chránil Ježíše a jeho rodinu. Ježíš byl jistě stejný jako ostatní děti. Úkol, pro který se narodil, ho teprve čeká. Ještě je k němu dlouhá cesta tři desítek let. Ježíš, Mesiáš, Bůh prožívá běžné lidské dětství, dospívání i mládí. Proto   tak rozumí lidskému srdci, proto je i tak empatický a nám blízký.

 

Obloha při jeho narození zářila a andělé se radovali. Zjevila se Boží láska. A tato láska by měla být v našem  srdci a nejen o vánocích. A tak se o vánocích radujme jako tehdy se radovali andělé. Vždyť je  to přece i nebeský svátek.

 

Požehnané vánoce všem přeje František

 

 

 

 

 


"Při narození Pána Ježíše se radovalo nebe a my děláme co .." | Přihlásit/Vytvořit účet | 112 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Při narození Pána Ježíše se radovalo nebe a my děláme co .. (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 19. prosinec 2014 @ 17:20:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, největší projev neúcty k Pánu je ten, že se slaví vánoce a přitom je ignorován je Bůh. Pokud se chceš účastnit oslav čiň to, ale nesuď ty, kteří vánoce neslaví. 
Můžeš mi prosím vysvětlit čím zneuctívám Pána, když "ignoruji" vánoce? Těším se na tvoji odpověď. Pán s tebou.
Jirka



Re: Při narození Pána Ježíše se radovalo nebe a my děláme co .. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 19. prosinec 2014 @ 19:51:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na vánocích je obdivuhodná jedna věc - mají prazvláštní moc. Ještě nikomu se nepovedlo je odstranit! Když to zkoušel Himmler, tak narazil na silný odpor německých žen, a ani komunisti s tím nehnuli. A tak v prvním případě zažily svůj comeback oslavy slunovratu a v druhém se Kristus nahradil dědou Mrázem. Vlk se nažral a koza zůstala celá. Co z toho plyne? Vánoce se holt bez Krista klidně obejdou, nakonec tu byly dávno před Jeho narozením v Betlémě. A je to tak lepší. Nesnáším, když lidi v těchto dnech Krista vláčejí kdejakou stokou jen kvůli byznysu. To všudypřítomné "ježíškování" mi leze na nervy. Je to nechutná dehonestace jména Ježíš i Ježíše jako Toho, jenž má veškerou moc na nebi i na zemi, vůbec. Nemluv tady o nějakém projevu neúcty v souvislosti s odmítáním podílet se na tomto šílenství. Spíš bych řekla, že bylo uraženo jen Tvoje náboženské, kulturní či tradicionální či jaké cítění a kvůli němu já "dudlajdá" pod stromečkem zpívat nezačnu.




Re: Při narození Pána Ježíše se radovalo nebe a my děláme co .. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Sobota, 20. prosinec 2014 @ 07:18:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Definice vánoc zní: Pohnské svátky zimního slunovratu; zamaskovány rouchem křesťanské terminologie.


25 december ako deň narodenia Krista je podvod nad každý podvod.Dá sa veľmi ľahko odhaliť ev.Lukáša prvou kapitolou.


„26  Potom v šiestom mesiaci bol poslaný anjel Gabriel od Boha do galilejského mesta, ktorému je meno Nazaret, 27  k panne, zasnúbenej mužovi, ktorému bolo meno Jozef, z domu Dávidovho, a meno panny bolo Mária. 30  Ale anjel jej povedal: Neboj sa Mária, lebo si našla milosť u Boha 31  a hľa, počneš v živote a porodíš syna a nazovieš jeho meno Ježíš. 35  A anjel odpovedal a riekol jej: Svätý Duch prijde na teba, a moc Najvyššieho ti zatôni, a preto aj to splodené sväté bude sa volať Syn Boží.36  A hľa, Alžbeta, tvoja pokrevná, aj ona počala syna vo svojej starobe,“


Prvý  židovsky mesiac pripadá na náš marec začiatok apríla. Keď sa chceme dostať do šiesteho mesiaca židovského kalendára musíme od marca napočítať šesť mesiacov. Aniel Gabriel prišiel za Máriou  v auguste./srpen/


Mária bola zvedavá či je neplodná Alžbeta tehotná a tak ju išla navštíviť.


„ 39  A v tých dňoch vstala Mária a ponáhľajúc sa išla na vrchy, do mesta Júdovho.


40  A vošla do domu Zachariášovho a pozdravila Alžbetu.41  A stalo sa, keď počula Alžbeta pozdrav Máriin, že poskočilo nemluvňa v jej živote, a Alžbeta bola razom naplnená Svätým Duchom42  a zvolala veľkým hlasom a riekla: Požehnaná ty medzi ženami a požehnaný plod tvojho života!“


Keď Alžbeta naplnená Svätým Duchom povedala Márii požehnaný plod tvojho životaTak Mária už logicky musela byť tehotná.

Od augusta napočítame deväť mesiacov  a dostaneme sa do apríla ďalšieho roku.P.J.Kristus sa musel narodiť v apríli./duben/


Niekto by mohol namietať,že čas kým prišla Mária k Alžbete mohol trvať aj mesiac.Nie je to pravda.Tridsiaty deviaty verš to vyvracia ,pretože je tam uvedené v tých dňoch vstala Mária a ponáhľajúc sa išla na vrchy.Píše sa tam o dňoch.


Kresťania do tretieho storočia  narodenie P.J.Krista neslavili.


Prečo je nesprávne sláviť narodenie P.J.Krista.?Preto,že P.J.Kristus bol splodený nebeským Otcom niekedy pri usvite vekov. Tým,že cez Máriu prešiel z božskej prirodzenosti do ľudskej, nedá sa vôbec hovoriť o narodení.Keď niekto slávi narodenie P.J.Krista tak Mesiáša stavia do pozície obyčajného človeka a popiera jeho božstvo.Je to zámer diablov degradovať P.J.Krista len na nejakého učiteľa a dobrodinca čo vraj  nosí darčeky pod stromček.







Re: Při narození Pána Ježíše se radovalo nebe a my děláme co .. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 20. prosinec 2014 @ 09:36:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Františku.

  U narození Pána Ježíše jsem nebyl.

  Původ dnešních vánoc je známý: Klasické "přetírání hrobů nabílo"

  Pokud se pohan stane křesťanem, Bůh ho zbaví strachu z mocností, všelijakých pověr, a on normálně zahodí nebo spálí svoje modly a v klidu Bohu věří. Nemá už potřebu uctívat nějaké dny, měsíce a roky.

  Pokud se pohan nestane křesťanem, ale je z nějakého důvodu potřeba zachovat navenek Status quo a zároveň udělat změnu, vezme se starý vnitřek a navenek se přemaluje zdáním.
  
  K tomu navíc přístupuje to, že lidé v hříchu měli od začátku vždycky potřebu zakrýt svoji situaci a zároveň svou bezbožnost hodit na Boha a rouhat se Bohu. To je i případ mnoha věcí okolo vánoc: Proč si myslíš, že si svět, který často tak nenávidí jakoukoliv zmíňku o Bohu, tolik zamiloval to "Jééééžiškůůů, panááčkůů, jáá tě budu kolíbati"? To je písnička která zní zhurta od masných krámů až po sexshopy a jejich návštěvníci si jí vesele pobrukují. 

  


  Toník



Re: Při narození Pána Ježíše se radovalo nebe a my děláme co .. (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 20. prosinec 2014 @ 12:38:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víme, že Pán Ježíš se narodil v Betlémě. Nevíme den ani měsíc, ale rok známe přesně, protože tento rok byl římským císařem vydán pokyn ke sčítání lidu.

Františku, který to byl rok?



Re: Při narození Pána Ježíše se radovalo nebe a my děláme co .. (Skóre: 1)
Vložil: rastan (rastander@seznam.cz) v Neděle, 21. prosinec 2014 @ 14:47:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Vánoce tu jsou a ignorovat je jen proto, že nám k tomu nedal pokyn Pán Ježíš a ani nikdo z apoštolů, je projev neúcty k Pánu Ježíši. Vždyť je to aspoň krásná tradice. Je sice pravdou, že většina lidí o vánocích v dnešní době na skutečného Ježíše si ani nevzpomene, ale to není problém těch, kteří v Pána Ježíše věří. Vždyť narození Pána Ježíše je přece v Bibli popsáno dost podrobně. Proč tomu tak je? A když si to chceme připomenout jednou v roce, tak proč by to mělo být něco špatného? Co je vlastně psáno o Ježíšově narození? Rozeberme to spolu a zavzpomínejme! Slavíme o velikonocích vzkříšení, tak proč nesmíme slavit narození???A  studujme tuto událost podrobně podle Božího Slova, a nejen podle tradic!"

Františku, kopnul jsem si to tady, abych to měl na očích.
Musím říci, že jsi mě trochu zklamal. Čím více uctím Pana Ježíše, dodržováním vymyšlených (původně pohanských) svátků nebo tím, že budu poslušen Jeho hlasu, ne lidského?
Pár veršů ze Slova

Leviticus 10:1  Synové pak Aronovi Nádab a Abiu, vzavše jeden každý kadidlnici svou, dali do nich oheň a položili na něj kadidlo, a obětovali před Hospodinem oheň cizí, čehož jim byl nepřikázal.
2  Protož sstoupiv oheň od Hospodina, spálil je; a zemřeli tu před Hospodinem.
3  I řekl Mojžíš Aronovi: Toť jest, což mluvil Hospodin, řka: V těch, kteříž přistupují ke mně, posvěcen budu, a před oblíčejem všeho lidu oslaven budu. I mlčel Aron.
Proč byl Hospodin tak "krutý", že zabil oba syny Arona? Co tak strašného provedli? Popřemýšlej nad "cizím ohněm".

Matouš 15:7  Pokrytci, dobře prorokoval o vás Izaiáš, řka:
8  Přibližuje se ke mně lid tento ústy svými a rty mne ctí, ale srdce jejich daleko jest ode mne.
9  Nadarmoť mne ctí, učíce učení, jenž jsou přikázání lidská.

Víš co znamená "nadarmo", zbytečně? A pokud vím, že ta zbytečnost má kořeny v pohanství? 

1 Korintským 10:19  Což pak tedy dím? Že modla jest něco? Anebo že modlám obětované něco jest? Nikoli.
20  Ale toto pravím, že, což obětují pohané, ďáblům obětují, a ne Bohu. Nechtělť bych pak, abyste vy byli účastníci ďáblů.
21  Nebo nemůžete kalicha Páně píti a kalicha ďáblů; nemůžete účastníci býti stolu Páně a stolu ďáblů.
22  Čili k hněvu popouzíme Pána? Zdali silnější jsme nežli on?
23  Všecko mi sluší, ale ne všecko jest užitečné; všecko mi sluší, ale ne všecko vzdělává.

1 Samuelova 15:14  Samuel pak řekl: Jaké pak jest to bečení ovcí těch v uších mých, a řvání volů, kteréž já slyším?
15  Odpověděl Saul: Od Amalechitských přihnali je; nebo zachoval lid, což nejlepšího bylo z bravů a skotů, aby to obětoval Hospodinu Bohu tvému, ostatek pak jsme zahladili jako proklaté.
16  I řekl Samuel Saulovi: Dopusť, ať oznámím tobě, co jest mi mluvil Hospodin noci této. Dí jemu: Oznam.
17  Tedy řekl Samuel: Zdali jsi nebyl maličký sám u sebe? A předce učiněn jsi hlavou pokolení Izraelských, a pomazal tě Hospodin za krále nad Izraelem.
18  A poslal tě Hospodin na cestu a řekl tobě: Jdi, zahub jako proklaté hříšníky ty Amalechitské, a bojuj proti nim, dokudž byste nevyhladili jich.
19  Pročež jsi tedy neuposlechl hlasu Hospodinova, ale obrátil jsi se k loupeži, a učinils zlou věc před očima Hospodinovýma?
20  Odpověděl Saul Samuelovi: Však jsem uposlechl hlasu Hospodinova, a šel jsem cestou, kterouž poslal mne Hospodin, a přivedl jsem Agaga krále Amalechitského, i Amalechitské jako proklaté vyhubil jsem.
21  Ale lid vzal z loupeží bravy a skoty přední z věcí proklatých, k obětování Hospodinu Bohu tvému v Galgala.
22  I řekl Samuel: Zdaliž líbost takovou má Hospodin v zápalích a v obětech, jako když se poslušenství koná hlasu Hospodinova? Aj, poslouchati lépe jest, nežli obětovati, a ku poslušenství státi, nežli tuk skopců přinášeti.
23  Nebo zpoura jest takový hřích jako čarodějnictví, a přestoupiti přikázaní jako modlářství a obrazové. Poněvadž jsi pak zavrhl řeč Hospodinovu, i on také zavrhl tě, abys nebyl králem.
rastan
rastan




Stránka vygenerována za: 0.63 sekundy